Juna Lohjalle!

Ärsyyntynyt autojonoon

Miksi Lohjalle ei pääse junalla? Ei se nyt niin kallista VOI olla rakentaa kiskoja 15 km Siuntioon? Kuka jarruttaa ja mikä tökkii? Luulisi ruotsinkielistenkin olevan vain mielissään jos rantaradan käyttö lisääntyy. Onko kukaan laskenut mikä määrä päästöjä syntyy kun ajetaan ruuhkassa aamuisin moottoritietä Helsingin suuntaan?

15

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kyllähän se vituttaa istua yli tunti bussissa aina kun joutuu siellä tuppukylässä käväisemään. Kulkeehan sieltä paljon jengiä töihin tänne pk-seudulle, tosin kun tuo junaliikenne takkuilee jatkuvasti syystä tai toisesta niin bussi/oma auto on varmin tapa ehtiä töihin/kouluun ajoissa. Siinä vaiheessa kun ensimmäiset "kunnon" pakkaset alkavat niin sekä lähi- että kaukoliikenteen junat myöhästelevät niin pahasti että vuoroja jää välistä eikä koskaan voi tietää, mihin aikaan seuraava juna tulee, jos tulee. Viime kesän ja syksyn aikana junat ovat myöhästelleet jatkuvasti vaihde-, sähkö-, ym. vikojen vuoksi joten turhaan surette sitä puuttuvaa junarataa, busseja kuitenkin kulkee säännöllisesti eikä se junarata välttämättä nopeuttaisi matkaa ellei VR viimeinkin tee jotain junien jatkuvalle myöhästelylle.

    • koro76
      • työpaikkoja!

        Kiinnostavimmat ja parhaimmat työpaikat ovat Helsingissä.

        Salossa olen käynyt kerran Lidlissä (ennen kuin Lohjalle tuli) ja kaksi kertaa turistina kesällä kun siellä on kiva tori.

        Helsinkiin ja takaisin ajellaan joka päivä arkisin. Pitää päästä töihin joustavammin että arki sujuu. Nykyinen tilanne alkaa olla sietämätön. Mitään ei voi enää harrastaa, kylään ei ehdi. Myöskän lapsia ei ehdi kuskata harrastuksiin, joten koko perhe kärsii. Aika menee ruuhkissa köröttelyyn. Ollaan katseltu jo pari kuukautta asuntoja lähempää työpaikkaa.


    • Toinen ärsyyntynyt

      Tulen mukaan jos päätetään mennä Monkolan eteen huutamaan! Tosiaan tarvitaan juna Lohjalle. Ja tiedetään, että ei sitä Monkolassa päätetä, mutta siellä istuu se porukka joka voi virkansa puolesta eniten asiaan vaikuttaa.

      On niin kurkkua myöten täynnä tätä autoruuhkaa ja ilmastonmuutosta ...

    • ELSA-rata

      .kummitellut jo kohta 40 vuotta näillä maisemilla ja linja-varaus aihettanut monenlasta harmia. Ratahallinnon venkuilu perustuu moottoritien linjauksen varmistumiseen. Kummastuttaa,että nyt vasta kun moottoritie on kohta valmis, niin rupeavat suunnittelemaan rataa samaan maastoputkeen. Eli tulee toinen rakennusmylläkkä ja kaavojen ym maankäytön muutoksia kunnille. Olisi sen voinut suunnitella ja miksei rakentaakin samaan aikaan moottoritien kanssa. Mutta se valtio valtiossa! Olaan niin arvovaltaisia!!!

      • Juna keskustaan!

        Moottoritien linjausta myöten menevä rata on susi jo ennen syntymäänsä. Ainakaan työmatkaliikennettä se ei palvele yhtään.

        Rautatieaseman paikka ei voi olla jossain liikenneympyrän paikkeilla, jossa ei asu ketään, vaan se kuuluu kaupungin keskustaan. On aivan toinen asia ajaa sen ympyrän kautta autolla kuin että ensin joutuisi menemään autolla sinne moottoritien liittymään, parkkeeraamaan autonsa päiväksi jonnekin ja vaihtamaan junaan. Ei onnistu.


      • ratalinjaus
        Juna keskustaan! kirjoitti:

        Moottoritien linjausta myöten menevä rata on susi jo ennen syntymäänsä. Ainakaan työmatkaliikennettä se ei palvele yhtään.

        Rautatieaseman paikka ei voi olla jossain liikenneympyrän paikkeilla, jossa ei asu ketään, vaan se kuuluu kaupungin keskustaan. On aivan toinen asia ajaa sen ympyrän kautta autolla kuin että ensin joutuisi menemään autolla sinne moottoritien liittymään, parkkeeraamaan autonsa päiväksi jonnekin ja vaihtamaan junaan. Ei onnistu.

        On mielekästä sijoittaa moottoritien maastokäytävään. Vertaa H:ki-Lahti. Esim Mänttsälä on hyötynyt tullessaan radan varteen. Sama hyöty voidaan saada Lohjan ja Salon välillä oleville kunnille. Asemat toki pitää sovittaa tieliikenne ja seudun maankäyttö huomioon ottaen.


      • Tahtoisko joku muukin
        ratalinjaus kirjoitti:

        On mielekästä sijoittaa moottoritien maastokäytävään. Vertaa H:ki-Lahti. Esim Mänttsälä on hyötynyt tullessaan radan varteen. Sama hyöty voidaan saada Lohjan ja Salon välillä oleville kunnille. Asemat toki pitää sovittaa tieliikenne ja seudun maankäyttö huomioon ottaen.

        Tahtoo radan Lohjan kaupunkiin.Ei se muuten palvele Lohjalaisia ja työssä kävijöitä.Olen yksi niistä lukuisista pääkaupunkiseudulla töissä kävijöistä jotka viettävät aikaa n.2,5 - 3 h päivässä työmatkoilla.Olen jo hieman harkinnut muuttamista lähemmäksi työpaikkaani.


      • liikennepoliittisesti
        Tahtoisko joku muukin kirjoitti:

        Tahtoo radan Lohjan kaupunkiin.Ei se muuten palvele Lohjalaisia ja työssä kävijöitä.Olen yksi niistä lukuisista pääkaupunkiseudulla töissä kävijöistä jotka viettävät aikaa n.2,5 - 3 h päivässä työmatkoilla.Olen jo hieman harkinnut muuttamista lähemmäksi työpaikkaani.

        Lohjan intresseissä. Henkilökohtaisessa tahtotilassakin kannattaa peilata hieman laajempia perspektiivejä kuin omat olohuoneen ikkunasta avautuvat maisemat.


      • Täällä toinen
        Tahtoisko joku muukin kirjoitti:

        Tahtoo radan Lohjan kaupunkiin.Ei se muuten palvele Lohjalaisia ja työssä kävijöitä.Olen yksi niistä lukuisista pääkaupunkiseudulla töissä kävijöistä jotka viettävät aikaa n.2,5 - 3 h päivässä työmatkoilla.Olen jo hieman harkinnut muuttamista lähemmäksi työpaikkaani.

        Täällä toinen pääkaupunkiseudulla työssä käyvä. Aivan kypsähtänyt ruuhkassa ajamiseen! Ollaan jo pyydetty talosta hinta-arviota ja vakavasti harkittu muuttoa pohjoisen radan varrelle.


      • Kaunokukkanen
        Täällä toinen kirjoitti:

        Täällä toinen pääkaupunkiseudulla työssä käyvä. Aivan kypsähtänyt ruuhkassa ajamiseen! Ollaan jo pyydetty talosta hinta-arviota ja vakavasti harkittu muuttoa pohjoisen radan varrelle.

        Ainakin Jokelasta saisi nyt halvalla talon. Jos myyt omasi Lohjalta niin saat samanlaisen Jokelasta ja jää vielä rahaa vaikka auton vaihtoon. Kannattaa muuttaa, tosiaan.


    • matkaaja...

      tuolla keskustelussa: autot..julkisliikenne lisää juttua.Olen asunut rantaradan varrella 16v kohta, jossain 14v kohilla liikkenne lisääntyi junia saatiin.Mutta turhiakin:-)))

      Nyt esim.viikonloppu liikenne loppumassa??neljä juna yhteyttä menetetty.Aamulla menee 1 juna ja illalla palaa 1.Pitkä päivä ostoksilla..

      Juuri ilta-junat viikolla, harrasteilta ja töistä palaajille lopetettu.

      Karjaalaiset kun ajaa pendolla tai *volvoilla*.Maksavat asiakkaat jätetty.Aamuunkin tarvittaisi aikaisempi juna.Sitä tuskin koskaan saadaan.Sama milloin iltapäivästä tänne pääsisi kunhan pääsisi.
      Olen itse ainakin tottunut 2h:kin odotteluihin.

      Juna yhteys hki-espoo-lohja-turkuhan oli jo julkisesti puheen aiheena.Rata olisi uudempi, parempi ja matkaajia varmaan riittää.
      Täällä rantaradan varrella jarrutetaan muutenkin kaikkea kehitystä.Eli tähän taisteluun tottuneena en edes jaksa uskoa että muutoksia täällä parempaan saadaan ikinä.Pois muutto tämmösestä kylästä on mielessä monesti.

      Muistakaa seuraavissa vaaleissa metelin paikka kuka uskaltaakin puhua julkisliikenteen kehittämisestä.20v..sitä samaa kuulemma jauhettu
      ellei enempikin.Tuetaan julkisliikennettä, veromarkat taivaan tuuliin mitä tuhlausta!

      Rata sinne missä se kannattaa..eli lohja..kautta turkuseen.

      • rupeama

        Nyt tänäpäivänä on mielenkiintoista ottaa esiin suunnitelmat (1970-luku), jotka tehtiin H:ki-Turku välille moottoritiestä ja Elsasta. Molemmissa oli ajatus lyhentää matka-aikaa H:ki-Turku n. 15-20 min.
        Linjavaraukset olivat voimassa (Elsa vieläkin) yli 30 vuotta. ONNEKSI niitä ei koskaan toteutettu niiden suunnitelmien mukaan. Eli tajuttiin liikennepolitiikassakin, että pieni matka-ajan vähenemä ei voi olla miljardiluokan investoinnin väärtti! Moottoritie, E18 linjattiin 1990-luvulla aivan uusista lähtökohdista: Tajuttiin, että tiehen satsattavalla investoinnilla pitää saada suurempi tehokkuus kuin vartti ajoajasta pois. Eli sillä voidaan aikaansaada huomattavia taloudellisia edellytyksiä yhdyskuntakehitykseen. Ja nyt se on jo konkretisoitunut. Kun tie vuoden päästä avataan on vaikutus nähtävissä kuntien kehityksessä.
        ELSA rata sopii hyvin tämän kehityksen jatkoksi. Ja onneksi sitä ei ole vielä tehty!


    • Helsinkiinpäivittäinajav

      Todellakin juna Lohjalle! Ei vieläkään ole! Helsinkiin olisi paaaljoon helpompi kulkea.

      • sinnetännejatakaisin

        Ehkä 50 vuoden kuluttua, ei ne päätökset ja toteutukset ja rakentaminen niin nopeasti etene.
        Ne jotka nyt syntyy - kun ovat keski-ikäisiä- heillä on sitten mahdollisuus junailuun Lohjalta Stadiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe