Hei!
Meille on eka kertaa tulossa jouluna henkilö, jolla on tosi paha keliakia. Voisiko joku ystävällisesti neuvoa minua, mitä teen jouluksi ja miten. Lähinnä laatikkoruoat. Onko ohjeita tai muita vinkkejä? Leipää en käy tekemään.
Kaupasta ei tunnu saavan valmiita gluteenittomia, ainakaan täällä meillä päin.
luontaisesti gluteenittomat jouluruoat
6
1736
Vastaukset 6
- coeliac
Mikä ihme on PAHA keliakia? Keliakia on keliakia, jossa ei saa syödä ohraa, vehnää, ruista ja mahdollisesti kauraa. Ei ole sen kummempaa keliakiaa!
- jaananen
coeliac kirjoitti:
Mikä ihme on PAHA keliakia? Keliakia on keliakia, jossa ei saa syödä ohraa, vehnää, ruista ja mahdollisesti kauraa. Ei ole sen kummempaa keliakiaa!
No kuten sanoin, en ole aikaisemmin tutustunut keliakia-asioihin ja sanoinkin ”paha keliakia”, kun tuntuu niin vähästä tulevan iho- ja vatsavaivoja.
Kyllä tuolta nyt löytyi jo tekotapoja, kiitos vaan kaikille ja hyvää joulua:)
- nehän sopii muillekin hyvin
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1173087181/21#21
- aina ja ikuisesti
tarjoa tälle "pahalle keliaakikolle" MURUSTAKAAN ruista, ohraa, vehnää ja mahdollisesti et myöskään kauraa.
- mummilasta
gluteenitonta leipää saa monesta hyvinvarustetusta kaupasta. S-marketit esim. mistäpäin lienet, mutta Vuohelan herkkupuoti, joutsasta, valmistaa erittäin hyvää tattarilimppua. Olen itse keliaakikko ja voin sanoa että tuo limppu on HYVÄÄ.
Pipareita voit leipoa ihan tavalliseen tapaan, kun ostat pirkka gluteenitonjauhoa. Tulee hyviä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid138907En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44667Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.117588Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21588- 36542
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50535- 62530
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34498Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää133493Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni25472