Edeltävalmistetut teot

"Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." (Ef 2:10)

Valmistiko Jumala joillekin väärän profeetan teot (Ellen White) ja toisille harhaoppiset Raamatun vastaiset teot (adventismiin eksyminen ja siihen eksytykseen muiden johdattaminen)? Ei varmasti.

Jumala päinvastoin varoitti vääristä profeetoista ja eksyttäjistä:

"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut" (Mark 13:22)

Ja käski nuhtelemaan ja karttamaan harhaoppisia.

"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti" (Tiit 3:10)

27

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylifariseus

      Ja Ellen G. White ovat joutuneet törmäyskursseille, sekä keskenään, että kannattajiensa kesken.

      Ellenin aurinkosapatti ei sovi kaikille Adventisteillekkaan, jotka pitävät sapattia illasta-iltaan.
      Adventtiseurakunta naispappeineen ei sovi paremmin uskova ykköselle kuin niille adventisteille, jotka seuraavat sanaa Raamatun antamin perustein.

      Uskova ykkönen ja kirja " Suuri Taistelu " täydentävät toisiaan kritiikillä, joka antaa lukijoilleen mahdollisuuden tarkistaa kantojaan historialliseen Raamatun tulkintaan, joka on yhä tärkein Raamatun tulkinnan kohde.

      Uskova ykkösen suhtautuminen Ellenin hengellisiin näkyihin on yhtä tärkeä jokaiselle profetian hengen saaneelle, tutkia omien näkyjen ja ilmestysten sopiminen Raamatun antamaan kokonais-tulkintaan yhtäpitävästi.

      Temppelin harjalla paholainen tulkitsi Raamattua Jeesukselle, mutta mikä olisikaan ollut lopputulos . Uskova ykkönen voi vielä muuttaa käsityksiään Ellenistä, mutta Ellen ei voi, vaan se tehtävä on annettava meidän ja historian tehtäväksi selvittää mikä on totuus.

      • Törmäyskurssilla

        Kolme-enkeliä osoittaa jo kasvavaa älyllisyyttä, mutta ylifariseus on yhä täysin Ellen-tyttösen
        lumoissa.

        Ylifariseus nimensä mukaisesti on täysin Ellenin perinnäissääntöjen koukussa, eikä ikinä pääse irti.

        Ylifariseukset pyrkivät aina seisomaan temppelin harjalla, mutta Jumala nöyrtyi kurjimmaksi ihmiseksi - ja Hänet korotettiin kaiken yläpuolelle.

        JEESUS TUNSI TODELLISIMMAN JA SUURIMMAN LAIN !!!

        Mark. 10:44
        ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon kaikkien orja

        - - -

        Mark. 9:34
        Mutta he olivat vaiti; sillä he olivat tiellä keskustelleet toistensa kanssa siitä, kuka oli suurin.

        Luuk. 9:46
        Ja heidän mieleensä tuli ajatus, kuka heistä mahtoi olla suurin.

        Luuk. 22:26
        Mutta älkää te niin; vaan joka teidän keskuudessanne on suurin, se olkoon niinkuin nuorin, ja johtaja niinkuin se, joka palvelee.


      • ylifariseus
        Törmäyskurssilla kirjoitti:

        Kolme-enkeliä osoittaa jo kasvavaa älyllisyyttä, mutta ylifariseus on yhä täysin Ellen-tyttösen
        lumoissa.

        Ylifariseus nimensä mukaisesti on täysin Ellenin perinnäissääntöjen koukussa, eikä ikinä pääse irti.

        Ylifariseukset pyrkivät aina seisomaan temppelin harjalla, mutta Jumala nöyrtyi kurjimmaksi ihmiseksi - ja Hänet korotettiin kaiken yläpuolelle.

        JEESUS TUNSI TODELLISIMMAN JA SUURIMMAN LAIN !!!

        Mark. 10:44
        ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon kaikkien orja

        - - -

        Mark. 9:34
        Mutta he olivat vaiti; sillä he olivat tiellä keskustelleet toistensa kanssa siitä, kuka oli suurin.

        Luuk. 9:46
        Ja heidän mieleensä tuli ajatus, kuka heistä mahtoi olla suurin.

        Luuk. 22:26
        Mutta älkää te niin; vaan joka teidän keskuudessanne on suurin, se olkoon niinkuin nuorin, ja johtaja niinkuin se, joka palvelee.

        On temppelin harjalla, eiköhän se sama eksyttäjä ole temppelin harjalla vieläkin, ja eikö hän tarjonnut Jeesukselle kaikkia komeita Kadetraaleja hänen hallintaansa jos hän kumartaisi häntä.

        Paholainen on kaikkien kirkkojen pää, ja kun Jeesus ei suostunut hänen hallintaansa surmautti hän Jeesuksen, ja tuli itse kirkon pääksi, ja opettaa laittomuuden hengessä uskoviaan.

        Ellen G. White kirjoittaa juuri näistä langenneista kirkoista, jotka tekevät ihmetöitään Jeesuksen nimessä.

        Ylifariseus ei ota kantaa asiattomiin kirjoituksiin.


      • sinulta.......

        Jotta saisimme jotain vaihtelua, laitan linkin eräästä tavasta lukea kirjoituksia.
        Täällä on hieman adventismin Raamatun tulkinnasta poikeavaa tapaa Sanan tulkintaan;>

        Bereishit - Chapter 1
        Show Rashi's Commentary
        1. In the beginning of God's creation of the heavens and the earth.
        2. Now the earth was astonishingly empty, and darkness was on the face of the deep, and the spirit of God was hovering over the face of the water.
        3. And God said, "Let there be light," and there was light.
        4. And God saw the light that it was good, and God separated between the light and between the darkness.
        5. And God called the light day, and the darkness He called night, and it was evening and it was morning, one day.


      • tullutkaan?
        sinulta....... kirjoitti:

        Jotta saisimme jotain vaihtelua, laitan linkin eräästä tavasta lukea kirjoituksia.
        Täällä on hieman adventismin Raamatun tulkinnasta poikeavaa tapaa Sanan tulkintaan;>

        Bereishit - Chapter 1
        Show Rashi's Commentary
        1. In the beginning of God's creation of the heavens and the earth.
        2. Now the earth was astonishingly empty, and darkness was on the face of the deep, and the spirit of God was hovering over the face of the water.
        3. And God said, "Let there be light," and there was light.
        4. And God saw the light that it was good, and God separated between the light and between the darkness.
        5. And God called the light day, and the darkness He called night, and it was evening and it was morning, one day.

        Ja se linkki! Tässä >>
        http://users.aristotle.net/~bhuie/2houses.htm


    • edessä!

      Saar. 6:
      10 Mitä olemassa on, sille on pantu nimi jo ammoin; ja edeltä tunnettua on ollut, mitä ihmisestä on tuleva. Ei voi hän riidellä väkevämpänsä kanssa.
      11 Sillä niin on: puheen paljous enentää turhuutta. Mitä etua on ihmisellä siitä?
      12 (7:1) Sillä kuka tietää, mikä on ihmiselle hyvä elämässä, hänen elämänsä lyhyinä, turhina päivinä, jotka hän viettää kuin varjo; ja kuka ilmaisee ihmiselle, mitä on tuleva hänen jälkeensä auringon alla?


      Niin, on jo edeltä tunnettua mitä on ihmisestä tuleva. Jumala on valmistanut ihmiselle tien ja nähnyt pahuuden, joka peittää maan. Edeltäpäin on Jumala ilmaissut tulevasta, joka ottaa pois tämän maan pahat teot, synnit.

      Olemme kutsutut Kristuksessa hyviin tekoihin. Maailma ei tunne Kristuksen omia.
      Joten maailman lapset ovat helppoja saaliita väärien profeettojen ihmeille, joita tänä päivänä tehdään Kristuksen nimessä. Kristuksen nimessä on voima ja väkevyys ja tämän paholainen tietää ja käyttää sitä omiin tarkoitusperiinsä, eli eksytykseen.

      Niin on tuleva väkevä eksytys, että he uskovat valheen, jotka eivät ole mielistyneet totuuteen. Uskova_1:n on myös eksyttäjä ja sinun eksytyksen kautta saattaa joku löytää pelastuksen lähteelle ja joku menee kadotukseen. Onko sinun teot sitten hyviä vai pahoja?

      Entäpä Ellen Whiten teot ovatko ne hyviä vai pahoja, jos hänen kauttaan on monet löytäneet pelastuksen lähteen, joka on Jeesus Kristus?

      Sinä olet selkeästi paholaisen puolella, kun poistat yhden Jumalan 10:stä käskystä, sapatin ja asetat sitä varten oman käskyn ohi Raamatun. Olet eksyttäjä!
      Mutta onko tarkoituskin, että ne joita eksytät joutuvat kadotukseen, koska eivät ole soveliaita Jumalan Valtakuntaan? Jumala on tämänkin edeltäpäin nähnyt, että tulet ilmestymään ja johtamaan ihmisiä harhaan. Toisaalta sinun voimakkaan sanoman myötä, joka on Ellen Whiten, jotkut löytävät elämäänsä Kristuksen!
      Ja ei kaikki ole sinun ymmärryksessä väärää. Löytyy sieltä sinulta sitä oikeaakin, mm naispappeusasiassa on terve Raamatun näkemys.

      Näin Jumala johdattaa pahankin kautta ihmisiä elämään!

      • Tiedetä mitä etsitään!

        Monet muka ovat löytäneet Jeesuksen - Ellenin opetuksen kautta. "Tie Kristuksen luo" -kirja, muuten, on nimettömänä julkaistu.
        Ei liene Ellenin käsialaa!

        Mutta taivaallista Isäähän meidän tulee etsiä ja ikävöidä ja Jeesus on tie Hänen luokseen.
        Ei Ellen ole tie mihinkään paitsi että se eksyttää etsimään lauantaisapattia.
        Ei kukaan elä sapatinnoudattamisen kautta.

        Joh. 6:57
        Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

        Joh. 10:9
        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


      • Onko etsintäsi se,
        Tiedetä mitä etsitään! kirjoitti:

        Monet muka ovat löytäneet Jeesuksen - Ellenin opetuksen kautta. "Tie Kristuksen luo" -kirja, muuten, on nimettömänä julkaistu.
        Ei liene Ellenin käsialaa!

        Mutta taivaallista Isäähän meidän tulee etsiä ja ikävöidä ja Jeesus on tie Hänen luokseen.
        Ei Ellen ole tie mihinkään paitsi että se eksyttää etsimään lauantaisapattia.
        Ei kukaan elä sapatinnoudattamisen kautta.

        Joh. 6:57
        Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

        Joh. 10:9
        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        että miten pystyisit sapatin kumoamaan tai koko Jumalan lain? Merkitseekö Jeesus sinulle mitään?

        Kerro minulle kuka on etsinyt lauantai sapattia Ellen Whiten kirjoista. Kuinka monta ihmistä ja ketä tiedät. Vai valettako latelet? Toki Ellen Whitenkin on tämän sapatin löytänyt Raamatusta
        Tiedätkö, että sapatin voi löytää vaikka kansakoulussa. Näin on 10-vuotinaana eräskin neitokainen huomannut, että opettaja puhuu valetta, että lepopäivä on sunnuntai, kun uskonnonkirja väittää toista.

        JOS VIITSIT VÄHÄÄKÄÄN LUKEA RAAMATTUA NIIN KYLLÄ SAPATTI LÖYTYY, mutta jos et, niin ei löydy. Yksinkertaista vai mitä?
        Raamattu on tämän todella vaikean asian minullekin paljastanut ja historia todistanut. Eikö ole muuten ihmettä, että ei ole tarvinnut Ellen Whiten, eikä adventtikirkkoa tämän löydöksen tekemiseen, että sapatti on lauantai ja kuuluu Jumalan 10. käskyyn!!!!!!!!!!
        Maailma on ihmettä täynnä ja taivas on loistoa täynnä!

        Ei kukaan elä sapatinnoudattamisen kautta, mutta sapatin Herran kautta on ikuinen elämä luvattu.
        Tahallinen synti taas on paatumuksen kautta kuolemaksi. Syntiä on lain rikkomus. Sapatinrikkominen on syntiä, joka johtaa kadotukseen, ellet tee parannusta ja ota Jeesuksen sovitusta vastaan.

        Niin kuin Poika oli kuuliainen Isälleen, niin on Jumalan lapsetkin kuuliaisia Herralleen ja pitävät Herransa sapatin. Pysyvät kiinni Herrassaan, jossa on ikuisen elämän lähde lahjoitettuna.

        Jeesus ei ollut laittomuuden opettaja!


      • SINULLE sielunrauhan?
        Onko etsintäsi se, kirjoitti:

        että miten pystyisit sapatin kumoamaan tai koko Jumalan lain? Merkitseekö Jeesus sinulle mitään?

        Kerro minulle kuka on etsinyt lauantai sapattia Ellen Whiten kirjoista. Kuinka monta ihmistä ja ketä tiedät. Vai valettako latelet? Toki Ellen Whitenkin on tämän sapatin löytänyt Raamatusta
        Tiedätkö, että sapatin voi löytää vaikka kansakoulussa. Näin on 10-vuotinaana eräskin neitokainen huomannut, että opettaja puhuu valetta, että lepopäivä on sunnuntai, kun uskonnonkirja väittää toista.

        JOS VIITSIT VÄHÄÄKÄÄN LUKEA RAAMATTUA NIIN KYLLÄ SAPATTI LÖYTYY, mutta jos et, niin ei löydy. Yksinkertaista vai mitä?
        Raamattu on tämän todella vaikean asian minullekin paljastanut ja historia todistanut. Eikö ole muuten ihmettä, että ei ole tarvinnut Ellen Whiten, eikä adventtikirkkoa tämän löydöksen tekemiseen, että sapatti on lauantai ja kuuluu Jumalan 10. käskyyn!!!!!!!!!!
        Maailma on ihmettä täynnä ja taivas on loistoa täynnä!

        Ei kukaan elä sapatinnoudattamisen kautta, mutta sapatin Herran kautta on ikuinen elämä luvattu.
        Tahallinen synti taas on paatumuksen kautta kuolemaksi. Syntiä on lain rikkomus. Sapatinrikkominen on syntiä, joka johtaa kadotukseen, ellet tee parannusta ja ota Jeesuksen sovitusta vastaan.

        Niin kuin Poika oli kuuliainen Isälleen, niin on Jumalan lapsetkin kuuliaisia Herralleen ja pitävät Herransa sapatin. Pysyvät kiinni Herrassaan, jossa on ikuisen elämän lähde lahjoitettuna.

        Jeesus ei ollut laittomuuden opettaja!

        Ellen aivan väräässä ole ellensapatin suhteen - melkein rauha siitä tulee yhdeksi päiväksi viikossa, muttei ihan riittävä?

        Ilman sapattitietoisuutta suht.koht. sama tilanne.


        Joh. 14:27
        Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille.
        En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

        adventtirauhaa


      • sinä
        SINULLE sielunrauhan? kirjoitti:

        Ellen aivan väräässä ole ellensapatin suhteen - melkein rauha siitä tulee yhdeksi päiväksi viikossa, muttei ihan riittävä?

        Ilman sapattitietoisuutta suht.koht. sama tilanne.


        Joh. 14:27
        Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille.
        En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

        adventtirauhaa

        höpötät? Mikä ihmeen sapattitaakka? Mistä sinä puhut? Voiko ilon ja levonpäivä olla jollekin taakka? Ehkä se voi olla semmoiselle, joka ei tunne Kristusta.

        Kun opit tuntemaan Kristusta, niin erotat hyvän ja pahan! Lunastajamme Valitijaamme, joka sanoi, "että minun kuormani on keveä". Synnin kuorma on raskas ja painava.

        Tule elävän Jumalan lähteelle, joka puhdistaa vaatteesi valkeaksi!


      • Etkö jaksa yksin kantaa?
        sinä kirjoitti:

        höpötät? Mikä ihmeen sapattitaakka? Mistä sinä puhut? Voiko ilon ja levonpäivä olla jollekin taakka? Ehkä se voi olla semmoiselle, joka ei tunne Kristusta.

        Kun opit tuntemaan Kristusta, niin erotat hyvän ja pahan! Lunastajamme Valitijaamme, joka sanoi, "että minun kuormani on keveä". Synnin kuorma on raskas ja painava.

        Tule elävän Jumalan lähteelle, joka puhdistaa vaatteesi valkeaksi!

        Mitä ihmettä kasvotonta höpötyhstä?
        Kun oppii tuntemaan itseään edes vähän, niin tajuaa,
        ettei tässä auta mmu kuin "lujat ja vakaat Daavidin armot"!

        Pitäisi ihmisen jo luonnostaankin käsittää, ettei muutu paremmaksi ihmiseksi, vaikka kuinka yrittäisi.

        Yksin armovoimasta - ei lain kirjan oppiminen
        siihen mitään lisää.

        Kuta enemmän tunnet itseäsi ja Kristusta, sitä riippuvaisemmaksi tulet YKSIN HÄNESTÄ.

        Mutta ei ole janoa Hänen yhteyteensä, kun luulee
        jotain olevansa vaikkei olekaan.

        Siksi tarvitaan joidenkin kohdalla tavallista
        enemmän lankeemuksia - että oppisi armon tien.

        Sapatti on raskas taakka sulle näköjään, koskapa
        täytyy ahdistella sen orjuuteen kaikkia, sen lauantaisapatin alle!


      • !!!!!!
        Etkö jaksa yksin kantaa? kirjoitti:

        Mitä ihmettä kasvotonta höpötyhstä?
        Kun oppii tuntemaan itseään edes vähän, niin tajuaa,
        ettei tässä auta mmu kuin "lujat ja vakaat Daavidin armot"!

        Pitäisi ihmisen jo luonnostaankin käsittää, ettei muutu paremmaksi ihmiseksi, vaikka kuinka yrittäisi.

        Yksin armovoimasta - ei lain kirjan oppiminen
        siihen mitään lisää.

        Kuta enemmän tunnet itseäsi ja Kristusta, sitä riippuvaisemmaksi tulet YKSIN HÄNESTÄ.

        Mutta ei ole janoa Hänen yhteyteensä, kun luulee
        jotain olevansa vaikkei olekaan.

        Siksi tarvitaan joidenkin kohdalla tavallista
        enemmän lankeemuksia - että oppisi armon tien.

        Sapatti on raskas taakka sulle näköjään, koskapa
        täytyy ahdistella sen orjuuteen kaikkia, sen lauantaisapatin alle!

        Ja synti tuli lainrikkomisesta. Jeesus sanoo: "mene äläkä enää syntiä tee".

        Hyvän merkki on jo se, että sinulla sapatti kolkuttaa, niin silloin se tuntuu painona, niin kuin synti aina, jos on rikkonut. Sitä se omatunto teettää, vie Kristuksen luo.

        Muuttava voima onkin Jumalasta lähtöisin! Ihminen ei pysty itseään muuttamaan, mutta Jumalan voima pystyy. Yksin armo, armo, ei ole mitään. Ei ihminen tarvitse armoa, jos ei ole rikkomusta. Rikkomus taas tulee lain kautta, synnin. Tähän syntiin tarvitaan sitä armoa. Syntinen ihminen tulee riippuvaiseksi Jeesuksesta.

        Vai odotat, että lankeat syvemmälle ja syvemmälle, että oppisit pyytämään sitä armoa!
        No joskus se synnin mitta tulee sinullekin täyteen ja valinnan paikka!

        SAPATTI EI OLE TAAKKA USKOVALLE!!! Etkö jo käsitä, että synti on ihmiselle taakka. Synti joka tulee lain rikkomisesta. Synti tuntuu aluksi makealle ja hyvälle, mutta, mutta. Myöhemmin, kun on vajonnut syvälle, niin se on taakka, joka satuttaa itseä ja lähimmäisiä ja vie katumattoman kadotukseen. EIKÖ JO KANATTAISI LUOVUTTAA ELÄMÄ JEESUKSEN KÄSIIN?

        Room. 5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. 3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, 4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa; 5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. 6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.


    • Niinhän se on, kuten ykkösuskova totesi - me kristityt olemme Hänen tekonsa, luodut Kristuksessa.
      EMME OLE SAPATISSA LUODUT, emme varsinkaan ellensapatissa. Meidät on täydestä hinnasta ostettu ja luotu uusiksi - ei lauantaisapatin kautta, vaan Golgatan ristin työllä.

      Kun Jumala lähettää eksytyksiä, niin tarkoitus ei ole olal kuuliaiset eksytykselle, vaan eksytysten kautta Ostajamme seuloo ja koettelee - kenelle kelpaa tulla ostajansa omaksi ehdoitta.
      On hengenvaarallista asetella omia sapattiehtoja tai mitään itsestä lähtöistä.

      1. Piet. 1:5
      ja voimallaan Jumala varjelee teidät uskossa, niin että te saavutatte pelastuksen, joka on valmiina saatettavaksi ilmi lopunaikana. [Kol. 3:4]

      1. Joh. 2:19
      He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin. [Ap. t. 20:30]

      1. Joh. 3:2
      Rakkaat ystävät, jo nyt me olemme Jumalan lapsia, mutta vielä ei ole käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Sen me tiedämme, että kun se käy ilmi, meistä tulee hänen kaltaisiaan, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena kuin hän on.
      [3:2,3: Matt. 5:8 : Luuk. 20:36; Joh. 1:12; Room. 8:29; 2. Piet. 1:4]

      1. Joh. 3:10
      Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään. [Matt. 13:38; 1. Joh. 2:29]

      1.Piet.1:17-19

      17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
      18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
      19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,

      ELÄMÄN TARKOITUS on tehdä näkyväksi uskosta vanhurskauttaaminen. Siksi Herra mieluusti valitsee niitä, jotka eivät mitään ole.

      2. Kor. 4:7
      Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.

      Kyse ei näinollen ole sapattiuskollisuudesta, vaan Jumalan uskollisuuden näkyväksi tulemisesta.

    • jpp3

      ...valmistanut tietenkään kenellekään harhaoppiselle tietä, siloitellut sitä muiden eksymiseksi, mutta ilman Hänen sallimustaan ei yksikään eksytys tule. Niinpä meidän on kasvettava uskossa, armossa täyteen miehuuteen
      Kristuksessa ja tunnettava kirjoitukset.

      Matteuksen evankeliumi:

      22:29   Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

      Efesolaiskirje:

      4:11   Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

      4:12   tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

      4:13   kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

      4:14   ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

      4:15   vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

      4:16   josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

    • alex-kasi

      Olen varma että ri kukaan ihminen ole täydellinen ja jokainen tarvitsee armon Jumalan Pojassa. Aika turhaa mielestäni jatkuvasti puhua kohta pari sataa vuotta sitten eläneestä naisesta.
      Ja näystä puheen ollen - uskova_1 on ítsekin näkyjensä viemä. On omien kirjoituksiensa mukaan keskustellut Jeesuksen kanssa henkilökohtaisesti ja saanut "tehtävän" käännyttää (näännyttää?) adventisteja pois heidän uskostaan.

      uskova_1:den pitäisi kertoa meille mieluimminkin niistä omista näyistään kuin vuosi vuoden jälkeen jauhaa yhtä ja samaa Ellen G Whiten näyistä. :)

      Onko Riitta Nenosen "näyt" saatu noikeassa hengessä? Luultavasti Riitta itse uskoo niihin koska jatkaa samaa adventistien haukkumista yhä vain..

      Omasta puolestani en usko Riittan näkyihin sen enempää kuin hänen oppeihinsa että Jumala loisi elämää jota sitten kidutettaisiin ikuisesti. Olen varma, että jokainen joka uskoo Jumalasta sellaista EI ole ymmärtänyt Raamatun sanomaa oikein ja uskoo Jumalasta jotain mikä ei ole totta.

      • On hyvinkin ajankohtaista puhua Ellen Whitesta, jos kerran adventtikirkkokin pitää häntä vieläkin arvovaltaisena jatkuvana totuuden lähteenä.
        :)


      • alex-kasi
        Utulila kirjoitti:

        On hyvinkin ajankohtaista puhua Ellen Whitesta, jos kerran adventtikirkkokin pitää häntä vieläkin arvovaltaisena jatkuvana totuuden lähteenä.
        :)

        olisi paljon parempi puhua Jumalan Sanasta ja tehdä se ilman riitoja. Ei oikea Raamatunmukainen evankelioiminen ole ihmisten jatkuvaa haukkumista ja arvostelemista vaan Jumalan sanan levittämistä. Pitäisi puhua enemmän siitä mitä uskoo ja ajattelee että Raamattu asioista sanoo kuin siitä mitä Raamattu ei sano.

        Ei se että yritetään JATKUVASTI todistaa muita vääriksi ole mitään evankelioimista, eihän siitä ole kenellekään mitään hyötyä. Uskoakseni ainoa syy sellaiseen "evankeliointiin" on tarve kohottaa omaa itsetuntoaan tai oma epäusko mitä yritetään pönkittää arvostelemalla toisia ja antamalla heistä huono (usein jopa valheellinen) kuva.

        Omasta puolestani olen sitä mieltä että ne jotka vain jauhavat yhtä ja samaa asiaa monta VUOTTA eivät paljon muusta mitään tiedäkään.
        Usein VÄITTÄVÄT jopa että Jumala loisi elämää ikuiseen piinaan helvetissä, vaikka Raamattu sanoo että vain Jumalla on iankaikkinen elämä, (kumma kyllä sitä ei uskota). Tulee mieleen että eikö näille ihmisille riitä se että puhutaan lööperiä ihmisistä, kun puhuvat olemattomia itse Luojastakin.


      • Eve-liina
        alex-kasi kirjoitti:

        olisi paljon parempi puhua Jumalan Sanasta ja tehdä se ilman riitoja. Ei oikea Raamatunmukainen evankelioiminen ole ihmisten jatkuvaa haukkumista ja arvostelemista vaan Jumalan sanan levittämistä. Pitäisi puhua enemmän siitä mitä uskoo ja ajattelee että Raamattu asioista sanoo kuin siitä mitä Raamattu ei sano.

        Ei se että yritetään JATKUVASTI todistaa muita vääriksi ole mitään evankelioimista, eihän siitä ole kenellekään mitään hyötyä. Uskoakseni ainoa syy sellaiseen "evankeliointiin" on tarve kohottaa omaa itsetuntoaan tai oma epäusko mitä yritetään pönkittää arvostelemalla toisia ja antamalla heistä huono (usein jopa valheellinen) kuva.

        Omasta puolestani olen sitä mieltä että ne jotka vain jauhavat yhtä ja samaa asiaa monta VUOTTA eivät paljon muusta mitään tiedäkään.
        Usein VÄITTÄVÄT jopa että Jumala loisi elämää ikuiseen piinaan helvetissä, vaikka Raamattu sanoo että vain Jumalla on iankaikkinen elämä, (kumma kyllä sitä ei uskota). Tulee mieleen että eikö näille ihmisille riitä se että puhutaan lööperiä ihmisistä, kun puhuvat olemattomia itse Luojastakin.

        jos oma sydän on tyhjä uskolle, silloin näkee vain toisten puutteet, mutta jos Kristus asuu sydämmessä silloin huomaa omat heikkoudensa ja alkaa puhdistuksen itsessään ei kaverissa.


      • Eve-liina kirjoitti:

        jos oma sydän on tyhjä uskolle, silloin näkee vain toisten puutteet, mutta jos Kristus asuu sydämmessä silloin huomaa omat heikkoudensa ja alkaa puhdistuksen itsessään ei kaverissa.

        Ajatteletko että Paavalin sydän on uskolle tyhjä, kun alkoi tässä toista moittimaan kovin sanoin?? "Harhaoppista ihmistä karta varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut" (Tiit. 3:10‑11).


      • Eve-liina
        Utulila kirjoitti:

        Ajatteletko että Paavalin sydän on uskolle tyhjä, kun alkoi tässä toista moittimaan kovin sanoin?? "Harhaoppista ihmistä karta varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut" (Tiit. 3:10‑11).

        apostoli hänellä oli valtuudet puhua, mutta me ei olla mitään apostolin virkaa saatu, siksi meillä ei ole valtuuksia ketään ojennellakaan.

        Jos tunnet Utulia, että olet niin oikea oppinen niin ala karttamaan harhaoppisia, miksi sinä uskallat olla tällä palstallakaan, etkö jo pelkää että harhaoppi tarttuu, sitähän harhaoppiahan te aina väännätte ettekä edes tiedä mikä on harhaa ja mikä oikeaa.
        Se on vain niin helppo sana sanoa toisesta, ja nostaa itsensä pilven päälle.


      • Eve-liina kirjoitti:

        apostoli hänellä oli valtuudet puhua, mutta me ei olla mitään apostolin virkaa saatu, siksi meillä ei ole valtuuksia ketään ojennellakaan.

        Jos tunnet Utulia, että olet niin oikea oppinen niin ala karttamaan harhaoppisia, miksi sinä uskallat olla tällä palstallakaan, etkö jo pelkää että harhaoppi tarttuu, sitähän harhaoppiahan te aina väännätte ettekä edes tiedä mikä on harhaa ja mikä oikeaa.
        Se on vain niin helppo sana sanoa toisesta, ja nostaa itsensä pilven päälle.

        Sinä siis hyväksyt Ellen Whiten omaksumat tutkivatuomiot ja pedonmerkit jne. kun näet ettei mitään saa vastustaa. Jehovien, mormonien ja adventistien kanssa haluat yhtä pitää, koska et halua olla epäyställinen heitä kohtaan.


      • Rakkaus sanoo suorat sanat
        Utulila kirjoitti:

        Sinä siis hyväksyt Ellen Whiten omaksumat tutkivatuomiot ja pedonmerkit jne. kun näet ettei mitään saa vastustaa. Jehovien, mormonien ja adventistien kanssa haluat yhtä pitää, koska et halua olla epäyställinen heitä kohtaan.

        Tit. 1:9
        hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.


      • Unohtakaamme EGW:n opit!

        Hassua vain se, että alex-kasi ITSE on jumiutunut
        sen naisen lumoihin parantumattomasti.


      • Takaisin Raamattuun!
        alex-kasi kirjoitti:

        olisi paljon parempi puhua Jumalan Sanasta ja tehdä se ilman riitoja. Ei oikea Raamatunmukainen evankelioiminen ole ihmisten jatkuvaa haukkumista ja arvostelemista vaan Jumalan sanan levittämistä. Pitäisi puhua enemmän siitä mitä uskoo ja ajattelee että Raamattu asioista sanoo kuin siitä mitä Raamattu ei sano.

        Ei se että yritetään JATKUVASTI todistaa muita vääriksi ole mitään evankelioimista, eihän siitä ole kenellekään mitään hyötyä. Uskoakseni ainoa syy sellaiseen "evankeliointiin" on tarve kohottaa omaa itsetuntoaan tai oma epäusko mitä yritetään pönkittää arvostelemalla toisia ja antamalla heistä huono (usein jopa valheellinen) kuva.

        Omasta puolestani olen sitä mieltä että ne jotka vain jauhavat yhtä ja samaa asiaa monta VUOTTA eivät paljon muusta mitään tiedäkään.
        Usein VÄITTÄVÄT jopa että Jumala loisi elämää ikuiseen piinaan helvetissä, vaikka Raamattu sanoo että vain Jumalla on iankaikkinen elämä, (kumma kyllä sitä ei uskota). Tulee mieleen että eikö näille ihmisille riitä se että puhutaan lööperiä ihmisistä, kun puhuvat olemattomia itse Luojastakin.

        Hassua on vain se, että hän itse välttelee
        Raamatun totuuksia kuin vierasta sikaa.
        Ei muuta kai kykene omaksumaan kuin Ellenin
        taruja.


      • ateisti-kasi niin väittääkin
        alex-kasi kirjoitti:

        olisi paljon parempi puhua Jumalan Sanasta ja tehdä se ilman riitoja. Ei oikea Raamatunmukainen evankelioiminen ole ihmisten jatkuvaa haukkumista ja arvostelemista vaan Jumalan sanan levittämistä. Pitäisi puhua enemmän siitä mitä uskoo ja ajattelee että Raamattu asioista sanoo kuin siitä mitä Raamattu ei sano.

        Ei se että yritetään JATKUVASTI todistaa muita vääriksi ole mitään evankelioimista, eihän siitä ole kenellekään mitään hyötyä. Uskoakseni ainoa syy sellaiseen "evankeliointiin" on tarve kohottaa omaa itsetuntoaan tai oma epäusko mitä yritetään pönkittää arvostelemalla toisia ja antamalla heistä huono (usein jopa valheellinen) kuva.

        Omasta puolestani olen sitä mieltä että ne jotka vain jauhavat yhtä ja samaa asiaa monta VUOTTA eivät paljon muusta mitään tiedäkään.
        Usein VÄITTÄVÄT jopa että Jumala loisi elämää ikuiseen piinaan helvetissä, vaikka Raamattu sanoo että vain Jumalla on iankaikkinen elämä, (kumma kyllä sitä ei uskota). Tulee mieleen että eikö näille ihmisille riitä se että puhutaan lööperiä ihmisistä, kun puhuvat olemattomia itse Luojastakin.

        On iankaikkinen elämä ja on
        iankaikkinen kuolema.
        Vaikka ei Raamatun sanaa
        uskottaisikaan, niin tuokin
        totuus PÄTEE.

        Jeesuksen Kristuksen ilmestys Johannekselle
        - 20:10-14 -

        Eksyttäjien kohtalo

        10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
        [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]

        Viimeinen tuomio

        11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään.
        [Jes. 6:1; Matt. 25:31 | 2. Piet. 3:7]
        12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
        [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]

        13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
        14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. [1. Kor. 15:26,54; Ilm. 2:11]


      • eiköniin?
        Eve-liina kirjoitti:

        apostoli hänellä oli valtuudet puhua, mutta me ei olla mitään apostolin virkaa saatu, siksi meillä ei ole valtuuksia ketään ojennellakaan.

        Jos tunnet Utulia, että olet niin oikea oppinen niin ala karttamaan harhaoppisia, miksi sinä uskallat olla tällä palstallakaan, etkö jo pelkää että harhaoppi tarttuu, sitähän harhaoppiahan te aina väännätte ettekä edes tiedä mikä on harhaa ja mikä oikeaa.
        Se on vain niin helppo sana sanoa toisesta, ja nostaa itsensä pilven päälle.

        Adventismi on yhtä oikeata kristinuskoa kuin urheiluseuran pikkujoulujuhlan puuropuhe!

        Sen tietää kun adventismia vertaa Raamattuun.
        Oletko muuten koskaan lukenut Raamattua?


      • Eve-liina
        Utulila kirjoitti:

        Sinä siis hyväksyt Ellen Whiten omaksumat tutkivatuomiot ja pedonmerkit jne. kun näet ettei mitään saa vastustaa. Jehovien, mormonien ja adventistien kanssa haluat yhtä pitää, koska et halua olla epäyställinen heitä kohtaan.

        riitaa kenenkään kanssa, mitä sillä riialla saa aikaiseksi ei muuta kuin lähimäisen loukkauksen, nautitko sinä siitä että loukkaat toista sanoillasi, uskon asia on minulle senverran kallis asia että siitä ei pitäisi alkaa ketään haukkumaan, kyllä kauniisti voi puhua asioista ja keskustella sellaisten kanssa jolla on eri näkemykset uskon asioista, mutta jokaisen pitäisi kunnioitta toisiaan senverran että ei ala haukkua suoralta kädeltä harhaoppisiksi kun ei itsekkään edes tiedä selittää mitä se harhaoppi on.

        Mutta olen huomannut täällä jolla ei ole paljon tietoutta raamatusta, heillä on paljon sanoja.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe