Uudet asuinalueet

Tuska...

Hyvinkään uudet asuinalueet - mm. Pavinmäki, Tanssikallio ja Tapainlinna - ovat kuin mitäkin parakkialueita. Asun itse myös tuolla alueella ja olen todella syvästi pettynyt alueen "maisemointiin"...

Talot, niin omakoti- kuin rivitalotkin, ovat aivan toisissaan kiinni ja väleissä ei ole kunnollisia pensas- tai lauta-aitoja. Rivitaloalueella ei edes erota, että missä loppuu edellinen yhtiö ja alkaa seuraava... Kaikki talot ja asunnot on niin samannäköisiä, että hyvä, kun kotiinsa löytää... ;)

Mitä mieltä te muut olette ko. alueista?

Olisin valmis muuttamaan jonnekin vanhemmalle alueella. Mutta, kun tuo muuttaminen on niin rahaa, aikaa ja vaivaa vaativaa puuhaa...

Mistähän nuo kaupungin päättäjät on oikein keksineetkään, että rakennetaanpa Hyvinkäälle vähän parakkialuetta...?!

6

1138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • free bird

      mä asun ennemmin kerrostalossa kuin noin tiiviisti rakennetulla alueella, vaikka oliskin omaa pihaa läntti. kyllä noi rintamamiestalot miellyttää silmääkin enemmän.

    • asdf

      Mikäli yksi tai muutama rakennusliike valmistaa omalle tontilleen rivitaloyhtiön tai sitten pari- ja erillistalojen yhtiön, toki ulkonäkö on näissä hyvinkin identtinen. Kun kaupunki vielä määrittelee julkisivutyylin, ei eroja ihan hirveästi pääse syntymään. Varsinkaan rakennusliike ei ala tekemään yhtä yhtiökokonaisuutta niin että kaikki talot olisivat yksilöitä.

      Jos laitetaan yksilöllisiä taloja isommalla pihalla, neliöhinta nousee reilusti. Olethan ottanut tämän näkökannan huomioon? Kukaan ei estä ostamasta omaa tonttia ja laittamasta siihen kaavan mukaista omaa taloaan, jos rahkeet vain riittävät.

      Olet varmaan huomannut että Suokadun kerrostalotkin ovat varsin samannäköisiä, vaikka rakentamassa on osittain eri firmoja. Rintamamiestalotkin Kutojankadun tienoilla ovat hyvin samanlaisia, joten se siitä erilaisuudesta...

      Itse asun tuolla "parakkialueella" ja olen hyvin tyytyväinen ympäristöön ja toteutustapaan. Omakotimaista asumista isommassa yhtiössä tuo omaa tilaa ja yhtiön mukana tuomaa mukavuutta.

    • OKT-asukas

      Olet oikeassa. Minun mielestäni rivitalot (niiden takapihat ja rivitaloyhtiöt) pitäisi olla aidattu joko lauta-aidalla tai kunnollisella pensasaidalla.

      Asuin itse ennen rivitaloasunnossa, jonka takapiha tökötti suoraan isolle tielle. Yritin siihen itse kasvattaa jotain pensaita suojaksi. Mutta aina joku kusetti koiransa minun pihalleni (minulla ei siis ole muuten mitään koiria vastaan). Eikä ollut kiva grillatakaan siinä pihalla, kun ohikulkijat oli noin 5 metrin päässä.

      Nyt asun omakotitalossa vähän syrjemmällä ja olen onnellinen!!! Saan grillata vaikka alasti, eikä kukaan ulkopuolinen ole näkemässä.

      Rivitaloasuminen on toki erilaista kuin omakotitaloasuminen. Mutta joku maku voisi tuossa rivitalorakentamisessakin olla. Kaupunkiin/kuntaan ja rakennusyhtiöihin on vain tainnut iskeä ahneus rahaan... Raha ratkaisee nykyään kaiken.

      • Entinen hyvinkaalainen

        Suomessa tuntuu olevan se tyyli, etta missaan ei sallita vaihtelua saman alueen asuntojen tyylissa ja maisema tulee tosi tylsaksi. Samoin olen ihmetellyt juuri tuota aidattomuutta. En mina ainakaan halua ohikulkijoiden nokan alla tehda pihahommiani tai vaikka ottaa aurinkoa kauniina kesapaivana. Kunnon aita pitaisi olla rivitaloissakin.


      • Entinen hyvinkaalainen kirjoitti:

        Suomessa tuntuu olevan se tyyli, etta missaan ei sallita vaihtelua saman alueen asuntojen tyylissa ja maisema tulee tosi tylsaksi. Samoin olen ihmetellyt juuri tuota aidattomuutta. En mina ainakaan halua ohikulkijoiden nokan alla tehda pihahommiani tai vaikka ottaa aurinkoa kauniina kesapaivana. Kunnon aita pitaisi olla rivitaloissakin.

        Kirjoitat täyttä totta ja samaa ihmettelen minäkin mitä lie tsaarinaikaista"sosiaalisuuden huumaa".

        Lienee tärkeää, että ulkopuoliset saavat kytätä mitä joku tekee saadakseen aihetta pahansuopaisuuteen tai johonkin mitä en itse henkilökohtaisesti ymmärrä.


    • wjjpiwurq

      Asun alueella itse, ja olet kyllä täysin oikeassa. Olisivat edes erivärisiä, jos ei sitten mallia voi vaihdella.
      Kaikkein kammottavimpia ovat muuten tänne Pavinmäkeen (tai tanssikallio kakkoseen) rakennetut ns. modernit talot. Niissä on outo puolikolmio katto ja valtavat huoneen kokoiset ikkunat. Kyllä ne suunnittelijat osaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1782
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      549
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      461
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe