Uskonto tekee hulluksi

Mirka ...

Venäjällä joukko uskiksia majoittunut luolaan odottamaan maailmanloppua. Keltään muulta kuin uskiksilta ei voi odottaa näin typerää tekoa.

18

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

      sen johtajan naamavärkkiä, kun hän oli haastattelussa. Jösses mikä palo silmissä. Aika kuvaavaa muuten on se, että äijä ei itse ollut mukana luolassa, vaan odotteli josko saisi vielä muita "pelastetuksi".

      • Tyyni -X

        Äijä oli siellä missä jokaisen uskiksen pitäisi olla, mielisairaalassa.


    • Tar ja

      Oikeanlainen usko tekee ihmisen terveeksi ja pitää ihmisen terveenä.

      Uskoon liittyy todellisuuden tajuaminen sellaisena kuin se on ja asiat oikeissa suhteissa
      ymmärrettyinä.

      Siihen liittyy myös pyhyyden kautta ihmismieltä ja -suhteita repivien ja rikkovien asioiden
      poistaminen ja pitäminen poissa ja eheyttävien ja parantavien asioiden harjoittaminen ja
      terveiden asenteiden omaksuminen sekä oikeanlainen itsenäisyys ja vapaus ja sen salliminen myös muille. Oikea usko ei anna lupaa
      antaa määräämisvaltaa omasta itsestä kenellekään "auktoriteetille", joka mielellään
      haluaisi sen kypsymättömiltä ihmisiltä varastaa.

      On olemassa paljon vinoutunutta uskonnollisuutta,
      mutta sitä ei saa sekoittaa oikeaan uskoon.
      Myös pakanallis-uskonnollinen maallistuneiden ja
      oppimattomien ihmisten tietämättömyydestä ja pyhittymättömyydestä johtuva tyrannia on yleistä.

      Lapset pitäisi jo pienestä opettaa vilpittömyyteen ja aitouteen sekä omaan ajatteluun sen sijaan, että heistä kasvatetaan vanhempia kyselemättä tottelevia tulevan "natsikansan" jäseniä ja teeskenteleviä ja näyttelysuorituksia aitojen ihmisen joukossa
      esittäviä kummajaisia.

      Terve yhteiskunta koostuu sen terveistä jäsenistä ja siksi terveyteen ja aitouteen
      kasvattaminen pitäisi aloittaa mahdollisimman
      nuoresta iästä. Siihen tarvittaisiin kuitenkin
      ensin jo pitkälle vinoutuneiden aikuisten
      heräämistä ja opettamista. Tähän soveltunee
      parhaiten lääkkeeksi niiden esimerkki, jotka
      eivät ole antaneet sisimpänsä kasvaa vääristyneeksi ja pahaksi.

      Antakaamme siis arvo aidolle pyhyydelle. Siitä
      meidän Jumalammekin pitää ja mikäs sen mukavampaa?

      • Mirka ...

        Kristinusko omaa verisimmän uskonnon tittelin ja on näin ollen aivan väärä uskonto niin kuin on kaikki muutkin jumalauskonnot.


      • Nettari
        Mirka ... kirjoitti:

        Kristinusko omaa verisimmän uskonnon tittelin ja on näin ollen aivan väärä uskonto niin kuin on kaikki muutkin jumalauskonnot.

        Ns. kristityiksi kirjoituksessa tuomitut eivät noudata Jeesuksen oeptuksia, eli he eivät voi olla oikeita kristittyjä. Mutta Jeesus sanoi vihollisen heittävän lusteita kasvamaan nisun joukkoon, eli kyseessä on nuita lusteita.
        Kristikunta on erinnyt niin moneen kirkkokuntaan, ettei voi panetella toisen kirkkokunnan tekosia toisille, eli katoliset ja luterilaiset ovat aivan eri linjoilla menettelytavoissaan. Mutta tietenkin voi olla aika-ajoin joitain henkilöitä, jotka tekevät kristinuskon vastaisia tekosia, vaikka ovat nimeltään jonkin suunnan kristityitä. Hitler oli katolinen ja ei katolinen pidä luterilaisen puolta. Jossain kirjassa on luettelo ihmiskunnan vihollisista ja kuinka paljon he ovat tuhonneet toisuskolaisia. Mutta ei siellä voi olla yhtäkään tosi Jeesuksen seuraajaa, joka noudattaa tosiaan Jeesuksen opetuksia.


      • Mirka .-..
        Nettari kirjoitti:

        Ns. kristityiksi kirjoituksessa tuomitut eivät noudata Jeesuksen oeptuksia, eli he eivät voi olla oikeita kristittyjä. Mutta Jeesus sanoi vihollisen heittävän lusteita kasvamaan nisun joukkoon, eli kyseessä on nuita lusteita.
        Kristikunta on erinnyt niin moneen kirkkokuntaan, ettei voi panetella toisen kirkkokunnan tekosia toisille, eli katoliset ja luterilaiset ovat aivan eri linjoilla menettelytavoissaan. Mutta tietenkin voi olla aika-ajoin joitain henkilöitä, jotka tekevät kristinuskon vastaisia tekosia, vaikka ovat nimeltään jonkin suunnan kristityitä. Hitler oli katolinen ja ei katolinen pidä luterilaisen puolta. Jossain kirjassa on luettelo ihmiskunnan vihollisista ja kuinka paljon he ovat tuhonneet toisuskolaisia. Mutta ei siellä voi olla yhtäkään tosi Jeesuksen seuraajaa, joka noudattaa tosiaan Jeesuksen opetuksia.

        Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."

        Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."

        Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

        PS. Hitler oli kristitty uskis. Samaa raamatun paskaa luki kuin sinäkin.


      • se tuppaa
        Mirka .-.. kirjoitti:

        Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."

        Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."

        Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

        PS. Hitler oli kristitty uskis. Samaa raamatun paskaa luki kuin sinäkin.

        olemaan sam vika, kuin aikaisemminkin.

        Eli et ole lukenut Raamatua kakonaissvaltaisesti,että tajusit sanojen merkityksen. Esim, miekka tarkoittaa Jumalan Sanaa. Jumalan Sana synnyttää riitoja ihmisten kesken, koska toiset ei usko Sanan ilmoitukseen ja toiset uskoo.

        >>Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
        >Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.">29. Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?


      • Kössönöm
        se tuppaa kirjoitti:

        olemaan sam vika, kuin aikaisemminkin.

        Eli et ole lukenut Raamatua kakonaissvaltaisesti,että tajusit sanojen merkityksen. Esim, miekka tarkoittaa Jumalan Sanaa. Jumalan Sana synnyttää riitoja ihmisten kesken, koska toiset ei usko Sanan ilmoitukseen ja toiset uskoo.

        >>Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
        >Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.">29. Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?

        nämä ristiriitaisuudet.

        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html


      • usko pelastaa
        Kössönöm kirjoitti:

        nämä ristiriitaisuudet.

        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

        ristiriitoja. Tekstit ovat sekä Vanhan-, että Uuden Testamentin. Jumala on ilmoittanut itsensä Jeesuksessa kristuksessa. Sanassa, siis Jumalan Sanassa eli Raamatussa kerrotaan mm. että jumalaton ei voi ymmärtää hengellisiä asioita, koska ne on tutkisteltava hengellisesti....

        Kova on vappaa ajattelijoiden (vai oliko se ajatteklusta vapaiden) tuska, kun täytyy yrittää vesittää Jumalan Sanaa. Mutta eiväthän he, jotka ovat uskosta osattomia, voi ymmärtää.....

        Niin, uskonnot ja uskomukset kyllä tuovat mukanaan kaikenlaista....mutta usko Jeesukseen Kristukseen
        on kaikki mitä tarvitaan.


      • Mirka ...
        usko pelastaa kirjoitti:

        ristiriitoja. Tekstit ovat sekä Vanhan-, että Uuden Testamentin. Jumala on ilmoittanut itsensä Jeesuksessa kristuksessa. Sanassa, siis Jumalan Sanassa eli Raamatussa kerrotaan mm. että jumalaton ei voi ymmärtää hengellisiä asioita, koska ne on tutkisteltava hengellisesti....

        Kova on vappaa ajattelijoiden (vai oliko se ajatteklusta vapaiden) tuska, kun täytyy yrittää vesittää Jumalan Sanaa. Mutta eiväthän he, jotka ovat uskosta osattomia, voi ymmärtää.....

        Niin, uskonnot ja uskomukset kyllä tuovat mukanaan kaikenlaista....mutta usko Jeesukseen Kristukseen
        on kaikki mitä tarvitaan.

        että raamattu on vain typerä satukirja.


      • mitä usko on
        usko pelastaa kirjoitti:

        ristiriitoja. Tekstit ovat sekä Vanhan-, että Uuden Testamentin. Jumala on ilmoittanut itsensä Jeesuksessa kristuksessa. Sanassa, siis Jumalan Sanassa eli Raamatussa kerrotaan mm. että jumalaton ei voi ymmärtää hengellisiä asioita, koska ne on tutkisteltava hengellisesti....

        Kova on vappaa ajattelijoiden (vai oliko se ajatteklusta vapaiden) tuska, kun täytyy yrittää vesittää Jumalan Sanaa. Mutta eiväthän he, jotka ovat uskosta osattomia, voi ymmärtää.....

        Niin, uskonnot ja uskomukset kyllä tuovat mukanaan kaikenlaista....mutta usko Jeesukseen Kristukseen
        on kaikki mitä tarvitaan.

        Usko on siis tosiasioitten vankkumatonta kieltämistä.


      • ........
        se tuppaa kirjoitti:

        olemaan sam vika, kuin aikaisemminkin.

        Eli et ole lukenut Raamatua kakonaissvaltaisesti,että tajusit sanojen merkityksen. Esim, miekka tarkoittaa Jumalan Sanaa. Jumalan Sana synnyttää riitoja ihmisten kesken, koska toiset ei usko Sanan ilmoitukseen ja toiset uskoo.

        >>Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
        >Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.">29. Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?

        "Mirka, sinun vikasi on sama, kuin jehovalaisilla; otat lauseen sieltä, toisen täältä. Täytyy löytää kokonaisuus!"

        No mutta noinhan jokaikinen uskovainenkin tekee?
        Ainakin mitä tuota hellari palstaa olen joskus lukenut niin uskikset inttää keskenään käyttäen pelkästään yksittäisiä raamatun lauseita toisensa perään.



        "Esim, miekka tarkoittaa Jumalan Sanaa."

        Kai kuitenkin ymmärrät että tuon voi jokainen tulkita juuri niinkuin itsestä tuntuu parhaalta?
        Tai etsi raamatusta kohta joka todistaa että miekka sana tarkoittaa jumalan sanaa.


      • mies ja iso
        mitä usko on kirjoitti:

        Usko on siis tosiasioitten vankkumatonta kieltämistä.

        suuri on tyhmyytesi, otan osaa.


      • ussanope
        Mirka ... kirjoitti:

        että raamattu on vain typerä satukirja.

        Minä käyttäisin ilmaisua:

        Kulttuurihistoriallinen dokumentti monoteismin kehityksestä kaksoisvirranmaassa v.1500ekr-100ekr.= VT ja Kulttuurihistoriallinen dokumentti kristinuskon synnystä ja kehittymisestä alunperin juutalaista perinteestä hellenistisempään suuntaan Paavalin kautta v. 40-110 jKr.

        Suosittelen, että ennen kuin kirjoitat kommenttejasi niin hankkisit taustalle tietoa. Sitä löytyy kirjastosta.

        Lukiosta kannattaa aloittaa. Uskonnonopetuksessa me käsittelemme juuri näitä asioita. Raamatun erilaisia tulkintatapoja ja erilaisia suhtautumistapoja Raamatun kirjoituksiin.

        Itse käsittelen oppitunneillani myös mitä historiantutkimus ja arkeologia voivat sanoa Raamatun "saduista" kuten sinä niitä nimität.


      • sun mieli
        Mirka ... kirjoitti:

        että raamattu on vain typerä satukirja.

        piteesi,,ja pakkomielteesi jauhaa samaa ja samaa
        asiaa tee hyvänen aika jo muutakin,vai onko ajatus
        maailmasi noiin suppea?


    • voi dehdä

      jopa hulluksikin, mutta Jeesus Kristus vapautta ja parantaa hulluudesta, muunlaisestakin, kuin uskonnon kautta hulluksi tulosta. Tosiasia on kuitenkin se, että jos ihmisellä ei ole aitoa, elävää turvaa ikiaikojen Jumalassa, mielenrauha järkkyy moninverroin useammin, kuin uskovalla kristityllä.

    • Homot

      volttia. raamattu kehoittaa seuraamaan ajan merkkejä..ilmestyskirja...MUTTA YKSIKÄÄN IHMINEN
      EI PYSTY ENNUSTAMAAN MAAILMANLOPPUA!
      NÄIN SANOO JUMALA:HÄN ON AINOA.EI IHMISTEN
      LÖPÖPUHEITA PIDÄ TOTELLA..EI ATEISTI..

    • nyt vakavasti ottaa

      Mirka ...-nimimerkillä kirjoittelevan tekstit muistuttavat kovasti niitä joita "yleistä uskonnosta"-palstalla aikanaan peeloilleen sairaseläkeläisen kirjoitukset olivat.

      Mulla on hiekkapaperia jonka merkki on Mirka. Ei sitten parempaa nimimerkkiä keksinyt?

      Mirka keskittyy avauksissaan ja viesteissään vain haukkumaan ja mustamaalaamaan, tarkoituksena ei edes ole keskustella. Ainoastaan syytellä.

      Sitä voikin sitten miettiä, että tekeekö Mirkan oma elämänkatsomuskaan kovin hyvää jos ulosanti on vain muiden haukkumista. Ei kauhean empaattiselta elämältä kuulosta.

      Tuosta lahkoutumisesta kyllä Mirka on oikeassa, tuollaiset tuomiopäivän lahkot ovat aika syvältä, mutta toisaalta, onko sillä kauheasti eroa siihen että elää koko elämänsä muita vihaten? Itse kyllä eläisin mielummin nopeasti ja kovaa kuin pitkään vihassa kituuttaen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe