lotr paikkoja/kyliä?

Mic*

Noniin. ;) mitä kaikkia kyliä ja paikkoja siinä tarusormuksen herrassa oli? ainaki siinä oli Kontu mut mitä muita on? Ku mää tarvin jotaki siistejä paikojen nimiä ja TSH oli ne nimet siistejä :D

Jos tiiätte nii voitteko kertoo? kiitos :)

14

3416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joitain semmosia

      kuin: Rohan, Minas Morguli, Minas Trith, Rautapiha, Synkmetsä, Hobittila, Mordor, Gondor.
      Siinä muutama

      • Pellakai

        Rivendel, Lorien, Harmaat satamat, Ithilien, Brii, Fangorn, Helmin syvänne, ja Moria.


      • englanniksi

      • gabriele

        esimerkiksi Rohan, Edoras, Minas Tirith, Minas Morgul, Hobittila, Brii, Fangorn, Moria, Mordor, Cirith Ungol, Lothlórien, Rivendell, Kontu, Helmin Syvänne, Amon Dín, Emyn Muil, Gondor, Synkmetsä, Repunpää, Harad, Amon Sûl..


    • LOTR fani

      Minas Morgul
      Isengard
      Hobbiton
      Shire
      Lorien/Lothlorien
      Minas Ithilien (nykyään Minas Morgul)
      Minas Tirith
      Moria
      Rohan
      Edoras
      Helm's Deep
      Bree
      Anfalas
      Belfalas
      Anorien
      Carn Dum
      Barad-Dúr (Musta torni)
      Black Gate
      Arnor
      Angmar
      Fornost
      Grey Havens
      Forlindon
      Lonely Mountain
      Erebor
      Mirkwood
      Amon Hen
      Iron Hills
      Dagorlad
      Misty Mountains
      Emyn Muil
      Harlindon
      Tolfalas
      Lebennin
      Fangorn
      Celduin River
      Cair Andros
      Near Harad
      Harad
      Dol Amroth
      Nimrodel
      Adorn River
      West Emnet
      East Emnet
      Bruinen River
      Mount Gundabad
      Rhun
      Mordor
      Gondor
      Amon Sul
      Cirith Ungol
      Nurn
      Núrnen lake
      Mount Doom
      Dol Guldur
      Ithilien
      Emyn Arnen
      Dead Marshes (kalman suot)
      ja vaikkapa Rivendell

      Oliko tuossa tarpeeksi paikkoja? Satuin nyt muistamaan nuo kun olen 17 kertaa katsonut koko trilogian läpi, lukenut englannin- ja suomenkielisen kirjan pelannuut hartaasti taru sormusten herrasta pelejä.

      • ride_the_sky

        ... mutta kuka laskee kuinka monta kertaa on katsonut jonkun leffan? itse en ole laskenut, mutta varmaan yli kaksikymmentä kertaa ne on tullut fiilistelyä. kirjatkin olen lukenut useampaan kertaan.

        ja vittu sinä noita kaikkia paikkoja voi muistaa jos et jostain lukenut listana:D


      • LOTR fani
        ride_the_sky kirjoitti:

        ... mutta kuka laskee kuinka monta kertaa on katsonut jonkun leffan? itse en ole laskenut, mutta varmaan yli kaksikymmentä kertaa ne on tullut fiilistelyä. kirjatkin olen lukenut useampaan kertaan.

        ja vittu sinä noita kaikkia paikkoja voi muistaa jos et jostain lukenut listana:D

        Juu, ei kestäny kun kolme varttia muistella noita, ja sitten ne piti kaikki kirjoittaakin.


        Ja tiedoksi, MINÄ laskin.
        tosin hieman voi heittää...

        Ja kuuntelen LOTR ista paljon nimiä, enkä vaan katso toinen silmä ummessa tapahtumien ajan.


      • ride_the_sky
        LOTR fani kirjoitti:

        Juu, ei kestäny kun kolme varttia muistella noita, ja sitten ne piti kaikki kirjoittaakin.


        Ja tiedoksi, MINÄ laskin.
        tosin hieman voi heittää...

        Ja kuuntelen LOTR ista paljon nimiä, enkä vaan katso toinen silmä ummessa tapahtumien ajan.

        että en kuuntelisi niitä nimiä? minä kuule olen varmasti yhtä iso sormusten herra-fani kuin sinäkin. osaan vuorosanat leffoista ulkoa englanniksi, ja muistan koko elokuvan äänimaailman. että näin. hiukanhan tämä hävettää myöntää, mutta silti totta joka sana.

        itse myös katson nuo elokuvat joka kerta todella tarkasti, sillä en halua missata yhtään hetkeä (muuta kuin silmänräpäykset) tästä elokuvallisesta täydellisyydestä. nörttiähän se on... kai:)

        ja vaikka tässä hieman provosoin, niin en halua alkaa riitelemään. mikään ei ole kamalampaa kuin kahden nörtin riitely.


      • LOTR fani
        ride_the_sky kirjoitti:

        että en kuuntelisi niitä nimiä? minä kuule olen varmasti yhtä iso sormusten herra-fani kuin sinäkin. osaan vuorosanat leffoista ulkoa englanniksi, ja muistan koko elokuvan äänimaailman. että näin. hiukanhan tämä hävettää myöntää, mutta silti totta joka sana.

        itse myös katson nuo elokuvat joka kerta todella tarkasti, sillä en halua missata yhtään hetkeä (muuta kuin silmänräpäykset) tästä elokuvallisesta täydellisyydestä. nörttiähän se on... kai:)

        ja vaikka tässä hieman provosoin, niin en halua alkaa riitelemään. mikään ei ole kamalampaa kuin kahden nörtin riitely.

        Itse olen aivan samanlainen...
        :)
        Enpä ole ennen tavannut netissä ketään joka olisi vähintäänkin yhtä...

        ...nörtti kuin minä :D

        ''Mikään ei ole kamalampaa kuin kahden nörtin riitely.''
        Ei ruveta nyt sotimaan netissä.


      • ride_the_sky
        LOTR fani kirjoitti:

        Itse olen aivan samanlainen...
        :)
        Enpä ole ennen tavannut netissä ketään joka olisi vähintäänkin yhtä...

        ...nörtti kuin minä :D

        ''Mikään ei ole kamalampaa kuin kahden nörtin riitely.''
        Ei ruveta nyt sotimaan netissä.

        että löytyy samanhenkistä porukkaa! no jos nörttejä haluat etsiä, niin mene jollekkin sormusten herra -fanisivustolle. itse olen pystynyt välttelemään tätä, kun on jonkin verran vielä itsekunnioitusta jäljellä:)

        hyvää jussia!


      • LOTR fani
        ride_the_sky kirjoitti:

        että löytyy samanhenkistä porukkaa! no jos nörttejä haluat etsiä, niin mene jollekkin sormusten herra -fanisivustolle. itse olen pystynyt välttelemään tätä, kun on jonkin verran vielä itsekunnioitusta jäljellä:)

        hyvää jussia!

        No, olen itsekin pystynyt niitä välttelemään. :)

        Hyvää jussia sinnekin päin.


    • LOTR fani

      Lisäänpä vielä pari:
      Osgiliath
      Amon dín
      Pelargir

    • LotR -fanityttö_93

      ...vaikka nämä on jo moneen kertaan suhattu läpi:

      Minas Tiriht, Minas Morgul, Mordor, Moria, Musta Portti, Gondor, Osgiliath, Hobittila, Harmaat Satamat, Helmin Syvänne, Kuolleiden Kulkutiet, Kuolemattomat Maat, Synkmetsä, Rivendell, Rautapiha, Fangorin metsä, Lóthrien, Valinór, Tuomiovuori, Briin kykä, Pomppiva Poni, Ämyrilinna.

      Englanniksi joitain:
      Musta Portti - Black Gate
      Helmin Syvänne - Helm's Deep
      Synkmetsä - Mirkwood
      Rautapiha - Isengard
      Fangorin metsä - Fangor's forest
      Pomppiva Poni - Pr...(jotakin) Pony
      Ämyrilinna - Emyn Arnen

      • LotR-fanityttö_93

        Englanniksi osa:
        Hobittila: Hobbition
        Harmaat Satamat: Grey Havens
        Tuomiovuori: Mount Doom
        Briin kylä: Bree's Village
        Pomppiva Poni: Prancing Pony
        Kontu: The Shire


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe