tiedä, että evoluutioteoriassa on aukkoja? Juuri oli ateisti, tähtitieteilija Valtaoja ruudussa ja todisti, ettei tieteellä ole vastauksia sen enempää.
Peku ja Työmies haluavat kai vain halventaa ja väheksyä uskovaisia, he ovat hyvin aggressiivisia. Mistä syystä, siihen voivat vastata vain itse.
Peku ja Työmieskö
9
345
Vastaukset
- Jansku H
Mä en ollut yhtään Pekua ja Työmiestä kummempi ennekuin Jeesus itse plokkas mut omakseen.
Ei kai kauheen moni uskovakaan ole ollut koko ikäänsä uskossa? Kyllä sitä mulla oli ainakin omat varmat tiedot ja kaikki todisti Jeesusta ja Jumalaa vastaan...
Mutta onneksi Hän veti ja vetäköön Pekun ja Työmiehenkin. Ei Jumalalle ole mikään mahdotonta... :) Ei kyse ole siitä, että evoluutioteoria antaisi vastaukset kaikkeen. Kyseessähän on toki vain teoria, koska kiistattomia silminnäkijätodistuksia tuolta ajalta ei ole.
Kyse on siitä, että evoluutioteoria on todennäköisempi kuin kreationismiteoriat, jotka perustuvat kokonaan dogmatiikkaan. Kreationismissa on se heikkous, että se ei alistu saman mittapuun mukaiselle kritiikille kuin tieteelliset teoriat. Jos valitaan joku ajattelutapa, joka saa omista lähtökohdistaan itse määritellä totuuden (ja edellyttää muitakin ajattelemaan samalla tavoin), ei päästä alkupistettä pidemmälle.- teoria ylipäätään
voisi olla samalla tieteellinen ?
- enkä luonnontieteilijä
minusta on järjetöntä Raamatun teksteistä etsiä totuutta joka asiaan ja yhtä järjetöntä tieteen avulla todistella uskonto kaikkein tyhmimpien harrastukseksi ja pilkata uskonnollisuutta
kumpikin suunta kieriskelee omissa hiivoissaan - tälle väittelylle
evoluutioteoria/ kreationismi , vain huomannut kuinka kuumana keskustelu käy ja kuinka mustavalkoisena
uskonnollisuuteni määrittelen sanomalla että olen reformoitu spiritualisti, virallisesti luterilaisen kirkon jäsen , helluntaihin nuorena puolipakolla hitsattu, hyvin ekumeeninen ja avara joka suuntaan, hyvin vähän dogmaattinen- hedelmistään puu tunnetaan - riittää
sekö tarkoittaa mielestäsi sitä että entisaikojen kamelimiesten jutut ovat tosia?
- määritellään
fundamentalistiksi ja kreationistiksi, en ole kertonut omaa kantaani
lopullisia vastauksia ei toistaiseksi ole, olemmeko tästä samaa mieltä? - Jansku H
Luepas ne jutut mitä Raamattuun on laitettu-
kaikki evoluutioteorian jättämät aukot tulee täytettyä.
Avartaa käsitystä, antaa mielekkyyttä, viisautta ja antaapi vielä kaupanpäälle tarkoituksen tälle kaikelle...Siellä se elämä on, alusta loppuun.
Voisit sääkin lopettaa luulottelus ja siirtyä "viisaitten leiriin"....
- Peku `
"Termi "teoria" ei tarkoita samaa asiaa kuin "arvaus" tai "spekulaatio";termillä teria tarkoitetaan havaintoihin ja lakeihin pohjautuvaa kattavaa kuvausta."
evoluutiota kutsutaankin teoriaksi mutta luomisen kohdalla "virallinen" nimitys on "kertomus" tai "oppi".
Oppeja voi olla enemmän kuin ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519