Kuinka vältit armeijan?

Gallup-kyselijä

Kirjoittakaapa tänne kaikki vapautuksen saaneet miten saitte vapautuksen. Kerro hyvin tarkkaan vapautuksen syy ja kuinka helppoa se oli saada. Millaista oli lääkärien suhtautuminen jne..

Yritetään sitten olla muuttamatta tätäkin ketjua sellaiseksi sotimiseksi tyyliin Krusader, DarkFear ja RauhanPuolesta versus Lukkijurpo, millaista 99 % tämän palstan sisällöstä on.

21

4522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odotan mielenkiinnolla ainakin niitä kertomuksia miten on onnistunut valehtelemalla hankkimaan vapautuksen armeijasta. Tällainen gallup on varmasti hyödyllinen monelle ketä miettii syytä millä keinolla saisi armeijasta vapautuksen.

    • vapautettu123

      Kutsunnoissa lääkäri ehti kysyä motivaatiostani armeijaan menemiseen ennen kuin ehdin itse puhua pahemmin ollenkaan ja vastasin että eipä paljon kiinnosta, niin sitten alettiinki seuraavaksi hyvää tekosyytä millä hän voisi antaa vapautuksen. loppujen lopuksi päädyttiin siihen, että hän pisti papereihin jonkun taudin (F60, ilmeisesti joku "epäsosiaalinen käyttäytyminen" tms.).

      Seuraavaksi menin kutsuntalautakunnan eteen ja siellä he sanoivat, että lääkäri on esittänyt vapautusta sinulle ja sitten he kysyivät hyväksynkö tämän vai en. Vastasin kyllä ja sitten pääsinkin syömään munkkia ja juomaan mehua viereiseen huoneeseen :))

      tuossa todiste: http://sooda.dy.fi/fpaste/index.php?sDH&avase

      • Kiki  

        Mitä vittua sä pelkäät kun menet tosta noin värittelemään tärkeimmät kohdat yli????


      • vapautettu123
        Kiki   kirjoitti:

        Mitä vittua sä pelkäät kun menet tosta noin värittelemään tärkeimmät kohdat yli????

        muutenkin aivan sama mulle uskooko joku tuota vai ei..


      • täytyisi olla aikamoinen
        Kiki   kirjoitti:

        Mitä vittua sä pelkäät kun menet tosta noin värittelemään tärkeimmät kohdat yli????

        idiootti että postailisi suomi24:lle omat nimensä ja tietonsa kaiken maailman Lukkijurpojen, Daiderien ja muiden psykojen kuolattaviksi.

        Ulkopuolisena en tietenkään voi varmaksi tietää oliko tuo se syy, miksi noista kuvista tiedot puuttuivat, mutta olettaisin niin.


      • Daider
        täytyisi olla aikamoinen kirjoitti:

        idiootti että postailisi suomi24:lle omat nimensä ja tietonsa kaiken maailman Lukkijurpojen, Daiderien ja muiden psykojen kuolattaviksi.

        Ulkopuolisena en tietenkään voi varmaksi tietää oliko tuo se syy, miksi noista kuvista tiedot puuttuivat, mutta olettaisin niin.

        Mihin me muka niitä tietoja tarvitsisimme? Sitä paitsi olemme jo jäljittäneet hänen koneensa sijainni ja valmistelemme muuttamaan sen zombiekoneeksi omiin käyttötarkoituksiimme.


    • jobberdoo

      Itse aion hankkia vapautuksen vedoten paniikkihäiriöön, ja jos ei mene läpi niin armeijassa univaikeuksiin. Saa nähdä miten tän topicin käy, oma asiallinen "vapautus koko systeemistä" ilmeisesti poistettiin kiitokset lukkijurpolle tästä.

    • rauhan puolesta

      Hei!

      Ala reilusti sivariksi. On helpompaa elää, kun tekee asiat suoraan ja julkisesti ilman lusmuilua!

      • On huomattavasti helpompi elää tässä maassa lusmuilemalla ja valehtelemalla. Olen aivan varma siitä että valehtelemalla vaputuksen saanut mies on arvostetumpi henkilö tässä maassa kuin sivari. Olisi todellakin tarvinnut vetää huumeita tai viinaa siinä määrin että olisin pelastanut elämäni tässä maassa ja saanut sen vapautuksen.


    • .........

      Voisikohan tuollainen olla syy saada vapautus armeijasta? Minulla on aika usein ongelmia vatsan kanssa. Menee helposti sekaisin jos en saa syödä säännöllisesti ja siten miten olen tottunut. Ei tosin aina, mutta vähän niinkuin kausittain. Koulussakin on ollut välillä vaikeuksia kun menee maha sekaisin ja pitäisi rampata vessassa jopa muutamia kertoja saman tunnin aikana. Ja tietty tällaisissa tilanteissa vielä se henkinen puoli vielä vahvistaa oireita.

      En ole käynyt asian kanssa missään tutkimuksissa. Keliakia ei ole mahdoton, mutta epätodennäköinen. Äitini kärsii myös samoista oireista ehkä jopa minua useammin, muttei hänellä ole mitään todettu.

    • Kikkailua

      Itse kärsin 6kk intissä, meni pala kurkkuun kun koitin kehitellä eri syitä B/C -luokkaan, no saapahan sitte kertauksista 50€ vrk :)

      Intti oli kyllä haitarista, siitä ei pääse mihinkään, mutta sivari oli liian pitkä eli 6kk intissä tuntu parhaalta vaihtoehdolta.

      Periaatteena oli että ihan sama mitä teen, kunhan pääsen mahd. nopeasti takas normaalielämään.

    • Vapaa_1432

      Kerroin esitarkastuksessa kärsiväni univaikeuksista, alakuloisuudesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta. Lisäksi mainitsin olevani myös koulukiusattu. Mitään diagnooseja etukäteen ei ollut. Mihinkään lisätarkastuksiin ei lähetetty, ei edes sairauskertomuksessa ollut ennestään mitään kyseisiin ongelmiin liittyviä merkintöjä. Sanoin vain lekurille, etten ole aikaisemmin uskaltanut puhua kellekään kyseisistä ongelmista, en edes terveydenhoitajalle tms. Vapaa mies olen nyt. Helppo homma, riittää kun 15 minuuttia osaa puhua paskaa ja itse kutsunnoissa on samaa mieltä. Kannattaa esim. jättää edellinen yö ennen tarkastusta nukkumatta ja juoda vaikka puoli litraa kahvia ja polttaa aski röökiä, niin lisää uskottavuutta.

    • voitin...

      Sanoin psykiatrille (lähete tavalliselta terveyskeskuslääkäriltä) pelkääväni tilannetta, jossa koen itseni uhatuksi. Kuvailin olevani huolissani ensimmäisen huutavan alikessun kohtalosta, totesin vain ettei mikään estäisi minua tappamasta kyseistä tyyppiä mikäli kokisin hänen huutavan syyttä minulle. En siis uhannut ketään enkä mitään, sanoin vain "olevani huolissani" tilanteesta.
      Käsitettä "tappaa" käytin tarkoituksella välttääkseni mahdolliset siviilipalvelus-ehdotukset.
      Vapautuspäätös tuli kolmen viikon kuluttua. Thanks for it INTTI.

    • Vapauttaja

      Itse olin armeijassa 18 vuorokautta, jonka jälkeen vaihdoin sivariin (nopein keino päästä sieltä pois). Noh, nyt sitten on tullut määräys siviilipalvelukseen menemisestä. Varasin saman tien ajan yksityiselle psykiatrille. Aion valittaa tulevasta masennuksesta ja nykyisistä ahdistustiloista johtuen asevelvollisuudesta. Vedoten myös joihinkin muihin seikkoihin. Luulisin että C-paperit tulee. Riippuu toki lääkäristä. Yksityisellä puolella luulisin asian olevan vähän helmpomaa, toki kalliimpaa se on, mutta pieni hinta siitä että voi jatkaa työn tekoa ja elämää.

    • Sotamies....

      Minultakin kysyttiin suhtautumistani asepalvelukseen, johon tietysti vastasin: että, eipä paljoa kiinnosta.

      Nyt asia on alkanut vituttamaan ja kysynkin, että onkohan mahdollista suorittaa asepalvelus uudestaan?

      • Kiki  

        Jos olet saanut vapauksen, ja olet alle 28 vuotias, niin senkun käyt tavallisessa "asevelvollisen tervystarkastukssa" olet siellä tavallinen, saat A-luokan, ja kohta tuleekin postissa lappu "mihin haluut mennä orjaksi"


    • C-paperit

      Sain vapautuksen toisissa kutsunnoissani sen tavallisen 5 tunnin propaganda-annoksen päätteeksi. Paria kuukautta ennen olin varannut ajan psykiatrille ja puhunut itselleni suosituksen C-luokkaan alle puolessa tunnissa, syynä pitkäkestoinen masennus ja luonteen arvaamattomuus. ;) Sitten marssin kutsuntoihin psykiatrin ja muiden mahdollisten todistuksen kanssa ja esitin intin lääkärille asiani selkeästi ja painottaen motivaation puutetta sekä oikeastikin olemassa olevaa fyysistä vammaani - polvessa kun sattuu olemaan tuntemattomasta syystä jokin vamma, edes röntgen ei paljastanut syytä, mutta lääkäri kirjoitti silti avuliaasti aikoinaan diagnoosin. :) Papereissa lukee nyt vapautuksen syinä diagnoosit F34.1 sekä M93.2, ja siitä lappusesta olen hyvin tyytyväinen!
      Koko juttu oli mielestäni suhteellisen helppo prosessi, ainoa ongelma oli siitä turha stressaaminen etukäteen.. lääkärit suhtautui ymmärtäväisesti ja sanoikin, että ei sinne armeijaan ketään pakoteta!

      Eli kaikki mahdolliset ongelmat kannattaa tuoda todistusten kera esille!

    • Ei kiinnosta

      Kaks vrk olin armeijassa, toisen sairastuvalla, kun ensimmäisen yön jälkeen sanoin luutnantille että ei uni tuu 12 muun jätkän kanssa. Noh, yö sairastuvalla ja aamulla virkeänä hakemaan e-paperit, mitkä muuttuu ceeksi ennen ensi kutsuntoja.

    • eivälitä

      Minä en itse välttäny armeijaa, vaan voisko sanoa näin että en välittänyt armeijasta. Minun aikaan ei ollut siviilipalvelusta vaan jos kieltäytyi armeijasta niin se tiesi 13 kk.n vankila reissua, elettiin silloin 70-luvun alkua. Jos haluat tietää miten semmoinen oikein kävi päinsä jos ei välittänyt armeijasta, niin silloin lue lisää seuraavasta linkistä. https://tarinat.jimdo.com/armeijassa/ sieltä löytyy tarinaa myös armeijan ajan ulkopuolelta eletystä elämästä ja miten hyvin pärjää elämässä vaikka ei välttäny ja välittänyt armeijasta.

    • ToimiiMulla

      Vedin mällit majurin silmille kutsunnoissa....jätkältä meni ehkä näkö kun oli niin kuumaa kamaa...

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2988
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1900
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1572
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1360
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      78
      1231
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      263
      1172
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      971
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      831
    Aihe