Mitä teoria kokeeseen mukaan?

opetuslupalainen

Eli, mitä pitää olla teoria kokeessa mukana?
Kysyin ajovarmalta kun sinne soitin niin sanoi vaan että opetuslupa ohjeistuksessa lukee, mutta yritin selata niin en löytäny, oli ainoastaan vaan että mitkä lappuset pitää olla ajokokeessa...

18

6002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukaan

15€, henkkarit ja tutkintotodistus.

• Kiki  

Äläs nyt tyttö kiusaa, toki teoriakokeen osuus maksaa 15€, mutta samalla maksetaan myöskin ajokoe, joka on 33€.

Eli mukaan otetaan:

Rahaa: 48€
        Henkilöllisyystodistus, esim. alempi ajokortti
        Ja se lappu mihin on merkattu opintokokonaisuudet.

Uusintakokeisiin sitten otetaan mukaan vaan 15€, mutta se onkin sitten toinen tarina....

• Kiki Kiki
        Kiki   kirjoitti:

Äläs nyt tyttö kiusaa, toki teoriakokeen osuus maksaa 15€, mutta samalla maksetaan myöskin ajokoe, joka on 33€.

Eli mukaan otetaan:

Rahaa: 48€
        Henkilöllisyystodistus, esim. alempi ajokortti
        Ja se lappu mihin on merkattu opintokokonaisuudet.

Uusintakokeisiin sitten otetaan mukaan vaan 15€, mutta se onkin sitten toinen tarina....

Kuljettajantutkinto maksaa yhteensä 48€, mut edellinen kyseli mitä teoriakokeeseen mukaan.
        Teoriakoehan maksaa 15€ ja sen voi maksaa erikseen.
        Siis hyvä Kiki teoriakoe 15€ ja ajokoe 33€.
        Hups!

• ....
        Kiki Kiki kirjoitti:

Kuljettajantutkinto maksaa yhteensä 48€, mut edellinen kyseli mitä teoriakokeeseen mukaan.
        Teoriakoehan maksaa 15€ ja sen voi maksaa erikseen.
        Siis hyvä Kiki teoriakoe 15€ ja ajokoe 33€.
        Hups!

ei multa vaan teoriakokeeseen mennessäni kysytty haluanko maksaa samaan vai erikseen.vaan samaan aikaan piti maksaa ja etukäteen vielä ilmoitettiin että maksaa sen 48e kun ajokoe maksetaan samalla...

• Kiki  
        .... kirjoitti:

ei multa vaan teoriakokeeseen mennessäni kysytty haluanko maksaa samaan vai erikseen.vaan samaan aikaan piti maksaa ja etukäteen vielä ilmoitettiin että maksaa sen 48e kun ajokoe maksetaan samalla...

Nimimerkki Kiki Kiki vittuuntui vaan kun olin oikeassa, ja hän väärässä :)

Mut siis ekala toeriakoekerralla maksetaan se 48€, eli ei voi maksaa "osissa"

• Pertti Lärvi
        Kiki   kirjoitti:

Nimimerkki Kiki Kiki vittuuntui vaan kun olin oikeassa, ja hän väärässä :)

Mut siis ekala toeriakoekerralla maksetaan se 48€, eli ei voi maksaa "osissa"

Oletkos kysynyt asiaa Ajovarman toimistosta, vai mistä olet kuullut että pitää AINA maksaa yhdessä? Faktaa kehiin mielellään, kiitos. Yleensä ne maksetaan aina yhdessä, ja autokoulussa aina neuvotaan ottamaan raha molempiin maksuihin (ajokoe ja teoriakoe) mukaan, se on totta. Mutta tämä ei vielä kerro, että ne on PAKKO maksaa yhdessä.

• Kiki  
        Pertti Lärvi kirjoitti:

Oletkos kysynyt asiaa Ajovarman toimistosta, vai mistä olet kuullut että pitää AINA maksaa yhdessä? Faktaa kehiin mielellään, kiitos. Yleensä ne maksetaan aina yhdessä, ja autokoulussa aina neuvotaan ottamaan raha molempiin maksuihin (ajokoe ja teoriakoe) mukaan, se on totta. Mutta tämä ei vielä kerro, että ne on PAKKO maksaa yhdessä.

Että jos inssi alkaa sen jälkeen kun toimipaikka on mennyt jo kiinni, niin luuletko että inssillä olisi mukana joku kassa :)

Ja kyllä se nyt on aivan selvä asia että ne pitää maksaa ekalla kerralla kumpikin.

• Pertti Lärvi
        Kiki   kirjoitti:

Että jos inssi alkaa sen jälkeen kun toimipaikka on mennyt jo kiinni, niin luuletko että inssillä olisi mukana joku kassa :)

Ja kyllä se nyt on aivan selvä asia että ne pitää maksaa ekalla kerralla kumpikin.

"Ja kyllä se nyt on aivan selvä asia että ne pitää maksaa ekalla kerralla kumpikin."

Laitoinpa Ajovarmalle asiasta kysymyksen, koska et itse siihen kykene, ja katsotaan että mitä ne sieltä vastaavat. En kyllä suoraan usko sinun juttuasi, ennenkuin olen saanut Ajovarman vastauksen.

"Että jos inssi alkaa sen jälkeen kun toimipaikka on mennyt jo kiinni"

Missä päin on inssejä sen jälkeen, kun paikka on mennyt kiinni? Jälleen kerran, haluaisin saada linkkiä tänne, ja mielellään sitten virallisemmasta paikasta.

http://www.ajovarma.fi/fi/ajovarma/toimipisteet/satakunta.php
        Käyppäs esimerkin vuoksi tuolta katsomassa, että mihinkä aikaan mahdetaan niitä inssejä järjestää ;)

• Kiki  
        Pertti Lärvi kirjoitti:

"Ja kyllä se nyt on aivan selvä asia että ne pitää maksaa ekalla kerralla kumpikin."

Laitoinpa Ajovarmalle asiasta kysymyksen, koska et itse siihen kykene, ja katsotaan että mitä ne sieltä vastaavat. En kyllä suoraan usko sinun juttuasi, ennenkuin olen saanut Ajovarman vastauksen.

"Että jos inssi alkaa sen jälkeen kun toimipaikka on mennyt jo kiinni"

Missä päin on inssejä sen jälkeen, kun paikka on mennyt kiinni? Jälleen kerran, haluaisin saada linkkiä tänne, ja mielellään sitten virallisemmasta paikasta.

http://www.ajovarma.fi/fi/ajovarma/toimipisteet/satakunta.php
        Käyppäs esimerkin vuoksi tuolta katsomassa, että mihinkä aikaan mahdetaan niitä inssejä järjestää ;)

Mullakin oli inssi 17.7.07 klo 17:00, ja se paikkahan menee kiinni viideltä, ja olipa yhdellä ämmällä samana päivänä inssi klo 19:00, koska eihän inssissä sinne taloon mitään asiaa ole

• Pertti Lärvi
        Kiki   kirjoitti:

Mullakin oli inssi 17.7.07 klo 17:00, ja se paikkahan menee kiinni viideltä, ja olipa yhdellä ämmällä samana päivänä inssi klo 19:00, koska eihän inssissä sinne taloon mitään asiaa ole

Perustele ensikerralla tarkemmin väitteesi. Laitoin jo sulle linkin, missä on kerrottu niistä ajankohdista, milloinka inssi järjestetään.
        Esimerkiksi Kokemäellä ma-pe 9.00-17.00. Laita jotakin todisteita siitä, että sulla on ollut inssi klo 17, tai no vielä vähemmän uskon sitä, että toisella oli klo 19. Vaikka ei siinä sisällä siellä puljussa tarvitse käydä, toki mä sen tiedän.

"Kaipa sitten kesällä on kesäaikataulut"
        Noin sanoit aikaisemmin, toki luin sen. Enpä ole tuosta ennen kuullutkaan, että olisiko Ajovarmalla noin. Täytyypä katsoa että onko missään virallisessa paikassa noin sanottu, ennenkuin sua uskon. Mutta edelleen, kyllä inssin ja teoriakokeen voi maksaa erikseenkin :)

• Kiki  
        Pertti Lärvi kirjoitti:

Perustele ensikerralla tarkemmin väitteesi. Laitoin jo sulle linkin, missä on kerrottu niistä ajankohdista, milloinka inssi järjestetään.
        Esimerkiksi Kokemäellä ma-pe 9.00-17.00. Laita jotakin todisteita siitä, että sulla on ollut inssi klo 17, tai no vielä vähemmän uskon sitä, että toisella oli klo 19. Vaikka ei siinä sisällä siellä puljussa tarvitse käydä, toki mä sen tiedän.

"Kaipa sitten kesällä on kesäaikataulut"
        Noin sanoit aikaisemmin, toki luin sen. Enpä ole tuosta ennen kuullutkaan, että olisiko Ajovarmalla noin. Täytyypä katsoa että onko missään virallisessa paikassa noin sanottu, ennenkuin sua uskon. Mutta edelleen, kyllä inssin ja teoriakokeen voi maksaa erikseenkin :)

Muistaakseni ei inssin arviointikaavakeessa, tai opintokokoniauuslapuissa lue koska se ajokoe oli :)

• Kiki  
        Kiki   kirjoitti:

Muistaakseni ei inssin arviointikaavakeessa, tai opintokokoniauuslapuissa lue koska se ajokoe oli :)

Että se oli 17.07.07 mutta ei lue että se oli 17:00

• Pertti Lärvi
        Kiki   kirjoitti:

Että se oli 17.07.07 mutta ei lue että se oli 17:00

Totta on, että kellonaikaa ei siinä arviointilapussa lue, vaan toi päivämäärä, piti oikein tarkistaa omasta inssin arviointilapusta. Voit sitten oma aloitteisesti kaivella jostain jotain muita todisteita tuosta asiasta :)

• Kiki  
        Pertti Lärvi kirjoitti:

Totta on, että kellonaikaa ei siinä arviointilapussa lue, vaan toi päivämäärä, piti oikein tarkistaa omasta inssin arviointilapusta. Voit sitten oma aloitteisesti kaivella jostain jotain muita todisteita tuosta asiasta :)

Jos joku välttämättä haluaa tietää että Kikin inssi oli 17.07.07 17:00 niin voi vaikka soittaa Turun ajovarmaan ja kysyä oliko silloin ajo, ja voi kanssa kysyä oliko samana päivänä klo 19 ajo.

Mua ei vähempää vois kiinnostaa vaikka muut joutisi inssiajoon kello 08:00, ja vaikka autokouluun tulisi pakolliseksi, 30 teoriatuntia, pitäisi suorittaa 8 tunnin "auton perusrakenne" kurssi jossain, vähintään 500km ajoa tai 40 ajokertaa, kumpi nyt ekaksi tulee täyteen, lisää erityisehtoa, riippuen siis inssi-ajoneuvosta, erityisehtova voisi olla vaikkapa ohjaustehostin, ABS-jarrut, ajovakautusjärjestelmä ja etu/neliveto. Koska noi ei koskisi minua, ja EVVVK muut.

Mutta vimpassa ideassa on aikalailla ideaa, eli nykyjään saa ajaa inssiajon 2007 vm 50000€ autolla ja saa ajaa 60 luvun paskaa. mutta varos vaan jos ajat inssin 60 luvun automaatilla, niin et saa ajaa sitä vm 2007 manuaali, tämä laki on vielä tyhmempi kuin HF-laki, jolle ei ole MITÄÄN perusteita

• Hups

Turun ajovarmassa otetaan tutkintoja vastaa kello 8-16 välisenä aikana, joten ajokoe kello 17 ja 19??
      Ja tiedoksi kokeet voi maksaa erikseen suositellaan maksettavaksi yhdessä. EI PAKOLLISTA.

• Kiki  

Niin, mutta mulla siis viideltä, ja ämmällä oli seittemältä, ja siis pitää maksaa samassa

• Hups
        Kiki   kirjoitti:

Niin, mutta mulla siis viideltä, ja ämmällä oli seittemältä, ja siis pitää maksaa samassa

Tai sit ei. Paitsi et ne oli silloin kesälomalla.

• Kiki  
        Hups kirjoitti:

Tai sit ei. Paitsi et ne oli silloin kesälomalla.

Poliisitkin oli heinäkuun kesälomalla, joten sovittiin ettei lakia rikota kesälomalla ollenkaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33