Ihmiselle, jonka todellisuuteen ei kuulu henkiolentoja eikä henkimaailmaa, on lähes mahdotonta seurata Jeesusta. On sellaisia, jotka ajattelevat olevansa kristittyjä, mutta pitävät vain näkyvää todellisuutta sekä sitä koskevaa tietoa ja ymmärrystä todellisina. He harrastavat etiikka, moraalifilosofiaa, estetiikkaa, tieteitä, taiteita ja kaikkea muuta tämän elämän arvokkuutta ja laatua kohottavaa, mutta heille taivas, henkimaailma ja henkiolennot ovat merkityksettömiä, tarujen kaltaisia kuvitelmia.
Nämä ihmiset saattavat olla huonommassa asemassa kuin murhaajat, valehtelijat, huorintekijät, ateistit, Jumalan kieltäjät:
"Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat." 1 Kor 15:19
Pettävä usko
37
1055
Vastaukset
- Zatani
Jatka samaan malliin,viisautesi on jumalaista.
Anteeksi että tulin,mutta vain kiertelen eri paikoissa ja ihmettelen kaikkea mitäs nuo olennot viestittää näillä paikoin.
T:Z. - Trubaduuri
Kristus muistaakseni sanoi nuista tuon kaltaisista yksilöistä muutaman sanan, siis näistä jota listasit> "murhaajat, valehtelijat, huorintekijät, ateistit, Jumalan kieltäjät:", ja sanoi etteivät tuollaiset tule milloinkaan pääsemään sisälle taivasten valtakuntaan. Mutta jokainen joka ottaa vastaan hänet, Kristuksen, ja ilosanoman ottavat siinä samalla vastaan myös Luojan, taivaallisen Isän ja kaiken joka sen jota siihen kuuuluu sekä tuottaa siinä ohessa, muunmuassa esim. rakkauden, mielenrauhan, armon, viisauden, tyyneyden ja erityisesti rauhantahtoisuuden.
- Yks* vaan
Mitä ajattelet siitä, voiko Luojalle jättää
ns. kylkiäisen osan. Kun otat jeesuksen vastaan, niin HÄN kaikkein korkein tulee siinä
luonnostaan mukana.
Vähän niinkuin joulun alla, Osta sohva, saat kinkun kaupanpäälle.
Sentähden Herra odottaa,
että voisi olla teille armollinen.
Sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä;
sillä Herra on oikeuden Jumala.
Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat.
Olisko HÄN, kaikkein korkein, kuitenkin se tärkein. "Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni, sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra. Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta."
- oletko sokea?
Se joka seuraa Jeesuksen jalanjälkiä, ei voi eikä halua "asettua Jumalan yläpuolelle".
Voisitko edes alkaa yrittää keskustella aidasta etkä aidanseipäästä ? - Jumalan pieni köyhä
EJKR kirjoitti:
"Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni, sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra. Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta."
"...siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette..."
*nauraa* :D - Paavalille?
Jumalan pieni köyhä kirjoitti:
"...siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette..."
*nauraa* :DLainaus oli 1.Kor.4:3-5.
- Jumalan pieni köyhä
Oletkos koskaan kuullut typeryyden paheesta? Siihen kuuluu muun muassa aiheettoman riidan haastaminen, turha kärkkäys ja perusteettomat johtopäätökset...
- Trubaduuri
Yks* vaan kirjoitti:
Mitä ajattelet siitä, voiko Luojalle jättää
ns. kylkiäisen osan. Kun otat jeesuksen vastaan, niin HÄN kaikkein korkein tulee siinä
luonnostaan mukana.
Vähän niinkuin joulun alla, Osta sohva, saat kinkun kaupanpäälle.
Sentähden Herra odottaa,
että voisi olla teille armollinen.
Sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä;
sillä Herra on oikeuden Jumala.
Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat.
Olisko HÄN, kaikkein korkein, kuitenkin se tärkein.Johanneksen kirjassa luvussa 3 ja jakeesa 36 muistaakseni mainitaan jotakin melko olennaista asiaan liittyvää. Ja toki, muitakin kohtia varmasti löytyy raamatun sivuilta, jossa Kristus itse kertoo kuinka asiat lutviutuu oikein uskovien kohdalla eteenpäin. Ja kertoo olevansa sellainen Poika joka on Isänsä asialla ja valttuuttama. Sehän on melkein kaikille ihmisille jo selviö, jotta kaikkeuden Korkein, on yksin Luoja, Jumala
, taivaallinen Isä, mutta Kristus opettaa jotta kuinka ihmisen pitää toimia saadakseen yhteyden ja paikan Isän sydämessä. Enkä minä voi muuta kuin yhtyä tuohon Kristuksen aijemmin sanomaan, ja todeta totta se on. - Trubaduuri
EJKR kirjoitti:
"Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni, sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra. Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta."
Entä, onko sinulla jotakin oikeasti sanottavaa ja myös poies viskattavaa?
- Trubaduuri
oletko sokea? kirjoitti:
Se joka seuraa Jeesuksen jalanjälkiä, ei voi eikä halua "asettua Jumalan yläpuolelle".
Voisitko edes alkaa yrittää keskustella aidasta etkä aidanseipäästä ?Keskustelen mieluusti kummistakin. Mutta en täällä.
Asiastakin hiukka vielä.
Toki olisi sinulle hyväksi lopettaa tuo minun törkeä nimitteleminen ajoissa. Katsos sinä riidan haastaja
Kristus ei opettanut ihmisiä riitelemään eikä viihaa lietsomaan, siis hän opetti ihmisiä käyttäytymään ihan toisella tavalla kuin sinä tuppaat tekemään. - Trubaduuri
Jumalan pieni köyhä kirjoitti:
Oletkos koskaan kuullut typeryyden paheesta? Siihen kuuluu muun muassa aiheettoman riidan haastaminen, turha kärkkäys ja perusteettomat johtopäätökset...
Älä sitten tee sitä josta kirjoitit! Kaiketi olet jo sinäkin niin iso ihminen, jotta tosiaankin tiedät jota voit tehdä eteen tulevissa tilanteissa. Ja tätä tilannetta et osannut klaarata. Liekö sinulla jotakin minua ja uskoani vastaan kun tuolla tavalla lentelet ympäriisi täälläkin kuin päätön kana, kaakattaen asian vierestä epätoivoisella tasolla.
- /// ja erityisesti rauhanta...
Trubaduuri kirjoitti:
Älä sitten tee sitä josta kirjoitit! Kaiketi olet jo sinäkin niin iso ihminen, jotta tosiaankin tiedät jota voit tehdä eteen tulevissa tilanteissa. Ja tätä tilannetta et osannut klaarata. Liekö sinulla jotakin minua ja uskoani vastaan kun tuolla tavalla lentelet ympäriisi täälläkin kuin päätön kana, kaakattaen asian vierestä epätoivoisella tasolla.
vaan puheet on puheita-- ja totuus toista???
alan epailemaan tupan olevan pieni ja kiukkuinen nainen??vailla.....???? - oli,
/// ja erityisesti rauhanta... kirjoitti:
alan epailemaan tupan olevan pieni ja kiukkuinen nainen??vailla.....????tupan juttu
- kuten
alan epailemaan tupan olevan pieni ja kiukkuinen nainen??vailla.....????sinä !!! halventamalla ihmisiä ja valehtelemalla ihmisistä ilkeillen . juoruamalla saatanallisesti . vieläpä erityisen pahantahtoisesti . pahaa siis edustat .
- - yksi kirjoittaja vaan -
kuten kirjoitti:
sinä !!! halventamalla ihmisiä ja valehtelemalla ihmisistä ilkeillen . juoruamalla saatanallisesti . vieläpä erityisen pahantahtoisesti . pahaa siis edustat .
ylleensä yön pimeydessä liikkuvat vain varkaat ja muut rikolliset joilla on pahat mielessä kuten tuo
yksi tietty ateisti tekee yö kaudet. hänkin näillä palstoilla sekoilee hulluuttaan pahaa tekemässä. johan sen huomaa kirjoituksien sisällöstä ja kellon ajoista joita tallentuu viestien mukana. - Trubaduuri
alan epailemaan tupan olevan pieni ja kiukkuinen nainen??vailla.....????Niin justiinsa, jotta sinäkin tulit oikein teoillasi sen todistamaan oikeaksi. Herjaajat ovat juuri kuten sinä ja toimivat myös aina samalla periaattella ja tavalla. Et siis poikkea joukostasi ollenkaan. !
- ja sinä 'rauhanruhtinasko?
Trubaduuri kirjoitti:
Niin justiinsa, jotta sinäkin tulit oikein teoillasi sen todistamaan oikeaksi. Herjaajat ovat juuri kuten sinä ja toimivat myös aina samalla periaattella ja tavalla. Et siis poikkea joukostasi ollenkaan. !
nimittelijä ja panettelija... olet
Kirjoittanut: Trubaduuri 24.11.2007 klo 09.06
Niin justiinsa, jotta sinäkin tulit oikein teoillasi sen todistamaan oikeaksi. Herjaajat ovat juuri kuten sinä
pata kattilaa soimaa..jne
- rebecca(ei kirjautuneena)
Haluan siteerata tähän erään viisaan ihmisen kommenttia - jossa on kaikki olennainen.
eli:
"Sama periaate on vaikka maratonkilpailussa jonka reitti menisi läpi erilaisten mieltäkiehtovien kohteiden.
Kukin saa laittaa itsestään kaikki peliin oman valinnan mukaan.
Kaikilla on sama matka ja sama kohde.
Kaikki eivät kohdista energiaansa matkan päämäärän hyväksi vaan käyvät reitin varrelta etsimässä omat huvinsa.""Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh 14:6
"ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Joh 8:24- LEARSI
EJKR kirjoitti:
"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh 14:6
"ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Joh 8:24Jeesus myöskin näin:
LEARSI kirjoitti:
Jeesus myöskin näin:
Eipä ole vastaan tullut Raamattua, jossa Jeesus noin sanoisi.
Kenties tarkoitat näitä kohtia:
"Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.' Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." Matt 5:43-48
"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt 7:15-21- LEARSI
EJKR kirjoitti:
"Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.' Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." Matt 5:43-48
"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt 7:15-21Olihan ne siellä, Olkaa siis te täydelliset niinkuin Taivaallinen Isänne täydellinen on.
Eiko se vaadi vähän itsekasvatusta, eikä aivan vähän vaadikaan.
Ehkä ne oli yhdessä, nuo lauseet, Tuomaan evankeliumissa, nyt en jaksa tarkistaa. Palaan asiaan kun tulee eteen. - Crypticall
LEARSI kirjoitti:
Olihan ne siellä, Olkaa siis te täydelliset niinkuin Taivaallinen Isänne täydellinen on.
Ehkä ne oli yhdessä, nuo lauseet, Tuomaan evankeliumissa, nyt en jaksa tarkistaa. Palaan asiaan kun tulee eteen.Jos siis kysytään, kuinka voisi olla täydellinen? Fariseukset tekivät kaikkensa ollakseen täydellisiä. Miten voisi siis tehdä enemmän? Onhan kirjoitettu:
"Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."
Tuskin kenelläkään nyt maan päällä elävällä on lähellekkään sellaista itsekuria kuin fariseuksilla oli, tuskin edes hartaimmallakaan juutalaisella. Miten siis olisi mahdollista pelastua? Ehdotan vastauksen löytyvän tuosta muutaman sivun tekstistä:
http://www.kirjasilta.net/wilcox/hy/hy.html#ihmiset - vai kuis on?
EJKR kirjoitti:
"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt 7:15-212.Tessalonikalaiskirje:
3:10 Sillä jo silloin, kun olimme teidän tykönänne, me sääsimme teille, että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.
Tuo pätee hengelliseenkin elämään!
Jeesuksen opetuksen sana on elämän leipää.
Ja kun sen sanoma tulee meillä ymmärretyksi ja hyväksymäksemme, se kasvattaa meitä Kristuksen tuntemiseen.
Heb.5:4. Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.
5. Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6. niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
9. ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
10. hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan".
11. Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
12. Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
13. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
14. mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta. vai kuis on? kirjoitti:
2.Tessalonikalaiskirje:
3:10 Sillä jo silloin, kun olimme teidän tykönänne, me sääsimme teille, että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.
Tuo pätee hengelliseenkin elämään!
Jeesuksen opetuksen sana on elämän leipää.
Ja kun sen sanoma tulee meillä ymmärretyksi ja hyväksymäksemme, se kasvattaa meitä Kristuksen tuntemiseen.
Heb.5:4. Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.
5. Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6. niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
9. ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
10. hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan".
11. Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
12. Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
13. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
14. mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.Jeesus, vaikka oli Jumalan Poika, oppi kuuliaisuuden siitä, mitä hän kärsi. Samoin Jumalan lapsi voi kasvaa uskossa ja kuuliaisuudessa seuraamalla Jeesusta.
Mutta ennen kuin kukaan voi seurata häntä ja kasvaa Jumalan lapseudessa, hänen on synnyttävä taivasten valtakuntaan, synnyttävä uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä (Joh 3:3-5). Jeesuksen ei tarvinnut syntyä uudesti, koska hänessä oli ikuinen elämä itsessään.
Jumalan lapseuden vakuus on Pyhä Henki:
"Hänessä (Kristuksessa) on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi" Ef 1:13-14LEARSI kirjoitti:
Olihan ne siellä, Olkaa siis te täydelliset niinkuin Taivaallinen Isänne täydellinen on.
Ehkä ne oli yhdessä, nuo lauseet, Tuomaan evankeliumissa, nyt en jaksa tarkistaa. Palaan asiaan kun tulee eteen.mutta aloitukseni ei koskenut lakia ja sen noudattamiseen tähtäävää itsekuria. Laki on hyvä ja kuuliaisuus myös, mutta kristillinen elämä on ihan toinen juttu.
- LEARSI
Crypticall kirjoitti:
Jos siis kysytään, kuinka voisi olla täydellinen? Fariseukset tekivät kaikkensa ollakseen täydellisiä. Miten voisi siis tehdä enemmän? Onhan kirjoitettu:
"Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."
Tuskin kenelläkään nyt maan päällä elävällä on lähellekkään sellaista itsekuria kuin fariseuksilla oli, tuskin edes hartaimmallakaan juutalaisella. Miten siis olisi mahdollista pelastua? Ehdotan vastauksen löytyvän tuosta muutaman sivun tekstistä:
http://www.kirjasilta.net/wilcox/hy/hy.html#ihmisetJesaja
Sentähden herra odottaa,
että voisi olla teille armollinen,
sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä;
sillä herra on oikeuden Jumala,
Autuaita kaikki, jotka Häntä odottavat! - Crypticall
LEARSI kirjoitti:
Jesaja
Sentähden herra odottaa,
että voisi olla teille armollinen,
sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä;
sillä herra on oikeuden Jumala,
Autuaita kaikki, jotka Häntä odottavat!Jos se on niin yksinkertaista, niin miksipä Jumala ei pelastaisi kaikkia. Onhan Hän armo ja rakkaus. Jos se ei Hänelle mitään maksa, niin miksipä ei?
- LEARSI
Crypticall kirjoitti:
Jos se on niin yksinkertaista, niin miksipä Jumala ei pelastaisi kaikkia. Onhan Hän armo ja rakkaus. Jos se ei Hänelle mitään maksa, niin miksipä ei?
Kaikille, jotka häntä odottavat ja hänen puoleensa kääntyvät, siinä se idea onkin.
Mutta kun suuri osa seuraa " miestä keskellänsä"
Sanotaan: kun otatte Jeesuksen vastaan, Jumala tulee siinä mukana. Onko Jumala joku kylkiäinen,
empä usko Hänen Suuruutensa suostuvan sivupersoonan tai kylkiäisen rooliin.
Hän on sentään kaiken Luoja. Enkä tarkoita ,että jeesus pitäisi romukoppaan laittaa, toki hänen opetuksistaan voi ohjetta ottaa, mutta kaikki se
löytyy myöskin VT:puolelta. - Crypticall
LEARSI kirjoitti:
Kaikille, jotka häntä odottavat ja hänen puoleensa kääntyvät, siinä se idea onkin.
Mutta kun suuri osa seuraa " miestä keskellänsä"
Sanotaan: kun otatte Jeesuksen vastaan, Jumala tulee siinä mukana. Onko Jumala joku kylkiäinen,
empä usko Hänen Suuruutensa suostuvan sivupersoonan tai kylkiäisen rooliin.
Hän on sentään kaiken Luoja. Enkä tarkoita ,että jeesus pitäisi romukoppaan laittaa, toki hänen opetuksistaan voi ohjetta ottaa, mutta kaikki se
löytyy myöskin VT:puolelta.Jumalalla nähdäkseni on täysi oikeus olla pelastamatta ketään, jos niin tahtoo. Nyt Hän on osoittanut Tien pelastukseen. Miksi Hänen pitäisi pelastaa ne, jotka eivät hyväksy sitä Tietä vaan tahtovat välttämättä pelastua omilla ehdoillaan ja omilla perinnäissäännöillään?
- LEARSI
Crypticall kirjoitti:
Jumalalla nähdäkseni on täysi oikeus olla pelastamatta ketään, jos niin tahtoo. Nyt Hän on osoittanut Tien pelastukseen. Miksi Hänen pitäisi pelastaa ne, jotka eivät hyväksy sitä Tietä vaan tahtovat välttämättä pelastua omilla ehdoillaan ja omilla perinnäissäännöillään?
Kun olet ahdistuksessa ja kaikki tämä kohtaa sinua aikojen lopussa, niin sinä palajat Herran sinun Jumalasi tykö ja kuulet hänen äänensä.
- Crypticall
LEARSI kirjoitti:
Kun olet ahdistuksessa ja kaikki tämä kohtaa sinua aikojen lopussa, niin sinä palajat Herran sinun Jumalasi tykö ja kuulet hänen äänensä.
Kaikki me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen. Onhan kirjoitettu: - Niin totta kuin elän, sanoo Herra, jokainen polvi on notkistuva minun edessäni ja jokainen kieli on ylistävä Jumalaa. Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään.
Juuri sitä vartenhan Kristus kuoli ja heräsi elämään, että hän olisi niin kuolleiden kuin elävienkin Herra.
sanoo näin:
"Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas." 1 Joh
3:2-3
"Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan, koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti; eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta." Room 8:18-23
"Sillä missä teidän aarteenne on, siellä on myös teidän sydämenne. Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle. Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä." Luuk 12:34-37- LEARSI
LEARSI kirjoitti:
Havaintosi on terävä. Eipä ole tullut pantua aiemmin merkille tuota yksityiskohtaa. Olen vähän ymmälläni, mutta yritän:
Jakeet 35-48 korostavat kokonaisuutena palvelijan asemaa ja odottavaa mielenlaatua. Niinpä ymmärtäisin, että jakeessa 36 ei puhuta Jeesuksen ja seurakunnan häistä, eikä herra tarkoita Jeesusta. Jakson pääviesti on palvelijan oikea suhde herraansa.
En kuitenkaan osaa sanoa, miksi siinä ylipäänsä puhutaan häistä.- vai kuis on?
LEARSI kirjoitti:
///jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä.///
Fokusointia!
Mikä tuossa on tärkeintä?
Häät, herra, vai valpas odottaminen?
Mikä on palvelijan tehtävä, siitä kai on kyse.
Herrat tekevät kyllä oman osuutensa kun se heolle sopii, vai kuis on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 636156
- 635589
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1274367- 543852
- 143795
- 323209
- 672979
- 592846
- 682578
- 471950