"Sinä, Herra, olet meidän isämme.
Ikuinen Lunastajamme, se on sinun nimesi." Jes 63:16b.
Rukoilenkin päivittäin tätä "vanhatestamentillista
Isä meidän -rukousta:
Jes 63:15 Katso taivaastasi, katso pyhästä, ihanasta asumuksestasi! Missä viipyy sinun tulinen intosi, missä ovat voimatekosi? Missä on sinun palava säälisi? Älä kiellä meiltä rakkauttasi!
[5. Moos. 26:15; Ps. 80:15]
16 Olethan sinä meidän isämme. Ei Abraham meistä mitään tiedä eikä Israel meitä tunne. Sinä, Herra, olet meidän isämme. Ikuinen Lunastajamme, se on sinun nimesi.
[Jes. 43:11; Mal. 2:10]
17 Miksi päästät meidät eksymään teiltäsi, miksi annat sydämemme paatua niin ettei se kavahda sinun voimaasi? Palaa takaisin, palvelijoittesi tähden, palaa kansasi heimojen tähden!
[1. Kun. 8:23 ]
18 Vain hetken sai kansasi pitää hallussaan pyhäkköäsi, nyt meidän ahdistajamme tallaavat sinun temppeliäsi.
[Ps. 74:7, 79:1]
19 Nyt olemme kuin et koskaan olisi meitä hallinnut, kuin ei meitä koskaan olisi pyhitetty sinun nimelläsi. Kunpa jo repäisisit halki taivaan, astuisit alas ja panisit vuoret järisemään!
[Tuom. 5:4,5; Ps. 68:8,9]
Oi - "Astuisit alas ja panisit vuoret järisemään!"
Hän astui alas ensimmäisenä jouluna, mutta ei se mitään järisyttävää ollut - vain henkivalloissa järisi. Ei ihminen mitään poikkeavaa havainnut.
Piti kaukaa, ehkä Intiasta saakka, houkutella
muutama tähdistä ennustaja onnittelemaan pienokaista, salattua Jumalaa.
Totuus on tarua ihmeellisempi, sillä ei parhainkaan mielikuvitus olisi voinut keksiä, että
Jumala syntyy ihmisten armoille.
Tosin täysin turvallisesti, sillä ylienkeli Miikaelin johdolla taivaan sotajoukot turvasivat
täysin Jeesuksen syntymisen ja varttumisen.
Sitten järisi, pitkänäperjantaina, ja aurinkokin hetkeksi pimeni - kun Jeesus antoi henkensä Isän käsiin; otti vastaan täyden tuomion meidän pahuudestamme.
VIELÄ KERRAN
Hepr 12:26-29 :
26 Hänen äänensä pani silloin maan järisemään, ja nyt hän on luvannut: -- Vielä viimeisen kerran minä panen maan järkkymään, enkä vain sitä, vaan myös taivaan. [Hagg. 2:6]
27 Sanat "vielä viimeisen kerran" tarkoittavat sitä, että kaikki luotu järkkyy ja siirtyy sijoiltaan, jotta se, mikä ei järky, pysyisi paikallaan.
[Ps. 102:26-28; Matt. 24:35; 2. Piet. 3:10]
28 Me saamme valtakunnan, joka ei järky. Olkaamme sen vuoksi kiitollisia, kiittäkäämme Jumalaa ja palvelkaamme häntä hänen tahtonsa mukaisesti, kunnioituksen ja pyhän pelon tuntein,
29 sillä meidän Jumalamme on tuhkaksi polttava tuli. [5. Moos. 4:24]
Vielä kerran järkkyy oikein kovasti ja silloin
asetetaan jotain todella pysyvää.
Vielä kerran Hän astuu alas ja SILLOIN järkkyy niin, että Siionin vuori halkeaa Herran jalkojen alla.
Laakson kautta israelilaiset voivat paeta antikristuksen joukkoja, kunnes Kuningasten Kuningas suunsa henkäyksellä tuhoaa hänet ja hänen hovinsa.
Älkäämme vain olko niitä tyhmiä neitsyitä, jotka ovat hengessä mukana tuossa antisemitismissä!
Sak 14:4-5
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään,
ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen MUKANAAN. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
Jo vanhaan aikaan ne, jotka elivät Jumalaa lähellä, olivat tulleet tuntemaan Kristuksen salaisuuden, sen että "Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin", on tuleva.
patriarkka Job lienee selkein osoitus siitä totuudesta:
Job 19:25
Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
Niin, kenen muunkaan luo minä menisin?
"Sinä olet meidän isämme.
Ikuinen Lunastajamme,
se on sinun nimesi."
(Jes 63:16b)
Jumalan LOPULLINEN nimi !
7
103
Vastaukset
- Mutta missä rakkaus?
SUUNNATKAAMME KOHTI RAKKAUTTA!
Malakia 2:10
Eikö meillä kaikilla ole sama Isä? Eikö sama Jumala ole meitä luonut? Miksi me olemme uskottomat toinen toisellemme ja rikomme isiemme liiton?
Tos on kyseessä aviollinen pettäminen, mutta onhan se todellisen rakkauden puutetta, se että ei olla
ymmärtävinää veljeä ja sisarta - ei pysytä Totuudessa.
Joh 17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Yhteinen vihollinen on henkivallat.
Maailma meidän tulisi rakastaa Herralle.
JEESUS RUKOILEE YHTÄPITÄMISEN PUOLESTA!!!
Y h ä Jeesus opettaa meitä tuntemaan Isää (Joh 17:26).
Joh. 17:21 Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]
22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.
23 Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.
24 "Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista. [Joh. 12:26, 14:3]
25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut.
26 Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan y h ä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä."
Siunattua adventtiodotusta joka iikalle ja iitalle!- Mutta yksin Kristus pelastaa
Paaviuden ja Ellenismin ynteinen rakas lapsi - Jumalan synnyttäjän ja yleensäkin naisen korottaminen jumalattereksi - ei ketään auta.
Luukas 1. Kuka on autuas
27 Jeesuksen näin puhuessa eräs nainen väkijoukosta sanoi kuuluvalla äänellä: "Autuas se kohtu, joka on sinua kantanut! Autuaat ne rinnat, joita sinä olet imenyt!" [Luuk. 1:48]
28 Siihen Jeesus sanoi: "Niin, autuaita ovat kaikki, jotka kuulevat Jumalan sanan ja noudattavat sitä." [Luuk. 8:21]
Luuk 2:48 Hänet nähdessään vanhemmat hämmästyivät kovasti, ja hänen äitinsä sanoi: "Poikani, miksi teit meille tämän? Isäsi ja minä olemme etsineet sinua, ja me olimme jo huolissamme."
49 Jeesus vastasi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun tulee olla Isäni luona?"
50 Mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hän tällä tarkoitti. [Luuk. 9:45, 18:34]
Matt. 12:49
Hän osoitti kädellään opetuslapsiaan ja sanoi: "Katso, tässä ovat minun äitini ja veljeni.
Olkaatten siunatut!
Vaikka Kristuksen seurakunta on "rakennettu profeettain ja apostolien perustukselle", ei
välttämättä tarvitse tietää mitään profeetoista.
Tietenkin profeetoista on SUURI apu, että ymmärtää
Jumalan suunnitelmaa ja uuden liiton profetoijista on lohdutusta ja apua, varsinkin henk.koht. profetioista. Mutta ne täytyy kaikki koetella, uuden liiton profetiat. Raamatun sanan kanssa niiden on oltava yhtä pitäviä, samassa hengessä.
Sillä Isä kyllä ilmoittaa suoraan sydämeen perustotuudet ja ennen muuta pelastuksen
perustan Jeesuksessa Kristuksessa!
Matt 16:16-18 :
16 Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika."
[Matt. 14:33; Joh. 6:69, 11:27; Ap. t. 9:20; 1. Joh. 5:5]
17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. [Matt. 11:27; Gal. 1:15,16]
18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.
[Nimi Pietari, kreikaksi Petros, pohjautuu sanaan petra 'kallio'.] [Joh. 1:42; Ef. 2:20; Ilm. 21:14]
Onhan näet niin, että Jeesus oli AINOA TOIVO Pietarille:
Joh. 6:68
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen luo me menisimme? Sinulla on ikuisen elämän sanat.
Pietarin todistus ja tunnustus - se on malli meillekin! Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen aikaansaa pelastuksen omistamisen.
Niillekin, jotka eivät tule olemaan valmistautuneita ylöstempaukseen - riittää tuo todistus, kun heidät sitten surmataan tuon todistuksensa tähden, antikristuksen so. pedon ajassa.
Ilm. 12:11
He voittivat hänet, Karitsan veri ja heidän todistuksensa toivat heille voiton.
He eivät säästäneet henkeään vaan olivat valmiit kuolemaankin.
[Room. 3:25; 1. Kor. 5:7; Ilm. 7:14]
Armon perillinen- Välitystehtävä täytetty!
ISÄ-LAPSI -SUHTEESTA TOSIAAN ON KYSE USKOSSA
Joh. 16.
23 Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään. "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. [16:23,24: Joh. 14:13,14 ]
24 Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.
25 "Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä.
26 Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä minä enää sano, että käännyn Isän puoleen teitä auttaakseni.
27 Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota.
Keskustelemme suoraan Isän kanssa - Jeesuksen nimessä pyyntömme menee valtaistuimen luo - eikä Jeesuksen tarvitse enää toimia rukousten VÄLITTÄJÄNÄ!
Ja Jeesus kehottaa anomaan, jotta rukousvastaukset
ilahduttaisivat sydämemme.
Toki Jeesus itsekin alati rukoilee puolestamme ja Pyhä Henki "sanomattomin huokauksin" - mutta on ihanaa, että oma tahtomme saa olla mukana - meillä saa olla unelmia ja toiveita.
Iloista adventtiodotusta! - etkö vieläkään
oppinut, että Sakarja ei kuulu tuohon linkitettyihin tekstien sarjaan? Kun Jeesus saapuu takaisin toisessa tulemuksessaan, niin Sakarjan teksti ei kerro siitä mitään. Se teksti kuuluu hänen kolmanteen tulemiseensa.
- Ei ole kuulumatta, tapahtum...
OLET OIKEASSA tapasi mukaan - SILLÄ YLÖSNOUSSEEN SEURAKUNNAN KANSSA TÄNNE ALAS TULEVA JEESUS TULEE SITTEN JO 3. KERRAN, tietysti - osaammehan laskea !!!
(Eikä kukaan muuta ole väittänytkään, sinä vain käsitit väärin).
KOLMINKERTAINEN TODISTUS KOLMANNESTA TULEMISESTA
1.
Apt 1:11 Nämä sanoivat: "Galilean miehet,
mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle?
Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin,
samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
[Ap. t. 2:7 | Ap. t. 3:21]
12 Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä.
He palasivat Jerusalemiin
[Matka, joka sapattina oli lupa kulkea, noin kilometri.] [Luuk. 24:52]
2.
Sak 14:4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen,
toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
[Aam. 1:1 | Juud. 14]
3.
Ilm 20:4
Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta.
Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä.
He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
[Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]
kolme enkeliä
- Isossa Kirjassa
SANAT SEKÄ USKOVILLE ETTÄ VÄÄRISTELIJÖILLE
Joh.Ilm 22:16-21
16 "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen.
Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."
[Ilm. 1:1 | 4. Moos. 24:17; Jes. 11:1,10; Matt. 1:1 ]
17 Henki ja morsian sanovat: "Tule!"
Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!"
Joka on janoissaan, tulkoon.
Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä. [Jes. 55:1; Joh. 7:37; Ilm. 21:6]
18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan:
Jos joku panee niihin jotakin lisää,
panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
[22:18,19: 5. Moos. 4:2, 13:1]
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista,
ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin,
joista tässä kirjassa on kerrottu.
20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo:
"Tämä on tosi, minä tulen pian."
Aamen. Tule, Herra Jeesus!
21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.
minä uskon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472