"Katso itse eteesi!"

VASTAKKAINASETTELU VAATII VALITSEMAAN PUOLENSA

Lainopettajat (=adventistit) pesivät kätensä, kun
Juudas Iskariot KATUI syntiään ja tahtoi palauttaa
vääryydellä hankitun voiton.
"Katso itse eteesi", sanoivat ivallissesti nuo laintuntijat, joiden olisi pitänyt toimia sielunhoitajina Juudakselle!

On helppo nähdä, että he lisäksi yllyttivät Juudasta
itsemurhaan. Pääset vähällä tunnontaakastasi - suurinpiirtein vain haihdut olemattomaksi.

JOS nuo lainnoudattajat olisivat muistuttaneet Juudasta todellisesta vastuusta, lopullisesta
tuomiosta ikuiseen eroon Jumalasta - olisi Juudas
varmasti miettinyt toisenkin kerran ja rientänyt
oikeiden uskovaisten luo katumuksessaan.
Saamaan armon osakseen oikeaan aikaan.

Mutta lainvaatijat sulkivat OVEN Juudakselta, antoivat tämän ymmärtää, ettei ollut toivoa.
Ei armahdusta iahn 70x7

Adventismi pettää erityisesti siinä, että kuolema muka vapauttaa vastuusta - ei ole helvettiä.
Valitse tänä päivänä, ketä tahdot uskoa: EGW:n
ylipapitarta kolmea-enkeliä v aiko Pyhää Henkeä!
Sillä tälalinen on vastakkainasettelu tällä foorumilla!

2. Piet. 3:18
ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

22

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VAIN PYHÄ HENKI AVAA KIRJOITUKSET

      Luuk. 24:45
      Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. [Luuk. 2:50 ]

      Joh. 10:38
      Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä." [Joh. 14:10,11]

      Adventismissa on EGW:n ja Mooseksen peite silmillä.
      Lisäksi - kuten advarit ovat palstalla todistaneet - adventismissa ei uskota edes Jeesuksen tekoja.
      Vaan mm. kolmen-enkelin kynän kautta adventismi
      opoettaa tälläkin palstalla, että seurakunnan
      keskellä tänä päivänä tapahtuvat ihmeet ja parantumiset ovat muka Beelsebulin voimasta.

      Herää kysymys, onko adventismissa lainkaan USKON PERUSTEITA, kun Jeesuksen Sanja ei kelpaa, eivätkä Jeesuksen teot!

      Lainnoudattamisellakaan näet ei ole MITÄÄN tekemistä uskon kanssa!

      Gal. 3:12
      Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

      Herra armahtakoon sinua katsomaan ITSE eteesi

      • Avo tai avioliitossa

        Adventisteista en tiedä juurikaan mitään, joten en edes yritä kommentoida.


      • ei mitään kristillistä.

        En tiedä mitä sinun päässäsi liikkuu, mutta ei mitään rakentavaa.
        Kellehän sinä puhut, voi sinua reppanaa?
        Aatu.


      • Tuossa on taas havaittavissa, että advari tekeytyy rienaavaksi ateistiksi heti, kun vaaditaan vakavaa kannanottoa pelastuskysymykseen!
        Mutta niin on, että usko on palkitsevaa, mutta epäuskoisuus on uskottomuutta.
        Verrattomasti pahempaa kuin esim aviollinen uskottomuus.

        Hepr. 11:6
        Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

        Adventismissa ei uskota, että Jumala on, niinkuin hänen nimensäkin on "Minä Olen" (JHWH, Jahve= Jumala). Vaan uskotaan, että hän on vain enkeli Mikael. Sillä muutoinhan he luopuisivat tuosta sekoittavasta jankuttamisesta, että Jeesus=Miikael.

        Adventismissa ei niinikään uskota, että Jumala palkitsee ne, jotka Häntä etsivät ts. Häneen uskovat.
        Nimittäin; kun Sana lupaa Sak 14:5, että Hän tulee, saapuu Öljymäelle "kaikki pyhät mukanaan", HALLITSEMNAAN "jäljelle jääneitä pakanakansoista" - niin adventismissa väitetään, että Maa on autio ja tyhjä tuon 1000 vuotta ja saatana hallitsee
        täällä enkeleitään.

        Noin saatanallinen ja tyhjää täynnä on adventismin usko! Epäuskoisuutta tykkänään!! Pettävää!!!

        Siunattua adventtiaikaa kaikille vilpittömille, jotka tahdotte siunaukset periä!


      • oli tasan yksi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Tuossa on taas havaittavissa, että advari tekeytyy rienaavaksi ateistiksi heti, kun vaaditaan vakavaa kannanottoa pelastuskysymykseen!
        Mutta niin on, että usko on palkitsevaa, mutta epäuskoisuus on uskottomuutta.
        Verrattomasti pahempaa kuin esim aviollinen uskottomuus.

        Hepr. 11:6
        Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

        Adventismissa ei uskota, että Jumala on, niinkuin hänen nimensäkin on "Minä Olen" (JHWH, Jahve= Jumala). Vaan uskotaan, että hän on vain enkeli Mikael. Sillä muutoinhan he luopuisivat tuosta sekoittavasta jankuttamisesta, että Jeesus=Miikael.

        Adventismissa ei niinikään uskota, että Jumala palkitsee ne, jotka Häntä etsivät ts. Häneen uskovat.
        Nimittäin; kun Sana lupaa Sak 14:5, että Hän tulee, saapuu Öljymäelle "kaikki pyhät mukanaan", HALLITSEMNAAN "jäljelle jääneitä pakanakansoista" - niin adventismissa väitetään, että Maa on autio ja tyhjä tuon 1000 vuotta ja saatana hallitsee
        täällä enkeleitään.

        Noin saatanallinen ja tyhjää täynnä on adventismin usko! Epäuskoisuutta tykkänään!! Pettävää!!!

        Siunattua adventtiaikaa kaikille vilpittömille, jotka tahdotte siunaukset periä!

        rienaaja ja se olet sinä itse.


      • Oskari #

        Sehän on perustettu pakanuuden ja Kristinuskon sekoitukseen. Tämä kirjoittaja ei tunnu tietävän edes Evankeliumien aakkosiakaan. Kirjoittaa vaan jatkuvasti pelkkää sekoilua? Koskan Järkiinnyt hyvä uuden uskonnon tuoja. Eikö Oikea Kristin usko enää kiinnostakaan. Miksi mainostat Kristittyjä, silti itse olematta oikea Kristitty. Käyttäänny kuin Kristitty Ja huomaa oma kurjuutesi joka ei päivän valoa kestä. Olet mieleltäsi todellinen Fariseus, joka kehut itseäsi ja mollaat toisia. Eikö Jeesus olekaan kuollut puolestasi? Emme tarvitse palstalle sela Kantonismia.


      • Oskari@
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Tuossa on taas havaittavissa, että advari tekeytyy rienaavaksi ateistiksi heti, kun vaaditaan vakavaa kannanottoa pelastuskysymykseen!
        Mutta niin on, että usko on palkitsevaa, mutta epäuskoisuus on uskottomuutta.
        Verrattomasti pahempaa kuin esim aviollinen uskottomuus.

        Hepr. 11:6
        Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

        Adventismissa ei uskota, että Jumala on, niinkuin hänen nimensäkin on "Minä Olen" (JHWH, Jahve= Jumala). Vaan uskotaan, että hän on vain enkeli Mikael. Sillä muutoinhan he luopuisivat tuosta sekoittavasta jankuttamisesta, että Jeesus=Miikael.

        Adventismissa ei niinikään uskota, että Jumala palkitsee ne, jotka Häntä etsivät ts. Häneen uskovat.
        Nimittäin; kun Sana lupaa Sak 14:5, että Hän tulee, saapuu Öljymäelle "kaikki pyhät mukanaan", HALLITSEMNAAN "jäljelle jääneitä pakanakansoista" - niin adventismissa väitetään, että Maa on autio ja tyhjä tuon 1000 vuotta ja saatana hallitsee
        täällä enkeleitään.

        Noin saatanallinen ja tyhjää täynnä on adventismin usko! Epäuskoisuutta tykkänään!! Pettävää!!!

        Siunattua adventtiaikaa kaikille vilpittömille, jotka tahdotte siunaukset periä!

        Varsinaista eroa. Kantonismi ei vain kuuluu, niihin Ateismin älyporyaikkoon. Hän on jään tässä kasti jaossa melkein ilman kastia. Ateitithan kuuluvat Tiedemies luokkaan. Kantinismi kuuluu hajoittajien kastiin, sen minkä toiset rakentavat, Sen kantonismi yrittää hajoittaa maahan. Oikeat Ateistit ovat Fiksumpia mitä kantonismi tulee koskaan saavuttamaankaan.


      • Mutta Sana on iihanaaa!
        Oskari # kirjoitti:

        Sehän on perustettu pakanuuden ja Kristinuskon sekoitukseen. Tämä kirjoittaja ei tunnu tietävän edes Evankeliumien aakkosiakaan. Kirjoittaa vaan jatkuvasti pelkkää sekoilua? Koskan Järkiinnyt hyvä uuden uskonnon tuoja. Eikö Oikea Kristin usko enää kiinnostakaan. Miksi mainostat Kristittyjä, silti itse olematta oikea Kristitty. Käyttäänny kuin Kristitty Ja huomaa oma kurjuutesi joka ei päivän valoa kestä. Olet mieleltäsi todellinen Fariseus, joka kehut itseäsi ja mollaat toisia. Eikö Jeesus olekaan kuollut puolestasi? Emme tarvitse palstalle sela Kantonismia.

        Kantolan esittämän lyhyen Israel-keskeisen psalmin 87. jälkeen tulee tosi iihana psalttari! Psalmi 88. on pettyneen ja ahdistuneen rukous - mutta ps. 89 - vau! Kun Daavidin pojan syntymäjuhlaa juuri odotamme - onhan adventtiaika - sopinee tämä psalmi 89 palstalle kuin piikki "meidän veljiemme syyttäjän" lihaan? Näitähän löytyy helposti raamattu.uskonkirjat.net - sivuston avulla.
        Helpommin kuin itse Raamatusta etsimällä.

        Psalmin 89 avulla on kiva rukoilla -. ovathan sanat taatusti oikeat. "Haastavat" sanat eivät pelota, kun ne on suoraan Raamatusta!
        Herra, missä on sinun uskollisuutesi?

        PSALMI 89 - JOKAMIEHEN RUKOUS

        1 Esrahilaisen Etanin virsi. (89:2) Minä laulan ja ylistän alati Herran armoa. Minä julistan sinun uskollisuuttasi polvesta polveen:
        2 (89:3) sinun armosi kestää iäti, sinun uskollisuutesi on vahva kuin taivas.
        3 (89:4) "Minä, Herra, olen tehnyt liiton valittuni kanssa, olen vannonut palvelijalleni Daavidille:

        4 (89:5) 'Minä annan sinun sukusi jatkua iäti, sinun valtaistuimesi kestää polvesta polveen!'" (sela) [2. Sam. 7:16 ]
        5 (89:6) Taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, taivaan joukot sinun uskollisuuttasi. [Ps. 19:2 ]
        6 (89:7) Ei kukaan korkeuksissa ole Herran vertainen, ei kukaan hänen kaltaisensa jumalien joukossa!

        7 (89:8) Hän on Jumala, jonka edessä taivaan pyhät vapisevat, jota kaikki hänen ympärillään pelkäävät ja palvovat.
        8 (89:9) Herra, kaikkivaltias Jumala, kuka on sinun kaltaisesi? Herra, sinä olet väkevä, olet kaikessa uskollinen.
        9 (89:10) Sinä hallitset meren pauhun, tyynnytät aaltojen tyrskyn.

        10 (89:11) Sinä iskit hengiltä Rahabin, syvyyksien pedon, löit väkevällä kädelläsi viholliset hajalle. [Job 9:13 ]
        11 (89:12) Sinun on taivas ja sinun on maa, sinä olet perustanut maanpiirin ja kaiken mitä siinä on. [Ps. 24:1]
        12 (89:13) Pohjoisen ja etelän sinä olet luonut, Tabor ja Hermon ylistävät sinun nimeäsi.

        13 (89:14) Käsivartesi on voimaa täynnä, kätesi on voittoisa ja väkevä.
        14 (89:15) Vanhurskaus ja oikeus ovat valtaistuimesi perusta, armo ja uskollisuus ovat sinun palvelijasi.
        15 (89:16) Onnellinen se kansa, joka riemuiten ylistää sinua, Herra! Se kansa saa vaeltaa sinun kasvojesi valossa.

        16 (89:17) Alati sinä olet ilomme lähde, sinä olet uskollinen, sinä annat meille menestyksen.
        17 (89:18) Sinä olet meidän voimamme ja ylpeytemme, sinun hyvyytesi rohkaisee meitä.
        18 (89:19) Herra on meidän kilpemme, Israelin Pyhä meidän kuninkaamme!

        19 (89:20) Näyssä sinä kerran vakuutit palvelijoillesi: "Minä olen valinnut nuorukaisen kansan joukosta, olen pannut kruunun sankarin päähän.
        20 (89:21) Minä olen löytänyt palvelijani Daavidin ja voidellut hänet pyhällä öljylläni.
        21 (89:22) Minun voimani vahvistaa häntä ja käteni on hänen tukenaan.

        22 (89:23) Vihollinen ei häntä yllätä eikä vääryyden tekijä häntä sorra.
        23 (89:24) Minä murskaan viholliset hänen tieltään, lyön maahan hänen vihamiehensä.
        24 (89:25) Armoni ja uskollisuuteni ovat hänen rinnallaan, ja minun avullani kohoaa hänen mahtinsa sarvi.

        25 (89:26) Hänen kätensä ulottuu läntiseen mereen, hänen oikea kätensä Eufratvirtaan saakka.
        26 (89:27) Hän sanoo minulle: 'Sinä olet minun isäni, olet Jumalani, turvakallioni.'
        27 (89:28) Minä otan hänet esikoisekseni, nostan kuninkaista korkeimmaksi. [Ps. 72:11]

        28 (89:29) Koskaan en ota häneltä pois armoani, minun liittoni kestää horjumatta.
        29 (89:30) Minä annan hänen sukunsa säilyä iäti, annan hänen valtaistuimensa pysyä niin kauan kuin taivas kaartuu maan yllä.
        30 (89:31) "Jos hänen jälkeläisensä hylkäävät minun lakini eivätkä vaella niin kuin oikeuteni vaatii,

        31 (89:32) jos he halveksivat minun säädöksiäni eivätkä pidä minun käskyjäni,
        32 (89:33) niin minä rankaisen heitä heidän rikoksistaan, kuritan heitä heidän syntiensä tähden.
        33 (89:34) Mutta armoani minä en ota heiltä pois, minun uskollisuuteni ei horju.

        34 (89:35) Minä en riko liittoani, en muuta sitä, minkä olen luvannut.
        35 (89:36) Minä olen vannonut pyhän nimeni kautta, ja minun valani pitää. En valehdellut, kun lupasin Daavidille:
        36 (89:37) 'Sinun sukusi pysyy iäti, sinun valtaistuimesi kestää edessäni niin kauan kuin aurinko,

        37 (89:38) se pysyy ikuisesti niin kuin kuu.' Korkeuksissa on uskollinen todistaja." (sela) [Job 16:19; Jer. 33:20,21]
        38 (89:39) Kuitenkin sinä vihastuit voideltuusi, hylkäsit ja jätit hänet.
        39 (89:40) Sinä teit tyhjäksi liiton, jonka olit tehnyt palvelijasi kanssa, ja paiskasit maahan hänen kruununsa.

        40 (89:41) Sinä revit rajoilta hänen varustuksensa, raunioitit hänen linnoituksensa. [Ps. 80:13]
        41 (89:42) Nyt kaikki ohikulkijat ryöstävät häntä, naapurit tekevät hänestä pilkkaa.
        42 (89:43) Sinä vahvistit hänen vastustajiaan, annoit hänen vihollisilleen aihetta riemuun.

        43 (89:44) Sinä käänsit hänen miekkansa häntä itseään vastaan, et tukenut häntä taistelussa.
        44 (89:45) Sinä teit lopun hänen loistostaan, suistit maahan hänen valtaistuimensa.
        45 (89:46) Sinä riistit häneltä nuoruuden päivät, kiedoit hänet häpeän viittaan. (sela)

        46 (89:47) Herra, kuinka kauan? Kätkeydytkö sinä ainiaaksi? Kuinka kauan vihasi leimuaa kuin tuli? [Ps. 77:8-10 ]
        47 (89:48) Muista, Herra, kuinka lyhyt on ihmiselämä, kuinka mitättömiksi olet luonut Aadamin lapset!
        48 (89:49) Onko ketään, joka ei kerran kuolisi, joka välttyisi joutumasta tuonelan kouriin? (sela)

        49 (89:50) Herra, missä on uskollisuutesi, missä ovat lupauksesi, jotka kerran Daavidille annoit valalla vannoen?
        50 (89:51) Älä unohda, Herra, kuinka palvelijoitasi häväistään! Kansojen pilkka raastaa sydäntäni.
        51 (89:52) Herra, katso kuinka vihollisesi herjaavat! He pilkkaavat voideltusi kohtaloa.

        52 (89:53) Ylistetty olkoon Herra ikuisesti! Aamen, Aamen.


      • Jeesus on vain Mikael
        Oskari@ kirjoitti:

        Varsinaista eroa. Kantonismi ei vain kuuluu, niihin Ateismin älyporyaikkoon. Hän on jään tässä kasti jaossa melkein ilman kastia. Ateitithan kuuluvat Tiedemies luokkaan. Kantinismi kuuluu hajoittajien kastiin, sen minkä toiset rakentavat, Sen kantonismi yrittää hajoittaa maahan. Oikeat Ateistit ovat Fiksumpia mitä kantonismi tulee koskaan saavuttamaankaan.

        Kyllä minä ennemmin luottaisin "kantonismiin" kuin kolmen-enkelin tai UnaFortunan tai alex-kasin
        teorioihin, Jumalasta.

        Sananl. 1:7
        Herran pelko on tiedon perusta, vain hullu halveksii viisautta ja opetusta. [Job 28:28 ]

        Sananl. 19:3
        Ihmisen oma hulluus turmelee hänen tiensä, mutta Herralle hän sydämessään vihoittelee.

        Ps. 10:13
        Miksi jumalaton pilkkaa Jumalaa? Miksi hän sanoo sydämessään: "Et sinä kosta?"

        Ps. 14:1
        Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.

        Jeesus on Jumala, sanoo Pyhä Henki


      • (ville*)
        Jeesus on vain Mikael kirjoitti:

        Kyllä minä ennemmin luottaisin "kantonismiin" kuin kolmen-enkelin tai UnaFortunan tai alex-kasin
        teorioihin, Jumalasta.

        Sananl. 1:7
        Herran pelko on tiedon perusta, vain hullu halveksii viisautta ja opetusta. [Job 28:28 ]

        Sananl. 19:3
        Ihmisen oma hulluus turmelee hänen tiensä, mutta Herralle hän sydämessään vihoittelee.

        Ps. 10:13
        Miksi jumalaton pilkkaa Jumalaa? Miksi hän sanoo sydämessään: "Et sinä kosta?"

        Ps. 14:1
        Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.

        Jeesus on Jumala, sanoo Pyhä Henki

        Miksett liity suoraa päätä Katoliseen Kirkkoon sieltä voit löytää itsellesi hengellisen kodin. Kantonisminkin Juuret ovat siellä mene sinne ystäviesi luo!


      • Raamatun sanaa kantonismiksi?
        (ville*) kirjoitti:

        Miksett liity suoraa päätä Katoliseen Kirkkoon sieltä voit löytää itsellesi hengellisen kodin. Kantonisminkin Juuret ovat siellä mene sinne ystäviesi luo!

        Tässä lainaus kantolalta - sehän on Raamattua!

        Jouluevankeliumia Luukkaan 2. luvun mukaisesti:

        9 Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus ympäröi heidät. Pelko valtasi paimenet,
        10 mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. [Jes. 9:2]
        11 Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus*, Herra. [Ks. selitystä Matt. 1:16.] [Jes. 9:5; Matt. 2:1-6]
        12 Tämä on merkkinä teille: te löydätte lapsen, joka makaa kapaloituna seimessä."
        13 Ja samalla hetkellä oli enkelin ympärillä suuri taivaallinen sotajoukko, joka ylisti Jumalaa sanoen: [Ps. 148:2; Dan. 7:10]
        14 -- Jumalan on kunnia korkeuksissa, maan päällä rauha ihmisillä, joita hän rakastaa. [Ps. 19:2; Jes. 6:3; Luuk. 19:38 | Jes. 9:6, 52:7; Room. 5:1]
        15 Kun enkelit olivat menneet takaisin taivaaseen, paimenet sanoivat toisilleen: "Nyt Betlehemiin! Siellä me näemme sen, mitä on tapahtunut, sen, minkä Herra meille ilmoitti."
        16 He lähtivät kiireesti ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä.


    • Hymyiliä @

      Aloituksillesi: Kirjoittelet kauniisti puuta ja heinää. Sinä olet tosi huumorikaveri menisit vitsi palstalle?

    • Katsoo Herra ITSE !

      PSALMI 87.

      Kuningas on syntynyt Siionissa - Ps. 87.

      1 Korahilaisten psalmi, laulu. Herra on perustanut oman kaupunkinsa pyhille vuorille.
      [87:1,2: 5. Moos. 12:5 ]
      2 Hän rakastaa Siionia, sen portteja, enemmän kuin mitään muuta Jaakobin kaupunkia.
      3 Kunniakasta on kaikki, mitä sinusta kerrotaan, Jumalan kaupunki! (sela)

      4 Kuulkaa, Egypti* ja Babylon, Filistea, Tyros ja Nubia, kuulkaa, NAAPURIT, mitä kerron teille: "Hän on syntynyt siellä!"
      [Alkutekstissä oleva »Rahab» tarkoittaa tässä Egyptiä, vrt. Jes. 30:7.] [Job 9:13 ]
      5 Ja Siionille ilmoitetaan: "Se mies on syntynyt täällä!" Korkein pitää Siionin lujana.
      [Ps. 48:9]
      6 Herra kirjoittaa kansojen kirjaan: "Hän on syntynyt Siionissa." (sela)

      7 Ja kaikki tanssivat ja laulavat: "Sinussa ovat minun lähteeni!" [Jes. 12:3; Jer. 31:12]

      (Filistea tarkoittaa palestiinalaisasutusta).

      "Siion"-sanalla ymmärretään usein kristikansaa (Adventismissa adventisteja).
      POakko kuitenkin tässä ottaa huomioon, että Sana
      puhuu myös selkeistä "naapureista" ja ne ovat totta tänään.
      "Kansojen kirjaan" kirjoitetaan, siis koko maailman historiaan, että Hän, Jeesus, syntyi Israeliin. Siion tai Israel ei siis tässä voi tarkoittaa "seurakuntaa" - sillä kristillinen seurakuntahan alkoi vasta pääsiäisestä.

      Tämä psalmi siis koskee NIMENOMAAN maantieteellsitä ja oroginaalia Israelin kansaa.

      • Jumalan Sanaa

        Naiivi on joku kirjoittaja, kun kysyy, että missä kohden tulisi nauraa. Nääs, lukijan vinkkelistä
        kaikki palstalle vedetty Jumalan sana - tarkoitan kokonaisuuksia, enkä irtoajkeilal irvailuja - on
        niin ratkiriemukasta ja hymyssä suin sitä toiveikkaana lukee. Vaikea sanoa, missä kohden suu
        olisi leveimmillään.

        Raamatun valossa näyttää tosiaan siltä, että "tytär Siion" viimeksi nauraa.

        Jes. 1:8
        Vain tytär Siion on jäljellä kuin maja viinitarhassa, kuin kurkkupellon vartiolava, kuin saarrettu kaupunki.

        Palestiinalaisille tulee tiukat paikat, ennenkuin se saa armon ja kelpuutetaan osaksi juutalaisuutta!

        Jes. 14:29
        -- Älä iloitse, sinä Filistean maa, vaikka kurittajasi ruoska on katkennut! Sillä käärmeen suvusta versoo myrkyllinen kyy, ja sen hedelmänä syntyy siivekäs lisko.
        [14:29-31: Jer. 47:1-7; Hes. 25:15-17; Aam. 1:6-8; Sef. 2:4-7]

        Sakarja 9:7
        Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
        [1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]

        Hei, lukijakamut! Itsekin voi löytää aarteen tai helmen Raamatusta! Annan linkin, josta itse löysin
        varsin helposti, hakusanoja kokeillen:

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        Adventti on iloista odotusta


      • Jumalan Sanaa kirjoitti:

        Naiivi on joku kirjoittaja, kun kysyy, että missä kohden tulisi nauraa. Nääs, lukijan vinkkelistä
        kaikki palstalle vedetty Jumalan sana - tarkoitan kokonaisuuksia, enkä irtoajkeilal irvailuja - on
        niin ratkiriemukasta ja hymyssä suin sitä toiveikkaana lukee. Vaikea sanoa, missä kohden suu
        olisi leveimmillään.

        Raamatun valossa näyttää tosiaan siltä, että "tytär Siion" viimeksi nauraa.

        Jes. 1:8
        Vain tytär Siion on jäljellä kuin maja viinitarhassa, kuin kurkkupellon vartiolava, kuin saarrettu kaupunki.

        Palestiinalaisille tulee tiukat paikat, ennenkuin se saa armon ja kelpuutetaan osaksi juutalaisuutta!

        Jes. 14:29
        -- Älä iloitse, sinä Filistean maa, vaikka kurittajasi ruoska on katkennut! Sillä käärmeen suvusta versoo myrkyllinen kyy, ja sen hedelmänä syntyy siivekäs lisko.
        [14:29-31: Jer. 47:1-7; Hes. 25:15-17; Aam. 1:6-8; Sef. 2:4-7]

        Sakarja 9:7
        Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
        [1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]

        Hei, lukijakamut! Itsekin voi löytää aarteen tai helmen Raamatusta! Annan linkin, josta itse löysin
        varsin helposti, hakusanoja kokeillen:

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        Adventti on iloista odotusta

        AIVAN YHTÄKKIÄ - Luukas 2:13-16

        13 Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat:
        14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

        15 Ja kun enkelit olivat menneet paimenten luota taivaaseen, niin nämä puhuivat toisillensa: "Menkäämme nyt Beetlehemiin katsomaan sitä, mikä on tapahtunut ja minkä Herra meille ilmoitti".
        16 Ja he menivät kiiruhtaen ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä.

        Enemmän kuin kolme enkeliä liittyy joulun sanomaan!


      • Dylex"
        AnttiVKantola kirjoitti:

        AIVAN YHTÄKKIÄ - Luukas 2:13-16

        13 Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat:
        14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

        15 Ja kun enkelit olivat menneet paimenten luota taivaaseen, niin nämä puhuivat toisillensa: "Menkäämme nyt Beetlehemiin katsomaan sitä, mikä on tapahtunut ja minkä Herra meille ilmoitti".
        16 Ja he menivät kiiruhtaen ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä.

        Enemmän kuin kolme enkeliä liittyy joulun sanomaan!

        Alkuperäinen Joulu tarina. Tarina kertoo, kuinka Nimroodin vaimo Isis synnytti pojan Joulupäivänä Luola tallissa Eläinten seimessä. Tällä tarinnalla on vahvat Juuret. Tämä Jeesuksen edeltäjä Tammus Syntyi Joulupäivänä. Jeesus syntyi syksyllä ja tarkkaa ajankohtaa ei tiedä kukaan. Vuonna 340 AD. Silloinen Rooman Piispa teki tästä vuoden pimeimmästä päivästa Meidän nykyisen joulun. Menneisyys kätkettiin uuden pyhyyden tieltä. Tapahan lienee hyvä. Pimeän vuoden ajan huomioon ottaen. Todellisuus pohjahan lienee kaukana totuudesta. Sama asiahan toistuu aina uudelleen Kristin uskossakin. Kristin uskokin. rakennettu valheen perutuksille. Suurin osa ihmiskuntaa hyväksyy valheen totuutena. He taistelevat valheen puolesta henkeen ja vereen asti. Joululla on suuri kaupallinen arvo Ja antaahan se tänä aikana hieman rauhaakin kiihkomielisille.


      • Jeesuksen edes syntyneen!?
        Dylex" kirjoitti:

        Alkuperäinen Joulu tarina. Tarina kertoo, kuinka Nimroodin vaimo Isis synnytti pojan Joulupäivänä Luola tallissa Eläinten seimessä. Tällä tarinnalla on vahvat Juuret. Tämä Jeesuksen edeltäjä Tammus Syntyi Joulupäivänä. Jeesus syntyi syksyllä ja tarkkaa ajankohtaa ei tiedä kukaan. Vuonna 340 AD. Silloinen Rooman Piispa teki tästä vuoden pimeimmästä päivästa Meidän nykyisen joulun. Menneisyys kätkettiin uuden pyhyyden tieltä. Tapahan lienee hyvä. Pimeän vuoden ajan huomioon ottaen. Todellisuus pohjahan lienee kaukana totuudesta. Sama asiahan toistuu aina uudelleen Kristin uskossakin. Kristin uskokin. rakennettu valheen perutuksille. Suurin osa ihmiskuntaa hyväksyy valheen totuutena. He taistelevat valheen puolesta henkeen ja vereen asti. Joululla on suuri kaupallinen arvo Ja antaahan se tänä aikana hieman rauhaakin kiihkomielisille.

        Mutta me kristityt emme mollaa tarinaksi totuutta
        Jumalan syntymisestä ihmiseksi, Messiaassa.

        Tuo asiahan on uskon ydin, sen voima.

        Tämä ei ole tarina joulusta - vaan tosi asia:

        Luukas 2:9-15 on jouluevankeliumi, sisi tosi

        9 Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus ympäröi heidät. Pelko valtasi paimenet,
        10 mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. [Jes. 9:2]
        11 Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus*, Herra. [Ks. selitystä Matt. 1:16.] [Jes. 9:5; Matt. 2:1-6]

        12 Tämä on merkkinä teille: te löydätte lapsen, joka makaa kapaloituna seimessä."
        13 Ja samalla hetkellä oli enkelin ympärillä suuri taivaallinen sotajoukko, joka ylisti Jumalaa sanoen: [Ps. 148:2; Dan. 7:10]
        14 -- Jumalan on kunnia korkeuksissa, maan päällä rauha ihmisillä, joita hän rakastaa. [Ps. 19:2; Jes. 6:3; Luuk. 19:38 | Jes. 9:6, 52:7; Room. 5:1]

        15 Kun enkelit olivat menneet takaisin taivaaseen, paimenet sanoivat toisilleen: "Nyt Betlehemiin! Siellä me näemme sen, mitä on tapahtunut, sen, minkä Herra meille ilmoitti."


    • suurta suutansa!

      Ei sitten KOSKAAN mitään annettavaa! Ainainen riidan kylväjä ja toisista vikaa hakeva todellinen FARISEUS! Katso itseäsi ja mene Jeesuksen ristin luokse ja KADU tuota ilkeää ja poahansuopaa asennettasi, pyydä anteeksi lähimäisiltäsi, joita loukkaat ja ennenkaikkea Jeesukselta, sillä loukatessasi hänen lunastamiaan adventisteja, loukkaat Jeesusta.

      • Kun et kuulu 144000 joukkoon!

        ENSIN 144000 MESSIAANISTA JUUTALAISET - SITTEN KAIKKI PYHÄT

        Pelastettujen joukko - Ilm 7.

        1 Tämän jälkeen näin neljä enkeliä, jotka seisoivat maan neljällä kulmalla ja pidättelivät maan neljää tuulta, ettei mikään niistä puhaltaisi yli maan ja meren eikä vasten ainoatakaan puuta. [Dan. 7:2; Sak. 6:5]
        2 Ja vielä näin yhden enkelin, joka nousi idästä kantaen elävän Jumalan sinettiä. Hän huusi kovalla äänellä noille neljälle enkelille, joille oli annettu valta hävittää maata ja merta:
        3 "Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan." [Hes. 9:4,6]

        4 Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
        5 Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta, Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta, Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
        6 Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,

        7 Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta, Leevin heimosta kaksitoistatuhatta, Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
        8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.
        9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]

        yx tavallinen armahdettu


    • alex-kasi

      AVK valehtele tässä kun kirjoittaa:
      **
      Adventismi pettää erityisesti siinä, että kuolema muka vapauttaa vastuusta - ei ole helvettiä.
      **

      Miksi AVKn täytyy valehdella?

      "Saako uskovainen valehdella"?

      Tiedoksi AVKlle - adventistit kyllä tietävät mitä helvetti on mutta eivät usko IKUISEEN PIINAAN - siinä on ero. Puhu asioista niiden oikeilla nimillä - kaikki muu on epärehellistä.

      (Vaikka sen kyllä tiesit yhtä hyvin kuin minäkin - huomaa myös - ei meillä ole oikeutta VALEHDELLA vaikkemme adventisteja olekaan).

      • Sama levy pyörimään?

        Olemmehan kaikki lukeneet, miten rajusti adventismi
        hyökkää Raamatun helvetti-oppia vastaan!

        KUITENKIN ALEX-KASI SYYTTÄÄ K R I S T I T T Y J Ä

        VALEHTELIJOIKSI - EIKÄ RAAAMTTUA, JOSSSA SE OPETUS SIJAITSEE!

        alex-kasille näyttää olevan tärkeintä ihmisen mollaaminen? "meidän veljiemme syyttäjän" apuri?


        KUOLEMAA VOISI LUULLA JUMALATTOMAN VAPAUTUKSEKSI, MUTTA SEN JÄLKEEN TULEE IKUINEN "TOINEN KUOLEMA"!!!

        Viimeinen tuomio - Ilm 20:11-15

        11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään.
        [Jes. 6:1; Matt. 25:31 | 2. Piet. 3:7]
        12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
        [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]

        13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
        14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
        [1. Kor. 15:26,54; Ilm. 2:11]
        15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
        [Ps. 69:29; Dan. 12:1; Matt. 25:41; Ilm. 19:20]

        Me kristityt ja meidän Raamattumme


      • alex-kasi
        Sama levy pyörimään? kirjoitti:

        Olemmehan kaikki lukeneet, miten rajusti adventismi
        hyökkää Raamatun helvetti-oppia vastaan!

        KUITENKIN ALEX-KASI SYYTTÄÄ K R I S T I T T Y J Ä

        VALEHTELIJOIKSI - EIKÄ RAAAMTTUA, JOSSSA SE OPETUS SIJAITSEE!

        alex-kasille näyttää olevan tärkeintä ihmisen mollaaminen? "meidän veljiemme syyttäjän" apuri?


        KUOLEMAA VOISI LUULLA JUMALATTOMAN VAPAUTUKSEKSI, MUTTA SEN JÄLKEEN TULEE IKUINEN "TOINEN KUOLEMA"!!!

        Viimeinen tuomio - Ilm 20:11-15

        11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään.
        [Jes. 6:1; Matt. 25:31 | 2. Piet. 3:7]
        12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
        [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]

        13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
        14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
        [1. Kor. 15:26,54; Ilm. 2:11]
        15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
        [Ps. 69:29; Dan. 12:1; Matt. 25:41; Ilm. 19:20]

        Me kristityt ja meidän Raamattumme

        Vai on alex-kasilla jäänyt levy puörimään??

        Keksi parempia satuja - sillä minä sanoin että AVK puhuu valhetta kun väittää että adventismi kieltää helvetin - sillä se ei ole totta. Turhaa kenenkään on sellaista väitellä - mutta adventismi kieltää IKUISEN PIINAN olemassa olon ja se on aivan eroí asia. AVK puhuu omiaan ja yrittää mustata adventisteja minkä kerkiää.

        Raamattu ei opetaa mitään ikuista piinaa - joten turhaa sellaistakin on väittää. Raamattu opettaa että Jumala herättää kaikki kuolleet kerran ja toiset iankaikkiseen elämään ja toiset iankaikkiseen kuolemaan.

        Olet ymmärtänyt kaiken väärin - vaadit ikuista piinaa syntisille - mutta sellainen on Jumalalle kauhistus (vaikket sitä tajuakaan).

        Tuohon kuvaannolliseen tulijärveen heitetään kaikenlaista, jos ajattelisit (ja lakkaisit pelkäämästä olemattomia). Sinne heitetään peto (joka on maailman laajuinen organisaatio ja sinne heitetään kuolema joka on tapahtuma ja sinne heitetään tuonela joka on paikka. Ja niitä sitten kidutetaan mielestäsi ikuisesti ?? Miten ihmeessä se kävisi päinsä? Kun vanhassa testamentissa puhutaan sielusta tai vastaavasta (noin 1600 kertaa) niin ei koskaan väitetä että sielu olisi kuolematon.

        Sen joka uskoo Jumalaan "piinaavana luojana" täytyy oppia tuntemaan Luojansa paremmin. Hän ei ole mikään piinaaja (voit luottaa siihen) sen kertoo Raamattu täysin selvästi, piinaoppi on maailman suurin harhaoppi.

        Ja että minä syyttäisin kristittyjä ????
        oletpas röyhkeä tyyppi - jos AVK puhuu tieten tahtoen valhetta ADVENTISTEISTA - niin eikö sitä mukamas saa sanoa. Ei sen sanomisella ole mitään kristittyjen kanssa tekemistä.

        Vaikka en ole itse adventisti niin kyllä minullakin on oikeus sanoa että pötypuheet on pötypuheita.. joten älä Antti höpötä.

        Luehan vähän tarkemmin

        Ilm 20:11-15

        11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, EIKÄ NIISTÄ JÄÄNYT JÄLKEÄKÄÄN.


        12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä.
        Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.

        13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

        14 KUOLEMA ja TUONELA heitettiin tuliseen järveen. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA : tulinen järvi.

        15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt ELÄMÄN kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
        ---

        KUOLEMAAN ei sen jälkeen enää ole.. kun syntiä ei enää - sillä synnin palkka on KUOLEMA.

        Tällä ei nyt oikeastaan ole mitään tekemistä sen kanssa että AVK puhuu pötyä adventisteista, mutta koska otit asian esiin niin vastasin ..


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe