Jos uskoisit, niin näkisit!

Mielestäni tämä kokemani tapahtuma on niin opettavainen, että se kannattaa kirjoittaa omana keskustelunaan.

Seuraava tositarina opastaa meitä uskomaan kirjaimellisesti Yeshuan Vuorisaarnaan ja osoittaa, mitä kaikkea voikaan tapahtua, jos pyrimme ojentautumaan kirjaimellisesti Vuorisaarnan opetusten mukaisesti!

- - -

Seuraava tositapahtuma sattui minulle pääsiäisviikolla Hesassa vuonna 1971:

Olin Hesan Tekun 3.:lla luokalla ja viimeinen tenttikausi oli puolivälissä. Olin menestynyt poikkeuksellisen hyvin tenteissä, vaikka (tai oikeammin sanoen juuri siitä syystä että) olin joka ilta läksyjen luvun jälkeen juuri ennen maate menoa hiljentynyt lukemaan Johanneksen evankeliumia kirjeellisen Raamattukurssin muodossa, nimeltään "Elämän Valkeus".

Olin menossa viettämään Pääsiäistä maalle vanhempieni luo ja kävellessäni Linja-autoasemalle muistelin, miten olin tullut otetuksi Yeshuan Vuorisaarnasta ja etenkin jakeesta: "Anna jokaiselle, joka sinulta anoo, äläkä kiellä tarvitsevalta hyvää milloin sitä tehdä voit !"

Olin näet päättänyt tuon jakeen johdosta antaa kaikille pummeille tuplalantin eli kaksinverroin mitä he pummaisivat, jos mulla vain sattuu rahaa olemaan. Päätin noin siksi, että uskoin Yeshuan todella TARKOITTAVAN juuri sitä mitä Hän sanoi.

Saavuttuani Lasipalatsin edustalle tuona keskiviikkona iltapäivällä, mietin että mitä kaikkea Yeshua voisi minulle merkitä sen lisäksi, että Hänen opetuksensa ovat ylen ihmeelliset ja sain nyt 5 päivää Pääsiäisloma(?)

Oli aurinkoinen ja leuto iltapäivä, eikä mitään suurta ruuhkaa. Itse asiassa Hesan keskusta oli verraten hiljainen tuohon aikaan. Seisoin rennosti Lasipalatsin valkoisen seinän vierustalla odottaessani linjuria Siuntion lähtölaiturilla.

Silloin, kun ajattelin juuri Yeshuan persoonaa ja että tahtoisin oppia tuntemaan Hänet nykyistä paremmin, alkoi merkillinen tapahtumien sarja !

Siirtykämme nyt tuohon iltapäivähetkeen...

Näen ikäänkuin sumupilven seisovan jalkakäytävällä noin 20 m:n etäisyydellä asemarakennuksen suunnassa. Ihmettelen, että miten tuo on mahdollista, koska ilma on muutoin kirkas ja aurinko paistaa sinitaivaalta (?)

Sumu haihtuu kuin huomaamatta ja sen sisältä paljastuu noin 50-vuotias mies harmaansiniseen arkipukuun pukeutuneena. Mies oli normaalivartaloinen, noin 170 cm pitkä ja hänellä oli valkoiset hiukset. Ei partaa eikä viiksiä. Oli silmiinpistävää, että hänen siniset silmänsä loistivat kuin lamput jotain yliluonnollista valoa jo noin 20 m:n etäisyydeltä ja hän katsoi suoraan minuun ja alkoi rauhallisesti kävellä luokseni. Koko ajan hän kiinteästi katsoi minua silmiin.

Tultuaan aivan eteeni kasvotusten, hän sanoi: "Voisitko antaa minulle 5 penniä, sillä se minulta puuttuu yömajamaksusta ?" Huomasin, että hänen suunsa oli hänen puhuessaan koko ajan kiinni ja että todellisuudessa kuulin hänen ajatuksensa! Se oli hätkähdyttävää tajuta.

Mietin, että miten noin siististi pukeutunut mies voi olla 5 p:n tarpeessa ?

Otin lompakkoni esiin ja muistin samalla Yeshualle juuri antamani lupauksen antaa pummeille tuplalantin, jos vain minulla kolikkoja olisi.

Mielestäni 10 p olisi kuitenkin niin mitättömän vähän ja siksi aioin antaa hänelle 5 mk, sillä tiesin mulla olevan sen lisäksi 10 mk seteli, joka riittäisi linjurireissuun edestakaisin. Juuri ennenkuin aioin ottaa 5 mk:n setelin, kuulin miehen sanovan (taaskin suu kiinni) siis ajatuksen välityksellä: "Vain 5 p. Ei yhtään enempää."

Laitoin sen 5 mk takaisin lompakkoon ja avasin kolikkolokeron. Silloin tunsin tuon miehen katsovan suoraan silmieni läpi sieluuni asti ja näkevän kaiken sisimmässäni. Koin valtavan pyhyyden läsnäolon ja aloin pelätä suunnattomasti.

Mies katsoi koko ajan silmiini ja kaikki syntini ja pahat tekoni tulivat kuin filminauhana esille mieleeni. Mies sanoi rauhallisesti suunsa kiinni ollen: "Totisesti sinä olet suurisyntinen ihminen ."

Silloin tajusin olevani J-lan kanssa kasvotusten ja olisin halunnut välittömästi kadota maan rakoon. Katsoin alas jalkateriini ja etsin silmilläni sopivaa rakoa maasta sinne syöksyäkseni. Ei löytynyt.

Juuri silloin tapahtui vieläkin merkillisempää !

Minusta ikäänkuin astui voimallisesti esiin jokin henki, joka vastasi puolestani J-lalle: "Totisesti minä olen suurisyntinen ihminen, mutta minä turvaan kaikessa J-lan armoon !"

Olin niin ihmeissäni, etten voinut muuta kuin tapailla samoja sanoja ja toistin ne mielessäni J-lalle sanoen: "Juuri niin, minä olen suurisyntinen ihminen, mutta minä turvaan kaikessa J-lan armoon."

Silloin koin valtavan yliluonnollisen rakkauden ja armon virtaavan J-lan silmien kautta minuun ja kaikki pelkoni katosi. Olin kuin alaston J-lan edessä, mutta samalla armahdettu ja rakastettu.

Sitten tuo sama henki, joka oli minua puolustanut jatkoi sanoen: "Isä, minun on raskas olla täällä pahassa maailmassa. Ota minut pian takaisin luoksesi !"

J-la kuunteli tuon hengen puhetta ja katsoi vaitiollen säälivästi minua. Ymmärsin että edessäni oli henkien Isä eli itse Isä J-la, vaikkakin ihmishahmoon verhoutuneena.

Muistin silloin, mitä olin aikeissa tehdä ja otin nuo 7 p esille, annoin ne J-lalle sanoen: "Tässä sulle 7 p, että ainakin riittää."

Hän otti ne ihmetellen käteensä, kiitti ja lähti kävelemään kohden Mannerheimintietä. Katsoin Hänen peräänsä ja mietin, että katoaakohan Hän samalla tavalla kuin tulikin.

Käveltyään noin 20 m, Hän kääntyi ympäri ja katsoen minuun nosti oikean kätensä taivasta kohti ja huusi minulle: "Totisesti me tapaamme vielä !" Sitten Hän käveli hiljakseen ja poistui näköpiiristäni.

- - -

Tuota tapausta en unohda koskaan. Olen varma, että sain kokea tämän vain siksi, että otin todesta Yeshuan Vuorisaarnan ja sen perusteella opin tuntemaan enemmän Yeshuaa.

Jos olet kokenut samantapaista, niin kerro yhteiseksi rakennukseksemme, vaikkapa ihan lyhyesti. Voit myös kommentoida kertomustani.

Siunausta Yeshuassa!

24

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diakhrisis.

Valkeuden henkivallan ruhtinas on saanut sinut omakseen lahkojen uudestikasteessa ja antanut pedon merkkinsä seurata sinua.

• ...en voi muuta kuin hymyillä ja toivottaa sulle:

Runsasta siunausta Yeshuassa!

• diakhrisis.
        Yakov kirjoitti:

...en voi muuta kuin hymyillä ja toivottaa sulle:

Runsasta siunausta Yeshuassa!

hengellinen tilasi selviää sinulle ainakin taivaanportilla, jos et halua totuutta kuulla ennen sitä:
        Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• diakhrisis. kirjoitti:

hengellinen tilasi selviää sinulle ainakin taivaanportilla, jos et halua totuutta kuulla ennen sitä:
        Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

...lukenut paljon Raamattua :)

Jatka vaan sen tutkimista ja ano siinä ohessa, että Kaikkivaltias J-la saisi täyttää sinut rakkauden hengellä ja johdattaa sinut edeltä valmistettuihin hyviin tekoihin!

Siunausta Yeshuassa!

• diakhrisis.
        Yakov kirjoitti:

...lukenut paljon Raamattua :)

Jatka vaan sen tutkimista ja ano siinä ohessa, että Kaikkivaltias J-la saisi täyttää sinut rakkauden hengellä ja johdattaa sinut edeltä valmistettuihin hyviin tekoihin!

Siunausta Yeshuassa!

Tulee hyvin nopea päätös, kun joudut Elävän Jumalan eteen.
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'

• Matkamies

Jumalan siunausta sinulle Jeesuksen Kristuksen uhrin ansiosta !

• Yeshuan uhri on todella ainoa, mihin voimme turvata ja se kestää ajassa ja ikuisuudessa.
        Se puhuu aina hyvää meistä Isä J-lalle.

Siunausta ja vahva olkoon sydämesi Yeshuassa!

• Kertomasi kokemus todistaa siitä, mitä saa aikaan vilpitön usko.
      Jumala ilmestyi sinulle tuon näyn kautta ja halusi vahvistaa uskoasi.

Itse olen kokenut jotain samanlaista monta monta vuotta sitten,
      mutta - toisin kuin sinä - minä en katso nyt viisaaksi jakaa
      kokemaani ilmestykseen liittyviä yksityiskohtia tällä palstalla.

Joka tapauksessa tunsin niinä hetkinä Jumalan koskettavan elämääni.
      Nuo kokemukset eivät koskaan jää pois mielestäni,
      sain niiden kautta Jumalalta todistuksen, joka kestää iäti.

Kiitos, että rohkenit palstalla kertoa kokemasi tapahtuman,
      toivottavasti se lisää uskon kuuliaisuutta monissa lukijoissa.

• Itsestään selvänä on pidettävä sitä, että kenenkään ei tule kerskata
        kokemistaan näyistä - ei muusta kuin heikkoudestaan.

Et kerskannut sinäkään; sellaista en sano, mutta nöyryyttä
        Jumalan kasvojen edessä ei voi liiaksi korostaa.

2.Korinttolaiskirje:
        12:1 "Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä,
        mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin."

• ...miksi et nyt näe sopivaksi lähemmin kertoa samantapaista kokemaasi tällä foorumilla :)

Kiva, että kuitenkin mainitsit kokeneesi kauan sitten Herran läsnäolon niin ihmeellisesti, ettet voi sitä unohtaa.

Juuri se onkin ollut ihmellistä Herraa eri tilanteissa kohdatessa, että tapaukseen liittyy aina selkeä Pyhän Hengen läsnäolo ja se, että vaikka Hänen Pyhyytensä paljastaa meidän ihmisten syntisyyden kuin avoimen kirjan, niin Herran Armon ja Rakkauden Henki lohduttaa ja rohkaisee meitä olemaan pelkäämättä, kuten Yeshua usein sanoi opetuslapsilleen: "Älkää peljätkö!"

J-lan Hengen selkeä läsnäolo vaikutti niin konkreettisen rakkauden kosketuksen tuossa 1971 kokemassani, että sitä tahtoisi kokea jatkuvasti. Onneksi saamme kokea sitä ylhäällä taivaskotona alati! HalleluYah!

Tarkennuksena mainittakoon:

Vaikka kertomuksestani helposti saa sellaisen kuvan, että kyseessä olisi ollut ilmnestys, niin tuo kokemani ei ollut ilmestys, vaan niin aito, että olisin voinut vaikka koskettaa Isä J-laa Hänen seistessä edessäni ihmishahmoon verhoutuneena.

Olen nimittäin nähnyt myös valveilla ollessani kahdesti selkeän ilmestyksen ja sen perusteella tiedän niiden eroavan selvästi tuosta kertomastani Isä J-lan kohtaamisesta.

Lienee nyt kuitenkin parasta, etten ainakaan vielä kerro noista kahdesta selkeästä ilmestyksestä... :)

Siunausta ja hyvää yötä Yeshuassa!

• Yakov kirjoitti:

...miksi et nyt näe sopivaksi lähemmin kertoa samantapaista kokemaasi tällä foorumilla :)

Kiva, että kuitenkin mainitsit kokeneesi kauan sitten Herran läsnäolon niin ihmeellisesti, ettet voi sitä unohtaa.

Juuri se onkin ollut ihmellistä Herraa eri tilanteissa kohdatessa, että tapaukseen liittyy aina selkeä Pyhän Hengen läsnäolo ja se, että vaikka Hänen Pyhyytensä paljastaa meidän ihmisten syntisyyden kuin avoimen kirjan, niin Herran Armon ja Rakkauden Henki lohduttaa ja rohkaisee meitä olemaan pelkäämättä, kuten Yeshua usein sanoi opetuslapsilleen: "Älkää peljätkö!"

J-lan Hengen selkeä läsnäolo vaikutti niin konkreettisen rakkauden kosketuksen tuossa 1971 kokemassani, että sitä tahtoisi kokea jatkuvasti. Onneksi saamme kokea sitä ylhäällä taivaskotona alati! HalleluYah!

Vaikka kertomuksestani helposti saa sellaisen kuvan, että kyseessä olisi ollut ilmnestys, niin tuo kokemani ei ollut ilmestys, vaan niin aito, että olisin voinut vaikka koskettaa Isä J-laa Hänen seistessä edessäni ihmishahmoon verhoutuneena.

Olen nimittäin nähnyt myös valveilla ollessani kahdesti selkeän ilmestyksen ja sen perusteella tiedän niiden eroavan selvästi tuosta kertomastani Isä J-lan kohtaamisesta.

Lienee nyt kuitenkin parasta, etten ainakaan vielä kerro noista kahdesta selkeästä ilmestyksestä... :)

Hyvää yötä ja siunausta
        meidän Herramme Jeesuksen nimessä!

• jpp3
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Itsestään selvänä on pidettävä sitä, että kenenkään ei tule kerskata
        kokemistaan näyistä - ei muusta kuin heikkoudestaan.

Et kerskannut sinäkään; sellaista en sano, mutta nöyryyttä
        Jumalan kasvojen edessä ei voi liiaksi korostaa.

2.Korinttolaiskirje:
        12:1 "Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä,
        mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin."

...Yakovin kerskailevan millään tavoin kokemastaan näystä. Herra antoi niitä Paavalillekin. 2.Kor.12 luvusta tuleekin mieleeni eräs Paavalin kerskaaminen saamistaan
        korkeista ilmestyksistä:

2.Korinttolaiskirje:

12:1   Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.

12:2   Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.

12:3   Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -

12:4   temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

12:5   Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.

12:6   Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.

Tässä Paavali puhuu itsestään ja saamistaan ilmestyksistä ja näyistä. Hänelläkin oli heikkoutensa. Hänenkin ylpeä minänsä tahtoi astua alas ristiltä kerkskatakseen. Mutta Jumala
        nöyryytti Paavalia 'lihan pistimellä':

2.Korinttolaiskirje:

12:7   Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

12:8   Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

12:9   Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

12:10   Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Paavalin täytyi rukoilla kolmesti tuskallista lihan pistintä ottamaan Jumalan sen pois.
        Todennäköisesti Paavali rukoili useammankin kerran kuin kolmesti. Mikä oli Herran vastaus?
        Ei. "Minun armossani on sinulle yllin kyllin, sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa."

Tämä oli Paavalille opettavainen läksy. Eikä ainoastaan Paavalille, vaan jokaiselle kristitylle. "Minun armossani on yllin kyllin." Näin Herra vastasi. Miten Paavali reagoi? Hän ymmärsi, että Herran vastaus oli puhdasta armoa, vaikkakin Paavalin lihalle erittäin tuskallista.

Hän oppi siis kerskaamaan heikkoudestaan, sillä heikkoudessa Herran voima asettuu häneen asumaan.
        Kertauksena:

12:10   Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Heikoissa siis Jumalan voima on väkevä. Heikoissa Jumalan voima vaikuttaa. Nöyrille Hän antaa armon. Siunausta.

• m 12
        Yakov kirjoitti:

...miksi et nyt näe sopivaksi lähemmin kertoa samantapaista kokemaasi tällä foorumilla :)

minua jäi askarruttamaan kertomuksessasi se, että sanoit kohdanneesi Isä J-lan kasvoista kasvoihin eikä se ollut ilmestys vaan todellinen kohtaaminen. Kuitenkin Herra Jumala sanoo sanassaan, ettei yksikään kuolevainen voi katsoa Häntä kasvoihin ja jäädä eloon.

En epäile kokemaasi, mutta olisiko kuitenkin kysymyksessä ollut enkeli? Anteeksi jos tein pikaisesta lukemisestani hätäisiä johtopäätöksiä.

• L Ma:r

Omat vastaavat kokemukseni ovat nimenomaan henkilökohtaiseen oppimiseeen tarkoitettuja.
        Kun minua näin opetettiin,
        samaa tehdään muillekin suoraan.

Olen kanssasi tullut samaan päätelmään,että tällaisia kokemisia on vältettävä kertomasta ulkopuolisille.
        Olihan Paavalikin vaiti omien näkyjensä sisällöistä.

• Muistan, että sellainen kohta on Raamatussa, mutta en muista missä. Muistatko sinä?

• Hssu kirjoitti:

Muistan, että sellainen kohta on Raamatussa, mutta en muista missä. Muistatko sinä?

"Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme,
        Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä."

• TeuvoSuni kirjoitti:

"Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme,
        Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä."

.....

• m 12 kirjoitti:

minua jäi askarruttamaan kertomuksessasi se, että sanoit kohdanneesi Isä J-lan kasvoista kasvoihin eikä se ollut ilmestys vaan todellinen kohtaaminen. Kuitenkin Herra Jumala sanoo sanassaan, ettei yksikään kuolevainen voi katsoa Häntä kasvoihin ja jäädä eloon.

En epäile kokemaasi, mutta olisiko kuitenkin kysymyksessä ollut enkeli? Anteeksi jos tein pikaisesta lukemisestani hätäisiä johtopäätöksiä.

Tiesin Hänen olevan henkien Isä siitä syystä, että minussa oleva J-lan lapseuden henki kutsui korvieni kuullen Häntä Isäkseen, kuten tapauksessa kerroin. Itse olin vain vierestä seuraaja ja täynnä ihmetystä.

Mitä tulee mainintaasi, ettei kukaan ihminen voi nähdä J-laa ksvoista kasvoihin ja jäädä eloon, olet täysin oikeassa tietyin lisäyksin: J-lan kasvoja koko kirkkaudessaan emme voi nähdä ihmisinä ja jäädä eloon.

Tähän nähden oli kokemassani se ero, että J-la oli verhoutunut ihmishahmoon, eikä ilmestynyt minulle koko kirkkaudessaan.

Voimme lukea miten Herra ilmestyi kahden enkelinsä kanssa ihmishahmossa Aabrahamille ja Saaralle 1.Moos.18:1-33.

En kopioi nyt sitä tähän, koska sen voi jokainen lukea Raamatustaan (tai netistä Raamattu-linkeistä). Huomionarvoista Herran ilmestymisessä oli mm. se, että Hän ja Hänen enkelinsä olivat muutoin ihmisen kaltaisia, paitsi että Aabraham tunnisti heidät (käsittääkseni) heidän pyhyydestään. Herran läsnäolossa on nimittäin aina läsnä Pyhä Henki.

Kyseisessä kohtaamisessa Herra ja tämän kaksi enkeliä söivät ihmisten ruokaa, joten kyseessä ei ollut ilmestys vaan ihan todellinen kohtaaminen!

Kun kohtasin J-lan, ei siinäkään ollut kyseessä ilmestys, koska annoin Hänelle 7 p käteen ja Hän otti ne.

Siunausta Yeshuassa!

• L.Ma:r

Uskon sinulle käyneen noin.
      Itselläni on koko elämäni ajan ollut jälkikäteen ajatellen yhtä ihmettä.
      Vastaaviakin on ollut, kuin kerrot.

Minulle jäi se käsitys, että et todella ymmärtänyt vielä tuon tapauksen opetusta.
      En sano moittiakseni sinua, vaan siksi, että en minäkään ymmärtänyt omiani vuosikymmeneen.

• ...ainakin oleellisimman siitä, miksi J-la näki hyväksi ilmestyä minulle ihmishahmossa silloin, kun mietin, että mitä kaikkea MUUTA Yeshua voisi minulle merkitä kuin olemalla mulle paras Opettaja ja että sain Yeshuan ansion vuoksi - en ainoastaan uskomalla Häneen syntini anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa, vaan myös - 5 päivän vapaan rankan koejakson keskelle.

Yeshua on minun Puolustajani Isä J-lan luona riippumatta siitä, missä Isä J-la milloinkin liikkuu. Tuossa tapauksessa Hän liikkui Stadissa ja Hänellä oli tapaaminen kanssani maallelähtöäni ennen.

Olinhan ottanut jo reilut 10 vuotta ennen tuota tapausta Yeshuan tietoisesti vastaan Herranani ja Hän oli silloin tullut asumaan uskon kautta sydämeeni.

En kuitenkaan ollut vielä saanut kokea Pyhällä Hengellä täyttymistä ennen tuota kohtaamispäivää Stadissa, sillä sydämeni oli vielä pullollaan syntiä. J-la ei vuodata Pyhää Henkeään syntiseen sydämeen. Tässä ei ole kyseessä usko, vaan tiedän tämän kokemuksesta. Se seikka, että olin ollut uskossa Yeshuaan jo vuosikaudet, merkitsi sitä, että vaikka olin saanut kaikki syntini anteeksi uskon kautta, ei niitä vielä oltu KONKREETTISESTI poistettu minusta. Tässä on oleellinen ero ja vain se voi ymmärtää tämän, joka on kokenut seuraavaa tai siihen verrattavaa:

Muistan illan, jolloin Yeshua PUHDISTI sydämeni verellään ja otti KONKREETTISESTI pois kaikki syntini. Kyseessä oli oikea syväpuhdistus, jossa koko kehoni hikoili niin, että kasvoni, käteni ja kaikki alusvaatteeni olivat läpimärät! Tämä tapahtui noin 3 kk tuon kohtaamispäivän jälkeen eräässä hengellisessä kokouksessa, eikä kukaan puhdistu synneistään ilman katumuksen kyyneleitä. Minut otti kiinni vanha virsi nimeltä: "Käy yrttitarhassa polku, vie Golgatalle se. On Hengen viitoittama sen joka askele..."

Kuunnellessani nuorten illassa tyttöjen laulavan tuota kaunista laulua näin ilmestyksessä Yeshuan ja minun kohtaavan toisemme poluillamme ja yhdessä kulkiessamme Hän puhdisti sydämeni luntakin valkeammaksi. Silloin en voinut muuta kuin itkeä. Hänen kirkkautensa ja rakkautensa voima lävisti koko kehoni valtavin puhdistavin rakkaudentäyteisin aalloin koko tuon laulun ajan. Yeshun veri huuhtoi kaikki syntini pois. Jäljelle ei jäänyt ainuttakaan syntiä!

Kun lähdin kotia kohden tuosta heinäkuisesta iltakokouksesta stadin saksalaisessa kirkossa, niin oloni oli niin kevyt, että ellei mulla olisi ollut kainalossa isoa Raamattua, olisi pienikin tuulenvire vienyt minut mennessään. HalleluYah! Vasta päästessäni synneistäni eroon, pystyin ymmärtämään, mikä hirvittävä kuorma sitä ennen olikaan ollut harteillani vuosikausien ajan!

Vasta seuraavan kuun eli elokuun viimeisenä päivänä sain täyttyä apostolisella tavalla (siis ihmeiden ja merkkien mukaisella) Pyhällä Hengellä käytyäni sitä ennen uskovien vesikasteella, joka suoritettiin veteen upottamalla Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. (Silloin en vielä tiennyt, että alkuperäisnimet ovat: Adon Yeshua HaMashiach).

Lukija älköön säikähtäkö, että hänelle pitäisi tapahtua tarkalleen samoin kuin minulle. J-la käsittelee jokaista valittuaan yksilöllisesti. Silti uskon, että pääpiirteissään Hän käsittelee meitä kutakin omaan kokemaani verrattavalla tavalla.

Lopuksi mainittakoon, että varmaan tuosta kokemastani voidaan oppia paljon muutakin aivan kuten mainitsit.

Tosiasia on, että nuo J-lalle antamani 7 p ovat varmassa tallessa korkoa kasvamassa :)

• tuo sinun kertomuksesi

Yakov, tuokin seikka ettei suu liikkunut, kun tuo henkilö tai hahmo jutteli sinulle.
      Sillä aivankuin kuvattiin sitä että Jumala joka on Henki, puhuu sinulle eikä ihminen, Jumala puhui sinun henkesi kanssa, ja Pyhähenki sinussa vastasi.
      Itse en ole kokenut mitään kovin ihmeellistä, mut tällainen kokemus minulla on.
      Tulin kerran työpaikallani kohdelluksi mielestäni väärin, tämä kohtelija oli pomoni, hän ei tehnyt mitään vääryyttä minua kohtaan, mutta jätti kertomatta erään asian jonka velotti minulta rahana jälkeenpäin, hänellä oli siihen täysi oikeus.
      Minä koin tulleeni harhautetuksi ja katkeruus kasvoi sisimmässäni, vihamieliset ajatukset vain kiehuivat sisimmässäni.
      Sitten ihmettelin kun minua ahdisti ihan kuin poltti sisälläni, ajattelin jotakin tässä nyt on pielessä.
      Viimein päätin että annan sydämmessäni anteeksi pomolleni Jeesuksen nimessä, koska hän ei edes tehnyt vääryyttä, minä vain koin niin, ja vaikka olisikin tehnyt väärin, niin Jumalan sana kehottaa antamaan anteeksi, että itsekin saa anteeksi.
      Annoin anteeksi ja kaikki vihamieliset ajatukset toin Herralle, ahdistus hävisi sisältäni kertaheitolla tulin kuin terveeksi.
      Myöhemmin tajusin että pomonihan on Jumalan asettama välillinen auktoriteetti jota minun tulee kunnioittaa/ totella, niin, totella vaikka se olisi välillä nurjakin.

1. Piet. 2:18

Palvelijat, olkaa kaikella pelolla isännillenne alamaiset, ei ainoastaan hyville ja lempeille, vaan nurjillekin.

• Kiitos hyvästä opetuksesta :)

Jotain samankaltaista olen kokenut eräässä työpaikassa. Eräs esimieheni vihasi minua, eikä kyennyt puhuttelemaan minua ystävällisesti.

Kerrankin olin pysäköinyt Ford Angliani liki pääovea. Sen takalasissa luki kultaisin kirjaimin punaisella pohjalla koko lsin leveydeltä: JUMALA ON RAKKAUS

Kun astelimme työryhmänä ruokalasta palatessamme työpaikallemme huudahti esimieheni vihaa täynnä meidän kaikkien kuullen ja osoitti autoani: "Taas tuo p**kahuusi on tuossa!"

Hänen huudahduksensa oli niin yllättävä, että mua alkoi naurattamaan... Voit arvata, ettei se miellyttänyt ollenkaan esimiestäni.

Sen jälkeen esimieheni pyrki nolaamaan mua esim. siten, että nähdessään oven lasin läpi minun jonottavan hänen puheilleen pääsyä, hän tahallan pitkitti puhettaan yli kaiken kohtuuden edellisen kanssa.

Koska olen pohjalaisia ja kun tätä tapahtui useamman kerran, niin lopulta suutuin oikein kunnolla sisimmässäni ja sanoin Herralle: "Olen nyt todella vihainen tuolle esimiehelleni niin että sappeni oikein kiehuu. Miten voisin muutakaan olla?" Yllätyksekseni Herra vastasi hiljaa sydämessäni, sillä olihan tokaisuni Hänelle myös kysymys, ja sanoi: "Hän vihaa sinua Minun vuokseni. Anna hänelle yhtäkaikki anteeksi."

Silloin oikein havahduin ajattelemaan, että tietenkin esimieheni vihasi minua siksi, että tunnustin uskoni ja hän oli pesunkestävä ateisti. Sanoin sydämessäni Herralle: "Sorry nyt vaan. Olinpas tyhmä. Olet ihan oikeassa ja annan todella esimiehelleni nyt ihan kaiken anteeksi ja siunaan häntä nyt tässä Sinun nimessäsi!"

Tuskin olin ehtinyt siunata, niin esimieheni sai vauhtia. Hän juoksi ovelle, avasi sen ja oikein kumartaen sanoi minulle ikäänkuin anteeksipyydellen: "Tule toki sisään ja kerro rauhassa asiasi!"

Koskaan aiemmin ei meillä ollut ollut niin viihtyisää keskusteluhetkeä kuin juuri silloin. Sen jälkeen esimieheni ei koskaan enää vihoitellut minulle.

• opettaa meitä
        Yakov kirjoitti:

Kiitos hyvästä opetuksesta :)

Jotain samankaltaista olen kokenut eräässä työpaikassa. Eräs esimieheni vihasi minua, eikä kyennyt puhuttelemaan minua ystävällisesti.

Kerrankin olin pysäköinyt Ford Angliani liki pääovea. Sen takalasissa luki kultaisin kirjaimin punaisella pohjalla koko lsin leveydeltä: JUMALA ON RAKKAUS

Kun astelimme työryhmänä ruokalasta palatessamme työpaikallemme huudahti esimieheni vihaa täynnä meidän kaikkien kuullen ja osoitti autoani: "Taas tuo p**kahuusi on tuossa!"

Hänen huudahduksensa oli niin yllättävä, että mua alkoi naurattamaan... Voit arvata, ettei se miellyttänyt ollenkaan esimiestäni.

Sen jälkeen esimieheni pyrki nolaamaan mua esim. siten, että nähdessään oven lasin läpi minun jonottavan hänen puheilleen pääsyä, hän tahallan pitkitti puhettaan yli kaiken kohtuuden edellisen kanssa.

Koska olen pohjalaisia ja kun tätä tapahtui useamman kerran, niin lopulta suutuin oikein kunnolla sisimmässäni ja sanoin Herralle: "Olen nyt todella vihainen tuolle esimiehelleni niin että sappeni oikein kiehuu. Miten voisin muutakaan olla?" Yllätyksekseni Herra vastasi hiljaa sydämessäni, sillä olihan tokaisuni Hänelle myös kysymys, ja sanoi: "Hän vihaa sinua Minun vuokseni. Anna hänelle yhtäkaikki anteeksi."

Silloin oikein havahduin ajattelemaan, että tietenkin esimieheni vihasi minua siksi, että tunnustin uskoni ja hän oli pesunkestävä ateisti. Sanoin sydämessäni Herralle: "Sorry nyt vaan. Olinpas tyhmä. Olet ihan oikeassa ja annan todella esimiehelleni nyt ihan kaiken anteeksi ja siunaan häntä nyt tässä Sinun nimessäsi!"

Tuskin olin ehtinyt siunata, niin esimieheni sai vauhtia. Hän juoksi ovelle, avasi sen ja oikein kumartaen sanoi minulle ikäänkuin anteeksipyydellen: "Tule toki sisään ja kerro rauhassa asiasi!"

Koskaan aiemmin ei meillä ollut ollut niin viihtyisää keskusteluhetkeä kuin juuri silloin. Sen jälkeen esimieheni ei koskaan enää vihoitellut minulle.

ihan käytännössä, armossaan, totisesti suurta armoa se on. Kiitos Herralle!
        Siunausta!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6136
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      24
      3586
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      167
      2833
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2750
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82