Myivät Sony Ericssonin puhelimen ja jostain ilmestyi teksti A4:n laskulle "akulla takuu 6 kk".
Lähetin heille oikein nettilinkin jossa SE:n nettisivuilta löytyneestä ko. puhelinmallin käyttöohjeessa sanotaan akun takuun olevan yhden vuoden. Asiakaspalvelun sähköpostissa sanottiin että myyjä laittoi vahingossa sellaisen tekstin laskulle. Väittäisin, että ei laittanut vahingossa. Laskulle tulee varmasti automaattisesti jotain yleishöpinää parametritietona, sen voin uskoa. Mutta teksti on kyllä väärin. Sen pitäisi ehkä kuulua näin: Tarvikeakuilla on 6 kk:n takuu.
Minusta 6 kk on tarvikeakuillekin aivan liian vähän.
Tarkistakaa ihmeessä kun ostatte Gigantista ko. puhelinmerkkiä. Epäilen että "virhe" on johdonmukaisesti kaikissa liikkeissä.
Itsekin IT-ammattilaisena, laskutusohjelmia tehneenä, uskoisin että Gigantin laskutusohjelma ei ole niin kömpelö, että myyjä sinne laskukohtaisesti jotain tällaisia tekstejä syöttäisi! Väitän, että minulle valehdeltiin.
Gigantin kuitti
9
2252
Vastaukset
- kikantti
takuu on lisäetu joka ei heikennä kuluttajan laillisia oikeuksia. Eli ihan sama mitä siinä kuitissa lukee.
- näin!
Juuri näin se menee.
- erkkii2
hajosi toisen kerran 45 euron kuuloke/mikrofoniyhdistelmä Logitech 350.
Alkuperäistä ostokuittia ei löydy, eikä sitä 1 v sitten saatua vaihtolappuakaan. Muistaakseni 2 vuoden takuu on ensi vuoden alussa päättymässä.
Olen saanut jotain huonoa erää, se oli silloin takuuvaihdossakin tiedossa koska kyselivät vähän siihen malliin vihjaillen että mikä oli hajonnut.
Ekalla kertaa kun sain uuden oli syynä täydellinen mykistyminen.
Toisella kertaa syynä nyt on puheäänen häviäminen mutta musiikki kuuluu jotenkin surkeana särinänä.
Peleissä ei kuulu kaikki äänet, huusi poika olohuoneesta.
Hajoamisten välissä oli myös sanka mennyt poikki, ja se korjattiin sähköteipillä. Muutaman kk:n päästä eli n. 23 kk käytön jälkeen siis tuli tämä toisenlainen kuuluvuusvika.
Ilmeisesti pitäisi kääntyä suoraan maahantuojan puoleen asiassa. Millä todistan laitteen iän? Maahantuoja tietää varmasti laatuongelmista tietyssä erässä. Voihan olla vaikka useampia maahantuojia.
Miten siis saan takuun pelaamaan kun kuitti on hukassa? En kyllä tuota merkkiä ja mallia enää halua. Sony joka on vanhempi kuulokkeistani on toiminut vuosikausia myös pc-käytössä moitteetta, mutta siinä ei ole sitä mikrofonia samassa. Meillä on 3 pc-laitetta käytössä, joista yksi ns. työkone. - erkkii2
että kuitteihin järjestelmällisesti painetaan kaikkea virheellistä. Moni ei välttämättä tiedä asian oikeaa laitaa jos ei tarkkaan lue takuuehtoja myös laitteen omista ohjeista. Tällähän selvästi kalastellaan lisämyyntiä omille akuille ja lisäksi säästyy myyjien vaivaa kun ei tarvitse takuuta selvitellä. En Gigantin tapauksessa epäilisi että eikö se yrittäisi kaikke pientä puliveivausta harjoittaa. Peli ei välttämättä ole aivan rehellistä ja selkeää.
- enskerralla..
erkkii2 kirjoitti:
hajosi toisen kerran 45 euron kuuloke/mikrofoniyhdistelmä Logitech 350.
Alkuperäistä ostokuittia ei löydy, eikä sitä 1 v sitten saatua vaihtolappuakaan. Muistaakseni 2 vuoden takuu on ensi vuoden alussa päättymässä.
Olen saanut jotain huonoa erää, se oli silloin takuuvaihdossakin tiedossa koska kyselivät vähän siihen malliin vihjaillen että mikä oli hajonnut.
Ekalla kertaa kun sain uuden oli syynä täydellinen mykistyminen.
Toisella kertaa syynä nyt on puheäänen häviäminen mutta musiikki kuuluu jotenkin surkeana särinänä.
Peleissä ei kuulu kaikki äänet, huusi poika olohuoneesta.
Hajoamisten välissä oli myös sanka mennyt poikki, ja se korjattiin sähköteipillä. Muutaman kk:n päästä eli n. 23 kk käytön jälkeen siis tuli tämä toisenlainen kuuluvuusvika.
Ilmeisesti pitäisi kääntyä suoraan maahantuojan puoleen asiassa. Millä todistan laitteen iän? Maahantuoja tietää varmasti laatuongelmista tietyssä erässä. Voihan olla vaikka useampia maahantuojia.
Miten siis saan takuun pelaamaan kun kuitti on hukassa? En kyllä tuota merkkiä ja mallia enää halua. Sony joka on vanhempi kuulokkeistani on toiminut vuosikausia myös pc-käytössä moitteetta, mutta siinä ei ole sitä mikrofonia samassa. Meillä on 3 pc-laitetta käytössä, joista yksi ns. työkone.Isojen toimittajien kuten logitechin laitteissa on sarjanumerot joiden perusteella laitteen valmistajan takuu selviää.
Kannattaa maksaa pankkikortilla. Pankista saat tositteen aina 5v:n asti. - tuotteissa
enskerralla.. kirjoitti:
Isojen toimittajien kuten logitechin laitteissa on sarjanumerot joiden perusteella laitteen valmistajan takuu selviää.
Kannattaa maksaa pankkikortilla. Pankista saat tositteen aina 5v:n asti.nimen omaan ei ole kuin tuotekoodi. Sarjanumeroa niissä ei ole, jos nyt sitten kauppa ei ole itse niitä laittanut.
- erkkii2
enskerralla.. kirjoitti:
Isojen toimittajien kuten logitechin laitteissa on sarjanumerot joiden perusteella laitteen valmistajan takuu selviää.
Kannattaa maksaa pankkikortilla. Pankista saat tositteen aina 5v:n asti.uusi tuote on tulossa ja onneksi se on joku toinen malli, jotta ei pelkoa viallisesta sarjasta.
Otin yhteyttä logitech:n asiakaspalveluun, numero on Helsingin numero mutta kääntyy Ruotsiin.
Logitech puh.nro on 09-72519105
Suomenkielistä palvelua sain automaattisesti.
Uusi headset tulee postissa runsaan viikon kuluessa.
Vanhasta risasta pitää palauttaa osa Saksaan.
Riitti katkaista johto irti, johdossa on joku osa jossa on sarjanumero. Puhelinkeskustelussa saatu tapauskoodi kirjoitetaan huoltopaikan osoitteen lähelle kirjekuoreen ja risan laitteen johto lähetetään Saksaan uuden laitteen saavuttua.
Varmasti oli muitakin tapauksia, joissa tämä laitemalli oli ollut viallinen, koska olin sen jo kerran aikaisemmin vaihtanut verkkokauppa.com:ssa.
Asioin mieluummin suoraan tällaisessa tapauksessa (ei löytynyt enää kuitteja) suoraan valmistajan edustajan kanssa. Laitteesta löytyi 2 koodia jokin hyväksyntäkoodi, joten uskoisin että kyllä tarrassa jokin sarjanumero tai ainakin valmistuserän numero on. Tästähän he pystyvät arvioimaan minkä ikäinen headset on kyseessä. Valmistajahan vastaa melko pitkään tuotteen valmistusvioista.
- Myyja
Muista kuitenkin että valmistajan ja myyjän takuut ovat yleensä kaksi täysin eri asiaa. Jos valmistaja lupaa tuotteelle vuoden takuun, se ei velvoita myyjää mitenkään. Myyjä voi halutessaan luvata oman 6 kuukauden takuunsa tai olla lupaamatta mitään takuita.
Virhevastuu on sitten tietysti olemassa aina suomalaisessa kuluttajakaupassa, ja se vastuu on myyjällä, mutta se ei liittyne tähän asiaan. - että siis
tulee ottaa huomioon että tarvikeakuilla taas mitätöit puhelimen takuun...
Ja se seisoo ihan puhelimen ohjekirjassa...
Ainoastaan alkuperäisiä lisävarusteita käyttämällä takuu on voimassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735