Käteen jäävä osuus

....

Tahtoisin saada mahdollisimman tarkkaan tietoa siitä kuinka paljon minulle jää käteen rahaa kuukaudessa. Eli aloitan myymään toiminimellä vakuutuksia erään vakuutusyhtiön "alaisena." Jos he maksavat minulle palkkiota vaikkapa 6000e/kk, tästä ei ole vähennetty vielä mitään. Kuluja ovat lähinnä vain huonevuokra esim. 100e/kk, bensakuluja ei todennäköisesti paljon tule, vaatekulut ja muut edustuskulut ovat myös melko minimaalisia. Eli kuinka paljon tuosta 6000eurosta jää minulle käteen verojen, yel:in, vakuutusten ja muiden kulujen jälkeen. Aloitan toiminnan ensi vuoden puolella ja tähän asti olen ollut palkkatöissä.

9

1239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veroprosenttilaskurit

      2007 veroporsenttilaskuri

      http://www.vero.fi/

      syötät tuonne tietojasi oman valintasi mukaan ja näet paljonko tienaat.

      kenenkään on vaikea päätellä firmasi kulurakennetta ja maksamiasi yel maksujen suuruuksia. maksaa voit yelliä esim. 75€-rajaton....

    • T:mi yrittäjä 13 v. ajan

      Hiukka alle puolet jää sinulle. Muut menee yhteiskunnalle ja vakuutuslaitoksille.
      Sitten maksat kulut ja vuokrat ja ruuat ym.
      Jos on perhettä niin aina on joku käsi ojossa.

      Säästöön ei jää mitään mutta elämä on mielekästä.
      Nuo on suunnilleen samat summat kuin minullakin.

      Niin ja lomarahoja et sitten saa mistään. Ne pitää säästää etukäteen.

      Karkea nyrkkisääntö on, että kate-euroja on tultava ainakin 200 joka työpäivä, jotta saavutat
      keskimääräisen palkollisen liksan.

      Yrittäjä voi verotuksessa tehdä isompia vähennyksiä kuin palkansaaja. Se helpottaa hiukan.

      • ....

        Kiitoksia vastauksesta. Eli jos lasken, että noin 50% jää menojen jälkeen itselleni niin en ainakaan laske alakanttiin. Kun tosiaan mitään muita kuluja verojen ym. lisäksi ei tule kuin tuo työhuonevuokra ja sitten jos itse haluaa vaate-, ruoka-, bensa- ym. kuluja laittaa niin niitä sitten myös.


    • Faktio

      "Tahtoisin saada mahdollisimman tarkkaan tietoa siitä kuinka paljon minulle jää käteen rahaa kuukaudessa."

      Ehkä sun pitäisi kysyä sitä siltä pomoltasi. Tuskin sentään 6 tonnia /kk ainakaan vuoteen, tuskin koskaan.

      Tapiolan ja Pohjolan rekrytoijat kyllä lupaavat ja kertovat että suomen paras tienaa niin paljon. Mutta hehän saavat palkkansa uusien värväämisestä.

      • ...

        Siis tuolla 6000e/kk tarkoitin summaa josta ei ole vielä lähtenyt verot ym. maksut ollenkaan pois, joten ei se ole ollenkaan mahdoton.


      • käteen
        ... kirjoitti:

        Siis tuolla 6000e/kk tarkoitin summaa josta ei ole vielä lähtenyt verot ym. maksut ollenkaan pois, joten ei se ole ollenkaan mahdoton.

        Se paljon jää käteen on aika suhteellista. Yleensä vakuutusedustajan kulut ovat siinä 5000-15000 euroa vuodessa. Riippuu tosi paljon siitä paljon tulee kilsoja, rekisteröintejä, puhelinlaskua jne. Sit jälelle jää ns. ansiotulo mistä maksat verot. Kyllä on hyvä laskea 50% käteen jääväksi niin ei tule yllätyksiä.
        6000€ /kk palkkiota on kova tavoite, varsinkin vasta-alkajalle. Jos ekana vuotena myyt 100 000€ niin hatunnosto sulle. Muista pitää tasainen rytmi, niin onnistuminen on varmempaa. Tulee huonoja kuukausia ja parempia kuukausia.
        6000€ vahinkovakuutusta tarkoittaisi 200 000€ vuosimyyntiä. (aika kova on tavoite) mutta mahdollinen, hyvinkin mahdollinen.


      • ....
        käteen kirjoitti:

        Se paljon jää käteen on aika suhteellista. Yleensä vakuutusedustajan kulut ovat siinä 5000-15000 euroa vuodessa. Riippuu tosi paljon siitä paljon tulee kilsoja, rekisteröintejä, puhelinlaskua jne. Sit jälelle jää ns. ansiotulo mistä maksat verot. Kyllä on hyvä laskea 50% käteen jääväksi niin ei tule yllätyksiä.
        6000€ /kk palkkiota on kova tavoite, varsinkin vasta-alkajalle. Jos ekana vuotena myyt 100 000€ niin hatunnosto sulle. Muista pitää tasainen rytmi, niin onnistuminen on varmempaa. Tulee huonoja kuukausia ja parempia kuukausia.
        6000€ vahinkovakuutusta tarkoittaisi 200 000€ vuosimyyntiä. (aika kova on tavoite) mutta mahdollinen, hyvinkin mahdollinen.

        Aika hurjalta kuulostavat nuo kulut 400-1250e/kk, en käsitä mihin tuollaiset summat menisivät. Itse olen laskeskellut, että selviäisin jollain n. 200-300e/kk kuluilla, johon sisältyisi huonevuokra, huoneen puhelin, tietokone ym. pelit ja vehkeet ja bensaankin siitä riittäisi niin, että pääsisi n. 500-1000km/kk kulkemaan. Mutta voi olla, että olen arvioinut hyvinkin pieleen koko homman. Sitten tuohon lisäksi jos joskus käyttää asiakasta syömässä, ostaa jotain työvaatteita ym. mutta ne ovat sitten harvinaista herkkua. Tietysti jos olet tuohon laskenut jo kaikki yelit ym. vastaavat kulut niin sitten kuulostaa oikeammalta minun korviini.

        Tuohon 100 000e myyntiin olisi tarkoitus päästä, keskimäärin kai ensimmäisenä vuonna myydään n. 70-140 000e joka tietäisi n. 20000-35 000e vuositienestejä.


      • Moniala-Mauno
        .... kirjoitti:

        Aika hurjalta kuulostavat nuo kulut 400-1250e/kk, en käsitä mihin tuollaiset summat menisivät. Itse olen laskeskellut, että selviäisin jollain n. 200-300e/kk kuluilla, johon sisältyisi huonevuokra, huoneen puhelin, tietokone ym. pelit ja vehkeet ja bensaankin siitä riittäisi niin, että pääsisi n. 500-1000km/kk kulkemaan. Mutta voi olla, että olen arvioinut hyvinkin pieleen koko homman. Sitten tuohon lisäksi jos joskus käyttää asiakasta syömässä, ostaa jotain työvaatteita ym. mutta ne ovat sitten harvinaista herkkua. Tietysti jos olet tuohon laskenut jo kaikki yelit ym. vastaavat kulut niin sitten kuulostaa oikeammalta minun korviini.

        Tuohon 100 000e myyntiin olisi tarkoitus päästä, keskimäärin kai ensimmäisenä vuonna myydään n. 70-140 000e joka tietäisi n. 20000-35 000e vuositienestejä.

        Osta taskulaskin tai raamattu...

        Tai älä provoile...


      • ....
        Moniala-Mauno kirjoitti:

        Osta taskulaskin tai raamattu...

        Tai älä provoile...

        Jos väittää toista provoksi niin olisi ihan fiksua edes perustella se jotenkin. Taskulaskin on, kännykässäkin on laskin ja päässäkin oma laskimensa, raamattua en tarvitse enkä myöskään provoile.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe