Olen paha ihminen

Tässä totuuksia

Olen paha ihminen, sillä polttelen siltoja takanani, enkä anna muille ihmisille anteeksi heidän tekemiänsä virheitä. Itse kuvittelen olevani aina oikeassa, vaikka todellisuudessa en vaan näe kaikkea sitä väärää, mitä ajattelen ja teen joka ainoa päivä. Kyllästyn ihmisiin ympärilläni liian helposti, ja en jaksa välittää heistä tarpeeksi, olen usein itsekäs. Viihdyn hyvin yksinäisyydessä ja usein rasitun siitä, kun ihmiset eivät jätä minua rauhaan omien rakkaiden ajatuksieni kanssa. En ole aina rehellinen, osaan valehdella sujuvasti itselleni, joskus myös muille. Kadun kaikkea tekemääni ja ajattelmaani pahaa liian vähän aikaa, enkä aina edes tajua mitä kaikkea olisi pitänyt tehdä toisin.

Ja siiten vielä monta muuta syntiä, mutta ajattelen ne vaan tähän päälle.

14

6053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kedeso

      et sä oo paha,me ihmiset ollaan vaan tämmösii itsekkäitä,katso ympärillesi näet sitä kaikkialla,mut sitä ei saa päästää valloilleen.yksi hyvä konsti on et pyrit aina ennen tekoa tai sanoja ajatteleen et miltä musta tuntuis jos mulle sanottais tai tehtäis noin.itse olin juuri samanlainen mut vuosia jankkaamalla olen pystynyt muuttamaan käyttäytymistäni siedettävämmäksi mut kyllä se itsekkyys aina välillä nostaa päätään mullakin mut sit täytyy taas alkaa jankkaamaan et älä tee muille sitä mtä et haluaisi itsellesikään tehtävän.

    • thastamana

      Ainakin tiedostat kaiken tämän. Moni ei.

    • Nimetön

      Oletan että olet vaan erakkoluonne ja et vielä huomaa sitä. Itse viihdyn yksikseni paljon ja en yleensä jaksa hirveästi ihmisten keskusteluja seurata kun ne ovat mielestäni niin typeriä. Olen omissa oloissani omissa ajatuksissani.Mielestäni se ei ole minun ongelma enkä tuota muille ongelmia. Sitten kun lähden hengaileen jaksan olla seurallinen. Älä polta siltoja takan vaan poistu hiljaa taka vasemmalle. Olen huomannut että joskus kohtaa niitä ihmisiä ja jos on jäänyt hyvä fiilis, niistä voi olla apuakin...pessi`s

    • erya

      Tiedostat asiat. Et kirjoittaisi niistä tai miettisi niitä jos niillä ei olisi mitään merkitystä. En usko että olet paha. Voit vaikuttaa vielä asioihin. Ei aina jaksa kuunnella tai olla sosiaalinen. Voi nauttia yksinolosta. Mutta kukaan ei selviä yksin. Sen tajuaa ennemmin tai myöhemmin. Pidä lähelläsi ystävät joiden kanssa voit olla oma itsesi aivan rauhassa.

    • äimistynyt :-o

      voidaan mainita tunkeutuminen ajatuksiini ja niiden julkistaminen.

      • Olen paha ihminen

        Osuiko kuvailuni itsestäni sinuunkin? Vai olenko lukenut ajatuksiasi ja julkistanut niitä täällä jossain?????

        Olen mitä olen, olen myös itseppäinen, enkä aio muuttua ;)

        Yksi synti lisää listaan.


      • mmm
        Olen paha ihminen kirjoitti:

        Osuiko kuvailuni itsestäni sinuunkin? Vai olenko lukenut ajatuksiasi ja julkistanut niitä täällä jossain?????

        Olen mitä olen, olen myös itseppäinen, enkä aio muuttua ;)

        Yksi synti lisää listaan.

        Niin en ole tuo edellinen "äimistynyt", mutta täytyy sanoa että kirjoittamasi teksti oli kuin suoraan omista ajatuksistani.


      • takkri
        Olen paha ihminen kirjoitti:

        Osuiko kuvailuni itsestäni sinuunkin? Vai olenko lukenut ajatuksiasi ja julkistanut niitä täällä jossain?????

        Olen mitä olen, olen myös itseppäinen, enkä aio muuttua ;)

        Yksi synti lisää listaan.

        Ei ole normaalia lukea toisten ajatuksia. Se on sairasta, mene lääkäriin. Psykiatrille.


    • itselläni sama tunne

      löytyy joka lähtöön,mutta kaikista pahimpia ovat mielestäni ihmiset,jotka eivät löydä itsestään mitään huonoa,muista kyllä sitäkin enemmän.usein nämä edellä mainitut ihmiset ovat todella salakavalia,selän takana paskan puhujia,todellisia teeskentelyn mestareita,niin maireita varsinkin johtoportaan edessä.minulle on opetettu jo lapsena,että totta saa puhua vaikka kirkossa,näinpä olen toiminut jos näen selkeän vääryyden ja epäoikesumuuden.no olen saanut maksaa kalliin hinnan suorapuheisuudestani,menetin esim:työpaikkani,joten kuulun myös mitä ilmeisemmin pahisten joukkoon.

      • pipukka

        Vaikka olisi kuinka oikeassa ,mutta panokset ovat liian kovat, se on tyhmä ihminen, joka ei tajua, milloin on viisainta pitää turpansa kiinni.Ei se ole mikään leveilyn aihe, että soittaa suutaan,esm: työssä, niin että saa fudut.Puhuminen on hopeaa, mutta vaikeaminen kultaa, sanoo vanha sananlasku.Turpa kiinni, ja sit oikealla hetkellä, pieni nälväisy,se on poikaa.Joskus vaan on viisaampaa olla hiljaa, vaikka kuinka vituttaisi.Pieni piikki silloin tällöin, saa enemmän aikaan, kuin suora huutaminen.


    • lähellä, kuin

      lähin puu jossa vankka oksa odottaa - toisaalta se saattaa kohdallasi olla kaksipiippuinen- juttu...
      itse voi ainavalita ja valittaa...

      • Ei auta

        Ei auta mitään kenenkään vaikeuksiin, että etsii vahvan oksan, pyssyn tms. Sehän on heikkouden tunnustamista. No, heikkojahan me kaikki olemme, mutta Jeesus tuli meidän avuksemme oikeaan aikaan. Hänessä meillä on kaikki, mitä tarvitsemme ja enemmänkin. Itsetuho on paholaisesta. Se nauraa ja ilkkuu vaikeuksiamme ja haluaa tuhota kaikki ihmiset ja viedä kadotukseen, sinne se joutuu itsekin joskus.


    • takkri

      Et ole ainoa sellainen ihminen, miksi itsesi kuvasit. Tämä aika on niin itsekeskeistä ja nautinnonhakuista, että ihminen väsyy, jos yrittää mukana pysyä. Mutta miksi pitäisi pysyä mukana tässä hullunmyllyssä. Itse en aikoinaan jaksanut, vaan tulin uskoon. Silloin ihminen muuttuu pikku hiljaa. Ei omasta voimasta, vaan sitä mukaa, kun antaa Jumalan tehdä itsessään työtä ja muuttaa. Se rakkaus ja anteeksiantokin löytyvät kummasti ja muiden ihmisten sietäminen. Tietysti omaa aikaa pitää ottaa aina. Itsekkyys on pahasta, siitä pääsee kyllä uskon avulla ja muistakin synneistä, kuolihan Jeesus ristillä syntiemme puolesta. Hän vain odottaa, koska haluamme syntimme anteeksi, ei hän tule väkisin kenenkään elämään. Siunausta ja voimia sinulle ja hyvää joulua.

    • muutuin hyväksi

      Olen joskus vaan hiukan pahis!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe