Kauklahti, Lippajärvi, Benböle..?

mur

Olisin iloinen, jos Espoon asujat osaisitte kertoa minulle näistä alueista: Kauklahti, Lippajärvi, Benböle.. Minkälaiset kulkuyhteydet, minkälaista seutua muuten? Mietiskelen tässä uskaltautuisinko muuttaa sinne päin Suomea asustelemaan töiden perässä. Näiltä alueilta nyt aluksi tarjottu kotia. Hirvittää hieman..

En tunne Espoota, mutta viime eikoina silmiin tarttunut eri tavalla lehtikirjoituksia espoosta. Uskaltaako sinne tulla?!

16

5446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toktoko

Sellaista paikkaa kuin BENBÖLE ei ole olemassa -
      mutta kylläkin
      BEMBÖLE

• mur

miten minä tuolla tavalla töpeksin.. Wikipediasta luin, että Bembölen sanotaan joskus tarkoittavan suomennettuna hölmölää - sinne minä haluan.

• -"-
        mur kirjoitti:

miten minä tuolla tavalla töpeksin.. Wikipediasta luin, että Bembölen sanotaan joskus tarkoittavan suomennettuna hölmölää - sinne minä haluan.

Lippajärvi on sellaista lähiöaluetta, paljon omakoti ja rivitaloja... Oikein rauhallinen paikka asua, sopii hyvin varmasti lapsiperheille, itse olen siellä asunut yli kymmenen vuotta. Kauklahdesta en osaa paljoa sanoa mitään, mutta junaradan varrella sen on.... Eli pääsee puolessa tunnissa Helsinkiin. Lippajärvi on ihan hyvien kulkuyhteyksien varrella... Menee Busseja Leppävaaraan, kauppakeskus Sellon eteen, josta lähtee Junia Helsinkiin(Bussimatka Lippajärveltä-leppävaaraan n.15min ja siitä junalla Helsinkiin n.10min)
        Bemböle on kyllä niin huonojen kulkuyhteyksien varrella, että en suosittele, jos ei ole omaa autoa. Se on oikeastaan kanssa sellainen lähiö, missä on omakotitaloja ja rivitaloja.

• gg66dd
        -"- kirjoitti:

Lippajärvi on sellaista lähiöaluetta, paljon omakoti ja rivitaloja... Oikein rauhallinen paikka asua, sopii hyvin varmasti lapsiperheille, itse olen siellä asunut yli kymmenen vuotta. Kauklahdesta en osaa paljoa sanoa mitään, mutta junaradan varrella sen on.... Eli pääsee puolessa tunnissa Helsinkiin. Lippajärvi on ihan hyvien kulkuyhteyksien varrella... Menee Busseja Leppävaaraan, kauppakeskus Sellon eteen, josta lähtee Junia Helsinkiin(Bussimatka Lippajärveltä-leppävaaraan n.15min ja siitä junalla Helsinkiin n.10min)
        Bemböle on kyllä niin huonojen kulkuyhteyksien varrella, että en suosittele, jos ei ole omaa autoa. Se on oikeastaan kanssa sellainen lähiö, missä on omakotitaloja ja rivitaloja.

Kauklahti: kaukana, mutta muuten kiva pikku kylä

Bemböle: ei oikein selvää kuvaa mutta oma auto olis hyvä

Lippajärvi: minä muuttaisin tänne näistä kolmesta

Lisäksi: Lintuvaara, Hämevaara (Vantaan puolta), Uusikylä ... tietysti riippuu mihin suuntaan lähdet aamuisin. Turun radan varrelta Mäkkylä, Perkkaa, Leppävaara, Kilo. Länsiväylän varrelta Tapiola, Olari.

• på finska

nimensä veroinen paikka.

• tähtinen_
        på finska kirjoitti:

nimensä veroinen paikka.

Kauklahdessa tuli asuttua viisi vuotta, muutin juuri äskettäin pois.

Eli ihan kiva paikka, jos tykkää omasta rauhasta, siellähän on ihan hyvät palvelut nykyään (kauppoja, apteekki jne) mutta siellä on myös paljon rauhallisia lenkkipolkuja, joista pääsee myös järviä ja mereä ihailemaan.

Junia kulkee tosi usein nykyään.

• mur

Hei, minä oon saanut vastauksia! Kiva, kiitos kaikesta tästä. Pitää vielä paremmalla aikaa miettiä asiaa ja katsoa kulkuyhteyksiä ja muita. Onko tämä Bemböle jotenkin jorvin lähettyvillä? Onko tässä mitään palveluita lähellä? Selviäähän se kartasta, mutta mukavampi saada näitä kommentteja. Luen niitä mielelläni lisääkin. Onko näistä alueista mikään "pahis-aluetta"? Saapi tosiaankin olla elämää, mutta pelätä en halua. Joka kaupungissahan niitä rauhattomampiakin alueita on. No, sanokaas: miksi kannattaisi tulla Espooseen?!

• Lynda*

Bemböle on lähellä Jorvia.
        Hyvä että sinlla on asenne kohdallaan! Lapset leikkii ja koirat haukkuu, ei sen kummempaa. Olen asunut espoon keskuksen lähellä jo vuosia, eikä ole tarttenut koskaan pelätä! Ihanat ulkoilu maastot, golf-kenttä ja uima-halli ihan lähellä. Enpä tosin kuljekkaan öisin..
        Pahisalueet... niin, joku hörhö olla kulmantakana missä tahansa.

• kurkkaappa:
        Lynda* kirjoitti:

Bemböle on lähellä Jorvia.
        Hyvä että sinlla on asenne kohdallaan! Lapset leikkii ja koirat haukkuu, ei sen kummempaa. Olen asunut espoon keskuksen lähellä jo vuosia, eikä ole tarttenut koskaan pelätä! Ihanat ulkoilu maastot, golf-kenttä ja uima-halli ihan lähellä. Enpä tosin kuljekkaan öisin..
        Pahisalueet... niin, joku hörhö olla kulmantakana missä tahansa.

http://www.espoo.fi/
        ja

• Espoo rulettaa

Suosittelen Sunaa. Kivoja rivareita hyvien palvelujen ja kulkuyhteyksien varrella. Ainoa miinus on se, että SUOMEN YLIVOIMAISESTI PAHIN SLUMMI on parin kilometrin päässä.

• ei pahalla

Slummialuetta se Sunakin on...

• somaliperheitä
        ei pahalla kirjoitti:

Slummialuetta se Sunakin on...

Mamuja isoine lapslaumoineen Sunassa ja Kiltakalliossa.

• aika rasistista
        somaliperheitä kirjoitti:

porukkaa,ne inhoaa kaikkia jotka tulee kehä-kolmosen tuolta puolen,on ne minkä värisiä tahansa!
        Se koskee myös savolaisia ja lappalaisia ja romaneja ja itävaltalaisia ja ambokavangolaisia ja juutteja ja gootteja ja ja ja ...............

• Kiltakalliossa
        somaliperheitä kirjoitti:

yhtäkään "mamua lapsilaumoineen" kahden vuoden asumisaikana. Jos sillä nyt on mitään merkitystäkään.

• asuntoon
        Kiltakalliossa kirjoitti:

yhtäkään "mamua lapsilaumoineen" kahden vuoden asumisaikana. Jos sillä nyt on mitään merkitystäkään.

olet tulossa? Kaikki em alueet maalaismaisemaa, mutta kaupungin vuokra-asuntoihin useimmiten eksyy muutamia häirikköjä.

• mur
        asuntoon kirjoitti:

olet tulossa? Kaikki em alueet maalaismaisemaa, mutta kaupungin vuokra-asuntoihin useimmiten eksyy muutamia häirikköjä.

Olen nyt sitten tulossa työsuhdeasuntoon jorvin rinteeseen. Tähän päädyin, mutta ei ratkaisu helppo ollut. Siihen aion tehdä kodin kuitenkin! Kiitos vastauksista ja hyvää tulevaa vuotta jokaiselle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe