Mieleeni muistui muuan kiva tapaus monen vuosikymmenen takaa:
Olin palaamassa maaseudulta Hesaan, jossa siihen aikaan asuin. Istuin bussissa ja luin Raamattua. Viereeni tuli istumaan muuan ikäiseni nuorukainen.
Tunsin Herran Hengen kehoituksen alkaa todistaa tuolle nuorukaiselle. Koska todella tiesin sen Yeshuan tahdoksi, niin rukoilin sydämessäni Herraa ja kysyin seuraavaa Häneltä: "Rakas Yeshua, neuvo minua, miten haluat minun todistavan tuolle luodullesi?"
Kuin suorana vastauksena kysymykseeni, luin juuri silloin samalla Raamatusta jaetta: (KV 7:9)
"...Olkoon suusi kuin jalo viini! Viini, joka helposti valahtaa rakkaaseeni ja kostuttaa nukkuvien huulet."
Nuo sanat oikein hyppäsivät silmilleni. HalleluYah!
Olisiko Yeshua voinut tätä selvemmin neuvoa, miten minun tulee todistaa?
- - -
Olimme juuri silloin bussilla eittäin kauniin lehtipuumetsikön ja sitä reunustavan pellon kohdalla. Aloitin todistukseni sanoen: "Ajattele, miten kaunista maaseutu voikaan olla, kun katselee esimerkiksi tuota metsikön reunaa pellon laidalla...".
Koin miten Yeshua sen jälkeen otti Pyhän Henkensä kautta taydellisen johdon keskustelussamme ja kaveri kuunteli mielenkiinnolla ja esitti lukuisia kysymyksiä, kuten sen, että miten tullaan uskoon. Päästyämme perille kaveri tarttui käteeni ja suoraan silmiini katsoen sanoi: "Kiitos sulle mielenkiintoisesta keskustelusta!" Hän ei ymmärtänyt, että kiitos siitä kuului yksin Yeshualle...
Olen pyrkinyt soveltamaan tätä Yeshualta saamani neuvoa ja kun olen niin menetellyt, on myös todistustilanne ollut menestyksekäs. Jos olet Yeshuaan uskova, niin tee sinä samoin ja saat nähdä J-lan rakkauden Hengen tulevan mukaan todistustilanteeseen.
Jos sulla on vastaavanlaisia muistoja, niin jaa ne kanssani ja muiden lukijoiden kanssa yhteiseksi rakennukseksi!
Siunausta Yeshuassa!
Olkoon suusi kuin jalo viini...
34
1042
Vastaukset
- muistan
esiinnyit ennen täällä keskusteluissa nimimerkillä "Jacob" ja houkuttelit ihmisiä kastattamaan itseään sanan vastaiseksi uudestaan johonkin edustamaasi uskonlahkoon upottamalla heitä lampeen jossain Turun lähellä?
Pitääkö paikkansa?- muistan
esiintyi täällä oikein "jeeshuana" ja vaati täällä ihmisiä uudestikasteille, silloin oli muistaakseni vain "uskonto"-niminen palsta käytössä.
- uudestisyntynyt kristitty
se mikä otetaan, sen jälkeen, kun ihminen tekee parannuksen ja uudestisyntyy uskoon.
muistan kirjoitti:
esiintyi täällä oikein "jeeshuana" ja vaati täällä ihmisiä uudestikasteille, silloin oli muistaakseni vain "uskonto"-niminen palsta käytössä.
...täällä, enkä muuallakaan "jeeshuana".
Se on totta, että olen kauan sitten kehoittanut uskoontulleita menemään apostolien opetuksen mukaiselle uskoville suoritettavalle kasteelle veteen upottamalla. Olen niin myös kastanut.
Siinä olen menetellyt samoin, kuin apostoli Pietari UT:ssa opettaessaan siitä, miten uskoontulleet pakanat tulee kastaa: (Apt.10:48)
"48. Ja hän KÄSKI kastaa heidät Yeshua HaMashiach'n nimeen."
PS. Käytän Vapahtajamme nimistä niiden alkuperäisiä heprealais-/aramealaisia nimiä, koska juuri niihin nimiin apostoli Pietari KÄSKI kastaa uskoon tulleet (ja tässä poikkeustapauksessa jo Pyhän Hengen kasteen saaneet pakanatkin).
Lopuksi mainittakoon:
Jos joku uskoontullut ei katso tarvitsevansa UT:n mainitsemaa 'toista' todistajaa maan päällä, niin hänellä on UT:sta poikkeava käsitys. Kirjoitettu on:
"Kolme on, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri." Tässä 'vesi' merkitsee apostolista upotuskastetta.
Siunausta Yeshuassa!- asian.
uudestisyntynyt kristitty kirjoitti:
se mikä otetaan, sen jälkeen, kun ihminen tekee parannuksen ja uudestisyntyy uskoon.
Eihän kukaan kastamaton ole vielä uudestisyntynyt.
Vasta kasteessa aletaan elää uutta elämää yhdessä Kristuksen ruumiissa, johon meidät kasteessa on liitetty.
Raamatun mukaan uusi elämä ALKAA KASTEESSA.
Room.6
4 Näin meidät KASTEESSA annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.
5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän." - huomaan.
Yakov kirjoitti:
...täällä, enkä muuallakaan "jeeshuana".
Se on totta, että olen kauan sitten kehoittanut uskoontulleita menemään apostolien opetuksen mukaiselle uskoville suoritettavalle kasteelle veteen upottamalla. Olen niin myös kastanut.
Siinä olen menetellyt samoin, kuin apostoli Pietari UT:ssa opettaessaan siitä, miten uskoontulleet pakanat tulee kastaa: (Apt.10:48)
"48. Ja hän KÄSKI kastaa heidät Yeshua HaMashiach'n nimeen."
PS. Käytän Vapahtajamme nimistä niiden alkuperäisiä heprealais-/aramealaisia nimiä, koska juuri niihin nimiin apostoli Pietari KÄSKI kastaa uskoon tulleet (ja tässä poikkeustapauksessa jo Pyhän Hengen kasteen saaneet pakanatkin).
Lopuksi mainittakoon:
Jos joku uskoontullut ei katso tarvitsevansa UT:n mainitsemaa 'toista' todistajaa maan päällä, niin hänellä on UT:sta poikkeava käsitys. Kirjoitettu on:
"Kolme on, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri." Tässä 'vesi' merkitsee apostolista upotuskastetta.
Siunausta Yeshuassa!Kyllä sinä olet houkukellut täällä jo entuudestaan jo lapsena Kristukselle kastettuja menemään vielä sanan vastaisesti uudestaan kastettavaksi uskonlahkoon liittymisen merkiksi jossain lammessa Turun lähellä?
Vastaa rehellisesti, älä kiemurtele! huomaan. kirjoitti:
Kyllä sinä olet houkukellut täällä jo entuudestaan jo lapsena Kristukselle kastettuja menemään vielä sanan vastaisesti uudestaan kastettavaksi uskonlahkoon liittymisen merkiksi jossain lammessa Turun lähellä?
Vastaa rehellisesti, älä kiemurtele!...sylivauvoina tehtyä rituaalia, jossa pirskotetaan vettä kolmasti päähän, niin sillä ei ole kerrassaan mitään tekemistä yhden ja oikean UT:n mukaisen vesikasteen kanssa.
Näytäppä muuten missä kohden Uutta testamenttia on opetettu kastamaan sylivauvoja ja juuri tuolla lailla?
Siunausta Yeshuassa!- hyvä tietää
Yakov kirjoitti:
...sylivauvoina tehtyä rituaalia, jossa pirskotetaan vettä kolmasti päähän, niin sillä ei ole kerrassaan mitään tekemistä yhden ja oikean UT:n mukaisen vesikasteen kanssa.
Näytäppä muuten missä kohden Uutta testamenttia on opetettu kastamaan sylivauvoja ja juuri tuolla lailla?
Siunausta Yeshuassa!En enää keskustele kanssasi Saatana!
Herra sinut tuomitkoon! uudestisyntynyt kristitty kirjoitti:
...itse Herramme Yeshua on opettanut sanoen:
"15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
(Mark.16:15-16)
Kuten olet oikein oivaltanut, tulee ensin uskoa ja vasta sitten on lupa ottaa kaste.
Siunausta Yeshuassa!hyvä tietää kirjoitti:
En enää keskustele kanssasi Saatana!
Herra sinut tuomitkoon!No, etpä tietenkään, koska sellaista ei ole ;)
Siunausta Yeshuassa!Kommentoin viestiäsi, KariHenrik, koska se vaikutti niin mahtipontiselta.
Niin, kovin mahtipontista oli tekstisi, mutta yksi siitä puuttui:
Siitä puuttui raamatullinen perustus ja Jumalan Sanan antama pohja.
Ihmisvirityksiä, valhetta, korvasyyhyoppia ja perinnäissääntöjä,
siinä viestisi sisältö pähkinänkuoressa.
Et ole vielä nöyrtynyt Jumalan väkevän käden alle, niin kuin Sana kehottaa.
1.Pietarin kirje:
5:6 "Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle,
että hän ajallansa teidät korottaisi,"Semper.Fidelis kirjoitti:
Kommentoin viestiäsi, KariHenrik, koska se vaikutti niin mahtipontiselta.
1.Pietarin kirje:
että hän ajallansa teidät korottaisi,"Saatana nöyryttää omansa lihan himojen kautta, kun saa heidät Hengessä
annetun kasteen vaihtamaan lihan himoja tyydyttävään kasteeseen.
Vaikka he suu vaahdossa hokevat olevansa armosta pelastettuja,
niin mihin unohtuikaan pelkästä armosta annettu kaste, kun:
"Minä menin oikeiden uskovien mukaiselle upotuskasteelle!"Rakas ystäväni, olen kirjoittanut täällä vain sen, mikä on luettavissa näillä foorumeilla.
En ole kironnut ketään, enkä aio kirotakaan, sillä rakas Vapahtajani on kutsunut minut siunaamaan, eikä kiroamaan.
Toki opetan asioista kiinnostuneille sitä, mitä UT:ssa on kirjoitettuna. Jätän kuitenkin lukijalle täyden vapauden joko ottaa ko. opetus vastaan tai hyljätä se, koska se on ohjenuorana myös Yeshuan opetuksissa, kun Hän sanoo:
"Jos joku TAHTOO minun perässäni kulkea, niin hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua...".
Tunnen sen verran hyvin Hänet, johon olen saanut uskoa jo 55 vuotta, ettei minun tarvitse kysyä muilta, keneen ja miten minä uskon ;)
Siunausta Yeshuassa!...siinä kohden, missä UT:ssa sanotaan YKSI KASTE, tarkoitetaan nimenomaan SITÄ AINOTA ja OIKEATA vesikastetta, jolla Yeshua käski opetuslastensa kastaa uskoonTULLEET.
Näin ollen kaikki 'kasteen nimellä' kulkevat vettenpirskottamiset yms. eivät edes ole kasteita, vaan ihan jotakin muuta. Ne ovat samaa kuin lukuisat rituaalit monissa eri kirjoissa ollen vailla mitään todellista merkitystä.
Muistanet tilanteen, jossa Yeshuaan uskovat oli kastettu vain Johanneksen kasteella eli parannuksen kasteella ja silti heidät piti kastaa (ilmeisesti sinun käsityksesi mukaan ihan epäraamatullisesti) UUDELLEEN, nimittäin upottamalla veteen Yeshuan nimeen. (Apt.19:1-5)
Tämä asia on minulle päivänselvä, mutta jos joku ei tätä ymmärrä, niin nöyrin sydämin rukoilemalla ja Raamattua tutkien asia kyllä selviää...
Kenen nimeen muuten sinut on kastettu?kirjoitetaan pienellä kirjaimella ja siihen kuuluu etuliite 'muunnettu'.
Tuot esille muunnettua totuutta, joka tunnetaan
paremmin sen oikealla ja suoralla nimellä: valhe!
Miksi et lähde seuraamaan Jeesusta, joka on Totuus?
PS.
Alat oppia huolestuttavan hyvin oppi-isäsi
fraseologian ja kiroilevan ilmaisutavan :(alamme käydä yön levolle; en syytä sinua,
vaikka arvostelen voimakkaasti oppiasi.
Toivon sinulle KariHenrik kaikkea hyvää,
Jumalan siunausta ja hyvää yötä!- mathetes.
asian. kirjoitti:
Eihän kukaan kastamaton ole vielä uudestisyntynyt.
Vasta kasteessa aletaan elää uutta elämää yhdessä Kristuksen ruumiissa, johon meidät kasteessa on liitetty.
Raamatun mukaan uusi elämä ALKAA KASTEESSA.
Room.6
4 Näin meidät KASTEESSA annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.
5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän."Kirjoitat-
>>>Eihän kukaan kastamaton ole vielä uudestisyntynyt.>Room.6
5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän." Yakov kirjoitti:
No, etpä tietenkään, koska sellaista ei ole ;)
Siunausta Yeshuassa!"Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen. 10. Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne. 11. Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän. 12. SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne KAHDEKSAN PÄIVÄN VANHANA,
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kommentoin viestiäsi, KariHenrik, koska se vaikutti niin mahtipontiselta.
1.Pietarin kirje:
että hän ajallansa teidät korottaisi,""Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen. 10. Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne. 11. Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän. 12. SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne KAHDEKSAN PÄIVÄN VANHANA"
Se, että Karia ei ole lapsena kastettu, niin sille
hän ei mitään voi, kun ei vauva itseään voi kastattaa.
Mutta Karilla on YKSI kaste annettu ja se RIITTÄÄ
KUN SE ON JUMALAN TAHTO;YKSI KASTE.
Ei ole missään sanottu pitää olla oikeanlainen kaste vaan KASTE KUN KASTE SE YKSI KASTE ISÄN POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN RIITTÄÄ JUMALA SEN
SIUNAA MUTTA SE KENELLE TUO KASTE JÄÄ TURHAKSI
NIIN SE ON IHMISESTÄ ITSESTÄÄN KIINNI, SIIS JÄÄKÖ
KIROUKSEN LAPSEKSI VAIKO HALAJAAKO JUMALAN SINAUKSEN ALLE.
TOINEN KASTE ON SIIS PAHASTA EI JUMALASTA.ArmiK kirjoitti:
"Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen. 10. Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne. 11. Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän. 12. SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne KAHDEKSAN PÄIVÄN VANHANA,
...sillä VT:n mukainen poikalapsille 8 vrk:n ikäisinä suoritettava ympärileikkaus oli esikuvana meille Uuden Liiton pyhille - niin miehille kuin naisille - ainoastaan "sydämen ympärileikkaukseen Hengessä", minkä voimme lukea jakeesta: Room.2:28-29
"28. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29. vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta."
- - -
Mitä tulee siihen, että monet sekoittavat tämän esikuvallisesti merkitsevän sylivauvoille suoritettavaa veden kolmasti päähän pirskoittamista, ei sille löydy Raamatusta perusteita, vaan kyseessä on mielestäni harhaoppinen vesikasteen korvike. Kukaan UT:iin J-lan sanana uskova ei mielestäni tuollaiseen tulkintaan voi yhtyä!
Siunausta Yeshuassa!...jos joku kastaisi sylivauvat vaikkapa tervassa ja höyhenissä, niin sitä ei voitaisi lukea YHDEKSI AINOAKSI kasteeksi?
Minun silmissäni kaikki epäraamatulliset Raamatun vesikasteen korvikkeet, kuten vetten pään päälle pirskoittaminen ovat yhtä hyödyttömiä kuin kastaminen tervassa ja höyhenissä :)
Sorry nyt vaan, että kirjoitin näin 'raflaavasti', mutta kun en huomannut viestini muuten menevän perille...
Lopuksi kysymys: Kastettiinko sinut TODELLA Jeesuksen Kristuksen nimeen? (Lähes kaikissa kirkoissahan kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen)
Siunausta Yeshuassa!Ei väärennettyä rahaakaan voi hyväksytä ainoaksi oikeaksi sen olemassaoloon vedoten. Vielä vähemmän voidaan väärennetyn rahan olemassaoloon vetoamalla julistaa aito raha mitättömäksi!
Itse asiassa juuri noin sinä olet tekemässä perustelussasi!
Kysyt ehkä, että miten niin?
No, onhan aivan ilmeistä, ettei tuolla tavalla perustelemalla voida tehdä alkuperäistä apostolien ja Yeshuan opettamaa vesikastetta mitättömäksi. Nimittäin korvaamalla alkuperäinen apostolinen vesikaste joidenkin myöhempien piispojen käyttöön ottamalla rituaalilla nimeltä "sylivauvakaste".
Se oli heidän mielestään oiva tapa haalia kaikki ihmiset kasteen kautta kirkon jäseniksi ja sen verojen maksajiksi ilman henkilökohtaista uskoontuloa ja J-lan puoleen kääntymistä. Näin on jatkunut jo useita vuosisatoja.
Ilmeistä siis on, että eräässä kirkkohistorian vaiheessa 'piispat' päättivät korvata alkuperäisen ja ainoastaan uskoville ja uskonsa suullaan tunnustaneille veteen upottamalla suoritettavan apostolisen kasteen IHAN ERILAISELLA rituaalilla!
Tuo rituaali on nykyisin yleisimmin käytössä oleva sylivauvakaste, jolla ei ole mitään Raamatullista funktiota, joten sitä ei voida edes kasteeksi lukea!
Onneksi voimme vielä tänään lukea Raamatusta, miten alkuperäinen vesikaste tulee suorittaa. Ohjeet siihen löydämme evankeliumeista, Apostolien teoista ja mm. Paavalin ja Pietarin kirjeistä.
Meidän ei siis tarvitse edes tutkia kirkkohistorian käsikirjoja löytääksemme alkuperäisen apostolisen kasteen, koska totuus on löydettävissä sangen selkeästi vielä vuosien 1933/1938 Raamatunkäännöksestä!
Siunausta Yeshuassa!
joka Saatanan hurmahegessä olet tänne tullut toistelemaan
tälle kansalle vieraita sanoja rakkaasta yeshuastasi:
"Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltaviksi,
muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne."- Se todistaa
sinusta, ettet tunne Jeesusta henkilökohtaisena Vapahtajanasi.
Se todistaa kirjoitti:
sinusta, ettet tunne Jeesusta henkilökohtaisena Vapahtajanasi.
mutta minä annan sen sinulle anteeksi.
- että et
TeuvoSuni kirjoitti:
ymmärrä, mitä kirjoitat, miten voisi antaa anteeksi toisen puolesta.
Yrityksesi loukata minua, annan sinulle anteeksi. - uudestisyntynyt kristitty
TeuvoSuni kirjoitti:
1.Joh 3:18
Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa. ...kirjoitinhan siinä, koskien yliluonnollista todistusta, seuraavaa:
"Hän ei ymmärtänyt, että kiitos siitä kuului yksin Yeshualle..."
Kaikkea hyvää sulle ja siunausta Yeshuassa!- kysyväinen
TeuvoSuni kirjoitti:
Olet niin katkera, että et varmaankaan ole edes kokenut anteeksiantoa, joka Jeesukselta tulee.
Mahdatko tietää Yakov, miten kiviselle ja kyiselle pellolle
olet tullut Jumalan hyvää siementä kylvämään?
Tällä foorumilla huseeraa evp. sotilasmestari Suni omilla ahtaanportin
sulkeisillaan yrittäen karsia jokaisen elävän oksan Kristus-viinipuusta.
Siinä eivät viattomat puheet ja siniset silmät paljoa paina,
kun Suni paahtaa kirouksineen päälle kuin yleinen syyttäjä.
Tosin, Yakov, kyllä minä uskon siihen, että kaikella riehumisella
on aikansa, aivan niin kuin oli aikansa kuningas Herodeksellakin.
Apostolien teot 12:21-23
"Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun,
istui istuimelleen ja piti heille puheen;
siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"
Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden
ettei hän antanut kunniaa Jumalalle;
ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä."
Jatka sinä Yakov työtäsi ja julista evankeliumin hyvää sanomaa.
Ei se kokonaan hukkaan mene, siitä voimme olla varmoja!
Itse olen käyttänyt, ainakin toistaiseksi, jonkin verran
hyökkäävämpää taktiikkaa kuin sinä.
Liikaa hymistellessä täällä menee vain helmet sioille.
Tarkoitan sillä tähän aloittamaasi ketjuun jo vastanneita herjaajia.
Heidän röyhkeät juonensa on paljastettava jo alkuunsa
ennenkuin ne ovat ehtineet eksyttää liian monia horjuvia sieluja.No, jokainen kirjoittaa omalla tyylillään. Kai se on niin, että ihmisen, vanhemman uskovankin, on toisinaan vaikea ymmärtää sitä, ettei se ole merkki harhaopista, jos lukee Raamatusta ihan niin kuin siinä on kirjoitettu ja peräti uskoo siten :D
Kestän kyllä kivityksiä, sillä toinen etunimenikin on Paulus... ;)
Siunausta sulle Yeshuassa!Yakov kirjoitti:
No, jokainen kirjoittaa omalla tyylillään. Kai se on niin, että ihmisen, vanhemman uskovankin, on toisinaan vaikea ymmärtää sitä, ettei se ole merkki harhaopista, jos lukee Raamatusta ihan niin kuin siinä on kirjoitettu ja peräti uskoo siten :D
Kestän kyllä kivityksiä, sillä toinen etunimenikin on Paulus... ;)
Siunausta sulle Yeshuassa!Joku on sanonut: 'lue niin kuin on kirjoitettu,
usko niin kuin on kirjoitettu,
niin sinä saat niin kuin on kirjoitettu.'
Saakoon Jumalan Pyhä Henki johtaa meitä kaikkeen Totuuteen.
Jumalan Siunausta sinulle, Yakov!
1.Kor. 15:58
"Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat,
järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä,
tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa."Semper.Fidelis kirjoitti:
Joku on sanonut: 'lue niin kuin on kirjoitettu,
Saakoon Jumalan Pyhä Henki johtaa meitä kaikkeen Totuuteen.
Jumalan Siunausta sinulle, Yakov!
1.Kor. 15:58
"Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat,
järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä,
tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa."Siteeraamasi aforismi:
'lue niin kuin on kirjoitettu,
- - -
Tästäpä muistuikin mieleeni muuan elämäni suurimmista ihmeistä, jonka Yeshua salli toteutua mulle samana päivänä, kun päätin uskoa kirjaimellisesti Yeshuan Vuorisaarnaan ja parhaani mukaan toimia sen mukaan.
Koska tarina on opettavainen, niin aloitan sen johdosta uuden keskustelun nimeltä:
Jos uskoisit, niin näkisit!
Siunausta Yeshuassa!Voit edellä olevasta linkistä nimeltä "Mielestäni" todeta, että uskon ihan kirjaimellisesti yhteen ainoaan ja oikeaan apostoliseen uskoville veteen upottamalla suoritettavaan vesikasteeseen. Mitään muuta vesikastetta ei uskoontullut tarvitse!
Miten muuten sinut kastettiin ja mihin nimeen?
Oliko kasteen suorittaja todella uudestisyntynyt, kuten kaikissa UT:n esimerkeissä oli asian laita?
Siunausta Yeshuassa ja hyvää yötä!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek194763Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5132499Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1462087Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.182009- 811606
- 181566
- 1461515
- 1101086
- 126874
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40859