Raamatun mukaan Israelin väestölaskun määräsi Jumala.
Jumala oikein lietsoi vihaa ja tarvitsi tekosyyn teurastukseen.
2.Sam.24:1 Herra vihastui jälleen Israeliin, ja yllyttääkseen Daavidia kansaa vastaan hän sanoi: "Mene ja laske Israelin ja Juudan väki.
Daavid kokee kyseisen Jumalan käskyn suureksi synniksi josta syystä Jumala vihastuu entistäkin enemmän ja määrää israelilaisille 7 nälkävuotta ja tappaa heistä 70 000.
Aika epälooginen on Jumala kun Daavid ei halua tehdä hänen määräämäänsä syntiä niin viaton kansa saa kärsiä seuraukset.
Jumala määräsi synnintekoon
8
213
Vastaukset
- Jansku H
Luepa vielä 1 Aikakirja 21 luvusta eteenpäin!
Voit ihmetellä kuinka ristiriitainen raamattu on, oih...
Tai jospa saisit ymmärrystä..ristiriitaisuuksia tuoda kritiikittömästi esille.
Mitäs mieltä itse olet tuosta asiakokonaisuudesta jonka aloituksessa toin täydellisesti esille?- Jansku H
Pe.ku kirjoitti:
ristiriitaisuuksia tuoda kritiikittömästi esille.
Mitäs mieltä itse olet tuosta asiakokonaisuudesta jonka aloituksessa toin täydellisesti esille?Lähtökohta on siis se, että Raamattu on hengellinen kirja ja sitä pitäisi tutkia "hengellisesti". Se on muuten kuin lukisit vierasta kieltä.
Mutta mahd yksinkertaisesti:
Jumala ilmottaa itsensä Raamatussa: Pyhä Jumala, joka siis vihaa kaikkea syntiä. VT:ssa näkyy selvästi Jumalan ankaruus syntiä kohtaan, joka ei siis ole miksikään muuttunut, niille joilla ei ole Jeesus syntien sovittajana.
2.Sam 24:1 sanoo selvästi, että Jumalan viha syttyi taas Israelia kohtaan.. Kansan syntien mitta siis tuli täyteen. 1.Aik 21:1 kertoo samasta tapauksesta, että siis saatana oli mukana kuvioissa, eli siis siinä mitä kansa puuhasteli.
Yksikertaisesti yhteenvetona: Kansa oli langennut syntiin, Jumalan silmissä oli tullut mitta täyteen, ts israelilaiset tehneet niitä saatanan agitoimia tekoja. Jumala käsitteli samalla Daavidinkin sydämessä olevaa "vilppiä" ja sen tähden joutui tässä koetelluksi. Daavid katui, niiltä israelilaisilta jotka miekka tappoi
oli yksinkertaisesti "armon aika" loppu. Ei Jumala summittaisesti toiminut.
Sama juttu nytkin on. Nehän vaan kadotukseen joutuu jotka ei tee parannusta tai tuu synnintuntoon. Mutta Jumalalla on armolliset kasvot niitä kohtaan, joilla on Jeesus sovittajana. Me siis juostaan täällä saatanan perässä tai Jumalan. Valinta on siis meidän: kumpi puoli Jumalaa meitä katsoo! Jansku H kirjoitti:
Lähtökohta on siis se, että Raamattu on hengellinen kirja ja sitä pitäisi tutkia "hengellisesti". Se on muuten kuin lukisit vierasta kieltä.
Mutta mahd yksinkertaisesti:
Jumala ilmottaa itsensä Raamatussa: Pyhä Jumala, joka siis vihaa kaikkea syntiä. VT:ssa näkyy selvästi Jumalan ankaruus syntiä kohtaan, joka ei siis ole miksikään muuttunut, niille joilla ei ole Jeesus syntien sovittajana.
2.Sam 24:1 sanoo selvästi, että Jumalan viha syttyi taas Israelia kohtaan.. Kansan syntien mitta siis tuli täyteen. 1.Aik 21:1 kertoo samasta tapauksesta, että siis saatana oli mukana kuvioissa, eli siis siinä mitä kansa puuhasteli.
Yksikertaisesti yhteenvetona: Kansa oli langennut syntiin, Jumalan silmissä oli tullut mitta täyteen, ts israelilaiset tehneet niitä saatanan agitoimia tekoja. Jumala käsitteli samalla Daavidinkin sydämessä olevaa "vilppiä" ja sen tähden joutui tässä koetelluksi. Daavid katui, niiltä israelilaisilta jotka miekka tappoi
oli yksinkertaisesti "armon aika" loppu. Ei Jumala summittaisesti toiminut.
Sama juttu nytkin on. Nehän vaan kadotukseen joutuu jotka ei tee parannusta tai tuu synnintuntoon. Mutta Jumalalla on armolliset kasvot niitä kohtaan, joilla on Jeesus sovittajana. Me siis juostaan täällä saatanan perässä tai Jumalan. Valinta on siis meidän: kumpi puoli Jumalaa meitä katsoo!kuten Raamatun Jumalasikin kun pidät tappamista ja seitsemän vuoden kidutusta oikeutettuna ja vielä tapauksessa jossa Jumala on itse tekaissut tekosyyn teurastukselle.
Tarkoittaako tuo Raamatun hengellinen tutkiminen sitä että Raamatusta ei lueta sanoja vaan se avataan vaan ja pidetään silmät ummessa.- to...
Pe.ku kirjoitti:
kuten Raamatun Jumalasikin kun pidät tappamista ja seitsemän vuoden kidutusta oikeutettuna ja vielä tapauksessa jossa Jumala on itse tekaissut tekosyyn teurastukselle.
Tarkoittaako tuo Raamatun hengellinen tutkiminen sitä että Raamatusta ei lueta sanoja vaan se avataan vaan ja pidetään silmät ummessa.on kristillinen käsite, täysin tuntematon VT:n juutalaisille kirjoittajille sekä sen lukijoille. Aikakirjojen kirjoittaja kirjoittaa uudestaan jonkun verran vanhempien Samuelin ja kuninkaiden tekstejä. Ongelmana kronikoitsijalle oli miten on mahdollista että YHWH ensin yllyttää suorittamaan väestönlaskun ja sitten rankaisee siitä. Kronikoitsija ratkaisi asian niin, että pani jonkun Davidin vastustajan (satan) olemaan yllyttäjä. VT:n satan ei ole kristinuskon saatana, VT ei tunne kapinoivaa enkeliä joka toimisi luojaansa vastaan. Mitä pahaa olisi ollut mahdollisesti suoritetussa väenlaskussa on vaikea tietää.
mitä tappamiseen tulee: muutamaa kymmentä tuhatta vähempää tokko viitsii ruveta tappamaankaan.
- raamatussa
1 Moos. 4:1: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."
Ainoa Jumalan Poika on Jeesus! ja Jeesus ei syntynyt Mooseksen aikana =)
2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
Saatanaa jumalana palveleva kristitty sotilas on herra, herra saatanan palvelija.
Käsky 2
Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Huom! Huomaa pilkun paikka, kyseessä on kaksi, siis herra ja Jumala.
Tuossakaan ei tarvita herra sanaa muuta kuin piilosaatanallisuuden mukana olemiseksi.
Katekismuksen selitys:
Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään.
Eli tuossa on jo todella julmaa saatanallisuutta Jumalaa kohtaan ja sitä vois ihan puhtaalla omalla tunnolla kutsua Jumalan pilkaksi jossa Jumalalta otetaan pois rangaistus oikeus! mutta herra (saatana) rankaisee jos herran (saatanan) nimen turhaan lausuu...
Näillä esimerkeillä voimme olla tietoisia, että herra, kristinuskon jumala, on sama kuin saatana jota jumalana palvelevat jumalanpalveluksia pitäen.
Se, että kristinusko on murhannut Jeesuksen seuraajat Paavalinsa tuella ja satoja miljoonia ihmisiä tappanut ja tapattanut todistaa, ettei kristinusko ole koskaan palvellut jumalana Jumalaa ja Jeesuksta koska on koko olemassa olonsa ajan älä tapa käskyä tietoisesti rikkonut ja herransa siten osoittanut.
VT:ssä on osoituksia että Jumala itse määräsi tapettavaksi ihmisiä. Mutta Herra sanaa tulee tarkoin miettiä mitä/ketä sillä milloinkin väärennetyssä raamatussa tarkoitetaan.- että olisit toimintakatkon
aikana vetänyt itsesi jojoon, kun et pääse toteuttamaan itseäsi. Varmaan oli kovat vierotusoireet sulla sekopäällä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501