Kepujohtaja epäonnistui Moskovassa!

veronmaksaja2

Tulihan se tieto, että kepujohtaja päässyt mihinkään sopimukseen puutullien poistosta, joka tuhoaa Suomen metsäteollisuuden. Ei ollut kepujohtajasta Suomen metsäteollisuutemme ongelmien hoitamiseksi. Venäjä kehoitti suomalaisia sijoittamaan Venäjän metsäteollisuuteen. Tämän viestin kepujohtaja nyt kiikuttaa metsäteollisuudelle. Jälleen ollaan askeleen lähempänänä kepujohtajan eroa.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id75986.html

13

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeeesss

      Jospa Matti Vanhanen sopii saunapuuneuvottelut
      ensin äitinsä kanssa ja käy sitten jälemmin
      vaikka huorissa.

    • ministeritroikka

      eli Vanhanen, Väyrynen ja Vehviläinen olivat kaikki Moskovassa.

      Ja kolmen ministerin työn tuloksena täydellinen epäonnistuminen.

      • veronmaksaja2

        kerro siitä, että kepujohtajasta ei ole maan asioiden hoitajaksi?


    • JANSSONINKIUAS

         että Moskovaan meni vierailulle Suomen pääministeri ja oliko ulkomaankauppaministeri?

      Suomen ja Venäjän pääministerit ovat tainneet tavata noin puolen vuoden - vuoden välein, ja tämä tapaaminen kuulunee tuohon sarjaan?

      Eikös nämä puutulliasiat kuulu Unionin neuvottelemiin asioihin, eikä niissä yksi jäsenmaa voikaan tehdä mitään eri avauksia...Eli ei pidäkään odottaa mitään suuria ihmeitä.

    • HOMMA HOITUU

      HALONEN SOITTAA PUTIINILLE JA LAITTAA ASIAT KUNTOON.

      HEILLÄHÄN ON NIIN HYVÄT VÄLIT, ETTÄ !!!

    • Nöösipojalle näytettiin kylmästi paikka. Mannertenväliselle nahjukselle Zero-Matti Vanhaselle ei järjestynyt tapaaminen Venäjän presidentin Putinin kanssa, vaikka sitä kovasti yritettiin anoa...

      • veronmaksaja2

        Kuka nyt tuhomattia haluaa tavata? Ei mitään sanottavaa, eikä annettavaa.


      • jos haluatte tietää
        veronmaksaja2 kirjoitti:

        Kuka nyt tuhomattia haluaa tavata? Ei mitään sanottavaa, eikä annettavaa.

        Eikö punikkia ala säikyttämään, että Suomen kauppakamareilla on Putinin kanssa paljon yhteistä ja hyvähenkistä historiaa.

        Putin halusi tietenkin ministeritason neuvottelut asiasta. Hänen käsissään tämä puutulliasia on sitten vaalien jälkeen ja mahdollisesti voi olla avoimena vielä WTO-neuvotteluihin saakka. jos ette sitäkään tienneet.

        Ymmärrättekö te mitään politiikasta?


      • JANSSONINKIUAS

        muistaakseni ylen netistä haastatteluohjelman jo viikkoja sitten, jossa Suomen pääministeri Matti Vanhanen puhui tapaamisten sarjasta Venäjän pääministeri(e)n kanssa, johon tuo tuolloin tuleva, nyt jo ohi mennyt tapaaminen kuului.

        Eikä ainakaan tuossa haastattelussa ollut mitään puhetta Presidentti Putinin tapaamispyrkimyksistä ..

        Olen katsellut noita Sinun kirjoituksiasi tuolta aiemmista ketjuista, enkä voi kuin ihmetellä likaisen mielikuvituksen ja suoranaisen solvaamisen määrää, mitä ne sisältävät...

        Sinulla on tainnut olla tosi vaikea elämä??


      • oli etukäteen
        JANSSONINKIUAS kirjoitti:

        muistaakseni ylen netistä haastatteluohjelman jo viikkoja sitten, jossa Suomen pääministeri Matti Vanhanen puhui tapaamisten sarjasta Venäjän pääministeri(e)n kanssa, johon tuo tuolloin tuleva, nyt jo ohi mennyt tapaaminen kuului.

        Eikä ainakaan tuossa haastattelussa ollut mitään puhetta Presidentti Putinin tapaamispyrkimyksistä ..

        Olen katsellut noita Sinun kirjoituksiasi tuolta aiemmista ketjuista, enkä voi kuin ihmetellä likaisen mielikuvituksen ja suoranaisen solvaamisen määrää, mitä ne sisältävät...

        Sinulla on tainnut olla tosi vaikea elämä??

        informoitu mediaa, että esillä on puutullit. Ei puhuttu, mitään että nyt olisi käsillä yksi tapaaminen muiden joukossa.

        Eli Vanhasella ja muulla matkaseurueella = Väyrynen & Vehviläinen täytyi olla tavoitteena ratkaisun löytyminen.

        Eli turhaan yrität selitellä tyhjää Moskovan matkaa.


    • oivahärkönen

      ... neuvotteluvalttinaan (kiristyskeinona) päästäkseen WTO:n (World Trade Organisation) jäseneksi. Suomella ei liene mitään sitä vastaan, että Venäjäkin saadaan tuon maailmankauppaa ohjaavan organisaation jäseneksi. Vanhanen sanoi keskusteluja hyödyllisiksi, mutta eihän Venäjä luovu valtistaan ennen kuin sen jäsenyys WTO:ssa on varmistettu. WTO:n jäsellä puutullien kaltaisia vientitulleja ei saisikaan olla.

      • viisaampi ?

        Kertoisitko tarkemmin, millä ...
        Kirjoittanut: oivahärkönen 27.11.2007 klo 08.49


        ... tavalla Vanhasen ura on ollut surkea. Hän on kuitenkin Gallup-historiamme suosituin pääministeri. Saitin sossukiihkoilijoiden ja Heinäluoman epätoivo pursuaa perusteettomina hyökkäilynä Vanhasta vastaan. Et ymmärrä sitäkään, ettei Vanhanen menisi Moskovaan, ellei hän etukäteen tiedä, että siellä saadaan meitä tyydyttävä tulos.


    • neutraalitarkkailija

      Provot provoina ja asiat asioina.

      Puutulliasia kytkeytyy Venäjän näkökulmasta jäsenyyteen WTO:ssa. Suomella ei ole juurikaan mahdollisuutta vaikuttaa tähän asiaan.

      Venäjä ja komissio käy asiasta neuvotteluja ja asiassa ollaan edistytty.

      Pidetään nämä tällaisten teknisluontoisten ongelmien tarkastelu asiatasolla.

      Mikäli kovaa kritiikkiä halutaan hallitukselle antaa, annettakoon se periaatteellisemmista arvopohjaisista kysymyksistä.

      Eli ei saivartelua saivartelun vuoksi.

      En lukenut avauksen muita vastauksia. Niissä on joku jo saattanut tuoda esille tuon mitä juuri sanoin tuosta WTO-kytkennästä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe