Vihdoinkin hyvä

telenovela

Mä en tykänny tuhkimotarinasta enkä alkanu kattoo sitä. Ei ihme että ne häpee jotka jäi kattelee.

Nyt on alkanu oikee telenovela joka imas heti mukaansa. Lemmen viemää rulez! Se on kaunis ja hauska ja siinä on oikeita ihmisiä.

Kai tää pölinä (niin te itte kirjotatte) täällä vähitellen laantuu niin että syntyy keskustelua Laurasta ja Alexanterista ja muistakin.

Mitä veikkaatte monennessa jaksossa ne menee naimisiin?

31

2654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deutsch bitte

      Jep mä olen hurahtanut sturm der liebeen ihan kympillä kans! Jep mä kans ihastuin näihin OIKEISIIN ihmisiin, tuhkimotarinassa kaikki oli leikelty tai pumpattu täyteen silikonia.
      Mä kanssa toivon että tästä kans alkais keskustelu..ne on kyllä edennyt niin nopeaa että 100 jakson tienoilla ovat jo naimisis. Mitä sitä turhaan vitkuttelee

      • Chiquitita

        Ei kaikilla oo silikonia eikä leikelty, esim. Pandoraa ja se onkin yksi syy miksi se on mun lemppari. Sovitaanko jooko, että voi keskustella mistä telenovelasta tahansa, mutta ei ruveta arvostelemaan Tuhkista, tai siis, kun se on nyt loppu, niin ei tarvitse enää mollata sitä, kun mua ja varmaan monia muitakin rupeaa harmittamaan entistä enemmän... "Ei ihme että ne häpee jotka jäi kattelee." Mä en ainakaan häpeä tippaakaan, Tuhkis on maailman paras tv-ohjelma, vaikka monet kuvitteleekin heti pienen pätkän katsottuaan, että se on typerää pelleilyä ja kaikki kauheita silikoni-tyyppejä... Tai silleen. Totta puhuen, en mäkään heti tajunnut mikä idea Tuhkiksessa on, kun näin pikku pätkän. Mua ja koko perhettä vaan huvitti Valentina, kun sillä oli niin "upeet" pullukkavaatteet ja Olimpia ällöine silikoneineen. Mut sit katsoin kerran yhden jakson kokonaan, ilman että muu perhe oli arvostelemassa ja se oli niin jännä ja hauska jakso, että katsoin lehdestä, milloin Tuhkis tulee ja aika nopsaan jäinkin siihen koukkuun... :) Ääh, nyt se on sit loppu... :(


      • Sturm der Liebe
        Chiquitita kirjoitti:

        Ei kaikilla oo silikonia eikä leikelty, esim. Pandoraa ja se onkin yksi syy miksi se on mun lemppari. Sovitaanko jooko, että voi keskustella mistä telenovelasta tahansa, mutta ei ruveta arvostelemaan Tuhkista, tai siis, kun se on nyt loppu, niin ei tarvitse enää mollata sitä, kun mua ja varmaan monia muitakin rupeaa harmittamaan entistä enemmän... "Ei ihme että ne häpee jotka jäi kattelee." Mä en ainakaan häpeä tippaakaan, Tuhkis on maailman paras tv-ohjelma, vaikka monet kuvitteleekin heti pienen pätkän katsottuaan, että se on typerää pelleilyä ja kaikki kauheita silikoni-tyyppejä... Tai silleen. Totta puhuen, en mäkään heti tajunnut mikä idea Tuhkiksessa on, kun näin pikku pätkän. Mua ja koko perhettä vaan huvitti Valentina, kun sillä oli niin "upeet" pullukkavaatteet ja Olimpia ällöine silikoneineen. Mut sit katsoin kerran yhden jakson kokonaan, ilman että muu perhe oli arvostelemassa ja se oli niin jännä ja hauska jakso, että katsoin lehdestä, milloin Tuhkis tulee ja aika nopsaan jäinkin siihen koukkuun... :) Ääh, nyt se on sit loppu... :(

        Kyl aika moni kuiteskin oli leikelty...toisinkin kuin täs uudes sarjas.
        Kyl mä katoin tuhkimotarinaa ja pidin siitä mut tää on koukuttavampi. Niin ja hahmot on uskottavampia eikä niin kieliposkes mentaliteetillä.


      • gordabella
        Chiquitita kirjoitti:

        Ei kaikilla oo silikonia eikä leikelty, esim. Pandoraa ja se onkin yksi syy miksi se on mun lemppari. Sovitaanko jooko, että voi keskustella mistä telenovelasta tahansa, mutta ei ruveta arvostelemaan Tuhkista, tai siis, kun se on nyt loppu, niin ei tarvitse enää mollata sitä, kun mua ja varmaan monia muitakin rupeaa harmittamaan entistä enemmän... "Ei ihme että ne häpee jotka jäi kattelee." Mä en ainakaan häpeä tippaakaan, Tuhkis on maailman paras tv-ohjelma, vaikka monet kuvitteleekin heti pienen pätkän katsottuaan, että se on typerää pelleilyä ja kaikki kauheita silikoni-tyyppejä... Tai silleen. Totta puhuen, en mäkään heti tajunnut mikä idea Tuhkiksessa on, kun näin pikku pätkän. Mua ja koko perhettä vaan huvitti Valentina, kun sillä oli niin "upeet" pullukkavaatteet ja Olimpia ällöine silikoneineen. Mut sit katsoin kerran yhden jakson kokonaan, ilman että muu perhe oli arvostelemassa ja se oli niin jännä ja hauska jakso, että katsoin lehdestä, milloin Tuhkis tulee ja aika nopsaan jäinkin siihen koukkuun... :) Ääh, nyt se on sit loppu... :(

        Kuulkaas nyt, en minä ainakaan ole koskaan tuhkimotarinan ketselua hävennyt. Päinvastoin, olen aina sanonut suoraan kaikesta itseeni liittyvästä!

        Aikaisemmin kyllä kirjoitin, etten voi sarjasta jutella ilman häpeää, mutta tarkoitin kylläkin, että muita taitaa hävettää minun puolestani!

        Aika törkeää tulla "haukkumaan" muiden mielipiteitä. Eiköhän kaikki täällä mahdu juttelemmaan?


      • Chiquitita
        Sturm der Liebe kirjoitti:

        Kyl aika moni kuiteskin oli leikelty...toisinkin kuin täs uudes sarjas.
        Kyl mä katoin tuhkimotarinaa ja pidin siitä mut tää on koukuttavampi. Niin ja hahmot on uskottavampia eikä niin kieliposkes mentaliteetillä.

        Mä en ole yhtään jäänyt koukkuun Lemmen viemään, on ihan kiva, että on tollanen sarja mitä katsoa, kun Tuhkis loppui, mutta toi on vähän tylsä ja se juoni ei oikein nappaa. Mut se on hyvä, kun siinä puhutaan saksaa, niin mä saan vähän harjoitusta, kun opiskelen saksaa. :)


      • chiquitita 22
        Chiquitita kirjoitti:

        Mä en ole yhtään jäänyt koukkuun Lemmen viemään, on ihan kiva, että on tollanen sarja mitä katsoa, kun Tuhkis loppui, mutta toi on vähän tylsä ja se juoni ei oikein nappaa. Mut se on hyvä, kun siinä puhutaan saksaa, niin mä saan vähän harjoitusta, kun opiskelen saksaa. :)

        Itsekin opiskelen Saksaa tai siis opiskelinja kiva kun tulee ohjelmaa jossa sitä kuulee...no tuleehan niitä poliisisarjoja mut ne ei nappaa.


      • on espanjaa

        Sana tai termi telenovela on espanjaa ja aito telenovela on ollu viimeset vuodet/vuosikymmenet etupäässä latinalais-amerikkalainen selkee alusta loppuun tapahtuvan juonen omaava lyhyempi tai pidempi yleensä romanttis-jännityksellisiä tapahtumakäänteitä täynnä oleva tv-sarja.

        Ennen näitä Suomeenkin rantautuneita telenoveloita, esim Juana La Virgen ja Mi Gorda Bella, Suomessa ei edes käytetty mistään saippusarjasta nimitystä telenovela.
        Lemmen viemää-kaltaisia sarjoja tv:ssä on kuitenkin näytetty pilvin pimein. Niitä on voinu kutsua kukin makunsa mukaan saippuasarjaks, romanttiseks roskasarjaks, ihmissuhdesarjaks (käytettiin Kauniista ja Rohkeista 90-luvun alussa) tai miten vaan.
        Näiden saksalaisten ja etupäässä amerikkalaisten sarjojen kuvaustyyli, näytteleminen, koko mentaliteetti on kuitenkin aivan totaalisesti toisenlainen ku värikkäissä ja nopeetemposissa original-lattaritv-noveloissa, jonka takia ne ei mun mielestä edusta varsinaisesti koko genrea.

        Ja asiantuntijat tajuaa että telenovelassa nyt vain yksinkertasesti tulee puhua espanjaa, sori deutschen harrastajat.


    • chiquitita 22

      Vois olla hyvä ekan tuotantokauden päätös...siis se että ne menis naimisiin. :) Eiköhän se keskustelu lähde rullaamaan kun porukka löytää lemmen viemää. Tätä on odotettu laadukas telenovella.

      • Rhanna

        Jäin koukkuun jo aivan ensimmäisestä jaksosta alkaen. Ihanaa kuunnella pitkästä aikaa saksaa ja palautuu lukioaikaiset opitkin pikkuhiljaa mieleen (onhan siitä jo kymmenisen vuotta kun viimeksi on saksaa opiskellut). Tässä telenovelassa tosiaan on aidon näköisiä ihmisiä (vaikka joku sanoi että rumia miehiä), ei kaikkien tarvitse olla luokkaa miss tai mister universum :) Välillä hyvä nähdä ihan "taviksiakin" tavallisine ongelmineen. Toivottavasti nyt katsojat löytävät tämän sarjan ja subtv hankkii loputkin jaksot, ettei tarvitse lopettaa katsomista jaksoon 150...


      • chiquitita 22
        Rhanna kirjoitti:

        Jäin koukkuun jo aivan ensimmäisestä jaksosta alkaen. Ihanaa kuunnella pitkästä aikaa saksaa ja palautuu lukioaikaiset opitkin pikkuhiljaa mieleen (onhan siitä jo kymmenisen vuotta kun viimeksi on saksaa opiskellut). Tässä telenovelassa tosiaan on aidon näköisiä ihmisiä (vaikka joku sanoi että rumia miehiä), ei kaikkien tarvitse olla luokkaa miss tai mister universum :) Välillä hyvä nähdä ihan "taviksiakin" tavallisine ongelmineen. Toivottavasti nyt katsojat löytävät tämän sarjan ja subtv hankkii loputkin jaksot, ettei tarvitse lopettaa katsomista jaksoon 150...

        Jep ois kyllä hyvä jos ostaisisvat koko sarjan...! Mä kyllä uskon että porukka innostuu aidoista ihmisistä ja aidoista ongelmista...mä kans opiskelin Saksaa Lukios..ihmeen hyvin sitä muistaa pitkänkin ajan jälkeen.
        Jes enää tunti niin Sturm der liebe pyörähtää taas...!


      • Huvittunut ________________...
        chiquitita 22 kirjoitti:

        Jep ois kyllä hyvä jos ostaisisvat koko sarjan...! Mä kyllä uskon että porukka innostuu aidoista ihmisistä ja aidoista ongelmista...mä kans opiskelin Saksaa Lukios..ihmeen hyvin sitä muistaa pitkänkin ajan jälkeen.
        Jes enää tunti niin Sturm der liebe pyörähtää taas...!

        mitäs aitoa sarjassa on muka ? se että henkilöt tapaa puistossa, ja sen jälkeen ovat kun olisi koko ikä melkein tunnettu jo toisensa ? no huh huh. kyllä aitous on kaukana siitä. ja kutkuttava juoni taitaa olla että saako hotelli fuusioida vai ei... ja miten käy sen kokin ja tytön.. sekä lauran ja aleksanderin. ei muuta.
        kyllä mulla ainakin taitaa katselu jäädä tähän.
        ja kun noita latino sarjoja haukuttiin silikoneista ja liian kauniista ihmisistä,.. niin kyllähän tuhkiksessakin löyty.. molemmat piiat, sit se vanhempi kodinhoitaja.. kenraali ja hänen "alamaisensa"... muneca oli myös.. sekä moni muu.
        ja sama juttu serranoissa.. ihan tavallisia ihmisiä.


      • Latin america rules!
        Huvittunut ________________... kirjoitti:

        mitäs aitoa sarjassa on muka ? se että henkilöt tapaa puistossa, ja sen jälkeen ovat kun olisi koko ikä melkein tunnettu jo toisensa ? no huh huh. kyllä aitous on kaukana siitä. ja kutkuttava juoni taitaa olla että saako hotelli fuusioida vai ei... ja miten käy sen kokin ja tytön.. sekä lauran ja aleksanderin. ei muuta.
        kyllä mulla ainakin taitaa katselu jäädä tähän.
        ja kun noita latino sarjoja haukuttiin silikoneista ja liian kauniista ihmisistä,.. niin kyllähän tuhkiksessakin löyty.. molemmat piiat, sit se vanhempi kodinhoitaja.. kenraali ja hänen "alamaisensa"... muneca oli myös.. sekä moni muu.
        ja sama juttu serranoissa.. ihan tavallisia ihmisiä.

        Joo samaa kysyn että mikä tässä sarjas on aitoa? Alexsanderin rypyt?


      • smooth-criminal
        Latin america rules! kirjoitti:

        Joo samaa kysyn että mikä tässä sarjas on aitoa? Alexsanderin rypyt?

        Ilmeisesti aitous on sitä, että ihmiset ovat rumia ja pettäjiä...mutta kuka sellaista haluaa katsella, kun on itse muutenkin nähnyt rumia pettäjiä koko päivän!?


      • latin america rules!
        smooth-criminal kirjoitti:

        Ilmeisesti aitous on sitä, että ihmiset ovat rumia ja pettäjiä...mutta kuka sellaista haluaa katsella, kun on itse muutenkin nähnyt rumia pettäjiä koko päivän!?

        Oot ihan oikeassa...telenovellan tarkoitus on antaa mahdollisuus irtautua arjesta ja mahdollisuus jättää arkihuolet taa...Siis edes hetkeksi.
        Tuhkimotarina oli niin erilainen ohjelma verratuna perushuttuun, se ihtohimo ja eksoottinen luonto..siis sen vähän mitä siinä näytettiin...
        Mä niin odotan sen zorron alkua, se kuulostaa telenovellalta....paitsi että en edes näe sitä jos ei nettitv kautta näy....
        Kiva että täällä on porukkaa joka on mun kaa samaa mieltä. :)


      • smooth-criminal
        latin america rules! kirjoitti:

        Oot ihan oikeassa...telenovellan tarkoitus on antaa mahdollisuus irtautua arjesta ja mahdollisuus jättää arkihuolet taa...Siis edes hetkeksi.
        Tuhkimotarina oli niin erilainen ohjelma verratuna perushuttuun, se ihtohimo ja eksoottinen luonto..siis sen vähän mitä siinä näytettiin...
        Mä niin odotan sen zorron alkua, se kuulostaa telenovellalta....paitsi että en edes näe sitä jos ei nettitv kautta näy....
        Kiva että täällä on porukkaa joka on mun kaa samaa mieltä. :)

        Samaa ajattelin.. :D mukava kun näin moni ymmärtää mikä menetys oli kun Tuhkis loppu :)


    • ainakaan

      hävetä että katsoin joka jakson Tuhkimotarinasta... Tuo Lemmenviemää on ihan tavallinen saippuasarja, ei sitä oikein voi telenovelaksi kutsua, katsoin kaksi ekaa jaksoa ja siitä puuttuu kokonaan telenovelan hohto.

      • smooth-criminal

        Lemmen viemässä oli kyllä oma viehätyksensä, enkä sitä ala haukkumaan, koska en itse pidä yhtään Tuhkimotarinan mollaamisesta. Sen verran vain sanon, että olisihan sarjassa ollut erilaista mielenkiintoa, jos esim. toinen päähenkilö Alexander olisi ollut..noo, sanotaan että aidompi, karismaattisempi ja paremman näköinen. Onhan mukavampi katsoa jos on itsekin vähän ihastunut päähenkilöihin :D siksi en siis pahemmin välittänyt sarjasta (toki oli muitakin syitä)..


      • gordabella

        ...suustani! Niin juuri: Hohto puuttuu!!!


    • Icerose

      Mä en katsonu yhtää jaksoa tuhkimotarinaa, mut paljon sit kehuttii. Ois pitäny ilmeisesti katsoa. Lemmenviemää on kieltämättä hyvä sarja, vaik ennakkoluuloja olikin. Ekan jakson ku katsoin, ni innol jo ootti seuraavaa, että koukkuun jäi:)

    • tuhkis fani

      Itse katsoin tasan ekan jakson ja en pitänyt yhtään. siitä puuttuu kaikki "tulisuus" se oli kuin salatut elämät saksalais versio. eikä se minustä täytä telenovelan vaatimuksia.

      En muuten ole hävennyt päivääkään että katsoin Tuhkimotarinaa.

      • gordabella

        Näinhän sen pitää olla! Lemmen viemää-sarjassa ei ole telenovelamaista menoa ja meininkiä!!!


      • Chiquitita
        gordabella kirjoitti:

        Näinhän sen pitää olla! Lemmen viemää-sarjassa ei ole telenovelamaista menoa ja meininkiä!!!

        Ei munkaan mielestä oikein. Mut kyllä mun asenne siihen on ihan pikkuriikkisesti muuttunut, ne ekat jaksot oli aika tylsiä...


      • CLAR4
        gordabella kirjoitti:

        Näinhän sen pitää olla! Lemmen viemää-sarjassa ei ole telenovelamaista menoa ja meininkiä!!!

        "Näinhän sen pitää olla! Lemmen viemää-sarjassa ei ole telenovelamaista menoa ja meininkiä!!!"

        Nimim. Olen katsonut korkeintaanu 6 jaksoa.


    • Beatriz-N

      Mun mielestä molemmat on ihan kivoja. Mutta Tuhkimotarina oli mun mielest parempi. Oon ite opiskellu saksaa sekä opiskelen espanjaa ja mun mielest espanja on kiehtovampi kieli. Aluks aattelin kyl tost Lemmen viemäst et varmaan tosi huono, mut on se ihan hyvä :) Eikä sillä mun mielest ole välii onko jotain leikelty. Jokainen on just sellanen millanen haluaa. Tuhkimotarina oli kumminki vähä enemmän "tulisempi". Enkä nyt tollee kävis arvostelemaan että "Ei ihme että ne häpee", aika älytöntä.

      • Rhanna

        Tottakai nämä telenovelat eroavat toisistaan, jos ajatellaan hiukan aikaa näiden kahden maanosan kulttuuria. Etelä-Amerikassa on sitä latinalaisten maitten tulisuutta ja äkkipikaisuutta, mitä ei löydy Keski-Euroopan maista. Jo tästä syystä ei voida olettaa että Lemmen Viemää sarjassa pitäisi olla sitä tulisuutta ja tempperamenttiä...


      • Beatriz-N
        Rhanna kirjoitti:

        Tottakai nämä telenovelat eroavat toisistaan, jos ajatellaan hiukan aikaa näiden kahden maanosan kulttuuria. Etelä-Amerikassa on sitä latinalaisten maitten tulisuutta ja äkkipikaisuutta, mitä ei löydy Keski-Euroopan maista. Jo tästä syystä ei voida olettaa että Lemmen Viemää sarjassa pitäisi olla sitä tulisuutta ja tempperamenttiä...

        Ei munkaa mielestä sitä tulisuutta siihen kaivata. Ja jokaisella on oma makunsa. Toinen ei voi tykätä siintä mistä toinen.

        Molemmat telenovelat ovat omilla tavoillaan hyviä :)


    • fanny

      Täällä veikailtiin Lauran ja Alexanderin häiden ajankohtaa, no tässä olisi teille pientä faktaa koko sarjasta.
      Lemmen viemää(Sturm der Liebe) sarjaa on tehty yhteensä 5 tuotantokautta ja viimeinen eli 5. on tällä hetkellä vielä kesken saksassa. Jaksoja tulee olemaan yhteensä 670.
      Lauran ja Alexanderin häitä juhlitaan jaksossa 313.

      • leinikki

        Mielestäni tämä saksalaissarja kyllä tyydyttää oman arjesta pakenemisen tarpeeni, vaikka tuhkimotarinaa ikävä onkin. Aluksi lemmen viemää vaikutti kuivahkolta, mutta muutaman viime jakson aikana siinäkin on alkanut tapahtua ihan mukavalla tempolla, vaikka siitä se latinosaippiksen tulisuus puuttuukin. Komeita maisemia löytyy, jos ei nyt näyttelijöistä niin luonnosta ainakin. Luulen että sarja vain paranee, jahka alkuvaiheen "hahmojen esittelystä" päästään eteenpäin. Äitini on aivan koukussa lemmen viemään, muttei pitänyt tuhkiksesta yhtään, kukin tyylillään.

        Ei tuhkiksen katsomisessa mitään hävettävää ollut, katsoin kaikki jaksot ja sain useamman muunkin koukkuun kesken sarjan, dvd-boksia odotellessa...


    • Courteney

      Sturm der Liebe ei ole telenovela, ei ainakaan niiden mielestä, jotka ovat joskus aitoa telenoveaa seuranneet ja tietävät mitä käsite "telenovela" tarkoittaa.

      • Manzikka94_

        Mun mielestä lemmen viemää on täysi nolla tuhkikseen verrattuna.
        Hyvä se kumminkin on, seuraan sitä, mutta Tuhkimotarina oli paljon paljo parempi.
        Lemmen viemäässä ihmiset ovat tönkköjä - varsinkin niiden puhe - ja muutenkin laimea tarina, jossa voi arvata mitä tuleman pitää.
        Miehet ovat rumia, epä-karismaattisia, ja huonosti puetuja (katsokaa nyt vaikka Robertia!! Ja alexanderilla on aina joku puku päällä. ), eikä alexander ole ollenkaan sympaattinen, toisin kuin orestes. (


      • timanttitypy
        Manzikka94_ kirjoitti:

        Mun mielestä lemmen viemää on täysi nolla tuhkikseen verrattuna.
        Hyvä se kumminkin on, seuraan sitä, mutta Tuhkimotarina oli paljon paljo parempi.
        Lemmen viemäässä ihmiset ovat tönkköjä - varsinkin niiden puhe - ja muutenkin laimea tarina, jossa voi arvata mitä tuleman pitää.
        Miehet ovat rumia, epä-karismaattisia, ja huonosti puetuja (katsokaa nyt vaikka Robertia!! Ja alexanderilla on aina joku puku päällä. ), eikä alexander ole ollenkaan sympaattinen, toisin kuin orestes. (

        moi hahah sä kuvailit lemmen viemää niin hyvin et mua naurattaa mä oon samaa miletä sunkaa lemmen viemä on p:stä orestes on paras ja arvaa mitä!!!! tuhkimotarina alkaa alusta subilta 31.3!!!!!!!!! jeeeee


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe