Voisiko joku kertoa mulle mitä on tulossa?
Todettiin lonkan nivelrikko oikeassa lonkassa,
syön Arthyrl nimisiä pillereitä ja Miacalcic Nasal nenäsumutetta sekä Buranaa monta päivässä
ja silti särky on kova ja kävelemään ei tahdo päästä. Ylipainoa ei ole mikä todettiin hyväksi asiaksi. Istuminen on töissä yhtä tuskaa.
Silti vaan täytyy odottaa 3 kk ja katsoa auttakoon lääkkeet. ONKO näin? Onko kellään kokemusta vastaavasta asiasta, olisin todella kiitollinen kokemuksista !!!
nivelrikko lonkassa
19
9094
Vastaukset
- Yhdistyksen jäsen
Käypäs tekonivelyhdistyksen sivuilla lukemassa tietoa nivelrikosta.
- Kivuista kärsivä
Voisitko ystävällisesti antaa vähän tarkemman paikan mistä haen tietoa sitä oli tosi paljon enkä oikein löytänyt sopivaa kohtaa
- Suomen Nivelyhdistys
Nivelklubi on Suomen Nivelyhdistyksen sivu.Sieltä löytyy kaikenlaista.
- .-.-
Miulla on nivelrikko polvessa, mut olen huomannut et kun jättää pois puolukan ja suolakurkun, kipu lievittää..
- Anonyymi
Minä sain hiljattain dg:n lonkan nivelrikosta. Kipuun ei ole auttanut mitkään ruokarajoitteet, eikä jumpat, eikä päivittäinen normaali työ, eikä myöskään parasetamoli isoin annoksin.
Kun dg nyt löytyi, löytyi myös kyseisen lonkan täydellinen sisäkierron puute.
Kävely etenkin epätasaisella, kivulloista. Kantamiset laukaisevat hirveät kivut( esim ihan tavallinen kauppakassi- pari maitotölkkiä, ja kolon verran muuta). Pyöräilin vielä viime syksynä. Ei enää oikein onnistu, etenkään pyörän päältä nouseminen, joka koskee liikaa.
Sain varsinaisia tulehdusta lievittävä kipulääkkeitä testiin. Celecocsib Krka, ja Mobic. Haittavaikutusten vuoksi noudatettava täsmälleen ohjeita.
Ekasta lääkkeestä vatsa vähän jotain hermoilee, ja näkö on sumeahko. Se kuitenkin auttaa näköjään muutamaksi tunniksi, kunhan ensin alkaa vaikuttaa, että kipu vähenee merkittävästi.
Lääkäri kertoi että leikkaus on joko pian tai myöhemmin edessä, saan itse valita. Olen töissä. Siivoojana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sain hiljattain dg:n lonkan nivelrikosta. Kipuun ei ole auttanut mitkään ruokarajoitteet, eikä jumpat, eikä päivittäinen normaali työ, eikä myöskään parasetamoli isoin annoksin.
Kun dg nyt löytyi, löytyi myös kyseisen lonkan täydellinen sisäkierron puute.
Kävely etenkin epätasaisella, kivulloista. Kantamiset laukaisevat hirveät kivut( esim ihan tavallinen kauppakassi- pari maitotölkkiä, ja kolon verran muuta). Pyöräilin vielä viime syksynä. Ei enää oikein onnistu, etenkään pyörän päältä nouseminen, joka koskee liikaa.
Sain varsinaisia tulehdusta lievittävä kipulääkkeitä testiin. Celecocsib Krka, ja Mobic. Haittavaikutusten vuoksi noudatettava täsmälleen ohjeita.
Ekasta lääkkeestä vatsa vähän jotain hermoilee, ja näkö on sumeahko. Se kuitenkin auttaa näköjään muutamaksi tunniksi, kunhan ensin alkaa vaikuttaa, että kipu vähenee merkittävästi.
Lääkäri kertoi että leikkaus on joko pian tai myöhemmin edessä, saan itse valita. Olen töissä. Siivoojana.10v sitten leikattu kumpikin lonkka ja ikää oli silloin 50v.
Voin sanoa että mitä hittoa epäröit, elämänlaatu paranee aivan tajuttomasti leikkauksen jälkeen ja vaikka leikkaus epäonnistusi niin elämänlaatu paranee siltikkin.
Eli et voi kuin voittaa.
Itse elin 4v opiaattilääkityksellä ja voin sanoa ettei sekään ollut mitään nautintoa.
Leikkauksen jälkeen jäi lääkkeet pois ja jatkoin minun rakennuksien raskaimpien töiden tekemistä niin kauan että selkä pakotti pois niistä hommista, ei siis lonkat.
- Amalia
Minulla alkoi oikean lonkan säryt 2002 syksyllä ja samalla ontuminen.
Olen syönyt siitä lukien panacodia , annos suurimmillaan 6-8/pv. Lisäksi pari tramal-kuuria.
Vasta keväällä 2007 ottivat tosissan ja lonkat kuvattiin uudelleen. Todettiin alkava kuluma.
Minulla on myös selkäreuma, 1992 todettu.
Nyt olen tänä syksynä käynyt neljästi reumatologilla. Marraskuun lopulla todettiin, että lonkassa on nestettä. Viikko sitten annettiin bursapiikki lonkan ulkosyrjään. Nyt olen juuri tullut uudelta sairaalareissulta.
Oikeaan lonkkaan tehtiin lonkkapisto. Nivusen puolelta pistettiin lonkkaniveleeseen. Ensin otettiin pois neste ja tilalle ruutattiin kortisoonia. Vuorokauden pötköttelin sairaalassa ja nyt sitten köpöttelen kyynärsauvoilla kotona.
Minulta otettiin nyt pois panacod vatsan oireilun ja maksa-arvojen kohoamisen vuoksi ja aloitettiin varsinainen reumalääkitys Salazopyrin ja tulehduskipulääke Celebra.
Lonkkaa on tutkittu rönghten-kuvilla ja ultralla.
Piikitys oli ultrakuvan avulla. Piikitys ei ollut niin kamala kun kuvittelin. Edessä on todennäköisesti keinonivelleikkaus muutaman vuoden päästä.
Oireet ovat samat kuin sinullakin. Kävely vaikeaa, ylösnousu ja liikkeellelähtö varsinkin. Ei hyvä istua , ei seistä, ei kävellä, ei maata.
Monesti pitää könytä yöllä ylös, kun ottaa lonkkaan ja selkään.
Olen vielä työssä, nyt tosin ollut viikon verran sairaslomalla ja jatkuu vielä kuukauden verran.
Olen 55 v. ja ollut työssä yhtäjaksoisesti samalla työnantajalla lähes ilman sairalomia kesästä 1973 asti. Nyt alkaneet ensimmäiset sairaslomat viimeisen vuoden aikana.
Lääkkeiden vaikutus voidaan todeta vasta usean kuukauden säännöllisen ohjeen mukaisen käytön jälkeen. Niin että odottaa Sinunkin täytyy ja muistaa kuuliaisesti syödä pillerit.
Minun lonkkani ja muutkin nivelet eivät kestä saunan lämpöä. Saunan jälkeinen päivä on pahin.- kivuista kärsivä
Kiitos viestistä on tosi kiva kuulla että muillakin on samoja vaivoja tai eihän se nyt mikään kiva asia ole että särkee päivin öin.Onko sun pitänyt kärsiä noin monta vuotta jo asiasta, eikö ne tee asialle mitään muuta kuin käskevät syödä lääkkeitä, eihän se voi olla totta mä en ainakaan aio odottaa enää kauaa saavat kyllä jotain tehdä, olen 53v ja yhden lapsenlapsen onnellinen mummi ja haluan vielä leikkiä ja viettää aikaa hänen kanssaan. Työelämääkin on vielä pitkästi jäljellä. Tiedätkö miksi sulle ei ole vaihdettu niveltä? onko siihen annettu mitään järkevää selitystä? Mulla ei edes särkylääkkeet auta Pancodia en pysty syömään enkä Tramalia tuntuu että pää menee sekaisin.
Mulle ei ole vielä edes puhuttu mitään leikkauksesta miksihän se on niin vaikea muka tehdä? Onko sulla tietoa olisin kiitollinen tiedoista. Yritähän jaksaa ja kirjoitele jos siltä tuntuu. Terv kohtalotoverisi - Amalia
kivuista kärsivä kirjoitti:
Kiitos viestistä on tosi kiva kuulla että muillakin on samoja vaivoja tai eihän se nyt mikään kiva asia ole että särkee päivin öin.Onko sun pitänyt kärsiä noin monta vuotta jo asiasta, eikö ne tee asialle mitään muuta kuin käskevät syödä lääkkeitä, eihän se voi olla totta mä en ainakaan aio odottaa enää kauaa saavat kyllä jotain tehdä, olen 53v ja yhden lapsenlapsen onnellinen mummi ja haluan vielä leikkiä ja viettää aikaa hänen kanssaan. Työelämääkin on vielä pitkästi jäljellä. Tiedätkö miksi sulle ei ole vaihdettu niveltä? onko siihen annettu mitään järkevää selitystä? Mulla ei edes särkylääkkeet auta Pancodia en pysty syömään enkä Tramalia tuntuu että pää menee sekaisin.
Mulle ei ole vielä edes puhuttu mitään leikkauksesta miksihän se on niin vaikea muka tehdä? Onko sulla tietoa olisin kiitollinen tiedoista. Yritähän jaksaa ja kirjoitele jos siltä tuntuu. Terv kohtalotoverisiTekonivelleikkaus on edessä. Ei ajankohtainen vielä, koska kuluma ei ole vielä paha. Nyt on vain lääkkeet ja tarvittaessa sairasloma ja fysioterapia. Minullahan tilannetta hankaloittaa osittain selkäreuma. Ontuminen kävellessä kipeyttää muitakin alaraajojen niveliä. Varsinkin oikea polvi kipuilee ja nesteilee.
Olen ollut terveyskeskuksen hoidossa aiemmin,myös työterveyshuolto oli sitä kautta. Lähetettä en saanut terveyskeskuksesta keskussairaalan reumatologille, koska se ei ollut heidän mielestä tarpeen. Terveyskeskus kuvasi lonkat ja sanoi että ei näy kuvissa mitään. Meni selkäreuman piikkiin paljolti. Terveyskeskuksessa myös aina oli eri lääkäri ja meillä ei ole ollut täällä pitkään
aikaan varsinaista työterveyslääkäriäkään.
Työterveyshuolto siirtyi vuosi sitten yksityiselle (Medivire) ja heti alkoi tapahtumaan. Otettiin uudet kuvat ja kuluma todettiin.
Tramalia olen silloin tällöin ottanut ja se saa minunkin pään pöhnäiseksi. Samoin Panacod, aamulla oli särkylääkepäänsärkyä. Minulla ei enää maha kestänyt särkylääkkeitä tuollaisia määriä. Syön nyt mahansuojalääkettä, Nexiumia.
Tammikuussa menen vatsaultraan. Toivottavasti mitään korvaamatonta ei ole tapahtunut.
Minullakin on lastenlapsia viisi ja halu viettää aikaa heidänkin kanssaan. Minulla on myös pitkä työrupeama vielä edessä. En ole eläkehaluinen vielä.
Varmaan riippuu asuinpaikasta miten asiat hoituu. Toisaalta hoitotakuu ja käypähoito-suositukset takaavat meille teoriassa nopeamman hoidon. Vaan se ei käytännössä toteudu.
Nytkin särkee kovin lonkkaa ja alaselkää, vaikka olen ottanut lääkkeet. Salazopyrin alkaa vaikuttamaan tulehdusta lievittävästi n. kolmen kuukauden päästä. Celebran pitäisi helpottaa kipuja 2-3 viikon päästä. Lääke on pitkävaikutteinen ja säännöllinen otto pitäisi taata kivuttomamman olon. Uudet lääkkeet ovat olleet käytössä vasta toista viikkoa.
Tänään olen leiponut piparit ja paketoinut toisen pojan perheelle joululahjat. Huomenissa vien paketin postiin. Joulusiivoukset jää tänä vuonna vähemmälle ja muukin ylimääräinen.
Vaihdan mielelläni ajatuksia. Tsemppiä Sinullekin. - kivuista kärsivä
Amalia kirjoitti:
Tekonivelleikkaus on edessä. Ei ajankohtainen vielä, koska kuluma ei ole vielä paha. Nyt on vain lääkkeet ja tarvittaessa sairasloma ja fysioterapia. Minullahan tilannetta hankaloittaa osittain selkäreuma. Ontuminen kävellessä kipeyttää muitakin alaraajojen niveliä. Varsinkin oikea polvi kipuilee ja nesteilee.
Olen ollut terveyskeskuksen hoidossa aiemmin,myös työterveyshuolto oli sitä kautta. Lähetettä en saanut terveyskeskuksesta keskussairaalan reumatologille, koska se ei ollut heidän mielestä tarpeen. Terveyskeskus kuvasi lonkat ja sanoi että ei näy kuvissa mitään. Meni selkäreuman piikkiin paljolti. Terveyskeskuksessa myös aina oli eri lääkäri ja meillä ei ole ollut täällä pitkään
aikaan varsinaista työterveyslääkäriäkään.
Työterveyshuolto siirtyi vuosi sitten yksityiselle (Medivire) ja heti alkoi tapahtumaan. Otettiin uudet kuvat ja kuluma todettiin.
Tramalia olen silloin tällöin ottanut ja se saa minunkin pään pöhnäiseksi. Samoin Panacod, aamulla oli särkylääkepäänsärkyä. Minulla ei enää maha kestänyt särkylääkkeitä tuollaisia määriä. Syön nyt mahansuojalääkettä, Nexiumia.
Tammikuussa menen vatsaultraan. Toivottavasti mitään korvaamatonta ei ole tapahtunut.
Minullakin on lastenlapsia viisi ja halu viettää aikaa heidänkin kanssaan. Minulla on myös pitkä työrupeama vielä edessä. En ole eläkehaluinen vielä.
Varmaan riippuu asuinpaikasta miten asiat hoituu. Toisaalta hoitotakuu ja käypähoito-suositukset takaavat meille teoriassa nopeamman hoidon. Vaan se ei käytännössä toteudu.
Nytkin särkee kovin lonkkaa ja alaselkää, vaikka olen ottanut lääkkeet. Salazopyrin alkaa vaikuttamaan tulehdusta lievittävästi n. kolmen kuukauden päästä. Celebran pitäisi helpottaa kipuja 2-3 viikon päästä. Lääke on pitkävaikutteinen ja säännöllinen otto pitäisi taata kivuttomamman olon. Uudet lääkkeet ovat olleet käytössä vasta toista viikkoa.
Tänään olen leiponut piparit ja paketoinut toisen pojan perheelle joululahjat. Huomenissa vien paketin postiin. Joulusiivoukset jää tänä vuonna vähemmälle ja muukin ylimääräinen.
Vaihdan mielelläni ajatuksia. Tsemppiä Sinullekin.hei taas !
ja kiitos viestistä, oletpa ollut ahkera kun olet
saanut jo jouluvalmisteluja tehtyä mulla on vielä kakki lahjatkin ostamatta kun ei tee mieli lähteä kaupoihin sekoilemaan sauvan kanssa.
mullakin on taas ollut pari todella vaikeaa päivää jalka ollut todella kipeä no ehkä taas on pian helpompi päivä
Toivotan sulle oikein Hyvää Joulua ja pidetään yhteyttä
ps otetaan joulu vaan rauhallisesti ilman suurempaa stressi kaipa se siinä niinkin
niveltieto.net/nivelklubi on aika hyvä sivusto ja siellä klubilaiset kertovat omista vaivoistaa rekisteröidyn myös sinne ja sain paljon tietoa tästä lonkan nivelrikosta käypä katsomassa - Amalia
hei taas !
saanut jo jouluvalmisteluja tehtyä mulla on vielä kakki lahjatkin ostamatta kun ei tee mieli lähteä kaupoihin sekoilemaan sauvan kanssa.
mullakin on taas ollut pari todella vaikeaa päivää jalka ollut todella kipeä no ehkä taas on pian helpompi päivä
ps otetaan joulu vaan rauhallisesti ilman suurempaa stressi kaipa se siinä niinkin
niveltieto.net/nivelklubi on aika hyvä sivusto ja siellä klubilaiset kertovat omista vaivoistaa rekisteröidyn myös sinne ja sain paljon tietoa tästä lonkan nivelrikosta käypä katsomassaToivotan Sinullekin Hyvää Joulua ja kivuttomampaa Uutta Vuotta.
En todellakaan stressaa itseäni. Asun puolison kanssa kahden ja hän onneksi ymmärtää. Pikkuhiljaa olen makuuhuoneen ja kummankin työhuoneen siivonnut, huone päivässä. Tai eihän nuo varsinaisia työhuoneita ole, mutta lasten lähdettyä maailmalle, kumpikin otti oman huoneen omille hommilleen.Enää keittiö ja olohuone jäljellä. Perjantai-aamuna puoliso sanoi heittävänsä matot ulos tuultumaan.
Pyyhin pölyt ja järjestetelen päivällä paikkoja hissukseen. Aikoi sitten imuroida ja luututa lattiat iltasella ja kantaa matot sisään. Imurointi ja luutuaminen käy selkään ja lonkkaan.
Päivässä ei voi paljoa tehdä, ei yksinkertaisesti jaksa. Kävelemään en voi vielä viikon takaisen lonkkapiston takia lähteä. Lääkäri tosin sanoi, että liikkumattomuus on pahinta. Liikunta voitelee niveliä ja olisi hyväksi. Vaan minkäs teet kun joka askeleella vihlaisee nivelessä.
Lahjoja ei onneksi tarvitse enää etsiä kuin pari.
Olen viimein oppinut hankkimaan niitä pitkin vuotta. Laitoin apukeittiön kaapin päälle laatikon ja siihen olen pitkin vuotta ostanut kun eteen sattunut sopiva. Lapsille ostaessa täytyy vain hoksata ennakoida vaatteiden osalta kasvunvara, jos ostaa jo vaikka edellisenä keväänä. Nyt on vain paketointi edessä.
Pidetään vain yhteyttä. Käyn nivelklubin sivuilla ja saatan rekisteröityäkin. - myös Amalia...
hei taas !
niveltieto.net/nivelklubi on aika hyvä sivusto ja siellä klubilaiset kertovat omista vaivoistaa rekisteröidyn myös sinne ja sain paljon tietoa tästä lonkan nivelrikosta käypä katsomassaIhka huomenta taitaa olla.Täällä myös painitaan samoissa riveissä.Malttia ja yrittäkää kestää,mitä todennäköisemmin kivut helpottuu muutaman kuukauden lääkityksen jälkeen.Vietin 3 v.sitten puolivuotisen helvetin lonkka-,polvi,-sääriluu-,ja nilkka särkyjen kanssa.Kulumia on kaikissa,mutta leikkausta ei vielä katsottu aiheelliseksi.Ikää minulla oli tuolloin 55 v.Ortopeedi sanoi,että keino nivel kestää 10-15 v.ja uusinta leikkaukset ovat aina epävarmoja.Joten alettiin lääkitsemään.Syön Arthryliä 750mg.3tab.pv.3kk.ajan ja 2tab.pv.3kk.Eli näin vuorotellaan annosta koko ajan.Alkuun söin 800mg.buranaa 1tab.aamuin illoin rinnalla.Nyt en ole särkylääkkeitä tarvinnut reiluun vuoteen.Nyt pystyn liikkumaan normaalisti ilman kipuja,toistaiseksi ainakin.Lonkkakuvaus magneetilla on ensi keväänä jälleen.Toivon hartaasti,että myös teidän kipunne siitä rauhoittuvat,aikaa se vie ja on tuskallista,kyllä siinä usko meinasi loppua minultakin.Meinasi isännänkin hiilet palaa välillä,kun turhaan hänelle kiukuttelin.Mutta nyt on meillä kaikilla joulu ihan ovella ja toivottelen oikein Hyvää Joulua ja vuotta -2008-.Olis kiva kuulla kuulumisia teiltä molemmilta.
- kivuista kärsivä
Amalia kirjoitti:
Toivotan Sinullekin Hyvää Joulua ja kivuttomampaa Uutta Vuotta.
En todellakaan stressaa itseäni. Asun puolison kanssa kahden ja hän onneksi ymmärtää. Pikkuhiljaa olen makuuhuoneen ja kummankin työhuoneen siivonnut, huone päivässä. Tai eihän nuo varsinaisia työhuoneita ole, mutta lasten lähdettyä maailmalle, kumpikin otti oman huoneen omille hommilleen.Enää keittiö ja olohuone jäljellä. Perjantai-aamuna puoliso sanoi heittävänsä matot ulos tuultumaan.
Pyyhin pölyt ja järjestetelen päivällä paikkoja hissukseen. Aikoi sitten imuroida ja luututa lattiat iltasella ja kantaa matot sisään. Imurointi ja luutuaminen käy selkään ja lonkkaan.
Päivässä ei voi paljoa tehdä, ei yksinkertaisesti jaksa. Kävelemään en voi vielä viikon takaisen lonkkapiston takia lähteä. Lääkäri tosin sanoi, että liikkumattomuus on pahinta. Liikunta voitelee niveliä ja olisi hyväksi. Vaan minkäs teet kun joka askeleella vihlaisee nivelessä.
Lahjoja ei onneksi tarvitse enää etsiä kuin pari.
Olen viimein oppinut hankkimaan niitä pitkin vuotta. Laitoin apukeittiön kaapin päälle laatikon ja siihen olen pitkin vuotta ostanut kun eteen sattunut sopiva. Lapsille ostaessa täytyy vain hoksata ennakoida vaatteiden osalta kasvunvara, jos ostaa jo vaikka edellisenä keväänä. Nyt on vain paketointi edessä.
Pidetään vain yhteyttä. Käyn nivelklubin sivuilla ja saatan rekisteröityäkin.hei Amalia ! ja anteeksi kun en ole kirjoitellut.
Olen ollut vähän alamaissa kun kivut ovat aivan kamalia enkä tahdo päästä kävelemään ja töissä istuminen on yhtä tuskaa. Olin taas gammakuvassa eilen ja magneetiin menen ens vkolla lääkäri vasta 24 pv että on tässä kestämistä rupeaa olemaan huumorinkukkanen hukassa.
Kuinkas sä olet voinut?
Onko jo tietoa leikkaukseen menosta?
terv kivuista kärsivä - Anonyymi
Käypä ortopedille. Sieltä saa kunnon lääkkeet, ja arvion tartteeko leikata.
- Leikkaukseen
Mulla on myös oikeassa lonkassa kulumaa ja menen ensiviikolla tekonivel-leikkaukseen.Nyt lonkka tuntuu aika hyvältä,en tarvitse buranaakaan.Olen joka päivä polkenut kuntopyörää koska ulkona liikkuminen kipeyttää tosipaljon nivusta ja polvea.KIpu on yleensä sellaista että on hyviä päiviä ja sitten tosihuonoja kun parkkipaikkakin tuntuu liian kaukaiselta(100m)päässä.Söin syksyllä Arthrylia mutta se ei enää auttanut minua. Vaadi lääkäriltä nopeaa toimintaa koska olet työikäinen ettei tulisi pitkää sairaslomaa ennen leikkausta.Mun lääkäri oli sitä mieltä,että jos työssä pitää olla särkylääkkeen voimalla,silloin ei ole työkykyinen ja terveys pitää laittaa kuntoon. Hyvää kevättä,äläkä odota liian kauan,kivut pakkaa vaan lisääntymään.
- Kivuista kärsivä
hei kiitos kannustuksesta mulla on välillä tosi hyviä päiviä ja tuntuu että tää on jotain luulotautia mutta sitten taas se iskee ja ei tahdo päästä mihinkään niinkuin tänäänkin
odotellen edelleen vastausta Tampereelta minkä tuomion he antavat täällä eivät näköjään osaa päättää. olen samaa mieltä ettei särkylääkkeiden varassa oleva elämä ole ihan ok ja kun töissäkin pitäisi jaksaa käydä, vaan autolla ajaminenkin on jo vähän sitä sun tätä jalkaa täytyy nostaa polkimelle tosi vaarallista
no katsotaan miten tässä käy
kirjotellaan, ilmoittele kuinka sun leikkaus meni toivon onnea
- BjörnK
Välätä näitä jos sinulla on lonkan nivelrikko!
https://www.livestrong.com/article/335491-foods-to-avoid-for-osteoarthritis/ - Anonyymi
Minulle dg tuli viime viikolla. Lääkkeiksi mobic ja toinen varsinainen prostaglandiinin estäjä, lääkäri sanoi leikkauksen olevan joka tapauksessa joko pian tai myöhemmin edessä.
Ontuminen, liikkuessa kipu.
Polkupyöräilykin jo mahdotonta, luonnossa liikkuminen epätasaisessa tuskallista. Työni sisältää liikkumista ja eri asentoja. Yksityisellä pääsisi nopeasti leikkaukseen, mutta hinta on kallis. Julkisella taas jonotus pitkä.
Lääkkeitä kokeillaan ensin toista, sitten toista miten auttaa toimintakykyyn. - AnonyymiUUSI
Arthyl taitaa olla sinulle väärä lääke. Itsellä lonkan nivelrikkoon on mobic ja Celecoxib Krka. Tokaa oon syöny nyt viikon. Ekaa aloitan huomisaamuna viikon.
Näitten lääkkeitten kanssa ei saa syödä muita kipulääkkeitä, eikä yhtä aikaa samana päivänä molempia.
Tuo toka auttaa sitten kun vaikutus tulee, useamman tunnin. Kovaan kipuun saisi ottaa kahdesti pv, mutta sivuvaikutusten( maha), takia sinnitellyt yhdellä.
Toivotaan ettei Mobic ole vatsalle yhtä kelju.
Arthyl on tarkoitettu vissiin polven nivelrikon hoitoon ihan yleensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713558
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851578Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251299- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941013- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?60862Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk94817- 62765