Anokaa mitä ikinä tahdotte!

...ja te saatte sen!

RAAMATUN LUPAUKSISTA

Me tiedämme, että Raamatussa on tuhansia ihmeellisiä lupauksia kaikille meille, jotka uskomme ja turvaamme Yeshuaan.

Mielestäni ihmeellisin ja kaikki tarpeemme kattava tätä ajallista elämäämme koskeva Yeshuan antama lupaus kaikille meille Hänen opetuslapsilleen on: (Joh.15:7)

”Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa mitä ikinä tahdotte, niin te saatte sen!”

Siis, että ihan kehoitetaan anomaan! Mitä anomaan?...Ano MITÄ IKINÄ TAHDOT ja saat sen!!!

Moni tuon jakeen lukenut on lähtenyt oitis anomaan ties vaikka mitä ja vetänyt sitten vesiperän ja syytellyt sitten Yeshuaa, että lupaukselle ei löytynyt katetta.

Voin vakuuttaa, että lupaukselle löytyy katetta. Kysymys onkin siitä, että TÄYTÄMMEKÖ ME kaikki lupauksen toteutumiseen asetetut ehdot?

Ehdothan ovat seuraavat:

1)_Olemmeko todella Yeshuan opetuslapsia? Tämä edellyttää kaikkien Hänen opetustensa hyväksymistä elämämme ohjenuoraksi ja niiden mukaan ojentautumista.

2)_Olemmeko todella jatkuvasti uskon otteella kiinni Yeshuassa, joka on ”Viinipuu”? Olemmeko kiinnittyneet tuon jalon viinipuun runkoon elävinä oksina ja riipummeko Hänessä kiinni siitä huolimatta, että hirmumyrskyt ympärillämme vellovat miten tahansa?

3)_Olemmeko kätkeneet Yeshuan sanat sellaisenaan sydämeemme ja pidämmekö niitä suurimpina aarteinamme ja olemmeko heittäneet tunkiolle kaikki sellaiset opit, jotka eivät ole täysin sopusoinnussa Yeshuan sanojen kanssa?

Ehtoluettelo tuntuu ihmiselle mahdottomalta täyttää ja sitä se onkin meidän omilla kyvyillämme.

Lukijani, älä kuitenkaan masennu äläkä luovu toivosta sen vuoksi, sillä Yeshua rakastaa sinua ja Hän opastaa sinut tässä asiassa askel askeleelta eteenpäin. Kun suostut siihen, saat huomata, että aluksi saat pienempiä rukousvastauksia ja ne kasvavat vähä vähältä kuin siemenestä istutettu puu.

Rukousvastausten saaminen edellyttää uskoa, jota meillä ei itsessämme ole. Saamme tuon tarvittavan uskon lahjana Yeshualta, kun sitä Häneltä nöyrin sydämin anomme. Usko vaatii kasvaakseen uskonhenkisen ilmapiirin. Kannattaa paljon tutkistella Pyhää Raamattua, rukoilla aikaa laskematta ja oleilla mahdollisimman paljon ja kauan aidosti uskoontulleiden parissa ja kuunnella heitä, niin he opastavat uskossaan heikot yhä vahvemman uskon lähteille.

Muistan, miten uskonelämäni alkutaipaleella pyrin usein ikään kuin vakuuttelemalla taivuttelemaan Yeshuaa vastaamaan monenlaisiin rukouksiin. Aina silloin, kun itse todella uskoin rukousvastauksen olevan välttämätön ja Yeshualle mieluisa, sain kokea sen toteutuvaksi. Toisinaan, kun jäin vastausta vaille, rukoilin Herralta vastausta siihen, että mikä rukouksessani meni pieleen.

Suuresta armostaan Hän on muutaman kerran sellaiseenkin rukoukseen ihan selkeästi vastannut. Kiitos siitä Hänelle!
Alunpitäenkään en ole anonut Yeshualta niin kuin sanotaan ”kuuta taivaalta” eli ahneen tai itsekeskeisen rukoilijan tavoin, vaan olen pyrkinyt tutkistelemaan sydämessäni Pyhän Hengen kautta mahdollisimman yksityiskohtaisesti jo ennen rukousta, että olisiko rukoiltava aihe ensinnäkin:

-tarpeellinen(?)
-sitten hyödyllinen sekä minulle että muille ihmisille(?)
-onko se oikein mitoitettu(?)
-onko se oikein ajoitettu(?)
-ja vasta lopuksi, että olisiko sen vastaaminen Yeshualle mieluisaa.

Jos vastaus kaikkiin noihin on ”kyllä”, niin menen kammiooni ja rukoilen salassa J-laa yhden ainoan kerran hyvin selkeästi, perinpohjin argumentoiden ja kiittäen sekä lopuksi kiittäen siitä etukäteen. Tämän jälkeen en enää toista rukoustani, vaan jos ja kun asia tulee myöhemmin mieleeni, niin kiitän, että vastaus on jo matkalla, jos vastaaminen on J-lalle otollista. Sopivan ajan jälkeen poistan rukoukseen liittyvän kiitosaiheen pois listaltani ja lopetan sen ajattelemisenkin, jonka jälkeen unohdan sen. Usein jonkin ajan kuluttua oikein hätkähdän, kun RUKOUKSEENI yhtä kaikki VASTATAAN!

Kerronpa yhden lähes uskomattomalta kuulostavan esimerkin tällaisesta rukouksesta:

Tapahtui Stadissa vuonna 1979:

Olin ollut töissä laitesuunnittelijana Orion Yhtymä Oy, Orion Analyticassa Espoossa jo jonkin aikaa, mutta asuin Stadissa Iso Roballa, josta oli työmatkaa n. 10 km. Huomasin, että mulla meni työmatkoihin kohtuuttoman kauan ja se aika oli poissa vapaa-ajastani, jota tahdoin käyttää mahdollisimman paljon hengellisen työn tekoon. Kerran asiaa mietTiessäni koin Pyhän Hengen muistuttavan minua Raamatun jakeesta ”Anokaa, niin te saatte”.

Miettiessäni, että mitäköhän Herra tuolla nyt tarkoitti, päädyin lopulta pitkän harkinnan tuloksena siihen, että minun tulee anoa itselleni sopivaa henkilöautoa. Aluksi ajatus tuntui mahdottomalta. Olin nimittäin aiemmin päättänyt, etten tuhlaa rahojani ainakaan auton hankintaan, koska Suomessa sen käyttökustannukset tulevat huimiksi ja säästyvät varat voi sijoittaa hyödyllisemmin EV-työhön pakanamaille.

Jotenkin tuntui merkilliseltä, että tuo sydämeeni tullut ajatus edelleen kehittyi näin ”Ano Herralta autoa ilmaiseksi!” Mietin, että nythän Herra vitsin murjaisi ja mä kun olin tähän saakka luullut, ettei Hän ole ns. ’huumormiehiä’.

Koska ajatus ei jättänyt mua rauhaan, niin menin lopulta rukouskammiooni, suljin oven visusti perässäni ajatellen, etten ainakaan tästä rukouksestani kehtaa kertoa kavereilleni mitään, etten joudu hullun kirjoihin. Jos kertoisin, niin näin jo sieluni silmin heidän säälivät katseensa :)

Rukoilin sanoen: ”Rakas taivaallinen Isäni, Israelin Pyhä J-la. Lähestyn sinua rakkaan Poikasi Yeshua Messiaan nimessä anoen sulta seuraavaa: Anna mulle täysin ilmaiseksi kaupunkiajoon sopiva bensapihi ja kestävä henkilöauto. Ja koska ehkä tahdot tietää, että minkä värisen auton tahdon, niin sen on syytä olla valkoinen, että muistaisin pitää myös sieluni mahdollisimman puhtaana autoa usein pestessäni. Kiitos että kuulit tämän rukoukseni ja vastaat siihen ajallaan! Tiedä Herra, etten tule tuomaan tätä anomusta toiste sinun eteesi, sillä se ei ole sen arvoinen, joten vastedes kun asia tulee mieleeni, niin ainoastaan kiitän Sinua, että vastaus on jo matkalla ja kuukauden jälkeen poistan sen myös kiitosaiheena rukouslistaltani lopullisesti tyytyen rakas Isä Sinun tahtoosi. Aamen!”

Kun kuukausi oli kulunut, eikä autoa ollut tullut, poistin kyseisen rukouksen listaltani. Sitten asia unohtui mielestäni. Pari viikkoa myöhemmin sain eräältä melko tuntemattomalta uskonveljeltä soiton, jossa hän pyysi minua välittömästi tulemaan Stadin Karhupuistoon, eikä halunnut kertoa syytä siihen. Lupasin lähteä sinne välittömästi ja matkalla ihmettelin asiaa, että miksi tällainen salaperäisyys(?)

Tultuani Karhupuistoon Rauno vinkkasi mua tulemaan autoon, jonka oli pysäköinyt puiston laitaan ja pyysi mua istumaan rattiin ja tekemään pienen kaupunkikierroksen. Autossa oli mukana myös muuan Hannu. Kierroksen ajettuani Rauno kysyi: ”Tahdotko saada tämän omaksesi täysin ilmaiseksi?”

Vastasin: ”Odota 10 sekunttia.” Sitten kysyin Yeshualta: ”Onko tämä Sinulta?” Kuulin sydämessäni selkeän vastauksen: ”On.” Sitten sanoin Raunolle: ”Tahdonhan toki, sillä tämä on juuri minun tarpeeseeni sopiva loistokärry!”

Silloin Rauno huokaisi kuuluvasti ja sanoi. ”Kiitos Herralle!”

Minä: ”Miten niin kiitos Herralle?”

Rauno: ”No, koska olen itse saanut tämän hyvän auton ilmaiseksi ja koska mulla on kaveri, joka omistaa autovuokraamon, josta saan aina halutessani ilmaiseksi auton käyttööni, kunhan vain maksan polttoaineen, niin minun ei kannata pitää tätä autoa itselläni.”

Minä: ”No mikset myynyt tätä?”

Rauno: ”Koska sain auton ilmaiseksi eräältä juuri uskoon tulleelta nuorelta rouvalta, joka oli säilyttänyt sitä vuosikaudet maalla, ladossa, eikä hän uskalla alkaa ajaa sitä stadissa. Hän ei edes tarvitse autoa, mutta koska sain johdattaa hänet uskon tielle, niin hän vaatimalla vaati minua ottamaan sen häneltä vastaan kiitollisuuden osoituksena ilmaiseksi, enkä voinut kieltäytyä. koska olen nyt työtön, niin minulla ei ole varaa pitää autoa, joten päätin antaa sen ilmaiseksi jollekin, joka sitä tarvitsee.”

Minä: ”Mistä arvasit minun haluavan autoa?”

Rauno: ”Sepä tässä merkillistä onkin. Rukoilin Herraa kertomaan, että kenelle Hän tahtoo minun antavan auton. Siitä saakka korvissani on soinut: ”Anna se L-lle!” kapinoin Herraa vastaan ja sanoin, että eihän L tarvitse autoa ja jos hän tarvitsisikin, niin onhan hänellä hyvä duuni ja voi ostaa mieleisensä auton. Koska Herran ääni sinusta korvissani ei ole vaimentunut kahteen viikkoon, niin päätin testata asian ja kutsuin sinut koeajamaan tämän auton!”

Minä: ”Kuulit ihan oikein Herran ääntä, sillä rukoilin tasan tarkkaan juuri tällaista autoa 1,5 kk sitten ja vain J-la tiesi asiasta!” (En kehdannut kertoa hänelle, että koska epäilin jo alusta alkaen koko rukouksen mielekkyyttä, niin siksi en hiiskunut sanaakaan kenellkään ihmiselle.)

Auto oli Ford Anglia, vuosimallia 1968, väriltään valkoinen, rekisteri-nro: AJU-721. Auto toimi loistavasti ja kun en enää tarvinnut sitä, niin annoin sen lahjaksi kahdelle pelastusarmeijan veljelle, jotka käyttivät sitä matkatessaan Etelä-Suomessa esittämässä monissa hengellisissä kokouksissa evankelioivaa filmiä nimeltä: ”Tuhlaajapoika.”

Tässä sulle merkillinen tositarina siitä, että Herra vastaa tällaiseenkin rukoukseen. HalleluYah!

- - -

Lisäksi mainittakoon, että minä puolestani olin ollut johdattamassa Raunoa uskon tielle muutamaa vuotta aiemmin...

- - -

Voit vapaasti kommentoida ja kysellä aiheeseen liittyvää. Voit myös kertoa saamistasi merkillisistä rukousvastauksistasi yhteiseksi rakentumiseksemme :)

Siunausta Yeshuassa!

26

1070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristuksessa

”Jos te pysytte minussa"

Jos sinut oli jo lapsena kasteessa liitetty Kristukseen (yksi kaste), miin miksi et pysynyt Kristuksessa, vaan annoit irroittaa itsesi tuosta uskosta antamalla kastaa itsesi toisen kerran?

• Lukiessani uskoontuloni jälkeen Raamattua huomasin, miten selkeästi evankeliumeissa ja Apostolien teoissa sekä lukuisissa UT:n kirjeissä opetetaan mikä on se YKSI uskoville tarkoitettu vesikaste. Totesin, että minua ei oltu kastettu lainkaan Raamatullisella vesikasteella, vaan jollakin epäpätevällä luopiokirkollisella korvikkeella.

Pyydän sinua huomioimaan sen totuuden, että ainoastaan Raamattua itsenäisesti lukemalla ilman yhdenkään ihmisen manipulointia tulin tähän selkeään johtopäätökseen. Rukoilin kammiossani Herraani sanoen: "Yeshua, jos täällä kaupungissa on sellainen srk, jossa todella kastetaan uskoon tulleet tällä lailla, kuin Apostolien Teoissa opetetaan, niin johdata minut sinne!"

Tuskin oli kulunut viikkoakaan, niin Yeshua kehoitti minua menemään erääseen X-srk:aan, joka oli mulle ollut siihen asti suuri kysymysmerkki ja joka silloin oli stadissa. Oli sunnuntai-ilta ja kas kummaa! Siellä Mr XZ kertoi, että sinä iltana on sananjulistuksen ja opetuksen jälkeen myös uskoon tulleiden kastetilaisuus.

Kuunneltuani tarkasti, miten hän perusteli uskovien kastamista ja millä tavalla kaste tullaan suorittamaan, nostin käteni ylös ja kysyin: "Saanko minäkin tulla tänä iltana kasteelle, sillä tämä asia on kirkastunut minulle täysin samalla tavalla, kuin te äsken opetitte?"

Olisitpa nähnyt Mr XZ:n ilmeen, häneltä meinasi pudota rillit silmiltä :)

Ensin hän sanoi: "Tällaista ei ole ennen vielä tapahtunut, että joku oma-aloitteisesti pyytää saada kasteen täällä!"

Hän sanoi suuren hämmennyksensä jälkeen: "No tottakai me voimme kastaa sinut veljeni, kunhan ensin suullasi tunnustat uskosi Yeshua Messiaaseen!" Sitten hän pyysi erästä uskonsisarta noutamaan kokoani olevat kastevaatteet kaapista. Muistan vielä miten kastaja Mr. XYZ kastoi minut sen jälkeen kun olin ensin suullani tunnustanut Yeshuan J-lan Pojaksi ja Herrakseni.

Mr.XYZ sanoi kastaessaan: " Yeshua HaMashiach'n käskystä ja oman suusi tunnustuksen perusteella uskostasi Häneen Vapahtajanasi ja Herranasi kastan sinut rakas uskova veljeni Adon Yeshua HaMashiach'n nimeen!"

Sitten kuului iso "molkskis", kun minut painettiin kokonaan hetkiseksi veden alle.

Muistan vielä, miten Mr. XY sanoi: "Hyvin pian tämän kasteen jälkeen te kaikki kastetut tulette kokemaan saman, mitä apostolit muinoin. Te tulette saamaan Pyhän Hengen lahjan pelastuksenne sinetiksi ja siinä yhteydessä teidät tullaan täyttämään voimallisesti Pyhällä Hengellä ja te tulette saamaan siitä merkiksi kielilläpuhumisen lahjan sekä todennäköisesti myös muita Pyhän Hengen armolahjoja.

Olkaa siis avoimella ja odottavalla mielellä ja pyrkikää olemaan puhdassydämiset kaikessa odottaessanne tämän J-lan valituille annetun lupauksen täyttymistä, älkääkä peljätkö mitä teille tulee tapahtumaan, sillä te todella muututte, kun Pyhä Henki tulee teihin!"

Totta hän myös puhui!
        Vain noin kk tämän jälkeen minulle tapahtui juuri niin. HalleluYah!

Se oli TODELLA ihmeellinen ilta! Kerron siitä joskus toiste. Ehkä sulle vasta sitten, kun sinä olet ollut ensin sillä YHDELLÄ Raamatullisella vesikasteella :)

PS. Jos on vaikea löytää kastepaikkaa ja kastajaa, niin olen aina valmis kuin partiopoika! Yhteystietoni löydät profiilistani "Yakov".

Sullekin toivotan suurta "molskista" ja apostolisia siunauksia Yeshuassa!

• näet

Matteuksen evankeliumi:
      6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Jätä luutot omasta hyvyydestäsi ja pyydä ,että löytäisit Elämän tien!

Yllättyisit ihmeesti, kun havaitsisit olleesi vielä väärässä tuon uskosi kanssa!

• aloituksen tekijä ei ole JUMALAN ANTAMASSA USKOSSA.

• jpp3

...sinulta, että oletko sunilaisia?

• näet
        jpp3 kirjoitti:

...sinulta, että oletko sunilaisia?

Suoraan kysymykseen kuuluu vastata suoraan.
        EN OLE.

Sunilaisuus on "matkalle jäänyttä" uskomista.
        Suni puhuu sitä toisille mikä pitäisi tehdä itse.

• näet kirjoitti:

Suoraan kysymykseen kuuluu vastata suoraan.
        EN OLE.

Sunilaisuus on "matkalle jäänyttä" uskomista.
        Suni puhuu sitä toisille mikä pitäisi tehdä itse.

ettet ole itsekkään tullut kohtaamaan Herraa Jeesusta.

• näet
        ArmiK kirjoitti:

ettet ole itsekkään tullut kohtaamaan Herraa Jeesusta.

Oman kokemisen mukaan ihmiset tyrkyttävät toisilleen liikaa pitkälle menevää neuvomista.
        Meidän kuuluisi olla rinnallakulkijoina ja tukijoina ei Saatanoilla piiskaileviä korpraaleja.
        Raamatun sana on Elämän leipää, ja jo 50-luvun lapsuuden kodissani kiellettiin leipäpalan käyttämistä tappeluvälineenä.

• näet kirjoitti:

Oman kokemisen mukaan ihmiset tyrkyttävät toisilleen liikaa pitkälle menevää neuvomista.
        Meidän kuuluisi olla rinnallakulkijoina ja tukijoina ei Saatanoilla piiskaileviä korpraaleja.
        Raamatun sana on Elämän leipää, ja jo 50-luvun lapsuuden kodissani kiellettiin leipäpalan käyttämistä tappeluvälineenä.

niinkuin tiedät miten on niiden laita jotka
        Jumalan Hengen omia ovat.

Mieti mitä hyödyttää valehdella, olet Jumalan oma
        kun et ole vielä Jumalan omaksi tullut.

• näet
        ArmiK kirjoitti:

niinkuin tiedät miten on niiden laita jotka
        Jumalan Hengen omia ovat.

Mieti mitä hyödyttää valehdella, olet Jumalan oma
        kun et ole vielä Jumalan omaksi tullut.

http://users.aristotle.net/~bhuie/2houses.htm

• ...julistanut luuloa omasta hyvyydestäni. Tahdon alleviivata sitä apostolista totuutta, ettei sen kummemmin minun kuin muinoin kaimani apostoli Paavalinkaan lihassa ole asunut eikä asu mitään hyvää, eí sitten kerrassan mitään!

Sensijaan kerskaan ainoastaan Yeshuasta, että Hänessä asuu J-luuden koko täyteys ja Hänestä on minun ylistyslauluni muukalaisuuteni majoissa, tässä hauraassa savimajassa, josta vapauduttuani pääsemään Vapahtajani luokse laulamaan ikuista kiitoslaulua Karitsalle, joka on minutkin verellään ostanut vapaaksi perkeleen pauloista ikuisiksi ajoiksi!

HALLELUYAH!

Uskoa ja siunausta Yeshuassa!

• ArmiK kirjoitti:

aloituksen tekijä ei ole JUMALAN ANTAMASSA USKOSSA.

Perustele Raamatulla, Odotan...

• näet

Minä tulin myös "uskoon" 14 vuotiaana ja olin siinä luulossa 40vuotta.
      Kun elämässä tuli todelliset vaikeudet n. 15 vuotta sitten, jätin elämäni asioiden ajajan tehtävän kokonaan Kristukselle ja ihmeekseni havaitsin kuinka paljon korjattavaa minussa oli.
      Olen myös uudelleenkastettu, mutta sekin asia selvisi uudella tavalla.
      Nyt Herra kasvattaa joka päivä oppimaan lisää, ja kaikki on erilaista kuin luulouskovaisena ollessani.
      Olen seurannut taannoista kirjoitteluasi, ja näen jo nyt, että olet ollut opetuksessa oikeaan suuntaan, mutta jätä kaikkien asioiden opetus Kristukselle, niin Hän johtaa sinun asiasi oikeaan järjestykseen kaikessa.
      Siunausta sinulle!

• Kuten kerroit, voi uskova luulla kauankin erheellisesti asioista, jotka Herra armossaan valaisee ajallaan toisenlaisiksi, kuin miltä ne alussa näyttivät.

Paljon tässä vaikuttavat olosuhteet ja ne ihmiset, jotka kykenevät omilla mielipiteillään muokkaamaan nuoren uskovan käsityksiä mieleisekseen, vaikkakin usein Raamatun opetuksista erkaneviksi.

Muistan, miten moni hyvä ja palava uskonystäväni eksyi ns. "Jesus only"-oppiin, koska eivät olleet kyllin varovaisia ja UT:n opetuksille kuuliaisia. He ovat 35 vuoden jälkeenkin yhä tuon turmiollisen opin kahleissa, valitettavasti!

Voin kertoa omasta kokemuksestani sen, että koska olen jo alusta alkaen vieroksunut muunlaista opetusta, kuin mikä voidaan aukottomasti Raamatulla perustella, niin olen saanut armon välttyä eksymästä harhakäsityksiin kristinopin peruskäsitteissä.

Tästä en ota mitään kunniaa itselleni, vaan annan sen kokoaan Yeshualle, joka on Hyvä Paimeneni. Hän on Oppimestarini, Vapahtajani ja Herrani, Elävän J-lan Poika ja rakastan Häntä enemmän kuin ketään ihmistä tässä maailmassa ja tulevassa! Hänestä jo Mooses kirjoitti mahtavasti sanoen: (5.Moos.33:2-3)

"2. hän sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli.

3. Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi."

Mitä tulee 'opettamiseen', voin kertoa sulle pienen salaisuuden: Herra on armoittanut minut sellaiseen tehtävään. Myönnän sen, ettem ole sen suhteen lähelläkään täydellistä! Olisi siunattua sinullekin, jos rukoilisit puolestani sen suhteen. Kiitos!

(PS. Myös minä mielelläni muistan sinua rukouksin niissä asioissa, joissa kaipaat esirukousta...)

Siunausta Yeshuassa!

• näet
        Yakov kirjoitti:

Kuten kerroit, voi uskova luulla kauankin erheellisesti asioista, jotka Herra armossaan valaisee ajallaan toisenlaisiksi, kuin miltä ne alussa näyttivät.

Paljon tässä vaikuttavat olosuhteet ja ne ihmiset, jotka kykenevät omilla mielipiteillään muokkaamaan nuoren uskovan käsityksiä mieleisekseen, vaikkakin usein Raamatun opetuksista erkaneviksi.

Muistan, miten moni hyvä ja palava uskonystäväni eksyi ns. "Jesus only"-oppiin, koska eivät olleet kyllin varovaisia ja UT:n opetuksille kuuliaisia. He ovat 35 vuoden jälkeenkin yhä tuon turmiollisen opin kahleissa, valitettavasti!

Voin kertoa omasta kokemuksestani sen, että koska olen jo alusta alkaen vieroksunut muunlaista opetusta, kuin mikä voidaan aukottomasti Raamatulla perustella, niin olen saanut armon välttyä eksymästä harhakäsityksiin kristinopin peruskäsitteissä.

Tästä en ota mitään kunniaa itselleni, vaan annan sen kokoaan Yeshualle, joka on Hyvä Paimeneni. Hän on Oppimestarini, Vapahtajani ja Herrani, Elävän J-lan Poika ja rakastan Häntä enemmän kuin ketään ihmistä tässä maailmassa ja tulevassa! Hänestä jo Mooses kirjoitti mahtavasti sanoen: (5.Moos.33:2-3)

"2. hän sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli.

3. Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi."

Mitä tulee 'opettamiseen', voin kertoa sulle pienen salaisuuden: Herra on armoittanut minut sellaiseen tehtävään. Myönnän sen, ettem ole sen suhteen lähelläkään täydellistä! Olisi siunattua sinullekin, jos rukoilisit puolestani sen suhteen. Kiitos!

(PS. Myös minä mielelläni muistan sinua rukouksin niissä asioissa, joissa kaipaat esirukousta...)

Siunausta Yeshuassa!

Tarkoitukseni ei ole mitätöidä sinun uskoasi.
        Päinvastoin olla siinä veljellisesti rinnalla.
        Siksi kerroin omastani.
        Monet asiat eivät ole niin kuin itse ne tulkitsemme.
        Vaikka itse tapahtuma on ihan tottakin, niinkuin kohdallasi uskon olleen.
        Itsekin olen monasti tulkinnut asiat aluksi toisin kuin miten ne lopuksi ovat asettuneet.
        Oma elämäni on ihmeitä täynnään, mutta olen tullut samaan loppupäätelmään kuin Paavalikin omissaan.

Toinen kirje korinttilaisille 12
        1. Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        2. Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        3. Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -
        4. temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
        5. Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
        6. Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.
        7. Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Kuten voinet todeta, Paavalilla oli paljon näkyjä joilla häntä ITSEÄÄN opetettiin, mutta joita Paavali ei sellaisenaan kertonut muille.
        Samoin olen minäkin omat kokemiseni ymmärtänyt!
        Siunausta sinullekin!

• näet kirjoitti:

Tarkoitukseni ei ole mitätöidä sinun uskoasi.
        Päinvastoin olla siinä veljellisesti rinnalla.
        Siksi kerroin omastani.
        Monet asiat eivät ole niin kuin itse ne tulkitsemme.
        Vaikka itse tapahtuma on ihan tottakin, niinkuin kohdallasi uskon olleen.
        Itsekin olen monasti tulkinnut asiat aluksi toisin kuin miten ne lopuksi ovat asettuneet.
        Oma elämäni on ihmeitä täynnään, mutta olen tullut samaan loppupäätelmään kuin Paavalikin omissaan.

Toinen kirje korinttilaisille 12
        1. Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        2. Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        3. Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -
        4. temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
        5. Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
        6. Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.
        7. Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Kuten voinet todeta, Paavalilla oli paljon näkyjä joilla häntä ITSEÄÄN opetettiin, mutta joita Paavali ei sellaisenaan kertonut muille.
        Samoin olen minäkin omat kokemiseni ymmärtänyt!
        Siunausta sinullekin!

...apostoli Paavalin opetuksista, että J-la tahtoo meidän kertovan toinen toisillemme niistä suurista teoista, joita Hän on meille tehnyt, että ne olisivat OPETUKSEKSI myös muille uskoville. (1.Kor.14:26)

"Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä OPETUS, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi."

Siunausta Yeshuassa!

• sanoistasi

Siunausta!

• ...sinulle rakennukseksi!

Siunausta sulle Herramme, rakentaja-puuseppä Yeshuan seurassa!

• Lähinnä ottaa kupoliin nuo sinun juttusi. Tulee mieleen jonkun lahkon lipeväkielinen julistaja joka hämmentää ihmisten ajatuksia ihmeellisillä tarinoillaan. Ei muuta.

• ...ihan käytännössä. Voisit yllättyä ikihyviksesi!

En loukkaannu mielipiteestäsi, sillä minut on jo niin monessa sopassa keitetty, että olen jo tottunut siihen. Sitäpaitsi kukapa rohkea Sananjulistaja ei herättäisi ristiriitaisia tunteita niissä ihmisissä, jotka ovat tottuneet 'sovinnaisiin, yleisesti vallitseviin uskonkäsityksiin ja kompromisseihin'.

En kuitenkaan luokittele sinua, ystäväni yhteenkään noista ryhmistä, sillä en tunne sinua riittävästi ja lisäksi kartan luokittelemasta ketään uskonystävää ylipäänsä mitenkään. Tiedän, ettei maan päältä löydy tasan tarkkaan kahta kaikessa 100%:sti samalla tavalla Raamattuun uskovaa, sillä olemme kaikki tavalla tai toisella vajavaisia niin kauan kuin täällä ajassa vaellamme.

Saakoon Yeshuan Valkeus valaista tietäsi!

• Kyllä tälle palstalle kannattaa kirjoittaa uskon Hengessä.

Siinä määrin saastunutta enimmäkseen on palstan 'anti',
      että foorumille kipeästi kaivataan sellaisia viestejä,
      jotka saavat aikaan 'kiitosta Jumalan kunniaksi'.

2.Kor. 4:13-15
      "Mutta koska meillä on sama uskon Henki,
      niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun",
      niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,

tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen,
      on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa
      ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.

Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että
      aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan
      yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi."

• Olen todennut saman seikan. Mielestäni paras tapa onkin osoittaa esimerkkillään, millaisella tavalla ja millaisista asioista on rakentavaa keskustella. Pyrin karttamaan kiistelyjä, mutta toisinaan on tarpeen siitä välittämättä kertoa asioiden oikea laita, vaikka jo edeltä tietää voimakkaiden tunteiden nousevan, kuin valtameren aallot. Mutta Yeshualta vain sana ja myrsky tyyntyy :)

Olen aina suuresti virvoittunut saadessani kuulla uskonystävieni erilaisista hengellisistä kokemuksista ja opetuksista Yeshuaa seuratessaan. Nehän eivät suinkaan aina ole meille mieluisia, sillä onhan kurituskin toisinaan tarpeen tullaksemme osallisiksi Hänen pyhyydestään. Siitäkin kiitän Herraa näin jälkikäteen. HalleluYah!

Siunausta elämääsi Yeshuan johdatuksessa!

• 2 Timoteukselle 4:3-4

Tulee näet aika jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja.

Nämä kertomukset mitä tuot tänne ovat juuri näitä taruja. En sano, ettetkö olisi kokenut niitä oikeasti, mutta niillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Ne miellyttävät ihmistä, ovat kuin jotain satuja. Ihmeellisiä taruja. Juuri sellaisia, mitä ihmiset haluavat kuulla.

• kertokaa Jumalan

suurista ihmeistä.

• kertokaa Jumalan kirjoitti:

suurista ihmeistä.

...kirjoitettu on: (Ps.96:1-2 eritoten jae 3)

"2. Laulakaa Herralle, ylistäkää hänen nimeänsä. Julistakaa päivästä päivään hänen pelastustekojansa,

3. ilmoittakaa pakanain seassa hänen kunniaansa, hänen IHMEITÄNSÄ kaikkien kansojen seassa.

4. Sillä Herra on suuri ja sangen ylistettävä, hän on peljättävä yli kaikkien jumalain."

- - -

Muistan hyvin, että kun kertomuksessani mainittu uskonveli Hannu (joka oli kiertoajelulla kyydissäni) sai tietää, miten uskonrukoukseni oli toiminut, niin hänkin rohkaistui rukoilemaan Herralta SUURIA (kuten Raamatussa kehoitetaan) ja sai muutaman kuukauden kuluttua itsekin kokea ihmeellisen rukousvastauksen: Hän sai lähes tuliterän valkoisen mersun ihan pilkkahinnalla!

Oli tarpeen kertoa tämä, sillä J-la todella rakastaa meitä KAIKKIA ja tahtoo tehdä meidät KAIKKI onnellisiksi monin eri tavoin. Tosiasia on, että saatana pitää kyllä siitä huolen, että meillä kaikilla Yeshuaan uskovilla on erittäin paljon vaikeuksia elämässämme ja siksi on oikein tervetullutta saada kokea toisinaan tällaista Herran suoranaista hemmoittelua!

HALLELUYAH!

Suokoon Yeshua sinun elämääsi SUURIA armonsa ihmeitä meille muillekin kerrottavaksi! Amen!

• ...uskovien tulisi lainkaan kertoa J-lan ihmeellisistä teoista nykyajassa?

Eivätkö juuri ne todista Hänestä, että Hän on iäti sama, hyvä ja laupias J-la, joka rakastaa kaikkia lapsiaan ja suo meille välillä ihania keidashetkiä monien tuskien ja ahdistuksienkin keskellä?

Siunausta Hänessä, joka on iäti sama, Yeshuassa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4721
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      512
      2486
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      144
      2055
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1999
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1606
    6. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      18
      1536
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      108
      1057
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      125
      863
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe