Katselin tuossa UFO palstaa joka on ollut suosikkini kolme vuotta. Mielestäni asia on loppuun käsitelty eli ON.
Katselin myös magia palstaa. Magia on ollut harrastukseni muutaman vuoden nuoruudessani. Ei vaan kiinnosta enää.
Kummassakaan ei ole enää "ideaa". Miksi ainut positiivinen asia on ateismi palsta? Ainut pysyvä asia tuntuu olevan taistelu taikauskoa vastaan.
Jouluksi ajattelin ostaa Dawkinsin God Delusion joka on suomennettu vissiin nimellä jumalharha. Olisiko linkkiä mistä voisin tilata halvoilla postikuluilla Jumalharhan. Kun olen sen lukenut niin voin käydä uusin asein taikauskoa vastaan.
Mikä vika?
21
733
Vastaukset
- Kössönöm
vaikka hinta onkin aika iso, niin suosittelen. Olen lukenut jo kahteen kertaan. Itselleni ajattelin ostaa Sam Harrisin kirjan Uskon loppu.
Ehkä sitä löytyy myös suurimmista kirjakaupoista, jolloin jää postituskulut pois.
http://www.terracognita.fi/tilaus.html >>> Kun olen sen lukenut niin voin käydä uusin asein taikauskoa vastaan.>Katselin tuossa UFO palstaa joka on ollut suosikkini kolme vuotta.>>taistelu taikauskoa vastaan.
- Kössönöm
poikarukka mihin itse uskot? Ei elävää jumalaa ole olemassakaan. Ei myöskään kuollutta. Miksi sinä sellaiseen uskot? Kuka sinun pikku pääsi on sekottanut. Voi voi.
- DarkNinjaHiiri
Valitettavaa tuo Kiinan juttu. Mutta siellä missä koulutettamuus pesii niin pesii myös taika usko. Jos ensimmäinen sanasi jonka osaat kirjoittaa on JEE-SUS niin siinä on jo aivopesun alkeet.
>>Uskot ufoihin!!!??? Eikö tämä ole taikauskoa jos jokin. Mitä ufot ovat? Tiedätkö poikaraukka mihin uskot? Kössönöm kirjoitti:
poikarukka mihin itse uskot? Ei elävää jumalaa ole olemassakaan. Ei myöskään kuollutta. Miksi sinä sellaiseen uskot? Kuka sinun pikku pääsi on sekottanut. Voi voi.
Minä "poikarukka" voin todistaa sinulle ja kaikille muillekin tätä lukeville Jumalan rakkaille, että ei kukaan ihminen minun päätäni sekoittanut. Minä koin Jumalan Sanan elävän voiman ja pelastuin uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja ottamalla hänet vastaan Herrakseni. Minä vain päätin tulla Jeesuksen luokse ja tulin myöskin. Jeesus otti minut vastaan ja antoi kaikki syntini anteeksi. Luulin silloin, että jo nyt olen päässyt paratiisiin, niin ihanaa oli löytää Jumala Jeesuksessa Kristuksessa. Niin konkreettisesti koin pelastuksen ja siirtymisen saatanan vallasta Jumalan valtakuntaan. Jeesuksen olen kohdannut niin todellisesti, ettei kukaan voi minulta ottaa pois uskoani. Jeesus elää ja on todellinen persoona.
Kristinusko ei ole uskonto. Se on henkilökohtainen suhde elävään Jumalaan.
Myös sinä voit kokea Jeesuksen Kristuksen elämässäsi. Sitä ei Jumala eikä Jeesus päätä. Sen päätät sinä itse, jos ja kun tahdot tulla Jumalan luokse hänen Poikansa Jeesuksen kautta.- DarkNinjaHiiri
jaikal kirjoitti:
Minä "poikarukka" voin todistaa sinulle ja kaikille muillekin tätä lukeville Jumalan rakkaille, että ei kukaan ihminen minun päätäni sekoittanut. Minä koin Jumalan Sanan elävän voiman ja pelastuin uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja ottamalla hänet vastaan Herrakseni. Minä vain päätin tulla Jeesuksen luokse ja tulin myöskin. Jeesus otti minut vastaan ja antoi kaikki syntini anteeksi. Luulin silloin, että jo nyt olen päässyt paratiisiin, niin ihanaa oli löytää Jumala Jeesuksessa Kristuksessa. Niin konkreettisesti koin pelastuksen ja siirtymisen saatanan vallasta Jumalan valtakuntaan. Jeesuksen olen kohdannut niin todellisesti, ettei kukaan voi minulta ottaa pois uskoani. Jeesus elää ja on todellinen persoona.
Myös sinä voit kokea Jeesuksen Kristuksen elämässäsi. Sitä ei Jumala eikä Jeesus päätä. Sen päätät sinä itse, jos ja kun tahdot tulla Jumalan luokse hänen Poikansa Jeesuksen kautta.Voi voi kun olet sekaisin. Saat säälini. Mitä pitää pienessä päässä tapahtua että sekoaa noin paljon?
- ...
jaikal kirjoitti:
Myös sinä voit kokea Jeesuksen Kristuksen elämässäsi. Sitä ei Jumala eikä Jeesus päätä. Sen päätät sinä itse, jos ja kun tahdot tulla Jumalan luokse hänen Poikansa Jeesuksen kautta."Minä koin Jumalan Sanan elävän voiman ja pelastuin uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja ottamalla hänet vastaan Herrakseni."
Miltä sinä luulet pelastuneesi?
"Luulin silloin, että jo nyt olen päässyt paratiisiin..."
Myös narkkari luulee hyppivänsä kuun pinnalla LSD päissään.
"...niin ihanaa oli löytää Jumala Jeesuksessa Kristuksessa."
Varmaan yhtä ihana kuin löytää lahkon saarnamies omassa vaimossa. :)
"Jeesuksen olen kohdannut niin todellisesti, ettei kukaan voi minulta ottaa pois uskoani. Jeesus elää ja on todellinen persoona."
Ok. Mikä on Jeesuksen lempiväri? Juoko hän kahvia? Mitä musiikkia hän kuuntelee? Mistä hän nauttii? Kuka on hänen esikuvansa? Kai sinä tiedät vastaukset näihin kysymyksiin koska sinulla on niin läheinen suhde Jumalaan ja Jeesuksen luonakin olet ollut.(?) DarkNinjaHiiri kirjoitti:
Voi voi kun olet sekaisin. Saat säälini. Mitä pitää pienessä päässä tapahtua että sekoaa noin paljon?
>>Voi voi kun olet sekaisin. Saat säälini. Mitä pitää pienessä päässä tapahtua että sekoaa noin paljon?
... kirjoitti:
"Minä koin Jumalan Sanan elävän voiman ja pelastuin uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja ottamalla hänet vastaan Herrakseni."
"Jeesuksen olen kohdannut niin todellisesti, ettei kukaan voi minulta ottaa pois uskoani. Jeesus elää ja on todellinen persoona."
Ok. Mikä on Jeesuksen lempiväri? Juoko hän kahvia? Mitä musiikkia hän kuuntelee? Mistä hän nauttii? Kuka on hänen esikuvansa? Kai sinä tiedät vastaukset näihin kysymyksiin koska sinulla on niin läheinen suhde Jumalaan ja Jeesuksen luonakin olet ollut.(?)>>Ok. Mikä on Jeesuksen lempiväri?
Vastaus: punainen.
Juoko hän kahvia?
Vastaus: Ei juo. Hänellä on paremmat juomat.
Mitä musiikkia hän kuuntelee?
Vastaus: ylistystä ja palvontaa.
Mistä hän nauttii?
Vastaus: Ylistyksestä ja palvonnasta, jota pelastetut suorittavat valtaistuimen edessä.
Sekä syntisen kääntymyksestä ja uskosta Häneen.
Kuka on hänen esikuvansa?
Vastaus: Isä ja Pyhä Henki
Kai sinä tiedät vastaukset näihin kysymyksiin koska sinulla on niin läheinen suhde Jumalaan ja Jeesuksen luonakin olet ollut.(?)
Vastaaus: Niin tiedänkin. Oliko muita kysymyksiä?- Kössönöm
jaikal kirjoitti:
>>Voi voi kun olet sekaisin. Saat säälini. Mitä pitää pienessä päässä tapahtua että sekoaa noin paljon?
ihmiset eivät olleet sitä raamattua kirjoittaneet ja painaneet. Mitenkä sinun olisi käynyt, jos olisit syntynyt vaikkapa johonkin harvoista yhä olemassa olevista kansoista, jotka asuvat sademetsissä. Sielläkö olisi Lähi-idästä kotoisin olevan uskonnon jumala sinua alkanut puhuttelemaan? Mitä luulet?
... kirjoitti:
"Minä koin Jumalan Sanan elävän voiman ja pelastuin uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja ottamalla hänet vastaan Herrakseni."
Ok. Mikä on Jeesuksen lempiväri? Juoko hän kahvia? Mitä musiikkia hän kuuntelee? Mistä hän nauttii? Kuka on hänen esikuvansa? Kai sinä tiedät vastaukset näihin kysymyksiin koska sinulla on niin läheinen suhde Jumalaan ja Jeesuksen luonakin olet ollut.(?)>>Miltä sinä luulet pelastuneesi?
- Ojasta allikkoon
jaikal kirjoitti:
Myös sinä voit kokea Jeesuksen Kristuksen elämässäsi. Sitä ei Jumala eikä Jeesus päätä. Sen päätät sinä itse, jos ja kun tahdot tulla Jumalan luokse hänen Poikansa Jeesuksen kautta.Oletko ex natrkkari, vai alkomaholisti?
- Jeesuksen Kaveri.
jaikal kirjoitti:
>>Ok. Mikä on Jeesuksen lempiväri?
Vastaus: punainen.
Juoko hän kahvia?
Vastaus: Ei juo. Hänellä on paremmat juomat.
Mitä musiikkia hän kuuntelee?
Vastaus: ylistystä ja palvontaa.
Mistä hän nauttii?
Vastaus: Ylistyksestä ja palvonnasta, jota pelastetut suorittavat valtaistuimen edessä.
Sekä syntisen kääntymyksestä ja uskosta Häneen.
Kuka on hänen esikuvansa?
Vastaus: Isä ja Pyhä Henki
Kai sinä tiedät vastaukset näihin kysymyksiin koska sinulla on niin läheinen suhde Jumalaan ja Jeesuksen luonakin olet ollut.(?)
Vastaaus: Niin tiedänkin. Oliko muita kysymyksiä?Mä pienenä kysyin iltarukouksessa Jeesukselta hänen lempiväriään. Yöllä näin unta vihreästä huoneesta ja vihreästä talosta ja kaikki oli vihreää. Se oli selvästi vastaus rukoukseeni! Jeesus on siis valehdellut toiselle meistä! :O
Jeesuksen Kaveri. kirjoitti:
Mä pienenä kysyin iltarukouksessa Jeesukselta hänen lempiväriään. Yöllä näin unta vihreästä huoneesta ja vihreästä talosta ja kaikki oli vihreää. Se oli selvästi vastaus rukoukseeni! Jeesus on siis valehdellut toiselle meistä! :O
Hänellä on ilmeisesti kaksi tai useampi lempiväri.
Ajattelin ensin kirjoittaa, vihreä, mutta kirjoitin jostain syystä, punainen. No, ei kait tämä ole pelastuskysymys?
Siunausta jaikal
ihmettelen, että miksi tälle palstalle pitää vaan aina päästä, vaikka onhan noita uskispalstoja pilvin pimein. :D En myönnä olevani riippuvainen ateismi-palstasta...
- uskistrolli
Nähtävästi ufouskovaisuus kuuluu kiinteästi tähän ateistiuskontoon. Ei muuta kuin fooliohattua askartelemaan :)
Mahtaa olla hankalaa olla ateisti, kun pitää kaikki scifi ja magia jutut uskoa. Ei minulla ainakaan uskoa riittäisi ateismiuskontoon.- Kössönöm
kompaktiin kokoon pakattu uskovainen. Laput silmillä ja herranpelko perseessä haaveilet ikuisesta elämästä.
- uskistrolli
Kössönöm kirjoitti:
kompaktiin kokoon pakattu uskovainen. Laput silmillä ja herranpelko perseessä haaveilet ikuisesta elämästä.
Ateisti ei osaa kuin änkyttää Ad Hominemia, ja minä voitin keskustelun.
- ...
Tunnetaan myös ikuisena hyvän ja pahan taisteluna.
Jos joku ei tiennyt niin ateismi edustaa sitä hyvää. - firerose
mutta suomalaisesta kirjakaupasta kipaset hakemaan.
Hauskasti kirjoitit>>Magia on ollut harrastukseni muutaman vuoden nuoruudessani>>
Et kuvassasi näytä kovin vanhalta vielläkään :)
Saako arvata iän? 20-vuotta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5502112Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3861709Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H211539Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641408JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191116- 561092
- 1181077
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16858Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka12833Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823