ADVARIOPPI JOHTAA VÄITTÄMÄÄN: JUMALA ON HYLJÄNNYT MOOSEKSEN
Adventismin perusajatushan on, että he ovat ns. uusi israel ja se perustuu siihen väittämään, että Krsitus olisi hyljännyt israelin omaisuuskansanaan.
Mooses on täydellisesti yhtä Israelin kanssa, joten advarioppi tappaa israelilaisten kanssa myös Mooseksen, lain valvojan
- lapsen pesuveden muakna.
5. Mooses 9:17-20
17 Silloin minä tartuin molempiin tauluihin ja heitin ne käsistäni ja murskasin ne teidän silmienne edessä.
18 Ja minä heittäydyin Herran eteen ja olin, niinkuin edelliselläkin kerralla, neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta, kaiken sen synnin tähden, jota te olitte tehneet, kun teitte sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoititte hänet.
19 Sillä minä pelkäsin sitä vihaa ja kiivautta teitä vastaan, joka oli vallannut Herran, niin että hän aikoi tuhota teidät. Ja Herra kuuli minua vielä silläkin kertaa.
20 Myöskin Aaroniin Herra vihastui niin suuresti, että hän aikoi tuhota hänet, ja minä rukoilin silloin myöskin Aaronin puolesta
5. Mooses 9:24-29
24 Te olette niskoitelleet Herraa, teidän Jumalaanne, vastaan aina siitä päivästä alkaen, jona minä opin teidät tuntemaan.
25 Silloin minä heittäydyin Herran eteen ja olin siinä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä; sillä Herra oli sanonut aikovansa tuhota teidät.
26 Ja minä rukoilin Herraa ja sanoin: Herra, Herra, älä tuhoa kansaasi ja perintöosaasi, jonka sinä suuruudessasi vapahdit ja jonka sinä veit pois Egyptistä väkevällä kädellä.
27 Muista palvelijoitasi Aabrahamia, Iisakia ja Jaakobia, älä katso tämän kansan uppiniskaisuutta, jumalattomuutta ja syntiä,
28 ettei sanottaisi siinä maassa, josta sinä veit meidät pois: 'Koska Herra ei kyennyt viemään heitä siihen maahan, jonka hän oli heille luvannut, ja koska hän vihasi heitä, vei hän heidät täältä pois surmatakseen heidät erämaassa'.
29 Ovathan he sinun kansasi ja perintöosasi, jonka sinä veit sieltä pois suurella voimallasi ja ojennetulla käsivarrellasi."
Jumala ei hävittänyt Israelia, Mooseksen tähden - eikä voi milloinkaan hävitää.
Ei kukaan voi Israelia korvata, sillä ei mikään muu kansa - ei edes adventtikansa - voi yhtään sen paremmin käskyjä noudatella. Mutta lakihan viitoittikin tietä armotalouskauteen.
Jos adventisti ei siunaa Israelia Jumalan omaisuuskansana - ei sillä ole Moosestakaan, eikä Messiasta. Paavalilla sitävastoin oli samanlainen, uuden liiton mukainen sydän
kuin oli Mooseksella:
Room 9:1-4
1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele-sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä-
2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset.
Ilm. 15:3
Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.
Lupaajaaan luottaen,
toivon varassa
Adventismi TAPPAA Mooseksen
10
138
Vastaukset
- miten teidän srk:ssa?
Jakavat Moosekselle pedonmerkin tappaen hänet.
- Se kelpuutettu sinetti
Mooses taisi olla melkoinen niskuri - mutta lopujen lopuksi nöyrä; sydän paikallaan.
2. Moosekssenkirja 4.
7 Ja hän sanoi: "Pistä kätesi takaisin poveesi". Ja hän pisti kätensä takaisin poveensa. Ja kun hän veti sen ulos povestansa, niin katso, se oli taas niinkuin hänen muukin ihonsa.
8 Herra sanoi: "Jos he eivät usko sinua eivätkä tottele ensimmäistä tunnustekoa, niin he uskovat toisen tunnusteon.
9 Mutta jos he eivät usko näitäkään kahta tunnustekoa eivätkä kuule sinua, niin ota vettä Niilivirrasta ja kaada kuivalle maalle, niin se vesi, jonka virrasta otat, on muuttuva vereksi kuivalla maalla."
10 Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".
11 Ja Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
12 Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."
13 Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"
14 Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä. - että et voinut
kumota adventismin opetuksia pysymällä totuudessa ja siksi alat käyttämään tämän maailman tapaa saada tahtosi läpi - eikä ihme olethan tämän maailman lapsi ja tämän maailman hallitsijasta Raamattu sanoo että hän on ollut valehtelija alusta asti.
Totean vain että et siis pystynyt kaatamaan adventismin opetuksia puhumalla totta.Täysin mahdotonta arvata, kuka puhuu ja kelle tuossa. Enkä saa Hengeltä lupaakaan arvailuun.
Mutta Mooses-ketjussa kun ollaan, niin kyse lienee tapaus Mooseksesta.
Moosesta ei kelpuutettu Luvattuun maahan siksi, että hän purki vihastumisensa väärään kohteeseen. Itsensä hänen olisi tullut tuomita samalla ja hän kyllä oppikin asian myöhemmin - mutta pääsy oli jo evätty ja Joosua johti Kansan sinne.
Itse asiassa matkalle lähteneistä vain Joosua ja Kaaleb kelpuutettiin. ei lainkuuliaisuudesta, vaan siksi, että heissä oli "erinomainen uskon henki".
He yllyttivät valtaamaan maan, vaikka tiedustelijat maalasivat piruja Kaanaaseen.
MUTTA kun taivaassa veisataan, veisataan Mooseksen ja Karitsan virsiä - niin on selvää, että niin Mooses kuin Israel ovat pääosassa siellä.
Mooseksen asenne on meille täysin oikea esikuva - mieluummin minut hukak periköön kuin kanssamatkaajani.
Paavalihan oli samanlainen - olisi kuollut toisen puolesta, etenkin israelilaisen (vaikka oli pakanain apostoli), jos se olisi ollut mahdollista.
Mutta Kristus on ainoa kelvollinen Välittäjä, niinkuin Paavali toisaalla totesi.
Itse en ole alkuunkaan Krsituksen tai Paavalin tai Mooseksen pyhitysasteesta edes uneksinut.
Minulla on unelma, muttei NIIN suuri.
Adventtia!
- Petteri#
Lusiferi ei ole vielä häntä hyljännyt: Hänen kirjoituksen todistavat hänen olevan, niitä henkilöitä joiden Selvä ja älykäs ojattelu on kokonaan kadonnut. Hänen kirjoittelussa on liikaa suoranaista älyn ulkopuolista kirjoitteleua. Liian lapsellista ollakseen aikuisen miehen aikaansaannosta? Pidän vain Henkilö kohtaisesti AVK ta tavallisena sekoittajana. Todellista Jumalan henkeä hän ei omaa: Ehkä hän kirjoittaa kirjoituksiaan alemmuus kompleksinsa takia. Tuolla Raamattu palstalla on kaltaisesi mie nimeltä Teuvo Suni. Hänen kanssaan sovellut paremmin kirjoittamaan. Mooses on kuollut. Et voi häntä enää murhata. Et tiedäedes missä ovat hänen luunsa. Mene Herrasi huomaan!???
- RAAMATULLA kristinusko väär...
Ettekö osaa muuta kuin herjata kirjoittajia?
Eikös olisi ihan kehittävää vaihtaa mielipiteitä
tai käsityksiä ITSE ASIOISTA?!?
Ketäs tuo hyödyttää - jotain tuiki tuntematonta, tosin nimellä varustettua kirjoittajaa arvostella?
Osoittakaa teksti vääräksi, jos voitte!
Luulenpa, että tuo ajaa ihan yksiin kristinuskon kanssa, tuo AVKn päättely. On siinä älyä ja älliä ainakin niin paljon, ettei taida kukaan uskaltaa
ryhtyä oikeasti väittelemään?
Emmä tarkota, että Ellen Gn oppien kautta - vaan Raamatun paikkojen avulla.
Yx kristitty pedo - puhua potaskaa
RAAMATULLA kristinusko väär... kirjoitti:
Ettekö osaa muuta kuin herjata kirjoittajia?
Eikös olisi ihan kehittävää vaihtaa mielipiteitä
tai käsityksiä ITSE ASIOISTA?!?
Ketäs tuo hyödyttää - jotain tuiki tuntematonta, tosin nimellä varustettua kirjoittajaa arvostella?
Osoittakaa teksti vääräksi, jos voitte!
Luulenpa, että tuo ajaa ihan yksiin kristinuskon kanssa, tuo AVKn päättely. On siinä älyä ja älliä ainakin niin paljon, ettei taida kukaan uskaltaa
ryhtyä oikeasti väittelemään?
Emmä tarkota, että Ellen Gn oppien kautta - vaan Raamatun paikkojen avulla.
Yx kristitty pedokatso vähän mitä täällä adventisteista kirjoitellaan. olet täysin sokea jos yhdyt sellaisten parjaajien joukkoon. ko tuo teidän tyylinnehän lähentelee rasismia, puhutte adventisteista pikkaavaan sävyyn heidän uskonsa tähden - luulette olevanne oikeutettuja pilkkaamaan ja heittelemään hävyttömyyksiänne tuntemattomien ihmisten päälle kuin kysymyksessä olisi yksi ainoa ja hämkin täysi pöhkö. olette vain raukkamaista porukkaa ja kiusaamisenne muistuttaa paljolta sitä kiusaamista mitä tapahtuu kouluissa ympäri maata. ja kuten aina se on niiden vika joita kiusataan.
mua ällöttää tuop touhunne vaiken adventisti olekkaan. - Kuka kantaa pyhien synnit?
puhua potaskaa kirjoitti:
katso vähän mitä täällä adventisteista kirjoitellaan. olet täysin sokea jos yhdyt sellaisten parjaajien joukkoon. ko tuo teidän tyylinnehän lähentelee rasismia, puhutte adventisteista pikkaavaan sävyyn heidän uskonsa tähden - luulette olevanne oikeutettuja pilkkaamaan ja heittelemään hävyttömyyksiänne tuntemattomien ihmisten päälle kuin kysymyksessä olisi yksi ainoa ja hämkin täysi pöhkö. olette vain raukkamaista porukkaa ja kiusaamisenne muistuttaa paljolta sitä kiusaamista mitä tapahtuu kouluissa ympäri maata. ja kuten aina se on niiden vika joita kiusataan.
mua ällöttää tuop touhunne vaiken adventisti olekkaan.TÄSSÄ KOLMEN-ENKELIN VASTAUS!
- Mitä SINÄ sanot? Saatanaltako rauhasi??
€€€ Niin vastaatkin
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 29.11.2007 klo 17.42
kuten jokainen joka rikkoo Jumalan lakia itsepäisesti.
Jokainen sellainen vastaa ja kantaa omat syntinsä, kun taas Jumalan pyhien synnit kantaa saatana! €€€
Yx utelias vaan tahtois tietää - ei kristittynä,
vaan Jeesuksen omana
- HÖPÖHÖPÖ..
väitteesi on puuta heinää.
- Mitä suustasi tuleekaan ulos!
"Puuta heinää", sanot raamatullisesta kirjoituksesta - etkä tarjoa edes puuta heinää tilalle.
Luuletkos että saatanasi ottaa vastuun herjastasi?
ITSE kukin vastaamme Jumalan edessä täysin mitoin.
Jos Jumalan lapsi rakentaa vääryydelle, hän pelastuu 2ikäänkuin tulen läpi" elikkä ei saa minkäänlaista
armopalkkaa vaelluksestaan.
surullista mutta totta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad741290- 43921
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että360753- 127709
- 53683
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116656- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584