lohjan sairaalan hoitajat

ensiavun päivystyksessä

sairas äitini 80v joka elää viimeisiä aikojaan joutui hakeutumaan päivystykseen hengitysvaikeuksien vuoksi koki hoitajien osilta epäasiallista ja törkeää käytöstä. hän meni ambulanssilla koska ei pärjää ilman happilaitetta n. puolituntia kestävää matkaa sairaalaan. oltuaan koko päivän päivystyksessä jossa oli lääkäri hoitanut ja tehnyt tarvittavat toimenpiteet, ilman ruokaa ruokaa, hänet oli siirretty vihdin päivystyspuolelle ja olisi kotiutettu mutta nenä oli jälleen mennyt tukkoon jonka vuoksi äiti alunperin oli hakeutunut hakemaan apua ja kieltäytyi lähtemästä kotiin ennenkuin nenä on auki. kummallakin puolella hoitajat olivat olleet erittäin töykeitä ja tiuskineet äidilleni. palkankorotus on näköjään noussut päähän, kuvitellaan että potilaat on heitä varten eivätkä he potilaita varten.
vai eikö vahnuksia enää tarvi hoitaa ?????
lopulta hänet oli viety jonnekin perähuoneeseen yöksi ilman rollaattoria ja otettu hälytyskellokin pois, puhelinkaan ei huoneessa toiminut.
äitini oli joutunut lähtemään yöllä vessaan jossa hän oli kaatunut ja loukannut kätensä niin että iso pala nahkaa oli irronnut ja verta vuotanut vessaan käytävälle ja huoneeseen, oli huimannut eikä oikein tajuissan sillä hetkellä koska ei pystynyt kertomaan mitä tarkalleen ottaen tapahtui. muuten äitini on täysin omilla aivoillaan ajatteleva ja ymmärtää kaiken.nimi muisti on vain huono.
no sitten aamulla oli tuotu aamupalaa ja äiti oli sanonut hoitajalle että ei tarvi pitää häntä pipipäänä kyllä hän ymmärtää mitä hänelle puhutaan vaikka hän vanha onkin. yö unet olivat olleet huonot hengitysvaikeuden vuoksi jo monta yötä, mutta myös pahan mielen , hoitajien käytöksen vuoksi. ovenraosta oli huudeltu ja kurkittu. nenäsuihke oli tuotu rukoilemisen jälkeen ja heitetty kuin koiralle.
kotiin lähetettiin ja ensin taksilla vaikka äiti oli sanonut ettei onnistu kun pitää saada happea ja kotiin pitää kiivetä rappusia mikä ei enää onnistu. hoitajat ei antanu periksi eikä olisi millään käskeneet lääkäriä paikalle mutta lopulta äiti oli pinnistänyt voimansa ja kironnut että perkele lääkärin on pakko tulla.
lääkäri oli kirjoittanut lapun ambulanssia varten.
hoitajan selityksiä sattuneesta kolarista matkalla minkä takia matka voi kestää ym ym...sitä suuremmalla syyllä ei olisi voinut lähettää taksilla jossa ei ole happilaitteita.
kumpa pystyisin sen kaiken kirjoittamaan tähän mitä äitini joutui kokemaan siellä ja sen kielenkäytön mutta olen niin vihainen etten siihen pysty.
äitini sanoi että olipahan sellainen reissu ettei pahempaa ole eläissään jotunut, ompahan nyt kokenut itse sen miten vanhuksia kohdellaan ja ei pidetä edes ihmisenä enää.
joku toinen potilas oli äidilleni sanonut että hoito on erittäin huonoa sellaisille jotka ovat saaneet vihreän kortin kun ovat sairastaneet paljon.
no ensvuoden puolella sitten saa parempaa hoitoa kun mennään taas normaalimaksuihin jos nyt äitini on enää elossa, sitähän ei voi tietää mutta niin huonoksi on mennyt lyhyessä ajassa ja menee kun hoito on mitä on, ei edes yritetä helpottaa olotilaa ainakaan hoitajien osalta.
lääkärin hoitoon äitini oli tyytyväinen.
tekisi mieleni antaa sairaalan johdolle palautetta tai paikalliseen lehteen kirjoittaa kohtelusta mutta äitini sanoi että antaa paskojen olla. mutta voi olla paljon mahdollista että jonain päivänä sen vielä teenkin, itse en kyseisen laitoksen palveluita tarvitse mutta pahaa pelkään että äitini saattaa sinne vielä joutua menemään. seuraavalla kerralla minä lähdenkin mukaan ja silloin äitiäni ei kohdella huonosti sen takaan.

36

7001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärä foorumi

      Täältä palstalta et apua saa ongelmaasi.
      Vaadi sairaalan johdolta kirjallista selvitystä toiminnastaan. Silloin joutuvat törkimykset antamaan vastineen.
      Pitää muistaa että herra se on herrallakin.
      Voit myös valittaa potilasvahinkokeskukseen, mikä tutkii jutun ja silloinkin osallisten täytyy antaa vastine.
      Muutaman vastineen kirjailemisen jälkeen kyllä muistavat täsmentää potilaan kohtelua.

      Voit myös valittaa lääninhallituksen sosiaali ja terveysaosastolle, mikä vaatii alemmilta viranomaisilta selvitystä
      Tai jopa oikeuskanslarille jonka virasto tosiasiallisesta palauttaa jutun kuitenkin alemmaile viranomaisille.

      • 019

        edellisen kanssa, asiat eivät tällä palstalla korjaannu, vaan valitus sairaalan johdolle. Valitukseen tarkat tiedot tapahtuneesta ja vaatimus sairaalan yhteydenotosta asian tutkimisen jälkeen.


      • kiihalepu
        019 kirjoitti:

        edellisen kanssa, asiat eivät tällä palstalla korjaannu, vaan valitus sairaalan johdolle. Valitukseen tarkat tiedot tapahtuneesta ja vaatimus sairaalan yhteydenotosta asian tutkimisen jälkeen.

        Kyllä tämä on oikea foorumi kertoa näistä kokemuksista. Osaammepahan odottaa kun se aika tulee omalle kohdalle, että tarvitsemme näitä palveluita. Lisäksi tietenkin muutkin esillä olevat "reitit" kannattaa käydä läpi. Olettaisin, että syy on siinä, että kuntien leikkaukset ovat johtaneet resurssien osalta tilanteen kriittiseksi. Tarvitsemme lisää hoitavia käsiä! Toivon, että teillä riittää voimia olla antamatta periksi.

        Tiedän tunteesi. Olen kokenut vastaavia fiiliksiä itsekin kun äitini on nimittäin 98v. Kirjoita täälläkin, niin saamme oikeata tietoa enemmän.


    • pataässä--

      Ikävää että kokemuksenne oli tuo. Itselläni on onneksi ollut vain myönteisiä ja positiivisia kokemuksia sairaanhoitajista ja lähihoitajista joiden kanssa olen joutunut syistä ja toisista asioimaan. Kaikki eivät suinkaan ole nyrpeitä katkeria ja huonosti kohtelevia. Joukkoon mahtuu kaikenlaisia ja mielestäni suurin osa heistä kyllä kohtelee asiakaita parhaansa mukaan.

      Silti olen sitä mieltä että tällaiset koemanne ns. "ikävät poikkeukset" pitäisi saattaa sairaaloiden ja muiden yksiköiden johdon tietoisuuteen.. Mistä asiaa lähdetään oyynnöstänne sitten selvittämään.

      Kun laittaa tarpeeksi palautetta. oli se myönteistä tai negatiivista, tietävät hoitsut missa skarpata..

      Muistetaanhan antaa myös sitä myönteistä niissä tapauksissa kun olemme saaneet hyvää hoitoa. Positiivinenkin palaute kantaa pitkään ja edesauttaa henkilökunnan työmotivaatota jatkossa niin ettei tällaisia negatiivisia pääse edes syntymään.
      Voimia sinulle ja äidillesi. Tarttukaa härkää sarvista.

      • foorumi

        mutta olen niin vihainen että jonnekin oli pakko purkaa kun harmittaa äidin puolesta ja saattaa muillekin tiedoksi mitä siellä tapahtuu.
        äitini on ollut jo kauan hoidettavana (sisällä ja avohoidossa) lohjan sairaalan osasto 4 :llä ja siellä on erittäin hyvä hoito ja henkilökunta on ollut asiallista ja ystävällistä, jonka kokemuksen peusteella on tullut mielikuva hyvästä hoidosta.
        mutta ensiapupuolelta on ollut ennenkin huonoja kokemuksia eritoten hoitajien osalta, tietenkin osa on ollut asiallista eikä voi yleistää mutta nämä muutamat mätämunat pilaa koko sairaalan maineen käytöksellään.
        mikä ensiapuosasto pystyy antamaan porttikiellon potilaalle ???? järkyttävää
        kiitos neuvoista ehkä on kuitenkin parasta että otan yhteyttä sairaalan johtoon jospa sillä saisi kuriin nämä mätämunat . menköön muihin hommiin kun ovat aivan väärällä alalla. siivouskärryt nokan eteen ja ei kun menoksi johonkin sellaiseen kohteeseen missä ei joudu asiakkaitten kanssa mihinkään tekemisiin. siivouskin on asiakaspalvelu työtä.


      • ehdottomasti..
        foorumi kirjoitti:

        mutta olen niin vihainen että jonnekin oli pakko purkaa kun harmittaa äidin puolesta ja saattaa muillekin tiedoksi mitä siellä tapahtuu.
        äitini on ollut jo kauan hoidettavana (sisällä ja avohoidossa) lohjan sairaalan osasto 4 :llä ja siellä on erittäin hyvä hoito ja henkilökunta on ollut asiallista ja ystävällistä, jonka kokemuksen peusteella on tullut mielikuva hyvästä hoidosta.
        mutta ensiapupuolelta on ollut ennenkin huonoja kokemuksia eritoten hoitajien osalta, tietenkin osa on ollut asiallista eikä voi yleistää mutta nämä muutamat mätämunat pilaa koko sairaalan maineen käytöksellään.
        mikä ensiapuosasto pystyy antamaan porttikiellon potilaalle ???? järkyttävää
        kiitos neuvoista ehkä on kuitenkin parasta että otan yhteyttä sairaalan johtoon jospa sillä saisi kuriin nämä mätämunat . menköön muihin hommiin kun ovat aivan väärällä alalla. siivouskärryt nokan eteen ja ei kun menoksi johonkin sellaiseen kohteeseen missä ei joudu asiakkaitten kanssa mihinkään tekemisiin. siivouskin on asiakaspalvelu työtä.

        sinun kannattaa laittaa palaute sinne, minne se kuuluu.

        Kannattaa myös selkeästi kertroa koko juttu, juuri niinkuin nytkin teit ja tehdä selväksi ketkä toimivat asiattomasti jne. (eli siis kertoa juuri se, että lääkärin toiminnassa ei vikaa). Jos laitat vaan epämääräisen valituksen, että "äiti ei ollut hoitoon tyytyväinen", siihen ei välttämättä puututa samalla tavalla.

        Todella pistää vihaksi, että jollekin annetaan tuollaista kohtelua. Nuori tai vanha potilas, niin ansaitsee parempaa.


      • pataässä--
        foorumi kirjoitti:

        mutta olen niin vihainen että jonnekin oli pakko purkaa kun harmittaa äidin puolesta ja saattaa muillekin tiedoksi mitä siellä tapahtuu.
        äitini on ollut jo kauan hoidettavana (sisällä ja avohoidossa) lohjan sairaalan osasto 4 :llä ja siellä on erittäin hyvä hoito ja henkilökunta on ollut asiallista ja ystävällistä, jonka kokemuksen peusteella on tullut mielikuva hyvästä hoidosta.
        mutta ensiapupuolelta on ollut ennenkin huonoja kokemuksia eritoten hoitajien osalta, tietenkin osa on ollut asiallista eikä voi yleistää mutta nämä muutamat mätämunat pilaa koko sairaalan maineen käytöksellään.
        mikä ensiapuosasto pystyy antamaan porttikiellon potilaalle ???? järkyttävää
        kiitos neuvoista ehkä on kuitenkin parasta että otan yhteyttä sairaalan johtoon jospa sillä saisi kuriin nämä mätämunat . menköön muihin hommiin kun ovat aivan väärällä alalla. siivouskärryt nokan eteen ja ei kun menoksi johonkin sellaiseen kohteeseen missä ei joudu asiakkaitten kanssa mihinkään tekemisiin. siivouskin on asiakaspalvelu työtä.

        Hyvä hyvä. Tottakai sinä pidät vanhan äitisi puolia. Ajattelet ja samalla teet palveluksen muillekkin sekä vanhoille että tuleville potilaille. Heillä kaikilla on oikeus saada laadukasta ja asiallista hoitoa. Ymmärrän kyllä että vanhempi vanhempi sukupolvi kuten myös äitisi on vaatimaton ja haluaisi jättää asian, mutta se ei loppujenlopuksi palvele ketään. Vakuuta hänetkin että ilmoitus olisi hyväksi kaikille.


    • tännekkin mutta

      Kuten jo moni muukin varmaan kommentoinut että laita vaan palautetta sairaalalla jne. Kyllä sairashoitokertomuksistakin voi usein todeta aika paljon onko hoitajien käyttäytyminen ollut aiheellista jne.

      • sairashoitokertomuksissahan

        saattaa olla mitä vaan, nehän on hoitjan kirjoittamia ja ei kai kukaan itseään mene siihen mollaamaan että nyt kohtelin vanhusta väärin tai vanhus on niin hankala hoidettava että meni hermot ja että koulutetaampa vähän niin oppii olemaan häiritsemättä meitä hoitajia
        vai mitäs luulette?


      • toktok..
        sairashoitokertomuksissahan kirjoitti:

        saattaa olla mitä vaan, nehän on hoitjan kirjoittamia ja ei kai kukaan itseään mene siihen mollaamaan että nyt kohtelin vanhusta väärin tai vanhus on niin hankala hoidettava että meni hermot ja että koulutetaampa vähän niin oppii olemaan häiritsemättä meitä hoitajia
        vai mitäs luulette?

        Sairausketomuksesta kylläkin näkee kuinka paljon ja millätavoin asiakasta on hyppyytelty ja juoksuteltu. Sitä tulkitsemalla voidaan huomata jos on tehty tyhmiä ja turhia päätöksiä hoidon suhteen.


      • varmaankin
        toktok.. kirjoitti:

        Sairausketomuksesta kylläkin näkee kuinka paljon ja millätavoin asiakasta on hyppyytelty ja juoksuteltu. Sitä tulkitsemalla voidaan huomata jos on tehty tyhmiä ja turhia päätöksiä hoidon suhteen.

        että aamulla nummelassa ,lopulta iltapäivällä lähetetään lohjalle josta parin tunnin päästä takaisin nummelaan mutta näkyykö niistä syytä miksi näin tehtiin.
        nlasta lähetettiin lohjalle kun ei pystytty auttamaan mutta miksi taas lohjalta nlaan syytä ei tiedossa.
        siinä se mummo ottaa hurukyytiä ambulassilla edestakaisin erittäin huonovointisena.
        olikohan syynä
        A vihreä kortti
        B lohjan sairaalaan annettu (tosin väärä osasto)
        palaute edelliskerran huonosta kohtelusta
        C kieltäytyminen menemästä lohjan terv. kesk.
        vuodeosastolle
        D jokin muu

        asia täytyy selvittää. mummo itse tyytyväinen lopulta kun pääsi oman terv keskuksen vuodeosastolle .ihmetellä täytyy ettei heti suoraan saanut jäädä nummelaan vaikka mummo oli vastaan lohjalle menoa. tämä eilen.

        tarkoitin tuolla aiemmalla sitä ettei siellä hoitajien käytös ym kohtelu näy sairaskertomuksessa ainoastaan potilaasta tietoja . potilas on sairas, kipuilee, on ahdistunut ja peloissaan ,juoksuttaa hoitajia , sekö on puolustus hoitajan käyttäytymiseen ja potilaan käsittelyyn , ei todellakaan oikeuta huonoon kohteluun, päin vastoin pitäisi saada potilas tuntemaan olonsa turvalliseksi, helpottaa mahdollisuuksien mukaan oloa yms.


      • Anonyymi
        toktok.. kirjoitti:

        Sairausketomuksesta kylläkin näkee kuinka paljon ja millätavoin asiakasta on hyppyytelty ja juoksuteltu. Sitä tulkitsemalla voidaan huomata jos on tehty tyhmiä ja turhia päätöksiä hoidon suhteen.

        Palaute sairaalan ylilääkärille puhelimitse tai sähköpostitse tai soita! Edottomasti anna palautetta ja potilasasia-m ieheen yhteyttä ,näpäytys on oikein! Äitisi asenteen ymmärrän ,korkea ikä ja sairas ei jaksa enää,mutta sinä olet nyt oikeutettu heti tekemään asiasta kantelun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palaute sairaalan ylilääkärille puhelimitse tai sähköpostitse tai soita! Edottomasti anna palautetta ja potilasasia-m ieheen yhteyttä ,näpäytys on oikein! Äitisi asenteen ymmärrän ,korkea ikä ja sairas ei jaksa enää,mutta sinä olet nyt oikeutettu heti tekemään asiasta kantelun!

        Sinä oot hemmetin hidas ottamaan kantaa! Kyseinen mummo kuoli jo yli 10 sitten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oot hemmetin hidas ottamaan kantaa! Kyseinen mummo kuoli jo yli 10 sitten!

        " Sinä oot hemmetin hidas ottamaan kantaa! Kyseinen mummo kuoli jo yli 10 sitten! "

        -------------------------------------------------------------

        Kuuleppas anonyymi,rakentavaa keskustelua voi käydä koska tahansa siinä on turha lässyttää vuosista,sitäpaitsi keskusteluista voi olla monellekin hyötyä.

        Omalla kohdallani ko paikasta on kokemukset sellaisia että valituskierre on käynnistynyt ja takuulla aiheesta,vastauksia ei yhtään asiasta/tapahtumista ja välillä on myös varmistettu että viestini perillä/käsittelyssä....vuosihan se on ensikin vuosi.


      • Anonyymi
        toktok.. kirjoitti:

        Sairausketomuksesta kylläkin näkee kuinka paljon ja millätavoin asiakasta on hyppyytelty ja juoksuteltu. Sitä tulkitsemalla voidaan huomata jos on tehty tyhmiä ja turhia päätöksiä hoidon suhteen.

        Meinaatko että totuuden kirjoittavat? EI


    • Hoitaja Lohjalta

      Kumma juttu. Siitä lähtien kun Vihdin päivystyspuoli tuli Lohja sairaalaan, niin siitä osastosta ei ole saanut kuin negatiivista palautetta. Tarkoitan, että vihtiläiset antavat osastostaan negatiivista palautetta. Ja nyt negatiivinen palaute koskee näköjään myös yleistä ensiapua. Ihmettelen, kun en sitä tiuskimista ole täällä ollenkaan huomannut. Ei ole kyllä meillä ainakaan mennyt palkankorotus päähän, eihän me oltu lakossakaan mukana. Joskus vain sattuu sellaisia potilaita, että mikään ei ole hyvä vaikka miten yrittäisit. Ettei tässä nyt olisi niin että kyse on jostain vihtiläisten yleisestä tyytymättömyydestä?

      • nopeaa vauhtia

        sekä terveyspalveluiden osalta että vanhusten hoidossa.


      • lottapsrugers
        nopeaa vauhtia kirjoitti:

        sekä terveyspalveluiden osalta että vanhusten hoidossa.

        Joo. olisi kivaa tietää, mihin joutuu vähävarainen vihtiläinen vanhus jolla ei ole varaa ostaa kaarikodista tai muusta palvelutalosta itselleen paikkaa?
        Mitä kunnalla on vähävaraisille?
        Luultavasti hyvin vähän - jos olleenkaan.


      • harmistunut ap

        ensinnäkin , sanoin tuossa aikaisemmin että ei kaikki hoitajat ole huonosti käyttäytyneet ja kohdellut äitiäni huonosti, niin etten toki yleistä. joukossa on varmasti enemmistö joka tekee parhaansa resurssien mukaan, mutta vaikka olisi kuinka kiire ja käsiä vähän ,vähimmäis vaatimus on että kohdellaan asiallisesti potilasta , olipa hän vanha tai nuori . en usko että kukaan sinne huvikseen tulee teitä kiusaamaan ja häiritsemään.
        äidiltäni täytyy mennä ymmärrys tai taju että hän enää suostuu tulemaan missään vaiheessa sinne hoidettavaksi, ei niin kipeä olekaan jos ymmärrys pelaa ja on omaa tahtoa.
        häntä on tähän saakka pitänyt suostutella lääkäriin lähtemään koska ajatus on hänellä ollut että minkäpä ne hänelle tekee mutta nyt on ollut niin huonoa oloa ym että itse on välillä pyytänyt että pitää lähteä johonkin apua hakemaan ei jaksa olla enään.
        se on olotilan helpottamisen hakemista ei niinkään että paranemista hakemaan koska hän ei enää parane , huononee vain koko ajan.
        minä periaatteessa pystyisin itse hänet hoitamaan kotona tämän kuukauden, koska olen leikkauksien takia itsekin sairaslomalla ollut jo vuoden, mutta kun en kykene häntä auttamaan ja helpottamaan sitä oloa muuten kuin tekemällä asioita joita hän pyytää mutta se olotila ei siitä helpotu, hengitys ei kulje jos haen vesilasin, nenä ei aukene eikä oksettava olo helpotu jos laitan ruokaa tai siivoan tai käyn kaupassa tai apteekissa. sen vuoksi me hakeudutaan lääkäriin , jos olisi jokin lääketieteellinen keino helpottaa oloa.
        jos sitä ei ole niin silloin pitäisi sanoa se suoraan niin lakataan häiritsemästä ja kärsitään pakon edessä kotona tai äiti kärsii ja me lapset kärsitään siitä kun katsotaan äidin kärsimyksiä voimatta helpottaa mitenkään.
        äiti ei ole niitä helpoimpia tapauksia varmastikaan, sen verran olen häntä "hoitanut" että tiedän mutta se ei oikeuta minua kiukuttelemaan ja äksyilemään hänelle ja kohtelemaan huonosti eikä se oikeuta siihen hoitajiakaan. se on teidän työtä josta maksetaan palkkaa että te hoidatte potilasta asiallisesti ja parhaan kykynne mukaan ja ehdottomasti kunnioittaen jokaista yksilöä olipa kyseessä kuinka "vaikea" potilas tahansa. äitini ei ole pahimmasta päästä, olen ollut joskus aikoinaan työharjoittelussa vanhain kodissa joten asiasta on jonkinverran tietoa.
        kaikkea hyvää ja voimia raskaassa työssänne


      • vihtiläisyydestä

        tai lohjalaisuudesta tai yleisestä tyytymättömyydestä.
        vaan tämä on kokemus saadusta sairaanhoitopalvelusta lohjan terveyskeskuksen vuodeosastolla, sieltä mihin vihtiläiset joutuu.
        en tiedä tarkalleen systeemiä kun en itse ole paikkakuntalaisia, en vihtiläinen enkä lohjalainen, joskin olen asunut kummassakin paikassa joskus aikoinaan.ap


      • sairas meno
        vihtiläisyydestä kirjoitti:

        tai lohjalaisuudesta tai yleisestä tyytymättömyydestä.
        vaan tämä on kokemus saadusta sairaanhoitopalvelusta lohjan terveyskeskuksen vuodeosastolla, sieltä mihin vihtiläiset joutuu.
        en tiedä tarkalleen systeemiä kun en itse ole paikkakuntalaisia, en vihtiläinen enkä lohjalainen, joskin olen asunut kummassakin paikassa joskus aikoinaan.ap

        Ei todellakaan ole kyse siitä mistä ihminen on tullut päivystykseen, ongelmille on turha kääntää selkäänsä tai vääristellä niitä eivät ne sillätavoin katoa minnekkään.

        Itse Lohjalaisena olen saanut odottaa tuntitolkulla päivystyksessä, syystä että olen odotus luukulla valittanut odottamisesta jota olin joutunut tekemään jo kaksi tuntia.
        Tämän jälkeen erittäinkin hyvä kuntoiset pyyhkivät ohitseni.

        Olen käynyt päivystyksen jälkeen toisella lääkärillä ja sielä on todettu minun saaneen vääräää hoitoa.

        Olen myös soittanut päivystykseen vaivastani jolloin minun on sanottu hätäilevän turhaan ja kehoitettu menemään aamulla vasta lääkärille.

        Aamulla ollessani yksityislääkärillä lääkäri kertoi, että olisi pitänyt hoitaa jo yöllä sillä vaiva oli pahentunut ja olisi ollut heti hoidettavien listalla.
        Kyse oli silmästä, mutta eihän päivystyksen nuoret kollit vasta valmistuneet mitään osaa.
        Monesti olen saanut väärää lääkettä ja aina olen joutunut neuvomaan lääkäriä.


      • snaijjusta
        sairas meno kirjoitti:

        Ei todellakaan ole kyse siitä mistä ihminen on tullut päivystykseen, ongelmille on turha kääntää selkäänsä tai vääristellä niitä eivät ne sillätavoin katoa minnekkään.

        Itse Lohjalaisena olen saanut odottaa tuntitolkulla päivystyksessä, syystä että olen odotus luukulla valittanut odottamisesta jota olin joutunut tekemään jo kaksi tuntia.
        Tämän jälkeen erittäinkin hyvä kuntoiset pyyhkivät ohitseni.

        Olen käynyt päivystyksen jälkeen toisella lääkärillä ja sielä on todettu minun saaneen vääräää hoitoa.

        Olen myös soittanut päivystykseen vaivastani jolloin minun on sanottu hätäilevän turhaan ja kehoitettu menemään aamulla vasta lääkärille.

        Aamulla ollessani yksityislääkärillä lääkäri kertoi, että olisi pitänyt hoitaa jo yöllä sillä vaiva oli pahentunut ja olisi ollut heti hoidettavien listalla.
        Kyse oli silmästä, mutta eihän päivystyksen nuoret kollit vasta valmistuneet mitään osaa.
        Monesti olen saanut väärää lääkettä ja aina olen joutunut neuvomaan lääkäriä.

        No, joo pistänpä minäkin lusikkani tähän soppaan siis:
        alkoi järkyttävä kipu, ambulanssi tuli ja vei päivystykseen Lohjalle - otettiin röntgenit ja muut ja varmistettiin ettei ole kyse sydänifarktista.
        Sen jälkeen nuori naislääkäri sanoi että voi mennä kotiin.

        Kipu vaan ei lakannut.
        Seuraavan päivänä yksityiselle: todettiin ilmarinta.
        JA parin päivän päästä soitettiin myös Lohjalta: joku PÄTEVÄ rtg lääkäri oli tutkinut kuvat ja sanoi että on ilmarinta ja eikun osastolle..
        Eihän tässä henki mennyt, mutta osoittaa välittämisen tason joka on tasan 0.


    • Tapaus2015

      Vanha ketju, mutta kerronpa silti omista kokemuksista tuosta sairaalasta. On jäänyt todella huono kuva tuosta sairaalasta äitini hoidon vuoksi. Ei hoidettu ajoissa munuaisiin noussutta virtsatietulehdusta, joka muuttui verenmyrkytykseksi. Siitä seurasi monielinsairaus, johon äitini menehtyi. Viimeisenä iltana vielä, kun olimme häntä katsomassa ja äitini oli jo puoliksi tajuton, häntä hoitava hoitaja tiuskaisi meille, kun olimme hädissämme, että "eihän tässä hengenlähdöstä ole kysymys" ja että kyllä se verenmyrkytys oli jollain toisella potilaalla eikä teidän äidillänne. Eli päivystävällä osastolla ei tiedetty edes kenellä potilaalla on verenmyrkytys...tuntuu aika hurjalta, kun potilaat tiputuksessa, että mitä kenellekin tiputetaan. Olin kyllä yhteydessä jopa osaston vastaavaan lääkäriin, joka asennoitui todella välinpitämättömästi tilanteeseen. Kysymyksessä kuitenkin HUS:n piiriin kuuluva sairaala!

      • Anonyymi

        Voi että tavoittaako tämä enää sinua? Ihan kamala tilanne itselläni kans omainen menehtyi juuri ja jäi kyllä todella kyseenalainen olo.. kun ei kuolin syy selvinnyt edes ruumiin avauksessa..


    • PelkäänLohjanSairaalaa

      Voisitteko please kirjoittaa potilasasiamiehelle?
      Mä itse aion ja olisi hyvä olla muitakin Lohjan sairaalan tapauksia tiedossa samaan aikaan niin saataisiin asialle mahdollisesti enemmän huomiota.

      • Anonyymi

        Kirjoitin edellä Tapaus2015 nimimerkillä. En varmasti ikinä unohda tuota äitini kohtelua syksyllä 2015. Lohjan sairaalassa hoitajat ja lääkärit toimivat sijaisjumalina ja päättävät kenen elämä saa jatkua ja kenen ei. Kun menimme äitiä katsomaan, hän oli jo melkein tajuton ja valitti, mutta kukaan ei välittänyt mitään. Itse jouduimme pyytämään äidille happiviikset ja veren happipitoisuuden mittaamisen. Sairaanhoitaja vain totesi äitini tilanteesta, että "ikääkin on jo niin reippaasti ja sairauksia" eli hänet oli jo tuomittu "lähtemään". Toivon todellakin, että tulee päivä, jolloin näille "sijaisjumalille" käy samoin. Toki joukossa on asiallisia sairaanhoitajia ja lääkäreitä, mutta nämä muutamat alalle sopimattomat pilaavat koko sairaalan maineen. Ja kaikkihan lähtee esimiehistä eli tässäkin tapauksessa päivystysosaston vastaavasta lääkäristä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin edellä Tapaus2015 nimimerkillä. En varmasti ikinä unohda tuota äitini kohtelua syksyllä 2015. Lohjan sairaalassa hoitajat ja lääkärit toimivat sijaisjumalina ja päättävät kenen elämä saa jatkua ja kenen ei. Kun menimme äitiä katsomaan, hän oli jo melkein tajuton ja valitti, mutta kukaan ei välittänyt mitään. Itse jouduimme pyytämään äidille happiviikset ja veren happipitoisuuden mittaamisen. Sairaanhoitaja vain totesi äitini tilanteesta, että "ikääkin on jo niin reippaasti ja sairauksia" eli hänet oli jo tuomittu "lähtemään". Toivon todellakin, että tulee päivä, jolloin näille "sijaisjumalille" käy samoin. Toki joukossa on asiallisia sairaanhoitajia ja lääkäreitä, mutta nämä muutamat alalle sopimattomat pilaavat koko sairaalan maineen. Ja kaikkihan lähtee esimiehistä eli tässäkin tapauksessa päivystysosaston vastaavasta lääkäristä.

        Vastasin aikaisempaan siis herranjumala mulle myös puhuttiin moni sairaasta omaiseni kohdalla.. ja tiiätkö laitettiin saattohoitoon vaan ilman päätöstä ja minut kutsuttiin liian myöhään sinne katsomaan oli jo työnnetty sellaset morfiinit etten saanut mitään kontaktia häneen puhuttiin vaan moni sairaasta ja ruumiin avauksessa ei selvinnyt kuolin syy…


    • PelkäänLohjanSairaalaa
    • ojgtdse

      Useimmat hoitajan ammattiin hakeutuvat ovat luonteeltaan kovia raakoja naisia . Se kyllä näkyy heidän käytöksessään vanhuksia kohtaan . Muistisairasta vanhusta on helppo kohdella huonosti ,koska hänhän ei muista mitään hetken kuluttua ! Kohtele vanhusta niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan vanhana, koska myös sinä hoitaja olet joskus vanha , muista se!

    • Anonyymi

      Olen työskennellyt sairaalan info toimistossa ja päässyt seuraamaan läheltä sairaanhoito henkilöstön työskentelyä ja käyttäytymistä ja todennut ettei sairaala työympäristönä ole lainkaan sen lämpimämpi tai kehittyneempi kuin mikä muu ala tahansa. Mielestäni suurin osa hoitajista oli kyllä täysin asiallisia ja jopa sydämmellisiä ihmisiä ja heitä muistelen lämmöllä. Joukossa oli kuitenkin muutamia myös sellaisia hoitajia ja lääkäreitä joiden käyttäytymistä ei voinut mitenkään ymmärtää tai hyväksyä. Muistan välillä suorastaan pöyristyneeni ja järkyttyneeni mitä joskus jouduin näkemään tai kuulemaan osastoilla kulkiessani eri työtehtävissä. Yleisesti ottaen suomalainen sairaala kulttuuri on kyllä ystävällistä ja asiallista mutta kuten todettua on paratiisissa aina myös niitä käärmeitä jotka haluavat purra ja myrkyttää ympäristöään.

    • Anonyymi

      Eräs kokemus Lohjan sairaalan päivystyksestä:

      Lääkäri käski lähteä kotiin ja ottaa vähän särkylääkettä. Ambulanssikuski sanoi ettei todellakaan lähde.
      Lapsen käsi oli turvonnut kaksinkertaiseksi.

      Lopputulos: kahdesta kohtaa murtunut käsi kipsattiin toisessa sairaalassa, jonne ambulanssi vei.

      • Anonyymi

        Kuulostaa hurjalta....ammattimiehet ambulanssissa onneksi !


    • Anonyymi

      Hyvät ystävät voisitteko ystävällisesti neuvoa mikä on se ensimmäinen osoite jonne voi lähettää valituksen Lohjan sairaalassa saamastaan kohtelusta ja vääristä diagnoosista. Vai voiko käydä niin että osoitteessa jonne valitus lähetetty se ei välity pätkääkään eteenpäin ?

      • Anonyymi

        Oikeuskanslerin virastoon voisi olla yksi ja toimiva vaihtoehto !


    • Anonyymi

      Olisipa kiva kuulla hoitajien versio tästä samasta keissistä.
      Usein asiakkaat(potilaat) käyttäytyvät, kuin he olisivat ainoat maailmassa ja vaativat "palvelua" taukoamatta.
      Hoitajat joutuvat kuitenkkn jakamaan aikansa tasapuolisesti kaikkien potilaiden kesken. Huomionhakuiset potilaat varmasti kiristävät hermoja ihan potilaan iästä riippumatta.

    • Anonyymi

      376 Markus Kuotesaho

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe