Krups XP400 yhdistelmäkeitin

Untuvikko

Ostin perjantaina Citymarketista Krupsin XP400 yhdistelmäkeittimen, koska kahvihampaan kolotus vei voiton tiedosta, että se ei tietenkään vastaa oikeata espresso-keitintä. Mutta riittävästi.

Mutta. Se ei toimi.

Onko kenelläkään kokemusta tuosta keittimestä. Se nimittäin vain huutaa, eikä vesi kulje. Olen tarkistanut säiliön olevan kunnolla kiinni ja lukenut ohjeet sataan kertaan. Vesi ei vaan kulje. Ja keitin huutaa niin, että naapurit hermostuvat kohta.

Osaako kukaan neuvoa, missä vika. Keittäjässä vai keittimessä. Uusia molemmat.

7

3423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krups XP 400

      ole yhdistelmäkeitin vaan ihan pelkkä espressokeitin. Yhdistelmäkeitin (kombi) on esim. XP 2000, jollaisen itse ostin eilen Citymarketista, ja hyvin toimii.
      Vai tarkoitatko "yhdistelmäkeittimellä" sitä, että sillä voi vaahdottaa myös maitoa esim. cappucinoa varten? No niin voi kaikilla espressokeittimillä, joten ei se vielä tee keittimestä yhdistelmäkeitintä. Yhdistelmäkeitin (kombi) on sellainen, jossa on sekä espressokeitinosa että tavallisen suodatinkahvin keittämiseen tarkoitettu toinen puoli.

      Tuosta sinun keittimesi oireista päätellen siinä on jokin tukos (edellyttäen, että olet muistanut täyttää vesisäiliön vedellä...). Vaikeata sitä on täältä käsin lähteä korjaamaan tai edes tarkemmin diagnostisoimaan. Sinun täytyy vain yrittää järkeillä, missä tukos voi olla. Ja onhan höyrytysventtiili kunnolla kiinni? Tutki käyttöohjetta huolellisesti!
      Ellei muu auta, sinun täytyy viedä kone takaisin Cittariin.

      • Untuvikko

        Numerot oli väärin. Tuote on nimenomaan X2000.

        Ja se oli viallinen.

        Vaikea kuvitella, että laite olisi tukossa, kun sitä ei ole käytetty kertaakaan. Ellei sitten tukko ole tehtaalta peräisin, jolloin laite on viallinen.


      • Edellinen
        Untuvikko kirjoitti:

        Numerot oli väärin. Tuote on nimenomaan X2000.

        Ja se oli viallinen.

        Vaikea kuvitella, että laite olisi tukossa, kun sitä ei ole käytetty kertaakaan. Ellei sitten tukko ole tehtaalta peräisin, jolloin laite on viallinen.

        Siinä tapauksessa olemme tosiaan ostaneet samanlaisen keittimen Citymarketista muutaman päivän erolla.
        Mutta minun yksilöni toimii kyllä moitteettomasti, joten on varsin kurjaa, jos ei sinun toimikaan.
        Yleensähän tuo kuvailemasi kaltainen "koriseva" ääni syntyy espressokeittimessä silloin, jos vesi loppuu säiliöstä kesken espressonvalmistuksen, ja paineistusosa saa haukatuksi pelkkää ilmaa veden sijasta. Tuntuisi, että tukoskin aiheuttaisi saman kaltaisen äänen. En tosiaan keksi muuta, kuin että kyse on tukoksesta, tai että vesiputki on poikki, tai se on "unohdettu" kokonaan asentaa (maanantaikappale)...
        Ellet saa korjaantumaan, niin pakko sinun on viedä takaisin Citymarketiin. Kai säästit kuitin?


    • mä vain....

      Oletko varma, että et tamppaa espressoa liian tiukkaan, silläjos näinteet vesi ei pääse kulkemaan espresson läpi. Itselläni on käynyt muutaman kerran samoin, ja ongelman on saanut ratkaistua tamppausta vähentämällä.

      • Untuvikko

        Olen kyllä varma, etten tampannut liian tiukkaan, sillä en päässyt edes tamppausasteelle. En saanut vettä edes sen vertaa, että olisin ajanut ohjeen mukaisen puhdistusohjelman. Sieltä ei vaan tullut vettä ollenkaan. Vain julmaa huutoa.

        Vein koneen takaisin Citymarkettiin, josta se lähtee Krupsille huoltoon. Sinne meni joulukahvit.

        Onko muuten ihan oikeasti niin, että kun katsoo sen "kupin" (sen, johon se kahvi tampataan) läpi, niin läpi näkyy vain yhdestä reiästä. Kyseessä siis se yhden kupin teline. Ihmettelin vaan.


      • JII
        Untuvikko kirjoitti:

        Olen kyllä varma, etten tampannut liian tiukkaan, sillä en päässyt edes tamppausasteelle. En saanut vettä edes sen vertaa, että olisin ajanut ohjeen mukaisen puhdistusohjelman. Sieltä ei vaan tullut vettä ollenkaan. Vain julmaa huutoa.

        Vein koneen takaisin Citymarkettiin, josta se lähtee Krupsille huoltoon. Sinne meni joulukahvit.

        Onko muuten ihan oikeasti niin, että kun katsoo sen "kupin" (sen, johon se kahvi tampataan) läpi, niin läpi näkyy vain yhdestä reiästä. Kyseessä siis se yhden kupin teline. Ihmettelin vaan.

        Hei,
        Mulla Krupsin pelkkä espressokeitin (cittarista ostettu).
        Yhden kupin tekee hyvin mutta kun tilalle laittaa 2 kupin "purupesän" niin edes vesi ei tule läpi (kokeilin tyhjänä, ilman puruja). Kone menee "hiljaiseksi" ja vesi valuu alusastiaan.

        Mitenkäs tän korjaa?


    • aloittelija, lol

      Oletko oottanut ett valmiin/ämpimän veden merkkivalo syttyy ennen kuin alat lasketmaan vettä? Jos näin, kato että suodatin ei ole tukosa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe