Olen korjauttanut vm 1999 Volvo V40 autoani nyt jo kolme kertaa Bilialla, eikä autoni ole vieläkään kunnossa! Ensimmäisellä kerralla autoon vaihdettiin virtalukko (a'150 €) työ. Huollosta todettiin, että vika ei ollutkaan virtalukossa, vaan rattilukossa (a'146 €)joka vaihdettiin samalla kertaa. En kuitenkaan saanut autoani käyttöön, koska heiltä puuttuivat murtopultit (a'20 €). Jouduin odottamaan autoni korjausta pari päivää lisää. Hakiessani autoani huollosta, Bilian huoltokaveri kertoi, että auto on muuten kunnossa, mutta kojetaulussa palaa airbagin varoitusvalo. Autolla pystyi ajamaan, mutta sain uuden ajan korjaukselle seuraavalle viikolle.
Käytettyäni seuraavalla viikolla auton taas huollossa ilmoittivat huollon kaverit, minulle, että autosta on tällä kertaa airbagin ohjausyksikkö rikki!!! (a'460 €). Olen huomenna viemässä autoani taas korjattavaksi, mutta varmasti käyn asiasta tiukkaa keskustelua hinnasta! Mielestäni tämä Bilian merkkikorjaus toiminta vaikuttaa enemmän rahastukselta ja asiantuntemattomalta auton korjaamiselta.
Onko muilla vastaavia kokemuksia asiasta ja voiko esim. airbagin ohjausyksikkö hajota autosta itsestään ilman kolarointia?
BILIAN HUOLTO ALA-ARVOISTA!
18
5511
Vastaukset
- ovat rikkoneet
jotain itse kun ovat rattilukkoa vaihtaneet,elä vaihdata vaan käske tarkistaa johdotukset,ei ne itsestään hajoile...
- ei voi pitää paikkaansa
Siis yritätkö oikeasti väittää että autosi oli Bilian "huollon" jälkeen vielä siinä kunnossa että pystyit ajamaan sen pois?
Kahden volvon ja yhden rellun kokemuksella en usko tuohon tarinaa alkuunkaan!
Selväksi trolliksi sinut paljastaa myös se että pikkuvian takia Bilia korjasi autoa VAIN kolme kertaa, aiheuttaen joka kerta niin pieniä uusia vikoja että auto oli edelleen ajokunnossa.
Seuraavaksi yrität varmaan väittää että sinulle lopulta ojennettavassa laskussa on vain sellaisia osia jotka tosiaan on asennettu *sinun* autoosi, olkoonkin että täysin turhaan :D
Ole ystävällinen ja lopeta oitis Bilian panettelu. Ei sinulla varmaan edes mitään volvoa ole kun tuollaista puppua kirjoitat.
Bilian laatua täydellisesti kuvaava "korjaus" oli esimerkiksi tämä: 900-sarjan volvostani oli ikkunan alareunan kromilista irronnut kokonaan toisesta päästään ja pyysin sen korjaamista määräaikaishuollon yhteydessä. Laskussa olikin 220mk (markka-aikaan) erä listan korjaamisesta.
Parkkipaikalla huomasin että lista oli alkuperäinen vääntynyt kappale jonka irronnut pää oli tosiaan ängetty paikallaan mutta lista oli sentin irti keskeltä ja pahasti vekillä.
Kun tökkäsin listan päätä kuului "pojojoing" ja edelleen täysin irrallinen lista pongahti takaisin sivulle sojottamaan. Listan pää oli vain nuijittu sen verran syvään että katkennut kiinikekynsi kesti ajamisen hallista parkkipaikalle. Tästä oli veloitettu uuden listan hinta ja vaihtotyö.- apa65
En viitsi tähän viestiin laittaa rekisterinumeroa, mutta Auto on Volvo V40 T4 vm 99 ja korjaukset on tehty Bilian Herttoniemen huoltopisteessä.
Vein tänä aamuna auton nyt airbagin ohjausyksikön vaihtoon. En ole vielä saanut huollosta soittoa, onko auto jo kunnosssa! Olen selvittänyt ohjausyksikön vaihtoa myös toisesta lähteestä. Biliasta he väittivät, että airbagin ohjausyksikkö ei ole missään tekemisessä virtalukon ja rattilukon vaihdon kanssa, koska ohjausyksikkö sijaitsee etupenkkien välissä.
Kuitenkin vaihdettaessa rattilukkoa, joudutaan irroittamaan turvatyyny paikaltaan, joten varmasti huollosssa on jouduttu irroittamaan ohjausyksikölle menevät liittimet. Eli vika voi edelleen olla johdotuksessa, eikä koko ohjausykskkö ole edes rikki??? Tämä selviää, jos vika ei poistu uuden ohjausyksikön vaihdolla.
Haen auton korjauksesta iltatapäivällä ja aion selvittää asian perinpohjaisesti ennen laskun maksamista. Jotta tarina ei jäisi tähän, niin edellisen korjauksen jäljiltä lämmityslaitteen puhaltimen taustavalo pimeni!!! Olen ilmoittanut myös tästä Bilialle. Onko sattumaa vai ei, mutta joka kerta autostani tuntutuu hajoavan uusi paikka lisää!
Eli tarina jatkuu... Kerron huomenna lisää, miten tapaus etenee... - ammattiase__ntaja
apa65 kirjoitti:
En viitsi tähän viestiin laittaa rekisterinumeroa, mutta Auto on Volvo V40 T4 vm 99 ja korjaukset on tehty Bilian Herttoniemen huoltopisteessä.
Vein tänä aamuna auton nyt airbagin ohjausyksikön vaihtoon. En ole vielä saanut huollosta soittoa, onko auto jo kunnosssa! Olen selvittänyt ohjausyksikön vaihtoa myös toisesta lähteestä. Biliasta he väittivät, että airbagin ohjausyksikkö ei ole missään tekemisessä virtalukon ja rattilukon vaihdon kanssa, koska ohjausyksikkö sijaitsee etupenkkien välissä.
Kuitenkin vaihdettaessa rattilukkoa, joudutaan irroittamaan turvatyyny paikaltaan, joten varmasti huollosssa on jouduttu irroittamaan ohjausyksikölle menevät liittimet. Eli vika voi edelleen olla johdotuksessa, eikä koko ohjausykskkö ole edes rikki??? Tämä selviää, jos vika ei poistu uuden ohjausyksikön vaihdolla.
Haen auton korjauksesta iltatapäivällä ja aion selvittää asian perinpohjaisesti ennen laskun maksamista. Jotta tarina ei jäisi tähän, niin edellisen korjauksen jäljiltä lämmityslaitteen puhaltimen taustavalo pimeni!!! Olen ilmoittanut myös tästä Bilialle. Onko sattumaa vai ei, mutta joka kerta autostani tuntutuu hajoavan uusi paikka lisää!
Eli tarina jatkuu... Kerron huomenna lisää, miten tapaus etenee...virtalukon vaihto on edellyttänyt ohjauspyörän irroituksen,on luultavaa että ohjauspyörä on asennettu takaisin paikoilleen väärään asentoon jolloin ohjauspyörän spiraali on katkennut. on erittäin tärkeää kun auto on varustettu airbagillä ratin asento merkitään tarkkaan takaisinasennusta varten. sriraali ei ole ohjainlaite vaan ohjausakselilla sijaitseva tunnistin jonka rikkoontuminen kytkee airbagin pois käytöstä ja sytyttää merkkivalon. en tietenkään voi olla varma,enkä lähde ketään syyttelemään,esitän vain yhden mahdollisuuden.
- ...
ammattiase__ntaja kirjoitti:
virtalukon vaihto on edellyttänyt ohjauspyörän irroituksen,on luultavaa että ohjauspyörä on asennettu takaisin paikoilleen väärään asentoon jolloin ohjauspyörän spiraali on katkennut. on erittäin tärkeää kun auto on varustettu airbagillä ratin asento merkitään tarkkaan takaisinasennusta varten. sriraali ei ole ohjainlaite vaan ohjausakselilla sijaitseva tunnistin jonka rikkoontuminen kytkee airbagin pois käytöstä ja sytyttää merkkivalon. en tietenkään voi olla varma,enkä lähde ketään syyttelemään,esitän vain yhden mahdollisuuden.
Minäkään en autoista mitään ymmärrä, mutta elektroniikasta kylläkin. Airbagin ohjausyksikkö on oletettavasti jonkinlainen elektroninen härveli. Kun ratti ja airbägi on jouduttu poistamaan, on airbagin ja ohjausyksikön välisiin johdotuksiin jouduttu varmasti kajoamaan. Tulee mieleen sellainen asia kuin "staattinen sähkö", joka tekee selvää jälkeä lähes mistä tahansa elektronisesta.
Kuluttajansuojalain 8. luvun 32§ 1 mom on tutustumisen arvoinen. Siinä sanotaan seuraavasti:
- - -
Muut säännökset eräistä kuluttajapalvelussopimuksista
32 § (5.1.1994/16)
Palveluksen yhteydessä aiheutuneet omaisuusvahingot
Jos palveluksen kohde-esine taikka muu tilaajan tai hänen perheenjäsenensä omaisuus on vahingoittunut, vähentynyt, tuhoutunut tai kadonnut sen ollessa palvelussopimuksen perusteella toimeksisaajan hallinnassa tai valvonnassa, toimeksisaajan on korvattava vahinko, jollei hän osoita, että vahinko ei johtunut huolimattomuudesta hänen puolellaan.
- - -
Toisin sanoen, jos auto on yksityisomistuksessa (so kuluttajansuojalakia sovelletaan), Bilia on velvollinen osoittamaan, että arbagin ohjausyksikön vaurioituminen EI ole johtunut Biliasta. Näyttötaakkaa saattaa olennaisesti vaikeuttaa se, jos airbagiin tai sen johdotuksiin on jouduttu koskemaan rattia irrotettaessa.
Eli ei muuta kuin keskustelemaan. Tarvittaessa voit tehdä valituksen kuluttajariitalautakunnalle, sekään ei maksa mitään. - apa65
... kirjoitti:
Minäkään en autoista mitään ymmärrä, mutta elektroniikasta kylläkin. Airbagin ohjausyksikkö on oletettavasti jonkinlainen elektroninen härveli. Kun ratti ja airbägi on jouduttu poistamaan, on airbagin ja ohjausyksikön välisiin johdotuksiin jouduttu varmasti kajoamaan. Tulee mieleen sellainen asia kuin "staattinen sähkö", joka tekee selvää jälkeä lähes mistä tahansa elektronisesta.
Kuluttajansuojalain 8. luvun 32§ 1 mom on tutustumisen arvoinen. Siinä sanotaan seuraavasti:
- - -
Muut säännökset eräistä kuluttajapalvelussopimuksista
32 § (5.1.1994/16)
Palveluksen yhteydessä aiheutuneet omaisuusvahingot
Jos palveluksen kohde-esine taikka muu tilaajan tai hänen perheenjäsenensä omaisuus on vahingoittunut, vähentynyt, tuhoutunut tai kadonnut sen ollessa palvelussopimuksen perusteella toimeksisaajan hallinnassa tai valvonnassa, toimeksisaajan on korvattava vahinko, jollei hän osoita, että vahinko ei johtunut huolimattomuudesta hänen puolellaan.
- - -
Toisin sanoen, jos auto on yksityisomistuksessa (so kuluttajansuojalakia sovelletaan), Bilia on velvollinen osoittamaan, että arbagin ohjausyksikön vaurioituminen EI ole johtunut Biliasta. Näyttötaakkaa saattaa olennaisesti vaikeuttaa se, jos airbagiin tai sen johdotuksiin on jouduttu koskemaan rattia irrotettaessa.
Eli ei muuta kuin keskustelemaan. Tarvittaessa voit tehdä valituksen kuluttajariitalautakunnalle, sekään ei maksa mitään.Hain tänään iltapäivällä autoni takaisin korjauksesta. Autoon oli nyt asennettu uusi airbagin ohjausyksikkö. Vika oli Bilian mukaan ollut siinä, että ohjausyksikkö oli mahdollisesti ollut vaurioitunut aikaisemmin. Huollosta myönnettiin, että he tosiaan olivat irroittaneet turvatyynyn paikaltaan rattilukkoa vaihtaessa. Kytkettäessä johdotus takaisin ohjausyksikköön ilmeni vika siten, että kojetaulussa oleva SRS-järjestelmän varoitusvalo ei sammunutkaan resetoitaessa tietokoneen muistia!!!
Huollosta annettiin minulle vielä yhteensä 590 € lasku korjaustyöstä ja osista. Autoa ei myöskään luovútettaisi ennen laskun maksamista. Seuraavaksi pyysin itselleni vaihdettua Airbagin ohjausyksikköä, jota ei aluksi haluttu luovuttaa, koska kyseessä on turvavaruste, joka tuhotaan vaihdon jälkeen. Sain kuitenkin vanhan yksikön itselleni vaatiessani sen lisätutkimuksia varten. Suostuin lisäksi maksamaan puolet laskusta, jotta saan autoni käyttöön.
Lisäksi huoltotöiden vastaanottaja ilmoitti, että he ovat tulossa vastaan korjauskustannusten veloittamisessa niin, että uudesta rattilukosta ja sen asennuksesta ei veloitettaisi minua. Eli Bilian huolto myöntää korjauksessa tapahtuneen virheen!!!
Jotta Herttoniemen huoltoyksikön korjaustoiminta olisi loppuun asti ala-arvoista tapahtui lämmityslaitteen puhaltimen taustavalon korjauksessa seuraava moka!!!! Asentajan tarkoituksena oli vaihtaa palanut ledi säätimen kytkimelle. Huollossa ei kuitenkaan löytynyt kyseisiä merkkivaloja. Lisäksi asentaja onnistui pimentämään kaikkien kolmen säätimen merkkilamput (puhallin, lämpötilan säätö ja puhallussuunnan valintakytkin). Lisäksi kotiin ajaessani huomasin, että myös automattivaihteiston valintakytkimen merkkivalo oli pimentynyt.
Huomenna soitan uudelleen huoltoon ja varmasti kerron mitä mieltä olen koko touhusta!!! Parasta olisi, että huolto ei enää koskisi koko autoon, jotta enempää vahinkoa ei pääsisi syntymään. - niin minäkin tein
apa65 kirjoitti:
Hain tänään iltapäivällä autoni takaisin korjauksesta. Autoon oli nyt asennettu uusi airbagin ohjausyksikkö. Vika oli Bilian mukaan ollut siinä, että ohjausyksikkö oli mahdollisesti ollut vaurioitunut aikaisemmin. Huollosta myönnettiin, että he tosiaan olivat irroittaneet turvatyynyn paikaltaan rattilukkoa vaihtaessa. Kytkettäessä johdotus takaisin ohjausyksikköön ilmeni vika siten, että kojetaulussa oleva SRS-järjestelmän varoitusvalo ei sammunutkaan resetoitaessa tietokoneen muistia!!!
Huollosta annettiin minulle vielä yhteensä 590 € lasku korjaustyöstä ja osista. Autoa ei myöskään luovútettaisi ennen laskun maksamista. Seuraavaksi pyysin itselleni vaihdettua Airbagin ohjausyksikköä, jota ei aluksi haluttu luovuttaa, koska kyseessä on turvavaruste, joka tuhotaan vaihdon jälkeen. Sain kuitenkin vanhan yksikön itselleni vaatiessani sen lisätutkimuksia varten. Suostuin lisäksi maksamaan puolet laskusta, jotta saan autoni käyttöön.
Lisäksi huoltotöiden vastaanottaja ilmoitti, että he ovat tulossa vastaan korjauskustannusten veloittamisessa niin, että uudesta rattilukosta ja sen asennuksesta ei veloitettaisi minua. Eli Bilian huolto myöntää korjauksessa tapahtuneen virheen!!!
Jotta Herttoniemen huoltoyksikön korjaustoiminta olisi loppuun asti ala-arvoista tapahtui lämmityslaitteen puhaltimen taustavalon korjauksessa seuraava moka!!!! Asentajan tarkoituksena oli vaihtaa palanut ledi säätimen kytkimelle. Huollossa ei kuitenkaan löytynyt kyseisiä merkkivaloja. Lisäksi asentaja onnistui pimentämään kaikkien kolmen säätimen merkkilamput (puhallin, lämpötilan säätö ja puhallussuunnan valintakytkin). Lisäksi kotiin ajaessani huomasin, että myös automattivaihteiston valintakytkimen merkkivalo oli pimentynyt.
Huomenna soitan uudelleen huoltoon ja varmasti kerron mitä mieltä olen koko touhusta!!! Parasta olisi, että huolto ei enää koskisi koko autoon, jotta enempää vahinkoa ei pääsisi syntymään.Olen käyttänyt autoani kerran Herttoniemessä enkä asioi siellä toiste.
Renault Scénic 1998, jonka avain hukkasi koodinsa eikä sitä voitu enää ohjelmoida uudestaan > uusi lähtinosa piti tilata Ranskasta, kesti viikon, auto uudestaan Hertsikkaan.
Soittoa siitä että auto olisi valmis ei ala kuulua joten soittelin sinnepäin. Mutinaa, ja kohta soitettiin ja kerrottiin että maahantuojan mukaan muka maassa olisi kaksi autoa samalla rekisterinumerolla ja arvaa vaan kumman auton valmistenumeron mukaan uusi lähetin oli tilattu?
Kolmas reissu, ja kysyin kauanko kestää. Tunti-puolitoista tarkoittti tässä tapauksessa tunti plus puolitoista. Tosiaankin pikahuolto kesti 2,5 h tulivat hinnassa nirsosti vastaan.
Nykyinen Relluni käy Auto Serviassa. - tarkista lasku
apa65 kirjoitti:
Hain tänään iltapäivällä autoni takaisin korjauksesta. Autoon oli nyt asennettu uusi airbagin ohjausyksikkö. Vika oli Bilian mukaan ollut siinä, että ohjausyksikkö oli mahdollisesti ollut vaurioitunut aikaisemmin. Huollosta myönnettiin, että he tosiaan olivat irroittaneet turvatyynyn paikaltaan rattilukkoa vaihtaessa. Kytkettäessä johdotus takaisin ohjausyksikköön ilmeni vika siten, että kojetaulussa oleva SRS-järjestelmän varoitusvalo ei sammunutkaan resetoitaessa tietokoneen muistia!!!
Huollosta annettiin minulle vielä yhteensä 590 € lasku korjaustyöstä ja osista. Autoa ei myöskään luovútettaisi ennen laskun maksamista. Seuraavaksi pyysin itselleni vaihdettua Airbagin ohjausyksikköä, jota ei aluksi haluttu luovuttaa, koska kyseessä on turvavaruste, joka tuhotaan vaihdon jälkeen. Sain kuitenkin vanhan yksikön itselleni vaatiessani sen lisätutkimuksia varten. Suostuin lisäksi maksamaan puolet laskusta, jotta saan autoni käyttöön.
Lisäksi huoltotöiden vastaanottaja ilmoitti, että he ovat tulossa vastaan korjauskustannusten veloittamisessa niin, että uudesta rattilukosta ja sen asennuksesta ei veloitettaisi minua. Eli Bilian huolto myöntää korjauksessa tapahtuneen virheen!!!
Jotta Herttoniemen huoltoyksikön korjaustoiminta olisi loppuun asti ala-arvoista tapahtui lämmityslaitteen puhaltimen taustavalon korjauksessa seuraava moka!!!! Asentajan tarkoituksena oli vaihtaa palanut ledi säätimen kytkimelle. Huollossa ei kuitenkaan löytynyt kyseisiä merkkivaloja. Lisäksi asentaja onnistui pimentämään kaikkien kolmen säätimen merkkilamput (puhallin, lämpötilan säätö ja puhallussuunnan valintakytkin). Lisäksi kotiin ajaessani huomasin, että myös automattivaihteiston valintakytkimen merkkivalo oli pimentynyt.
Huomenna soitan uudelleen huoltoon ja varmasti kerron mitä mieltä olen koko touhusta!!! Parasta olisi, että huolto ei enää koskisi koko autoon, jotta enempää vahinkoa ei pääsisi syntymään.sitten kun verenpaine laskee alemmas kuin volvosi renkaissa ja otsasuonet ovat hieman peukaloa ohuemmat, voitkin ottaa ison kahvin ja istua alas tutkailemaan sitä laskua.
Näyttääkö jokainen rivi, etenkin kalliit osat todella siltä että ne a) ylipäätänsä kuuluivat autoosi ja b) niiden vaihto oli välttämätöntä korjauksessa.
Omasta kokemuksesta ja yhden urheiluseuran juhlissa kännissä uhonneen Bilian huoltomiehen rehentelyistä päätellen firmassa on ikimuistoinen nautintaoikeus joka liittyy omiin, perheen ja kavereiden autoihin asennettujen kalliimpien varaosien laskutukseen.
Mahtoi tulla pojille kova kiire löytää jostain "hajonnut" ohjausyksikkö todisteeksi..... - ...
apa65 kirjoitti:
Hain tänään iltapäivällä autoni takaisin korjauksesta. Autoon oli nyt asennettu uusi airbagin ohjausyksikkö. Vika oli Bilian mukaan ollut siinä, että ohjausyksikkö oli mahdollisesti ollut vaurioitunut aikaisemmin. Huollosta myönnettiin, että he tosiaan olivat irroittaneet turvatyynyn paikaltaan rattilukkoa vaihtaessa. Kytkettäessä johdotus takaisin ohjausyksikköön ilmeni vika siten, että kojetaulussa oleva SRS-järjestelmän varoitusvalo ei sammunutkaan resetoitaessa tietokoneen muistia!!!
Huollosta annettiin minulle vielä yhteensä 590 € lasku korjaustyöstä ja osista. Autoa ei myöskään luovútettaisi ennen laskun maksamista. Seuraavaksi pyysin itselleni vaihdettua Airbagin ohjausyksikköä, jota ei aluksi haluttu luovuttaa, koska kyseessä on turvavaruste, joka tuhotaan vaihdon jälkeen. Sain kuitenkin vanhan yksikön itselleni vaatiessani sen lisätutkimuksia varten. Suostuin lisäksi maksamaan puolet laskusta, jotta saan autoni käyttöön.
Lisäksi huoltotöiden vastaanottaja ilmoitti, että he ovat tulossa vastaan korjauskustannusten veloittamisessa niin, että uudesta rattilukosta ja sen asennuksesta ei veloitettaisi minua. Eli Bilian huolto myöntää korjauksessa tapahtuneen virheen!!!
Jotta Herttoniemen huoltoyksikön korjaustoiminta olisi loppuun asti ala-arvoista tapahtui lämmityslaitteen puhaltimen taustavalon korjauksessa seuraava moka!!!! Asentajan tarkoituksena oli vaihtaa palanut ledi säätimen kytkimelle. Huollossa ei kuitenkaan löytynyt kyseisiä merkkivaloja. Lisäksi asentaja onnistui pimentämään kaikkien kolmen säätimen merkkilamput (puhallin, lämpötilan säätö ja puhallussuunnan valintakytkin). Lisäksi kotiin ajaessani huomasin, että myös automattivaihteiston valintakytkimen merkkivalo oli pimentynyt.
Huomenna soitan uudelleen huoltoon ja varmasti kerron mitä mieltä olen koko touhusta!!! Parasta olisi, että huolto ei enää koskisi koko autoon, jotta enempää vahinkoa ei pääsisi syntymään.> Seuraavaksi pyysin itselleni vaihdettua Airbagin ohjausyksikköä, jota ei aluksi haluttu luovuttaa, koska kyseessä on turvavaruste, joka tuhotaan vaihdon jälkeen. Sain kuitenkin vanhan yksikön itselleni vaatiessani sen lisätutkimuksia varten.
Ei Bilia sitä noin vain voi tuhota, vaikka se rikki onkin ja on "turvavaruste". Se on edelleen sinun omaisuuttasi, rikkinäinen tai ei.
- apa65
Selvitin airbagin ohjausyksikön rikkoutumista toisesta lähteestä. Sain tietää, että ohjausyksikön vikakoodit eivät välttämättä purkaudu kojetaulun näytölle, ennen kuin yksikön muisti tyhjennetään kuten nyt on airbagin irroituksen yhteydessä tapahtunut. Se milloin ohjausyksikön rikkoutuminen on tapahtunut on asiakkaan osalta vaikea jälkeenpäin osoittaa.
Mikäli ohjausyksikkö on rikkoutunut, ei ohjausyksikön muistia saada enää tyhjennettyä, vaan kojetaulussa palaa jatkuvasti SRS-varoitusvalo. Mikäli vika olisi esim. ohjauspyörän spiraalin katkeaminen tai johtovika saisi ohjausyksikön muistin tyhjennettyä ja SRS-merkkivalo sammuisi kojetaulusta. Eli asiakkaana olen tässä tapauksessa aika heikoilla osoittaakseni ohjausyksikön hajoamisen korjauksen yhteydessä. Luultavaa onkin, että joudun maksamaan koko ohjausyksikön korjauksen kustannukset eli yhteensä 590 €.
Soitin Bilialle ja kävin pitkän keskustelun auton korjauskustannuksista. Lopputulos oli se, että maksan virtalukon varaosan hinnan 150 € ohjausyksikön korjauksen 590 €. Eli yhteensä 740 €!!!!
Lisäksi toimitan auton vielä ensi viikolla huoltoon, jossa Bilia laittaa palaneet lämmityslaitteen kytkimien ja automaattivaihteiston vaihdekepin valot veloituksetta kuntoon.
Summa summarum... eli helvetin kallis korjaus autoon tuli virtalukon vaihdosta! Lisäksi olen joutunut käyttämään auton korjauksessa yhteensä neljä päivää ja taustavalojen korjaus on vielä kesken....
ARVAATKAA VIENKÖ AUTOANI TOISTA KERTAA KYSEISEEN PULJUUN KORJATTAVAKSI!- ...
Et tainnut lukea tuota kuluttajansuojalain kohtaa tarkasti. Siinä sanotaan nimenomaan, että näyttövelvollisuus on Bilialla eikä Sinulla. Bilia siis on velvollinen osoittamaan, että ohjausyksikkö EI ole hajonnut huollon aikana, kun vika kerran on ensimmäisen kerran tullut ilmi nimenomaan huollon ja airbagin irroittamisen yhteydessä.
Lisätietoja oman kunnan kuluttajaneuvojalta. - maksatte johonkin
... kirjoitti:
Et tainnut lukea tuota kuluttajansuojalain kohtaa tarkasti. Siinä sanotaan nimenomaan, että näyttövelvollisuus on Bilialla eikä Sinulla. Bilia siis on velvollinen osoittamaan, että ohjausyksikkö EI ole hajonnut huollon aikana, kun vika kerran on ensimmäisen kerran tullut ilmi nimenomaan huollon ja airbagin irroittamisen yhteydessä.
Lisätietoja oman kunnan kuluttajaneuvojalta.merkkiliikkeeseen 100e tunnilta? On olemassa ihan oikeitakin autosähkökorjaamoja, niitä pieniä ja siellä ei pojat opettele käyttämään testereitä, niitä osataan käyttää. Hintakin on yleensä paljon halvempi.
- apa65
maksatte johonkin kirjoitti:
merkkiliikkeeseen 100e tunnilta? On olemassa ihan oikeitakin autosähkökorjaamoja, niitä pieniä ja siellä ei pojat opettele käyttämään testereitä, niitä osataan käyttää. Hintakin on yleensä paljon halvempi.
osaavan laittaa auton kuntoon varsinkin, kun kyse on tavanomaisesta poikkeavasta viasta!
Jälkiviisasteluna voin kyllä myöntää tehneeni pahan erehdyksen Bilian suhteen :(
- laguuni2
No jopas kuulostaa tutulta
olen itsekin asioinut H:niemen Piliassa ja puitteet on komeat mutta homma kusee.
Kuinkahan moni on käynyt vaihdattamassa Relluunsa Puolia?
Kyllä saa maksaa itsensä kipeäksi kun Pilia laskuttaa.
Vikakoodin luku 30€, koeajo 40€ ,käyvät vetäisemässä pillurallit asiakkaan laskuun.
Kun maksaa itse huollot ja korjaukset, niin on pakko vetää johtopäätökset Bilia suhteen.
Ja kuten muissa viesteissä näkyy, myös osien hinnoittelu on törkeä.
Puolien hinnat on 55€ - 111€, tuon 111€ puolan hinnan löytää netistä, se on halvimmillaan 31e ja sama osa.
Mitä sanotte moottoriöljyn hinnasta, 4 Litraa 80€, pelkkä öljy siis!
Hinnat ovat esim Motonetin hintoihin verrattuna 100-200% enemmän.
Miten näillä hinnoilla pystyy pitämään hommaa käynnissä, en keksi muuta syytä kuin Leasing-autoilijat. Kun ei itse näe laskua, vaan sen maksaa leasing-yhtiö, ei hinnoista välitetä.
Mutta kyllä se leasing maksuissa peritään. - apa65
Edellinen kytkimien merkkivalojen ja vaihteiston valitsimen taustavalojen korjaus tuli sitten tehtyä. Hain autoni keskiviikkona huollosta. Taustavalot oli tosiaan laitettu, mutta
tällä kertaa oli sitten Sport kytkimen ja Winter kytkimen merkkivalot pimenneet!!!
Tein selväksi huollossa, että auto on saatava samaan kuntoon, kuin sen se oli merkkivalojen suhteen sinne tuotaessa! Huollossa mutisivat, vain että syynä saattoi olla jokin kytkinvika, jota huoltomies ei varmaan muistanut tarkastaa.
Homma haisee jo niin pahasti ammattitaidottomuudelta, että en kyllä autoani enää kyseiseen HERTTONIEMEN toimipisteeseen veisi, jos korjauksia ei veloituksetta autooni tehtäisi. Lisäksi minulla on vielä puolet airbagin ohjausyksikön laskusta maksamatta, mitä en kyllä maksakaan, ennen kuin auto saadaan siellä kuntoon.
ÄLKÄÄ IHMEESSÄ EREHTYKÖ VIEMÄÄN AUTOANNE HERTTONIEMEN BILIAAN, JOLLETTE HALUA RAHOISTANNE EROON JA AUTOANNE HUONOMPAAN KUNTOON!!!
Minä en varmasti erehdy toista kertaa asioimaan kyseisen liikkeen huoltopalvelun asiakkaana!
Huollosta lupasivat vielä perjantaina soitella ja ilmoittaa uuden ajan merkkivalojen korjaukselle. Puhelua ei vielä ole kuulunut...- taitaa....
se suomalainen tieto/taito olla neuvostovenäjän
tasolla!Joku paskamaha rassaa,tietämättä yhtään mitään ja asiakas maksaa.Koskee esim rakennusalaa ym.myös
- apa65
Tänään päätin sitten soitella Bilialle autoni korjauksesta, kun soittoa sieltä ei ole kuulunut vaikka kohta kaksi viikkoa on edelliisestä korjauksesta kulunut!!!
Ensiksi en tietenkään saanut kiinni töiden vastaanottajaa, joka autoni korjausta on aluksi hoitanut. Jätin soittopyynnön asiasta ja muutaman tunnin päästä yhteydenotto tulikin. Sitten tuli vielä toinen puhelu kaverilta, joka viimeisen korjauksen jälkeen luovutti autoni minulle. Kerroin, että pallo on nyt teillä ja odotttelen milloin pääsen tuomaan autoni sinne korjaukseen. Kerroin myös, että puolet laskusta on edelleen maksamatta, koska autoni ei ole siinä kunnossa, kun se oli korjaukseen tuotaessa kyseisten merkkivalojen suhteen.
Uskomattominta oli, etä huollon kaveri kertoi puhelimessa, että heillä ei ole tietoa kuinka vika mahdollisesti korjataan!!! IHMETTELEN MITEN IHMEESSÄ VOLVON HUOLLOSSA EI VOIDA TUOLLAISTA VIKAA OSATA KORJATA! Mitäköhän ne siellä sitten osaavat laittaa. Rikkoa ja purkaa autoa ja vielä maksattaa laskun asiakkaalla!!!
Huollon kaveri selitti, että vika on mahdollisesti johtojen maadoituksessa ja ollut autossa jo sinne tuotaessa. EI HELVET... Autossa toimivat kaikki kytkimien merkkivalot ennen korjausta. Että kehtaavatkin väittää, että osat hajoavat itsestään huollon aikana.
Lopuksi tämä viimeisen huollon luovuttaja sysäsi vastuun asiasta tälle ensimmäisen kerran korjausta hoitaneelle kaverille ja pesi itse kätensä asista. Kerroin, että olisikin parempi, jos sama henkilö Bilian päässä hoitaisi asiaa, jotta minun ei joka kerta tarvitsisi tarinaa alusta asti selitellä. Onhan heillä asiaskastiedoissa varmasti kaikki tiedot autoni korjauksesta ja tiedossa mitä sille on huollossa tehty ja mitä on vielä tekemättä.
Odottelen siis edelleen sitä yhteydenottoa Bilialta...
HYVÄÄ JOULUA VAIN KAIKILLE!
EIKÄ TÄMÄ TARINA OLE MIKÄÄN JOULUSATU VAAN TOTISINTA TOTTA HERTTONIEMELÄISESSÄ VOLVON MERKKIHUOLLOSSA- apa65
Luulin tämän korjausasian jo unohtuneen myös Bilian puolelta, kunnes viime viikolla asiassa tapahtui outo käänne!
Ensinnäkin olin jo nuolenut omat haavani ja maksanut loputkin korjauslaskusta ensimmäisen karhun jälkeen. Tietysti vastasin Bilalta tulleeseen asiakaspalautteeseen tulikivenkatkuisesti ja kerroin todellisen arvioni korjaustoiminnan onnistumisesta kyseisessä tapauksessa.
Eli Bilialta otettiin minulle yhteyttä ja pahoiteltiin, että autoni korjaus oli näinkin pahasti epäonnistunut. Kerroin, että olin myös tehnyt asiassa omat johtopäätökseni ja en varmasti tulisi jatkossa koskaan käyttämään kyseisen huoltoyksikön palveluita. Lisäksi tänä vuonna vaihdettavaksi tulevan Volvon merkki olisi hyvin todennäköisesti toinen!
Aikamme asiasta keskusteltuani suostuin kuitenkin vielä kerran toimittaan autoni Herttoniemen Biliaan korjattavaksi, mikäli siitä ei syntyisi minulle euroakaan kustannuksia!!!
Yllätys oli melkoinen, kun tänään sain autoni viimein huollosta ja (toinen) huoltoasentaja olikin löytänyt Sport-kytkimen ja Winter-kytkimen toiminnassa kontaktihäiriön. Nyt kaikki kytkimet ja merkkivalot taas toimivat, niin kuin ennenkin...
Bilia pelasti tässä tapauksessa edes sen pienenkin uskottavuuden autoni korjauksessa, vaikka sainkin siitä maksaa ison hinnan (yht. 740 €).
Keroinkin, että tämä toiminta on sitä asiakaspalvelua, jota olisin odottanut korjaukselta jo alusta lähtien.
Ehkä sitä vielä Volvon voisi hankkiakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565