Hyvinkään uudet asuinalueet - mm. Pavinmäki, Tanssikallio ja Tapainlinna - ovat kuin mitäkin parakkialueita. Asun itse myös tuolla alueella ja olen todella syvästi pettynyt alueen "maisemointiin"...
Talot, niin omakoti- kuin rivitalotkin, ovat aivan toisissaan kiinni ja väleissä ei ole kunnollisia pensas- tai lauta-aitoja. Rivitaloalueella ei edes erota, että missä loppuu edellinen yhtiö ja alkaa seuraava... Kaikki talot ja asunnot on niin samannäköisiä, että hyvä, kun kotiinsa löytää... ;)
Mitä mieltä te muut olette ko. alueista?
Olisin valmis muuttamaan jonnekin vanhemmalle alueella. Mutta, kun tuo muuttaminen on niin rahaa, aikaa ja vaivaa vaativaa puuhaa...
Mistähän nuo kaupungin päättäjät on oikein keksineetkään, että rakennetaanpa Hyvinkäälle vähän parakkialuetta...?!
Uudet asuinalueet
6
1138
Vastaukset
- free bird
mä asun ennemmin kerrostalossa kuin noin tiiviisti rakennetulla alueella, vaikka oliskin omaa pihaa läntti. kyllä noi rintamamiestalot miellyttää silmääkin enemmän.
- asdf
Mikäli yksi tai muutama rakennusliike valmistaa omalle tontilleen rivitaloyhtiön tai sitten pari- ja erillistalojen yhtiön, toki ulkonäkö on näissä hyvinkin identtinen. Kun kaupunki vielä määrittelee julkisivutyylin, ei eroja ihan hirveästi pääse syntymään. Varsinkaan rakennusliike ei ala tekemään yhtä yhtiökokonaisuutta niin että kaikki talot olisivat yksilöitä.
Jos laitetaan yksilöllisiä taloja isommalla pihalla, neliöhinta nousee reilusti. Olethan ottanut tämän näkökannan huomioon? Kukaan ei estä ostamasta omaa tonttia ja laittamasta siihen kaavan mukaista omaa taloaan, jos rahkeet vain riittävät.
Olet varmaan huomannut että Suokadun kerrostalotkin ovat varsin samannäköisiä, vaikka rakentamassa on osittain eri firmoja. Rintamamiestalotkin Kutojankadun tienoilla ovat hyvin samanlaisia, joten se siitä erilaisuudesta...
Itse asun tuolla "parakkialueella" ja olen hyvin tyytyväinen ympäristöön ja toteutustapaan. Omakotimaista asumista isommassa yhtiössä tuo omaa tilaa ja yhtiön mukana tuomaa mukavuutta. - OKT-asukas
Olet oikeassa. Minun mielestäni rivitalot (niiden takapihat ja rivitaloyhtiöt) pitäisi olla aidattu joko lauta-aidalla tai kunnollisella pensasaidalla.
Asuin itse ennen rivitaloasunnossa, jonka takapiha tökötti suoraan isolle tielle. Yritin siihen itse kasvattaa jotain pensaita suojaksi. Mutta aina joku kusetti koiransa minun pihalleni (minulla ei siis ole muuten mitään koiria vastaan). Eikä ollut kiva grillatakaan siinä pihalla, kun ohikulkijat oli noin 5 metrin päässä.
Nyt asun omakotitalossa vähän syrjemmällä ja olen onnellinen!!! Saan grillata vaikka alasti, eikä kukaan ulkopuolinen ole näkemässä.
Rivitaloasuminen on toki erilaista kuin omakotitaloasuminen. Mutta joku maku voisi tuossa rivitalorakentamisessakin olla. Kaupunkiin/kuntaan ja rakennusyhtiöihin on vain tainnut iskeä ahneus rahaan... Raha ratkaisee nykyään kaiken.- Entinen hyvinkaalainen
Suomessa tuntuu olevan se tyyli, etta missaan ei sallita vaihtelua saman alueen asuntojen tyylissa ja maisema tulee tosi tylsaksi. Samoin olen ihmetellyt juuri tuota aidattomuutta. En mina ainakaan halua ohikulkijoiden nokan alla tehda pihahommiani tai vaikka ottaa aurinkoa kauniina kesapaivana. Kunnon aita pitaisi olla rivitaloissakin.
Entinen hyvinkaalainen kirjoitti:
Suomessa tuntuu olevan se tyyli, etta missaan ei sallita vaihtelua saman alueen asuntojen tyylissa ja maisema tulee tosi tylsaksi. Samoin olen ihmetellyt juuri tuota aidattomuutta. En mina ainakaan halua ohikulkijoiden nokan alla tehda pihahommiani tai vaikka ottaa aurinkoa kauniina kesapaivana. Kunnon aita pitaisi olla rivitaloissakin.
Kirjoitat täyttä totta ja samaa ihmettelen minäkin mitä lie tsaarinaikaista"sosiaalisuuden huumaa".
Lienee tärkeää, että ulkopuoliset saavat kytätä mitä joku tekee saadakseen aihetta pahansuopaisuuteen tai johonkin mitä en itse henkilökohtaisesti ymmärrä.
- wjjpiwurq
Asun alueella itse, ja olet kyllä täysin oikeassa. Olisivat edes erivärisiä, jos ei sitten mallia voi vaihdella.
Kaikkein kammottavimpia ovat muuten tänne Pavinmäkeen (tai tanssikallio kakkoseen) rakennetut ns. modernit talot. Niissä on outo puolikolmio katto ja valtavat huoneen kokoiset ikkunat. Kyllä ne suunnittelijat osaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371812
- 50818
- 69786
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7661Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 52465