Helluntailaisesta nuiva luterilainen?

15

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kadun-nainen

      Mitä minä olen oppinut kristinuskon kautta on se , että pahoja kyssäreitä tulee taivaan portilla vastaan ihan muitten toimesta.

      P-Portsari kyselisi, että onks tuon toinen
      täysi"päinen" sisään päästäkseen. Vai liian nuiva.

      Itse ymmärrän Jumalan valolla olevan vaikutusta kaikkiin uskontoihin valoihmisinä.

      • aina stemmaa Raamatun kanssa!
        ""

        Jumalan valo ihmiselle on nimenomaan Jeesus, eikä kaikenmaailman uskonnoilla ole mitään yhteyttä tähän Jumalan valoon, Jeesukseen Kristukseen!

        Kaikenmaailman uskonnot on ihmisuskontoja, he itse ovat rakantaneet raamit käyttätymismallit uskonnonoilleen.

        Jumalan valo sensijaan tuli taivaasta luoksemme, tuoden valon, evankeliumin, ja se tie avattiin taivaasta alas maailmaan, eikä päivnvastoin.

        Jeesuksen antaessa henkensä, temppelin esirippu repesi YLHÄÄLTÄ alas, taivaasta ihmisen luo.

        Jeesus sanoo: "Teidän täytyy syntyä uudesti YLHÄÄLTÄ!"

        Ei niikuin ihmisuskonnot, jotka on maasta taivaaseen rakennettuja kyhäelmiä, jotka ei koskaan saavuta taivaan valtakuntaa, juuri siitä syystä, kun ne on syntisen ihmisen, omien tekojen rakennelmia.


      • Kadun*Nainen
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        aina stemmaa Raamatun kanssa!
        ""

        Jumalan valo ihmiselle on nimenomaan Jeesus, eikä kaikenmaailman uskonnoilla ole mitään yhteyttä tähän Jumalan valoon, Jeesukseen Kristukseen!

        Kaikenmaailman uskonnot on ihmisuskontoja, he itse ovat rakantaneet raamit käyttätymismallit uskonnonoilleen.

        Jumalan valo sensijaan tuli taivaasta luoksemme, tuoden valon, evankeliumin, ja se tie avattiin taivaasta alas maailmaan, eikä päivnvastoin.

        Jeesuksen antaessa henkensä, temppelin esirippu repesi YLHÄÄLTÄ alas, taivaasta ihmisen luo.

        Jeesus sanoo: "Teidän täytyy syntyä uudesti YLHÄÄLTÄ!"

        Ei niikuin ihmisuskonnot, jotka on maasta taivaaseen rakennettuja kyhäelmiä, jotka ei koskaan saavuta taivaan valtakuntaa, juuri siitä syystä, kun ne on syntisen ihmisen, omien tekojen rakennelmia.

        mutta, kaikkiallahan odotetaan Kristuksen, Buddhan, Krishan, Imam Mahdin, Messiaan uutta tulemista. Pitäisiköhän meidän olettaa että he tulevat kaikki eri suunnista, vai onko kysymyksessä yksi ja sama lähettiläs. Otaksun että jos saamme vieraita, tulee vain yksi ja jos kyseessä on jatkossa tempautusta, siihen liittyvät kaikki ne ihmiset, jotka ovat omaksuneet universaalin rakkauden merkityksen ja sisäistäneet henkisten arvojen tärkeyden. Niitähän Jeesuskin opetti. Mutta onnistuuhan niiden oppiminen muuallakin, riippumatta uskontokunnasta tai uskomuksista. Kun liitettään kaikkien uskontojen perus sanoma yhteen istutaan takuulla saman ristin juurella. Nyt on vain niin että ihmiskunta alkaa menettää otettaan tästä kauniista planeetastamme ja irrota Jumalasta, siksi ravistelu olisi paikallaan. Jatketaan Mohikaani27 harjoituksia. Hyvällä mielellä


      • Kadun*Nainen kirjoitti:

        mutta, kaikkiallahan odotetaan Kristuksen, Buddhan, Krishan, Imam Mahdin, Messiaan uutta tulemista. Pitäisiköhän meidän olettaa että he tulevat kaikki eri suunnista, vai onko kysymyksessä yksi ja sama lähettiläs. Otaksun että jos saamme vieraita, tulee vain yksi ja jos kyseessä on jatkossa tempautusta, siihen liittyvät kaikki ne ihmiset, jotka ovat omaksuneet universaalin rakkauden merkityksen ja sisäistäneet henkisten arvojen tärkeyden. Niitähän Jeesuskin opetti. Mutta onnistuuhan niiden oppiminen muuallakin, riippumatta uskontokunnasta tai uskomuksista. Kun liitettään kaikkien uskontojen perus sanoma yhteen istutaan takuulla saman ristin juurella. Nyt on vain niin että ihmiskunta alkaa menettää otettaan tästä kauniista planeetastamme ja irrota Jumalasta, siksi ravistelu olisi paikallaan. Jatketaan Mohikaani27 harjoituksia. Hyvällä mielellä

        mutta ketään muita ei ole tulossa, kuin Herra Jeesus Kristus! Usko pois!


    • että luterilainen olisi nuiva!

      Vaan jos helluntailaisesta jostain syystä tulee luterilainen, hän on todennäköisesti juuri "nuiva" luterilainen.

      On vähän niikuin ottaisi janoonsa haaleaa seisonutta vettä, raikkaan lähdeveden tilasta?

      • öllikkä

        umpimetsikköön eksynyt helluntailainen menestysteologioineen ja jenkkioppeineen.


      • että helluntailainen ei voi olla avioliitossa muiden kuin helluntailaisen kanssa.


      • apostoli_tz

        helluntailaisissakin ja sitten taas toisaalta eloisia ja raikkaita kristittyjä luterilaisissa. Yleistyksesi on aika rohkea. Vai voisitko kutsua Kalevi Lehtistä, Riku Rinnettä tai Markku Koivistoa nuiviksi luterilaisiksi? Kyllä monen hellarin olisi syytä ottaa jopa opiksi noiden herrojen innokkuudesta...

        Uskon antajahan on Herra itse ja uskon "nuivuuden" tai "raikkauden" määrää Pyhä Henki ja se, että antaako ihminen Pyhän Hengen täyttää itseään. Tähän ei vaikuta se, että onko helluntailainen vai luterilainen. Ihminen, joka kulkee rukoillen ja Jumalan johdatuksessa tuskin on nuiva. Näitä ihmisiä löytyy kaikista kirkkokunnista.

        Katse siis Kristukseen ja tällaiset "kehäasiat" sivuun!

        Muistatko:"Siitä teidät tunnetaan opetuslapsikseni, että te rakastatte toisianne."

        Vaikka emme hyväksyisi toistemme tulkintoja Raamatusta, meidän tulee elää keskinäisessä rakkaudessa uskovien kesken. Uudestisyntyneitä kristittyjä on kaikissa kirkoissa ja meidän tulee siunata toinen toisiamme, eikä arvostella.

        Siunausta kaikille luterilaisille ja hellareille, meillä on yksi ja sama Herra, Jeesus Kristus!


      • apostoli_tz kirjoitti:

        helluntailaisissakin ja sitten taas toisaalta eloisia ja raikkaita kristittyjä luterilaisissa. Yleistyksesi on aika rohkea. Vai voisitko kutsua Kalevi Lehtistä, Riku Rinnettä tai Markku Koivistoa nuiviksi luterilaisiksi? Kyllä monen hellarin olisi syytä ottaa jopa opiksi noiden herrojen innokkuudesta...

        Uskon antajahan on Herra itse ja uskon "nuivuuden" tai "raikkauden" määrää Pyhä Henki ja se, että antaako ihminen Pyhän Hengen täyttää itseään. Tähän ei vaikuta se, että onko helluntailainen vai luterilainen. Ihminen, joka kulkee rukoillen ja Jumalan johdatuksessa tuskin on nuiva. Näitä ihmisiä löytyy kaikista kirkkokunnista.

        Katse siis Kristukseen ja tällaiset "kehäasiat" sivuun!

        Muistatko:"Siitä teidät tunnetaan opetuslapsikseni, että te rakastatte toisianne."

        Vaikka emme hyväksyisi toistemme tulkintoja Raamatusta, meidän tulee elää keskinäisessä rakkaudessa uskovien kesken. Uudestisyntyneitä kristittyjä on kaikissa kirkoissa ja meidän tulee siunata toinen toisiamme, eikä arvostella.

        Siunausta kaikille luterilaisille ja hellareille, meillä on yksi ja sama Herra, Jeesus Kristus!

        Olet oikeassa.

        Mohikaanin viestissä ei ollut kysymys pelkästään siitä että tulee luterilaiseksi.

        Mohikaani ilmoitti viestissään että helluntailainen tulee "nuivaksi luterilaiseksi" avioliiton solmimisen vuoksi eli ilman omaa tahtoaan.


      • Pe.ku kirjoitti:

        että helluntailainen ei voi olla avioliitossa muiden kuin helluntailaisen kanssa.

        Uskovat voivat olla naimisissa, olkoot vaikka Metodisteja, tai kuka hyvänsä kunhan ovat uskossa Jeesukseen!


      • apostoli_tz kirjoitti:

        helluntailaisissakin ja sitten taas toisaalta eloisia ja raikkaita kristittyjä luterilaisissa. Yleistyksesi on aika rohkea. Vai voisitko kutsua Kalevi Lehtistä, Riku Rinnettä tai Markku Koivistoa nuiviksi luterilaisiksi? Kyllä monen hellarin olisi syytä ottaa jopa opiksi noiden herrojen innokkuudesta...

        Uskon antajahan on Herra itse ja uskon "nuivuuden" tai "raikkauden" määrää Pyhä Henki ja se, että antaako ihminen Pyhän Hengen täyttää itseään. Tähän ei vaikuta se, että onko helluntailainen vai luterilainen. Ihminen, joka kulkee rukoillen ja Jumalan johdatuksessa tuskin on nuiva. Näitä ihmisiä löytyy kaikista kirkkokunnista.

        Katse siis Kristukseen ja tällaiset "kehäasiat" sivuun!

        Muistatko:"Siitä teidät tunnetaan opetuslapsikseni, että te rakastatte toisianne."

        Vaikka emme hyväksyisi toistemme tulkintoja Raamatusta, meidän tulee elää keskinäisessä rakkaudessa uskovien kesken. Uudestisyntyneitä kristittyjä on kaikissa kirkoissa ja meidän tulee siunata toinen toisiamme, eikä arvostella.

        Siunausta kaikille luterilaisille ja hellareille, meillä on yksi ja sama Herra, Jeesus Kristus!

        Sitähän en juuri tehnyt.
        Vain jos helluntailaisesta tulee luterilainen, siinä voi nuivettua, kun lähtee raikkaalta lähteeltä kuivaan uskonnollisuuteen.

        Sitähän kirkko on helluntailaisuuteen verrattuna.
        Kirkko ei hyväksy Pyhän Hengen armolahjoa, ei kielilläpuhumista, eikä mitään, mikä rikkoo autuaan hiljaisuuden kirkonmenojen aikana, vain urut ja pappi saa olla äänessä. Ja yhteiset veisuut tosin!



      • apostoli_tz
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        Sitähän en juuri tehnyt.
        Vain jos helluntailaisesta tulee luterilainen, siinä voi nuivettua, kun lähtee raikkaalta lähteeltä kuivaan uskonnollisuuteen.

        Sitähän kirkko on helluntailaisuuteen verrattuna.
        Kirkko ei hyväksy Pyhän Hengen armolahjoa, ei kielilläpuhumista, eikä mitään, mikä rikkoo autuaan hiljaisuuden kirkonmenojen aikana, vain urut ja pappi saa olla äänessä. Ja yhteiset veisuut tosin!

        "Sitähän kirkko on helluntailaisuuteen verrattuna.
        Kirkko ei hyväksy Pyhän Hengen armolahjoa, ei kielilläpuhumista,"

        Kirkossakin on uskovia, jotka uskovat Pyhän Hengen armolahjoihin.

        Kyllä helluntailaisuudessakin voi olla kuivaa uskonnollisuutta.


    • Tuo sinun tapasi kopioida toisten -sinun aateidesi vastustajien- kommentteja eri aiheisiin liittyvistä keskusteluista on aika säälittävää. Tee parannus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1621
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      59
      1092
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      898
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      41
      807
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    7. 68
      737
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      610
    Aihe