"Evankeliumi on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi; juutalaiselle ensin,
sitten myös kreikkalaiselle". (Rm.1:16b).
Tätä ei egw-opista löydy, mutta luotan Sanaan.
Asemamme Kristuksessa ei ole sellainen rauhaton, että Jumala etsisi meistä virheitä jonkinlaisen
"tutkiva tuomio" -opin mukaisesti.
Vaan aivan päinvastoin - Hän etsii kasvua ja hedelmää siitä hyvästä, jota on meihin istuttanut.
Laki etsii virheitä ja lihamme on täyttä virhettä.
Sisimmässämme tunnemme aivan toisen LAIN - kuten Sana sanoo - niin, että sisimpämme tahtoo noudattaa rakkauden tietä.
Täytetyn työn levossa ahkeroimme hyvää, kuka enemmän, minä vähemmän - mutta kuitenkin levossa ja rauhassa. Ei kenenkään ahdistamana vaan Isän vetämänä.
Room 7:20-24
20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
21 Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.
22 Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain, [Ps. 119:35]
23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki. [Jaak. 4:1; 1. Piet. 2:11]
24 Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia. [Joh. 8:36; 1. Kor. 15:57]
Tässä kohdin sielunvihollinen aina iskee:
Sinun TÄYTYY toteuttaa lakia paremmin.
Mutta Sana kehottaa lepäämään yksin Armossa.
Juuri tästä on kyse uskovaisuudessa.
Room 8:1-2
1 Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.* [Eräissä käsikirjoituksissa on lisäys: "ja jotka eivät vaella lihan vaan Hengen mukaan."] [2. Kor. 5:17]
2 Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. [Room. 6:22; 1. Kor. 15:45; 2. Kor. 3:6]
Sapattiusko voi horjua, Sanan mukaan ja vuoret väistyvät, mutta ARMOLIITTO pysyy iäti.
Jes. 54:10
Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun ARMONI ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.
Muutoin olen sitä mieltä, että EGW-hapatus
hapattaa koko taikinan - PETOS TULEE HUIPPUUNSA.
Armoliiton takaajana Kristus itse, eikä sapattisinetti
Tutkittu ja taattu juttu - ARMOVOIMA
18
315
Vastaukset
- UnaFortuna
Pilaannuttaa koko taikinan: Selväähän se on, että AVK petos tulee menemään huippuunsa. Kuitenkin kaikella on alkunsa ja loppunsa. Ei kelpaa AVK ottaa vastaan Jeesuksen Omalla kuolemallaan hankkinutta puhdistettua sapattia? Paavalille ja toisille alkuseurakunnan jäsenille kelpasi hyvin Jeesuksen puhdistus työ. AVK hakee Itselleen Raamattulle tuntemattoman Pakanain pyhitys päivän itselleen. Onhan tämän päivän alkuperä Keisarilta lähtöisin."
- Heristäkää nyrkkiä Herralle!
Kumoapa Sanalla AVK:n esitykset - sinä YliFariseus/UnaFortuna! Vasta sitten potki AVK:ta ja revi avoin Raamattu hänen käsistään!
Taidat olla vellihousu, kun vain sätit ja mesoat?
Olet menettänyt uskottavuuden meidän silmissämme, kuten myös kolmen-enkelin silmissä.
Sana sanaa vastaan - eikä henkilö henkilöä!
(Pedon aika alkoi muka paavista. Kolme-enkeliä väittää raamatullisesti, että se vasta tulee.
Tosin tuossa olette samaa mieltä, että sunnuntai olisi se pedonmerkki, eikä käden sisällä tai otsassa, kuten Sana todistaa).
AVK todisti SANALLA, että Paavali oli innokas seurakunnan vainooja ja kuitenkin nuhteeton.
Siis täysin väärässä oleva lainnoudattaja!
Fil. 3:6
Intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Mutta Jeesus ei hänelle suuttunut, eikä torunut
tappamisestakaan, vaan katsoi tuon kaiken - lainnoudattamisen hedelmän - kohdistuvan Häneen!
Jumala on mieluummin masokisti kuin sadisti.
Ap. t. 9:4
ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat m i n u a ?"
Paavali kääntyi ja heitti roskikseen kaiken entisen.
Yksi SINULTA puuttuu! - alex-kasi
Jeesus puhdisti "sapatin"???
Minä kun olen aina uskonut (ja uskon vieläkin) että Jeesus kuoli ihmisten syntien tähden, maksoi heidän syntivelkansa.
Jos AVKn kirjoitukset eivät aina ole Raamatun mukaisia niin ei ole tuo sinunkaan kirjoituksesi kovin harkittua.
Jeesus eli synnittä - kuoli ja haudattiin - nousi kolmatena päivänä kuolleista kun Jumala hänet herätti, nousi ylös taivaisiin ja on sieltä tuleva kerran takaisin. Jeesus sanoi että kaikki muutkin kuolleet herätetään kuolleista - toiset elämään Jumalan valtakunnassa toiset omaan häpeäänsä ja kuolemaan.
Siitäkin olisi mukava puhua joskus - eikö vaín? - Sekoittelee - hapattaa!
alex-kasi kirjoitti:
Jeesus puhdisti "sapatin"???
Minä kun olen aina uskonut (ja uskon vieläkin) että Jeesus kuoli ihmisten syntien tähden, maksoi heidän syntivelkansa.
Jos AVKn kirjoitukset eivät aina ole Raamatun mukaisia niin ei ole tuo sinunkaan kirjoituksesi kovin harkittua.
Jeesus eli synnittä - kuoli ja haudattiin - nousi kolmatena päivänä kuolleista kun Jumala hänet herätti, nousi ylös taivaisiin ja on sieltä tuleva kerran takaisin. Jeesus sanoi että kaikki muutkin kuolleet herätetään kuolleista - toiset elämään Jumalan valtakunnassa toiset omaan häpeäänsä ja kuolemaan.
Siitäkin olisi mukava puhua joskus - eikö vaín?Teidän oppinne kulmakivi on se uskomus, että Jeesus puhdisti sapatin sapattimääräyksistä ja nyt tarvitsee vain pitää kiinni LAUANTAISTA ja se muka sinetöi pelastuksen.
Miksi juuri nyt olet kummasteleianasi teidän oppianne? Jos todella uskot Jeesukseen sovituksen toteuttajana, niin hylkäisit oitis kaiken egw-hapatuksen!
Jeesus on sapatin yläpuolella ja Isän vertainen.
Aika ajoin advarit uskovat Jeesusken olevan vain enkeliruhtinas (Miikael)ja tänään palstalla on viestitetty jo pohjanoteeraus: Jeesus muka vain yksi apostolesita.
Armo Kristuksessa on niin leveä, korkea, syvä ja pitkä - että ei sapattiasia sitä hetkauta.
Hän on Herra talossa - armon talossa.
mitä ihmettä
- Uskovat voivat tehdä ihmeitä
Emme kaiketi elä viimeisten päivien jälkeistä aikaa?!
Ap.t. 2:17-21
17 -- Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. [2:17-21: Joel 3:1-5 : Jes. 44:3; Hes. 36:26,27]
18 Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.
19 Minä näytän ihmeitä ylhäällä taivaalla, merkkejä alhaalla maan päällä: verta, tulta ja suitsevaa savua.
20 Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä. [Matt. 24:29 ]
21 Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu. [Ap. t. 4:12; Room. 10:13; 1. Kor. 1:2]
Jakeissa viitataan myös "Herran päivään" - Sak 14. luku. Se on vasta seurakunnan ylöstempauksen jälkeen, kuten Sak 14:5 ilmenee. Joten tämä Pietarin puhe, joka tänään tietysti on täyttä totta, toteutuu täysimääräisesti
Israelin kohdalla vasta suuressa ahdsituksessa, antikristuksen aikana.
Meille krsitityille se on NYT - armo ilmenee erityisesti armolahjojen kautta Sinulla vaikuttaa olevan sana hallussa. Hyvin kirjoittelet!
Täyttä evankelimia adventisteille. Toivottavasti kolme enkeliä, ylifariseus ja yxadvari sekä muut adv./orjat/opetuslapset on korvat höröllä.
:)- UnaFortuna
Ketä tämä ennustus koskee. Tämä on aikoinaan kirjoitettu Herran omille. Jeesuksen Ja paavalin tapojen kaltaisille. Tämäkään ennustus ei kuulu uppiniskaisille väärän leirin valitsijoille. Jeesus tulee pelastamaan ja pitämään huolen omistaan. Ehkä hän löytää joitakin eksytettyjä jopa vihollisensa leiristä. Puhdas sydämiset saavat nähdä Herran. Kiitoksia petos yrityksistä. Yritä uudelleen Petoksella!
UnaFortuna kirjoitti:
Ketä tämä ennustus koskee. Tämä on aikoinaan kirjoitettu Herran omille. Jeesuksen Ja paavalin tapojen kaltaisille. Tämäkään ennustus ei kuulu uppiniskaisille väärän leirin valitsijoille. Jeesus tulee pelastamaan ja pitämään huolen omistaan. Ehkä hän löytää joitakin eksytettyjä jopa vihollisensa leiristä. Puhdas sydämiset saavat nähdä Herran. Kiitoksia petos yrityksistä. Yritä uudelleen Petoksella!
Asemamme Kristuksessa perustuu lupauksiin. Kiitos Jumalalle!
Ongelmahan tässä tiukan tekstin kirjoittamisessa aina on. Kuten olet tietysti sinäkin havainnut.
Toisaalta on loukattava kovaa kuorta, mutta
toisaalta osoitettava, että Jeesus aivan mustasukkaisuuteen saakka - kuten Sana todistaa -
halajaa toimivaa yhteyttä jokaikiseen ihmiseen.
JOS Jeesus olisi saanut lainnoudattajien kuoren särkymään, niin särkynyttä ruokoa Hän ei olisi
musertanut - Hänen seuraavat sanansa olisivat
taatusti olleet lääkitseviä.
Eihän infektioruiskeestakaan apua ole, ennenkuin se menee läöpi lihan. Nuhteeton Paavali pysähtyi vasta pakon edessä - kristittyjen vainoamisestaan.
Minlla on unelma - että Ellenin puolesta kiivailevat uskaltautuisivat vuorovaikutukseen
asiatasolla, eikä kasvojen (hengellisesti) arvostelemisessa.
Kun itse esiintyvät kasvottomina, niin on kohtuutonta tuo ulkokultainen arvostelu.
Ap. t. 26:15
Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Ongelmahan tässä tiukan tekstin kirjoittamisessa aina on. Kuten olet tietysti sinäkin havainnut.
Toisaalta on loukattava kovaa kuorta, mutta
toisaalta osoitettava, että Jeesus aivan mustasukkaisuuteen saakka - kuten Sana todistaa -
halajaa toimivaa yhteyttä jokaikiseen ihmiseen.
JOS Jeesus olisi saanut lainnoudattajien kuoren särkymään, niin särkynyttä ruokoa Hän ei olisi
musertanut - Hänen seuraavat sanansa olisivat
taatusti olleet lääkitseviä.
Eihän infektioruiskeestakaan apua ole, ennenkuin se menee läöpi lihan. Nuhteeton Paavali pysähtyi vasta pakon edessä - kristittyjen vainoamisestaan.
Minlla on unelma - että Ellenin puolesta kiivailevat uskaltautuisivat vuorovaikutukseen
asiatasolla, eikä kasvojen (hengellisesti) arvostelemisessa.
Kun itse esiintyvät kasvottomina, niin on kohtuutonta tuo ulkokultainen arvostelu.
Ap. t. 26:15
Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.Raamatullinen nyt?
Vai pitää loukata? ihmisiä heidän parhaakseen?
Mistä ihmeestä olet saanut tuollaista päähäsi?
Miksi meidän pitäisi loukata ihmisiä?
Kyllä asioista voi puhua ja kirjoittaa ilmankin.
Eikö sinulle riitä että sanot mielipiteesi Raamatun sanomasta? pitääkö sitä höystää loukkauksin? alex-kasi kirjoitti:
Raamatullinen nyt?
Eikö sinulle riitä että sanot mielipiteesi Raamatun sanomasta? pitääkö sitä höystää loukkauksin?Lainnoudattajissa ei muuta loukattavaa olekaan - sen totesi jo Jeesus. Henki on kuolleessa tilassa.
KAUNIITA VALKOISIA HAUTAKIVIÄ
Matt. 23:27
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
NAHKANSA (kyyn) TAHTOVAT PELASTAA - SISIN ON KUOLLUTTA
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
JEESUS VAHVISTAA J.KASTAJAN SANAT LAINOPPINEISTA
Matt. 12:34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
OMA LIHA ON TUOMITTAVA
- joulupossut ja tillit päälle on sen rinanlla sivuseikka
- mun lihassa ei asu mitään hyvää, siinä olen
Paavalin kaltainen (ja sinunkin)
Matt. 23:23
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.
Luuk. 11:42
Mutta voi teitä, te fariseukset, kun te annatte kymmenykset mintuista ja ruuduista ja kaikenlaisista vihanneksista, mutta sivuutatte oikeuden ja Jumalan rakkauden! Näitä olisi tullut noudattaa eikä noitakaan laiminlyödä.
PAAVALIN LIHA TUOMITTIIN TÄYDELLISESTI JA NIIN PAAVALI ITSE SAI TÄYDEN ARMON
Ap. t. 26:14
Ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
Tuossa oli nippu, ei tillejä tai muutakaan kasvisruokaa, vaan Jumalan sanaa. Jos se loukkaa
sinua ja ystäviäsi - kantele siitä Herralle, jonka
suusta se on lähtenyt ja koskee ylifarisealaisia,
lainnoudattajia.
En sano tätä kristittynä, vaan Jeesuksen omana:
alex-kasi - lakkaa vainoamasta kristittyjen henkeä
(lihan sisällä) ja salli Kristuksen vallita henkeäsi.alex-kasi kirjoitti:
Raamatullinen nyt?
Eikö sinulle riitä että sanot mielipiteesi Raamatun sanomasta? pitääkö sitä höystää loukkauksin?Nuhtele saman tien Paavalin sanoja ”Harhaoppista ihmistä karta varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut” (Tiit. 3:10‑11).
PARI KESKEISTÄ SANANKOHTAA ADVENTTIAJAN KESKELLE
Jes 42:1-4 ei tarkoita egw:tä vaan Kristusta:
Jes.42:1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
Ilosanoma saapuu vuorten yli - Jes 52:7-10
Jes 52:7 Kuinka ihanat ovat vuorilla ilosanoman tuojan askelet! Hän ilmoittaa rauhan tulon, tuo suuren ilosanoman, hän tuo pelastuksen sanoman ja sanoo Siionille: -- Sinun Jumalasi on nyt kuningas!
[Nah. 1:15; Room. 10:15 | Ps. 96:10]
8 Kuulkaa! Vartijat kohottavat riemuhuudon, ja kaikki yhtyvät iloon, sillä omin silmin he näkevät, kuinka Herra palaa Siioniin.
[Jes. 62:6]
9 Puhjetkaa riemuun, te Jerusalemin rauniot, kaikki yhdessä iloitkaa! Herra on antanut kansalleen lohdutuksen, hän on lunastanut vapaaksi Jerusalemin!
[Jes. 40:1; Sak. 1:17]
10 Herra on osoittanut pyhän käsivartensa voiman kaikkien kansojen silmien edessä, niin että maan kaikki ääret näkevät pelastuksen, jonka meidän Jumalamme on tuonut.
[Ps. 98:3; Jes. 52:15; Luuk. 3:6]
2. Piet. 3:18
Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. Aamen.- mietiskelen kantoja..
Antti.
Asemamme Kristuksessa ei ole sellainen rauhaton, että Jumala etsisi meistä virheitä jonkinlaisen
"tutkiva tuomio" -opin mukaisesti.
Vaan aivan päinvastoin - Hän etsii kasvua ja hedelmää siitä hyvästä, jota on meihin istuttanut.
Laki etsii virheitä ja lihamme on täyttä virhettä.
Sisimmässämme tunnemme aivan toisen LAIN - kuten Sana sanoo - niin, että sisimpämme tahtoo noudattaa rakkauden tietä.
Täytetyn työn levossa ahkeroimme hyvää, kuka enemmän, minä vähemmän - mutta kuitenkin levossa ja rauhassa. Ei kenenkään ahdistamana vaan Isän vetämänä.
Lukien kirjoitustasi ja tarkastellen molempia näkemyksiä, niin lopputulos on sama.
Jokaisessa kirkossa saarnataan parannuksen saarnaa, eli asetetaan tutkimaan itseämme.
En tiedä tutkivan tuomion opetusta, mutta sanokaa adventistit, onko Antin väittämässä perää, Jumalan virheiden etsimisessä, vai puhuuko omia päätelmiään?
Hän etsii kasvua ja hedelmää.
Mitä tämä leiviskä oppi on? Jos leiviskät eivät ole käytössä, otettiin pois sekin mikä oli.
Onko tässä tutkivaa Jumalan oppia?
Antin kiertoilmaus Jumalan rakkauden laille, sisimpämme tahtoo noudattaa rakkauden tietä.
Sama asia, mutta rakennettu eri sanoin.
On Jumalan tahtoilmaisu, jota yritämme vaillinaisesti toteuttaa. Eli tulos samasta asiasta - 0 . Kumpikin osapuoli puhuu samasta viitekehyksestä.
Vai ahdistaako adventistia Isän tahto ja Anttia ei, vaan Isän vetämänä tekee, koska tekemättömyys on väärin. Millä mittarilla tätä ahdistusta mitataan? Antti tulee synnintuntoon jos ei tee = ahdistus.
Tuo synnin ja kuoleman laki on se laki joka tuomitsee kuolemaan synnistä.
Se todella on Jumalan laki ja siitä ei pääse pois vain hokemalla Jumala, Jumala tahi Kristus, Kristus vaan tekemällä Taivaallisen Isän tahdon.
Ts. siitä ei pääse ulos, vain ulkoistamalla itsensä sen käsitteen ääreltä.
Tuomio joka julistettiin sinne kadotukseen joutuville oli rakkaudettomuus lähimmäistä kohtaan. Taisi olla porukkaa sillä tuomiolla joka ulkoisti itsenä, koska ajassamme julisti sanomaa kuitenkin Jeesukselle tuntemattomana.
Ei Jeesus tuntenut heitä edes, vaikka esitettiin ennustuksista ja ihmetöistä tekouskovaisuus, Herra, herra käsitteellä.
Ei siinä sapattipäivällä pelastu, eikä toisten tuomitsemisella.
Lailla on oma tehtävänsä, palatakseni aiheeseen.
Antti sen hyvin toi esille, se etsii virheitä ja niinhän sen pitää tehdäkin.
Antista ja kolmen-enkelin ym. sydämistä.
Väärinkö?, Ei vaan oikein, koska se hallistee ihmistä niin kauan kun ihminen elää.
Mitenkäs se risti muuten tuntuisi läheiseltä?
Risti osoittaa meidän kuolemisen tarpeen jollekin, mutta nyt saa miettiä, että millekä?- Lain ja evankeliumin
Mooseksen laki on armoton tuomari ja lain tie johtaakin kadotukseen vääjäämättä.
Armo ja totuus on tullut Kristuksessa - evankeliumi.
Se tie johtaa lopulta Isän luokse.
Ja joku vielä kehtaa arvella, ettei eroa niillä! - Ero kuin yöllä ja päivällä!
Lain ja evankeliumin kirjoitti:
Mooseksen laki on armoton tuomari ja lain tie johtaakin kadotukseen vääjäämättä.
Armo ja totuus on tullut Kristuksessa - evankeliumi.
Se tie johtaa lopulta Isän luokse.
Ja joku vielä kehtaa arvella, ettei eroa niillä!Galatalaiskirje 3. luku
11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
Pave tuossa yrittää sanoa, että uskovaisen ei
pidä tuijottaa lainkirjaan, sillä lainnoudattamisella ei ole mitään tkemistä
uskovaisuuden kanssa.
Lapsen asemassa - ei orjan - Mutta laki on HEIKKO
Jes. 55:3
Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
Jesaja 55. luku vie palkkalaisesta lapsen asemaan:
Jes 55:2 Miksi punnitsette hopeaa maksuksi siitä, mikä ei ole leipää, vaihdatte työstä saamanne palkan siihen, mikä ei tee kylläiseksi? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvin, te saatte nauttia parhaista herkuista. [Ps. 22:27; Jes. 25:6]
3 Kuulkaa minua, tulkaa minun luokseni, kuulkaa, niin te saatte elää! Minä teen ikuisen liiton teidän kanssanne ja lupaan olla liitossani uskollinen, niin kuin olin uskollinen Daavidille. [2. Sam. 7:15; Ps. 89:29; Jes. 54:10; Ap. t. 13:34]
4 Hänet minä otin todistajaksi kansoille, tein hänestä kansakuntien käskijän ja hallitsijan. [Ps. 2:8; Ilm. 1:5].
Laki ei kasvata edes tietoa tai puhetaitoa - saati sitten kirjoitustaitoa! Vaan evankeliumin armovoima senb tekee!!
1. Kor. 1:5
Hänen yhteydessään te olette saaneet kaikkea rikkautta, niin tietoa kuin puhetaitoakin.
ARMOVOIMA ON TODISTETTAVISSA !!!
2. Kor. 1:15
Tähän luottaen aioin ensin tulla teidän luoksenne, jotta olisitte saaneet uuden todistuksen Jumalan armosta.
Heikon ja hyödyttömän lainkiivailun täytyy
meissä vähetä ja väistyä - jotta tuo suunnattoamn
suuri armovoima päsisi oikeuksiinsa meissä ja MEIDÄN KAUTTAMME.
Hepr. 7:18
Näin kumotaan aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: [7:18,19: Room. 8:1-4]
Palstalta oppinut - Lakia suurempi
Room. 5:20
Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi;
mutta missä synti on suureksi tullut,
siinä armo on tullut ylenpalttiseksi.
Tämähän tarkoittaa sitä, että laki on tehty vain
sitä varten, ETTÄ IHMISELLE KELPAISI TUO JUMALAN HULLUTUS - "YKSIN ARMOSTA"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131474Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2561422- 1061114
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211071- 76746
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168701- 126615
- 52572
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala369563Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515