Peku ja Työmieskö

eivät vielä

tiedä, että evoluutioteoriassa on aukkoja? Juuri oli ateisti, tähtitieteilija Valtaoja ruudussa ja todisti, ettei tieteellä ole vastauksia sen enempää.

Peku ja Työmies haluavat kai vain halventaa ja väheksyä uskovaisia, he ovat hyvin aggressiivisia. Mistä syystä, siihen voivat vastata vain itse.

9

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jansku H

Mä en ollut yhtään Pekua ja Työmiestä kummempi ennekuin Jeesus itse plokkas mut omakseen.

Ei kai kauheen moni uskovakaan ole ollut koko ikäänsä uskossa? Kyllä sitä mulla oli ainakin omat varmat tiedot ja kaikki todisti Jeesusta ja Jumalaa vastaan...

Mutta onneksi Hän veti ja vetäköön Pekun ja Työmiehenkin. Ei Jumalalle ole mikään mahdotonta... :)

• Ei kyse ole siitä, että evoluutioteoria antaisi vastaukset kaikkeen. Kyseessähän on toki vain teoria, koska kiistattomia silminnäkijätodistuksia tuolta ajalta ei ole.

Kyse on siitä, että evoluutioteoria on todennäköisempi kuin kreationismiteoriat, jotka perustuvat kokonaan dogmatiikkaan. Kreationismissa on se heikkous, että se ei alistu saman mittapuun mukaiselle kritiikille kuin tieteelliset teoriat. Jos valitaan joku ajattelutapa, joka saa omista lähtökohdistaan itse määritellä totuuden (ja edellyttää muitakin ajattelemaan samalla tavoin), ei päästä alkupistettä pidemmälle.

• teoria ylipäätään

voisi olla samalla tieteellinen ?

• enkä luonnontieteilijä

minusta on järjetöntä Raamatun teksteistä etsiä totuutta joka asiaan ja yhtä järjetöntä tieteen avulla todistella uskonto kaikkein tyhmimpien harrastukseksi ja pilkata uskonnollisuutta

kumpikin suunta kieriskelee omissa hiivoissaan

• tälle väittelylle

evoluutioteoria/ kreationismi , vain huomannut kuinka kuumana keskustelu käy ja kuinka mustavalkoisena

uskonnollisuuteni määrittelen sanomalla että olen reformoitu spiritualisti, virallisesti luterilaisen kirkon jäsen , helluntaihin nuorena puolipakolla hitsattu, hyvin ekumeeninen ja avara joka suuntaan, hyvin vähän dogmaattinen- hedelmistään puu tunnetaan - riittää

• sekö tarkoittaa mielestäsi sitä että entisaikojen kamelimiesten jutut ovat tosia?

• määritellään

fundamentalistiksi ja kreationistiksi, en ole kertonut omaa kantaani

lopullisia vastauksia ei toistaiseksi ole, olemmeko tästä samaa mieltä?

• Jansku H

Luepas ne jutut mitä Raamattuun on laitettu-
        kaikki evoluutioteorian jättämät aukot tulee täytettyä.

Avartaa käsitystä, antaa mielekkyyttä, viisautta ja antaapi vielä kaupanpäälle tarkoituksen tälle kaikelle...Siellä se elämä on, alusta loppuun.

Voisit sääkin lopettaa luulottelus ja siirtyä "viisaitten leiriin"....

• Peku `

"Termi "teoria" ei tarkoita samaa asiaa kuin "arvaus" tai "spekulaatio";termillä teria tarkoitetaan havaintoihin ja lakeihin pohjautuvaa kattavaa kuvausta."

evoluutiota kutsutaankin teoriaksi mutta luomisen kohdalla "virallinen" nimitys on "kertomus" tai "oppi".

Oppeja voi olla enemmän kuin ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      39
      12450
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4271
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      109
      4012
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3648
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3351
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3304
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      48
      2235
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      39
      2143
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      27
      1968
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      13
      1651
    Aihe