Voiko olla monta luottokorttia yhtä aikaa? Tarvitseeko toisten pankkien tietää toisesta pankista olevasta luotttokortista?
Monta luottokorttia?
29
12735
Vastaukset
- kirsisisi
Kyllä voi olla useampi luottokortti, kunhan luotonantaja on eri.
Esimerkiksi Luottokunnan Visa, Pankin Mastercard, GEMoney mastercard, Diners, Amex, jne.
Muttei Nordean Visaa ja Osuuspankin Visaa, koska molemmat on Luottokunnan myöntämiä.
Helpompi tietysti käyttää vain yhtä, niin pysyy paremmin ajantasalla tuloista & menoista, eikä tarvitse maksaa turhaan vuosimaksuja (tosin nykyään on paljon ilmaisia kortteja).
Tietysti järki käteen luottojen kanssa, luottotiedot kun menee niin tulee tiukka paikka jos tulee joku yllättävä meno.- kirsisisi
Ei kannata mennä jenkkimeininkiin ja ottaa kymmeniä kortteja ja vetää kaikki tappiin - luotto ei ole "ilmaista rahaa" ;)
- kiinnostaa.
kirsisisi kirjoitti:
Ei kannata mennä jenkkimeininkiin ja ottaa kymmeniä kortteja ja vetää kaikki tappiin - luotto ei ole "ilmaista rahaa" ;)
"tosin nykyään on paljon ilmaisia kortteja). "
mainitsit ed. viestissäsi, että on paljon ilmaisia luottokortteja,
kertoisitko, mikä ?
meneehän S-pankiltakin ilmaisesta *, visa maksua, joten ei ole ilmainen.
Halvin on Op-1€ kk, sekin vain 12 kk kokeiluajan.
Toiseksi,
ei kannata mennä jenkkeihin tekemään itsestään maksukyvytön,
mutta kyllä hyväksi on 2-3 luottokorttia. - krisisis
kiinnostaa. kirjoitti:
"tosin nykyään on paljon ilmaisia kortteja). "
mainitsit ed. viestissäsi, että on paljon ilmaisia luottokortteja,
kertoisitko, mikä ?
meneehän S-pankiltakin ilmaisesta *, visa maksua, joten ei ole ilmainen.
Halvin on Op-1€ kk, sekin vain 12 kk kokeiluajan.
Toiseksi,
ei kannata mennä jenkkeihin tekemään itsestään maksukyvytön,
mutta kyllä hyväksi on 2-3 luottokorttia.Ilmaisia siinä mielessä että ei ole vuosimaksua ja käyttää vain maksuaikaominaisuutta:
Eventmaster http://www.eventmaster.net/
Ikano rahoituksen myöntämät Viewcard (aika ruma kortti) http://www.viewcard.fi/
ja Ideapark Visa
http://www.ideapark.fi/opencms/opencms/ideapark/Kausikortti5_2.html
GEMoney mastercard on 40e/vuosi, mutta jos sitä käyttää aktiivisesti saa sen 40 euroa takaisin jo tutusmumisedun aikana aika helposti.
Sitten tietysti käyttöluotto, mutta siinä ei kai ole edes maksuaikaominaisuutta(?) eikä muutenkään käy ihan missä vain - ja kait aika kallista lainaa muutenkin.
Öljy-yhtiöiden kortit, jos paljon autoilee.
Neocard - nuorille suunnattu pikavippi tyylinen kortti (ilmaista maksuaikaa tietääkseni kk), veloituksen voi laittaa luottokortille, niin tulee 2x ilmaista maksuaikaa (neocard maksuaikakortti)
Ei taida käydä kuin sedun baareissa ja parissa nuorten vaatekaupassa. Varmasti ihan hyödyllinen jos käy viikottain sedun ravintoloissa, muuten kuulostaa aika hyödyttömältä.
Jos käyttää luotto-ominaisuutta niin HYPOteekkiyhdistyksen visassa on aika alhainen vuosikorko. (Luottokunnan myöntämä kortti, vuosimaksu 2% käyttörajasta)
sitten googlasin vielä tämmöisen: Halpa Halli Visa
alhainen korko luotto-ominaisuudessa (vuosimaksu 2% käyttörajasta)..itse en ehkä kehtais vinguttaa..:)
http://www.hhnet.fi/index_visa_fi.asp?luokka_id=241&main=6 - hehheeh
krisisis kirjoitti:
Ilmaisia siinä mielessä että ei ole vuosimaksua ja käyttää vain maksuaikaominaisuutta:
ja Ideapark Visa
GEMoney mastercard on 40e/vuosi, mutta jos sitä käyttää aktiivisesti saa sen 40 euroa takaisin jo tutusmumisedun aikana aika helposti.
Sitten tietysti käyttöluotto, mutta siinä ei kai ole edes maksuaikaominaisuutta(?) eikä muutenkään käy ihan missä vain - ja kait aika kallista lainaa muutenkin.
Neocard - nuorille suunnattu pikavippi tyylinen kortti (ilmaista maksuaikaa tietääkseni kk), veloituksen voi laittaa luottokortille, niin tulee 2x ilmaista maksuaikaa (neocard maksuaikakortti)
Ei taida käydä kuin sedun baareissa ja parissa nuorten vaatekaupassa. Varmasti ihan hyödyllinen jos käy viikottain sedun ravintoloissa, muuten kuulostaa aika hyödyttömältä.
Jos käyttää luotto-ominaisuutta niin HYPOteekkiyhdistyksen visassa on aika alhainen vuosikorko. (Luottokunnan myöntämä kortti, vuosimaksu 2% käyttörajasta)
alhainen korko luotto-ominaisuudessa (vuosimaksu 2% käyttörajasta)..itse en ehkä kehtais vinguttaa..:)
http://www.hhnet.fi/index_visa_fi.asp?luokka_id=241&main=6tuo oli hyvä toi halpahallivisa. korko on kyllä alhainen mutta itse maksan mielelläni hiukan enemmän korkoa kun tarjoan kassalle halpahallivisaa. hehhehhee
- yleensä.
krisisis kirjoitti:
Ilmaisia siinä mielessä että ei ole vuosimaksua ja käyttää vain maksuaikaominaisuutta:
ja Ideapark Visa
http://www.hhnet.fi/index_visa_fi.asp?luokka_id=241&main=6Vuosimaksuton, ei tarkoita ilmaista, vaan kalliimpaa,
on se YkkösBonus/MasterCard, vuosimaksuton, vaan ei ilmainen, eikä edes edullisin.
Kun käyttää sanaa ILMAINEN alussa, saa osa kansaa "jymäytettyä", juuri sitä köyhempää ja heikompaa jonka juuri pitäisi olla tarkka rahoistaan.
Eipä ole esittämäsi kortti ilmainen, eikä edes edullinen, luepa "sata riviä" pienellä painettua ja käytä järkeäsi.
http://www.ideapark.fi/opencms/opencms/ideapark/Kausikortti5_2_3.html
http://www.ideapark.fi/opencms/export/sites/default/ideapark/Luottohakemus_12.12.06.pdf
lyhennettyä tekstiä hieman.
12. Kulut, palkkiot ja maksut
… vuosimaksu 30 euroa (ei peritä toistaiseksi);
tilinhoitomaksu 4 euroa/kuukausi
tilinoston käsittelymaksu 15 euroa/tilinosto;
käteisnoston käsittelymaksu 3 euroa 3 % noston määrästä;
2 % vaihtokomissiolla oston ja noston määrästä; luottorajan muutos ja maksujärjestelymuutos 8,5 euroa/muutos; muistutukset tilinylityksistä ja viivästyneestä suorituksesta 5 euroa/muistutus.
…..hankkiminen 5 euroa/kerta; tilinhaltijan pyynnöstä toimitettava korko- tai saldotodistus 5 euroa/todistus;
kirjalliset selvityskulut 15 euroa/tunti ja 5 euroa/lasku-ja todistejäljennös, korvausta ei peritä, jos
. - yleensä.
yleensä. kirjoitti:
Vuosimaksuton, ei tarkoita ilmaista, vaan kalliimpaa,
on se YkkösBonus/MasterCard, vuosimaksuton, vaan ei ilmainen, eikä edes edullisin.
Kun käyttää sanaa ILMAINEN alussa, saa osa kansaa "jymäytettyä", juuri sitä köyhempää ja heikompaa jonka juuri pitäisi olla tarkka rahoistaan.
Eipä ole esittämäsi kortti ilmainen, eikä edes edullinen, luepa "sata riviä" pienellä painettua ja käytä järkeäsi.
http://www.ideapark.fi/opencms/opencms/ideapark/Kausikortti5_2_3.html
http://www.ideapark.fi/opencms/export/sites/default/ideapark/Luottohakemus_12.12.06.pdf
lyhennettyä tekstiä hieman.
12. Kulut, palkkiot ja maksut
… vuosimaksu 30 euroa (ei peritä toistaiseksi);
tilinhoitomaksu 4 euroa/kuukausi
tilinoston käsittelymaksu 15 euroa/tilinosto;
käteisnoston käsittelymaksu 3 euroa 3 % noston määrästä;
2 % vaihtokomissiolla oston ja noston määrästä; luottorajan muutos ja maksujärjestelymuutos 8,5 euroa/muutos; muistutukset tilinylityksistä ja viivästyneestä suorituksesta 5 euroa/muistutus.
…..hankkiminen 5 euroa/kerta; tilinhaltijan pyynnöstä toimitettava korko- tai saldotodistus 5 euroa/todistus;
kirjalliset selvityskulut 15 euroa/tunti ja 5 euroa/lasku-ja todistejäljennös, korvausta ei peritä, jos
.On myös yksi näkökanta,
jos on useita kortteja,
aina niistä joku joskus katoaa ja sitä ei huomaa,
ennen kuin sillä on kortin löytäjä ostanut ja tulee aiheettomia laskuja.
hyvin usein kun soitetaan pankistakin noin 10 päivän säilytyksen jälkeen asiakas ei ole edes havainnut korttinsa katoamista,
päivittäin ei saisi kuljettaa ja toimia kuin yhdellä kortilla, jotta heti huomaa sen katoamisen,
mietipä, jos lottoat ja toivot voittoa,
voin kertoa että korttisi katoaa 10 000 kertaa useammin,
kuin sinulla on mahdollisuus saada 7 oikein lotossa. - lottovoittaja 10x/y
yleensä. kirjoitti:
On myös yksi näkökanta,
jos on useita kortteja,
aina niistä joku joskus katoaa ja sitä ei huomaa,
ennen kuin sillä on kortin löytäjä ostanut ja tulee aiheettomia laskuja.
hyvin usein kun soitetaan pankistakin noin 10 päivän säilytyksen jälkeen asiakas ei ole edes havainnut korttinsa katoamista,
päivittäin ei saisi kuljettaa ja toimia kuin yhdellä kortilla, jotta heti huomaa sen katoamisen,
mietipä, jos lottoat ja toivot voittoa,
voin kertoa että korttisi katoaa 10 000 kertaa useammin,
kuin sinulla on mahdollisuus saada 7 oikein lotossa.Lottovoittohan tuleekin kerran vuoteen. Tosi hyvä vertaus
- taas joku teiniprovo
pakko olla- ei kai noin tietämätöntä jengiä ole missään muualla kuin mistään muutenkin ymmärtämättömien teinipoitsujen joukossa- jaa niin itselläni on henk.koht. käytössä 2 Visaa, 2 Masteria, Diners,
Amex Gold ja Plussakortti luotollisena.
Osa on omalla henk.koht. nimellä ja osan firman
kautta tulleita.
Yhdessäkään ei ole luottoraja ollut koskaan lähelläkään täynnä eikä yhdenkään maksu ole koskaan myöhästynyt.- ajatelija.
"henk.koht. käytössä 2 Visaa,"
oletko todella pääkäyttäjä kahdelle visalle , henkilökohtaisesti ?
-------------------------------------
Tiedoksi vaan
yksi nykyään elintason merkeistä on osata toimia 1 kortilla päivittäin.
Toki yritys vaatii toisen kortin, ehkä kolmannenkin.
- Tarve?
Meille on riittänyt rinnakkais-Masterit.
Yli 5000E:n harvoin esiintyvät hankinnat/kulut olemme maksaneet tilisiirtoina. - kortteja...
voi olla niin monta luottokorttia kuin itse haluaa. itselläni on kolme visaa, mastercard, amex sekä kauppaketjujen omia kortteja.
- rb€n.
Rahallinen hyöty useista luotokorteista on pitkällä miinuksella,
lisäksi niiden tositteita on hyvin hankalaa seurata,
jos tekee kauppa useilla korteilla,
menee kuitit sekaisin.
toki monella on varaa maksa ylimääräistä,
mutta voin sanoa että se totuus voi harmittaa kun sen huomaa. - mussuta siellä
rb€n. kirjoitti:
Rahallinen hyöty useista luotokorteista on pitkällä miinuksella,
lisäksi niiden tositteita on hyvin hankalaa seurata,
jos tekee kauppa useilla korteilla,
menee kuitit sekaisin.
toki monella on varaa maksa ylimääräistä,
mutta voin sanoa että se totuus voi harmittaa kun sen huomaa.senkin surkea maalainen. Kukin hommaa just niin korttia kun tarttee. Itse et ole ilmeisesti saanut ensimmäistäkään.
- yleensä.
mussuta siellä kirjoitti:
senkin surkea maalainen. Kukin hommaa just niin korttia kun tarttee. Itse et ole ilmeisesti saanut ensimmäistäkään.
"Kukin hommaa just niin korttia kun tarttee"
jos noin olisi,,,,maailman moni nuori olisi pelastunut, itkulta ja vuosien luotto häiriömerkinnöiltä.
Moni ei edes tiedä mitä kaikkea merkintä aiheuttaa,
autovakuutuksetkin on 15% kalliimpia kun joutuu maksamaan perushinnan.
Meillä on
vaimon Nordea-visa ja minulla lapsilla rinnakkaiskortit,
minun OP-visa ja vaimolla lapsilla rinnakkaiskortit
Muuta ei ole tarvittu, ei Australiassa, ei Kanadassa, ei USA, ei Kiinassa, ei Japanissa, ei missään, 26 vuoteen.
- -05 j
minkä vuoksi useita,
aina on korttien pitäminen riskialtista ja aina ne tavalla tai toisella kustantavat.
ainoastaan silloin kun matkustaa, on hyvä olla pari OIKEAA luottokortti,
jos yksi vahingoittuu tai jään automaattiin.- Tarve?
Meille riittää Masterin rinnakkaiskortit.
Kummallakin oma tunnus.
Jos muija hävittää korttinsa niin minun tunnukseni toimii vielä. - -05 j
Tarve? kirjoitti:
Meille riittää Masterin rinnakkaiskortit.
Kummallakin oma tunnus.
Jos muija hävittää korttinsa niin minun tunnukseni toimii vielä.Jos muija hävittää korttinsa niin minun tunnukseni toimii vielä.
---------------------------
jos hävittää, silloin sinun pitää kiireesti sulkea kortit, voihan sitä käyttää aivan helposti useassa paikassa ilman tunnuslukua.
Kun kortti on suljettu, kumpaakaan ei saa käyttää,
silloin siitä saa myyjät talteenottopalkkion.
--------------- - "Tunnusluku"
-05 j kirjoitti:
Jos muija hävittää korttinsa niin minun tunnukseni toimii vielä.
jos hävittää, silloin sinun pitää kiireesti sulkea kortit, voihan sitä käyttää aivan helposti useassa paikassa ilman tunnuslukua.
---------------Tuo tyyppi jonka juttuun reagoit on se sama joka jo sata kertaa on täällä jaksanut jauhaa tuosta että muijallaan ja hänellä on korteissaan eri "tunnusluku".
Itse asiassa hän tarkoittaa että korteissa on eri NUMERO. Näin, vaikka ne ovatkin kortti ja rinnakkaiskortti (yleensä tuollaisissa on molemmissa korteissa sama numero). Näin sen hävinneen kortin voi sulkea, ja toinen, jossa on eri numero, toimii vielä.
Olen huomauttanut kovakallolle tuosta asiasta pari kertaa, mutta ei mene perille. Itsepintaisesti jauhaa tuosta "tunnusluvusta".
Sitten tulee näitä sekaannuksia ja väärinymmärtämisiä. Kuten nyt sinunkin kohdallasi, kun ymmärsit että äijä todellakin tarkoittaa "tunnuslukua". - -kyllä voi
"Tunnusluku" kirjoitti:
Tuo tyyppi jonka juttuun reagoit on se sama joka jo sata kertaa on täällä jaksanut jauhaa tuosta että muijallaan ja hänellä on korteissaan eri "tunnusluku".
Itse asiassa hän tarkoittaa että korteissa on eri NUMERO. Näin, vaikka ne ovatkin kortti ja rinnakkaiskortti (yleensä tuollaisissa on molemmissa korteissa sama numero). Näin sen hävinneen kortin voi sulkea, ja toinen, jossa on eri numero, toimii vielä.
Olen huomauttanut kovakallolle tuosta asiasta pari kertaa, mutta ei mene perille. Itsepintaisesti jauhaa tuosta "tunnusluvusta".
Sitten tulee näitä sekaannuksia ja väärinymmärtämisiä. Kuten nyt sinunkin kohdallasi, kun ymmärsit että äijä todellakin tarkoittaa "tunnuslukua"."Näin sen hävinneen kortin voi sulkea, ja toinen, jossa on eri numero, toimii vielä."
EIIII,
jos yksi kortti häviää, vaikka olisi eri kortteissa eri numerot, toista tosiaan ei saa käyttää,
siitä menee heti ja armotta poisottopalkkio,
kaikila korteilla.
SE on kortti-sopimuskohtainen sulku, eikä korttikohtaista voi olla.
----------------------------------
molempia voi olla, samaa tai eri tunnuslukua.
molemat ovat oikein.
vaimolla on kortti ja
minulla ja lapsilla rinnakkaiskortit, siinä oli kauan eri tunnusluvut kaikissa korteissa,
minulla on myös kortti,
vaimolla ja lapsilla rinnakkaiskortit, siinä on olut aina sama tunnusluku kaikissa korteisa. - "Tunnusluku"
-kyllä voi kirjoitti:
"Näin sen hävinneen kortin voi sulkea, ja toinen, jossa on eri numero, toimii vielä."
EIIII,
jos yksi kortti häviää, vaikka olisi eri kortteissa eri numerot, toista tosiaan ei saa käyttää,
siitä menee heti ja armotta poisottopalkkio,
kaikila korteilla.
SE on kortti-sopimuskohtainen sulku, eikä korttikohtaista voi olla.
----------------------------------
molempia voi olla, samaa tai eri tunnuslukua.
molemat ovat oikein.
vaimolla on kortti ja
minulla ja lapsilla rinnakkaiskortit, siinä oli kauan eri tunnusluvut kaikissa korteissa,
minulla on myös kortti,
vaimolla ja lapsilla rinnakkaiskortit, siinä on olut aina sama tunnusluku kaikissa korteisa.Siis, tunnusluku on se nelinumeroinen koodi jota tarvitset kun maksat kassalla, jossa on pääte joka mahdollistaa koodin näppäilyn allekirjoituksen sijasta. Tai jos nostat kortillasi käteistä automaatilta. Se on tunnusluku.
Tunnusluku EI SIIS OLE se itse kortissa näkyvä numerosarja.
Miten muuten voit yleensä tietää että sinulla, vaimollasi ja lapsillasi on sama tunnusluku kaikissa korteissa? Tunnusluvun pitäisi olla henkilökohtainen eikä sitä kerrota muille.
"os yksi kortti häviää, vaikka olisi eri kortteissa eri numerot, toista tosiaan ei saa käyttää, siitä menee heti ja armotta poisottopalkkio, kaikila korteilla."
Miten ihmeessä se poisottopalkkio voi mennä, kun kyse on kahdesta aivan eri kortista?? Jos niissä on eri numerot, ne ovat eri kortit! - oo.
"Tunnusluku" kirjoitti:
Siis, tunnusluku on se nelinumeroinen koodi jota tarvitset kun maksat kassalla, jossa on pääte joka mahdollistaa koodin näppäilyn allekirjoituksen sijasta. Tai jos nostat kortillasi käteistä automaatilta. Se on tunnusluku.
Miten muuten voit yleensä tietää että sinulla, vaimollasi ja lapsillasi on sama tunnusluku kaikissa korteissa? Tunnusluvun pitäisi olla henkilökohtainen eikä sitä kerrota muille.
"os yksi kortti häviää, vaikka olisi eri kortteissa eri numerot, toista tosiaan ei saa käyttää, siitä menee heti ja armotta poisottopalkkio, kaikila korteilla."
Miten ihmeessä se poisottopalkkio voi mennä, kun kyse on kahdesta aivan eri kortista?? Jos niissä on eri numerot, ne ovat eri kortit!"Miten muuten voit yleensä tietää että sinulla, vaimollasi ja lapsillasi on sama tunnusluku kaikissa korteissa? Tunnusluvun pitäisi olla henkilökohtainen eikä sitä kerrota muille. "
tunnusluvut tulevat aina samaan osoitteeseen ja minä avaan kirjeet, tulevat vaikka lapset ovat asuneet jo 10 v. kodista pois.
laitan kaikki tiedot kansioihin jne.
-hoidan kaikki pankkiasiat-
============================
"Miten ihmeessä se poisottopalkkio voi mennä, kun kyse on kahdesta aivan eri kortista?? Jos niissä on eri numerot, ne ovat eri kortit!"
Yksittäistä korttia ei suljeta, suljetaan koko se korttisarja, kaikki
>> YHDEN korttisopimuksen alaiset - Tarve?
"Tunnusluku" kirjoitti:
Siis, tunnusluku on se nelinumeroinen koodi jota tarvitset kun maksat kassalla, jossa on pääte joka mahdollistaa koodin näppäilyn allekirjoituksen sijasta. Tai jos nostat kortillasi käteistä automaatilta. Se on tunnusluku.
Miten ihmeessä se poisottopalkkio voi mennä, kun kyse on kahdesta aivan eri kortista?? Jos niissä on eri numerot, ne ovat eri kortit!Rinnakkaisissa Visoissamme oli SAMA = IDENTTINEN nelinumeroinen koodi!!!!!!!
Kun muija hävitti korttinsa niin se täytyi delata ja samalla loppui myös minun kappaleeni käyttömahdollisuus!
Testattu kahdesti vastentahtoisesti!
TÄMÄ EI TAHDO MAHTUA SINUN KAALIISI!
Nykyisiset Masterimme ovat rinnakkaiskortteja mutta kummassakin on oma nelinumeroinen koodinsa.
Eli. Yksi yhteinen kortti. Kaksi kappaletta. Suoraveloitus yhteisellä laskulla yhteiseltä tililtä.
Visalla oli kaksi korttia, yksi lasku, yhdeltä tililtä, yksi yhteinen tunnusluku.
Masterilla kummallakin kappaleella omansa vaikka kyseessä on yksi yhteinen luottokortti kahtena kappaleena.
Ei pitäisi olla sinullekaan liian vaikeaa!
Kertaan. Visalla yksi visatili, raja 6000E.
Kaksi korttia, YKSI YHTEINEN tunnusluku.
Masterilla yksi mastertili, raja 5000E.
Kaksi korttia. Kummallakin oma tunnuslukunsa!
Yksinkertaista!! - Tarve?
-05 j kirjoitti:
Jos muija hävittää korttinsa niin minun tunnukseni toimii vielä.
---------------Muijan hävittäessä kappaleensa delataan ainoastaan hänen henkilökohtainen tunnuksensa.
Minun kappaleeni jää henkiin! - Tunnusluku ei ole kortin nu...
Tarve? kirjoitti:
Rinnakkaisissa Visoissamme oli SAMA = IDENTTINEN nelinumeroinen koodi!!!!!!!
Kun muija hävitti korttinsa niin se täytyi delata ja samalla loppui myös minun kappaleeni käyttömahdollisuus!
Nykyisiset Masterimme ovat rinnakkaiskortteja mutta kummassakin on oma nelinumeroinen koodinsa.
Eli. Yksi yhteinen kortti. Kaksi kappaletta. Suoraveloitus yhteisellä laskulla yhteiseltä tililtä.
Visalla oli kaksi korttia, yksi lasku, yhdeltä tililtä, yksi yhteinen tunnusluku.
Masterilla kummallakin kappaleella omansa vaikka kyseessä on yksi yhteinen luottokortti kahtena kappaleena.
Yksinkertaista!!"Rinnakkaisissa Visoissamme oli SAMA = IDENTTINEN nelinumeroinen koodi!!!!!!!
Kun muija hävitti korttinsa niin se täytyi delata ja samalla loppui myös minun kappaleeni käyttömahdollisuus!"
Miksi? Mistä se kortin mahdollisesti käsiinsä saava ulkopuolinen tietää, mikä kortin tunnusluku on?
Ei kai muijasi niin tollo ole, että oli sen tunnusluvun johonkin merkinnyt? Sehän pitää säilyttää päässä!
Siis, sen ymmärrän, että jos pääkortissa ja rinnakkaiskortissa on sama kortin numero (kuten on esim. meidän Amex-korteissamme), niin toisen kadotessa on molemmat pakko kuolettaa. Koska kortin numero on sama, niin kyse on tavallaan yhdestä ja samasta kortista, jota on olemassa kaksi erillistä kappaletta. Jos toinen häviää, on toinenkin käyttökelvoton.
Niin, ja se kortin numerohan ei ole nelinumeroinen, vaan huomattavasti pitempi numerosarja. Se, jota käytetään esim. kun tilataan tavaraa tai palveluja netistä.
Tässä ei ole tunnusluvun kanssa yhtään mitään tekemistä - koska edelleenkin: mistä mahdollinen rosvo saa tunnusluvun käsiinsä?
"TÄMÄ EI TAHDO MAHTUA SINUN KAALIISI!"
Ei mahdu kaaliini niin kauan kuin itsepintaisesti jankutat tunnusluvuista, kun tarkoitat ihan jotain muuta.
"Yksinkertaista!"
Ei, vaan sinä olet yksinkertainen. - Tunnusluku ei ole kortin nu...
Tarve? kirjoitti:
Rinnakkaisissa Visoissamme oli SAMA = IDENTTINEN nelinumeroinen koodi!!!!!!!
Yksinkertaista!!Olen tässä pohtinut, miten voit olla noin sekaisin, ja nyt keksin yhden mahdollisen selityksen.
Otetaanpa tämä kortti:
http://americanhistory.si.edu/collections/numismatics/moneyintrans/graphics/nnc1984credcardb.jpg
Kerropa minulle nyt, onko sinun omassa, oudossa kielenkäytössäsi tuon kortin "tunnusluku" nuo viimeiset neljä numeroa? Siis 8430?
Tämä on ainoa mahdollinen selitys, jonka enää keksin, kun muuten jankutuksesi tuntuu niin täysin järjettömältä. - oo.
Tarve? kirjoitti:
Muijan hävittäessä kappaleensa delataan ainoastaan hänen henkilökohtainen tunnuksensa.
Minun kappaleeni jää henkiin!siis toisella oli pääkortti ja toisella saman kortin rinnakkaiskortti
ja pystyi vain toisen kortin lopettamaan,
mikä kortti oli, kiinnostaisi? - Tarve?
Tunnusluku ei ole kortin nu... kirjoitti:
Olen tässä pohtinut, miten voit olla noin sekaisin, ja nyt keksin yhden mahdollisen selityksen.
Otetaanpa tämä kortti:
http://americanhistory.si.edu/collections/numismatics/moneyintrans/graphics/nnc1984credcardb.jpg
Kerropa minulle nyt, onko sinun omassa, oudossa kielenkäytössäsi tuon kortin "tunnusluku" nuo viimeiset neljä numeroa? Siis 8430?
Tämä on ainoa mahdollinen selitys, jonka enää keksin, kun muuten jankutuksesi tuntuu niin täysin järjettömältä.Ko.lukua lainkaan kortissa vaan pankki antanut eri lapulla.
Kortin perspuolen kolmea viimeistä numeroa käytän nettiososksissa.
Siinä sinulle uusi kinaamisen aihe.
Usko nyt hyvä ystävä että on olemassa kahta käytäntöä!
Eri korteilla!
Sekoilut aloitin aikanaan OK-kortilla.
Sitten Visa heti alusta alkaen.
Välillä työnantajan henkilökohtaiseen käyttööni Diners.
Nyt 1,5-vuotta Masters tuosta sinulle käsittämättömästä syystä. - Tunnusluku ei ole kortin nu...
Tarve? kirjoitti:
Ko.lukua lainkaan kortissa vaan pankki antanut eri lapulla.
Kortin perspuolen kolmea viimeistä numeroa käytän nettiososksissa.
Siinä sinulle uusi kinaamisen aihe.
Usko nyt hyvä ystävä että on olemassa kahta käytäntöä!
Eri korteilla!
Sekoilut aloitin aikanaan OK-kortilla.
Sitten Visa heti alusta alkaen.
Välillä työnantajan henkilökohtaiseen käyttööni Diners.
Nyt 1,5-vuotta Masters tuosta sinulle käsittämättömästä syystä."Mutta kun ei Ko.lukua lainkaan kortissa vaan pankki antanut eri lapulla."
Eli puhumme siis samasta asiasta. Tunnusluku on siis se nelinumeroinen koodi, jonka sait lapulla.
Miksi siis myös sinun korttisi pitäisi kuolettaa, jos vaimosi kortti häviää? Mistä kortin käsiinsä saanut ulkopuolinen tietää tunnusluvun?
Muuten, onko teillä Masters-korteissanne se kortin numero sama vai eri? Tarkoitan siis sitä pitkää numerosarjaa, joka näkyy kohopainettuna kortin etupuolella (kuten tuossa linkittämässäni mallikortissa).
Jos se on edes yhdeltä numeroltaan eri, sitten ymmärrän miksi riittää että vain vaimosi kortti kuoletetaan. Mutta jos se on sama - eihän silloin auta yhtään mitään se että tunnusluku on eri? Eihän se varas sitä tunnuslukua tarvitse tehdessään ostoksia esim. kaupassa jossa ostokset hyväksytään allekirjoituksella?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847