Nii tossa otsikossa se asia tulikin...Vain asialliset vastaukset huomioidaan!!
Mitä pitää tehä jos hepalle tulee ähky??
6
1331
Vastaukset
- en ole lääkäri, vaan 10 lap...
olen jostai lukenut, että pitäis estää hevosen pääsemästä makaamaan, ja talutella sitä käynnissä. ja tietty soittaa eläinlääkäri. Taluttelu on kai siksi, että suolet ei mene solmuun...
- Valkosuklaa92
Jos epäilee, että hevosella on ähky, täytyy ehdottomasti taluttaa sitä.
Hevosta ei saa päästää makaamaan/ piehtaroimaan.
Sitten tietysti tulee soitto eläinlääkärille. - Mutta...
Jos sillä sattuu olemaan kaviokuume, niinko mun vanhalla hoidokilla, niin mitäs sitten?
- riririririrta
Eli jos hevonen saa kaviokuumeen,kaikki ruoka pitää ottaa pois lähettyviltä niinkuin myöskin ähkyssä.Kaviokuumeessa soitto heti eläinlääkärille,ja hevonen kannattaa yrittää saada makuulleen jotta kaviot eivät rasitu liikaa.Kannattaa tarkistaa muutenkin kaviot ja niihin voi laittaa vaikka viilentävää vettä mutta se ei auta paljoa.Toivottavasti oli edes vähän apua,heti soitto eläinlääkärille!
- hip-hoppi
ähkyssä sun kannattaa heti nostaa hevonen ylös ja liikuttaa sitä käynnissä jos hevosella on todella paha ähky kannattaa juosta sen kans ja heti kannattaa soittaa eläinlääkärille eläinlääkäri antaa semmoisen ruiskeen hevoselle jota voi joistain apteekeista saada mutta se on tosi kallista,mutta jos multa kysytään niin mä kyllä ostasin sen hinnasta riippumatta koska siinä on kuitenkin eläimen terveydestä kyse.
Kaviokuume:
Kaviokuumeessa kannattaa hevonen laittaa makuulleen ja hieroa kipeitäkohtia.kannattaa soittaa heti eläinlääkärille.Kaviokuume tulee liika liian heinän syömisestä esim.jos hevonen on jonkun toisen hevosen kanssa tarhassa ja se toinen hevonen lähtee ku heinät on tuotu ni tietenkin se joka jäi tarhaan syö myös sen heinät.Kannattaa myös tarkistaa joka päivä onko kaviot kuumat koska jos sen huomaa ajoissa hevosella ei ole silloin niin isoja vaivoja ja kannattaa soittaa eläinlääkärille että se ei pahentuisi.- osiiri
voiko kaviokuumeesta ikinä parantua vai voiko se jäädä "päälle"? onko se kovin kivulias hevoselle? millaisia oireita esim. hevosen mielen terveydessä saattaa ilmetä???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849