Tietääkö kukaan Paavolassa Talontien varrella olevasta isosta talosta/kartanosta? Historiaa yms?
Asuuko talossa ketään?
Alueelle juuri muuttaneena jäin katselemaan aika upeaa taloa, joka kuitenkin muistuttaa aika paljon jotain kauhutaloa ;-)
Vanha talo/kartano Paavolassa
5
2715
Vastaukset
- Alan Mies
Tarkoittanet Heikkilän taloa, se on yksi Vaiveron vanhoista isoista taloista. Muut ovat Paavola ja Jussila, jotka ovat hyvin esillä alueen nimistössä kuten varmasti olet huomannutkin.
Jussilan talokin on vielä olemassa, sijaitsee Jussilankadun kioskin vieressä. Sen sijaan Paavolan talo on jossain vaihessa purettu.
Tässä minun tietoni, joku osaa varmaan kertoa enemmän. Tämä on juuri sitä kaunista Paavolaa, jota moni hyvinkääläinenkään tunne.- navetta paloi
Toissa vuonnako paloi se navetta ja toinen ulkorakennus siitä pihalta?
Joo, ja kauhutalolta se näyttää pimeässä, vaikka kaunis talo onkin. Sieltä kun alkaisi kuulua urkumusiikkia iltayöllä ohikulkiessa niin... :)
- SatamaJätkänPoika
http://opetus.hrakk.fi/hy7305/leenar/sukusivut/juurakot/2001_1.pdf
- paljasjalkainen hyvinkääläinen
Kiitos hyvästä ja mielenkiintoisesta linkistä.
- ---:---
-90 luvulla siellä asusteli vielä vanhempi pariskunta. Se on kai paavolalainen legenda, että siellä jotain pelottavaa olisi. Itse ainakin muistan, että lähi talojen vanhemmat lapset pelottelivat talon tarinoilla ja itse sitä tuli jatkettua kun vanhemmaksi kasvoi... :)
Muuten en itse henkilökohtaisesti talon asukkaisiin tutustunut, mutta palmusunnuntaina aina kävimme virpomassa. Ilonen ja lämmin vastaanotto oli joka kerralla ja sisään pyydettiin mehu lasillisellekin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733