Itse olen nimennyt kyseisen lahjan nimellä Jouluboxi.
Olen työtön, ja rahaa vähän. Lahjoja pitäisi kuitenkin keksiä yhteensä 11kpl.
Olen päätynyt nyt sitten tekemään lahjat itse. Eli kokoan jouluisen boxin ja kaipailisin apua, mitä kannattaisi lisätä ja muitakin vihjeitä..
Eli, tässä on boxin sisältö tällä hetkellä:
- Joululimppu (itse asiassa piimälimppu)
- Joulukarkkeja (erilaisia,teen itse ne)
- Glögiä (joko kasaan ainekset valmiiksi lahjaan, taikka annan kaupan valmista glögiä pullollisen, jos laitan aineet kasaan, niin teen kahta versiota, holiton ja holillinen.. Jos kasaan aineet vaan yhteen, laitan jokaiselle ohjeen mukaan siitä glögistä)
- Jouluinen kuivakakku
...
...
...
Seuraavaan vaihtoehtoon kaipaan ratkaisun myös.
Ensimmäinen:
- Kokoan reseptivihon, missä on erikoisempia juoluherkkujen ohjeita. Esim. niitä karkkeja, erilaisia jouluisia ruokia, sekä jouluisia erikoisia jälkiruokia...
Toinen vaihtoehto:
- Humoristinen vihkonen, kuinka selvitä Joulusta. Taikka jouluisia vitsejä.
Kolmas vaihtoehto:
- Jouluinen CD koriin mukaan, lahjan saajan mukaan valitsen hieman cd:n sisällön.
Jokaiseen lahjaan, laitan jonkun moisen henkilökohtaisen lahjan mukaan.
Esim. Anoppikokelas saa avopuolisostani ja minusta kuvan mihin ihastui, ja pyysi sitä.
Isovanhemmat saavat itse tehdyt kalenterit serkuksista. Jne.
Kahdelle serkulleni ja kahdelle kaverilleni ajattelin vaan tehdä niitä karkkeja ja laittaa ne johonkin hienoon purnukkaan.
Apua pyydän, kiitos.
Jouluinen "herkku"kori, apua..
6
1545
Vastaukset
- tuolta
msn -yhteisöistä Jouluihmisen sivut, löytyy vastauksia tai ainakin hyödyllisiä linkkejä.
- kotiliedestä..
Minun perinteiset jouluohjeet ovat vuosien varrella leikelty Kotiliesi lehdestä.
- koolulaanee
ite olen aina syksyn aikana teknisen töissä rakennellu kaikenlaista mitä ihmiset tarttee, ja antanu sitte jouluna lahjaksi hyvä ja ilmainen keino (jos täälä on ketää joka käy enää koulua :D):) ja hyvää joulua kaikille!
- koriinhan/boxiin
voisi tehdä joulupipareita ja nimikoida ne vielä.. pkt piparitaikinaa ei paljon maksa,muodon saat vaikka veitsellä itse leikaten ja koristelun tomusokerista ja vedestä(ehkä munan valkuaista kovettamaan)..
metsästä saa havun oksia jolla voi joko korin sisällön tai ulko puolen koristella ja havut itsessään myös.. tiimarista ja robbarista saa hyvinkin halvalla kaikenlaisia koristeita..
tarviiko sitä sitten sen kummemmin enää ollakkaan? Kyllä sitä siinäkin jo on.. Jollet sitten halua tehdä esim säilöttyjä valkosipuleja,sinappia,Jollein läheiselle pienen itsekirjoittaman lahjakortin jossa lupaa vaikka joku sovittu pvä siivota tai kesällä pessä mattoja tms tms... Ihan vain muutma vaihtoehto ois täs... mielikuvitus liikkeelle vaan,kyllä niitä löytyy,mitä antaa lahjaksi vaikkei rahaa paljon olisikaan... - savolainen mamma
ajatuksesti kuulostaa niin ihanalta tehdä lahjat itse. arvostan itsetehtyjä lahjoja suuresti jossa on ajatusta mukana. eikä korissa tarvitse paljoa herkkuleivoksia olla riittää kuin jotain pientä hyvää ja on kauniisti pakattu. joulokortti joulunsanomalla mukaan. kaikki saisivat ottaa sinusta mallia - sinulla niin paljon ideoita että tuskin tarvitset niitä enää muilta. oikein rauhaisaa joulua sinulle. toivottavasti ensi vuosi toisi sinulle töitä tullessaan, mutta onhan elämä paljon muutakin.
- Reeeeeeeeeeeee
Itsekkin ajattelin noita pipareita, mitä joku muukin ehdotti, niitä voi myös tehdä yhden ison/kori esim. joulukuusi, muumimamma.... Joulukoriste???? Joulu cd:tä saa todella edullisesti kun vähän katselee. Jos haluaa vielä viimetinkaan paistaa niin joulutorttujakin voi laittaa. Sitten tietysti vaikka kynttilän, kahvia, rusinoita, pähkinöitä, sinappia yms valmiita kaupan tuotteita. Sinun ideasi kuulosti kyllä niin hyviltä että tässä kävi niin päin että taidan käyttää sinun ideoita :-) Kiitos ja hyvää joulun odotusta!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803