Mikä tieteenlaji tai ...

CannedHeat

taiteenlaji kiinnostaa sinua?

PS. Minua kiinnostaa eniten matematiikka... johtuen siitä, että olen niin avuton siinä.

54

1950

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pi.s

tieteistä ykkösenä on astronomia. Taiteissa ensimmäisen paikan jakavat musiikki ja kuvataide.

• mies-v57

Matematiikan professori lähetti faksin vaimolleen:

"Rakas vaimo, ymmärräthän sinä, että olet jo 54-vuotias, ja minulla on tiettyjä tarpeita, joita sinä et enää pysty tyydyttämään. Olen toisaalta onnellinen kanssasi, sinä vaimonani, ja minä vilpittömästi toivon, ettet loukkaannu ja suutu siitä, että juuri nyt, kun luet tätä kirjettä, olen hotelli Ramadassa 18-vuotiaan assistenttini kanssa. Olen kotona ennen puoltayötä. Miehesi"

Kun professori saapuu hotelliin, häntä odotti siellä faksi, jossa lukee:
      "Rakas aviomieheni, Myös sinä olet 54-vuotias ja juuri kun saat tämän faxin, olen hotelli Radissonissa 18-vuotiaan putkimiehen kanssa. Koska olet matemaatikko, osaat varmaan laskea, että 18 menee 54:ään useammin kuin 54 18:aan. Siispä älä turhaan odottele minua illalla.

"Vaimosi"

• tieteenlaji

on eittämättä tähtitiede. On kiehtovaa tutustua maailmankaikkeuden syntyyn ja kehityshistoriaan. Mitä enemmän sitä opiskelee niin sitä vähäpätöisemmäksi oma aurinkokuntamme ja me pikku planeettoinemme kutistumme yhä kiihtyvällä vauhdilla laajenevassa universumissa.

• Heikunkeikku

...tuli mieleen tosta matematiikasta, kun joku kertoi olevansa siinä niin huono, että jos hän jakaa, niin ei kerro...

Musiikki on mulle ehdoton ykkönen. Öljyvärimaalaus ja piirrustus hyvänä kakkosena.Kun inspiraatio valtaa "sisuksen", niin kuvataide pompahtaa ykköseksi.

Luen paljon myös astronomiaa, se kiinnostaa paljon. Huomaa, että "eikö ole kyllin suurta, olla pieni vaatimaton tässä kaikessa, mitä on olemassa".

• Pirre*

ja talous.
        Mitä mie niillä tähistä tieteenä, - mie haluun uskoa että kaikki edesmenneet rakkaani siellä vilkkuvat ja vain minulle. :)

• Kaivanto

ehdottomasi lääketiede kiinnostaa eniten. Seuraavassa elämässä tahdon lääkäriksi. (Tällä tuurilla synnyn tietysti sammakoksi tai koekaniiniksi.)
      Taiteenlajeista ykkönen on musiikki. Kakkonen on kaikki käden taitoja vaativa muotoilu, materiaalina esim. savi tai puu.

• CannedHeat

hyvällä tuurilla voit syntyä myös uuden ihmislajin edustajaksi...

• Minua kiinnostaa myös lääketiede ja siitä vielä tarkemmin psykiatria. Samoin myös käden taidot, lähinnä eniten piirustus.

• namisuku

...kinnostavin on tämä Elämänkoulu, jonkinmoinen taiteenlaji sekin=)

• CannedHeat

tieteenlaji pitääkin kaiken sisällään.

• Suttura

Ei kiinnosta tieteet eikä taiteet.

Mutta niiden tuloksia arvostan ja ihailen joskus.

• mies-v57

Minuakaan ei ihmisen synnyn pitkä historia tai uskonto,uskon asiat, kamalasti ole pinnalla.
        Mutta, kun Sutturaa luen ja seuraan,niin kyllä
        kaunista ja viisasta jälkeä on syntynyt.
        Tämä nyt oli fakta pohjainen toteamus,ei aikomus
        astua kenenkään reviirille.Kirjoittajan huomautus.

• Suttura
        mies-v57 kirjoitti:

Minuakaan ei ihmisen synnyn pitkä historia tai uskonto,uskon asiat, kamalasti ole pinnalla.
        Mutta, kun Sutturaa luen ja seuraan,niin kyllä
        kaunista ja viisasta jälkeä on syntynyt.
        Tämä nyt oli fakta pohjainen toteamus,ei aikomus
        astua kenenkään reviirille.Kirjoittajan huomautus.

Kiitos sanoistasi vaikka et minua tunnekaan...:)

Minun ympärilläni on vain minun itseni pissaama reviiri! :))
        Ja vain minä olen sen vartija!

Hauskaa perjantaipäivää sinulle!

• kiike

ja elityisesti kulttuuliantlopologia.

• CannedHeat

meemit?

• kiike
        CannedHeat kirjoitti:

meemit?

nuolemmat hupakot ja goljatit saa leikkiä meemeillä ja memetiikalla. Kiikelle liittää päästä sukeltamaan seikkailijoiden ja talinankeltojien maailmaan. Söpölle Kiikelle köytyisi kenties huljan kiva samaistuskohde jostain sutjakasta sankalittalesta, *plink ... ;))

• maissi55

ihmisenä olen kiinnostunut kaikesta - tieteistäkin, ruohonjuuritasolla ja selko kielellä esitettynä.
      Psykologian, fysiologian ja yleensä soveltavat tieteet koen läheisimpinä.

Taiteisiin uppoan helposti kaikilla aisteilla - ja syvälle.
      Kuva on tärkein, eri muodoissaan lähellä sydäntä.
      Musiikkia en voi vastustaa koska se lohduttaa.

• CannedHeat

grafiikkaa... sitä kun raapustelee, niin kuva syntyy, jos on syntyäkseen.

• HTZA

Eli siirtää ihmisaivojen, melkein erehtymätön, kyky osua oikeaan ratkaisuun uskomattoman harvojen parametrien avulla.
      Niissä täytyy olla jotain "perimätietoa" sanotaanko sitä sitten vaikka "sieluksi".
      Jos tuon "sielun" saisi tietokoneelle olisimme maanpäällisessä taivaassa.
      Esimerkkinä voisi käyttää lapsen kykyä löytää rinta ja "tietää" että siellä on ruokaa ja "tajuta" mitä ruoka merkitsee.
      Ja sitten termi: " Kyllä luonto tikanpojan puuhun vetää." Eli tietämättä mistään yhtään mitään, pystyy ihminen tekemään "sen" mitä lisääntymiseen tarvitaan. Sama "vaisto" toimii eläimilläkin.

• aloitukseen, että sinua kiinnostaa tieteen lajeista eniten sumea logiikka. Ja sumealtahan tuo kirjoituksesi vähän vaikuttaakin...

• Suttura

Syödä, nukkua, paskantaa ja sukua jatkaa..
        siinähän ne ihmisen tärkeimmät kyvyt!

Kaikki muu mitä me osaamme, on sitä joka erottaa meidät eläimistä.
        :))

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

Syödä, nukkua, paskantaa ja sukua jatkaa..
        siinähän ne ihmisen tärkeimmät kyvyt!

Kaikki muu mitä me osaamme, on sitä joka erottaa meidät eläimistä.
        :))

tieteenlaji tuo kyllä on.
        Ei vaan vie mitään eteenpäin, lojuu sohvalla vain!
        :)

• HTZA
        lapinkävijä kirjoitti:

aloitukseen, että sinua kiinnostaa tieteen lajeista eniten sumea logiikka. Ja sumealtahan tuo kirjoituksesi vähän vaikuttaakin...

että mistä nuo Nils Bohrit ja Albert Einsteinit oikein tulee.
        Heidänkin ajatuksensa ovat minulle, useimmiten, sumeat.
        Niiden kanssa kuitenkin on pakko elää.

• Suttura
        HTZA kirjoitti:

että mistä nuo Nils Bohrit ja Albert Einsteinit oikein tulee.
        Heidänkin ajatuksensa ovat minulle, useimmiten, sumeat.
        Niiden kanssa kuitenkin on pakko elää.

En minäkään tieteistä mitään älyä, enkä tiedemiehistä.

Heidän saavutuksistaan kuitenkin nautin.

He ajattelevat ja hikoilevat puolestani,
        jotta minun ei tarvitse pikku aivojani rasittaa. ;)

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

varpaankyntesi hiotut ja lakatut?
        Minulla on kalliit lakanat.

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

Hämyisissä kammioissaan he kytkevät omituisia asioita toisiinsa saden aikaan jotain kammottavaa...
        Surkea ruokavalio sortaa heidät hetkittäin takahuoneen sohvalle levottomaan uneen kunnes aamuyöstä heidän silmänsä revähtävät auki, suunsa vääntyvät pelottavaan, hymyltä näyttävään irvistykseen, he nousevat ylös, vaeltavat kuin "zombiet" takaisin laboratorioon ja.....
        Ja niin se jatkuu, vuodesta toiseen.
        Heillä ei ole edes niitä kolmea hyväksyttävää syytä hikoilla: Sauna, kankkunen ja "se".

• Suttura
        HTZA kirjoitti:

Hämyisissä kammioissaan he kytkevät omituisia asioita toisiinsa saden aikaan jotain kammottavaa...
        Surkea ruokavalio sortaa heidät hetkittäin takahuoneen sohvalle levottomaan uneen kunnes aamuyöstä heidän silmänsä revähtävät auki, suunsa vääntyvät pelottavaan, hymyltä näyttävään irvistykseen, he nousevat ylös, vaeltavat kuin "zombiet" takaisin laboratorioon ja.....
        Ja niin se jatkuu, vuodesta toiseen.
        Heillä ei ole edes niitä kolmea hyväksyttävää syytä hikoilla: Sauna, kankkunen ja "se".

Tietäjät ovat melkein tavallisia ihmisiä!
        Harrastavat m.m. kaikkia luettelemiani alkutieteitä ja rellestävätkin...

Heillä on vaan parempi koulutus ja terävämmät aivot kuin meillä muilla. Ja pitkäjännitteisyyttä vaikka toisille jakaa!

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

Tietäjät ovat melkein tavallisia ihmisiä!
        Harrastavat m.m. kaikkia luettelemiani alkutieteitä ja rellestävätkin...

Heillä on vaan parempi koulutus ja terävämmät aivot kuin meillä muilla. Ja pitkäjännitteisyyttä vaikka toisille jakaa!

Lupaan että jännittyneisyyteni tällä palstalla jatkuu.
        Ja yritin kyllä kuvata tietokonekeskustelupalstoilla roikkuvia yliväsyneitä, oudon hauskoja, tyyppejä.
        !! :):)

• Suttura
        HTZA kirjoitti:

Lupaan että jännittyneisyyteni tällä palstalla jatkuu.
        Ja yritin kyllä kuvata tietokonekeskustelupalstoilla roikkuvia yliväsyneitä, oudon hauskoja, tyyppejä.
        !! :):)

Sä tarkoititkin miehiä etkä tiedemiehiä!

Yöllä ne hyvät ajatukset syntyy? :)

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

Sä tarkoititkin miehiä etkä tiedemiehiä!

Yöllä ne hyvät ajatukset syntyy? :)

Tällä palstallahan on vain lapsellisia poikasia, ja sitten tosi fiksuja naisia...
        Kai....

• Suttura
        HTZA kirjoitti:

Tällä palstallahan on vain lapsellisia poikasia, ja sitten tosi fiksuja naisia...
        Kai....

näyttöä fiksuudesta? :)

Ei ole näyttöä...en tunne tarpeeksi logioita enkä sofioitakaan keskustellakseni niistä.

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

näyttöä fiksuudesta? :)

Ei ole näyttöä...en tunne tarpeeksi logioita enkä sofioitakaan keskustellakseni niistä.

Nautin tästä palstasta ihan ilmankin.

• Kaivanto

nimi on geeni.

• Kaivanto kirjoitti:

nimi on geeni.

jokainen kynnelle kykenevä 'geenimanipuloija' siirtämään ko. geeniä tekoälyyn/tietokoneeseen!;))

Ollaankohan kuinkakin lähellä tätä innovaation onnistumista??

• Kaivanto
        emw34 kirjoitti:

jokainen kynnelle kykenevä 'geenimanipuloija' siirtämään ko. geeniä tekoälyyn/tietokoneeseen!;))

Ollaankohan kuinkakin lähellä tätä innovaation onnistumista??

koska Japanissa jo on keksitty loogiseen ajatteluun pystyvä robotti. Sitten kun robotit vielä saadaan tekemään lapsia, on kaikki ongelmat ratkaistu. Kai.

• Kaivanto kirjoitti:

nimi on geeni.

Tuli vielä mieleen formulaselostajan Matti Kyllösen kuolemattomat sanat: "Voi voi, mitä nyt! Zei zein auton takana olevista suuttimista tulee runsaasti savua"
        Kommentaatorina ollut "keke" rosberg siihen: " hei Matti, näitä 'suuttimia kutsutaan meillä ammattipiirerissä, pakopukkiksi!"

Tätätäkö tarkoitit?:))

• Kaivanto
        emw34 kirjoitti:

Tuli vielä mieleen formulaselostajan Matti Kyllösen kuolemattomat sanat: "Voi voi, mitä nyt! Zei zein auton takana olevista suuttimista tulee runsaasti savua"
        Kommentaatorina ollut "keke" rosberg siihen: " hei Matti, näitä 'suuttimia kutsutaan meillä ammattipiirerissä, pakopukkiksi!"

Kyllösen geeneissä ei ole mitään perittävää, hahhah.

• emw34 kirjoitti:

jus joo, näihän sitä pilkka osuu omaan nilkkaan.:)

Ei keke suuttimia 'pakopukkiksi' nimittänyt, vaan minä.
        Keke sanoi niitä pakoputkiksi, ja: "se on oikein!":)

• Kaivanto kirjoitti:

se 'pikkupoika' joka hänessä on koomisen voimakkaana esillä?

• Kaivanto
        emw34 kirjoitti:

se 'pikkupoika' joka hänessä on koomisen voimakkaana esillä?

ehkä se, mutta EI TÖISSÄ!

• CannedHeat
        Kaivanto kirjoitti:

koska Japanissa jo on keksitty loogiseen ajatteluun pystyvä robotti. Sitten kun robotit vielä saadaan tekemään lapsia, on kaikki ongelmat ratkaistu. Kai.

kuitenkin lienee vaikeampaa saada tuo robotti ajattelemaan epäloogisesti... epäloogisuuden yhdistäminen älykkäällä tavalla loogisuuteen saattaisi tuottaa jotain inhimillistä ja "uutta"?

• HTZA
        Kaivanto kirjoitti:

nimi on geeni.

ei tee kesää, eikä yksi geeni tee "sielua".
        Luulenpa että DNA-kaksoiskierteen sisältämän informaation siirtäminen kokonaan jotenkin "tietokonemuotoon" joskus onnistuu, sen tiedon pyörittämiseen sitten pitäisi kirjoittaa jonkinlainen tietokoneohjelma, se ohjelma kyllä olisi sitten lähellä sitä mitä "sielu" on. Eli se olisi joku joka ohjaa meidän läskejämme tutisemaan erilailla kuin toisten ihmisten läskit. Tehdä meistä yksilöitä.

• Suttura
        HTZA kirjoitti:

ei tee kesää, eikä yksi geeni tee "sielua".
        Luulenpa että DNA-kaksoiskierteen sisältämän informaation siirtäminen kokonaan jotenkin "tietokonemuotoon" joskus onnistuu, sen tiedon pyörittämiseen sitten pitäisi kirjoittaa jonkinlainen tietokoneohjelma, se ohjelma kyllä olisi sitten lähellä sitä mitä "sielu" on. Eli se olisi joku joka ohjaa meidän läskejämme tutisemaan erilailla kuin toisten ihmisten läskit. Tehdä meistä yksilöitä.

Että pitäisikö ihmisen luoda jonkinlainen biologinen robotti?! joka oppii virheistään ja ohjelmoi itsensä uudestaan...

Sehän on jo olemassa!
        Me itse.

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

Että pitäisikö ihmisen luoda jonkinlainen biologinen robotti?! joka oppii virheistään ja ohjelmoi itsensä uudestaan...

Sehän on jo olemassa!
        Me itse.

tuon virheistä oppimisen? Tai ainakin opettaa, se ei oikein meiltä muilta maailman ihmisiltä näytä onnistuvan.

• HTZA
        Kaivanto kirjoitti:

että minulla on, juttua tulee vaikka ajatus katkeaa.
        On kyllä masentava "klisee", mutta olkoon.

• Suttura
        HTZA kirjoitti:

tuon virheistä oppimisen? Tai ainakin opettaa, se ei oikein meiltä muilta maailman ihmisiltä näytä onnistuvan.

Emme olisi näin vanhaksi eläneet, jos emme virheistämme mitään opi.

Sinäkin olet varmasti oppinut sen, että jos pistät sormesi tuleen, niin se polttaa?

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

Emme olisi näin vanhaksi eläneet, jos emme virheistämme mitään opi.

Sinäkin olet varmasti oppinut sen, että jos pistät sormesi tuleen, niin se polttaa?

me "fiksuissa" maissa ymmärrämme mitä se tarkoittaa. 90% ihmisistä ei sitä ymmärrä, en ole varma ymmärränkö minäkään, mutta hauskaa on ollut, eli sormen polttaminen tarkoittaa ihan eri asiaa eri puolella maailmaa.

• on maailmanhistoria. Kielitiede, kulttuuriantropologia ja taiteista arvostan eniten musiikkia...koska olen itse niin avuton siinä. Tanssi on toinen "taide"laji joka ilmaisumuotona on aina kiehtonut minua.

• CannedHeat

varsinkin siksi, että se on ihmisten tarinaa itsestään. Todella kiinnostavaa on lukea Neuvostoliiton historiaa... siis kyseisen yhteiskuntamuodon aikaista historiaa. Saa todella hyvät naurut... kuten myös katsoessaan Jenkkien vanhoja propagandaelokuvia... tyyliin Atomic Cafe:)

• katselija234

Vastaamatta aloituksen kysymykseen, toivoisin taiteelta - erityisesti kuvaamataiteelta, elokuvilta, televisiosarjoilta - tavoitteellisuutta.

Luomuperusteista ihanteellisuutta, seksin rajoja ja semmoista.

• CannedHeat

että kuvista syntyisi jokin vaste? Vai ajatteletko, että niillä tulisi olla jokin "sanoma"?

• elämälle
        CannedHeat kirjoitti:

että kuvista syntyisi jokin vaste? Vai ajatteletko, että niillä tulisi olla jokin "sanoma"?

ja sen jatkumiselle. Rauhalle ja tasa-arvolle, perheonnelle, lasten suojelulle jne

• HTZA

Ja jos osaat niin määrittele ihanteellisuus.
        Tarkoitatko vanhan ajan ihanteellisuutta vai nykyajan?

• CannedHeat
        elämälle kirjoitti:

ja sen jatkumiselle. Rauhalle ja tasa-arvolle, perheonnelle, lasten suojelulle jne

ihminen ei opi? Aina tarvitsee kauniita satuja oppiakseen?

Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      26
      1916
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      57
      1759
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      33
      1462
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      72
      1134
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      52
      1069
    6. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      22
      955
    7. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      54
      900
    8. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      883
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      874
    10. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      178
      869
    Aihe