Hmm ??? Rahan Himo ???

savonarola

Päivän Sana

Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.

1. Tim. 6:10 (KR33/38)

Kaiken ??? Näinkö sinäkin ymmärrät tämän Sana Paikan !!!

11

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elävä U.tar

Rahanhimoisia kerjääjiä ja toisten rahoilla eläjiä on paljon helluntailasten joukoissa. Ne ovat työtävieroksuvia ja epäsosiaalisia pummeja.
      Älä anna rahaa sellaisille.

• Rakkaita Helluntailaisia jotka on auttanut mua ja minun perheeni,,, rahallisesti kun olen ollut pulassa. Mutta on myöskin auttanut mua työtehtävissä. Siunausta kaikkille Rakkaille Helluntaiveljille ja siskoille,,, Kiitän teitä ja annan Jumala teitä Kiittä vielä enemmän siunauxen kautta jonka Hän tulee antamaan teille !!!

• savonarola kirjoitti:

Rakkaita Helluntailaisia jotka on auttanut mua ja minun perheeni,,, rahallisesti kun olen ollut pulassa. Mutta on myöskin auttanut mua työtehtävissä. Siunausta kaikkille Rakkaille Helluntaiveljille ja siskoille,,, Kiitän teitä ja annan Jumala teitä Kiittä vielä enemmän siunauxen kautta jonka Hän tulee antamaan teille !!!

Muutama helluntailainen on kyllä minuakin auttanut, keuruulla on muutamia sisaria jotka vat AINA, jos vain ovat oinee, antaneet apuaan.
        Mutta on päinvastaistakin, ikävä kyllä. jos ei ole ollut raha heti lyödä pöytään, niin on leimattu , jopa varkaaksi. Ja jos tuollaisen leiman saa, varsinkin jostain arvovaltaiselta taholta, niin sitä on vaikea saada pois. Että "raha on kaiken pahan alku ja juuri", monessakin mielessä, raha kun näyttelee suurta osaa kaikessa mitä teemme. Rahan puute voi estää että voisi tulla hyväksytyksi seurakuntaan tai muuhun uskovien yhteyteen, saadaan vääriä tieoja ja tutkitaan ja syynätään aina jostain, että löydettäisiin jotain , missä olisi mahdollisesti sanan tilaa.
        Raha on uskovienkin yhteisöön pääsyn edellytys useimmin kuin luullaan!
        Rahalla mitataan "uskovaisuutta"!

Sensijaan lestadio ystävät ovat auttaneet oikein kongkreettisesti kyselemättä ja takaisin pyytelemättä, on tietenkin maksettu, mutta ovat olleet siinämielessä kyllä helluntailsiin verrattuna aivan kuninkaallisa. Helluntailainen on epäluuloinen, ettei vaan tule huijatuksi, itkee ja valittaa heti, jos ei saa korkojen kanssa takaisin. Ja jos heiltä apua pyytää, niin viittaavat sossun suuntaan välttömästi!

Olen helluntailainen, että itseänikin tässä solvaan, mutta sellaisia me olemme, meidän tulisi tehdä parannus koko herätystä myöten. Ettei raha saisi hallita herätystä, vaan Kristuksen pyyteetön rakkaus. Anteeksi antaminen ja saamininen tulis ottaa käytäntöön Raamatun ohjeen mukaan, ihan oikeasti käytännön tasolla, ja lopettaa syyttely ja kyylääminen. Ja mikä tärkeintä, lopettaa asettamasta kompastuksia siskojen ja veljien eteen, sensijaan auttaa ,ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi. Jostakin kumman syystä usein kuitenkin toiminta on päinvastaista???

Eräässäkin seurakunnassa oli irroitettu alin astin kastealtaan rapuista, kun astuin sille, ilaman Jumalan varjelusta olisin pää hajala , ehkä jo taivassa, ettei se niin suuri vahinko olisi ehkä sittenkään ollut.
        Mutta tekona tosi julma.
        Rauta portaat, oli ruuvattu pultit irti, eikä ole kyse siitä, että ne olisi ajanmyötä hissukseen irtoilleet.
        Oli kaste juhla tulossa, ja tiedettiin, että siivoan altaan ennekuin vesi laketaan altaaseen, ja edellisenä päivänä tein juuri tuon puhdistuksen, ja seuraavan päivänä olin tuon ansan uhri. Ehkä tiedänkin, kuka sen teki, ja olenkin odottanut, että voisin antaa hänelle anteeksi, jos tulisi luokseni?

• aksu521

niinhän mie oon eläkeläinen maailman silmissä entinen juoppo,vieläkin sairas hullu,joka kirjoitelee hulluja ja vielä lukihäiriö,..mutta eikös Jumala tullut sairaita ja heikkija varten?

• aksu521 kirjoitti:

niinhän mie oon eläkeläinen maailman silmissä entinen juoppo,vieläkin sairas hullu,joka kirjoitelee hulluja ja vielä lukihäiriö,..mutta eikös Jumala tullut sairaita ja heikkija varten?

Sen --> Mark. 2:17

Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Luuk. 5:32

En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

• Mohikaani_27 kirjoitti:

Muutama helluntailainen on kyllä minuakin auttanut, keuruulla on muutamia sisaria jotka vat AINA, jos vain ovat oinee, antaneet apuaan.
        Mutta on päinvastaistakin, ikävä kyllä. jos ei ole ollut raha heti lyödä pöytään, niin on leimattu , jopa varkaaksi. Ja jos tuollaisen leiman saa, varsinkin jostain arvovaltaiselta taholta, niin sitä on vaikea saada pois. Että "raha on kaiken pahan alku ja juuri", monessakin mielessä, raha kun näyttelee suurta osaa kaikessa mitä teemme. Rahan puute voi estää että voisi tulla hyväksytyksi seurakuntaan tai muuhun uskovien yhteyteen, saadaan vääriä tieoja ja tutkitaan ja syynätään aina jostain, että löydettäisiin jotain , missä olisi mahdollisesti sanan tilaa.

Sensijaan lestadio ystävät ovat auttaneet oikein kongkreettisesti kyselemättä ja takaisin pyytelemättä, on tietenkin maksettu, mutta ovat olleet siinämielessä kyllä helluntailsiin verrattuna aivan kuninkaallisa. Helluntailainen on epäluuloinen, ettei vaan tule huijatuksi, itkee ja valittaa heti, jos ei saa korkojen kanssa takaisin. Ja jos heiltä apua pyytää, niin viittaavat sossun suuntaan välttömästi!

Olen helluntailainen, että itseänikin tässä solvaan, mutta sellaisia me olemme, meidän tulisi tehdä parannus koko herätystä myöten. Ettei raha saisi hallita herätystä, vaan Kristuksen pyyteetön rakkaus. Anteeksi antaminen ja saamininen tulis ottaa käytäntöön Raamatun ohjeen mukaan, ihan oikeasti käytännön tasolla, ja lopettaa syyttely ja kyylääminen. Ja mikä tärkeintä, lopettaa asettamasta kompastuksia siskojen ja veljien eteen, sensijaan auttaa ,ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi. Jostakin kumman syystä usein kuitenkin toiminta on päinvastaista???

Eräässäkin seurakunnassa oli irroitettu alin astin kastealtaan rapuista, kun astuin sille, ilaman Jumalan varjelusta olisin pää hajala , ehkä jo taivassa, ettei se niin suuri vahinko olisi ehkä sittenkään ollut.
        Mutta tekona tosi julma.
        Rauta portaat, oli ruuvattu pultit irti, eikä ole kyse siitä, että ne olisi ajanmyötä hissukseen irtoilleet.
        Oli kaste juhla tulossa, ja tiedettiin, että siivoan altaan ennekuin vesi laketaan altaaseen, ja edellisenä päivänä tein juuri tuon puhdistuksen, ja seuraavan päivänä olin tuon ansan uhri. Ehkä tiedänkin, kuka sen teki, ja olenkin odottanut, että voisin antaa hänelle anteeksi, jos tulisi luokseni?

Aivan !! Moneenlaisia uskovia ja mukama uskovia mahtuu Herran seurakuntaan... Mut anna sinäkin anteex niinkuin minäkin olen saanut voima armosta tehdä. Ole siunattu Rakas !!!

• savonarola kirjoitti:

Aivan !! Moneenlaisia uskovia ja mukama uskovia mahtuu Herran seurakuntaan... Mut anna sinäkin anteex niinkuin minäkin olen saanut voima armosta tehdä. Ole siunattu Rakas !!!

En itseni takia toivo hänen tulevan luokseni tai soittokin toki riittäisi, vaan hänen itsensä takia, en muista ollenkaan pahalla! Enkä niitä mitään muitakaan, oli vaanhyvä vähän jlkaista, että ihmisiä ollaan, ja vajavaisiakin vielä!
        Ja armoa suurta on kerran nähdä Kuninkaamme, ei siinä omatansiot hetkauta Jumakan pyhyyden valossa, "Armoa on se vaan, täällä kun olla saan, Jumalan lapsi ja perillinen"!

• oikea teko
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Mutta tekona tosi julma.

Mohikaani sanoi, että maksaa takaisin lainaamat rahat. Se on miehen teko. Niin on oikein.

Kristuksen seuraaja ei saa olla veljille luikertelija.

• merim.raimo

"vanha virsi,uusin sanoin" kun,raha kirstuun kilahtaa,niin sielu taivaaseen vilahtaa.= iloista antajaa Jumala rakastaa. suosittelisin että,kokoushuoneen perille "kirstu" matalan verhon taakse (140cm)ja iso teksti näkyviin "Jumalattoman uhri on Herralle kauhistus" ja"älkää tuoko vääryyden palkkaa Herralle" näin, uhri olisi tosiaankin vapaaehtoinen, vai kuinka ?

• ON vapaehtoisia UUden Testamenttin aikana !! Kyllä !
        Kymmenys on lakiliitto ja mennytä aika. ; )

Ole siunattu rakas Raimo !!

• Jeesus pelastaa

Uskonto on tuskaa, kun rukous ei auta.

Erosin 30-vuoden turhan uskon jälkeen
      3 viikkoa sitte

eroakirkosta.fi palvelussa

tv:Jeesus pelastaa nimimerkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      71
      5525
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      269
      4837
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      39
      3158
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      255
      2994
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      102
      2621
    6. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      2027
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      2022
    8. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      62
      1746
    9. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1555
    10. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1536
    Aihe