kondylooman hoidosta

Tietämätön

Tarvitseeko parterini mennä välttämättä käymään lääkärissä, kun minulla todettiin kondylooma? Hän on ollut täysin oireeton. Tartunnan uskon kuitenkin saaneeni häneltä.

Millaisia kokemuksia teillä naisilla on ollut kondylooman hoidosta? Kondylooman toteamisen yhteydessä minulle tehtiin penslaus ja lääkäri käski käydä viikon, kahden välein penslauksessa eli ts. joutuisin ravaamaan yhtenään lääkärissä penslauksessa. Onko joku kokenut vastaavaa?? Ihmettelen vain, kun tietääkseni syyliin pitäisi olla myös saatavilla tehokas toide sen sijaan, kun joudun yhtenään käymään lääkärillä.

14

1929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shit happens...

      Partnerisikin täytyy todellakin mennä lääkäriin kerran hän on ollut sukupuoliyhteydessä sinuun, hänellä voi olla vielä toivoa... toivottavaa se olisikin. Mutta hänelläkin voi olla jo tartunta ja oireita ei vielä saata näkyä ennen kuin se yht äkkiä putkahtaa esiin.

      Sukupuolitauteihin ei yleensä ole mitään tehokasta hoitoa, joten täytyy sanoa että sitä saa mitä tilaa, eli olisi kannattanut käyttää kunnon suojausta ennen kuin sait sen sairauden.
      Yleensä siinä vaiheessa sitten itketään hoitoja kun on ollut huonosti suojatussa sukupuoliyhteydessä ja saanut sairauden. Se on yleensä "kiva" muisto siitä kerrasta ja muistuu mieleen varmaan monesti penslausta tehdessä lääkärissä...

      Kondoomi on hyvä asia... mietippä sitä, vaikka menetitkin mahiksesi jo.

      • minä

        Voiko lääkäri muka tehdä jotain jos tauti todetaan oireettomalta? Onko siihen joku estolääkitys ettei niitä oireita tulekkaan? Kun on todettu kondylooma niin voiko enää ikinä (tutun ja turvallisen kanssa) harrastaa seksiä ilman kortsua?vai onko aina olemassa vaara sairastua?


      • Kuu
        minä kirjoitti:

        Voiko lääkäri muka tehdä jotain jos tauti todetaan oireettomalta? Onko siihen joku estolääkitys ettei niitä oireita tulekkaan? Kun on todettu kondylooma niin voiko enää ikinä (tutun ja turvallisen kanssa) harrastaa seksiä ilman kortsua?vai onko aina olemassa vaara sairastua?

        Lukaise tuo alla oleva saitti rauhassa ja ajatuksella:

        http://www.yths.fi/suomi/terveystietoa/kondylooma.htm

        Luultavasti kannat bakteeria loppuikäsi, mutta sinulla se ei enää ensimmäisen kerran jälkeen "pitäisi" oireilla. Suojaamattomassa yhdynnässä luultavasti tartutat sen, mutta kannattaa puhua partnerille asiasta. Lapsien tekemiseen on nuo vaihtoehdot vähissä, keinohedelmöitys on aika hintava ja vähemmän nautinnollinen tapa.

        Itselläni ei todettu mitään, vaikka tyttöystävälläni todettiin kondylooma. Esilääkitystä ei ole ja aina on vaara sairastua.


      • tiuhti
        Kuu kirjoitti:

        Lukaise tuo alla oleva saitti rauhassa ja ajatuksella:

        http://www.yths.fi/suomi/terveystietoa/kondylooma.htm

        Luultavasti kannat bakteeria loppuikäsi, mutta sinulla se ei enää ensimmäisen kerran jälkeen "pitäisi" oireilla. Suojaamattomassa yhdynnässä luultavasti tartutat sen, mutta kannattaa puhua partnerille asiasta. Lapsien tekemiseen on nuo vaihtoehdot vähissä, keinohedelmöitys on aika hintava ja vähemmän nautinnollinen tapa.

        Itselläni ei todettu mitään, vaikka tyttöystävälläni todettiin kondylooma. Esilääkitystä ei ole ja aina on vaara sairastua.

        Jos olisit itse lukenut saitin rauhassa ja ajatuksella, olisit varmasti huomannut, että kondylooma on virus, eikä aiheuta lapsettomuutta. Ärsyttää tuollaiset väärien 'tietojen' levittelijät!


      • Kuu
        tiuhti kirjoitti:

        Jos olisit itse lukenut saitin rauhassa ja ajatuksella, olisit varmasti huomannut, että kondylooma on virus, eikä aiheuta lapsettomuutta. Ärsyttää tuollaiset väärien 'tietojen' levittelijät!

        Olen pahoillani, jos en tehnyt itseäni ymmärretyksi ensimmäisellä viestillä. En kuitenkaan itse huomaa missä olisin viitannut lapsettomuuteen.

        Tarkennettakoon kuitenkin. Suurimmalle osalle suojaamaton seksi on ainoa keino tehdä lapsia, koska keinohedelmöitys ei ole varma ja kuitenkin erittäin kallis tapa.

        Ole ystävällinen ja lue seuraavalla kerralla viesti - ajatuksen kanssa.


      • minä
        Kuu kirjoitti:

        Olen pahoillani, jos en tehnyt itseäni ymmärretyksi ensimmäisellä viestillä. En kuitenkaan itse huomaa missä olisin viitannut lapsettomuuteen.

        Tarkennettakoon kuitenkin. Suurimmalle osalle suojaamaton seksi on ainoa keino tehdä lapsia, koska keinohedelmöitys ei ole varma ja kuitenkin erittäin kallis tapa.

        Ole ystävällinen ja lue seuraavalla kerralla viesti - ajatuksen kanssa.

        Siis jos olet joskus sairastanut sukupuolitaudin, niin et enää koskaan voi harrastaa seksiä ilman kortsua?Saati tehdä lapsia luonnollisella tavalla?????Eiköhän tuo ollut hieman liioiteltua?


      • Kuu
        minä kirjoitti:

        Siis jos olet joskus sairastanut sukupuolitaudin, niin et enää koskaan voi harrastaa seksiä ilman kortsua?Saati tehdä lapsia luonnollisella tavalla?????Eiköhän tuo ollut hieman liioiteltua?

        Älkää ihmiset yrittäkö lukea rivien välistä, jos se ei teiltä onnistu. Onko joku väittänyt, ettei lapsia voi tehdä luonnollisella tavalla?

        Vaikka tauti ei oireile, voit silti olla sen kantaja. Jos kannat tautia, voit myös tartuttaa sen muille. En osaa tuota selvemmin kertoa. Jos saatte yksinkertaisemmin kerrottua, niin odottelen mielelläni vastausta.

        Lapsia voit tehdä tavallisesti, mutta voit silloin tartuttaa partnerisi (ja synnytyksessä sitten lapsesi). Keinohedelmöitys on vaihtoehto, mutta kallis sellainen (ja äidin ollessa taudinkantaja, lapsikin voi saada tartunnan).

        Ainahan voit harrastaa seksiä ilman kortsua, mutta jos luet toisen kappaleen uudelleen läpi - ajatuksella - ymmärrät, että voit tartuttaa partnerisi.

        Uskomatonta, miten toisille asiat pitää selittää rautalangasta. Kuten aiemmin jo sanoin, käyttäkää tiedonhankintaan jotain muuta kuin keskustelupalstaa.


      • Tietämätön

        Kyllähän ne kumit suojaa ja on oikeen jees,jos kyse on yhden illan jutusta... mut ei niitä enään puolen vuoden seurustelun jälkeen viitti käyttää!!!!! enkä tiiä, oisko ollu mitään apua siitäkään, jos oisin poikakaverini passittanu lääkäriin ennen suojaamatonta yhdyntää, kun sitä virusta ei pystytä poistamaan.....


      • ..........
        minä kirjoitti:

        Voiko lääkäri muka tehdä jotain jos tauti todetaan oireettomalta? Onko siihen joku estolääkitys ettei niitä oireita tulekkaan? Kun on todettu kondylooma niin voiko enää ikinä (tutun ja turvallisen kanssa) harrastaa seksiä ilman kortsua?vai onko aina olemassa vaara sairastua?

        mitään lääkäri voi. estolääkitys on kyllä kehitteillä, mutta parterisi on kyllä tartunnan jo saanut.Hoitoja on monia kai se riippuu vähän missä niitä syyliä on.

        turha sitä kortsua on enää saman partnerin kanssa käyttää.tietoa asiasta on netti pullollaan, käy lukeen.ja kysy lääkäriltäsi muusta hoitomuodosta.


      • takogo

        Olen kahteen kertaan käyttänyt Aldara-voidetta - https://track.healthtrader.com/track.php?c=cmlkPTcxMzMwOCZhaWQ9MjQ1ODMyNTI Kummallakin kerralla lopetin voiteen käytön noin kolmessa viikossa. Alapää tuntui olevan täysin rikki.

        Aldaran käytössähän on tosi tärkeää, että sitä laitetaan vain sille alueelle, jolle lääkäri on neuvonut.

        Olen lukenut netistä useita kokemuksia, joissa ihmiset kertovat, että Aldara on auttanut häätämään viruksen. Eihän sitä voidetta käytettäisi, jos sillä ei olisi saatu myös hyviä tuloksia.

        Aldara sopii vain hävyn alueella käytettäväksi, ei siis emättimen sisäpuolella


    • Minna

      Mulla todettiin kondylooma n. 8 vuotta sitten. Sain sen silloiselta poikaystävältäni,hän ei käynyt lääkärissä eikä hänellä niitä ollut (tai jos oli niin hän hoidatti ne minulta tietämättä), keneltäkään muulta en kuitenkaan ollut voinut saada sitä, sillä hän oli ensimmäinen poikaystäväni.
      Rakkulat, joita ei ollut ulkoisissa elimissä hoidettiin poliklinikalla jäädyttämällä, todella kivuton juttu, sen jälkeen kävin kontrollissa muutaman kertaa ja kun rakkulat eivät uusiutuneet, kontrollit lopetettiin. Kertaakaan sen jälkeen ei ole rakkuloita ollut, eikä myöskään poikaystävilleni niitä ole tullut. Suhteen alussa olen kyllä aina kertonut että olen ko. taudin sairastanut. Hoitomuodot vaihelevat käsittääkseni aika paljon sen mukaan missä niitä rakkuloita on.

      • Tietämätön

        Kiitos vastauksesta!! Pitää kysyä lääkäriltä, mitä mieltä se on jäädyttämisestä. Ainainen lääkärissä juokseminen ei välttämättä kiinnosta, ja jotain muuta vaihtoehtoa olisin vaillla.


    • Itseoppinut sukupuolitautit...

      Kondylooma voi tarttua lapseen äidistä jo raskausaikana. Lisäksi kannattaa muistaa, että n. 70% ihmisistä kantaa kondyloomaa aihauttavaa virusta itsessään ja tauti saattaa periaatteessa puhjeta milloin vain.

      Tarkkoja tilastoja en muista, mut jos tartunnan saa rakkulavaiheessa olevalta kumppanilta on myös itsellä suuri mahdollisuus saada rakkuloita. Tauti voi tarttua myös oireettomalta kumppanilta, jolloin myös tartunnan saanut henkilö useimmiten on oireeton.

      Valitettavasti kondyloomasta, samoin kuin muistakin, sukupuolitaudeista on erittäin vaikea saada asiallista tietoa. Lääkäritkin tuntuvat olevan erimielisiä asioista. Yleensä kuitenkin ihmisiä pelotellaan aivan turhaan ja monet taudin saaneet pelkäävät täysin aiheettomasti esim. lapsettomuutta.

    • Tietomies

      Niin se on ja hoidon joudut maksamaan itse.
      Siis EI OLE sp tautiluokitusta ja monet vitunvilkaisija -konitohtorit jopa naureskelevat pelotelluilla pennuilla olevista näpyistä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe