Mies v-57 poistaminen.

TomasC

Oheinen nimimerkki Mies v-57 loukattiin ja
poistettiin joukolla sivultanne.Hän otti
poistamisenne johtaneessa kirjoituksissaan
vahvasti kantaa perheväkivaltaa, suomalaiseen
naiseen kohdistuvaan väkivaltaan ylipäätään.

KIRJOITUS HELSINGIN SANOMISSA 25.11.2007
sivu c 6

NAISIIN KOHDISTUVAA VÄKIVALTAA EI OTETA
MEILLÄ RIITTÄVÄN VAKAVASTI.

Suomi on toistuvasti
saanut huomautuksia
naisiin kohdistuvan
väkivallan vastaisten
toimien vähäisyydestä.
kirjoittavat.
ELINA HATAKKA ja
PIRJO PEHKONEN

Hatakka on Naisasialiiton Unionin
vs. pääsihteeri ja Pehkonen pro-
jektipäällikkö. Kirjoittajat kuuluvat
Suomen kansalliseen väkivalta-
observatorioon, jonka toimintaa
koordinoi Nytkis ry.

Mies v-57 oli sekä oikeassa, että asiaa miettinyt,
kun hän otti aran aiheen puheeksi kirjoituksissaan.
Että hänen poistamiseen osallistuivat sivun
naiset, on käsittämätöntä. Menetitte sivun erään valopilkun, joka aina kirjoitti mietittyä ja
jonka sympaattisissa runoissa oli ilmettä.
Olen nuori mies, mutta joudun ajattelemaan
50 sivua. Tätäkö teistä on aikuisuus?

178

9358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kenen toimesta?
      Vai lähtikö hän oma-aloitteisesti?
      Mistä viestiketjusta tai aloituksesta oli kysymys?

• Suttura

...aloitus ei ollut hänen oma.

Joku toinen aloitti paheksumalla jonkun lähi-idän maassa tapahtunutta raiskatun naisen rankaisemista.
        Keskustelu eteni ja jossakin välissä Mies 57 muistutti Suomessakin esiintyvän naisiin kohdistuvaa väkivaltaa kodin seinien sisällä.
        Se aihe on monille valitettavasti tabu...

• oulutar

En kovin usein käy näillä sivuilla, enkä ole nähnyt ketjua josta puhut.
      Mies v-57 persoonasta olen kanssasi samaa mieltä, kun olen joskus hänen muita juttujaan lukenut.

• Suttura

Naisiin kohdistuvasta väkivallasta ei haluta keskustella, feminismi on kirosana ja tasa-arvo on 100 vuoden päässä.

Keskustellaan ja arvostellaan mielellään toisten maiden epäkohtia, kulttuuria ja tapoja mutta
      ei haluta tunnustaa että samanlaista on naapurissakin tien toisella puolella.

Se vaatii rohkeutta ja sitä meiltä puuttuu! :(

• Xinorina

Minusta toinen ei sulje toista pois, eli jos puhutaan ja arvostellaan omia epäkohtia, ei silti pidä olla arvostelematta muiden maiden vääryyksiä. Nämä asiat kulkevat käsi kädessä. Miksi emme haluaisi tasa-arvoa ja ihmisarvoa myös muualle maailmaan? Ei se ole meiltä pois.

Muuten olen Sutturan kanssa täysin samaa mieltä! Jos naisiin kohdistuvasta väkivallasta keskustellaan, niin aina pomppaa jostain joku vänkyttäjä vähättelemään ongelmaa ja esittelemään omituisia "tutkimustuloksia".

• Suttura
        Xinorina kirjoitti:

Minusta toinen ei sulje toista pois, eli jos puhutaan ja arvostellaan omia epäkohtia, ei silti pidä olla arvostelematta muiden maiden vääryyksiä. Nämä asiat kulkevat käsi kädessä. Miksi emme haluaisi tasa-arvoa ja ihmisarvoa myös muualle maailmaan? Ei se ole meiltä pois.

Muuten olen Sutturan kanssa täysin samaa mieltä! Jos naisiin kohdistuvasta väkivallasta keskustellaan, niin aina pomppaa jostain joku vänkyttäjä vähättelemään ongelmaa ja esittelemään omituisia "tutkimustuloksia".

Olen aktiivisesti osallistunut naisen aseman parantamiseen toisissa kulttuureissa.

• kirjoitin minäkin.

Syvällä juurissamme on väkivaltaa. Kehoitin lukemaan historiaamme mitä tapahtui 100-150 vuotta sitten. Ninen sai erotessaan arkivaatteet mukaan, pyhävaatteet jos mies antoi. Miehelle jäi lapset ja maat ja mannut. En lukeudu feministeihin koska en näe miestä uhkana. Pitäisi kait miettiä kuka lait tekee, sitten erikseen kuka niitä soveltaa. Meille kaikille kuuluu olla turvana toisillemme. Auttaa mutta ei halventaa ja haukkua lyöjääkään. Lyöjä niin kuin lyötykin tarvitsevat apua. Eron tullessa pitää olla tarkkana mitä puhuu lasten kuullen että ketju ei jatkuisi. Ojenna käsi yhtä helppoa kuin suojatien aikuinen lapsi kuvio. Tarjoa turvaa, kuuntele ennenkuin alat haukkumaan toista osapuolta. Hajottaa on helppo mutta mutta saada tasapaino ja eheys edes pienikin on tosi vaikeaa.

• kotikiusattu
        Suttura kirjoitti:

Olen aktiivisesti osallistunut naisen aseman parantamiseen toisissa kulttuureissa.

mikä on suurin ennakkoluulo johon törmäät ulkomailla,kun yrität parantaa naisten oloja?

• Suttura
        kotikiusattu kirjoitti:

mikä on suurin ennakkoluulo johon törmäät ulkomailla,kun yrität parantaa naisten oloja?

Minä asun Ruotsissa, en sen kauempana.:)

Lähiympäristössä yritän vaikuttaa...ja onneksi minulla on siihen tilaisuus. Ruotsi on monikulttuurinen maa.

Esimerkiksi naisten lukutaidottomuus ja omien tulojen puuttuminen tai vähäisyys (pieni palkka)on mielestäni suuri este naisten mahdollisuuteen
        itsenäistyä ja kontrolloida omaa elämäänsä.

• Suttura kirjoitti:

Lähiympäristössä yritän vaikuttaa...ja onneksi minulla on siihen tilaisuus. Ruotsi on monikulttuurinen maa.

Esimerkiksi naisten lukutaidottomuus ja omien tulojen puuttuminen tai vähäisyys (pieni palkka)on mielestäni suuri este naisten mahdollisuuteen

Samoja ongelmia on Suomessakin. Naisia ja ehkä miehiäkin elää täällä täysin puolisonsa tulojen armoilla, kun täällä on elatusvelvollisuus omaa puolisoaan kohtaan.

• Xinorina
        Suttura kirjoitti:

sulle Suttura! Tulevat muuten täydestä sydämestä.
        Kyllähän meillä kaikilla olisi mahdollisuus vaikuttaa, mutta laiskuus, pelko, arkuus yms. estävät liian usein. Sitten pienillä summilla joissakin keräyksissä yritetään omaatuntoa rauhoitella. Puhun nyt itsestäni...

Ruotsissa ollaan näissä asioissa pidemmällä. Suomessa feminismi on kirosana monille naisillekin. Tietämättömyyttäkö vai leimautumisen pelkoa?

Mies-57 muuten taisi ainakin vähän arvostella sitä, että puututaan muiden maiden asioihin, vaikka kotonakin on tekemistä. Siitä olen siis eri mieltä. Hyvä keskustelija tämä Mies on. Fiksun oloinen.

• Suttura
        Xinorina kirjoitti:

sulle Suttura! Tulevat muuten täydestä sydämestä.
        Kyllähän meillä kaikilla olisi mahdollisuus vaikuttaa, mutta laiskuus, pelko, arkuus yms. estävät liian usein. Sitten pienillä summilla joissakin keräyksissä yritetään omaatuntoa rauhoitella. Puhun nyt itsestäni...

Ruotsissa ollaan näissä asioissa pidemmällä. Suomessa feminismi on kirosana monille naisillekin. Tietämättömyyttäkö vai leimautumisen pelkoa?

Mies-57 muuten taisi ainakin vähän arvostella sitä, että puututaan muiden maiden asioihin, vaikka kotonakin on tekemistä. Siitä olen siis eri mieltä. Hyvä keskustelija tämä Mies on. Fiksun oloinen.

On oikein puhua epäkohdista, tapahtuivatpa ne missä tahansa.

Lähiympäristössä voi konkreettisesti yrittää auttaa.

Hyvät teot leviävät kuin renkaat vedessä...
        rajojen ylikin.

• Pyydän, jos mahdollista, että
        kotikiusattu kirjoitti:

vaihtaisit nikkisi. Kun tuntuu, että pitäisi auttaa sinua, mutta kun ei voi.

• kotikiusattu
        Pyydän, jos mahdollista, että kirjoitti:

mielestäni olen ristini kantanut ja olen osani ottanut kuin mies vain voi.
        Sellainen nikki kuin kiike sanoi että täällä ei mikään ole sitä miltä näyttää,näin se on.
        Karjalaisen sanalaskun sanoin, ilo pintaan vaikka sydän märkänis,kerro mikä eniten vaivaa tunnuksessa.

• älä ota

täällä kirjoitettua tosissasi.
        Älä puolesta puoltakaan.

• 'Ihmettelen'-ketjun avaaja
        Suttura kirjoitti:

On oikein puhua epäkohdista, tapahtuivatpa ne missä tahansa.

Lähiympäristössä voi konkreettisesti yrittää auttaa.

Hyvät teot leviävät kuin renkaat vedessä...
        rajojen ylikin.

Koen niin, että puhuminenkin on teko.

Mitä muuta voisin ehdä luettuani tuon kauhean uutisen miesporukan moneen kertaan raiskaamasta naisesta, joka kaiken lisäksi tuomittiin "oikeus"-laitoksessa saamaan 200 raipaniskua.

Muuta en osaa tehdä kuin puhua!
        :\ ja :|

• Tuo nikkisi huutaa
        kotikiusattu kirjoitti:

Sellainen nikki kuin kiike sanoi että täällä ei mikään ole sitä miltä näyttää,näin se on.
        Karjalaisen sanalaskun sanoin, ilo pintaan vaikka sydän märkänis,kerro mikä eniten vaivaa tunnuksessa.

AUTTAMAAN !

Muuta se, ellet tarvitse apua, pyydän, please!

• kotikiusattu
        Tuo nikkisi huutaa kirjoitti:

AUTTAMAAN !

Muuta se, ellet tarvitse apua, pyydän, please!

luulin kirjoittaneeni niin että lukija tajuaa lopuksi minun pärjäävän kohtalaisesti.
        Historiaa jos haluat, kuukleta ja kattele missä juuret on.

• enkelitrio

Älä huoli turhia.Hauska nikki.Mittää hättää hänel ol,vaimoki taatust hyvä ja kiltti.

• lukekaa tää ketju
        enkelitrio kirjoitti:

Älä huoli turhia.Hauska nikki.Mittää hättää hänel ol,vaimoki taatust hyvä ja kiltti.

tämä on sitä mitä puhuin ,elämme mielenkiintoisia aikoja

• Suttura
        kotikiusattu kirjoitti:

...kunnialla!
        Älä ikinä vaihda nikkiäsi kiusattu!

En minäkään vaihtanut! :)))

• kotikiusattu
        Suttura kirjoitti:

...kunnialla!
        Älä ikinä vaihda nikkiäsi kiusattu!

En minäkään vaihtanut! :)))

tosi tiukka suttura,mä kuivailen vieläkin hikeä ottalta kun vähän vaan lukasin taustoja.

• enkelitrio
        lukekaa tää ketju kirjoitti:

tämä on sitä mitä puhuin ,elämme mielenkiintoisia aikoja

kiinnostaa ku ei ymmärrä.Muutama tuli luetuks.
        Mut harmi,jos miäs-57 on karannu.Tulispa takasi.
        Ain luin häne kirjotuksii,vaiks emmää vastannukka.

• Suttura
        kotikiusattu kirjoitti:

tosi tiukka suttura,mä kuivailen vieläkin hikeä ottalta kun vähän vaan lukasin taustoja.

ei minulla mitään taustoja ole. :)

Tilanne määrää olenko tiukka vai pehmeä...
        usko tai älä mutta sitäkin olen! :))

• kotikiusattu
        Suttura kirjoitti:

ei minulla mitään taustoja ole. :)

Tilanne määrää olenko tiukka vai pehmeä...
        usko tai älä mutta sitäkin olen! :))

tarkotin sitä kun käytin hakukonetta,mää näin viime työreissul ku expressen kehus kun oot kiva ja pehmee.

• Suttura
        kotikiusattu kirjoitti:

tarkotin sitä kun käytin hakukonetta,mää näin viime työreissul ku expressen kehus kun oot kiva ja pehmee.

Astuin julkisuuteen syksyllä 2006, kun ilmestyin
        tälle areenalle...tälle ainoalle julkiselle näyttämölleni! :)

Olen yhtä pehmyt kuin sinäkin...:))))

• kotikiusattu
        Suttura kirjoitti:

Astuin julkisuuteen syksyllä 2006, kun ilmestyin
        tälle areenalle...tälle ainoalle julkiselle näyttämölleni! :)

Olen yhtä pehmyt kuin sinäkin...:))))

jos kaks tämmöst lällykkä olis yhres,ei siin erottais mist toine alka ja toine loppu,oltais ko lankavyyhti.
        Sit meil tulis kilpaiu kumpi oikke olis pehmiämpi ja koko homma menis iha pipariks,haettas viel Marko paikal hokema nami nami.

• Suttura
        kotikiusattu kirjoitti:

jos kaks tämmöst lällykkä olis yhres,ei siin erottais mist toine alka ja toine loppu,oltais ko lankavyyhti.
        Sit meil tulis kilpaiu kumpi oikke olis pehmiämpi ja koko homma menis iha pipariks,haettas viel Marko paikal hokema nami nami.

????? ! ;(

• kotikiusattu
        Suttura kirjoitti:

????? ! ;(

tarkoti et ei ain voi ol pehmi ,ja mää ko ole viralisest vihtori nii sää jouru olema se kova.
        Semmose kova seljä takka o hyvä huurel.

• OK...sitten,
        kotikiusattu kirjoitti:

luulin kirjoittaneeni niin että lukija tajuaa lopuksi minun pärjäävän kohtalaisesti.
        Historiaa jos haluat, kuukleta ja kattele missä juuret on.

en pyydä toiste.

• En ala googlettamaan
        OK...sitten, kirjoitti:

en pyydä toiste.

Itse olen omat vaikeuteni kestänyt, pilkkonut tai niellyt kokonaisena,
        en halua säälittelyä.

• kotikiusat
        En ala googlettamaan kirjoitti:

Itse olen omat vaikeuteni kestänyt, pilkkonut tai niellyt kokonaisena,
        en halua säälittelyä.

meiä puhe o yht kaukan toisistas ko itä o lännest.
        Sää et ymmär minu ja mää en sinu,siit hualimat ei pahoi fiiliksi.
        Koiteta molema pärjät tahoillamme.

• Suttura
        kotikiusattu kirjoitti:

tarkoti et ei ain voi ol pehmi ,ja mää ko ole viralisest vihtori nii sää jouru olema se kova.
        Semmose kova seljä takka o hyvä huurel.

Oikeassa olet siinä että lälläriksihän se menisi
        jos peilikuvansa kanssa eläisi! :)

Loppuisi puheenaiheetkin lyhyeen, saatikka sitten muusta jännityksestä.
        Yllätykset ovat elämän suola ja sulostuttaja ja roolien vaihto piristää! :)

• HTZA

saa kyllä aikaan naisissa hellyyden puutteen.
        Vähän kun osteoporoosi.
        Jos kieltäytyy maidosta ja niiden imijöistä tulee ongelmia.
        Tasa-arvo taas saa aikaan miehen joka ei nouse verkkokeinusta niinkään usein kun ennen.
        Nainen joutuu vielä hakemaan paikallisesta rautakaupasta uuden ketjun moottorisahaan, se kun on nykyään "niiden" heiniä. Toisaalta se voi naisia kiehtoakin, saa ainakin jutella poikien kanssa paikkakunnan huoltoasemalla, ja ihan luvan kanssa ottaa kahvit ja epäterveellisen makkarasämpylän, ja sen päälle pullon kaljaa.
        Matkalle takaisin mökille saa sitten vielä lämpöisen läpsäytyksen pepulle että: ajahan, nuppu, varovasti ja terveisiä ukolle.

• Suttura
        HTZA kirjoitti:

saa kyllä aikaan naisissa hellyyden puutteen.
        Vähän kun osteoporoosi.
        Jos kieltäytyy maidosta ja niiden imijöistä tulee ongelmia.
        Tasa-arvo taas saa aikaan miehen joka ei nouse verkkokeinusta niinkään usein kun ennen.
        Nainen joutuu vielä hakemaan paikallisesta rautakaupasta uuden ketjun moottorisahaan, se kun on nykyään "niiden" heiniä. Toisaalta se voi naisia kiehtoakin, saa ainakin jutella poikien kanssa paikkakunnan huoltoasemalla, ja ihan luvan kanssa ottaa kahvit ja epäterveellisen makkarasämpylän, ja sen päälle pullon kaljaa.
        Matkalle takaisin mökille saa sitten vielä lämpöisen läpsäytyksen pepulle että: ajahan, nuppu, varovasti ja terveisiä ukolle.

Tasa-arvo saa myös miehen hoitamaan lapsia, siivoamaa, pyykäämään, silittämään,leipomaan, laittamaan ruokaa, niistämään, hoivaamaan, huolehtimaan omista vanhemmistaan...
        voin tehdä vaikka kuinka pitkän listan jaettavista töistä ja asioista!

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

Tasa-arvo saa myös miehen hoitamaan lapsia, siivoamaa, pyykäämään, silittämään,leipomaan, laittamaan ruokaa, niistämään, hoivaamaan, huolehtimaan omista vanhemmistaan...
        voin tehdä vaikka kuinka pitkän listan jaettavista töistä ja asioista!

Sinä puhut naisten jutuista.
        Mitä tasa-arvoa tuo on?

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

minä kanssa...

• Xinorina
        HTZA kirjoitti:

Sinä puhut naisten jutuista.
        Mitä tasa-arvoa tuo on?

Suosittelen vähän feminismiä ja tasa-arvoajatuksia HTZAllekin!
        Tiedätkös, että feministisesti ajattelevat ihmiset, sukupuolesta viis, eli siis miehetkin, nauttivat enemmän seksistä kuin ns. perinteiset tyypit. Luin siitä jonkin artikkelinkin, mutta en jaksa nyt etsiä.
        Eli päästäpä feminiininen puolesi esille ja nauti! Mitään et menetä. Et edes "sitä"... Saamapuolelle jäät.

• HTZA
        Xinorina kirjoitti:

Suosittelen vähän feminismiä ja tasa-arvoajatuksia HTZAllekin!
        Tiedätkös, että feministisesti ajattelevat ihmiset, sukupuolesta viis, eli siis miehetkin, nauttivat enemmän seksistä kuin ns. perinteiset tyypit. Luin siitä jonkin artikkelinkin, mutta en jaksa nyt etsiä.
        Eli päästäpä feminiininen puolesi esille ja nauti! Mitään et menetä. Et edes "sitä"... Saamapuolelle jäät.

aika hyväkuntoiset kynnet.
        Kyllä niillä selkää raapii. Mutta en kyllä feminismin takia ala vahvistavaa kynsilakkaa ostamaan.
        Kerran meinasin itkeäkin, kun John Lennon kuoli, ai niin ja toisen kerran kun Dianalle kävi huonosti. Kukaan ei kantanut retonkia niin kuin hän.

Minä siivoankin, tiskaan ja puistelen mattoja.
        Aina ei tyttöystävät kerkiä kylään oikeaan aikaan.
        Joskus ei auta edes yli kympin maksava viinipullo.

Mutta oikeassa sinä, kai, olet.
        Se jää sitten nähtäväksi kun makaan vanhainkodissa, pää terävänä mutta kroppa hajalla, miten se feminismi on mieshoitajiin purrut. Nykynainen kun on varmaan silloin muissa hommissa, luomassa uraa.
        :)

• Xinorina
        HTZA kirjoitti:

aika hyväkuntoiset kynnet.
        Kyllä niillä selkää raapii. Mutta en kyllä feminismin takia ala vahvistavaa kynsilakkaa ostamaan.
        Kerran meinasin itkeäkin, kun John Lennon kuoli, ai niin ja toisen kerran kun Dianalle kävi huonosti. Kukaan ei kantanut retonkia niin kuin hän.

Minä siivoankin, tiskaan ja puistelen mattoja.
        Aina ei tyttöystävät kerkiä kylään oikeaan aikaan.
        Joskus ei auta edes yli kympin maksava viinipullo.

Mutta oikeassa sinä, kai, olet.
        Se jää sitten nähtäväksi kun makaan vanhainkodissa, pää terävänä mutta kroppa hajalla, miten se feminismi on mieshoitajiin purrut. Nykynainen kun on varmaan silloin muissa hommissa, luomassa uraa.

Ei mullakaan ole kynsilakkaa. Ei minkäänlaista. Turhaa tuherrusta. Olenkos nyt sovinisti?

Mattoja en puistele, kun poikaystävät ehtivät aina oikeaan aikaan, omat juomat mukana ja usein ilmankin. (Kokeile mäyräkoiraa tai lippuviinaa niihin tyttöystäviisi.)

Vähätteletkö sinä nykymiesten urahaaveita? Ura se on kuule hoitajan urakin.

Heippa!

• HTZA
        Xinorina kirjoitti:

Ei mullakaan ole kynsilakkaa. Ei minkäänlaista. Turhaa tuherrusta. Olenkos nyt sovinisti?

Mattoja en puistele, kun poikaystävät ehtivät aina oikeaan aikaan, omat juomat mukana ja usein ilmankin. (Kokeile mäyräkoiraa tai lippuviinaa niihin tyttöystäviisi.)

Vähätteletkö sinä nykymiesten urahaaveita? Ura se on kuule hoitajan urakin.

Heippa!

Tarkoittaako se että katosit vai että ei saa enää vastata?

• Xinorina
        HTZA kirjoitti:

Tarkoittaako se että katosit vai että ei saa enää vastata?

Oli vaan semmoinen hei hei!
        Nyt tää uraputki keittää iltakahvit. Tänään tulee Täydelliset naisetkin! Enkös ole ihanan hömppä?

Näkemiin.

• HTZA
        Xinorina kirjoitti:

Oli vaan semmoinen hei hei!
        Nyt tää uraputki keittää iltakahvit. Tänään tulee Täydelliset naisetkin! Enkös ole ihanan hömppä?

Näkemiin.

mitä kohdallasi tarkoittaa iltakahvit, uraputki (oli muuten hieno kuvaus öh.. no, sille) ja hömppä.
        Muu jäi vähän utuiseksi.

• 'Ihmettelen'-ketjun avaaja kirjoitti:

Koen niin, että puhuminenkin on teko.

Mitä muuta voisin ehdä luettuani tuon kauhean uutisen miesporukan moneen kertaan raiskaamasta naisesta, joka kaiken lisäksi tuomittiin "oikeus"-laitoksessa saamaan 200 raipaniskua.

Muuta en osaa tehdä kuin puhua!
        :\ ja :|

Äidit ja isät- palstalla.

Minusta avaus oli hyväntahtoinen.

• zena

ole kukaan poistanut. Millä perusteella olisi?
      Itsekin kannustin häntä jatkamaan kirjottelua, muistaakseni.

• hänen profiilinsa

on auki.

• ihmeen poistaminen?

???????

• ?Kysymysmerkki?

Satunnaiseti täällä lukemassa käyvänä "pakko" nyt myös kirjoittaa.
      Olen huomioinut miten täällä viesteillä loukataan toista -tahallisestiko?

Viestitään joillekin, etteivät he ole toivottuja.
      Mihin?
      Tämähän on yleinen keskustelupalsta, ei vain joidenkin avoin kirjeenvaihtosivu.

Kaikkien kirjoitukset ovat yhtä oikeutettuja

Ei oikein aikuismaista toivottaa joitakuita poistumaan palstalta.

Sinulle nuori mies, pidä itsesi sellaisena kuin olet. T.yli 50 v(toivottavasti aikuinen)

• Sihtaaja

Taas tulee höyryä paskanpäältä. Miten täältä voi toinen toisensa kirjoituksia poistaa.
        Tuollahan hänen tekstejä on joka ketjussa. Naisiin kohdistuvan väkivallan.... ja rautanaula sanon minä. Se ei maailmasta pahuus eikä väkivalta lopu vaikka täällä hypittäisiin päällään ja koko porukka.
        Itsehän hän oli kieltämässä ja heti ensimmäisenä arabinaisen raiskauksesta kun puhuttiin. Meitä "tekopyhiä" on joka oksalla. Ja laittaa keppihevosen moittimaan muita. Voi aikoja, voi tapoja. Kusiaisen valtuudet näillä kirjoituksilla on ihmisten välisissä suhteissa.

• Sihtaaja kirjoitti:

Taas tulee höyryä paskanpäältä. Miten täältä voi toinen toisensa kirjoituksia poistaa.
        Tuollahan hänen tekstejä on joka ketjussa. Naisiin kohdistuvan väkivallan.... ja rautanaula sanon minä. Se ei maailmasta pahuus eikä väkivalta lopu vaikka täällä hypittäisiin päällään ja koko porukka.
        Itsehän hän oli kieltämässä ja heti ensimmäisenä arabinaisen raiskauksesta kun puhuttiin. Meitä "tekopyhiä" on joka oksalla. Ja laittaa keppihevosen moittimaan muita. Voi aikoja, voi tapoja. Kusiaisen valtuudet näillä kirjoituksilla on ihmisten välisissä suhteissa.

Joo ei täällä ketään loukata ja poisteta. Kyllä se kaikki lähtee ihan itsestä ja korvien välistä. Esim. minä en ole loukannut ketään ja senverta kun minua haukutaan, kestän kyllä. Ei pidä niin hienonokkanen olla, että odottaa kiitosta joka kommenttiinsa.

Jotkut kinastelee jostain ja se siitä, sellaista se elämä on.

• här.
        miljoona kirjoitti:

Joo ei täällä ketään loukata ja poisteta. Kyllä se kaikki lähtee ihan itsestä ja korvien välistä. Esim. minä en ole loukannut ketään ja senverta kun minua haukutaan, kestän kyllä. Ei pidä niin hienonokkanen olla, että odottaa kiitosta joka kommenttiinsa.

Kun miettii mitä itse kirjoittaa, se riittää. Itse en ainakaan kaipaa puollustelijoita.

• TomasC
        miljoona kirjoitti:

Aloitukseni koski kirjoittelua. josta kyseinen
        nimimerkki sai täysin kohtuutonta, asiatonta,
        palautetta. Avauksessani mainittu HELSINGIN
        SANOMISSA tänään ollut kirjoitus todistaa
        sen. Missä tilanteessa ja milloin hän on
        sinulta tai muilta pyytänyt, odottanut, kiitosta,
        siihen minulla ei ole vastausta. Hänen kirjoituksissaan en ole tuohon ajatukseen törmännyt.
        Mielestäni ne ovat olleet mietittyjä, asiallisia.
        Minä olen nuori mies, mutta vääryys on
        samaa vääryyttä, iästä riippumatta. Vain siksi puolustan kyseistä kyseistä nimimerkkiä.
        Minä kannan tästä vastuun. Älkää sitäkin kaatako
        täysin syyttömän nimimerkin päälle.

• TomasC kirjoitti:

siihen minulla ei ole vastausta. Hänen kirjoituksissaan en ole tuohon ajatukseen törmännyt.
        samaa vääryyttä, iästä riippumatta. Vain siksi puolustan kyseistä kyseistä nimimerkkiä.

En ole koskaan kommentoinut yhtään mitään kyseisen henkilön kanssa. Mutta vilpitön mielipiteeni on, että jos on niin herkkänahkainen, ettei kestä näitä kirjoituksia mitä täällä on, niin valitan.

• Akaton mies
        TomasC kirjoitti:

Kuka täällä ny on yllyttäny akkoja hakkaamahan???
        Täällä luetahan Ilikkaa, tottahan sullekki Ilikka tuloo.
        Se ei kuule näillä palstoolla väkivalta eikä mikään muukaan valta lisäänny eikä vähene vaikka tanssittasihin kultapillua latinan kielellä. Mies-57 oliis kyllä saanu jatkaa. Huonompiaki kirijoottajia täällä on. Oon mäkin hänelle välihin vastaan pannu ja sanonu suorahanki mitä milloonkin aattelen. Mutta tottahan ny miehen pitää sanomiset kestää, siviili sotaahan tämä ny vaan on ja hupi hommaa tänne kirijoottaminen, helevetti näistä ny ottaa nenähänsä. terv. pohojanmaan seppä ja Tiitu pikkuunen.

• aatluk
        TomasC kirjoitti:

Entäs miehiin kohdistuva väkivalta.Miehet joutuvat kokemaan "nyrkkivaltaa" pikkupojasta lähtien ja nuoret miehet jatkuvasti kaduilla. Eikä se ole vieras vanhemmillekaan.

• Suttura
        aatluk kirjoitti:

Entäs miehiin kohdistuva väkivalta.Miehet joutuvat kokemaan "nyrkkivaltaa" pikkupojasta lähtien ja nuoret miehet jatkuvasti kaduilla. Eikä se ole vieras vanhemmillekaan.

Nyrkit taskuun ja puhumalla asiat selvittämään.

Miesten välisessä väkivallassa taitaa olla eri syyt taustalla kuin esimerkiksi uskonnon varjolla naisiin kohdistuva julmuus.

• TomasC
        miljoona kirjoitti:

En ole koskaan kommentoinut yhtään mitään kyseisen henkilön kanssa. Mutta vilpitön mielipiteeni on, että jos on niin herkkänahkainen, ettei kestä näitä kirjoituksia mitä täällä on, niin valitan.

Kyse ei todellakaan ole kyseisen nimimerkin
        herkkänahkaisuudesta. Hänen asiallisia kirjoituksiaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta tulkittiin väärin, virheellisesti. Minä olen tämän avauksen vastuunkantaja. Älkää sekoittako kyseistä nimimerkkiä tähän. Ainakin äsken katsoin, en
        löytänyt hänen kommenttiaan. Älkää edelleenkään
        syytöntä lyökö. Ihmistä joka ei ole vielä
        kirjoittanut sanaakaan. Olkaa edes tämä kerta kohtuullisia ja aikuisia!

• Akaton mies
        TomasC kirjoitti:

Aina vaanko sillä pojalla kiehuu???
        Sinähän täällä "aloottaja" junkkaat samasta asiasta!!! Helevetti nousoo jo karvat niskas pystyhyn. Oliisit lähempänä niin saisit tietää notta mitä on pohojalaanen väkivalta. Älä sä rupia kasvattamahan, se ei onnistu, ei sitten takuulla, sen verran likillä Härmää ny ollahan. Mies-57 oli kirijoottajana ihan ok. Mutta sinähän ny eriinomaanen sintti oot ku et puhetta ymmärrä. Anna ny poika meirän "tyhmien" olla rauhaas.
        terv. pohojanmaan seppä

• TomasC kirjoitti:

herkkänahkaisuudesta. Hänen asiallisia kirjoituksiaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta tulkittiin väärin, virheellisesti. Minä olen tämän avauksen vastuunkantaja. Älkää sekoittako kyseistä nimimerkkiä tähän. Ainakin äsken katsoin, en

Ei tarvitse teititellä. En ole kommentoinut hänelle mitään. Ja omatuntoni on puhdas

• Täällä on tuulimyllyjä,
        TomasC kirjoitti:

jotka pyörivät omaa pyörimistään,
        heihin eivät järkipuheet tai inhimilliset
        tunteet vaikutusta tee.
        :\

• En enää lue
        Akaton mies kirjoitti:

Kuka täällä ny on yllyttäny akkoja hakkaamahan???
        Täällä luetahan Ilikkaa, tottahan sullekki Ilikka tuloo.
        Se ei kuule näillä palstoolla väkivalta eikä mikään muukaan valta lisäänny eikä vähene vaikka tanssittasihin kultapillua latinan kielellä. Mies-57 oliis kyllä saanu jatkaa. Huonompiaki kirijoottajia täällä on. Oon mäkin hänelle välihin vastaan pannu ja sanonu suorahanki mitä milloonkin aattelen. Mutta tottahan ny miehen pitää sanomiset kestää, siviili sotaahan tämä ny vaan on ja hupi hommaa tänne kirijoottaminen, helevetti näistä ny ottaa nenähänsä. terv. pohojanmaan seppä ja Tiitu pikkuunen.

viestejäsi.
        Hyppään yli, petyin.

• ...
        Akaton mies kirjoitti:

Aina vaanko sillä pojalla kiehuu???
        Sinähän täällä "aloottaja" junkkaat samasta asiasta!!! Helevetti nousoo jo karvat niskas pystyhyn. Oliisit lähempänä niin saisit tietää notta mitä on pohojalaanen väkivalta. Älä sä rupia kasvattamahan, se ei onnistu, ei sitten takuulla, sen verran likillä Härmää ny ollahan. Mies-57 oli kirijoottajana ihan ok. Mutta sinähän ny eriinomaanen sintti oot ku et puhetta ymmärrä. Anna ny poika meirän "tyhmien" olla rauhaas.
        terv. pohojanmaan seppä

Kiroilija ja rumien sanojen käyttäjä.

Häpäiset pohjalaisuuden. Se ei ole tuollaista.

• enkelitrio
        En enää lue kirjoitti:

viestejäsi.
        Hyppään yli, petyin.

pomppaan yli,ku akaton "häijyläiseks" muuttunu.Ny ei tiärä
        onks lintu vai kala.
        Mont kivaa runoo miäs-57:llä oli,varsinki jos net oli ite värkänny.
        Tiitul terveissii silti.

• kuka saa poistaa
        TomasC kirjoitti:

kirjoituksia. Minkä vastuun kantaja sinä olet? Sanojen helinää nuorelta mieheltä. Meitä on moneen junaan. Vielä löytyy niitäkin jotka jää asemalle. mikäs mies se on jota täytyy nyt vastuullisesti puolustaa. Naisten lyömisetä ja hakkaamisesta oli kysymys. Sitä paitsi tänä päivänä nuoret naiset antaa takaisin. Kierre valmis. Leikki kaukana kun perheet voi huonosti. Yhteiskunnassamme on todella jotain pahasti pielessä. Katselin tuossa pika huostaanotto paikan edessä olevaa autoa jossa oli vauvan kaukalo odottamassa jotta vauva voidaan siirtää johonkin perheeseen tai lastenkotiin. Surullista hyvin surullista. Ahneus on tämän päivän slougan. Rahaa vaan ja rahaa silmät kiiluen heikompien kustannuksella. Ei ole suomalainen mies rautaa eikä äiti pullantuoksuinen kodin henki.

• Angel of The Morning
        TomasC kirjoitti:

Minkä ihmeen vastuun sinä kannat, mistä, miksi ? Toisen ihmisen kirjoitteluista ei vastaa kukaan muu kuin hän itse. Onko tää joku tsoukki koko juttu ! Siis, kyllähän me aikuiset ihmiset ymmärretään, että maailmassa on väkivaltaa ja varmasti kaikki vastustamme sitä. Me olemme kuitenkin avuttomia väkivallan edessä jota maailmassa on niin paljon, ettei sitä edes pysty/halua ajatella. Miksi pitäisi kantaa koko maailman murheita ? Siksikö, että ei tarvitse huolehtia siitä väkivallasta jota kohtaamme "liian lähellä". Menetkö väliin, jos näet, että jotain ihmistä lyödään tai kohdellaan huonosti vaikka naapurissa tai kadulla ?
        MINÄ MENEN

• ?Kysymysmerkki?
        Sihtaaja kirjoitti:

Mikäli tarkoitit minua viittauksellasi keppihevoseen, niin voinen tätäen korjata erehdyksesi.
        En ole keppi enkä hevonen.
        Ps,Olenko mielestäsi tekopyhä kun ilmoitan etten katso sinun olevan oikeutettu kutsumaan minua p-pääksi.

No, eipä tämä minun kulkuani haittaa.
        Eteenpäin porskutellaan.
        Jatkahan sinäkin :) (hymyn kera)

• absoluuttinen totuus?

Onko nyt Tuppurainen Tappuraisen asiamiehenä?

• olen mies viereiseltä sivulta

Lähtö tässä sitten tuli, kun on tuota ikää jo reilut 5 v enemmän!

Anteeksi sivuille poikkeaminen. Krematorio kutsuu, mutta osasko joku sanoa miten sinne vapaita aikoja tilataan? Arvauskuksessa ei tiedetty

• Akaton mies

No voi "kissinrikkinen" tätä elämää....
        Nykkö se mies-57 sitten otti lopulliset hernehet nokkaansa?? Voi helevetti, täällä ny sanotahan ja vertaallahan ja vihijaallahan, otetahan huomioon, nuijitahan päähän ja mitä kaikkia oikeen mahtuukaan.
        Sitä sais aina kulukia suu kahareksaasella, jos jokaasesta kommentista nokkahan ottas.
        Toiset meistä tarvittoo sellaasia alituusehen häsyys olevia "joo miehiä" tueksensa. Jos ne ei oo paikalla niin heti ollahan sorronyössä ja heitteellä. Piru vieköhön kyllä paremmin enää sano. Soon ny justihin sama mitä täällä kirijootellahan. Siitä ei leipä leviä kenellekkään meistä, vaikka piirrettääsihin jokaasesta pitkä "sen" kuva ruurulle.
        No hänhän on ny ollu melekehen joka ketjuus mukana ja kuinka täällä toinen voi toistansa eroottaa. Kuinka se ny onnistuu????
        Kyllä soon maalimas niin ja pitääki olla notta itte soon kissin häntänsä nostettava. Ei sitä kukaan toinen ainakaan kovin pitkähän toisen pualesta tee. No jouti lopettaakki jos nuan herkkä hipiäänen ny joutavasta on.
        Niin ja täshän oli juttua, olikoos se ny viikkoo sitten naisihin kohoristuvasta väkivallasta, joo se oli siitä arabi likaasta ku oli raiskattu, niin oliki.
        No siinähän se nenästeli notta ei sellaasista saisi puhua täällä palstoolla. Suames tapahtuneista julumuuksista vaan. En tierä jokaanen aatteloo laillansa. Hyi hitto. Olen puhunut,hih.
        terv. pohojanmaan seppä ja tasapuolinen Tiitu-kani.

• voisit jo
        Akaton mies kirjoitti:

Nykkö se mies-57 sitten otti lopulliset hernehet nokkaansa?? Voi helevetti, täällä ny sanotahan ja vertaallahan ja vihijaallahan, otetahan huomioon, nuijitahan päähän ja mitä kaikkia oikeen mahtuukaan.
        Sitä sais aina kulukia suu kahareksaasella, jos jokaasesta kommentista nokkahan ottas.
        Toiset meistä tarvittoo sellaasia alituusehen häsyys olevia "joo miehiä" tueksensa. Jos ne ei oo paikalla niin heti ollahan sorronyössä ja heitteellä. Piru vieköhön kyllä paremmin enää sano. Soon ny justihin sama mitä täällä kirijootellahan. Siitä ei leipä leviä kenellekkään meistä, vaikka piirrettääsihin jokaasesta pitkä "sen" kuva ruurulle.
        No hänhän on ny ollu melekehen joka ketjuus mukana ja kuinka täällä toinen voi toistansa eroottaa. Kuinka se ny onnistuu????
        Kyllä soon maalimas niin ja pitääki olla notta itte soon kissin häntänsä nostettava. Ei sitä kukaan toinen ainakaan kovin pitkähän toisen pualesta tee. No jouti lopettaakki jos nuan herkkä hipiäänen ny joutavasta on.
        Niin ja täshän oli juttua, olikoos se ny viikkoo sitten naisihin kohoristuvasta väkivallasta, joo se oli siitä arabi likaasta ku oli raiskattu, niin oliki.
        No siinähän se nenästeli notta ei sellaasista saisi puhua täällä palstoolla. Suames tapahtuneista julumuuksista vaan. En tierä jokaanen aatteloo laillansa. Hyi hitto. Olen puhunut,hih.

lakata miinus-mainostamasta

sitä asuinpaikkaasi.

Ei ole ihme, että olet yksin,
        typerä rumien puhuja.

• pohojalaanen flikka
        Akaton mies kirjoitti:

Hyi kauhistus et kai sä seppä nyt polttanut päreetäs, minä kun oon luullu että sä oot tasaanen mies pohojanmaalta. Yritetähän me ny vaan rakentaa sopua. Onneksi tua mies-57 tuli takaasi kyllä me sitä tarttetaan tänne meirän kans praataamaan.
        Koita ny hillitä ittes ja mee maate Tiitu-pikkuusen kans.
        Huomenis sitte jo nauretaan tälle koko jutulle.
        Leppoosaa yötä

• Pirre*
        pohojalaanen flikka kirjoitti:

Hyi kauhistus et kai sä seppä nyt polttanut päreetäs, minä kun oon luullu että sä oot tasaanen mies pohojanmaalta. Yritetähän me ny vaan rakentaa sopua. Onneksi tua mies-57 tuli takaasi kyllä me sitä tarttetaan tänne meirän kans praataamaan.
        Leppoosaa yötä

ihan lampaanmaijjolla juotettu miehen ollakaan, pikkusen ruutia pittääpi ollakin :)

• Akaton mies
        Pirre* kirjoitti:

ihan lampaanmaijjolla juotettu miehen ollakaan, pikkusen ruutia pittääpi ollakin :)

Voi kiitoos pirre KULTA sanoostasi. En mä mitään pahaa kenellekkään halua, enhän ny toki. Mua vaan korpiaa tuallaaset joutavat nenästykset. Alakaa ny täällä kasvattamahan ja sanoo notta on nuoree mies.
        Mun nokalle ei ainakaan hypi, sen verran oon omaanarvoon tuntoonen. En anna hypittää kenenkään ittiäni keppinsä ylitte. Sanoon niinkuun siinä Tuntemattomas sotilaas se Rokan Antti notta "siinä kualoo kyllä muitakin joukoos"
        Ny se enkeli trioki sitten suuttuu minulle, voi sen.. harmittaa se täs kaikista eniten. Muiren mielipitehet on vähemmän tarkeetä. Kiitos Pirre kulta Sinulle. Sä oot hyvä tyttö ja ymmärrät seppää. Saat sen tuhannen rutistusta ja milijoona pusua. terv. seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani pohojanmaalta.

• Akaton mies
        pohojalaanen flikka kirjoitti:

Leppoosaa yötä

Joo ollahan kavereita, en halua en kenenkään kans huonoja välejä. Sellaanen kasvattava elämänasenne ei vaan oikeen taharo mennä mun kaalihin ja sillä täs pyristelin.
        Ei täs ny ihan paimenpoikia olla jolle saa sanoa ihan mitä vaan.
        Anteeksi ny nua rumaat sanat ny joka tapaukses.
        terv. aikaa rauhoottunu seppä ja nukkuva Tiitu pikkuunen.

• Akaton mies kirjoitti:

Joo ollahan kavereita, en halua en kenenkään kans huonoja välejä. Sellaanen kasvattava elämänasenne ei vaan oikeen taharo mennä mun kaalihin ja sillä täs pyristelin.
        Ei täs ny ihan paimenpoikia olla jolle saa sanoa ihan mitä vaan.
        Anteeksi ny nua rumaat sanat ny joka tapaukses.
        terv. aikaa rauhoottunu seppä ja nukkuva Tiitu pikkuunen.

soppaan näin myöhemmin, mutta Seppä sano just niin kuin itsekin ajattelin ja Pirre loput.

Ihmettelen mamistelua ja tuntemattomien assistenttien motiiveja tulla tukemaan, jos kirjoituksia arvostellaan.

• Pirre*
        Akaton mies kirjoitti:

Voi kiitoos pirre KULTA sanoostasi. En mä mitään pahaa kenellekkään halua, enhän ny toki. Mua vaan korpiaa tuallaaset joutavat nenästykset. Alakaa ny täällä kasvattamahan ja sanoo notta on nuoree mies.
        Mun nokalle ei ainakaan hypi, sen verran oon omaanarvoon tuntoonen. En anna hypittää kenenkään ittiäni keppinsä ylitte. Sanoon niinkuun siinä Tuntemattomas sotilaas se Rokan Antti notta "siinä kualoo kyllä muitakin joukoos"
        Ny se enkeli trioki sitten suuttuu minulle, voi sen.. harmittaa se täs kaikista eniten. Muiren mielipitehet on vähemmän tarkeetä. Kiitos Pirre kulta Sinulle. Sä oot hyvä tyttö ja ymmärrät seppää. Saat sen tuhannen rutistusta ja milijoona pusua. terv. seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani pohojanmaalta.

aito ihminen, ja uskon että kulloisetkin reaktiosi syntyvät spontaanisti sanoman synnyttämän mielialan- ja mielikuvan mukaan.

En ollenkaan ihmettele hiiltymistäsi joskus..olet tulikko, mutta silti kiltti ihminen; onneksi et kuitenkaan lammas :))

Voi siinä pajavasara lennellä kun seppä hermostuupi..sillon on parempi olla pois siltä aukkeelta ..:)

• maissi55

... tämmöisilläkös panoksilla tätä peliä pelataankin!!!!
      Et kai vaan lämpimikses...

Se mies on saatava heti takaisin!!!!!!!!!!!!

• niinkään

varma, että kaikki mies-57:n runot olivat hänen omia hengentuotteitaan. En hänen runojaan pahemmin lukenut, koska en niistä pidä. Ainakin yhdestä "kirjallisesta varkaudeseta" joku häntä moitti. Jos yksi niin voihan niitä olla useampiakin. Sen mitä hänen viestejä olen lukenut niin aina ne olivat enemmän tai vähemmän mielisteleviä, mikä ei aivan luonnolliselta vaikuta.

• yökkäys

tosi kitisijöitä....te jotka aina näette negatiivista jossain.

Pitäkää edes leipäläpenne kiinni,jos ei oo muuta asiaa.
        Aikuisiako..Pah!!

Osaatteko katsoa peiliin?

• sitten kummallista

porukkaa.
        Täällä saa riehua mielin määrin joku hemmetin rääväsuinen "akkalauma" mutta asialliset kirjoittajat ajetaan pois. Se on nähty ennenkin.
        Tulee mieleen, että tämä on jokin "sisäpiiri" palsta, olenko oikeassa?
        Pitäkää "sisäpiiriläiset" varanne ettette joudu lööppeihin tuolla käytöksellänne.

• mielipiteen
        yökkäys kirjoitti:

tosi kitisijöitä....te jotka aina näette negatiivista jossain.

Pitäkää edes leipäläpenne kiinni,jos ei oo muuta asiaa.
        Aikuisiako..Pah!!

Osaatteko katsoa peiliin?

ilmaisee ja sinä pidät sitä kitisemisenä, niin sehän on sinun asiasi ja osoittaa vain jotakin kyvystäsi käydä keskustelua.

Mitä suuni kiinnipitämiseen tulee niin siitä päätän minä itse.

Yritä nyt tulla jotenkin itsesi kanssa toimeen.

• akkalauman
        sitten kummallista kirjoitti:

porukkaa.
        Täällä saa riehua mielin määrin joku hemmetin rääväsuinen "akkalauma" mutta asialliset kirjoittajat ajetaan pois. Se on nähty ennenkin.
        Tulee mieleen, että tämä on jokin "sisäpiiri" palsta, olenko oikeassa?
        Pitäkää "sisäpiiriläiset" varanne ettette joudu lööppeihin tuolla käytöksellänne.

ja sisäpiiriläiset lainausmerkkeihin.

• olevan

feikkien kokoontumis ajot käynnissä.

• Pirre*

Ei kukaan kirjoittajaa ole poistanut, jos vaikka kirjoitus onkin poistettu, höpsis.

Aina niitä sillointällöin poistellaan, tosin en itse ole ollut vaikuttamassa kys.kirj.poistamiseen.

Olisiko siinä ollut joitain rasistisia piirteitä..en tiä, arvailen vain..

Eimaalima tähän kaadu, eikä mieskään.

• Ollaan samoilla linjoilla.

• Heikunkeikku
        miljoona kirjoitti:

Ollaan samoilla linjoilla.

Samaa mieltä minäkin olen...

• HTZA

Se saattoi olla ihan hyväksikin.
      Ei Suomalaista elämänmuotoa saa noin vaan romuttaa...

• se suomalainen

elämänmuoto?
        Onko se sitä että muijat hakataan mennen, tullen ja palatessa varsinkin pikkujoulujen aikaan?
        Hirvittää ajatella kuinka monessa perheessä on joulunaika pilalla, kun täytyy elää koko ajan pelossa = paljon mainostettu lasinen joulu.
        Siitäkö ei saisi puhua täällä?

• HTZA
        se suomalainen kirjoitti:

elämänmuoto?
        Onko se sitä että muijat hakataan mennen, tullen ja palatessa varsinkin pikkujoulujen aikaan?
        Hirvittää ajatella kuinka monessa perheessä on joulunaika pilalla, kun täytyy elää koko ajan pelossa = paljon mainostettu lasinen joulu.
        Siitäkö ei saisi puhua täällä?

Hauskaa että sinäkin tiedät ja olet Suomalaisuuden kannalla. Me ihanat Suomalaiset lörpöttelijät.

• juuri

usein reakoimme tunteella me ns.aikuiset.
      Eikä voi sanoa että on ikää niiiiin ja olisimme aikuisia,ei todella.Kiva että ikäisesi otti kantaa asiaan.

• Suttura

Tivottavasti tarkoitit hyvää puolustaessasi Mies57:ää.

Uskaltaneko hän enää takaisin tälle palstalle?

En ole useinkaan lukenut hänen kirjoituksiaan, mutta toivon että hän rohkenee tulla takaisin.

• mies-v57

Juuri heräsin,mutta miten oikeen voin tulla,
        kun en ole lähtenyt.Joku nyt tekee pilaa kustannuksellani.En minä ole mihinkään ilmoittanut tai kirjoittanut lähteväni pois.Tuo
        perheväkivalta asiahan on jo historiaa.En minä sitä enään pohdi.Olen nyt vähän ihmeissäni kuka tässä nyt pilailee aika tavalla ja kuka tuon nimimerkin
        takana on.Omat tietoni on tuolla profiilissa
        valokuvan kanssa,ei minusta pitäisi olla epäselvää kuka minä olen.Runoja välistä laitan ja koitan asiallisesti kirjoitella.Ei siitä pitäisi sotaa tulla.Enhän koskaan pyri ketään loukkaamaan.
        Enkä itselleni tulleisiin yleensä pahasti
        vastaa.Eli täällä olen ja pysyn kun en ole mitään pois lähtöä mihinkään kertonut.

• Ibiza*

on yksinomaan tämä "Hesarin" ilmoittama... Häntä ja hänen runojaanhan on nokittu ja pilkattu koko ajan tällä palstalla... "Malja" on täyttynyt pikkuhiljaa ja onhan hän kirjoitellut paljonkin tuon kohutun aiheen jälkeen... Ehkä hän seuraa tätä keskustelua ja toivon että että hän vielä palaa tyjennettyään "maljansa"...

• kiike

että hella 57v on ollut viikonlopun taas ahkelasti yötöissä ja on nukkunut autuaan tietämättömänä koko tästä tohinasta täällä, .... ehkä ???

• ytimeen
        kiike kirjoitti:

että hella 57v on ollut viikonlopun taas ahkelasti yötöissä ja on nukkunut autuaan tietämättömänä koko tästä tohinasta täällä, .... ehkä ???

osui hän,hammas välkkyen.
        kuka vielä sanoo ettei keskustella tällä palstalla.
        Kertakaikkiaan mahtavaa spekulointia asiasta, josta kukaan ei tiedä mitään.

• HTZA

Niiden arvosteleminen sattuu vieläkin enemmän, ne kun kumpuavat "suoraan sielusta".
        Ehkä ne kannattaa jättää pöytälaatikkoon.
        Ainakin "herkässä vaiheessa" mitä se sitten onkaan.

• Suttura
        HTZA kirjoitti:

Niiden arvosteleminen sattuu vieläkin enemmän, ne kun kumpuavat "suoraan sielusta".

Netille ei koskaan kannata suoraan runojansa tempaista!
        Jos ei sitten halua arvosteluja oitis.

Runot saavat yleensä lukijassa aikaan ennalta arvaamattomia reaktioita.

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

että runoni ovat tehneet vaikutuksen!

• ibiza*
        HTZA kirjoitti:

esittäjä täällä ottaa tietoisen riskin... Toisia miellyttää,,, toisia ärsyttää,,, toisille antaa hyvän tien mollata esittäjää ( onkohan kateus )... Parasta tosiaan pitää pöytälaatikossa ja esittää ne ihmiselle joka pitää niistä ja arvostaa niitä...

• HTZA
        Suttura kirjoitti:

Kesäpäivänä tapasi matonen tiellä
        se Harakan jonka se tahtoi niellä
        On kylmä ja suolessain kurnivi nälkä.

Jo on outoa puhetta matosen tässä?
        mietti Harakka näyttäen pyrstöänsä.
        Siihen iskikin Närhi ja sulat sen vei

Hyvä on, sanoi Harakka, ota mut vaan
        ilman sulkia paljas on maa
        Syö mut syvään ja lupaus anna tää:

Että kukaan ei enää, missään mua nää.
        Pylly paljaana niin kuin on kaverinkin
        Se on toiveena jouluna monellekin.

• HTZA
        ibiza* kirjoitti:

esittäjä täällä ottaa tietoisen riskin... Toisia miellyttää,,, toisia ärsyttää,,, toisille antaa hyvän tien mollata esittäjää ( onkohan kateus )... Parasta tosiaan pitää pöytälaatikossa ja esittää ne ihmiselle joka pitää niistä ja arvostaa niitä...

että minulla ei ole, oikeastaan, aihetta olla kateellinen?

• ibiza*
        HTZA kirjoitti:

että minulla ei ole, oikeastaan, aihetta olla kateellinen?

se häntäjuttu menikään???

• HTZA
        ibiza* kirjoitti:

se häntäjuttu menikään???

Miehet ei ikinä sorru moiseen!
        Sortuisi kyllä mutta se on, muistaakseni, toisella puolella.

• mies-v57
        kiike kirjoitti:

Oikeassa olet.Juuri heräsin äsken ja olen kyllä aika
        ihmeissäni.En ole mihinkään enkä missään ilmoittanut että lopettaisin kirjoittelun.Mitä varten ja kuka minua puolustelee,en kyllä tiedä.Minun profiilissa
        on tietoni ja kuvani.Kun profiilia laitoin,
        kaikki tiedot siellä on minusta.Olen nyt ihan
        ulkona tästä jutusta.Anteeksi vain.

• ibiza*
        HTZA kirjoitti:

Miehet ei ikinä sorru moiseen!
        Sortuisi kyllä mutta se on, muistaakseni, toisella puolella.

Joillekin kissaleikki on tarpeen kun eivät tiedä maatessa kummalla puolen se on...

• HTZA
        ibiza* kirjoitti:

Joillekin kissaleikki on tarpeen kun eivät tiedä maatessa kummalla puolen se on...

sen löydän, se on sillä puolella missä polvi on märempi...
        No toisaalta menee nyt turhan lapselliseksi, mutta en voinut vastustaa...

• mies-v57

En minä ole mihinkään ilmoittanut lähteväni.
        Joko tuo nuori aloittaja tahattomasti tai tahallaan on tuon jutun laittanut.Tuo Perheväkivalta asia on historiaa ja se käytiin loppuun.Aina miehen
        tunteilu täällä saa aikaan myös ikävää palautetta,mutta kyllä minä sen kestän.En tiedä,
        miksi tuo aloittaja tälle tielle lähti.Minä en tosiaan ole mihinkään kertonut lähteväni pois.
        Kyllä runoja tulee niin kuin ennenkin.En minä periksi anna.Kiusaajat vaan saa vettä myllyyn nyt tuosta aloituksesta.Se on se ikävä juttu.Olisi
        mukava tietää,kuka tuo aloittaja oikeesti on.

• ibiza*
        HTZA kirjoitti:

sen löydän, se on sillä puolella missä polvi on märempi...
        No toisaalta menee nyt turhan lapselliseksi, mutta en voinut vastustaa...

vastaan tasollesi... Se siitä...

• jättää ne
        HTZA kirjoitti:

pöytälaatikkoon hitatzi vai miksi kutsuisin sinua?
        Eikö kirjoittaminen yleensäkin tule sielusta jollain tavalla, niinhän sinäkin kirjoittelet ajatuksiasi tänne.

• Ratsuton
        jättää ne kirjoitti:

Eikö kirjoittaminen yleensäkin tule sielusta jollain tavalla, niinhän sinäkin kirjoittelet ajatuksiasi tänne.

50 -palsta on yleispalsta, jolla pitäisi voida keskustella kaikesta maan ja taivaan välillä. Sitten on olemassa erityispalstoja aiheille, jotka eivät oleellisesti muuta iän mukana, kuten autopalsta ja runopalsta. Eikö olisi järkevää siirtää autokeskustelut ja runot omille palstoilleen?

Jos runoratsuaan ei mitenkään saa pysymään pilttuussaan, voisivatko kaikki pöytäaatikkorunoilijat rustata sepustuksiaan kilpaa toisilleen vaikkapa aloituksen "Pöytälaatikko" alle, niin me muut voisimme puhua muusta? Tämän laatikon varmaankin avaisivat vain ne, jotka "runoista" pitävät, ja arvostelutkin olisivat sen mukaisia.

• kuluuvat siksi
        Ratsuton kirjoitti:

50 -palsta on yleispalsta, jolla pitäisi voida keskustella kaikesta maan ja taivaan välillä. Sitten on olemassa erityispalstoja aiheille, jotka eivät oleellisesti muuta iän mukana, kuten autopalsta ja runopalsta. Eikö olisi järkevää siirtää autokeskustelut ja runot omille palstoilleen?

Jos runoratsuaan ei mitenkään saa pysymään pilttuussaan, voisivatko kaikki pöytäaatikkorunoilijat rustata sepustuksiaan kilpaa toisilleen vaikkapa aloituksen "Pöytälaatikko" alle, niin me muut voisimme puhua muusta? Tämän laatikon varmaankin avaisivat vain ne, jotka "runoista" pitävät, ja arvostelutkin olisivat sen mukaisia.

ikäryhmien palstoille.
        Ei nuorten sekaan voi mennä.

• HTZA
        jättää ne kirjoitti:

tai hitto sopii hyvin nimeksi, useimpia kun harmittaa juttuni muutenkin.

Kyllä minä runoilen, tännekin ja laatikkoon. Tänne kuitenkin vain ihan helppoja ja, toivottavasti, hauskoja. Jos minä vuodattaisin sydänvereni olisi koko palsta täynnä vain kyynelehtiviä, osanotto-, tuki-, hellyys-, kaipaus- jne. viestejä. Eikä minun taskukalenteriini mahtuisi kaikki ne puhelinnumerot.

• Ratsuton
        kuluuvat siksi kirjoitti:

ikäryhmien palstoille.
        Ei nuorten sekaan voi mennä.

Mitä tekoa tunneälyllä on iän kanssa? Vai onko niin, että kun äly iän myötä vähenee, tunneäly tunkee tilalle?

Minusta runo on runo riippumatta siitä, minkäikäinen sen kirjoittaa. Ei mikään estä tunneälyisiä lukemasta runopalstaa ja kirjoittamaan "runoja" päivät päästään. Vai onko siellä jokin tasorima, jonka yli tämänikäiset eivät enää pääse.

Esitin minä sitäkin, että runot pantaisiin omaan avaukseen selkeän otsikon alle, niin ei tarvitsisi meidän suorasanaisten niitä väkerryksiä availla.

• älytöntä
        Ratsuton kirjoitti:

Mitä tekoa tunneälyllä on iän kanssa? Vai onko niin, että kun äly iän myötä vähenee, tunneäly tunkee tilalle?

Minusta runo on runo riippumatta siitä, minkäikäinen sen kirjoittaa. Ei mikään estä tunneälyisiä lukemasta runopalstaa ja kirjoittamaan "runoja" päivät päästään. Vai onko siellä jokin tasorima, jonka yli tämänikäiset eivät enää pääse.

Esitin minä sitäkin, että runot pantaisiin omaan avaukseen selkeän otsikon alle, niin ei tarvitsisi meidän suorasanaisten niitä väkerryksiä availla.

hitsin vitsi, kun on korkealentoista juttua, sekaisin kaikki älyt ja tunneälyt ja vielä runoälykin.

Ei kait se runo ole muuta kuin terävästi, napakasti ja lyhyesti esitetty asia.
        Taitoa ja kykyä valita sanansa oikein ja jos vielä omaa huumoria, ivaa tai sarkastista otetta asiaansa niin syntyy herkullista luettavaa.

Ei siinä välttämättä tunteita tarvitse pyöritellä, rakkausrunot ovat ihan oma lukunsa.
        Niillehän täällä on oma palstansa.

Ei runon lukeminenkaan tarvitse tunteita vain lukutaitoa ja hoksottimia vähäsen.

Kyllä minusta runot tälle palstalle sopivat, sekaan vaan.

Tunneäly on jotain muuta kuin runoa, paljon kokonaisvaltaisempaa suhtautumista elämään...

Muuten, milloin ah milloin
        "HermanniTaavettiZakariasAndersson"(sorry, ethän tykkää huonoa), itkettää meitä naisia tällä palstalla
        ah milloin...

• nuorten palstalle
        Ratsuton kirjoitti:

rakkausrunon - tunteella ---

Niin, kokeilepa!

:0)

• tunneälystä, jota runous
        älytöntä kirjoitti:

hitsin vitsi, kun on korkealentoista juttua, sekaisin kaikki älyt ja tunneälyt ja vielä runoälykin.

Ei kait se runo ole muuta kuin terävästi, napakasti ja lyhyesti esitetty asia.
        Taitoa ja kykyä valita sanansa oikein ja jos vielä omaa huumoria, ivaa tai sarkastista otetta asiaansa niin syntyy herkullista luettavaa.

Ei siinä välttämättä tunteita tarvitse pyöritellä, rakkausrunot ovat ihan oma lukunsa.
        Niillehän täällä on oma palstansa.

Ei runon lukeminenkaan tarvitse tunteita vain lukutaitoa ja hoksottimia vähäsen.

Kyllä minusta runot tälle palstalle sopivat, sekaan vaan.

Tunneäly on jotain muuta kuin runoa, paljon kokonaisvaltaisempaa suhtautumista elämään...

Muuten, milloin ah milloin
        "HermanniTaavettiZakariasAndersson"(sorry, ethän tykkää huonoa), itkettää meitä naisia tällä palstalla
        ah milloin...

samoin kuin musiikki ja muukin taide kehittää.

• Ratsuton
        nuorten palstalle kirjoitti:

rakkausrunon - tunteella ---

Niin, kokeilepa!

:0)

Mitäs papparainen änkeää palstalle, jolle hän ei kuulu ja jolle runot eivät kuulu. Runot eivät yksinkertaisesti kuulu ikäkausipalstalle siksi, etteivät ne ole millään tavalla ikäsidonnaisia, rakkausrunot enempää kuin muutkaan.

Rakkausrunopalsta on rakkausrunoja varten ja Runopalsta yleisesti kaikkia runoja varten. Niiden pitäisi riittää tunneälyisimmällekin.

Aivan sama olisi tilanne, jos minä alkaisin kirjoitella tälle palstalle Volvon vauhtipyörän anturin vaihtamisesta. Hyvä aihe, mutta väärällä palstalla - sekään aihe kun ei ole sidottu remonttimiehen ikään.

• Kirvesmiehenoppi-isä
        Ratsuton kirjoitti:

Mitäs papparainen änkeää palstalle, jolle hän ei kuulu ja jolle runot eivät kuulu. Runot eivät yksinkertaisesti kuulu ikäkausipalstalle siksi, etteivät ne ole millään tavalla ikäsidonnaisia, rakkausrunot enempää kuin muutkaan.

Rakkausrunopalsta on rakkausrunoja varten ja Runopalsta yleisesti kaikkia runoja varten. Niiden pitäisi riittää tunneälyisimmällekin.

Aivan sama olisi tilanne, jos minä alkaisin kirjoitella tälle palstalle Volvon vauhtipyörän anturin vaihtamisesta. Hyvä aihe, mutta väärällä palstalla - sekään aihe kun ei ole sidottu remonttimiehen ikään.

mikä kuuluu tai ei kuuluu tälle palstalle kuuluu palstalle - Huuhaa -

• Ratsuton
        Kirvesmiehenoppi-isä kirjoitti:

mikä kuuluu tai ei kuuluu tälle palstalle kuuluu palstalle - Huuhaa -

Miksikäs et sitten osoittanut viestiäsi sinne?

• Angel of The Morning

Ei tietenkään ole kysymys siitä, että kukaan hyväksyisi väkivaltaa missään mielessä. Minä otin kantaa yhteen tämän kirjoitukseen, jossa hän kirjoitti avioerosta. Oli sitä mieltä, että asiat pitää puhua ja liitossa kannattaa pysyä. Eikä sanakaan siitä, ettei väkivaltaisestakaan liitosta pitäisi erota. Hänen tapa kirjoittaa; mitä ihmisten Pitää tehdä, saa minun karvat nousemaan pystyyn. En muutenkaan ymmärrä tämän ihmisen "jeesustelua" täällä. On auttanut feikkimiehen uhriksi joutunutta naista..ja blaa blaa...yksinhuoltajaa..
      Minä olen iloinen jos tällaiset kirjoitukset poistetaan. Tällaisen keittiöpsykologin neuvot joku voi ottaa vielä vakavissaan.

• kiltitön mies

Mies viisseiskan liika kiltteys. Ei suomalainen mies noin yltäkylläisen myönteinen oo.
        Muistuttaa mikhael denisovia. Hyviä jätkiä silti ovat.
        Meinaan, että näillä on siihen varaa hyvän elämänsä tiimoilta.

• Angel of The Morning
        kiltitön mies kirjoitti:

Mies viisseiskan liika kiltteys. Ei suomalainen mies noin yltäkylläisen myönteinen oo.

täällä pk-seudulla oli mies, joka halusi auttaa yksinhuoltajaäitejä. Hän esiintyi tv:ssäkin yhden autettavan kanssa. Kaikki nämä yh-äidit olivat pitkähiuksisia ja nuoria. Tilanteet johtivat siihen, että auttaja ei päästänyt irti näistä autettavista, vaan auttamisesta tuli päivittäinen "pakomielle". Autettavista tuli auttajan uhreja.
        Mikä on auttajan motiivi, niitä voi olla moniakin, mutta ainakin yksi niistä on vaarallinen. Ja tääainen auttaja on kiltti, usein hänet mielletään liian kiltiksi.
        En tarkoita tämän palstan kauniita kirjoituksia ja mielipiteitä, vaan ihan konkreettista auttamista

• jos "kiltin" alla
        kiltitön mies kirjoitti:

tai takana onkin nainen eikä skottimies?

• (ensiksikin, ibizalle kiitos linkistä ko. vietiketjuun)

Tomas, mistä tiedät että Mies-57 on poistunut tai poistettu? Luin koko ketjun läpi eikä siinä kyllä ollut mitään sellaista mistä olisi käynyt ilmi että hän ei olisi aikonut palata keskusteluihin.

Toiseksi, kritiikinsietokyky tai sen puuttuminen ei mielestäni pitäisi muodostaa ratkaisevaa osaa aikuisten ihmisten välisessä keskustelussa. Molemminpuolinen kunnioitus edellyttää sen että toisen osapuolen heikkoudet ja vahvuudet otetaan itsestäänselvästi huomioon. Ei nämä keskustelupalstat ole mitään likakaivoja tai kaatopaikkoja jonne tullaan purkamaan omaa pahaa oloaan toisten ihmisten kustannuksella. Hienotunteisuutta tarvitaan, jopa nettiyhteisöissä.

Olen aloittajan kanssa kanssa samaa mieltä että Mies V-57:ää loukattiin ja täysin syyttä em. ketjussa. Eikä aihe ole arkaluontoinen; tilastollista tottahan se.

• että ajattelet jotain muuta.

Vaikkapa yhteiskunnan virheellistä ja vinoutunutta tilaa. Köyhyys ja puute ahdistaa. Ei ole todellista Suomem hyvinvointi. Huonosti voi aika iso määrä ihmisiä. Mieliala lääkkeet, kirkasvalot ei ne köyhyyttä ja rahattomuutta miksikään muuta. Nöyryytys ja ylhäältä sanelu, ikään kuin ihminen jolla ei ole rahaa osaisi ajatella omilla aivoillaan. Ihannoidaanko luokka yhteiskuntaa niin paljon. Jokainen järkevä tietää mihin se johtaa.

• mies-v57

Kukahan olet? Mistä olet saanut tietoa että olisin lopettamassa kirjoittelun? En ole mihinkään sellaista ilmoittanut.Heräsin juuri kun pitäisi yöksi mennä töihin.Valtavan sodan olet saanut aikaan.Ihmettelen miten tuohon kotiväkivalta asiaan puutuit.Sehän on jo selvitetty ja puhuttu.Ei siihen enää tarvitse puuttua.Ja ei täällä 50 sivulla oikeen enää tällaista tukea tarvitse.Enemmän tämä nyt minulle tekee vaikeuksia.Varmaan sinulla oli
      hyvä aikomus,mutta olet niin nuori,että et
      tajunnut,että tämä nyt kaatuu minun päälle koko homma.Oletko joku,joka tahtoo tietoisesti tehdä kiusaa???Tämä tuntuu aika pahalta.Kyllä
      näissä jutuissa aina ikävääkin palautetta tulee,mutta kyllä ne tällä sivulla yhdessä
      selvitetään.Ei tämä tapaista nuorten apua oikeen tarvita.Kyllä nyt asetit minut pahaa saumaan,sanon
      suoraan.Kohu on kova,niin kuin huomaat.Kuka oletkin,älä ikinä minulle tee tällaista.Kyllä minä hoidan homman itse.Nyt kiusaajat todella on
      kimpussa.

• Angel of The Morning

No löytyy sinustakin ruutia :)))
        Hienoa :)
        Hyvää työpäivää/yötä ja mukavaa alkavaa viikkoa

• parempaa

mainosta ei voi saada,olet mestari.

• Suttura

Pahinta mitä tällä palstalla voi tapahtua on se kun laitetaan sanoja toisen suuhun!

Olet nyt joutunut sen kokemaan ja epäilen monen
        ihmetelleen tämän nuoren miehen motiivia!

Hyvää jatkoa sinulle!

• mies-v57
        Suttura kirjoitti:

Pahinta mitä tällä palstalla voi tapahtua on se kun laitetaan sanoja toisen suuhun!

Hyvää jatkoa sinulle!

Kyllä tämä on tosiaan pahinta mitä minulle joku saattoi tehdä.Nyt kiusaajat sai vettä myllyyn ja erilainen myllytys alkaa.
        En minä tuota aloitusta ymmärrä asiassa,joka on historiaa ja puhuttu selväksi.Ollaan eri mieltä rajustikkin,mutta kyllä asia täällä hoidetaan.
        Kyllä minusta tuntuu että tuo aloitus oli tarkoituksellista kiusantekoa.Tai sitten tosiaan nuoren kaverin ajattelemattomuutta.Kyllä tässä
        sotkussa on tekemistä kun tämä minun päälle katuu.
        Samoin sinulle kovasti hyvää jatkoa.
        En ole tosiaan ilmoittanut mihinkään lähteväni.Täällä olen.

• ibiza*
        mies-v57 kirjoitti:

Kyllä tämä on tosiaan pahinta mitä minulle joku saattoi tehdä.Nyt kiusaajat sai vettä myllyyn ja erilainen myllytys alkaa.
        En minä tuota aloitusta ymmärrä asiassa,joka on historiaa ja puhuttu selväksi.Ollaan eri mieltä rajustikkin,mutta kyllä asia täällä hoidetaan.
        Kyllä minusta tuntuu että tuo aloitus oli tarkoituksellista kiusantekoa.Tai sitten tosiaan nuoren kaverin ajattelemattomuutta.Kyllä tässä

"Hesarin" juttua olemassakaan... En ole lukenut ketjuja mutta onko sitä???

• ei ansaitse tällaista!
        mies-v57 kirjoitti:

Hyvä,
        että paljastui nyt tämä puoli mies-57:n luonteessa.

Oikea mies ei olisi kymmentä kertaa samaa asiaa toistanut.

Täällä voi tulla täysin virheellisiä käsityksiä ihmisluonteesta.

Täytyy ottaa vielä kevyemmin (ja varauksella) nää stoorit täällä.

• mutta se kuva
        ei ansaitse tällaista! kirjoitti:

Hyvä,
        että paljastui nyt tämä puoli mies-57:n luonteessa.

Oikea mies ei olisi kymmentä kertaa samaa asiaa toistanut.

Täällä voi tulla täysin virheellisiä käsityksiä ihmisluonteesta.

Täytyy ottaa vielä kevyemmin (ja varauksella) nää stoorit täällä.

oli poissa,
        profiili oli suljettu.

---

• ibiza*

En tiedä mikä??? Aavistelen vaan ettei kaikki ole sitä miltä halutaan näyttävän...

• ibiza* kirjoitti:

En tiedä mikä??? Aavistelen vaan ettei kaikki ole sitä miltä halutaan näyttävän...

tässä on nyt joku juju. Aloituksen tehneen nuoren miehen profiili ei ole suljettu, se on ainoastaan tehty ei-julkiseksi. Tää kuplii pinnan alla...

• klo 17,11
        Paloma.se.co kirjoitti:

tässä on nyt joku juju. Aloituksen tehneen nuoren miehen profiili ei ole suljettu, se on ainoastaan tehty ei-julkiseksi. Tää kuplii pinnan alla...

että mättää,sitä ei vain noteerattu.
        eniten huvitti seppänä esiintynyt kiroilija.

• Akaton mies
        klo 17,11 kirjoitti:

että mättää,sitä ei vain noteerattu.
        eniten huvitti seppänä esiintynyt kiroilija.

Mun nousoo niskavillat pystyhyn ku yritetähän laskia leikkiä tosissaan.
        En mä mitään pahaa halua kenellekkään. Sen verran vaan oon omanarvoon tuntoonen notta mua ei tuallaaset kyllä kelepaa kurittamahan. (tarkootan aloottajaa) Se pitää olla pitee ja paree joka mua kasvattaa, sen verran oon jo ennättäny olemahan maaliman hullunmyllyys mukana.
        No hyvää ja rauhaasaa yötä kaikille.
        terv. rauhoottunu seppä(ny kiltisti) ja pieni kultaanen nukkuva Tiitu kani täältä lakeurelta.

• enkelitrio
        mies-v57 kirjoitti:

Onnea jokainen päivä,
        vaikka tuskaa puolillansa.
        Onnea kaikki eletty,
        vaikka se polttaisi tulena.

Lämmin hali ja hyvää yötä !

• Akaton mies kirjoitti:

En mä mitään pahaa halua kenellekkään. Sen verran vaan oon omanarvoon tuntoonen notta mua ei tuallaaset kyllä kelepaa kurittamahan. (tarkootan aloottajaa) Se pitää olla pitee ja paree joka mua kasvattaa, sen verran oon jo ennättäny olemahan maaliman hullunmyllyys mukana.
        terv. rauhoottunu seppä(ny kiltisti) ja pieni kultaanen nukkuva Tiitu kani täältä lakeurelta.

pitää ja samaa mieltä on Mettäläinen tässä asiassa Sepän kanssa ja ei mielistelyn takia näin sanottu, jos joku näin tulkitsee.

• hih hih
        Akaton mies kirjoitti:

hou hou hoo

• eilen luin
        Akaton mies kirjoitti:

akatonseppä olekkaan pitkällä työkeikalla jossain ja issäis oo kaninvahtina?

• mies-v57
        ibiza* kirjoitti:

Täällä työpaikalla katsottiin ja luettiin tuo juttu hesarista ja paikkansa piti.Käytiin siellä profiilissa ja ei se pois ollut,vaan suljettu.En usko minäkään,että tämä on ihan tässä,tämä
        juttu.Sen toki ymmärrän että tämä kohu pelästytti ja profiili piilotettiin.Mutta mietin vain,kuka on lopulta sen profiilin takana,kun tuli mieleen jutusta,ettei se ollut noin nuoren miehen ajatusta.
        Vaikutti iäkkäämmän ihmisen tekstiltä.En muista varmana,mutta eikös tuonne profiiliin voi kirjautua oikestaan kenä vain? Itse laitoin omat tietoni puhelin numeroa ja katuosoitetta myöten.Mutta eikös sinne voi laittaa mitä vain?
        Eli tuo nimimerkki voi olla meidänkin ikäinen periaatteessa?Ja mietin siten,että kuka se on lopulta.Onko mies ollenkaan esimerkiksi?Ja pakko miettiä,miten voi jatkossa torjua tämäntasoinen mustamaalaaminen,kun joku tulee "puolustamaan" ja saattaa huonoon valoon.Kuulin että tuo
        profiili oli yh isä.Aika lähellä itseäni kun on 2 lasta yhteishuoltajuudessa.Onko joku seurannut kirjoituksiani,olen aika paljon ottanut kantaa isänä olemiseen.Jospa hän on jotenkin samaistunut ja jotenkin sitä kautta halunnut "auttaa"? En
        tiedä,jotenkin tuntuu vain,ettei hän noin ilkeä tahtonut olla.

• Suttura
        eilen luin kirjoitti:

akatonseppä olekkaan pitkällä työkeikalla jossain ja issäis oo kaninvahtina?

Niin minäkin luulin...
        Harhojako tässä näkee ja kuulee, vai?

Mutta loppujen lopuksi oli kuka mitä on, mielestäni kiinnostava tapaus tämä oli kuitenkin! :)

• ibiza*
        mies-v57 kirjoitti:

Täällä työpaikalla katsottiin ja luettiin tuo juttu hesarista ja paikkansa piti.Käytiin siellä profiilissa ja ei se pois ollut,vaan suljettu.En usko minäkään,että tämä on ihan tässä,tämä
        juttu.Sen toki ymmärrän että tämä kohu pelästytti ja profiili piilotettiin.Mutta mietin vain,kuka on lopulta sen profiilin takana,kun tuli mieleen jutusta,ettei se ollut noin nuoren miehen ajatusta.
        Vaikutti iäkkäämmän ihmisen tekstiltä.En muista varmana,mutta eikös tuonne profiiliin voi kirjautua oikestaan kenä vain? Itse laitoin omat tietoni puhelin numeroa ja katuosoitetta myöten.Mutta eikös sinne voi laittaa mitä vain?
        Eli tuo nimimerkki voi olla meidänkin ikäinen periaatteessa?Ja mietin siten,että kuka se on lopulta.Onko mies ollenkaan esimerkiksi?Ja pakko miettiä,miten voi jatkossa torjua tämäntasoinen mustamaalaaminen,kun joku tulee "puolustamaan" ja saattaa huonoon valoon.Kuulin että tuo
        profiili oli yh isä.Aika lähellä itseäni kun on 2 lasta yhteishuoltajuudessa.Onko joku seurannut kirjoituksiani,olen aika paljon ottanut kantaa isänä olemiseen.Jospa hän on jotenkin samaistunut ja jotenkin sitä kautta halunnut "auttaa"? En

tuon "mättää" on sen takia etten tiedä vieläkään missä mennään...

Joko sinä tietoisesti olet mukana tai joku tietämättäsi tekee sinusta "marttyyrin"... Olet ollut tuon kohutun jutun jälkeen täällä ja mediaan iskee vain tuo täällä kohuttu juttu... Ehkä tuo poissaolosi eilisen jälkeen lisäsi kierroksia huhumyllyyn... Hyvä että tulit takaisin... Kyllä myös vahinkoa imagollesi on varmaan tullut... Me ihmiset kun olemme kaksijakoisia... Sri mutta olen edelleen epäileväinen...

• Akaton mies*
        Mettäläinen kirjoitti:

pitää ja samaa mieltä on Mettäläinen tässä asiassa Sepän kanssa ja ei mielistelyn takia näin sanottu, jos joku näin tulkitsee.

Hakoosessahan nää sanat on nään kesken unien. Herääsin äskön ja aattelin Pirren sitä. Voi mihnä silimäni muljahtivatkaan ja ajatus kiiri lakeuren lairalle ja ylikin. Ei trenkää nään yöllä enempää. Käärin filtin ympärilleni ja puristan Tiitu-kaninia varoen.

• mies-v57
        ibiza* kirjoitti:

tuon "mättää" on sen takia etten tiedä vieläkään missä mennään...

Joko sinä tietoisesti olet mukana tai joku tietämättäsi tekee sinusta "marttyyrin"... Olet ollut tuon kohutun jutun jälkeen täällä ja mediaan iskee vain tuo täällä kohuttu juttu... Ehkä tuo poissaolosi eilisen jälkeen lisäsi kierroksia huhumyllyyn... Hyvä että tulit takaisin... Kyllä myös vahinkoa imagollesi on varmaan tullut... Me ihmiset kun olemme kaksijakoisia... Sri mutta olen edelleen epäileväinen...

Kyllä minä kotiin tullessa tänäin laitoin muutaman kirjoituksen.En minä oikeastaan mieti tuota marttyyri asiaa,joku halusi siltä näyttävän ja sitä kautta teki varmaan minulle vahinkoa,niin kuin halusikin.Mutta minua huolettaa tässä,ei niinkään tämä oma kohtalo,vaan yleensä.Ajatteleppa mikä vaaras tässä on?Jos halutaan joku saattaa huonoon valoon,niin näinhän se onnistuu.Pidetään "varastossa" joku profiili,nimimerkki.Käytetään
        kun halutaan.Rekisteröity otetaan vakavasti.voidaan
        Tarjota niin kuin nyt minulle "Tukea" ja
        kehittää tarina että olen loukattu ja postunut.
        Minusta tässä on iso vaara olemassa.Ja kohun noustessa,ei kun profiili piiloon.Kohde
        jää selittelemään.Miten todistat mitään?
        Olet lopullisesti epäilty.Kahtahan minä
        en voi olla uskottavasti.Poissa ja täällä.
        Päivällä kirjoitin tänne ainakin kolme juttua,eli olin täällä.Joko tuo avaaja ei huomannut sitä.
        Tai luotti että muut ei kiinnitä huomiota.
        Tein viime yönä 12 tuntisen yön ja päivästä iltaan nukuin.Siis noiden kolmen kirjoituksen jälkeen,
        Nyt olen ollut ja koittanut jotenkin tätä sotkua selvittää.Kai se loogista on.Nyt pitää jatkaa
        töitä.

• ibiza*
        mies-v57 kirjoitti:

Kyllä minä kotiin tullessa tänäin laitoin muutaman kirjoituksen.En minä oikeastaan mieti tuota marttyyri asiaa,joku halusi siltä näyttävän ja sitä kautta teki varmaan minulle vahinkoa,niin kuin halusikin.Mutta minua huolettaa tässä,ei niinkään tämä oma kohtalo,vaan yleensä.Ajatteleppa mikä vaaras tässä on?Jos halutaan joku saattaa huonoon valoon,niin näinhän se onnistuu.Pidetään "varastossa" joku profiili,nimimerkki.Käytetään
        kun halutaan.Rekisteröity otetaan vakavasti.voidaan
        Tarjota niin kuin nyt minulle "Tukea" ja
        kehittää tarina että olen loukattu ja postunut.
        Minusta tässä on iso vaara olemassa.Ja kohun noustessa,ei kun profiili piiloon.Kohde
        jää selittelemään.Miten todistat mitään?
        Olet lopullisesti epäilty.Kahtahan minä
        en voi olla uskottavasti.Poissa ja täällä.
        Päivällä kirjoitin tänne ainakin kolme juttua,eli olin täällä.Joko tuo avaaja ei huomannut sitä.
        Tai luotti että muut ei kiinnitä huomiota.
        Tein viime yönä 12 tuntisen yön ja päivästä iltaan nukuin.Siis noiden kolmen kirjoituksen jälkeen,
        Nyt olen ollut ja koittanut jotenkin tätä sotkua selvittää.Kai se loogista on.Nyt pitää jatkaa
        töitä.

nenä päin tuulta ja tukka hulmuten eteenpäin kohti uusia haasteita... Ainahan tulee kolhuja mutta mitä niistä...

• mies-v57
        ibiza* kirjoitti:

nenä päin tuulta ja tukka hulmuten eteenpäin kohti uusia haasteita... Ainahan tulee kolhuja mutta mitä niistä...

Ihan kiiruusti tähän että kiitos vain.Kai se pahin virhe minulta olisi jäädä tähän murehtimaan.Mitä
        on tapahtunut,sitä ei voi pyyhkiä pois. On
        vaan tästä jatkettava.Onneksi on tuo oma profiili oma ja tiedot oikeita.Kuvaa myöten.On siltäkin
        osin puhdas omatunto.
        Öitä sinulle.

• vielä vaan samaa
        mies-v57 kirjoitti:

"kaikki kaatuu nyt mun päälleni"-höpölöpöä.

Nuori mies oli fiksu.

AIVAN eri tasolla.

• helppo rakentaa"
        vielä vaan samaa kirjoitti:

Nuori mies oli fiksu.

AIVAN eri tasolla.

TomasC hävisi -oliko häntä olemassakaan?

• minäkin....
        vielä vaan samaa kirjoitti:

Nuori mies oli fiksu.

AIVAN eri tasolla.

Pesuveteen on nyt tullut liikaa omoa ja vaahtoaa liikaa.

• mies-v57
        minäkin.... kirjoitti:

Pesuveteen on nyt tullut liikaa omoa ja vaahtoaa liikaa.

Helppoa laittaa tekaistulla nimimerkillä
        "ystävänä" kirjoitus.Sitten kun puolustaudun,voi eri nimillä tulla syyllistämään kun puolustaudun.
        Tehokas tapa mustamaalata ja syyllistää.Jos olen
        hiljaa,voi huudella että syyllinen se on kun on hiljaa.Teet niin tai näin,aina voi leimata.

• Ratikan kolke
        mies-v57 kirjoitti:

Helppoa laittaa tekaistulla nimimerkillä
        "ystävänä" kirjoitus.Sitten kun puolustaudun,voi eri nimillä tulla syyllistämään kun puolustaudun.
        Tehokas tapa mustamaalata ja syyllistää.Jos olen
        hiljaa,voi huudella että syyllinen se on kun on hiljaa.Teet niin tai näin,aina voi leimata.

Nyt kova puhuri.
        Pidä vain purjeesi ylhäällä.

Seesteisempiä tuulia toivotellen

• hihittelijä..
        Akaton mies* kirjoitti:

Hakoosessahan nää sanat on nään kesken unien. Herääsin äskön ja aattelin Pirren sitä. Voi mihnä silimäni muljahtivatkaan ja ajatus kiiri lakeuren lairalle ja ylikin. Ei trenkää nään yöllä enempää. Käärin filtin ympärilleni ja puristan Tiitu-kaninia varoen.

Jestas, vai Pirren sitä! Nyt akaton jo villiintyy täysin, kesken unien se mielessä. :)))

• Pirre*
        Akaton mies* kirjoitti:

Akaton on.., mikä tähti se tuossa nimmarissa muuten..höpöjä siinä yritä.

• Tälläinenko on kiitoksesi hyvää tarkoittavalle nuorelle puolustajallesi.

Kovin olet itsekäs, lapsekas ja kovin herkkähipiäinen.

Mitähän pahaa tämän kaverin 'puolustuspuhe' sinulle voi aiheuttaa.
        En voi sitä ymmärtää.

Jos joku tekisi pulestani tällaisen teon, kuin aloittaja, niin olisin aidon kiitollinen hänelle ja ilman minkäänlaista selityksen pyyntöä tai muuta vähättelyä.

Sanon suoraan, häpeä mies-v57.

Olen sinua puolustellut ja uskonun sinun olevan aito empaattinen kaveri. Valitettavasti nyt osoitit tällä kirjoituksellasi olevasi aivan tavallinen kuolevainen, joka ei ymmärrä mikä pointti toisen välittämisellä on.

Varmasti tällä ylläolevalla kirjoituksellasi teit suuren karhunpalveluksen hänelle, joka lähti sinun puolustamaan vilpittömin mielin.

Jk. Eikä tarvitse tähän minun kirjoituksen perään selitellä miksi niin toimit. Selitys on myöhäistä.

Ainoa mitä tämän asian tiimoilta haluan nähdä, on, anteeksi pyyntö Tomas C.ltä.

• emw34 kirjoitti:

Tälläinenko on kiitoksesi hyvää tarkoittavalle nuorelle puolustajallesi.

En voi sitä ymmärtää.

Jos joku tekisi pulestani tällaisen teon, kuin aloittaja, niin olisin aidon kiitollinen hänelle ja ilman minkäänlaista selityksen pyyntöä tai muuta vähättelyä.

Olen sinua puolustellut ja uskonun sinun olevan aito empaattinen kaveri. Valitettavasti nyt osoitit tällä kirjoituksellasi olevasi aivan tavallinen kuolevainen, joka ei ymmärrä mikä pointti toisen välittämisellä on.

Varmasti tällä ylläolevalla kirjoituksellasi teit suuren karhunpalveluksen hänelle, joka lähti sinun puolustamaan vilpittömin mielin.

Jk. Eikä tarvitse tähän minun kirjoituksen perään selitellä miksi niin toimit. Selitys on myöhäistä.

Viimeinen lause:
        Ainoa mitä tämän asian tiimoilta haluan nähdä, on, Anteeksi pyyntösi Tomas C:ltä.

• Suttura kirjoitti:

Hyvää jatkoa sinulle!

Kyynisyyttäkö? Eikö asia voi olla sitä miltä se näyttää ja miltä se tällä kertaa myös loogisesti ajatellen vaikuttaa?

Mitä epäselvää tämän aloittajan motiivissa?

Minä uskon 100%, että hän teki sen ja ainoastaan puolustaakseen mies-v57.

Olen kyllä pettynyt hänen (aloittajan) saamaan kohteluun.

Tässä ketjussa on huonoa esimerkkiä jaettu roppakaupalla nuorelle kaverille, jolla on, tai oli empaattisuutta ja halua tehdä jotain toisen puolesta.

Näillä keinoin kyllä teemme siitä pikapikaa lopun.
        Moralisteja, niitä me enimmäkseen olemme, valitettavasti!

• Suttura
        emw34 kirjoitti:

Kyynisyyttäkö? Eikö asia voi olla sitä miltä se näyttää ja miltä se tällä kertaa myös loogisesti ajatellen vaikuttaa?

Mitä epäselvää tämän aloittajan motiivissa?

Minä uskon 100%, että hän teki sen ja ainoastaan puolustaakseen mies-v57.

Olen kyllä pettynyt hänen (aloittajan) saamaan kohteluun.

Tässä ketjussa on huonoa esimerkkiä jaettu roppakaupalla nuorelle kaverille, jolla on, tai oli empaattisuutta ja halua tehdä jotain toisen puolesta.

Näillä keinoin kyllä teemme siitä pikapikaa lopun.
        Moralisteja, niitä me enimmäkseen olemme, valitettavasti!

Vaikka kuinka hyvää aloittaja olisikin tarkoittanut, reagoi Mies57 siihen negatiivisesti!

Hänen mielestään nuoren miehen puolustuspuhe aiheuttaa hänelle entistä enemmän hankaluuksia.

On oikein julkisesti puolustaa vääryyttä kokeneita, mutta tässä tapauksessa olisi ollut paikallaan pyytä lupa Mies 57:ltä!

• Suttura kirjoitti:

Vaikka kuinka hyvää aloittaja olisikin tarkoittanut, reagoi Mies57 siihen negatiivisesti!

Hänen mielestään nuoren miehen puolustuspuhe aiheuttaa hänelle entistä enemmän hankaluuksia.

On oikein julkisesti puolustaa vääryyttä kokeneita, mutta tässä tapauksessa olisi ollut paikallaan pyytä lupa Mies 57:ltä!

Miksi hänen pitäisi aloitukseensa pyytää lupa keneltäkään?
        Hän ei esiintynyt mies-v.57.

Enkä 'piruvie' näe, että hänen kirjoituksessa olisi mitään sellaista, joka vahingoittaisi 'herkintäkään hipiää'.

Ei ole ilmaantunut kirjoituksia, jotka hänen (TomasC) kirjoituksesta johtuvina olisivat kohdistuneet v57.aan.

Sensijaan v57.n teki sen itse.
        Tiedä miksi ja mikä miehellä mielessä, kun ei nähnyt asian ydintä, sitä välittämistä, jota TomasC osoitti?

Kovasti silkkihanskoin siitä huolimatta v57.kaa hännysteltiin vaikka mielestäni hän toimi typerän itsekkäästi ja vieläpä "totuuden rajaa hipoen", selitti, ettei hän ollut mihinkään aikonut lähteäkään.

Katso se keskustelu mistä tämä asia lähti ja sano sen pohjalta mielipide, oliko mies-v57 aikeissa lähteä palstalta pois.

Lisäksi: Lue vielä tähän etiketti sääntöön nojaten, oliko hän siinä ketjussa.
        A) Hän viemässä ketjun aloitusta sivuraiteelle?
        B) Oliko hänen vastineensa asiallisia Akatonta ja sitä 'saman polun' nais nikkiä kohtaan?

Jk.Täytyy lähteä vähäks aikaan takka sydämmen asennuspuuhiin, mutta palaan astialle jonkin päästä.

• Suttura
        emw34 kirjoitti:

Miksi hänen pitäisi aloitukseensa pyytää lupa keneltäkään?
        Hän ei esiintynyt mies-v.57.

Enkä 'piruvie' näe, että hänen kirjoituksessa olisi mitään sellaista, joka vahingoittaisi 'herkintäkään hipiää'.

Ei ole ilmaantunut kirjoituksia, jotka hänen (TomasC) kirjoituksesta johtuvina olisivat kohdistuneet v57.aan.

Sensijaan v57.n teki sen itse.
        Tiedä miksi ja mikä miehellä mielessä, kun ei nähnyt asian ydintä, sitä välittämistä, jota TomasC osoitti?

Kovasti silkkihanskoin siitä huolimatta v57.kaa hännysteltiin vaikka mielestäni hän toimi typerän itsekkäästi ja vieläpä "totuuden rajaa hipoen", selitti, ettei hän ollut mihinkään aikonut lähteäkään.

Katso se keskustelu mistä tämä asia lähti ja sano sen pohjalta mielipide, oliko mies-v57 aikeissa lähteä palstalta pois.

Lisäksi: Lue vielä tähän etiketti sääntöön nojaten, oliko hän siinä ketjussa.
        A) Hän viemässä ketjun aloitusta sivuraiteelle?
        B) Oliko hänen vastineensa asiallisia Akatonta ja sitä 'saman polun' nais nikkiä kohtaan?

Jk.Täytyy lähteä vähäks aikaan takka sydämmen asennuspuuhiin, mutta palaan astialle jonkin päästä.

Lupa sen takia että hän kirjoitti vasten parempaa tietoaan. Näköjään. Kun luin hänen aloituksensa sain sen kuvan, että Mies57 on poistumassa palstalta kiusaamisen takia.

Loput kirjoituksestasi ovat sinun mielipiteitäsi
        ja pohdintojasi tästä draamasta.
        Minua asia ei kiinnosta.

• jiwe
        emw34 kirjoitti:

Tälläinenko on kiitoksesi hyvää tarkoittavalle nuorelle puolustajallesi.

En voi sitä ymmärtää.

enkä ketään muutakaan tässä ketjussa :=)
        en hk ja en siten ymmärrä miten joku wirtuaali hahmo yleensäkään pyytäisi anteeksi toiselta wirtuaalihahmolta?

aloittajan profiili on salainen?
        en tiedä onko aina ollut waiko juuri tätä awausta warten luotu?

en tiedä mistä on aiemmin keskusteltu mutta jokainen wastaa kirjoituksistaan :=)
        menee siinä maine tai ei tjn
        jos ei pysty täällä puolustautumaan sanoin :=)
        on walinta wain weikkaaminen tjn

olen arwostanut näkemyksiäsi tähän asti waikkakin owat olleet eriäwäisiä omieni kanssa mutta nyt WAADIT anteeksipyyntöä profiililta jota et tunne hk ?
        et kumpaakaan :=)

wai oletko jompikumpi waiko molemmat :==)

• jiwe kirjoitti:

enkä ketään muutakaan tässä ketjussa :=)
        en hk ja en siten ymmärrä miten joku wirtuaali hahmo yleensäkään pyytäisi anteeksi toiselta wirtuaalihahmolta?

aloittajan profiili on salainen?
        en tiedä onko aina ollut waiko juuri tätä awausta warten luotu?

en tiedä mistä on aiemmin keskusteltu mutta jokainen wastaa kirjoituksistaan :=)
        menee siinä maine tai ei tjn
        jos ei pysty täällä puolustautumaan sanoin :=)
        on walinta wain weikkaaminen tjn

olen arwostanut näkemyksiäsi tähän asti waikkakin owat olleet eriäwäisiä omieni kanssa mutta nyt WAADIT anteeksipyyntöä profiililta jota et tunne hk ?
        et kumpaakaan :=)

wai oletko jompikumpi waiko molemmat :==)

En millään muotoa vaatinut anteeksipyyntöä.

Sanoin sanatarkasti näin.

Jk. Eikä tarvitse minun kirjoitukseni perään selitellä miksi niin toimit.Selitys on myöhäistä.

Ainoa mitä tämän asian tiimoilta haluan nähdä, on, anteeksi pyyntö (si)TomasC.ltä.

Siis en halunnut, että mies-v57 minulle antaa selityksiä sanomisistaan, se ei ole oleellista, koska hän useammassa kohden toi mielipiteissään sanomansa tiettäväksi.

Anteeksi pyynnnön näkeminen hänen taholtaan olisi se toimenpide, jolla hän lieventäisi minun käsitykseeni hänestä.
        En siis esittänyt vatimusta missään muidoin.

jk.Olen tämän muutaman vuoden aikana monesti tullut loukanneeksi tai muuten kaltoin kohdelleeksi toista henkilöä nikin takana.
        Olen myös pyytänyt anteeksi monet kerrat sanojani.
        Ei ole tekstiä ilman elävää ja tuntevaa ihmistä. Se käy ilmi hyvin tämänkin ketjun mielipiteistä.

Siksi ei ole yhdentekevää, miten ninimerkkiä kohtelee vaikkei fyysisesti heitä tunne.

• jiwe
        emw34 kirjoitti:

Jk. Eikä tarvitse minun kirjoitukseni perään selitellä miksi niin toimit.Selitys on myöhäistä.

Ainoa mitä tämän asian tiimoilta haluan nähdä, on, anteeksi pyyntö (si)TomasC.ltä.

Siis en halunnut, että mies-v57 minulle antaa selityksiä sanomisistaan, se ei ole oleellista, koska hän useammassa kohden toi mielipiteissään sanomansa tiettäväksi.

Anteeksi pyynnnön näkeminen hänen taholtaan olisi se toimenpide, jolla hän lieventäisi minun käsitykseeni hänestä.

jk.Olen tämän muutaman vuoden aikana monesti tullut loukanneeksi tai muuten kaltoin kohdelleeksi toista henkilöä nikin takana.
        Ei ole tekstiä ilman elävää ja tuntevaa ihmistä. Se käy ilmi hyvin tämänkin ketjun mielipiteistä.

Siksi ei ole yhdentekevää, miten ninimerkkiä kohtelee vaikkei fyysisesti heitä tunne.

haluat nähdä?

eli missä menee raja waatimisen ja näkemisen :=)

on tjn
        on aiwan yhdentekewää miten nikki toista käsittelee jos eiwät tunne toisiaan :=)
        ei silloin woi loukata eikä woittaa toisen luottamusta

jos niin niin olisit silloin minultakin anteeksipyynnön welkaa :=)
        ja minä ehkä sinulta :=)
        waan en sitä kaipaa koska sallin eriäwät mielipiteet :=)
        enkä pyytele anteeksi mitään täällä sanomaani tjn

• Suttura kirjoitti:

Lupa sen takia että hän kirjoitti vasten parempaa tietoaan. Näköjään. Kun luin hänen aloituksensa sain sen kuvan, että Mies57 on poistumassa palstalta kiusaamisen takia.

Loput kirjoituksestasi ovat sinun mielipiteitäsi
        ja pohdintojasi tästä draamasta.
        Minua asia ei kiinnosta.

sellaiseen johtopäätökseen?

Ethän ollut edes kiinnostunut. "Loput kirjoituksestasi oli sinun mielipiteitä ja pohdintojasi tästä traamasta"
        Päin vastoin olin sitä mieltä, että tutustu ko. ketjuun ja muodosta mielipiteesi sen pohjalta.

En Tehnyt mitään pohdintoja mihinkään suuntaan, vai voitko esittää sellaisesta esimerkin?

Jos sinua ei asiaan tutustuminen kiinnosta, ei siinä mitään.

Olisin kuitenkin toivonut sen verran paneutumista vastauksen antamiseen, että olisit perustelut mielipiteeseesi.

Esitit väittämän "hän kirjoitti vasten parempaa tietoaan".
        Miten sen perustelet, jos sinua ei kiinnosta selvittää, saiko sieltä viittaamastani ketjusta sen mielikuvan vai ei?
        Eikö se ole oleellinen tieto, mihin, ehkä(?) TomasC ilmeisesti käsityksessään nojasi?

Eihän tämä ole kuin asia muiden joukossa, enkä "väitä" mitään, en että olisin "enemmän oikeassa" saati, että olisit "vääräässä". Siitä ei ole kysymys.

Mutta; keskustelu pitäisi käydä siihen asti, kunnes molemmat antavat vastaukset sellaisiin toista askarruttaviin kysymyksiin, mitkä seikat ovat vaikuttaneet ja luoneet perustan kulloiseenkin mielipiteiseen.

Se on mielestäni keskustelun yksi peruspilari ja antaa oikeutuksen erilaisille mielipiteille.
        Se on myös tasa-arvoista ja oikeudenmukaista, eikä tee eriarvoiseksi kummankaan mielipiteitä.
        Toisin kuin keskustelussa jossa toinen heittää pelkästään mielipiteitä, muttei suostu perusteluihin.

• Minun asennoitumiseni
        emw34 kirjoitti:

näihin viesteihin on juuri sama myöskin,
        mutta julkitoit sen selkeämmin.

En kirjoita nyt nikilläni, sillä siitä
        kenties seuraisi taas jokin outo jälkipyykki
        jonkun sellaisen taholta, joka ei ymmärrä asiaa tällä tavoin.

• jiwe kirjoitti:

haluat nähdä?

eli missä menee raja waatimisen ja näkemisen :=)

on tjn
        on aiwan yhdentekewää miten nikki toista käsittelee jos eiwät tunne toisiaan :=)
        ei silloin woi loukata eikä woittaa toisen luottamusta

jos niin niin olisit silloin minultakin anteeksipyynnön welkaa :=)
        ja minä ehkä sinulta :=)
        waan en sitä kaipaa koska sallin eriäwät mielipiteet :=)
        enkä pyytele anteeksi mitään täällä sanomaani tjn

tarvitse anteeksi pyydellä.

Ei myöskään tarvitse olla yhtä mieltä asioista.

Loukkaava kirjoitus on mielestäni sellaista, jolloin ainakin minä pyydän anteeksi.

En koskaan pyydä enkä vaadi ketään niin tekemään, kaikkein vähiten itseäni koskevissa asioissa.

Anteeksipyyntö on aina lähdettävä pyytäjän omasta halusta, ei kenenkään kehotuksesta sati vaatimuksesta.

En osannut sinulle selittää tarpeeksi selkeästi, mitä "näkemisellä" tarkoitin.

Yritämpä näin sanoa.
        Anteeksipyynnön 'näkeminen' mies-v57.n taholta olisi ollut minun silmissäni fiksun miehen teko, joka olisi palauttanut sitä myönteistä mielikuvaa, jonka olen hänen monista hyvistä kirjoituksistaan saanut, myös olen sen monesti tuonut julki.
        Mistään muusta "näkemisen" tarpeesta ei ole kyse.

En tiedä, onnistuinko yhtään peremmin tuomaan asian sesiin.
        Toivon niin:

• mies-v57
        emw34 kirjoitti:

Viimeinen lause:
        Ainoa mitä tämän asian tiimoilta haluan nähdä, on, Anteeksi pyyntösi Tomas C:ltä.

Miten pyydär anteeksi,kun yritin sunnuntaiuna
        saada häneen keskusteluyhteyden,hän oli oli
        sulkenut profiilinsa.Kirjoitin,jos luet,tuolla ylempänä hänelle,varmaan hän saattoi tarkoittaa hyvää ja tavallaan aiheestahan hän kirjoitti.
        Mutta tuskin tajusi,minä kohun aiheuttaa.Ja
        sitä minä nyt joudun selittelemään.Miten
        minä nyt keskustelen hänen kanssaan? Laitoin
        hänelle kirjoituksen ja jos luet,aivan asiallisen.
        Ei ole mitään tullut vastausta.Väkisin minä joudun
        miettimään kuka lopulta oli kirjoituksen takana?
        Oliko se vain jonkun varastossa olevan nikki, esiintyi "ystävänä" ja huuteli toisella nimellä,
        toisella äänellä.

Tämä nyt lähinnä siksi,että profiili meni pois.Ajattelen vain,että jos on reilu peli,mikdsi heti sulkee profiilin? Jos joku tietoisesti
        tuolla käytöksellä maalata minua,niin sinä olet ymmärtänyt asian,niin kuin hän halusi.

Näennäisesti hän on tukenani,mutta minulla tulee mieleen väkisin,että peli ei ole reilua,kun
        hän heti sulki profiilinsa.Ajattele jos itse lähdet tukemaan toista,kyllä sinä olet varmasti mukana loppuun saakka? Niin että pelin juoni
        varmasti on selvä? Koska tämä epäselvyyshän
        tässä nyt on ennen muuta minua leimaavaa nyt.
        Varmaan ymmärrät?

Jos hän olisi vastannut kirjoitukseeni ja asia olisi selvitetty.Että me tällä sivulla ensi sijaisesti keskustellen asiat täällä
        selvitetään aikuisina.Tunne kuohuissa kerroin,
        niin kuin muistat,miettiväni syrjään
        vetäytymistä.Mutta kirjoitin sunnuntai aamuna esimerkiksi.En mihinkään siis kertonut poistuvani.Tai kertonut että minut
        on poistettu.

Jos hän olisi siis vastannut kirjoitukseeni,olisi yhdessä asia selvitetty.Olisin voinut pyytää
        anteeksi jos olen ymmärtänyt väärin.Mutta
        ainoa mitä tapahtui,oli että profiili
        suljettiin.Ja se tässä nyt mättää minua.Olen toki toisaalta otettu että hän tuli tueksi toisaalta.Mutta minut hän jätti outoon asemaan sulkiessaan pelit ja vehkeet ja poistuessa.
        Kyllä kai ymmärrät?

Lueppa Ibizan tai Paloman kirjoitukset niin
        tajuat.Olisiko niitä tullut jos tuo avaaja olisi
        ollut loppuun saakka tukena? Siinä on väkiste
        se joku juju.Kun profiili sulkeutui,alkoi spekulaatio,jonka joku halusi aiheuttaa? Ja löi vettä myllyyn sitten omilla kirjoituksilla eri nimellä taas?

Voi sinä minut mielessäsi leímata ja sen
        ymmärrän toki.Mutta keneltä minä pyydän anteeksi,
        kun mahdollisesti ei ole ketään? Vain jonkun
        tekaistu profiili?Olet avarakatseinen mies,
        olet tässäkin asiassa sellainen. Jos aidosti
        tukena on,kyllä sitä on loppuun saakka eikä katoa.
        Ja jätä sitten spekuloinnille valtavasti sijaa?

• mies-v57
        emw34 kirjoitti:

Viimeinen lause:

Kukahan olet? Mistä olet saanut tietoa että olisin lopettamassa kirjoittelun? En ole mihinkään sellaista ilmoittanut.Heräsin juuri kun pitäisi yöksi mennä töihin.Valtavan sodan olet saanut aikaan.Ihmettelen miten tuohon kotiväkivalta asiaan puutuit.Sehän on jo selvitetty ja puhuttu.Ei siihen enää tarvitse puuttua.Ja ei täällä 50 sivulla oikeen enää tällaista tukea tarvitse.Enemmän tämä nyt minulle tekee vaikeuksia.Varmaan sinulla oli
        tajunnut,että tämä nyt kaatuu minun päälle koko homma.Oletko joku,joka tahtoo tietoisesti tehdä kiusaa???Tämä tuntuu aika pahalta.Kyllä
        näissä jutuissa aina ikävääkin palautetta tulee,mutta kyllä ne tällä sivulla yhdessä
        selvitetään.Ei tämä tapaista nuorten apua oikeen tarvita.Kyllä nyt asetit minut pahaa saumaan,sanon
        suoraan.Kohu on kova,niin kuin huomaat.Kuka oletkin,älä ikinä minulle tee tällaista.Kyllä minä hoidan homman itse.Nyt kiusaajat todella on
        kimpussa.

Tämän laitoin sunnuntaina herättyäni ja kun katsoin nikkiä oli profiili suljettu.Tähän
        ei tullut vastausta.Jos olisi tullut,tämä
        koko juttu olisi toinen.

• mies-v57 kirjoitti:

Miten pyydär anteeksi,kun yritin sunnuntaiuna
        saada häneen keskusteluyhteyden,hän oli oli
        sulkenut profiilinsa.Kirjoitin,jos luet,tuolla ylempänä hänelle,varmaan hän saattoi tarkoittaa hyvää ja tavallaan aiheestahan hän kirjoitti.
        Mutta tuskin tajusi,minä kohun aiheuttaa.Ja
        sitä minä nyt joudun selittelemään.Miten
        minä nyt keskustelen hänen kanssaan? Laitoin
        hänelle kirjoituksen ja jos luet,aivan asiallisen.
        Ei ole mitään tullut vastausta.Väkisin minä joudun
        miettimään kuka lopulta oli kirjoituksen takana?
        Oliko se vain jonkun varastossa olevan nikki, esiintyi "ystävänä" ja huuteli toisella nimellä,
        toisella äänellä.

Tämä nyt lähinnä siksi,että profiili meni pois.Ajattelen vain,että jos on reilu peli,mikdsi heti sulkee profiilin? Jos joku tietoisesti
        tuolla käytöksellä maalata minua,niin sinä olet ymmärtänyt asian,niin kuin hän halusi.

Näennäisesti hän on tukenani,mutta minulla tulee mieleen väkisin,että peli ei ole reilua,kun
        hän heti sulki profiilinsa.Ajattele jos itse lähdet tukemaan toista,kyllä sinä olet varmasti mukana loppuun saakka? Niin että pelin juoni
        varmasti on selvä? Koska tämä epäselvyyshän
        tässä nyt on ennen muuta minua leimaavaa nyt.
        Varmaan ymmärrät?

Jos hän olisi vastannut kirjoitukseeni ja asia olisi selvitetty.Että me tällä sivulla ensi sijaisesti keskustellen asiat täällä
        selvitetään aikuisina.Tunne kuohuissa kerroin,
        niin kuin muistat,miettiväni syrjään
        vetäytymistä.Mutta kirjoitin sunnuntai aamuna esimerkiksi.En mihinkään siis kertonut poistuvani.Tai kertonut että minut
        on poistettu.

Jos hän olisi siis vastannut kirjoitukseeni,olisi yhdessä asia selvitetty.Olisin voinut pyytää
        anteeksi jos olen ymmärtänyt väärin.Mutta
        ainoa mitä tapahtui,oli että profiili
        suljettiin.Ja se tässä nyt mättää minua.Olen toki toisaalta otettu että hän tuli tueksi toisaalta.Mutta minut hän jätti outoon asemaan sulkiessaan pelit ja vehkeet ja poistuessa.
        Kyllä kai ymmärrät?

Lueppa Ibizan tai Paloman kirjoitukset niin
        tajuat.Olisiko niitä tullut jos tuo avaaja olisi
        ollut loppuun saakka tukena? Siinä on väkiste
        se joku juju.Kun profiili sulkeutui,alkoi spekulaatio,jonka joku halusi aiheuttaa? Ja löi vettä myllyyn sitten omilla kirjoituksilla eri nimellä taas?

Voi sinä minut mielessäsi leímata ja sen
        ymmärrän toki.Mutta keneltä minä pyydän anteeksi,
        kun mahdollisesti ei ole ketään? Vain jonkun
        tekaistu profiili?Olet avarakatseinen mies,
        olet tässäkin asiassa sellainen. Jos aidosti
        tukena on,kyllä sitä on loppuun saakka eikä katoa.
        Ja jätä sitten spekuloinnille valtavasti sijaa?

Myös erehtyväisiä, väärinymmärrettyjä, väärinymmärtäjiä.
        Joskus olemme fiksuja toisinaan emme.

Minulla ei ole kanttia lähteä ketään 'opettamaan', enkä kovinkaan usein ja onnekseni tunne siihen minkään sortin 'kutsumustakaan'.

Se mitä "Voihan Vee" otsikon alla julki saatoin, oli myönteisen 'mielikuvani' osittainen romuttuminen sinusta, jonka uskoin ymmärtävän Tomaksen aloituksen vilpittömyyden ja siitä sen kaikkein tärkeimmän asian.
        Siis myötäelämsnen, tekemisen/kannanoton toisen puolöesta, tässä tapauksessa, sinun puolesta.

No ymmärrän pieneltä, tosin hyvin pieneltä osin myös sinun reaktion avauksen mahdolliseen negatiiviseen vaikutukseen sinua kohtaan.

Minusta, se ei alunalkaenkaan voinut 'palstaelämääsi' vaikeuttaa mitenkään, koska hän oli kirjoittamiesi asiaoiden takana, ei kyseenalaistanut niitä/parodioinut, tmv.

Vielä se, että "totuuden" rimaa hipoen sanoit, ettet missään vaiheessa ollut aikeissa poistua palstalta, oli toinen seikka, joka silmissäni pudotti sinua "tavallisten kuolevien" joukkoon.

Oli monta viestiä (seuraavissa ketjuissa), joissa kokolailla selkeästi sanoit väistyväsi syrjään, "ettei minusta tullut parkkiintunutta palstalaista" ym samansuuntaisia viestejä.
        Useat meistä myös pyysivät sinua jäämään, siitäkin on ko. viestit näkyvissä ja varmasti meidän mielessä, jotka sinua pyysimme jäämään.

Se että lähdit spekuloimaan aloittajan motiivia, vähättelemään hänen tekoaan sekä "totuuden" suhteen 'selitit' asian niin, että TomasC olisi jostain tyhjästä saanut päähänsä, että olit lähdössä palstalta. oli se kulminaatio piste, joka sai minut tarttumaan 'kynään'.

jk.
        Kuitenkin:

Olet pääsääntöisesti esittänyt asiallisia puheenvuoroja ja antanut monelle palstalaiselle hyvän mielen ja monen monta kertaa.
        Ei ne minun muistista pois katoa yhden epämiellyttävän kokemuksen jälkeen.

Toivon edelleen, että kirjoittelet ja olet täällä palstalla omana itsenäsi, etkä anna tämän minun mielipiteeni tai muidenkaan vaikuttaa mielipiteisiisi.

Se, ettei aina ja jokainen voi olla samaa mieltä, on itsestäänselvyys, eikä missään mielessä pahasta.
        Mielipiteen vapaus on yksi perusoikeksiamme.
        Pidetään siitä oikeudesta kiinni ja otetaan kritiikki, myös epämiellyttävä, vastaan mielipiiteenä, ilman 'sarvia ja hampaita'.

Loukaavat viestit ovat asia erikseen, mutta siitä ei TomasC.tä kai voitane 'syttää'?

Hyvää päivän jatkoa! Jatka edelleen sinä mies-v57.na, jona olet täällä aiemminkin ollut, se riittää.

ps. Tänään on lähdettävä päiväksi "ansioon", sillä eiliselle päivälle osui mm. ylinopeudesta rikesakko, "joka" täytynee mennä "tiskaamalla ansaitsemaan" tuonne lumiseen maisemaan.:)))

• Molotohvi Oulusta
        mies-v57 kirjoitti:

kimpussa.

Tämän laitoin sunnuntaina herättyäni ja kun katsoin nikkiä oli profiili suljettu.Tähän
        ei tullut vastausta.Jos olisi tullut,tämä
        koko juttu olisi toinen.

Olisit kiitellyt tapasi mukaan positiivisesta kirjoituksesta ja samalla maininnut hänelle,
        sinun jatkavan edelleen täällä kirjoittelua samassa hengessä.
        Turhaa "julkisuutta" ja huomiota haet jatkuvalla lapsellisella jankuttamisella.
        UGH olen puhunut.

• mies-v57
        emw34 kirjoitti:

Myös erehtyväisiä, väärinymmärrettyjä, väärinymmärtäjiä.
        Joskus olemme fiksuja toisinaan emme.

Minulla ei ole kanttia lähteä ketään 'opettamaan', enkä kovinkaan usein ja onnekseni tunne siihen minkään sortin 'kutsumustakaan'.

Se mitä "Voihan Vee" otsikon alla julki saatoin, oli myönteisen 'mielikuvani' osittainen romuttuminen sinusta, jonka uskoin ymmärtävän Tomaksen aloituksen vilpittömyyden ja siitä sen kaikkein tärkeimmän asian.
        Siis myötäelämsnen, tekemisen/kannanoton toisen puolöesta, tässä tapauksessa, sinun puolesta.

No ymmärrän pieneltä, tosin hyvin pieneltä osin myös sinun reaktion avauksen mahdolliseen negatiiviseen vaikutukseen sinua kohtaan.

Minusta, se ei alunalkaenkaan voinut 'palstaelämääsi' vaikeuttaa mitenkään, koska hän oli kirjoittamiesi asiaoiden takana, ei kyseenalaistanut niitä/parodioinut, tmv.

Vielä se, että "totuuden" rimaa hipoen sanoit, ettet missään vaiheessa ollut aikeissa poistua palstalta, oli toinen seikka, joka silmissäni pudotti sinua "tavallisten kuolevien" joukkoon.

Oli monta viestiä (seuraavissa ketjuissa), joissa kokolailla selkeästi sanoit väistyväsi syrjään, "ettei minusta tullut parkkiintunutta palstalaista" ym samansuuntaisia viestejä.
        Useat meistä myös pyysivät sinua jäämään, siitäkin on ko. viestit näkyvissä ja varmasti meidän mielessä, jotka sinua pyysimme jäämään.

Se että lähdit spekuloimaan aloittajan motiivia, vähättelemään hänen tekoaan sekä "totuuden" suhteen 'selitit' asian niin, että TomasC olisi jostain tyhjästä saanut päähänsä, että olit lähdössä palstalta. oli se kulminaatio piste, joka sai minut tarttumaan 'kynään'.

jk.
        Kuitenkin:

Olet pääsääntöisesti esittänyt asiallisia puheenvuoroja ja antanut monelle palstalaiselle hyvän mielen ja monen monta kertaa.
        Ei ne minun muistista pois katoa yhden epämiellyttävän kokemuksen jälkeen.

Toivon edelleen, että kirjoittelet ja olet täällä palstalla omana itsenäsi, etkä anna tämän minun mielipiteeni tai muidenkaan vaikuttaa mielipiteisiisi.

Se, ettei aina ja jokainen voi olla samaa mieltä, on itsestäänselvyys, eikä missään mielessä pahasta.
        Mielipiteen vapaus on yksi perusoikeksiamme.
        Pidetään siitä oikeudesta kiinni ja otetaan kritiikki, myös epämiellyttävä, vastaan mielipiiteenä, ilman 'sarvia ja hampaita'.

Loukaavat viestit ovat asia erikseen, mutta siitä ei TomasC.tä kai voitane 'syttää'?

Hyvää päivän jatkoa! Jatka edelleen sinä mies-v57.na, jona olet täällä aiemminkin ollut, se riittää.

ps. Tänään on lähdettävä päiväksi "ansioon", sillä eiliselle päivälle osui mm. ylinopeudesta rikesakko, "joka" täytynee mennä "tiskaamalla ansaitsemaan" tuonne lumiseen maisemaan.:)))

Kiitos vain.Ymmärrän täysdin mielipiteesi.Samoin
        niiden jotka sanoo tätä jankkaamiseksi.
        Kun virtuaalimaailmassa ollaan ja rekisteröityä voi hyvin moninlaisin profiilein,jää aina sija tulkinnoille.Sama asia voidaan ymmärtää,nähdä,
        monin tavoin.Tiedät kokeneena sivun ihmisenä,että täällä olla monilla nimillä ja profiileilla.
        En minä tahdo jankuttaa,mutta se että aloittajan profiili heti sulkeutui ja hän ei minulle vastannut,vaikka minua hänen aloitus koski.
        Se minua häiritsi.Olisi ollut kohtuus tuo vastaus ja oltaisi päästy keskustelu yhteyteen ja käyty
        läpi asia.

Kun hänellä oli rohkeutta puuttua tuohon arkaan aiheeseen.Kuvittelin hänellä olevan rohkeutta yksi kirjoitus minullelaittaa.Ei tullut.Tämä on
        se katko ketjussa,mikä sai minut epäilemään.

Minä ja sinä,suurin osahan pelaa reiluin kortein ja pitää koko ajan profiilia auki.Mitä
        kirjoitatkin,niin koko ajan on selvillä kuka.
        Minä kannustin ja menin joku aika sitten Namisuvun tueksi,kun hän tuon kuuluisan juhlan aikaan sairastui.En sulkenut profiiliani,vaan
        otin haukut vastaan.

Totean nyt vielä kerran sinulle että olen uusi täällä ja kirjoittelijana uusi.Ikäviin
        palautteisiin en ole parkkiintunut ja ne saa
        erilaista uhoa aikaan tuolla sisällä.Sen
        sinä kyllä varmaan tiedät ja ymmärrät?

Eli,jos profiili olisi ollut auki ja häneltä olisi tullut edes se yksi kirjoitus,olisi asia ollut selvä ja tämä mahdoton jupakka olisi jäänyt
        käymättä.

Ei tämä minulle ja maineelle tee kuin pahaa
        vaikka samoinhan minä kirjoittelen tietenkin
        kuin tähän saakka.Ei minun positiivisuus katoa tietenkään.En ole sivulta lähtemässä.En ala kirjoittelemaan eri tavoin ja otan tästä
        opiksi tietenkin.

Tähän asiaan en enää palaa.Milestänitämä jankuttaminen on riittävää.Tämä ei muuksi
        muutu.Jos tuo aloittaja tulee ulos ja kirjoittaa,
        toivon tosiaan sitä.Silloin asia saisi
        selvyyttä.

Mukavaa työpäivää sinulle.

• Usko pois
        Pirre* kirjoitti:

Akaton on.., mikä tähti se tuossa nimmarissa muuten..höpöjä siinä yritä.

Pirren se.

• Pirre*
        Usko pois kirjoitti:

Pirren se.

tyhmä. Ei muuta.

• Ratikan kolke

.......tänne "runoilin" ja jäin sen verran koukkuun, että kävin silloin tällöin lukemassa joitakin kirjoituksia.
      Jotkut nimimerkit vaikuttivat mielenkiintoisilta,
      jotkut hauskoilta,
      jotkut sympaattisilta jne.
      Mutta nyt kun tästä ketjusta olen availlut satunnaisesti joidenkin henkilöiden kirjoituksia niin puistelen kyllä päätäni.
      Tosi ilkeänmakuisia heittoja ja pahaa mieltä tuovia kommentteja olen täältä lukenut.
      Kurjaa.
      Olin luonut joistakin "henkilöistä täysin toisenlaisen mielikuvan", mutta kuitenkin
      - Hyviä vointeja Teille kaikille
      - Iloista joulun odotusta
      ja Rauhaisaa Joulua

• ynnä muille

hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta
        sekä loppuelämää.

Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      23
      1840
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1681
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      30
      1423
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      69
      1093
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      50
      1022
    6. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      53
      880
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      851
    8. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      23
      850
    9. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      175
      832
    10. Mitä Keskisarja tarkoitti maahanmuuttajien heikkolaatuisuudella? Sanomista vääristellään. Totta kai.

Seurasin A-studiota, jossa Teemu Keskisarja irrotteli verbaalisesti saaden valtavan määrän vihaa niskaansa. Kieltämättä
      Maailman menoa
      174
      710
    Aihe