TAHDOTKO VÄLTTYÄ 2IANKAIKKISELTA RANGAISTUKSELTA"?
Sirkka-Iita kirjoitti vastikään, että
"Jumala luo uutta". Kiitos! Kristuksen hartain
toive onkin saada luoda uutta lapsosissaan.
Tutkivan tuomionkin ankarilta silmiltä vältyt
vain suostumalla uudistumaan mieleltäsi - alati.
Tällä lailla:
1. Kor. 11:31
Jos me itse tutkisimme itseämme, emme joutuisi tuomittaviksi.
Kun nääs itse tuomitsemme itsemme ja ojentaudumme
tiedossamme olevan totuuden mukaisesti, ei ole enää mitään, mistä tuomio tulisi.
SOVITUS ON JO TOTEUTETTU, mutta se on otettava
vastaan, jos mielii välttyä tutkivalta tuomiolta.
Ellet tutki itseäsi, että mikä vaatii sovitusta - mitenkäs silloin voisikaan armo käydä oikeudesta?!?
Kun i t s e tuomitsen väärät ajatukseni, vältyn vääriltä töiltä.
VOIHAN SEN SANOA TOISINKIN
Ano ylhäältä rakkautta! Rakkaus on kekseliäs ja suo riittävästi viisautta elämän tilanteeseen.
Rakasta - ja tee mitä tahdot!
Sillä täynnä rakkautta toimit yleensä oikein.
Rakastava tahto yhtyy Jumalan tahtoon.
ELLET NOUDATA NOITA RAAMATULLISIA NEUVOJA - KERRON, MITEN SINUN KÄY
Lakiin jos tuijotat, se pettää, sillä laki ei
paljasta sinulle sydämesi tilaa ja pimeyttä.
Se ei varoita rakkaudettomuudesta kanssaihmistä
kohtaan, ei katkeruuden juuria paljasta, ei ylpeyttä, ei kateutta - ei mitään, mistä Sana
varoittaa.
Yllätyt tutkivan tuomion edessä jopa
LAIMINLYÖNNEISTÄSI! Olethan lähinnä kieltoja seurannut, etkä Jeesusta.
41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, IKUISEEN tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
[Matt. 7:23 | Mark. 9:48; Juud. 7; Ilm. 20:10,15]
42 MINUN oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme SINUT nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet TEKEMÄTTÄ yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
46 "Ja niin he lähtevät, toiset IANKAIKKISEEN rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
[DANIEL 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]
TUTKIVA TUOMIO EI NÄINOLLEN TARKOITA TEKEMISIÄ VAAN TEKEMÄTTÄ J Ä T T Ä M I S I Ä !
Näin VÄLTÄT tutkivan tuomion!
7
162
Vastaukset
1.Piet. 1:21-23 - VILPITTÖMYYS ON PERSUTUS
21 Jotka HÄNEN KAUTTANSA uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa VILPITTÖMÄÄN veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän SANAN KAUTTA.
Psalmi 139:23-24 - TUOMITSE OMA SYDÄMESI!
23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Hepr 4:11-13 - SYDÄMEN AJATUKSISTA TUOMIO TULEE
Hpr.4:11 Pyrkikäämme siis kaikin voimin tuohon lepoon, ettei yksikään lankeaisi seuraamaan noiden niskoittelijoiden esimerkkiä ja sen vuoksi jäisi taipaleelle.
12 Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.
[Ef. 6:17; Ilm. 1:16]
13 Jumalalta ei voi salata mitään. Kaikki, mikä on luotu, on avointa ja alastonta hänelle, jolle meidän on tehtävä tili.
[Ps. 33:13-15, 139:1-5]
Matt. 9:13 - V a i n LAUPIAS SAA LAUPEUDEN
Menkää ja tutkikaa, mitä tämä tarkoittaa: 'Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja.' En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."
[Hoos. 6:6 ; Matt. 12:7 | Luuk. 19:10; 1. Tim. 1:15]
Jaak 2:12-13
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
[Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.
[Matt. 5:7 ]
"Nöyryys ja hiljaisuus on valtansa salaisuus"
- toivorikasta adventtiaikaa!- Tapahtuu
Aivan niin - sydämestä pahat ajatukset lähtevät.
2. Timoteuskirje 2.
1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Sapattikuoreen sisältöä!USKON, että kolmella-enkelillä on hyvä tarkoitus kirjoittelussaan. Ja se tekee tehtävänsä. Kiitos!
Minun isoisäni oli kova ryyppäämään. Lapsia teki
ison liudan, mutta yksikään ei juonut eikä ryypännyt, ei milloinkaan.
Meille lapsenlapsille kerrottiin, että isoisän tarkoitus oli PELOTELLA lapsensa ja lapsenlapset
kauas alkoholin käytöstä. Se onnistuikin täydellisesti - olkoot tarina totta tai ei.
Uskon, että kolmen-enkelin tarkoitus kirjoituksillaan on PELOTELLA sielut kauas Ellen G Whiten opetuksista - kertomalla sekavia ja kauhuntäyteisiä juttuja tällä palstalla.
Kukapa sellaiseen sapattisdinettisoppaan nokkansa laittaisi enää. Kun alati joudumme oikomaan ja sillä lailla tuomaan esiin helmiä ja aarteita
Jumalan Sanasta - kumotaksemme kolmen-enkelin
tarinat.
Joudumme pakostakin perustautumaan YKSIN RAAMATTUUN, jotta sanomamme olisi luotettava ja vakuuttava! Joudumme tuomaan esiin koko Raamatun totuuden. Mitään lisäämättä tahi pois jättämättä.
Olemme pakotetut ulkonaisten asiain sijasta paneutumaan sisimmäön ihmisen asioihin.
Jatka tuota hyvää kirjoitustyötäsi, kolme-enkeliä!
- UnaFortuna
Tuomiota: Jos näin olisi, niin tässä tapauksessa Raamattu valehtelisi: Sanoohan Raamattu näin, että me jokainen ihminen joudumme menemään vastaamaan teooistamme Kristuksen tuomio-istuimen eteen, siellä me joudumme vastaamaan teoistamme. Ei Anttiakaan ole unhoitettu pois Kristuksen käräjätuvasta!
- Armo kuin kelle tahansa?
1. Kor. 4:4
Sillä ei minulla ole mitään tunnollani,
mutta en minä silti ole vanhurskautettu,
vaan minun tuomitsijani on Herra.
Vaikkei mitään tunnolla, niin sapatti ei pelasta, vaan ansaitsematon armo, jonka kautta tullaan kutsutuksi ja VALITUKSI.
samassa Jeesus-veneessä
- Niin vältät tuomion
Sillä Elia eli Jumalan tekojen varassa kokonaan - kuten AVK:n tekstistä voi päätellä.
Vaikka sapatinvietto ja kaikki olisi valmista, tarvitaan yksinomaan Jumalan teko - tuli taivaasta.
Kutsuttakoonpa sitä vaikkapa armon tuleksi, joka polttaa pois kaiken kuonan.
Toisaalta; Elia teki kaikkensa, ettei tuli näyttäisi
olevan hänen ansiotaan ja kuitenkin tuli tuli ja vastustajat suli.
Sapattituli taitaa olla omatekoista, sillä se saa
aikaan vain pelkoa ja sekaannusta, ei ihmeitä.- Koskien Elian Jumalaa
Missä on Elian Jumala???
Kirjoittanut: AnttiVKantola 12.12.2007 klo 20.26
1. Kun 18:24
Sitten huutakaa te jumalanne nimeä, ja minä huudan Herran nimeä. Se jumala, joka vastaa tulella, on Jumala." Kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Niin on hyvä".
Jumalani ja Isäni - vieläkö sinä vastaat tulella?
Vieläkö on jaossa Pyhän Hengen näkyviä tulenlieskoja? Ei - älä sellaista tee. Sillä amerikkalaiset ovat meille opettaneet, että sekin on saatanasta. Jos tuliset vaunut näytät, kuten Elisalle, he sanovat, että se on saatanasta.
Isä, tee jotain aivan uutta, jota ei vielä ole ehditty leimata saatanan työksi. Anna tuli kristittyjen sisimpään, niin että heidän saarnansa aiheuttaa piston sydämessä ja valitut tulevat totuuden tuntoon ja valitsevat etsiä Isän kasvoja!
Vainottu kristikansa sekä vainottu omaisuuskansasi tarvitsevat nyt merkkiä - ei itselleen, vaan epäuskoisille vainoojille merkiksi! Terveeksitekeminenkään ei heille enää riitä merkiksi ja tulen he sanovat olevan saatanasta - anna kuitenkin tulesi sytyttää meidät, sinun lapsesi.
1. Kun 18:27
Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää".
Tämän päivän eksyttäjät eivät edes koeta herätellä nukkuvaa jumalaansa, EGW:tä - silti
uhittelevat sinua, Isä.
1.Kun 18:38
Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
Isäni; lähetä jotain, mikä nielee vastustajasi!
2. Moos. 7:12
He heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.
Amen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1911350
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85852
- 51758
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?51750Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253637Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä312601Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7585- 53584