Lämpökuitit haalenee..

apua miten kirjanpitoon?

Vanhat lämpökuitit on ihan haalistuneet, just ja just saa mitään selvää.. kopiointi/skannaus voisi pelastaa mutta hirveä duuni!

kuulin jostain että kuitteja saa "vahvistaa" itse kuulakärkikynällä jos ne on haalistuneita, mutta kuulostaa oudolta.. tietääkö kukaan saako näin tehdä? lähinnä tietysti kiinnostaa mahd. verotarkastuksen yhteydessä että kelpaako verottajalle sellaiset kuitit.

entä jos kuitti on niin haalistunut että siitä ei näe enää mitään?

9

2000

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuoreeltaan

summaltaan suuremmista kuiteista kopion ja nidon alkuperäisen siihen kiinni, jotkut yritykset laittavat kuittiin leiman ja sen alle voit kirjoittaa käsin summan.

Tuskin verotarkastuksessa yksi haalistunut kuitti herättää epäilyksiä, mutta aika hyvän selityksen saisit keksiä jos puolet kuiteista olisi "haalistunut".

• näy

tiliotteissa?

Voit yrittää pyytää uudet kuitit toisilta osapuolilta, saattaa sitten maksaa lisää.

Tuo "vahvistaminen" kuullostaa varmalta tieltä käräjille....

• rappeutuu

En kyllä pysy ymmärtämään, miten tuollaiset menettelyt on yleisesti hyväksytty kaupankäynnissä. Ihan sama asia, jos sopimukset kirjoitettaisiin valon vaikutuksesta haalistuvalla aineella.

• ihmettelen..

tämä vastaaja osui juuri hakemaani pointtiin - eli onko se minun vastuullani kopioida saamani kuitti jotta siitä saa vuosienkin päästä selvää...

Kyse tietysti käteiskuiteista tässä tapauksessa, siksi ne eivät luonnollisesti näy tiliotteella.

Kyse ei ollut siitä että mitä "selityksiä" minun pitää "keksiä" verottajalle "haalistuneista" kuiteista vaan kysymykseni oli, että pitääkö minun nyt alkaa niitä skannata kun vielä jotain hämärästi näkyy, yritin kysyä että onko tästä joku lakipykälä olemassa tms. miten toimia.

Uudet kuitit alan varmasti tästä eteenpäin kopioimaan saman tien, mutta nyt kyse oli 1-2 vuoden takaisista kuiteista jotka sain vanhalta kirjanpitäjältä ja huomasin että ne olivat jo haalistuneet.

• kopioida?
        ihmettelen.. kirjoitti:

tämä vastaaja osui juuri hakemaani pointtiin - eli onko se minun vastuullani kopioida saamani kuitti jotta siitä saa vuosienkin päästä selvää...

Kyse tietysti käteiskuiteista tässä tapauksessa, siksi ne eivät luonnollisesti näy tiliotteella.

Kyse ei ollut siitä että mitä "selityksiä" minun pitää "keksiä" verottajalle "haalistuneista" kuiteista vaan kysymykseni oli, että pitääkö minun nyt alkaa niitä skannata kun vielä jotain hämärästi näkyy, yritin kysyä että onko tästä joku lakipykälä olemassa tms. miten toimia.

Uudet kuitit alan varmasti tästä eteenpäin kopioimaan saman tien, mutta nyt kyse oli 1-2 vuoden takaisista kuiteista jotka sain vanhalta kirjanpitäjältä ja huomasin että ne olivat jo haalistuneet.

Mietein sellaista, että jos käyttää kirjanpitäjää, pitäisikö hänen kopioida haalistuvat kuitit? Jos käyttää tilitoimistoa kirjanpitoon, ja tulee verotarkastus, ja kuitit ovat haalistuneet, eikö kirjanpitäjän olisi pitänyt kopioida haalistuvat kuitit? Vai pitääkö sellainenkin itse tarkistaa onko kirjanpitäjä sellaisen työn tehnyt? Pitääköhän tällaista kopiointia erikseen pyytää tilitoimistolta?
        t: Ensimmäistä vuottaan yrittävä, enkä tiedä ovatkohan tilitoimistossa kopioineet minun haalistuvia kuittejani?!!

• eivät
        kopioida? kirjoitti:

Mietein sellaista, että jos käyttää kirjanpitäjää, pitäisikö hänen kopioida haalistuvat kuitit? Jos käyttää tilitoimistoa kirjanpitoon, ja tulee verotarkastus, ja kuitit ovat haalistuneet, eikö kirjanpitäjän olisi pitänyt kopioida haalistuvat kuitit? Vai pitääkö sellainenkin itse tarkistaa onko kirjanpitäjä sellaisen työn tehnyt? Pitääköhän tällaista kopiointia erikseen pyytää tilitoimistolta?
        t: Ensimmäistä vuottaan yrittävä, enkä tiedä ovatkohan tilitoimistossa kopioineet minun haalistuvia kuittejani?!!

ole käteiskuiteistasi kopioita ottaneet. Eri asia on, jos olet erikseen sopinut tällaisesta palvelusta. Siinä tapauksessa varmaankin veloittavat sinulta lisää kuittien kopioinnista.

Eli periaatteessa on sinun päätöksesi haluatko tuhlata aikaa ja säästää rahaa kopioidessasi pikkukuittejasi vai säästätkö aikaasi ja maksat tilitoimistollesi sen homman tekemisestä.

Minkä hintaista yrittäjän aika on? :)

• saattaa tepsiä

Silitysrauta voi tepsiä, käytä yhden pisteen lämmöllä rautaa paperin nurjalla puolella *todella* nopeasti. Kannattaa harjoitella ensin johonkin mitättömään kuittiin. Jos jätät raudan yhtään pitemmäksi aikaa, paperi mustuu lukemattomaksi.

• kuittimestari

Sytkärin liekkiä pitää ehkä noin viiden sentin päässä kuitin takapuolesta niin alkaa näkyynhaalistunut teksti valkosella mustaa taustaa vasten

• Microsoft rules

Lumian uudet hirviökamerat infrasensoreillansa saa kepeesti tekstit esille vanhoista haalenneistakin kuiteista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2638
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45