Mikä on Hangon paras teollisuustyöpaikka?

proseshimies

MIkä on Hangon paras työpaikka vuorotyöntekijälle?
Missä paras liksa?

KOverhar? Visko? Fermion? vai joku muu?

26

11488

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se olisi

koristevienti....jos oot ahkera,voi palkkasi nousta yli 6euron ja iltavuorolisäkin alkaa juosta vasta kello kuuden jälkeen...?

• Retkuvain.

Olen ollut töissä Koverharilla, Lappohjan Ruukissa ja Forcitilla.

Lappohjan Ruukilla työ (se vähä mitä ehdin tekemään) oli melko tylsää ja palkka ei ollut mitenkään erinomaista (toimeen tuli, mutta ei muuta). Työhenki oli kohtalaista, mutta matkustelu sinne kävi minulle melko kalliiksi.

Koverhar oli jees paikka. Palkka on hyvää kun sielä on 5-vuorojärjestelmä. Ylitöitä oli ainakin teräspuolella ihan mukavasti ja pyhät oli mukava viettää töissä. Työkaverit oli suurin osa okei, osa hieman ärsyttäviä. Työ on likaista ja hengityselimille rasittavaa. Ei ollut montaa työpäivää, etten olisi pientä palohaavaa jostain pienestä teräsroiskeesta saanut. Annan kuitenkin arvosanan 9-.

Nykyään olen töissä Forcitilla. Viikottainen vuorojärjestelmä: Viikko aamua, Viikko iltaa (Myös sillointällöin Viikko yötä). Palkka on okei, ylitöitä ei ole kovinkaan paljoa (ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa). Työ ei ole kovinkaan haastavaa, mutt a työtehtävästä riippuen voi olla hieman fyysisesti rasittavaa (ainakin sillointällöin) Työkaverit ovat ainakin omassa työpisteessäni erinomaisia (oma vuoro ;). Palkka on ihan ookoo, Tykkään olla töissä, vaikka välillä sieläkin kiristää hermoja.

Sitten muista paikoista: Olen ainakin kuullut että Viskolla (nykyinen Viskoteepak) saavat hyvää palkkaa, joten jos töitä haet, hae sieltä. Myös Finndispistä olen kuullut puhuttavan hyvää.

Antaisin suosikkilistani epäjärjestyksessä

1.Visko
      2.Forcit
      3.Koverhar
      4.Finndisp

Myöskin jotkut sanovat että Genencor olisi hyvä työnantaja. En itse tiedä siitä koska en tunne ketään sieltä enkä ole käynyt töissä.

mutta nuo neljä edellämainittuja ovat varmasti ihan okei :) Viskolla, Dispillä ja Koverharilla 5-vuoro, eli mahdollisuus tehdä pyhiä ja viikonloppuja. Forcit on toisin tavoin hyvä paikka. Ei mikään Huonoja.

Aamen sille.

• Forcitilla kans...

Finndisp on osa Forcitia vaikka sijaitseekin noin kilometrin päässä räjähdetehtaasta.

Olin Genencorilla -97-00 Oihan se ihan asiallinen paikka. Tosin "Ameriikanmeininki" näkyi aika paljon jokapäiväisessä toiminnassa sekä hyvässä että pahassa.5-vuorojärjestelmä niillä sielläkin on käytössä.

• LemonDrop
        Forcitilla kans... kirjoitti:

Finndisp on osa Forcitia vaikka sijaitseekin noin kilometrin päässä räjähdetehtaasta.

Olin Genencorilla -97-00 Oihan se ihan asiallinen paikka. Tosin "Ameriikanmeininki" näkyi aika paljon jokapäiväisessä toiminnassa sekä hyvässä että pahassa.5-vuorojärjestelmä niillä sielläkin on käytössä.

Finndisp on osa forcitia, aivan oikein.

• been there done that

en suosittele forcitille hakemista,varsinkaan jos olet synnytysikäinen nainen,sitä perhesuunnittelua nimittäin kysellään työhaastattelussa...

• koristevienti

on ehdottomasti paraspaikka, naisiakin ja komeita töissä suurinosa, siiskomeita.....

• miehet on

komeita.

• .,.,.,.,.,.

Viskolla aika kova liksa, jos jaksaa painaa ylitöitä. Ja muutenkin varmaan kemianteollisuuden kärkipäätä.
      Työt on kuitenkin aika tylsiä ja vaihtelemattomia, jopa aika liukuhihnamaista. Ja suurin osa työkavereista on mitä on.

Genencorilla oli ainakin muutama vuosi aika heikko palkka, mutta työt ovat suht mielenkiintoisia ja haastavia. Genencorilla on jotenkin "sivistyneemmän" oloista porukkaa duunissa, Viskolla taasen perus pubissa istujia.

Näistä löytyy itseltäni siis kokemuksia.

• väkee....

samanlaisii taukkeja kun muutkin, eivät erotu massasta....

• Forcitilla kans....

Genencorilaisten sivistyneisyys johtuu suht korkeasta koulutuksesta tehtäviin nähden. Prosessimiehiksi/naisiksi pääsemiseen tarvitaan vähintään teknikon paperit, mielummin insinöörin. En tiedä miten on nykyisin.
        Mun aikana moni inssi tuli ja meni muualle kun kokivat olevansa ylikoulutettuja tavallisen prosessimiehen tehtävissä.

• haluaapi

tienata niin ei ainakaan kannata ruukille tulla siellä on palkat pahasti jäljessä metallin keskituntiansiosta, kiitos "luottamusmiehen" joka on tenholalaisen tehtaanjohtajan kalakaveri.

• palkka

forcit ra-tehdas

• ei perkele

kuka tekee töitä Printal Oy:ssä?Juu ne jotka ovat hulluja!

• yksi hullu Printalilla

Mä olen ollut nyt muutaman kuukauden Printalilla ja kyllä siellä on ainakin tosi mukavat työkaverit. Työhän on yksitoikkosta ja pakkotahtista, mutta taukoja ainakin saa pitää. Palkkakin on ihan riittävän hyvä. 3-vuorotyöstä saa kaikki lisät.

• hakea hommiin
        yksi hullu Printalilla kirjoitti:

Mä olen ollut nyt muutaman kuukauden Printalilla ja kyllä siellä on ainakin tosi mukavat työkaverit. Työhän on yksitoikkosta ja pakkotahtista, mutta taukoja ainakin saa pitää. Palkkakin on ihan riittävän hyvä. 3-vuorotyöstä saa kaikki lisät.

jos haluaa liksoille päästä.. 50t tulee vuodessa että heilahtaa..

• näin meillä
        hakea hommiin kirjoitti:

jos haluaa liksoille päästä.. 50t tulee vuodessa että heilahtaa..

meidämpä firmasta pistettiin kylmästi pihalle saikuttajat ja pahimmat ruikuttajat ja ihan oikein.

• Eläkeläinen1978

Tyo ja työ, aina työ !??

Miksi ihmisten elämässä ei ole muuta kuin tämä yksi asia?

• niinpä niin

Sinä 33-vuotias eläkeläinen, olet varmaan onnellinen kun saat kuukausittaisen korvauksen. Net, ken ei ole tuohon asemaan päässeet joutuvat hankkimaan sitä elantoa muuten, useimmat käyvät töissä. Eräille työnteko on niin kiva ajanviete, että sitä tekisi melkein ilmaiseksikin, mutta kun leipä ja voi, Fortum, DNA ja 98E5 maksaa...

• visko2

Kymmenen euroa tunti pahasti jääty jälkeen viskolla ja työ on fyysiseti raskasta

• konnanen

Hankkikaa hullunpaperit; ja nauttikaa merestä ja luonnosta.

• vaiettähyväpalkka

Tuskinpa kannattaa ainakaan Koverharista töitä hakea... :)

• jyrinä

mitens se alumiinifirma siinä motellin kulmilla vieläkö se dunkkaa siellä,tosi rankkoja juoppoja siellä ainakin oli 80-90 luvulla haisivat hiivalle 24/7.tuli joku vuosi siellä vietettyä aikoinaan kunnes muut hommat kutsu toisaalla suomessa.. nimimerkillä haisinhan siellä minäkin.

• Printal

Siirty ruotsiin, joku pari hassua pitää yhtä linjaa pystyssä vielä

• jyrinä

ruotsiin? aika erikoista,jos niitä vanhanliiton ukkoja meni mukana niin saavat alkaa folk öl tehtaalla painamaan ylityöitä edellyttäen et niistä kukaan on enää edes hengissä.

• rengastaja

Helkama Velox - ihan paras henkeä myöten!

• Rossiin

Mä menisin roxxiin, 1650 heppua suojelisi minua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      6376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      4082
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3373
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      14
      3080
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2355
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2337
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162