ELÄVÄN Jumalan sinetti

Älkäämme antako EGW:n tai kenenkään muunkaan kuolevaisen vastata sinettiasiasta - elävä Jumala

Pelastettujen joukko Ilm 7:1-4, 9

1 Tämän jälkeen näin neljä enkeliä, jotka seisoivat maan neljällä kulmalla ja pidättelivät maan neljää tuulta, ettei mikään niistä puhaltaisi yli maan ja meren eikä vasten ainoatakaan puuta. [Dan. 7:2; Sak. 6:5]
2 Ja vielä näin yhden enkelin, joka nousi idästä kantaen elävän Jumalan sinettiä. Hän huusi kovalla äänellä noille neljälle enkelille, joille oli annettu valta hävittää maata ja merta:

3 "Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan." [Hes. 9:4,6]
4 Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

Sitten Johannes sai nähdä KAIKKI pelastetut, kaikista kielistä ja kansoista ja kansanheimoista.

Ilm 7:9
Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä.
He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]

VIIDEN ENKELIN toiminnasta kannattaa lukea kaikki:
Ilm 7. 9. luvut sekä Ilm 16:10-11.

Siunattuja adventtiaikoja!

15

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUTEEN LAULUUN YKSINOIKEUS 144OOO ESIKOISELLA

Vain tuo 144000 "MAASTA OSTETUN" ihmisen kuoro osaa laulunsa! Huomaa, että HE eivät ole ostaneet "esikoisuuttaan" sapatinpitämisellä, vaan Karitsa on heidät OSTANUT!
      Ellensapatti siten on täysin huuhaata. Ostaja on painanut heihin sinettinsä, jossa ei tietenkään lue "sapatti", vaan ostajan nimi.
      Karitsa osti Isälleen - siksi kummankin nimi. (Tämän vuoksi kastekin on "isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen).

Uusi laulu Siionin vuorella - Ilm 14:1-5

1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta (144000) ihmistä, joiden otsaan oli KIRJOITETTU hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. [Ilm. 7:3,4]

2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua. [Ilm. 1:15]

3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota EI voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta (144000), jotka on OSTETTU maan päältä. [Ilm. 5:9]

4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoisLAHJAKSI Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9]
      5 Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä. [Kol. 3:9]

Älykäs saattaa ihmetellä, miksi Sak 14:4-5 kertoo
      Karitsan saapuvan "kaikkien pyhien kanssa" Siionin vuorelle. Mutta tuo ylöstemmattu seurakuntahan
      on kirkastettuja - HE eivät näy sillä tavalla kuin
      nämä 144000, vaikka ovatkin läsnä.

Kun ylläesitetyn Ilm 14:1-5 jälkeen on kolmen-enkelin pravuuriaihe - Ilm 14:6-13, kolmen enkelin sanoma - esitettäköön kolmelle-enkelille tässä välissä muutama älyllisyyttä korostava kysymys.

KYSYMYKSIÄ KOLMELLE-SAPATTIENKELILLE

Vain enkelien POHDITTAVAKSI - vastausta turhaan odottaisin näihin älyllisiin kysymyksiin.

1.
      Kun Ilmestyskirja puhuu 12 sukukunnasta, niin jos se on vain kuvakieltä - tarkoittaako se niitä 12 eri adventtisuuntausta, adventtisukua?

2.
      Kun siinä älylliseen tai älyttömään otsaan painettavassa sinetissä lukee Ilmestyskirjan mukaan Karitsan nimi SEKÄ hänen Isänsä nimi -
      kun se on sapattisinetti, niin lukeeko siinä siis kahteen kertaan "sapatti" vai lukeeko siinä "White Sabbath"?

3.
      Jos tuo Jerusalem D.C:sä, Siionin vuoren Öljymäellä seisova Karitsa niiden 144000 kanssa on vain kuvakieltä, niin onko paikka oikeasti Washington D.C. - Washington Daavid City, Washington Daavidin kaupunki?

4.
      A. Jos sinetti ei olekaan näkyvä, niin kenen nähtäväksi tuo näkymätön sapattisinetti on tarkoitettu?
      B. Eikö Jumala todellakaan tunnista omiaan kuin vain joka 7. päivä - adventtiseurakunnan sapattikokoukseen saapuneina?
      C. Adventtikokouksestako Jumala etsii nuo 144000 sapatille omistautunutta ja vie sinne Öljymäelle, Ilm 14. luvun mukaisesti?

Adventti on iloista odotusta!

• ylifariseus

Siinä, että paholainen jäljittelee Jumalan Pyhää Henkeä, ja antaa sen vaikuttaa laittomuuden palvelijoissa.

Jumalan Pyhä Henki ei toimi yhdessä laittomuuden henkien kanssa, vaan lähettää heille "väkevän" eksytyksen hengen, koska heillä ei ole rakkautta totuuteen voidakseen pelastua.

Jeesus sanoo: Älkää luulko, että Minä olen tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, en ole tullut kumoamaan vaan täyttämään ne.

Loistavat saarnaajat korostavat saarnoissaan "väkevästä" herätyksestä, jota he ovat tulleet tuomaan, mutta kysymyksessä on väkevä eksytyksen ja laittomuuden henki, joka väittää Jeesuksen kumonneen kaikki lait ja säädökset.

Lusifer kumosi kaikki Jumalan käskyt jo taivaassa, ja nämä saarnaajat opettavat Jeesuksen tulleen kumoamaan käskyt maanpäällä, ja näin Jeesuksen olevan lusiferin työkaveri käskyjen kumoamisessa.

Älkää jokaista henkeä uskoko joka käyttää Jeesuksen nimeä saarnoissaan.

• Suurin eksytys

Ylifarisealaisuus tietysti suurista suurin eksytys!

Viekkaasti kuin kettu, EGW kehitti suljetun oven opin ja asetti lauantaisapatin ainoaksi oveksi.
        Pelokkaat uskottelevat itselleen, että varmuuden vuoksi on liityttävä adventisteihin.

JEESUS ON TIE ISÄN LUO

Joh. 6:57
        Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

Joh. 10:9
        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Sapatti ei valitse vaan Isä yksin - kuka oven löytää ja sisälle käy Hänen tarhaansa.

Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Ellensapatti työntää helvetinporteille, vaikka sinulle uskoteltaisiinkin, ettei helvettiä ole.
        Mutta Isä VETÄÄ Kristus-tielle.

Olkaatten siunatut tänä adventtiaikana, jolloin erityisesti Isä vetää!

• Tavoilleen USKOLLISENA!

Et kyennyt kumoamaan AVK:ta - vaihdoit aihetta!

Mikä noissa avk:n raamatunkohdissa oli eksytystä?

Eikö elävän Jumalan sinetti olekaan Karitsan nimi ja Isän nimi otsassa? Onko vai ei?

Eikö Karitsa seisokaan Siionin vuorella heidän kanssaan? Seisooko vai ei?
        Eikö Karitsan mukana olekaan "kaikki (muut) pyhät" Sak 14:4-5 mukaisesti, kirkastettuina? Onko tosi vai ei, onko Sakarja luotettava?

Mikä kohta sanassa puoltaa alla olevaa kolmen-enkelin ja sinun väittämää - jonka avk kumosi? Elikkä tarkoittaako "ostetut" samaa kuin lauantaisapatin viettäminen?

”Elävän Jumalan sinetti painetaan niihin, jotka viettävät tunnollisesti Herran sapattia.”

• alex-kasi

Olet oikeassa, on tosiaan aika kummallista että tämä nykyajan "uskonto" kieltää Jumalan lain ja Jumalan antamien käskyjen oikeudenmukaisuuden.

Uskoakseni tämä on ensimmäinen kerta ihmiskunnan historiassa, kun uskovaiset puhuvat Jumalasta omanaan siten, että he väittävät että Jumalan laki olisi poistettu tai että Jumalan antamat käskyt eivät ole tärkeitä ihmisen elämässä.

He sanovat "me emme tarvitse käskyjä tai lakia koska me tiedämme Hengen vaikutuksesta mikä on oikein ja mikä on väärin" - aivankuin sillä olisi jotain asian kanssa tekemistä. Asian on niin että vain "Jumalan käsitys" siitä mikä oikein ja mikä on väärin "on ainoa oikea käsitys".

Voi vain ihmetellä mikä näiden ihmisten mielessä liikkuu?? Jotenkin tuntuu että uskotaan että jos ei pysty kaikkia käskyjä pitämään niin ei pidä pitää yhtäkään .. aika takapajuinen usko .. siinä tapauksessa.

Ja sillä seíkkalla että ihminen on syntinen ei ole asian kanssa mitään tekemistä - sillä Jumala EI OLE SYNTINEN ja kysymyksessä on Hänen lakinsa ja Hänen käskynsä.

• Armo ja totuus Jeesuksessa
        alex-kasi kirjoitti:

Olet oikeassa, on tosiaan aika kummallista että tämä nykyajan "uskonto" kieltää Jumalan lain ja Jumalan antamien käskyjen oikeudenmukaisuuden.

Uskoakseni tämä on ensimmäinen kerta ihmiskunnan historiassa, kun uskovaiset puhuvat Jumalasta omanaan siten, että he väittävät että Jumalan laki olisi poistettu tai että Jumalan antamat käskyt eivät ole tärkeitä ihmisen elämässä.

He sanovat "me emme tarvitse käskyjä tai lakia koska me tiedämme Hengen vaikutuksesta mikä on oikein ja mikä on väärin" - aivankuin sillä olisi jotain asian kanssa tekemistä. Asian on niin että vain "Jumalan käsitys" siitä mikä oikein ja mikä on väärin "on ainoa oikea käsitys".

Voi vain ihmetellä mikä näiden ihmisten mielessä liikkuu?? Jotenkin tuntuu että uskotaan että jos ei pysty kaikkia käskyjä pitämään niin ei pidä pitää yhtäkään .. aika takapajuinen usko .. siinä tapauksessa.

Ja sillä seíkkalla että ihminen on syntinen ei ole asian kanssa mitään tekemistä - sillä Jumala EI OLE SYNTINEN ja kysymyksessä on Hänen lakinsa ja Hänen käskynsä.

Lakiuskonto vai armotalous - kumpaa tietä kuljet?

alex-kasi - mene vaikakpa Alfa-kurssille.
        Että oppisit Herran opin alkeet.
        Uuden Liiton Testamenttia oppisit lukemaan.
        Mitä hyötyä testamentista on, ellei sitä lueta
        testamentin haltijalle?

Joh. 1:17
        Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

Mitä se on? = Jeesus ei tunnustaudu mooseslaisuuteen, vaan tarjoaa uutta liittoa yksinomaan Hänen veressään.

Amen!
        Uusi Henki ja uudet tavat!!
        Kristuksessa!!!

• OLE PAAVALIN SEURAAJA - niin pelastut Kristuksessa!

Jopa väärämielinen FARISEUSTEN PUOLUE piti Paavalin puolta, mutta sinä et:

Ap. t. 15:5
        Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
        Ap. t. 23:6
        Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".
        Ap. t. 23:7
        Tuskin hän oli tämän sanonut, niin nousi riita fariseusten ja saddukeusten kesken, ja kokous jakautui.
        Ap. t. 23:9
        Ja syntyi suuri huuto, ja muutamat kirjanoppineet fariseusten puolueesta nousivat ja väittelivät kiivaasti ja sanoivat: "EMME löydä mitään pahaa tässä miehessä; entäpä jos henki tai enkeli on hänelle puhunut?"

Vaikka Paavali oli tykkänään hylännyt farisealaisen lainnoudattamisen tien:

Ap. t. 22:3
        "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki TÄNÄ päivänä kiivailette.

OLET NUHTEETON VAINOOJA - ehkä nuhteeton, ilmiselvästi seurakunnan vainooja

Fil 3:6-10 - Laki innoittaa vainoamaan uskovia

6 Intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
        7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

Ylifarisealaisuus tarkoittaa lain viidakkoon eksymistä - vain apinat siellä säilyy opillisista liaaneista tehdyillä kuljettimillaan - aasinsilloilla.

Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
        ( Sanoo Jeesus tänäänkin)

Hylkää käännynnäisyys ja käänny elävän Jumalan puoleen!
        10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,

• UnaFortuna
        Tavoilleen USKOLLISENA! kirjoitti:

Et kyennyt kumoamaan AVK:ta - vaihdoit aihetta!

Mikä noissa avk:n raamatunkohdissa oli eksytystä?

Eikö elävän Jumalan sinetti olekaan Karitsan nimi ja Isän nimi otsassa? Onko vai ei?

Eikö Karitsa seisokaan Siionin vuorella heidän kanssaan? Seisooko vai ei?
        Eikö Karitsan mukana olekaan "kaikki (muut) pyhät" Sak 14:4-5 mukaisesti, kirkastettuina? Onko tosi vai ei, onko Sakarja luotettava?

Mikä kohta sanassa puoltaa alla olevaa kolmen-enkelin ja sinun väittämää - jonka avk kumosi? Elikkä tarkoittaako "ostetut" samaa kuin lauantaisapatin viettäminen?

”Elävän Jumalan sinetti painetaan niihin, jotka viettävät tunnollisesti Herran sapattia.”

Jumala merkkinsä myös Jeesuksen vihollisen palvelioille: Minä olen aina ymmärtänyt, että Jumala antaa sinettinsä vain, niille Jotka hänen kunniaansa arvossa pitävät. Hezekiel mainitsee aivan selvästi, että Sapatti on asetettu merkiksi hänen ja hänen kansansa välillä, että minä Herra pyhitän heidät. En ole kyllä mistään nähnyt sellaista paikkaa Raamatusta, jossa Itse Jumala alkaa pyhittämään niitä jotka eivät häntä pyhitä. Onko missään kohtaa Raamattua mainintaa Raamatun ukopuolisen Pyhitys päivän pyhittämisestä. Olkaa hyvät ystävät avuliaita ja hakekaa tukea väitöksillenne?

• UnaFortuna
        AnttiVKantola kirjoitti:

OLE PAAVALIN SEURAAJA - niin pelastut Kristuksessa!

Jopa väärämielinen FARISEUSTEN PUOLUE piti Paavalin puolta, mutta sinä et:

Ap. t. 15:5
        Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
        Ap. t. 23:6
        Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".
        Ap. t. 23:7
        Tuskin hän oli tämän sanonut, niin nousi riita fariseusten ja saddukeusten kesken, ja kokous jakautui.
        Ap. t. 23:9
        Ja syntyi suuri huuto, ja muutamat kirjanoppineet fariseusten puolueesta nousivat ja väittelivät kiivaasti ja sanoivat: "EMME löydä mitään pahaa tässä miehessä; entäpä jos henki tai enkeli on hänelle puhunut?"

Vaikka Paavali oli tykkänään hylännyt farisealaisen lainnoudattamisen tien:

Ap. t. 22:3
        "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki TÄNÄ päivänä kiivailette.

OLET NUHTEETON VAINOOJA - ehkä nuhteeton, ilmiselvästi seurakunnan vainooja

Fil 3:6-10 - Laki innoittaa vainoamaan uskovia

6 Intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
        7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

Ylifarisealaisuus tarkoittaa lain viidakkoon eksymistä - vain apinat siellä säilyy opillisista liaaneista tehdyillä kuljettimillaan - aasinsilloilla.

Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
        ( Sanoo Jeesus tänäänkin)

Hylkää käännynnäisyys ja käänny elävän Jumalan puoleen!
        10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,

AVK On tällä hetkellä Jeesuksen vastustajan seuraaja: omien todistuksiensa mukaan. Ihan oikea Paavali oli ihan oikea sapatin pyhittäjä. Paavali Paavali pyhitti Jeesuksen puhdistaman sapatin. AVK koettaa käännyttää todellisia Kristittyjä lopettamaan Jeesuksen raalla kidutus-kuolemalla saadun puhdistetun sapatin vieton Pakanallisen sunnuntain hyväksymisellä. AVK on Kiero. Hän koettaa opettaa kansalle tapoja joista ei Kristus tiennyt mitään, eikä Paavali liioin. Huomatkaa! Ei Jeesuksen vihollinen ole Jumala. Hän on vain kapinallinen Enkelien johtaja. Miksi pidätte hänen sanaansa pyhempänä, kuin Jeesuksen muuttumatonta sanaa.

• alex-kasi
        Armo ja totuus Jeesuksessa kirjoitti:

Lakiuskonto vai armotalous - kumpaa tietä kuljet?

alex-kasi - mene vaikakpa Alfa-kurssille.
        Että oppisit Herran opin alkeet.
        Uuden Liiton Testamenttia oppisit lukemaan.
        Mitä hyötyä testamentista on, ellei sitä lueta
        testamentin haltijalle?

Joh. 1:17
        Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

Mitä se on? = Jeesus ei tunnustaudu mooseslaisuuteen, vaan tarjoaa uutta liittoa yksinomaan Hänen veressään.

Amen!
        Uusi Henki ja uudet tavat!!
        Kristuksessa!!!

ymmärtämättömyyttä!

Kuka tässä on puhunut Mooseksen laista?

Minähän NIMENOMAAN kirjoitin JUMALAN LAIN JA JUMALAN ANTAMAT KÄSKYT.

Etkö osaa erottaa Mooseksen lakia Jumalan laista?

Ja mikä saa sinut uskomaan että armo olisi vähäisempi vaikka Jumalan laki ja Jumalan käskyt ovatkin ikuiset.

• UnaFortuna kirjoitti:

AVK On tällä hetkellä Jeesuksen vastustajan seuraaja: omien todistuksiensa mukaan. Ihan oikea Paavali oli ihan oikea sapatin pyhittäjä. Paavali Paavali pyhitti Jeesuksen puhdistaman sapatin. AVK koettaa käännyttää todellisia Kristittyjä lopettamaan Jeesuksen raalla kidutus-kuolemalla saadun puhdistetun sapatin vieton Pakanallisen sunnuntain hyväksymisellä. AVK on Kiero. Hän koettaa opettaa kansalle tapoja joista ei Kristus tiennyt mitään, eikä Paavali liioin. Huomatkaa! Ei Jeesuksen vihollinen ole Jumala. Hän on vain kapinallinen Enkelien johtaja. Miksi pidätte hänen sanaansa pyhempänä, kuin Jeesuksen muuttumatonta sanaa.

Sain makeet adventtinaurut YliF / UnaFortunan
        hirtehishuumorista.

Nikita Hrusthev sanoi aikoinaan, että täytyyhän kristittyjä vainota, koskapa Raamatussa niistä vainoista puhutaan - että kirjoitukset kävisivät toteen.

UnaF seuraa tuota kommunistijohtajaa tunnontarkasti.
        Paavaliakin tulee samalla seuranneeksi, totta, totta.

Fil. 3:6
        Intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

UnaFortunalla / YliFariseuksella on näillä näkymin edessäpäin parempaa luvassa - Herran kohtaaminen.

Ap. t. 9:17
        Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".

Ap. t. 22:7
        ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'

Ap. t. 22:13
        tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen'. Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.

Ap. t. 26:14
        ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'

Työlästä oli Paavalille sapatin pyhittäminen ja
        seurakunnan vainoaminen. Mutta uusi Paavali kevyesti pyhitti ensimmäisen päivän ja otettiin riemulla vastaan Herran seurakunnassa - entinen
        vainooja!

Apt 20:7
        Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

1. Kor. 16:2
        Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.

Kuule Jeessuksen ääni ja saa näkösi!

Ratkiriemukasta adventtia!

• alex-kasi kirjoitti:

ymmärtämättömyyttä!

Kuka tässä on puhunut Mooseksen laista?

Minähän NIMENOMAAN kirjoitin JUMALAN LAIN JA JUMALAN ANTAMAT KÄSKYT.

Etkö osaa erottaa Mooseksen lakia Jumalan laista?

Ja mikä saa sinut uskomaan että armo olisi vähäisempi vaikka Jumalan laki ja Jumalan käskyt ovatkin ikuiset.

ateisti-kasin kiemurtelua Luojan edessä!

Etkös osaa YHDISTÄÄ Mosoeksen ja Jumalan lakia?
        Vasta olen päässyt oikaisemaan, ettei Jumala omalla sormellaan kirjoittanut sitä Moosekselle, vaan - niinkuin apostoli todistaa - se annettiin enkelien välityksellä.

Ja nyt kun tuuli on kääntynyt vastaiseksi, nyt väitetään, että laissa onkin kyse jostain Raamatun
        ulkopuolisesta laista. Lieneekö alex-kasin mielessä Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kirkon saamat kultalevyt vaiko Ellen-laki, tuo "Suuri Taistelu"?

Mutta Raamattu tietää valistaa, että laki annettiin Mooseksen kautta juutalaisille (Apt 15:21), MUTTA armo ja totuus tuli Jeesuksen kautta
        koko maailmalle.

Mitä tulee lain ikuisuuteen ja voimallisuuteen, niin siitäkin Raamattu lausuu IKUISEN TOTUUDEN:

Room. 8:3
        Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin, [2. Kor. 5:21; Gal. 3:13]

Hepr. 7:18
        Näin kumotaan aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: [7:18,19: Room. 8:1-4]

Huom! Tuo viimeisin on sanottu lainhaltijoille, heprealaisille eli juutalaisille!

Mutta parempaa on tulossa - siunattua adventtiaikaa!

• Uudet tavat!
        alex-kasi kirjoitti:

Ainakin Saulille so. Paavalille tuli
        UUSI HENKI ja UUDET TAVAT!
        Palstalta löytyi suut tukkiva vastaus alex-kasillekin.

Makeet adventtinaurut, YliF !
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 13.12.2007 klo 18.19
        Sain makeet adventtinaurut YliF / UnaFortunan
        hirtehishuumorista.

Nikita Hrusthev sanoi aikoinaan, että täytyyhän kristittyjä vainota, koskapa Raamatussa niistä vainoista puhutaan - että kirjoitukset kävisivät toteen.

UnaF seuraa tuota kommunistijohtajaa tunnontarkasti.
        Paavaliakin tulee samalla seuranneeksi, totta, totta.

Fil. 3:6
        Intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

UnaFortunalla / YliFariseuksella on näillä näkymin edessäpäin parempaa luvassa - Herran kohtaaminen.

Ap. t. 9:17
        Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".

Ap. t. 22:7
        ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'

Ap. t. 22:13
        tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen'. Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.

Ap. t. 26:14
        ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'

Työlästä oli Paavalille sapatin pyhittäminen ja
        seurakunnan vainoaminen. Mutta uusi Paavali kevyesti pyhitti ensimmäisen päivän ja otettiin riemulla vastaan Herran seurakunnassa - entinen
        vainooja!

Apt 20:7
        Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

1. Kor. 16:2
        Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.

Kuule Jeessuksen ääni ja saa näkösi!

Ratkiriemukasta adventtia!    

• IHMEITÄ EI ENÄÄ TAPAHDU
        UnaFortuna kirjoitti:

Jumala merkkinsä myös Jeesuksen vihollisen palvelioille: Minä olen aina ymmärtänyt, että Jumala antaa sinettinsä vain, niille Jotka hänen kunniaansa arvossa pitävät. Hezekiel mainitsee aivan selvästi, että Sapatti on asetettu merkiksi hänen ja hänen kansansa välillä, että minä Herra pyhitän heidät. En ole kyllä mistään nähnyt sellaista paikkaa Raamatusta, jossa Itse Jumala alkaa pyhittämään niitä jotka eivät häntä pyhitä. Onko missään kohtaa Raamattua mainintaa Raamatun ukopuolisen Pyhitys päivän pyhittämisestä. Olkaa hyvät ystävät avuliaita ja hakekaa tukea väitöksillenne?

Vaikka se ei mikään ihme olekaan, edes se.

Matt 13:58
        Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa.

Mark. 6:5
        Ja hän ei voinut siellä tehdä mitään voimallista tekoa, paitsi että paransi joitakuita sairaita panemalla kätensä heidän päälleen.

Adventti adventin jälkeen parempaa vaiko huonompaa? Syntyykö Jeesus sydämiin?

• Sittenkin olla ANSA !

Mikäli AVK:n Raamattuun on uskominen ja miksipä ei olisi. Raamatun inspiraation lähteen tiedämme, mutta
      EGW on tuiki tuntematon lähes jokaiselle ihmiselle ja aivan kisitanalainen auktoriteetti.

Turhaan lukija tässä on koettanut löytää reikiä AVK:n esittämästä Sanasta. En voi enää luottaa lauantai-sapatti-sinettiin, vaan mun täytyy
      tutkia sydämeni tilaa Sanan valaistuksessa.

"" KAIKKI maat ansaan, totta!
      Kirjoittanut: AnttiVKantola 12.12.2007 klo 19.42
      Poista oma viesti
         Aliarvioimme sielunvihollisen, sillä sehän
      tietysti puhuu ihan väräästä ansasta, jottemme
      osaisi varoa TODELLISTA ansaa.

Ansa on se, että halveksitaan kristittyjä ja Israelia. Ismejä sensijaan palvotaan. Erityisoppeja.
      Niin on jumala hyväksi nähnyt, että eksytysten kautta seulotaan pois vilpistelijät.

Joosafatin laaksossa Jumala tuomitsee ylöstempauksen jälkeen "kaikki kansat".
      Niistäkin, jotka eivät suorastaan sotaan lähde, varmasti tavalal tai toisella seulotaan pois
      Jumalan ja Israelin vastustajat.

Jooel 4:9-12

9 (4:9) Kuuluttakaa kansoille näin: -- Varustautukaa PYHÄÄN SOTAAN, hälyttäkää miehet taisteluun! Lähtekää liikkeelle, käykää hyökkäykseen, kaikki soturit!
      10 (4:10) Takokaa auranne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Arka sanokoon: "Olen urhea soturi." [Jes. 2:4; Miika 4:3]
      11 (4:11) Kiirehtikää, kaikki kansat, tulkaa joka suunnalta, kokoontukaa tänne! Herra, johdata sotureitasi! [Ps. 2:2]
      12 (4:12) Kansat lähtevät liikkeelle, rientävät Josafatinlaaksoon. Sinne minä asetan istuimeni ja siellä minä tuomitsen kaikki kansat.

Valitettavasti EGW näki tuon "pyhän sodan" aivan nurinkurisesti, mutta kolmelle-enkelille voi tässä oikaista. "Pyhä sota" on ismaililaisten, islamin huulilla. Ja siihen sotaan ryhtyneet tuomitaan, jakeen 12 mukaan.
      Lopunajassa ei ole kyse sapatin puolustamisesta tai vastustamisesta, vaan uskovaisten ja israelilaisten vastsutamisesta, jopa pyhä sota julistaen.
      Ehkä joudut tuon kaiken vielä näkemään, koskapa vain leikittelet sapattitulella, väärällä tulella alttarissasi!!!

Joka tapauksessa, jos 2jäljelle jääneissä" on vilpistelijöitä, niin tuhatvuotisen rauhan aikana seulotaan Kristuksen ja israelin auktoriteettia
      vastustavat pois.

Jesaja 65:20
      Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.

Uskotko, että Raamattu on tosi? ""

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

😇
      Ikävä
      50
      587
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe