Helluntailaisuus on maailmassa ilmeisesti suurin protestanttinen suuntaus. Taitaa olla 500 miljoonaa kannattajaa. Yhdessä karismaattisen liikkeen kanssa se on ehkä suurin kristillinen liike, koska katolistenkin sisällä on karismaattista liikettä.
Mistä on kysymys? Minusta tässä on kysymys Pyhän Hengen vuodattamisesta pakanoille, joka kirjoitusten mukaan on tapahtuva viimeisinä aikoina. Nyt näemme tämän silmiemme edessä. Ja kuinka valtava on herätys Venäjällä ja idän maissa! Kiitos Herralle!
Kuitenkin Jeesuksen oma kirkko on mormoonikirkoksi sanottu Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko 13 miljoonan jäsenineen. Tähän kirkkoon kokoontuvat myös Israelin kadonneet sukukunnat. Siellä on pappeuden valtuus kastamiseen ja kaikkiin pyhiin toimituksiin.
Katoliset pitävät Jeesuksen lippua korkealla kaikille kansoille, protestantit yrittävät palautua alkuseurakunnan oppeihin, Jehovan todistajat muistuttavat meitä Herran nimestä, juutalaiset palaavat Palestiinaan; kaikki ovat voimallisessa työssä Jeesuksen takaisintulon valmistelussa. Elämme hienoa aikaa.
Mutta fundamentalistit ovat hölmöjä, he lukevat Raamattua väärin, oman uskonsa laput silmillä.
Pyhän Hengen vuodatus pakanoille
16
419
Vastaukset 16
- Jansku H
"Mutta fundamentalistit ovat hölmöjä, he lukevat Raamattua väärin, oman uskonsa laput silmillä."
Enpäs ymmärtänyt mitä tarkoitat ylläolevalla?
Mitenkäs sun mielestä Raamattua luetaan väärin?
Tarkoittanet että kysymys on siitä että kaikki uskonnot johtavat taivaaseen? Tuota ei Raamatusta löydy, joten sitä ei voi oikein lukea väärin. Jeesus sanoo: "minä ole tie, totuus ja elämä" ja Hänen kauttaan me pääsemme Isän Jumalan luo.Tarkoitin, että fundamentalistit lukevat Raamattua kirjaimellisesti ja tulkitsevat tekstiä väärin.
Esimerkiksi "Alussa loi Jumala taivaan ja maan" tulkitaan, että Jumala on luonut koko maailmankaikkeuden 6000 v sitten ja vielä tyhjästä. Eihän siinä niin sanota, itse asiassa siinä ilmeisesti tarkoitetaan, että 6000 v sitten Jumala loi maapallon nykyisen järjestyksen, ja taivaan maapallon kannalta, ja alkoi tämä kausi maapallolle.
- omalle palstallesi
Tällä palstalla on jo valehtelijoita ja turhan puhujia ihan tarpeeksi, joten pysy ystävällisesti Olli.S vain siellä mormonien palstalla.
Voimme lukea kyllä kirjoituksiasi sieltä, jos tahdomme.- uskova
eikös raamatussa lue että jeesus on ainoa tie taivaaseen isän luo...se on niin yksinkertasta. jeesuksen kautta meidän tulee rukoilla isälle ja jeesuksen asiosta me tullaa vanhurskaiksi. omassa voimassa meillä ei ole mitään. me ihmiset emme ole mitään. ikinään ei pidä korottaa ketään muuta ku isää,poikaa ja pyhää henkeä. ja olla vaan nöyränä siitä totuudesta että jeesuksen kautta meillä on pelastus isän luokse taivaaseen. :)
- pelastusyksikkö
uskova kirjoitti:
eikös raamatussa lue että jeesus on ainoa tie taivaaseen isän luo...se on niin yksinkertasta. jeesuksen kautta meidän tulee rukoilla isälle ja jeesuksen asiosta me tullaa vanhurskaiksi. omassa voimassa meillä ei ole mitään. me ihmiset emme ole mitään. ikinään ei pidä korottaa ketään muuta ku isää,poikaa ja pyhää henkeä. ja olla vaan nöyränä siitä totuudesta että jeesuksen kautta meillä on pelastus isän luokse taivaaseen. :)
huomatkaa kaikki tämä edellinen viesti! siinä on tiivistetty koko elämän tarkoitus muutamaan lauseeseen!
ihana tunnistaa aitoja kristittyjä täällä paholaisen valtaamilla palstoilla! sydäntä aivan lämmittää, kiitos tästä!
Siunausta kaikille! Kuule nyt Kerberos, täällä on sananvapaus, jos kirjoitan helluntailaisista, kirjoitan siitä tällä palstalla, ja asialliset kirjoitukset ovat sallittuja. Jos et kestä keskustelua, häivy itse.
Enkä ole mormooni, en kuulu mihinkään ihnmisten kirkkoon, yritän kuulua Jumalan valtakuntaan ja se on piilossa kaikkien kirkkojen sisällä. "Jokainen joka tekee parannuksen ja tulee minun tyköni, kuuluu minun kirkkooni".
Jos suhtautuu myötätuntoisesti mormooneihin, niin onko heti sitten itse mormooni? Miksi heitä pitää niin kauheasti vastustaa? Yleensä olen huomannut, että heidän oppiaan ei tunneta, se esitetään vääristetyssä muodossa ja sitten tämä vääristetty muoto osoitetaan vääräksi, mitä se tietysti onkin. Tätä sanotaan keskustelussa olkiukkojen ampumiseksi, ja sillä väärällä tavalla aina mormoneja vastustetaan. Annetaan väärää todistusta lähimmäisestä; se on synti!
Mikset sanonut minua katoliseksi kun sanoin että he pitävät Jeesuksen lippua korkealla?- merim.raimo
Olli.S kirjoitti:
Kuule nyt Kerberos, täällä on sananvapaus, jos kirjoitan helluntailaisista, kirjoitan siitä tällä palstalla, ja asialliset kirjoitukset ovat sallittuja. Jos et kestä keskustelua, häivy itse.
Enkä ole mormooni, en kuulu mihinkään ihnmisten kirkkoon, yritän kuulua Jumalan valtakuntaan ja se on piilossa kaikkien kirkkojen sisällä. "Jokainen joka tekee parannuksen ja tulee minun tyköni, kuuluu minun kirkkooni".
Jos suhtautuu myötätuntoisesti mormooneihin, niin onko heti sitten itse mormooni? Miksi heitä pitää niin kauheasti vastustaa? Yleensä olen huomannut, että heidän oppiaan ei tunneta, se esitetään vääristetyssä muodossa ja sitten tämä vääristetty muoto osoitetaan vääräksi, mitä se tietysti onkin. Tätä sanotaan keskustelussa olkiukkojen ampumiseksi, ja sillä väärällä tavalla aina mormoneja vastustetaan. Annetaan väärää todistusta lähimmäisestä; se on synti!
Mikset sanonut minua katoliseksi kun sanoin että he pitävät Jeesuksen lippua korkealla?olet harhaanjohtaja katoliset pitävät Marian lippua paljon Jeesuksen lipun yläpuolella. Jos lippua nyt sitten käytetään kuvaamaan arvostuksen suuruutta.
uskova kirjoitti:
halveksit, tai alennat Isän Pojan ja Pyhän Hengen
ihmisen tasolle, koska tieten ja harkitusti kirjoitat Heidän nimensä pienellä alkukirjaimella. Hieman kunnioitusta kolmiyhteistä JUMALAA kohtaan, kiitos!merim.raimo kirjoitti:
olet harhaanjohtaja katoliset pitävät Marian lippua paljon Jeesuksen lipun yläpuolella. Jos lippua nyt sitten käytetään kuvaamaan arvostuksen suuruutta.
Olet aivan oikeassa katolisista, mutta jokainen kumartakoon Jumalaa omalla tavallaan, se on ihmisten luovuttamaton oikeus vapaassa yhteiskunnassa ja kristitty perusperiaate, emme me ketään pakota uskomaan omalla tavallamme, niinkuin menneisyydessä on tapahtunut, yritämme vain vakuuttaa olevamme oikeassa, kukin toisiamme, siinä se totuus vähitellen kirkastuu.
Jokainen protestantti ymmärtää katoliset harhaopit harhaopeiksi. Kuitenkin katoliset työntekijät tekevät perustasolla valtavan hyvää työtä, lohduttavat ihmisiä, kuuntelevat synnintunnustuksia ja sielunhoitajina antavat Jumalan nimessä syntejä anteeksi siinä kuin lestadiolaisetkin, ja saavat ihmiset uskomaan Jeesukseen ja noudattamaan käskyjä. Kyllä Jeesuksen lippu korkealla on, vaikka tämä Maria-harhaoppi on voimassa.- merim.raimo
Olli.S kirjoitti:
Olet aivan oikeassa katolisista, mutta jokainen kumartakoon Jumalaa omalla tavallaan, se on ihmisten luovuttamaton oikeus vapaassa yhteiskunnassa ja kristitty perusperiaate, emme me ketään pakota uskomaan omalla tavallamme, niinkuin menneisyydessä on tapahtunut, yritämme vain vakuuttaa olevamme oikeassa, kukin toisiamme, siinä se totuus vähitellen kirkastuu.
Jokainen protestantti ymmärtää katoliset harhaopit harhaopeiksi. Kuitenkin katoliset työntekijät tekevät perustasolla valtavan hyvää työtä, lohduttavat ihmisiä, kuuntelevat synnintunnustuksia ja sielunhoitajina antavat Jumalan nimessä syntejä anteeksi siinä kuin lestadiolaisetkin, ja saavat ihmiset uskomaan Jeesukseen ja noudattamaan käskyjä. Kyllä Jeesuksen lippu korkealla on, vaikka tämä Maria-harhaoppi on voimassa.YLHÄÄLTÄ jopa korkeaoppinen opettaja Nikodeemus ymmärsi että jotain puuttui.
- merim.raimo
sitä mainitsemaasi karismaa yliopistosta ? että liikehdintä puhujakorokkeella tulisi karismaattiseksi? Siellä karisman huipulla on monennäköstä esiintyjää tänäpäivänä ja lisää tulee.Pyhä Henki mairitellaan,karjutaan ja komennellaan esiin.Onnistuukohan ? Todellinen evankeliumi ei ole ihmisen itsekehitettyä karismaa.
Karismaattinen liike tunnustaa että Pyhän Hengen lahjat toimivat tänäkin päivänä ja ihmeitä tapahtuu. Tämänhän monet kirkot kielsivät vielä vähän aikaa sitten.
Monenlaista henkeä silti tietysti on, ihmisen omia kätkettyjä voimia tulee esiin ja pahojen henkien vaikutusta näkyy. Mutta on myös Pyhän Hengen ilmentymiä. Tästä syystä on juuri tarpeen sitten henkien erottamisen lahja Pyhän Hengen lahjana, että pystyisi näkemään mikä on minkäkinlaista mölinää ja mikä oikeata asiaa. Tätä lahjaa kun itselleen rukoilee jonkun uskovaisen kanssa niin sen saa, sitten on helpompi orientoitua näissä kokouksissa. Tämä vaatii myös herkkyyttä ja pitkällistä harjaantumista ja opiskelua.- merim.raimo
Olli.S kirjoitti:
Karismaattinen liike tunnustaa että Pyhän Hengen lahjat toimivat tänäkin päivänä ja ihmeitä tapahtuu. Tämänhän monet kirkot kielsivät vielä vähän aikaa sitten.
Monenlaista henkeä silti tietysti on, ihmisen omia kätkettyjä voimia tulee esiin ja pahojen henkien vaikutusta näkyy. Mutta on myös Pyhän Hengen ilmentymiä. Tästä syystä on juuri tarpeen sitten henkien erottamisen lahja Pyhän Hengen lahjana, että pystyisi näkemään mikä on minkäkinlaista mölinää ja mikä oikeata asiaa. Tätä lahjaa kun itselleen rukoilee jonkun uskovaisen kanssa niin sen saa, sitten on helpompi orientoitua näissä kokouksissa. Tämä vaatii myös herkkyyttä ja pitkällistä harjaantumista ja opiskelua.Karismaattinen liike tunnustaa ? Voisitko ystävällisesti vastata minulle? Onko karisma ihmisten keksimä,vuosiluku suurinpiirtein jona sitä ruvettiin käyttämään? Vai kävikö se näin silloin kun Jeesus sanoi menkää Jerusalemiin niin teidät puetaan karismalla ja voimalla ylhäältä ?
merim.raimo kirjoitti:
Karismaattinen liike tunnustaa ? Voisitko ystävällisesti vastata minulle? Onko karisma ihmisten keksimä,vuosiluku suurinpiirtein jona sitä ruvettiin käyttämään? Vai kävikö se näin silloin kun Jeesus sanoi menkää Jerusalemiin niin teidät puetaan karismalla ja voimalla ylhäältä ?
Helluntailaiset ja karismaattinen liike kaikkien kirkkojen sisällä tunnustavat, että Pyhän Hengen lahjat toimivat tänäkin päivänä. Monet teologit ja kirkkojen opit väittävät, että ihmeiden aika on ohi.
Karisma on sitä, että Pyhän Hengen lahjat toimivat, sitä karismaattisuus tarkoittaa. Rakkaus on ollut kaikkina aikoina, mutta muut Pyhän Hengen lahjat ovat aina välillä olleet poissa ihmisten epäuskon tähden.
hengen vuodatusta, mitä tassä haluat kuuluttaa.
""
Lueppa tästä, Pietari jo julsiti tuon "lopunaikojen alkaneen hänen aikanaan!
"Hyvä että tuli esille se paikka missä se oli Pyhissä Kirjoituksissa. Se on siis Joelin kirjassa.
Viimeinen päivähän silloinkin oli menossa jo Pietarin aikana, mutta vasta nyt ilmeisesti todella ovat ne viimeiset ajat joita Joel tarkoitti. Helluntailaisissa ja karismaattisessa liikkeessä ym herätyksissä on tämä sana käynyt toteen. Ettekö te pakanoita ole olleet ennen kääntymystä? Mormonit ovat taas israelilaisia, eivät pakanoita ennenkään kääntymistä ja sen jälkeen joka tapauksessa israelilaisia, eivät pelkästään kristittyjä eivätkä välttämättä juutalaisia vaan Israelin kadonneita heimoja, Jumalan valittua kansaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1421660- 1541134
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät70980Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi345977- 68753
PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56743- 69701
- 38654
Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi7621Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33591