Olisi mukava vertailla ja kuulla, mihin ihmiset uskovat, kun näitä uskomuksia, uskontoja ja aatteita on niin monenlaisia tarjolla näillä maailman markkinatoreilla. Jokainen kun uskoo johonkin. Näin joulun alla moni uskoo joulupukkiin.
Kerro, mihin sinä uskot!
33
729
Vastaukset
- Kössönöm
uskonko enää edes ihmisyyteen, vaikkakin hyviä epäitsekkäitä ihmisiä vieläkin on kamppailemassa niiden puolesta, jotka eivät siihen itse kykene.
Humanismia ja luonnonsuojelua peräänkuulutan. Taitaa vaan olla aika toivotonta tässä "globaalissa kvartaalitaloudessa".
Henkiolentoihin en usko. Niistä ei ole näyttöä. - voimaa ylistäen
En usko mihinkään yliluonnolliseen olentoon, esim. mihinkään jumalaan.
Minä uskon vain luonnonvoimiin, eli ns. "luonto hoitaa" ajatteluun.
Maailmankaikkeudessa asioilla on tapana järjestyä johonkin tasapainoon, meille ihmisille hyvässä ja pahassa.
Ihminen on vain luonnon armoilla oleva pikkuinen osanen vaikka luulemmekin hallitsevamme maapalloa.
Minulle joulunvietto on ilon ja lämmön tuomista vuoden pimeimpään ajankohtaan.- Kössönöm
ihminen ei ole luonnon armoilla vaan luonto ihmisen armoilla.
Maapalloa tuhotaan sellaisella vimmalla ja välinpitämättömyydellä, että hirvittää. - juu..
Kössönöm kirjoitti:
ihminen ei ole luonnon armoilla vaan luonto ihmisen armoilla.
Maapalloa tuhotaan sellaisella vimmalla ja välinpitämättömyydellä, että hirvittää.Niinpä niin, mutta mitä tästä seuraa..
Luonnonkatasrofien (tulvat, hirmumyrskyt, äärimmäinen kylmyys/kuumuus, kuivuus..) myötä ihminen tuhoutuu, eli luonto on aina ihmistä vahvempi! - oletko ajatellut
että noille voimille voisi antaa nimen Jumala ?
- satuhahmo
oletko ajatellut kirjoitti:
että noille voimille voisi antaa nimen Jumala ?
Miksi pitäisi?
- Jami Blingblong
Uskon ainoastaan itseeni (enkä ihan aina edes..). ;)
Agnostikoksi väitetty. Ja tottahan tuo, vaikea uskoa mihinkään mitä ei ole todistettu riittävän aukottomasti. Mikä on sitten "riittävän aukottomasti"? Niin.. No ainakin näköhavainto useamman ihmisen toimesta yhtä aikaa, yksittäisen ihmisen silmä kun pakkaa toisinaan näkemään höpöjä.
Ei kukaan (täysikasvuinen ihmisapina) voi todella uskoa satuihin. Ja kaikki uskonnot (=uskomuksia) ovat satuja kunnes toisin todistetaan. Mitä turhaan hukata aikaansa keskittymällä uskonnollisiin palvomismenoihin kun saattaa rakentaa omaa elämäänsä todellisuuteen perustuvista palasista.
Maailma olisi julmetun paljon rauhallisempi ilman uskontoja. Kenties ihmiskunta kykenisi todelliseen yhteiseloon ja puhaltaisi yhteen hiileen ilman uskontoja. Katsottaisiin ihmiskunnan tulevaisuuteen ennemmin kuin uskotaan "tuomiopäivän ratsastajiin". Kenties ja kenties, huoh.
Tschüss.- ja Korkeimman voimaan
Itseeni uskon terveellä tavalla. Ymmärrän myös sen, etten ole kaikkivoipa- enkä sellainen haluaisi olla. Usko Jumalan johdatukseen antaa myös paljon rohkeutta tehdä elämässään sellaisia ratkaisuja ja valintoja mitä en ilman uskoa tekisi. Saan iloni pienistä asioista, jotka monista muista saattavat tuntuvat mitättömiltä. On hienoa oppia iloitsemaan toisen ihmisenkin onnistumisesta eikä mustasukkaisena tuijottaa vain omaan napaansa. Noin 1,5 vuotiaalla on elämänasenne kohdallaan. Ollaan uteiliaita ja iloisia jokaisesta löydöstä. Olkoonkin se vain mato maassa. Siinä on eteenpäin menemisen meininkiä ilman hampaat irvessä puurtamista. Sitä on johdatuksen tiellä kulkeminenkin parhaimpina päivinä,,,huonoja tietysti mukaan mahtuu, kuten kaikilla ihmisillä. Elämä suruineen ja iloineen tekee siitä juuri elämisen arvoista. =)
- Jami Blingblong
ja Korkeimman voimaan kirjoitti:
Itseeni uskon terveellä tavalla. Ymmärrän myös sen, etten ole kaikkivoipa- enkä sellainen haluaisi olla. Usko Jumalan johdatukseen antaa myös paljon rohkeutta tehdä elämässään sellaisia ratkaisuja ja valintoja mitä en ilman uskoa tekisi. Saan iloni pienistä asioista, jotka monista muista saattavat tuntuvat mitättömiltä. On hienoa oppia iloitsemaan toisen ihmisenkin onnistumisesta eikä mustasukkaisena tuijottaa vain omaan napaansa. Noin 1,5 vuotiaalla on elämänasenne kohdallaan. Ollaan uteiliaita ja iloisia jokaisesta löydöstä. Olkoonkin se vain mato maassa. Siinä on eteenpäin menemisen meininkiä ilman hampaat irvessä puurtamista. Sitä on johdatuksen tiellä kulkeminenkin parhaimpina päivinä,,,huonoja tietysti mukaan mahtuu, kuten kaikilla ihmisillä. Elämä suruineen ja iloineen tekee siitä juuri elämisen arvoista. =)
Kirjoitit:
"Noin 1,5 vuotiaalla on elämänasenne kohdallaan. Ollaan uteiliaita ja iloisia jokaisesta löydöstä. Olkoonkin se vain mato maassa. Siinä on eteenpäin menemisen meininkiä ilman hampaat irvessä puurtamista."
Entä kuinka vakaasti tuon ikäinen ihmisen alku uskoo uskontoihin? Niinpä niin. Ei ihmisen mielestäni tarvitse uskoa yliluonnolliseen, on helpompi keskittyä tulevaan ja kehittää uutta kun ei kuluta tarmoaan muinaisien satuhahmojen palvomismenoihin. "Siinä on eteenpäin menemisen meininkiä". ;)
Nautin itsekin tavattomasti maailman monimuotoisuudesta kaikkine luonnonilmiöineen ja bakteereineen. En vain tunne tarvitsevani uskoa zeuksiin tai kassioipeioihin että voin ihastella maailman rikkautta.
"Elämä suruineen ja iloineen tekee siitä juuri elämisen arvoista. =)"
Kyllä vaan, uskomuksilla tai ilman. - olemusta ja iloa,,,
Jami Blingblong kirjoitti:
Kirjoitit:
"Noin 1,5 vuotiaalla on elämänasenne kohdallaan. Ollaan uteiliaita ja iloisia jokaisesta löydöstä. Olkoonkin se vain mato maassa. Siinä on eteenpäin menemisen meininkiä ilman hampaat irvessä puurtamista."
Entä kuinka vakaasti tuon ikäinen ihmisen alku uskoo uskontoihin? Niinpä niin. Ei ihmisen mielestäni tarvitse uskoa yliluonnolliseen, on helpompi keskittyä tulevaan ja kehittää uutta kun ei kuluta tarmoaan muinaisien satuhahmojen palvomismenoihin. "Siinä on eteenpäin menemisen meininkiä". ;)
Nautin itsekin tavattomasti maailman monimuotoisuudesta kaikkine luonnonilmiöineen ja bakteereineen. En vain tunne tarvitsevani uskoa zeuksiin tai kassioipeioihin että voin ihastella maailman rikkautta.
"Elämä suruineen ja iloineen tekee siitä juuri elämisen arvoista. =)"
Kyllä vaan, uskomuksilla tai ilman.jollaisia me voimme olla aikuisinakin "lapsia" luottaessamme Jumalan johdatukseen. Olen kova murehtija- ja ilman uskoa KOrkeimpaan olisin surrut itseni jo kuoliaaksi,,,
- Kössönöm
olemusta ja iloa,,, kirjoitti:
jollaisia me voimme olla aikuisinakin "lapsia" luottaessamme Jumalan johdatukseen. Olen kova murehtija- ja ilman uskoa KOrkeimpaan olisin surrut itseni jo kuoliaaksi,,,
surrut itsesi kuoliaaksi ilman jumaluskoa?
- haajass
>>Agnostikoksi väitetty. Ja tottahan tuo, vaikea uskoa mihinkään mitä ei ole todistettu riittävän aukottomasti. Mikä on sitten "riittävän aukottomasti"? Niin.. No ainakin näköhavainto useamman ihmisen toimesta yhtä aikaa, yksittäisen ihmisen silmä kun pakkaa toisinaan näkemään höpöjä.
- ssajaah
haajass kirjoitti:
>>Agnostikoksi väitetty. Ja tottahan tuo, vaikea uskoa mihinkään mitä ei ole todistettu riittävän aukottomasti. Mikä on sitten "riittävän aukottomasti"? Niin.. No ainakin näköhavainto useamman ihmisen toimesta yhtä aikaa, yksittäisen ihmisen silmä kun pakkaa toisinaan näkemään höpöjä.
..sienien napsimista
- öäääöäääääää
Vaan luotan useaan asiaan, kuten tieteeseen.
- Uskominen
Tiede tietäminen tieto ovatkin vastakohtia uskolle uskonnolle uskomiselle. Tieteessä todistetaan, uskonnossa uskotaan !
- minä vainz
Tässä hiukan ihmisille YLEENSÄ mietittävää mihin uskoa!!! Maailma ei todellakaan ole niin mustavalkoinen kuin meille yritetään uskotella.!! Tässä pari todella mielenkiintoista videopätkää itsekullekkin. Enkä väitä, etää kaikki olisi totta....Mutta kuitenkin.. :D
http://www.youtube.com/watch?v=yI2Yj_u9Om4
http://www.youtube.com/watch?v=aqRXeLq_jHQ
Tää on hyvä!:http://www.youtube.com/watch?v=deoJUBW9CI8
http://www.youtube.com/watch?v=1GRwSQPqdag
http://www.youtube.com/watch?v=U-3RLx_4Y5Y- minä vainz
Itse uskon, että Jeesus Kristus on meidän Herramme!! Iankaikkisesti AAmen.
että Jumala on rakkaus. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaa tuomitsemaan vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan.
Minä uskon, että Jeesus Kristus on Herra.- keskustelulle.
Yleistä uskonnosta kenties.
- S-paatti:-)
Minulla ei ollut ideana lainkaan rajata kysymystä koskemaan vain uskontoja tai ruumiittomia henkiolentoja, siksi laitoin tänne tämän kysymyksen. Kai ateistikin johonkin uskoo?
- Mekku-matelija
kivaa uskoa keijuhin ja menninkäsiin, mutta ei irtoa usko, vaikka kunka vääntäisin. Olisi kiva uskoa, että vosin mennä maassa olevasta rejästä samaanimatkalle. Xenakin meni käymään tuonpuolesessa lammen kautta. Olisihan se hemmetin jännää, mutta sekään fantasia ei saa minua vakuuttuneeksi todenmukaisuudestaan. Haluaisin oppia laulamaan vihamelisiä ihmisiä suohon, mutta ei sekään loppujen lopuksi tunnu oikein uskottavalta tekniikalta. Olisi ihan kätevää uskoa, että ketoprofeeni ja ibuprofeeni auttaisivat kipuun, mutta enpä voi uskoa niihinkään.
Olenko olemassa? Siltä vakuttaa, mutta mitään lopullista en mene sitäkään sanomaan.
Kysyn kerran sukulaspojalta, että onko joulupukki olemassa. Hän sanoi, että sama se. Hän ainakin uskoo siihen, koska se tuo lahjoja. Aika mutkaton asenne.- konna
"Olisi ihan kätevää uskoa, että ketoprofeeni ja ibuprofeeni auttaisivat kipuun, mutta enpä voi uskoa niihinkään."
popsia parasetamoolia sitten, se on meille matelijoiden herkälle masulle paremmin sopiva tuote.
Ja aina kipulääkkeet reseptillä, hinta on noin kymmenesosa käsikaupan hinnoista. - Meikku-matelija
konna kirjoitti:
"Olisi ihan kätevää uskoa, että ketoprofeeni ja ibuprofeeni auttaisivat kipuun, mutta enpä voi uskoa niihinkään."
popsia parasetamoolia sitten, se on meille matelijoiden herkälle masulle paremmin sopiva tuote.
Ja aina kipulääkkeet reseptillä, hinta on noin kymmenesosa käsikaupan hinnoista.Olen saanut reseptillä kaikenmaailman 'lumelääkkeitä' (mm. Ketorinia) vahvimpina annoksina. Ei mitään tehoa maksimiannoksillakaan. Parasetamoli ei auta yhtään sen paremmin, paitsi kodeiinilla terästettynä muutaman tabletin ajan. Mun monsterimaksani kai tuhoaa kaikki lääkeaineet yhdessä pyrstön heilautuksessa ennenkuin ne ovat ehtineet tehota. Puudutusaneiden kanssa on ollut samankaltaisia kokemuksia, jo ihan lapsena, kun maksani oli vielä treenaamaton.
On ollut pakko opetella, miten ei tule kipeäksi. Pääkoppa on kipeä korkeintaan 2 kertaa vuodessa enää nykyään. Selkäkipukin on selätetty. Tyttömäisissä vaivoissa tomivat omegarasvat. Nivelkipuihin ja -tulehduksin mulla on omat ulkoiset konstini. (Kuiva nokkosvihta, mehupaasto, Swedentroppi yms jännä.) Nukkuminen taas auttaa kaikkiin vaivoihin ja pitää fiilikset yläilmoissa. - konna
Meikku-matelija kirjoitti:
Olen saanut reseptillä kaikenmaailman 'lumelääkkeitä' (mm. Ketorinia) vahvimpina annoksina. Ei mitään tehoa maksimiannoksillakaan. Parasetamoli ei auta yhtään sen paremmin, paitsi kodeiinilla terästettynä muutaman tabletin ajan. Mun monsterimaksani kai tuhoaa kaikki lääkeaineet yhdessä pyrstön heilautuksessa ennenkuin ne ovat ehtineet tehota. Puudutusaneiden kanssa on ollut samankaltaisia kokemuksia, jo ihan lapsena, kun maksani oli vielä treenaamaton.
On ollut pakko opetella, miten ei tule kipeäksi. Pääkoppa on kipeä korkeintaan 2 kertaa vuodessa enää nykyään. Selkäkipukin on selätetty. Tyttömäisissä vaivoissa tomivat omegarasvat. Nivelkipuihin ja -tulehduksin mulla on omat ulkoiset konstini. (Kuiva nokkosvihta, mehupaasto, Swedentroppi yms jännä.) Nukkuminen taas auttaa kaikkiin vaivoihin ja pitää fiilikset yläilmoissa.että eivät oikein särkylääkkeet pure. Puudutukset ovat kuitenkin pelanneet ihan jees.
Yhellä tutulla oli kauheita kokemuksia juurihoidoista, koska hän (oman kertomansa mukaan)
ilmeisesti kuului siihen 1-2 % suomalaisista, johon ei mikään puudutusaine tehoa..
Mutta kyllähän ne sitten tehoavat, kun pannaan keskushermostoon vaikuttavia aineita, morfiinia, jne.
"Nukkuminen taas auttaa kaikkiin vaivoihin ja pitää fiilikset yläilmoissa."
Aivan samaa mieltä. Ongelmana on vain, että jos on niin kipeä, ettei saa enää unta. Pari-kolme vuorokautta kun valvoo yhtäsoittoa, alkaa olla yhtä epätoivoinen kuin palstamme uskovat ovat aivan normaalisti:D
- konna
Ja me teemme siitä pilkkaa:)
-Pahkasika- S-paatti:-)
Kyllä saa ihan vapaasti naureskella. Olen tämmöinen universalisti, mutta olen nähnyt ja kokenut kaikkea kummaa, jota ei voi tieteellä selittää, eikä kyllä uskonnoillakaan. En ole vielä keksinyt itselleni mitään suuntausta enkä voi yhtäkään olemassa olevaa purematta niellä. Kulttuurirelativistisiin oppirakennelmiin en usko, koska ne ovat vain ihmisten toisilleen keksimiä kontrollin välineitä. Jos pitää mainita mihin uskon, koska olen nähnyt, niin rakkauteen uskon. Rakkaus on niin iso muutosvoima.
- konna
S-paatti:-) kirjoitti:
Kyllä saa ihan vapaasti naureskella. Olen tämmöinen universalisti, mutta olen nähnyt ja kokenut kaikkea kummaa, jota ei voi tieteellä selittää, eikä kyllä uskonnoillakaan. En ole vielä keksinyt itselleni mitään suuntausta enkä voi yhtäkään olemassa olevaa purematta niellä. Kulttuurirelativistisiin oppirakennelmiin en usko, koska ne ovat vain ihmisten toisilleen keksimiä kontrollin välineitä. Jos pitää mainita mihin uskon, koska olen nähnyt, niin rakkauteen uskon. Rakkaus on niin iso muutosvoima.
et antanut juuri mitään hirnumisen aihetta. Paitsi tietenkin, että jos olet S-paatissa ja uskot rakkauteen, niin silloin uskot varmaan vain platoniseen rakkauteen?
Mutta muutosvoimina ei kannata väheksyä myöskään ahneutta ja silkkaa vihaa. Nekin toimivat valitettavan hyvin.
Omista uskomuksistani totean vain, että uskon että kiltti kilpikonna pelasti Harald Hirmuisen valtameren aalloista. Asiasta on hänen oma meriselityksensä Helgalle Haraldin oltua yön teillä tietämättömillä. Totuus ei pala tulessakaan, puhumattakaan, että suolavesi sitä liottaisi:P - S-paatti:-)
konna kirjoitti:
et antanut juuri mitään hirnumisen aihetta. Paitsi tietenkin, että jos olet S-paatissa ja uskot rakkauteen, niin silloin uskot varmaan vain platoniseen rakkauteen?
Mutta muutosvoimina ei kannata väheksyä myöskään ahneutta ja silkkaa vihaa. Nekin toimivat valitettavan hyvin.
Omista uskomuksistani totean vain, että uskon että kiltti kilpikonna pelasti Harald Hirmuisen valtameren aalloista. Asiasta on hänen oma meriselityksensä Helgalle Haraldin oltua yön teillä tietämättömillä. Totuus ei pala tulessakaan, puhumattakaan, että suolavesi sitä liottaisi:PNo, eikun olen sympaatti - sosiopaatti :D
Uskon platoniseenkin rakkauteen, pääasia, että se on pyyteetöntä. Mutta semmoinen kaikennielevä rakkaus, joissa on fyysisyys mukana, on kyllä aika jumalallista.
Totuus ei pala tulessakaan, ja sitä saa kepillä kokeilla ja kaataa päälle vaikka happoa, saati suolavettä. Haraldilla taitaa olla selitys tilanteeseen kuin tilanteeseen. :)))
- Atte Ateisti
"Jokainen kun uskoo johonkin."
Tuo on väite.
Vasta kun tuon väitteet voi osoittaa todeksi, voi sen varaan rakentaa jotain ja edellyttää muilta sen mukaista toimimista.
Uskonko johonkin?
2 2=4. Uskoisin...vai onko se uskoa, tietoa, vai sopimus?
Uskon rakkauteen...tai ainakin haluaisin uskoa, ehkä vain toivon, että siinä olisi jotain sisältöä.
Mutta ei: tuohon yhteen Lähi-idän väärintulkittuun puuseppään ja mitä hänestä väitetään, en tule uskomaan.- tarvitaan
Tuo puusepän poika vain on keikkunut pinnalla jo 2007 vuotta. Ei mikään huono julkkis. Harva elvistelijä pystyy samaan.
Mitä tulee uskoon ja sen todistamiseen, niin uskoahan ei voi eikä saakaan todistaa, koska uskosta tulisi tietoa sillä hetkellä ja Jumala häviäisi silloin kuvasta.Jumalahan on uskon, ei tiedon asia! (Tiedän kyllä että monet uskonnot pyrkivät todistamaan ja käyttävät just todistaa-sanaa ).
Jokainen ihminen uskoo pikkuisen pikkuisen eri tavoin, joten voisi sanoa että maailmassa on öbaut 6 miljardia eri tavalla uskovaa. Kuka siis voi sanoa että sinun uskosi on väärä? Kristinuskon Jeesukseen uskovia on kuitenkin pikkuhiljaa nouseva määrä !Se taas tietää Rakkauden voittoa Pahan vallasta. - konna
tarvitaan kirjoitti:
Tuo puusepän poika vain on keikkunut pinnalla jo 2007 vuotta. Ei mikään huono julkkis. Harva elvistelijä pystyy samaan.
Mitä tulee uskoon ja sen todistamiseen, niin uskoahan ei voi eikä saakaan todistaa, koska uskosta tulisi tietoa sillä hetkellä ja Jumala häviäisi silloin kuvasta.Jumalahan on uskon, ei tiedon asia! (Tiedän kyllä että monet uskonnot pyrkivät todistamaan ja käyttävät just todistaa-sanaa ).
Jokainen ihminen uskoo pikkuisen pikkuisen eri tavoin, joten voisi sanoa että maailmassa on öbaut 6 miljardia eri tavalla uskovaa. Kuka siis voi sanoa että sinun uskosi on väärä? Kristinuskon Jeesukseen uskovia on kuitenkin pikkuhiljaa nouseva määrä !Se taas tietää Rakkauden voittoa Pahan vallasta."Kristinuskon Jeesukseen uskovia on kuitenkin pikkuhiljaa nouseva määrä !Se taas tietää Rakkauden voittoa Pahan vallasta."
Näkemyksesi on täysin erilainen kuin monella atte-palstan uskovalla, ml. nyt vaikkapa Apostoli tz, jotka uskovat kauheiden vainojen alkavan just nyt kristittyjä kohtaan, tai peräti olevan jo meneillään.
Kristinusko antaa tosiaan "hieman" erilaisia tulkintamahdollisuuksia.
"Mitä tulee uskoon ja sen todistamiseen, niin uskoahan ei voi eikä saakaan todistaa.."
Oletko koskaan kuullut psykologisesta ilmiöstä nimeltä rationalistaminen? Siinä ihminen järkeilee, että "vaikka naapurin Lissu valitsikin tuon komean ja rikkaan naapurin pojan miehekseen, olisin minä kuitenkin ollut hänelle parempi valinta".
Sinä järkeilet, että koska uskoa ei voi todistaa, niin sitä ei saakkaan todistaa:) - pahat uskonnot
tarvitaan kirjoitti:
Jokainen ihminen uskoo pikkuisen pikkuisen eri tavoin, joten voisi sanoa että maailmassa on öbaut 6 miljardia eri tavalla uskovaa. Kuka siis voi sanoa että sinun uskosi on väärä? Kristinuskon Jeesukseen uskovia on kuitenkin pikkuhiljaa nouseva määrä !Se taas tietää Rakkauden voittoa Pahan vallasta.Olihan Hitlerinkin sanoman kannalla miljoonia ihmisiä kasvavassa määrin. Ei se vielä mitään todista moniko uskoo mihinkin.
Kristinusko on muuten häviävä uskonto ainakin kun katsoo kirkosta eroavien määrää..
- firerose
rakkauteen. :) Ilman rakkautta maailma olisi kalsea paikka ja varmaan kaikki olisi kamalan tuhmia ;0)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6032410Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4131925Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231750Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641448JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191386- 651301
- 1221184
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka22950Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16938Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66853