Laitanpa tänne taksiosastolle hieman palautetta. Odotin taksijonossa melkein tunnin. Haistatan teillä kaikillla taksialalla pitkät paskat todella huonosta palvelusta. Tuliko taas yön kysyntäpiikki yllätyksenä? Ettekö parempaan pysty VITUN AMATÖÖRIT!
Odotin 50 min. taksijonossa
46
4592
Vastaukset
- perseles
Hesassa on joskus pikkujouluaikaan saanut odottaa taksia 1,5 tuntia
jopa pikkukylässä voi joutua odottamaan toista tuntia, viime kesänä Seinäjoen vauhtiajoissa meni tunti ja 20 minuuttia ennen kuin taksi tuli. Soitin jo 112 ja valitin että missä vitussa on taksit tässä kylässä - LensG.Hamann
Kuka käskee seisomaan jonossa? vapaaehtoista touhuva, käsittääkseni. Siinä ajassa ainakin terve mies kävelee jo kymmenkunta kilometriä, eikä oo läheskään niin rapula aamulla.
- Jaza Räsä
joo sama vika. Pompin kyllä tasajalkaa jonossa ja purin hampaita yhteen, vaan ei auttanut. Haistellaan hei niitä sun paskoja yhdessä? jos sulla vielä on, vai tuliko kotiin päästyäsi kysyntäpiikki..
- kuskivuan
Taisi tulla sinulle se kysyntäpiikki yllätyksenä. Mitäpä jos ostaisit taksin ravintolan eteen koko illaksi ensi kerralla? Halpaa on ja ei tarvi valittaa jälkeenpäin.
- tim-tietävä
minäkin odottelin sinua arvoisa asiakas,viime heinäkuussa lauttasaaren tolpalla 5t15min,ei tullut liksaa siltä ajalta vaiikka skraga kaulassa vettasin.
- Lämmin osanotto
Oletko siis ammattilainen? Etkö osaa organisoida ajojasi siten, että ajat silloin kun on kyydin tarvitsijoita? Hölmön hommaa odottaa 5 tuntia paikallaan asiakasta. Mutta ettehän te suojatyöläiset osaa ja pysty suunnittelemaan ajojanne, menee yli käsityskykynne.
- on taito
Lämmin osanotto kirjoitti:
Oletko siis ammattilainen? Etkö osaa organisoida ajojasi siten, että ajat silloin kun on kyydin tarvitsijoita? Hölmön hommaa odottaa 5 tuntia paikallaan asiakasta. Mutta ettehän te suojatyöläiset osaa ja pysty suunnittelemaan ajojanne, menee yli käsityskykynne.
ottaa kantaa asiaan sillä varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättäömyys asiasta saattaa antaa. Vaan etpä ole ainut. Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus tänne kirjoitteleville ...
Taksin liikenneluvan myöntää oikeuden liikenteen harjoittamiseen nimetyllä asema-alueella. Mutta SE ON SAMALLA MYÖS VELVOLLISUUS! Eli auton on oltava ajossa silloin, kun autolle on ajovuorolistaan vuoro merkitty. ... Vaan mitäpä minä enempää teille besserwissereille tätä selittämään. Helpompi on saada kuollut hevonen piiskaamalla juoksemaan, kuin tänne kirjoittelevia räkänokkkia ymmärtämäään mitä yksinkertaisimpia asioita.
Muuten. Isävainaakin tapasi sanoa, että mitä enemmän ihminen käy kouluja, sitä tyhmempi hänestä tulee ... Tarvii varmaan olla opiskellut vähintään ekonomiksi, ennen kuin voi niin päättömiä ehdotuksia taksialan epäkohtien korjaamiseksi tehdä, kuin mitä tällekin palstalle ihan urakalla väsätään ... Onneksi asioista ei päätetä kuitenkaan nyt eikä näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa Suomi24:ssä! Sat sapienti.
- taksari stadista
Mikset mennyt sillä kulkuneuvolla jolla tulitkin? Joo, ei ne kulje, sanot. Valitappa sinne kun eivät kulje!
Julkinen liikenne suoltaa ihmisiä keskustoihin, yölläpä ei ollakkaan sitten tuomassa kotiin? Miksi näin, kysyn?
Helppo haukkua sitten takseja kun eivät riitä parin tunnin kysyntään.... - kerjäläinen_
Vittu aina teidän massasopulien pitää olla samaan aikaan liikenteessä,jokapaikassa haluamassa samaan aikaan kaikkea,erotu joukosta hyvä mies/nainen ja ota taksi heinäkuussa iltapäivällä,tulet saamaan monta autoa jos niin haluat!
- jonottava asiakas
Itse odottelin viime yönä grillille tuon saman ajan.
On se tosiaan huonoa palvelua sielläkin.
Tainnut tulla kysyntäpiikki yllätyksenä sinnekkin.
Mikäkähän ihme siinä on etteivät tajua näin pikkujouluaikaan laittaa grillejä joka kadunkulmalle ettei vaan tarvitsisi jonottaa.
Ja jo valmiiksi ottaa päähän, että tänään ruokakaupassa en pääse heti kassalle.
Miten voi olla jonoa kassoille?
Luulisi, että osaavat varautua näin joulun alla kysyntäpiikkiin.
Huonoa palvelua ja amatööritouhua sielläkin :)- ...
> Itse odottelin viime yönä grillille tuon saman ajan.
On se tosiaan huonoa palvelua sielläkin.
Taidat vissiin olla taksikuski? Ei tullut mieleesi ajaa sellaiselle grillille, jossa jonoa on vähemmän? Siinähän olisi vaikka vahingossa päässyt purkamaan niitä pikkujoulun taksijonoja tunnin aikaisemmin ja tienaamaan hieman fyrkkaakin.
Toisin kuin nakkikioskien kohdalla, taksit eivät kilpaile keskenään. Senpä takia minä meninkin pikkujouluihin tässä viikolla ihan omalla autolla. Ehtiihän sitä alkoholia nauttia sitten vaikka kotonakin hyvän sisäfilepihvin kanssa.
- vituta juottolan
sisäänpääsyjonossa, siinäkin voi vierähtää 50 min, se kun on suoraan verrannolinen tulevaan taksiodotukseen.
- yksinkertaiselle
Valitsen aina juottolan jonne ei ole jonoa. Etkö huomaa eroa? Juottolan voi valita, taksia ei.
- ilman rautalankaa
yksinkertaiselle kirjoitti:
Valitsen aina juottolan jonne ei ole jonoa. Etkö huomaa eroa? Juottolan voi valita, taksia ei.
et valitse sellaista aikaa jolloin takseja on saatavissa yllin kyllin ja sammuta janosi silloin. Tämänkin voit valita, siinä huomaa eron. Ellet huomaa, niin odotusajat voi olla pisimmät noin 02 ja 04 välillä. Muulloin taksi tulee poikkeuksetta heti tai välittömästi.
- jep.
ilman rautalankaa kirjoitti:
et valitse sellaista aikaa jolloin takseja on saatavissa yllin kyllin ja sammuta janosi silloin. Tämänkin voit valita, siinä huomaa eron. Ellet huomaa, niin odotusajat voi olla pisimmät noin 02 ja 04 välillä. Muulloin taksi tulee poikkeuksetta heti tai välittömästi.
Olen päättänyt viettää joulua tänä vuonna kaksi viikkoa muita myöhemmin. Joululahjat voin käydä ostamassa alennusmyynnistä. Samoin jouluruuat, etenkin kinkkuja saa uudenvuoden jälkeen puoli-ilmaiseksi kaupasta. Joulukuusenkin saa ilmaiseksi, sen kun hakee taloyhtiön roskiksen vierestä. Ensimmäisissä poisheitetyissä joulukuusissa kun on vielä piikitkin tallella.
Samoin käyn pikkujouluissa siinä syyskuun puolessa välissä, mielellään joskus torstaina aamupäivällä. Siellä on paljon hauskempaa, kun ei tarvitse viettää aikaa kaikenmaailman örveltäjien kanssa. Sitäpaitsi ravintolasta saa hernekeittoa ja pannaria muutamalla eurolla noin lounasaikaan, ei tarvitse edes syödä niitä ällöttäviä jouluruokia.
Anniskelulupia on muuten myönnetty aivan liian paljon. Ehdotankin, että lupien määrä supistetaan ja samalla ravintoloille jaetaan aukiolovuorot esimerkiksi 19 ryhmässä. Ravintoloihin pitää myös saada hintasäännöstely, ja niiden pitää saada ostaa ruoka verovapaasti. - Jep.
jep. kirjoitti:
Olen päättänyt viettää joulua tänä vuonna kaksi viikkoa muita myöhemmin. Joululahjat voin käydä ostamassa alennusmyynnistä. Samoin jouluruuat, etenkin kinkkuja saa uudenvuoden jälkeen puoli-ilmaiseksi kaupasta. Joulukuusenkin saa ilmaiseksi, sen kun hakee taloyhtiön roskiksen vierestä. Ensimmäisissä poisheitetyissä joulukuusissa kun on vielä piikitkin tallella.
Samoin käyn pikkujouluissa siinä syyskuun puolessa välissä, mielellään joskus torstaina aamupäivällä. Siellä on paljon hauskempaa, kun ei tarvitse viettää aikaa kaikenmaailman örveltäjien kanssa. Sitäpaitsi ravintolasta saa hernekeittoa ja pannaria muutamalla eurolla noin lounasaikaan, ei tarvitse edes syödä niitä ällöttäviä jouluruokia.
Anniskelulupia on muuten myönnetty aivan liian paljon. Ehdotankin, että lupien määrä supistetaan ja samalla ravintoloille jaetaan aukiolovuorot esimerkiksi 19 ryhmässä. Ravintoloihin pitää myös saada hintasäännöstely, ja niiden pitää saada ostaa ruoka verovapaasti....niin, ja vielä tietysti nuo 19 ravintoloiden aukioloryhmää pitää määritellä siten, että ne ovat synkronoituja taksien ajovuorolistojen kanssa. Näin poistetaan samalla turhat taksijonot, kun rajoitetaan potentiaalisten taksiasiakkaiden määrä vastaamaan taksien tarjontaa.
- Luvat vapaaksi
ilman rautalankaa kirjoitti:
et valitse sellaista aikaa jolloin takseja on saatavissa yllin kyllin ja sammuta janosi silloin. Tämänkin voit valita, siinä huomaa eron. Ellet huomaa, niin odotusajat voi olla pisimmät noin 02 ja 04 välillä. Muulloin taksi tulee poikkeuksetta heti tai välittömästi.
Jos et ole huomannut, niin ravintolat valtakunnassa menevät kiinni klo 04, kaikki viimeistään. Jos tätäkään rajoitusta ei olisi niin sekin tasoittaisi kysyntäpiikkiä.
Viihdyn ravintoloissa juuri sillä kellonlyömällä kun siellä on muitakin.
Miksi ongelmaa ei sen sijaan poistettaisi lupasäännöstelyn purkamisella? - idänrakastja
Luvat vapaaksi kirjoitti:
Jos et ole huomannut, niin ravintolat valtakunnassa menevät kiinni klo 04, kaikki viimeistään. Jos tätäkään rajoitusta ei olisi niin sekin tasoittaisi kysyntäpiikkiä.
Viihdyn ravintoloissa juuri sillä kellonlyömällä kun siellä on muitakin.
Miksi ongelmaa ei sen sijaan poistettaisi lupasäännöstelyn purkamisella?Lähdin ravintolasta 00:30 ja menin metroasemalle odottamaan... 05:30 alkoi olla jo kylmä kun ei metroa vieläkään näkynyt. Kävelin lähimmälle taksitolpalle ja sain heti kyydin. Taksit ajaa kokoajan, mutta metro ei aja ollenkaan.
- ..............................
Luvat vapaaksi kirjoitti:
Jos et ole huomannut, niin ravintolat valtakunnassa menevät kiinni klo 04, kaikki viimeistään. Jos tätäkään rajoitusta ei olisi niin sekin tasoittaisi kysyntäpiikkiä.
Viihdyn ravintoloissa juuri sillä kellonlyömällä kun siellä on muitakin.
Miksi ongelmaa ei sen sijaan poistettaisi lupasäännöstelyn purkamisella?> Jos et ole huomannut, niin ravintolat valtakunnassa menevät kiinni klo 04, kaikki viimeistään. Jos tätäkään rajoitusta ei olisi niin sekin tasoittaisi kysyntäpiikkiä.
Nytpä taisit osua naulan kantaan. Poistetaanpa kaikki rajoitukset niin ravintoloilta kuin taksiluviltakin niin markkinatalous kyllä hoitaa homman kuntoon. - Ymmärsitkö oikeasti vai tso...
.............................. kirjoitti:
> Jos et ole huomannut, niin ravintolat valtakunnassa menevät kiinni klo 04, kaikki viimeistään. Jos tätäkään rajoitusta ei olisi niin sekin tasoittaisi kysyntäpiikkiä.
Nytpä taisit osua naulan kantaan. Poistetaanpa kaikki rajoitukset niin ravintoloilta kuin taksiluviltakin niin markkinatalous kyllä hoitaa homman kuntoon.Aivan oikein! Olet siis ymmärtänyt! Turhat rajoitukset pois: eli esim. taksilupien määrällinen sääntely, ravintoliden ja kauppojen aukioloajat.
- korppikotka vapaaliitelijä
helsingissä kaikki noin 1200 taksia ajossa..
-kaikkiin saatu kuski yövuoroon? voit myös rueta ajamaan taksia jos et järkevämäpää hommaa yöaikana keksi.
Sit ei ainakaan vituta enää kun saat hymyillä asiakkaille ja keskustella niiden kanssa kaikista ihanista joulujutuista!
taksi ottaa asiakkaan: YDINKESKUSTASTA YLEENSÄ POIS tai pidemmälle
-saa tuohon aikaan ehkä asiakkaan sieltä lähiöstä jonnekin jos ei aja takaisin stadiin
taksi saattaa napata asiakkaan joltain muultakin tolpalta missä sinä urpo hytiset.. tai lennosta
-TUHANNET IHMISET TOIVOVAT SAAVANSA SEN TAKSIN YDINKESKUSTAN ALUEELLA TUOHON AIKAAN. EI MUITAKIN KUIN SINÄ TOLLO.
Yritä ymmärtää miksi se taksin saanti kestää. Kyseessä ei siis ole mikään palvelun laatu vaan sun yksinkertaisuutes.
Iloista joulua!- = Laatu
Koska olet suojatyöläinen, vähä-älyinen taksikuski, et voi siis ymmärtää, että taksin saatavuus = palvelun laatu!
- korppikotka vapaaliitelijä
= Laatu kirjoitti:
Koska olet suojatyöläinen, vähä-älyinen taksikuski, et voi siis ymmärtää, että taksin saatavuus = palvelun laatu!
..pitäisi olla helsingissä mielestäsi tuohon aikaan? vai mikä sitten olisi sopiva määrä? se 10000 varmaan olisi sopiva määrä, jotta kaikki saisi sen kuljetuksen heti.
Mistä sä saat niin paljon takseja (huomioi että joku oikea ihminen omistaa sen auton, =maksaa siitä kaikki kulut) ja mistä sä saat niin paljon kuljettajia, kun nytkin niistä on huutava pula? ja mitä ne autot ja kuskit tekis sillon viikon muina hetkinä kuin pe ja la klo 02-04??
Ilmiselvästikin kun olet minua fiksumpi, voitko olla ystävällinen ja antaa näihin kysymyksiin vastauksen? Kiitos. - Sepi
= Laatu kirjoitti:
Koska olet suojatyöläinen, vähä-älyinen taksikuski, et voi siis ymmärtää, että taksin saatavuus = palvelun laatu!
Kun tilaan parturin pitää olla tyytyväinen jos saan sen samalle viikolle, kun tilaan putkimiehen olen onnellinen jos saan sen samalle kuukaudelle ja jos hän sitten kuukauden päästä tuleekin niin selvinpäin se ei ainakaan ole koska raittiita putkimiehiä ei saa alle kuukauden jonottamisella.
Mutta taksi pitää aina saada alle vartin, oli vuorokauden aika mikä hyvänsä.
Koska te lähes kaikki tulette keskustoihin joukkoliikenteen tuomana niin miksi ette vaadi että pääsisitte myös joukkoliikenteen kyydissä pois keskustoista??
Onko joukkoliikenteen palvelu teidän mielestänne asiallista kun kyydin saa vain toiseen suuntaan??
Taksit ja kyläkauppiaat on ikäänkuin samassa asemassa, on kiva kun ne on lähellä ja aina auki mutta kaikki ostokset tehdään kuitenkin automarketista. Jos ihmiset käyttäisivät taksia myös keskustoihin mennessä niin autoja olisi varmasti riittävästi myös sieltä pois tullessa.
Vaatikaa joukkoliikenteeltäkin nyt sentään jotain palvelua. Muutama junankunko valomerkin jälkeen vapauttaisi satoja takseja muihin ajoihin eikä ruuhkia olisi, yksinkertaista. - Per S. E.
Sepi kirjoitti:
Kun tilaan parturin pitää olla tyytyväinen jos saan sen samalle viikolle, kun tilaan putkimiehen olen onnellinen jos saan sen samalle kuukaudelle ja jos hän sitten kuukauden päästä tuleekin niin selvinpäin se ei ainakaan ole koska raittiita putkimiehiä ei saa alle kuukauden jonottamisella.
Mutta taksi pitää aina saada alle vartin, oli vuorokauden aika mikä hyvänsä.
Koska te lähes kaikki tulette keskustoihin joukkoliikenteen tuomana niin miksi ette vaadi että pääsisitte myös joukkoliikenteen kyydissä pois keskustoista??
Onko joukkoliikenteen palvelu teidän mielestänne asiallista kun kyydin saa vain toiseen suuntaan??
Taksit ja kyläkauppiaat on ikäänkuin samassa asemassa, on kiva kun ne on lähellä ja aina auki mutta kaikki ostokset tehdään kuitenkin automarketista. Jos ihmiset käyttäisivät taksia myös keskustoihin mennessä niin autoja olisi varmasti riittävästi myös sieltä pois tullessa.
Vaatikaa joukkoliikenteeltäkin nyt sentään jotain palvelua. Muutama junankunko valomerkin jälkeen vapauttaisi satoja takseja muihin ajoihin eikä ruuhkia olisi, yksinkertaista.Sinun mielestäsi olisi siis OK, että taksien kilpailijaksi laitettaisiin muutama juna. Kuitenkaan se, että taksilupia myönnettäisiin enemmän, ei käy. Logiikka ontuu.
- Battmann
= Laatu kirjoitti:
Koska olet suojatyöläinen, vähä-älyinen taksikuski, et voi siis ymmärtää, että taksin saatavuus = palvelun laatu!
Miten sitten suhtaudutaan siihen, että asiakkaiden saatavuus on melkolaikka kehno tiettyinä aikoina...?
Onko asiakkaiden laatu huono, tai mitä siitä pitäisi tällä logiikalla päätellä? - Per S. E.
Battmann kirjoitti:
Miten sitten suhtaudutaan siihen, että asiakkaiden saatavuus on melkolaikka kehno tiettyinä aikoina...?
Onko asiakkaiden laatu huono, tai mitä siitä pitäisi tällä logiikalla päätellä?Sitä kutsutaan "kysynnäksi", ja sen vaihtelu on ihan yleinen ilmiö markkinataloudessa. Kauppatieteiden opiskelijalle tämä asia tulee selväksi jo pääsykoekirjoja lukiessa.
Mutta eihän taksikuskien tarvitse markkinataloudesta mitään tietääkään. - Sepi
Per S. E. kirjoitti:
Sinun mielestäsi olisi siis OK, että taksien kilpailijaksi laitettaisiin muutama juna. Kuitenkaan se, että taksilupia myönnettäisiin enemmän, ei käy. Logiikka ontuu.
Vaikka autot lisääntyisi niin niiden ajossa olevat tunnit eivät kuitenkaan lisääntyisi. Nytkään kaikkiin autoihin ei riitä kuljettajia kunnolla kahteen vuoroon. Jos autoja olisi kaksinkertainen määrä niin ne todennäköisesti liikkuisi yhdessä vuorossa jolloin autoja ei samaan aikaan olisi kuitenkaan ajossa sen enempää kuin nytkään.
Miksi joukkoliikenne ei voisi olla taksille vaihtoehto yöaikaan? Valitseehan ihmiset sen joukkoliikenteen jo tullessaankin niin miksei lähtiessään?
Jos oikein asiaa pohtii niin onhan taksin palveluverkosto ja saatavuus kokonaisuutena aika hyvällä tasolla. Mikä muu palveluala pystyy samaan toimitusvarmuuteen 24/7/365 ja aukioloaikoihin nähden todella edullisesti, ei ole ylimääräisiä päivystys korvauksia yms? Vertailukohdaksi pitää asettaa joko sellainen työ tai ammatti joka perustuu ihmisen tekemään työhön kuten esim parturit, kodinkonekorjaajat, sähkömiehet, putkimiehet, hinausautonkuljettajat, autoasentajat yms, yms. Jos haluaa sähkömiehen sunnuntai yönä niin siihen pitää varata useampi satanen rahaa ja aika paljon aikaa että sieltä mies liikahtaa.
Minä itse kyllä kannatan alan täydellistä vapauttamista, se olisi ollut alalle parempi vaihtoehto kuin tämä nykyinen. Nytkin autot saavat olla aina ajossa ilman rajoitteita, kuntakohtaiset taksikiintiöt ovat monin paikoin suuremmat kuin Ruotsissa vaikka siellä on ala täysin vapaa, ainoa asia mitä Suomessa vielä rajoitetaan on matkan hinta. Tästä rajoituksesta olisi myös päästävä eroon. Käytännössä uusi laki lisäsi velvoitteita, poisti osittain sääntelyn mutta jätti sidotun taksan. - Kirjoitat päättömiä
Sepi kirjoitti:
Kun tilaan parturin pitää olla tyytyväinen jos saan sen samalle viikolle, kun tilaan putkimiehen olen onnellinen jos saan sen samalle kuukaudelle ja jos hän sitten kuukauden päästä tuleekin niin selvinpäin se ei ainakaan ole koska raittiita putkimiehiä ei saa alle kuukauden jonottamisella.
Mutta taksi pitää aina saada alle vartin, oli vuorokauden aika mikä hyvänsä.
Koska te lähes kaikki tulette keskustoihin joukkoliikenteen tuomana niin miksi ette vaadi että pääsisitte myös joukkoliikenteen kyydissä pois keskustoista??
Onko joukkoliikenteen palvelu teidän mielestänne asiallista kun kyydin saa vain toiseen suuntaan??
Taksit ja kyläkauppiaat on ikäänkuin samassa asemassa, on kiva kun ne on lähellä ja aina auki mutta kaikki ostokset tehdään kuitenkin automarketista. Jos ihmiset käyttäisivät taksia myös keskustoihin mennessä niin autoja olisi varmasti riittävästi myös sieltä pois tullessa.
Vaatikaa joukkoliikenteeltäkin nyt sentään jotain palvelua. Muutama junankunko valomerkin jälkeen vapauttaisi satoja takseja muihin ajoihin eikä ruuhkia olisi, yksinkertaista.Hetkinen...??? Mitenkäs tämä nyt oikein pitäisi ymmärtää. Muutamaa ylimääräistä junavuoroa vastaan sinulla ei olisi mitään, mutta jos tulisi 100 lisätaksia purkamaan ruuhkia niin se olisi kamalaa. Lopputuloshan on kannaltasi aivan sama, jonot pienenisivät.
Ei ole minua luotu ymmärtämään taksikuskien ajatusmaailmaa. Sanonpa vain että kirjoituksessasi ei ollut järjen hiventä! - sen sanoit
Kirjoitat päättömiä kirjoitti:
Hetkinen...??? Mitenkäs tämä nyt oikein pitäisi ymmärtää. Muutamaa ylimääräistä junavuoroa vastaan sinulla ei olisi mitään, mutta jos tulisi 100 lisätaksia purkamaan ruuhkia niin se olisi kamalaa. Lopputuloshan on kannaltasi aivan sama, jonot pienenisivät.
Ei ole minua luotu ymmärtämään taksikuskien ajatusmaailmaa. Sanonpa vain että kirjoituksessasi ei ollut järjen hiventä!Muutama ylimääräinen junavuoro auttaa purkamaan niitä muutamia tolpille syntyviä ruuhkia. Taksit eivät yksinkertaisesti voi ehtiä ajamaan lyhyessä ajassa niitä pois. Taksit eivät häviä tai hyödy taloudellisesti mitään, jos näin olisi. Jos taas mätetään 100 uutta autoa liikenteeseen, sekään ei poista niitä jonoja sieltä tolpilta yöllä ravintoloiden sulkemisaikaan.
Oletko koskaan ajatellut esim. Helsingin maanteiteellistä sijaintia? Kun sieltä ajetaan yksi kyyti yöllä pois vaikka 15km päähän on sinne pakko ajaa tyhjänä myös takaisin, eli aikaa siihen menee väkisin, sitä et voi väittää.
Ne 100 autoa tulisivat seisomaan tyhjänpanttina muina aikoina, vai oletko nähnyt niitä jonoja niillä samoilla tolpilla esim. 12.00 päivällä? Ai niin onhan siellä jonoja...autoja siellä jonottaa asiakkaita. - Sepi
Kirjoitat päättömiä kirjoitti:
Hetkinen...??? Mitenkäs tämä nyt oikein pitäisi ymmärtää. Muutamaa ylimääräistä junavuoroa vastaan sinulla ei olisi mitään, mutta jos tulisi 100 lisätaksia purkamaan ruuhkia niin se olisi kamalaa. Lopputuloshan on kannaltasi aivan sama, jonot pienenisivät.
Ei ole minua luotu ymmärtämään taksikuskien ajatusmaailmaa. Sanonpa vain että kirjoituksessasi ei ollut järjen hiventä!Auto tarvitsee aina myös kuljettajan, eikä kuljettajia riitä nykyiseenkään automäärään. Autot liikkuu nyt yleensä kahdessa vuorossa. Jos automäärä lisääntyy niin nykyiset kuljettajat siirtyvän ajamaan omaa autoaan jolloin autot alkaa liikkua yhdessä vuorossa. Autoja on enemmän mutta niiden ajossa oli tunnit ovat kuitenkin suunnilleen samat kuin ennenkin, yksi kuljettaja ei voi ajaa kahta vuoroa kovin pitkään.
Takseja tarvitaan päiväsaikaan ihan yhtälailla kuin yölläkin eli autoilijat joutuvat yksin ajaessaan valitsemaan kumpaa ajaa päivää vai yötä eikä autoja ole käytettävissä sen enempää kuin nytkään. Pääkaupunkiseudulla on tälläkin hetkellä useiden satojen kuljettajien vaje eikä niitä mistään yht äkkiä lisää tule.
Minä olen muuten lupien vapauttamisen kannalla ollut jo pitkään, eli se autojen lisäys ei minulle mikään kauhistus ole, kuljettajien vähyys vain on realiteetti jota kukaan ei voi kiistää.
Olen kannattanut vapauttamista siitä syystä että tällä alalla on paljon myös viranomaisten asettamia rajoitteita ja velvotteita joista olisi aika päästä eroon. Ajovuorovelvoite ja keinotekoisesti alhaalla pidetty taksa ovat ne jotka pitäisi purkaa pois. - samaa mieltä
Sepi kirjoitti:
Vaikka autot lisääntyisi niin niiden ajossa olevat tunnit eivät kuitenkaan lisääntyisi. Nytkään kaikkiin autoihin ei riitä kuljettajia kunnolla kahteen vuoroon. Jos autoja olisi kaksinkertainen määrä niin ne todennäköisesti liikkuisi yhdessä vuorossa jolloin autoja ei samaan aikaan olisi kuitenkaan ajossa sen enempää kuin nytkään.
Miksi joukkoliikenne ei voisi olla taksille vaihtoehto yöaikaan? Valitseehan ihmiset sen joukkoliikenteen jo tullessaankin niin miksei lähtiessään?
Jos oikein asiaa pohtii niin onhan taksin palveluverkosto ja saatavuus kokonaisuutena aika hyvällä tasolla. Mikä muu palveluala pystyy samaan toimitusvarmuuteen 24/7/365 ja aukioloaikoihin nähden todella edullisesti, ei ole ylimääräisiä päivystys korvauksia yms? Vertailukohdaksi pitää asettaa joko sellainen työ tai ammatti joka perustuu ihmisen tekemään työhön kuten esim parturit, kodinkonekorjaajat, sähkömiehet, putkimiehet, hinausautonkuljettajat, autoasentajat yms, yms. Jos haluaa sähkömiehen sunnuntai yönä niin siihen pitää varata useampi satanen rahaa ja aika paljon aikaa että sieltä mies liikahtaa.
Minä itse kyllä kannatan alan täydellistä vapauttamista, se olisi ollut alalle parempi vaihtoehto kuin tämä nykyinen. Nytkin autot saavat olla aina ajossa ilman rajoitteita, kuntakohtaiset taksikiintiöt ovat monin paikoin suuremmat kuin Ruotsissa vaikka siellä on ala täysin vapaa, ainoa asia mitä Suomessa vielä rajoitetaan on matkan hinta. Tästä rajoituksesta olisi myös päästävä eroon. Käytännössä uusi laki lisäsi velvoitteita, poisti osittain sääntelyn mutta jätti sidotun taksan.Ihmettelen näitä pikkujouluilijoiden toiveita alan vapauttamisesta.
En itsekkään usko autojen määrän kasvavan, saati niihin tarvittavia kuljettajia löytyvän.
Eikös suomessa jyllää pahemmanlaatuinen työvoimapula, mm taksissa?
Ja kuka uskoo maahanmuuttajien ratkaisevan ongelman?
Tärkeintä on että kukin saisi valita itse taksansa, Ja esimerkiksi tuplaamalla pikkujoulu yö taksan, vähenee asiakkaat => ei lisää autoilijoiksi haluavia jne. kierre on valmis.
Tajutkaa nyt...
- Zsandi
Voi raukka parka!
Tuntuu siltä että ainoa paikka elämässäsi jossa
olet joutunut jonottamaan on taksijono Helsingissä!
Ja sitäkin vain silloin, kun firmasi maksaa sinulle
pikkujoulut eli ilmaista ruokaa ja alkoholia
ravintolassa.
Olisit tilannut auton Kovaselta niin ei tarttis
palelle köyhien kanssa Asema-aukion jonossa.- wwoow
Kannattaa olla kuskin kanssa hyvää pataa, niin saa sen pirssin jonojen ohi eikä tarvitse palella siä jonossa.. Jospa suurinosa menis yöllä kotio millä on tullutkin kaupunkiin, niin loppuis tää paskan jauhanta...
- Hyvä pata
wwoow kirjoitti:
Kannattaa olla kuskin kanssa hyvää pataa, niin saa sen pirssin jonojen ohi eikä tarvitse palella siä jonossa.. Jospa suurinosa menis yöllä kotio millä on tullutkin kaupunkiin, niin loppuis tää paskan jauhanta...
Kerrotko vielä, miten se "hyvää pataa" oleminen ratkaisee sen ongelman, että takseja on kysyntään nähden liian vähän? "Hyvää pataa" ratkaisee vain sen, KUKA saa sen taksin, eikä itse ongelmaa.
Tämä paskan jauhanta on kyllä naurettavaa. Kuluttajana minua ei kiinnosta se, mitä ongelmia säännösteltyyn liiketoimintaan mahdollisesti liittyy ja kuinka kyvyttömiä nykyiset taksiyrittäjät ovat niitä ratkaisemaan. Niin kauan kuin taksiluvat ovat määrällisten rajoitusten alaisia, minä kuljen omalla autolla tai bussilla. Mm. lentokentälle en ole koskaan ajokortin saamisen jälkeen mennyt taksilla. Kun kyse on työmatkasta, samalla tienaa vielä kilometrikorvauksetkin. Lomamatkalla taas matkan pitäisi olla todella pitkä, jotta taksikyyti edes teoriassa tulisi halvemmaksi. Oman auton saa lentoasemaltakin ilman jonottelua, ja pysäköintitilaan pääsee siististi sisäkautta. - pAc0
Hyvä pata kirjoitti:
Kerrotko vielä, miten se "hyvää pataa" oleminen ratkaisee sen ongelman, että takseja on kysyntään nähden liian vähän? "Hyvää pataa" ratkaisee vain sen, KUKA saa sen taksin, eikä itse ongelmaa.
Tämä paskan jauhanta on kyllä naurettavaa. Kuluttajana minua ei kiinnosta se, mitä ongelmia säännösteltyyn liiketoimintaan mahdollisesti liittyy ja kuinka kyvyttömiä nykyiset taksiyrittäjät ovat niitä ratkaisemaan. Niin kauan kuin taksiluvat ovat määrällisten rajoitusten alaisia, minä kuljen omalla autolla tai bussilla. Mm. lentokentälle en ole koskaan ajokortin saamisen jälkeen mennyt taksilla. Kun kyse on työmatkasta, samalla tienaa vielä kilometrikorvauksetkin. Lomamatkalla taas matkan pitäisi olla todella pitkä, jotta taksikyyti edes teoriassa tulisi halvemmaksi. Oman auton saa lentoasemaltakin ilman jonottelua, ja pysäköintitilaan pääsee siististi sisäkautta.Kauheeta kitinaa miten vaikea on saada taksi...
Itsellani ei ole koskaan ollut ongelmaa taksin saanin kanssa.
Ruuhkahuippuina sovin jo kuskin kanssa joka minut keskustaan vie, etta paluu on kello 3:50 saman ravintenlin edesta minne han minut pudotti alkuillasta.
Ai miten onnistuu ? Jatat 20 euroa tippia meno matkasta ja lupaat 50 euroa extraa paluukydista ja koskaan ei ole ongelaa ollut.
50 eurolla kuski jaksaa ajaa vahan pidemmaltakin takaisin keskustaan ja jos han ei paase niin lahettaa jonkun kolleegan poimimaan.
Niille jotka ei naita elaman perusasioita ymmarra niin kertaus on opintojen aiti. Rahalla saa ja autolla paasee ja 70 euroa siita etta ei aamuysta tarvitse vasyneena kokkia taksi jonossa toista tuntia ei ole kova hinta, se on normaalituloiselle parin tunnin liksa.
Toinen asia on etta jos on niin pihi etta ei ole palvelusta valmis maksamaan, ei sita myoskaan kannata olettaa saavansa. - korppikotka vapaaliitelijä
Hyvä pata kirjoitti:
Kerrotko vielä, miten se "hyvää pataa" oleminen ratkaisee sen ongelman, että takseja on kysyntään nähden liian vähän? "Hyvää pataa" ratkaisee vain sen, KUKA saa sen taksin, eikä itse ongelmaa.
Tämä paskan jauhanta on kyllä naurettavaa. Kuluttajana minua ei kiinnosta se, mitä ongelmia säännösteltyyn liiketoimintaan mahdollisesti liittyy ja kuinka kyvyttömiä nykyiset taksiyrittäjät ovat niitä ratkaisemaan. Niin kauan kuin taksiluvat ovat määrällisten rajoitusten alaisia, minä kuljen omalla autolla tai bussilla. Mm. lentokentälle en ole koskaan ajokortin saamisen jälkeen mennyt taksilla. Kun kyse on työmatkasta, samalla tienaa vielä kilometrikorvauksetkin. Lomamatkalla taas matkan pitäisi olla todella pitkä, jotta taksikyyti edes teoriassa tulisi halvemmaksi. Oman auton saa lentoasemaltakin ilman jonottelua, ja pysäköintitilaan pääsee siististi sisäkautta.Hienoa, että käytät omaa autoasi, ja olet saanut ajokortin. Hyvä!
Niitä taksilupia säännöstellään jotta taattaisiin palvelun laatu, (taksiyrittäjäksi ei pääse kuka vaan puskista tullut tyyppi joka päättää lähteä alalle, vaan ko. henkilön täytyy tuntea alaa; yleensä se lupa myönnetään sellaiselle, joka on ajanut taksia jo muutaman vuoden) ja että kyseisen taksiyrittäjän elanto voitaisiin taata. Jos kysyntää ei ole riittävästi, kaikille ei siis riitä töitä.
Sä olet näköjään huomannut, että se auto maksaa jotain. Niin se maksaa sille taksiyrittäjällekin.
Eli jos ketkä vaan keikarit niitä lupia sais, tuolla olisi kaikennäkösiä viheltelijöitä vaikka millä mitalla ja monet yrittäjät velkaantuisivat entisestään. - Hyvä pata
korppikotka vapaaliitelijä kirjoitti:
Hienoa, että käytät omaa autoasi, ja olet saanut ajokortin. Hyvä!
Niitä taksilupia säännöstellään jotta taattaisiin palvelun laatu, (taksiyrittäjäksi ei pääse kuka vaan puskista tullut tyyppi joka päättää lähteä alalle, vaan ko. henkilön täytyy tuntea alaa; yleensä se lupa myönnetään sellaiselle, joka on ajanut taksia jo muutaman vuoden) ja että kyseisen taksiyrittäjän elanto voitaisiin taata. Jos kysyntää ei ole riittävästi, kaikille ei siis riitä töitä.
Sä olet näköjään huomannut, että se auto maksaa jotain. Niin se maksaa sille taksiyrittäjällekin.
Eli jos ketkä vaan keikarit niitä lupia sais, tuolla olisi kaikennäkösiä viheltelijöitä vaikka millä mitalla ja monet yrittäjät velkaantuisivat entisestään.Olen ehdottomasti sitä mieltä, että laadulliset kriteerit taksiluvan myöntämiselle pitää säilyttää jatkossakin. Ihan samanlaista sääntelyä on mm. ravintoloiden, elintarvikeliikkeiden, kampaamoiden, lääkäriasemien ja monen muun elinkeinon kanssa. Ravintolan täytyy esimerkiksi investoida jääkaappiin, koska lihan säilyttäminen pahvilaatikossa takapihalla ei täytä elintarvikehygienian normeja. Hyväksyn täysin, että taksiyrittäjältä edellytetään mm. ajokorttia, poliisin myöntämää ammattiajolupaa ja riittävät vaatimustasot täyttävää autoa. Siitä pidemmälle sääntelyssä ei ole syytä mennä. Kioskinkin saa perustaa, vaikka ei tietäisi kirjanpidosta tuon taivaallista. Yrittäjä joko sitten kantapään kautta opettelee sen kirjanpidon tai vaikka ostaa palvelun tilitoimistolta. Sitä kutsutaan elinkeinonvapaudeksi, että saa kuitenkin itse valita ammattinsa.
Oletetaanpa, että perustan kioskin ja investoin siihen älyttömästi rahaa. Minulla on sopivasti asiakkaita ja toiminta kannattaa siten, että saan siitä sopivasti elantoni. Kilpaileva yrittäjä huomaa, että kauppa käy, ja vuokraa vierestä yhden neliömetrin liikepaikan automaattia varten. Automaatin hän täyttää niillä tavaroilla, joita kioskistani myydään eniten ja pistää hintalapun huomattavasti pienemmäksi. Tottahan asiakas ostaa sieltä, mistä halvalla saa. Seuraus voi olla se, että kioskini menee kilpailun takia konkurssiin. Myös sitä on markkinatalous, siihen kuuluu sellainen asia kuin yrittäjäriski. Kukaan ei takaa kioskiyrittäjälle sitä, että "elanto voitaisiin taata". "Jos kysyntää ei ole riittävästi, kaikille ei siis riitä töitä" -periaate toimiikin mainiosti kaikilla muilla aloilla paitsi taksissa.
Yrittäjien velkaantuminen ei loppupeleissä minua asiakkaana kiinnosta. Potentiaalisena yrittäjänä minua risoo se, että minulta on kielletty yhden elinkeinon harjoittaminen sen vuoksi, että jollekin muulle "voidaan turvata elanto". Se ei ole markkinataloutta. - Paskoja
pAc0 kirjoitti:
Kauheeta kitinaa miten vaikea on saada taksi...
Itsellani ei ole koskaan ollut ongelmaa taksin saanin kanssa.
Ruuhkahuippuina sovin jo kuskin kanssa joka minut keskustaan vie, etta paluu on kello 3:50 saman ravintenlin edesta minne han minut pudotti alkuillasta.
Ai miten onnistuu ? Jatat 20 euroa tippia meno matkasta ja lupaat 50 euroa extraa paluukydista ja koskaan ei ole ongelaa ollut.
50 eurolla kuski jaksaa ajaa vahan pidemmaltakin takaisin keskustaan ja jos han ei paase niin lahettaa jonkun kolleegan poimimaan.
Niille jotka ei naita elaman perusasioita ymmarra niin kertaus on opintojen aiti. Rahalla saa ja autolla paasee ja 70 euroa siita etta ei aamuysta tarvitse vasyneena kokkia taksi jonossa toista tuntia ei ole kova hinta, se on normaalituloiselle parin tunnin liksa.
Toinen asia on etta jos on niin pihi etta ei ole palvelusta valmis maksamaan, ei sita myoskaan kannata olettaa saavansa.Vain taksikuskit ovat niin röyhkeitä että vihjaavat tipin antamisesta. Olette ymmärtäneet väärin.
Tippi on sitä kun asiakas tyytyväisyyttään antaa extraa hyvästä palveluste ja se annetaan aina pyytämättä tai edes vihjaamatta.
Lahjus on se kun vihjataan esim. etukäteen että anna viiskymppiä niin pääset jonon ohi.
Tippi ja Lahjus on kaksi eri asiaa, älkää yrittäkö käyttää lahjuksesta väärää nimitystä, sana tippi ei tee lahjuksesta yhtään harmittomampaa.
- Battmann
Taas tuo sama vinkuminen.
Mikset mennyt takaisin kotiisi sillä samalla vehkeellä millä kaupunkiin tulitkin?
Tuliko se yllätyksenä että lähiöbussisi ei kulje keskellä yötä.
Niin, kuka se amatööri olikaan? Taksinkuljettajako on vastuussa että et ymmärrä... - yhyyy**
vitun lande siinä ruikutat; et oo tainnu ennen olla pikkujouluyönä liikenteessä.
Hahahah:D, sä oot näitä pallinaamoja jotka "antaa kaikille potkut" ja kun MINÄ annan palautetta niin kaikki nöyristelee koska MINÄ OLEN MINÄ...Kävele paksukainen niin saat liikuntaa ja viinahöyrytkin poistuu kupolista - 2 tuntia
Odotin sinua 2 tuntia taksiasemalla, enkä saa valittaa...
- maajussi___
Oletko koskaan miettinyt että mataisitko itse istua pelisilmän päällä?
- tunnin odotus
mikään pitkä aika ole.Oletko niin tyhmä että et tajua sitä tosiasiaa että ei 1500 taksia pysty kaikkia asiakkaita yhtäaikaa kuljettamaan ruuhka-aikana.Ei taksit ole pelkästään sinua varten.Jouduin itse odottamaan sairaalan odotushuoneessa 3,5 tuntia,se oli pitkä aika.
Hyvät vaan sulle Vitun amatööri - antaa sinun
Odottaa vaikka koko viikonlopun. Kuten kirjoitustyylistäsi havaitsee, ei teillä nykyajan kasvattamattomilla räkänokilla ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja! En viitsi nähdä vaivaa kaltaistesi kuljetteluun viikonloppujen öinä!
Odota vaikka viikko! - Anonyymi
Stadissa meinasin junasta myöhästyä,kun soitin taksin ja tunnin odottelun. Läksin juoksemaan asemalle vajaan kaksi kilometriä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877