Työlästä kovin työlästä

Työlästä on adventistien elämä, kun pitää koko ajan yrittää todistaa itselleen ja toisille, että väärän profeetan Ellen Whiten Raamatun vastaiset näky- ja unisanomat eivät olisikaan antiraamatullisia.

Jo puolitoista vuosisataa ovat Ellen Whiteen eksyneet yrittäneet vääntää Raamattua Ellenin demonien muottiin ja sitä työtä tehdään tänäkin päivänä heidän teologiensa ja maallikkojensa toimesta. Mikä syntiin uhrattu ajan ja energian menetys!

Ja mikä palkka siitä ikuisessa helvetissä, jollei kääntymystä tuolta vastakkaiselta tieltä tapahdu ennen kuolemaa! Mitä useamman eksytät Ellenin demonioppeihin, sitä suurempi rangaistuksesi on.

30

991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >> Ylifariseus on Paavalin seuraaja
      Kirjoittanut: UnaFortuna 12.12.2007 klo 22.33

         AVK On tällä hetkellä Jeesuksen vastustajan seuraaja: omien todistuksiensa mukaan. Ihan oikea Paavali oli ihan oikea sapatin pyhittäjä. Paavali Paavali pyhitti Jeesuksen puhdistaman sapatin.

      • ylifariseus

        Olla vaikeasti löydettävissä tältä palstalta.

        Yöllisessä näyssäni etsin ystäviäni, ja kokouspaikkaa kaupungista jota en tuntenut ennestään, uskon ystäväni olivat kadonneet, enkä heitä enää löytänyt, vaan kuljin pitkin kujia ja katuja löytämättä etsimääni kokouspaikkaa ja uskon ystäviäni.

        Olin allapäin ja masentunut, katse maahan luotuna jatkoin matkaani kaupungin ulkopuolelle ja siellä jouduin metsän keskelle, kun äkkiä sain halun kohottaa katseeni ylöspäin.
        Kohottaen katseeni näin sivultani metsän keskeltä kohoavan korkean pääkallon muotoisen kallion, joka korkeimpana kohosi yli metsän puiden.
        Loin katseeni kallion huipulle kun siellä välähti sellainen kirkkaus, jota tämän maailman valolähteillä ei saa aikaan.
        Hämmästyneenä katsoin tuota kirkkautta ja hohdetta kun sieltä kuului ääni joka ylittää kaiken mitä ihmiskorva on koskaan kuullut, ja jylisevä ääni täytti maan ääret, Kristus! Olin löytänyt etsimäni ja tajusin, että Kristus kalliolla on tilaa jokaiselle kulkijalle, ja vaikka se puhuukin kauttani Kaanaan kielellä puhuu se myöskin sinulle, sillä Hänen kauttaan löydät kaiken etsimäsi, sillä yksin et kulje hetkeäkään.

        Etsimällä emme aina löydä uskonystäviä, emmekä seurakuntaakaan, jos ne ovat poikenneet kauas totuudesta, ja joudumme turvautumaan yksin Kristukseen.

        Suuressakin seurakunnassa voi tuntea yksinäisyyttä kuin seisoisi metsän keskellä, ja odottaisi näkevänsä suuren valon.


      • Uskonystäviä
        ylifariseus kirjoitti:

        Olla vaikeasti löydettävissä tältä palstalta.

        Yöllisessä näyssäni etsin ystäviäni, ja kokouspaikkaa kaupungista jota en tuntenut ennestään, uskon ystäväni olivat kadonneet, enkä heitä enää löytänyt, vaan kuljin pitkin kujia ja katuja löytämättä etsimääni kokouspaikkaa ja uskon ystäviäni.

        Olin allapäin ja masentunut, katse maahan luotuna jatkoin matkaani kaupungin ulkopuolelle ja siellä jouduin metsän keskelle, kun äkkiä sain halun kohottaa katseeni ylöspäin.
        Kohottaen katseeni näin sivultani metsän keskeltä kohoavan korkean pääkallon muotoisen kallion, joka korkeimpana kohosi yli metsän puiden.
        Loin katseeni kallion huipulle kun siellä välähti sellainen kirkkaus, jota tämän maailman valolähteillä ei saa aikaan.
        Hämmästyneenä katsoin tuota kirkkautta ja hohdetta kun sieltä kuului ääni joka ylittää kaiken mitä ihmiskorva on koskaan kuullut, ja jylisevä ääni täytti maan ääret, Kristus! Olin löytänyt etsimäni ja tajusin, että Kristus kalliolla on tilaa jokaiselle kulkijalle, ja vaikka se puhuukin kauttani Kaanaan kielellä puhuu se myöskin sinulle, sillä Hänen kauttaan löydät kaiken etsimäsi, sillä yksin et kulje hetkeäkään.

        Etsimällä emme aina löydä uskonystäviä, emmekä seurakuntaakaan, jos ne ovat poikenneet kauas totuudesta, ja joudumme turvautumaan yksin Kristukseen.

        Suuressakin seurakunnassa voi tuntea yksinäisyyttä kuin seisoisi metsän keskellä, ja odottaisi näkevänsä suuren valon.

        Ylimmäisellä lainnoudattajalla ei voi olal uskonystäviä - Sanan mukaan - sillä eihän
        lainnoudattaja edes tiedä, mitä usko on!

        Gal. 3:12 (Vanha käännös)

        Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".


        Gal. 3:12 (Uusi käännös)

        Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]


      • ylifariseus
        Uskonystäviä kirjoitti:

        Ylimmäisellä lainnoudattajalla ei voi olal uskonystäviä - Sanan mukaan - sillä eihän
        lainnoudattaja edes tiedä, mitä usko on!

        Gal. 3:12 (Vanha käännös)

        Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".


        Gal. 3:12 (Uusi käännös)

        Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]

        Minulle uskossasi teot, niin minä näytän sinulle teoissani uskon, eiköhän me olla samalla viivalla uskon vanhurskauteen nähden.
        Sinäkö tunnet ylifariseuksen sydämen sykkeen, ja sen mitä Jeesus on sinne asettanut?.


      • Mutta SANA sinut paljastaa!
        ylifariseus kirjoitti:

        Minulle uskossasi teot, niin minä näytän sinulle teoissani uskon, eiköhän me olla samalla viivalla uskon vanhurskauteen nähden.
        Sinäkö tunnet ylifariseuksen sydämen sykkeen, ja sen mitä Jeesus on sinne asettanut?.

        Joh. 5:39
        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat MINUSTA. [Room. 1:2 ]

        Luuk. 11:46
        Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä ITSE sormellannekaan koske niihin taakkoihin!


        Gal. 4:17
        Nuo toiset koettavat innokkaasti vaikuttaa teihin, mutta heidän intonsa ei ole oikeaa.
        He tahtovat erottaa teidät meistä, jotta te intoutuisitte kannattamaan heitä.
        [Room. 10:2; 2. Kor. 11:2]

        Luuk. 18:9
        Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

        Luuk. 18:11
        Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili ITSEKSEEN:
        'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
        [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17].


      • Saatanaa ja Jeesusta
        ylifariseus kirjoitti:

        Olla vaikeasti löydettävissä tältä palstalta.

        Yöllisessä näyssäni etsin ystäviäni, ja kokouspaikkaa kaupungista jota en tuntenut ennestään, uskon ystäväni olivat kadonneet, enkä heitä enää löytänyt, vaan kuljin pitkin kujia ja katuja löytämättä etsimääni kokouspaikkaa ja uskon ystäviäni.

        Olin allapäin ja masentunut, katse maahan luotuna jatkoin matkaani kaupungin ulkopuolelle ja siellä jouduin metsän keskelle, kun äkkiä sain halun kohottaa katseeni ylöspäin.
        Kohottaen katseeni näin sivultani metsän keskeltä kohoavan korkean pääkallon muotoisen kallion, joka korkeimpana kohosi yli metsän puiden.
        Loin katseeni kallion huipulle kun siellä välähti sellainen kirkkaus, jota tämän maailman valolähteillä ei saa aikaan.
        Hämmästyneenä katsoin tuota kirkkautta ja hohdetta kun sieltä kuului ääni joka ylittää kaiken mitä ihmiskorva on koskaan kuullut, ja jylisevä ääni täytti maan ääret, Kristus! Olin löytänyt etsimäni ja tajusin, että Kristus kalliolla on tilaa jokaiselle kulkijalle, ja vaikka se puhuukin kauttani Kaanaan kielellä puhuu se myöskin sinulle, sillä Hänen kauttaan löydät kaiken etsimäsi, sillä yksin et kulje hetkeäkään.

        Etsimällä emme aina löydä uskonystäviä, emmekä seurakuntaakaan, jos ne ovat poikenneet kauas totuudesta, ja joudumme turvautumaan yksin Kristukseen.

        Suuressakin seurakunnassa voi tuntea yksinäisyyttä kuin seisoisi metsän keskellä, ja odottaisi näkevänsä suuren valon.

        Etkös ole kuullut, että peto saa tulenkin lankeamaan taivaasta. Sinun lahkosi uskomusten mukaan nyt
        eletään juuri sitä aikakautta.
        tosin kristityt tietävät, että nyt on herran tulen aika ja vasta ylöstempauksen jälkeen sallii Jumala
        petollistenkin saada tuli ja kirkakus lankeamaan nähtäväksi.

        Mutta on näin, että Lusiferin valon näit - sanahan varoittaa menemästä erämaahan - erilleen - etsimään Herran kirkakutta. Moni on valaistunut väärästä valosta, kun on etsinyt Jumalaa eristyksissä.

        Jeesus nähdään - ja Hänen kirkkautensa - hädänalaisisaa kanssaihmisissä ja silleen.
        Kristittyjen yhteydessä se voidaan aistia ja nähdä tietysti myös. Mutta usein ihminen ITSE on este
        todellisen yhteyden ja ykseyden syntymiselle ja
        sen NÄKEMISELLE.

        Koskapa näemmä olet tykästynyt ylivariseus-nimeen,
        otaksun että laki ajoi sut erämaahan ja näytti mitä näytti - harhoja joka tapauksessa.
        Jeesus on sisimmässä, ei kallioilla kukkuloilla.

        Kristuksen yhteydessä valaistunut


      • mitä...
        Mutta SANA sinut paljastaa! kirjoitti:

        Joh. 5:39
        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat MINUSTA. [Room. 1:2 ]

        Luuk. 11:46
        Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä ITSE sormellannekaan koske niihin taakkoihin!


        Gal. 4:17
        Nuo toiset koettavat innokkaasti vaikuttaa teihin, mutta heidän intonsa ei ole oikeaa.
        He tahtovat erottaa teidät meistä, jotta te intoutuisitte kannattamaan heitä.
        [Room. 10:2; 2. Kor. 11:2]

        Luuk. 18:9
        Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

        Luuk. 18:11
        Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili ITSEKSEEN:
        'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
        [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17].

        taakkoja tarkoitat? Mitä taakkoja ylifariseus on sinun kanettavaksesi antanut?

        Oletko sinä kuullut ylifariseuksen rukouksen?

        Oleteko läheisiäkin tuttuja, peräti uskonveljiä?


      • ylifariseus
        Mutta SANA sinut paljastaa! kirjoitti:

        Joh. 5:39
        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat MINUSTA. [Room. 1:2 ]

        Luuk. 11:46
        Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä ITSE sormellannekaan koske niihin taakkoihin!


        Gal. 4:17
        Nuo toiset koettavat innokkaasti vaikuttaa teihin, mutta heidän intonsa ei ole oikeaa.
        He tahtovat erottaa teidät meistä, jotta te intoutuisitte kannattamaan heitä.
        [Room. 10:2; 2. Kor. 11:2]

        Luuk. 18:9
        Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

        Luuk. 18:11
        Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili ITSEKSEEN:
        'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
        [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17].

        Omia taakkoja kannettavana, vaan ylifariseuksen taakkana on huoli langenneesta seurakunnasta, joka on eksynyt pois totuuden tieltä, ja valinnut naispapit totuuden jakajiksi.

        Totuuden ystävät ovat hakuteillä, ja kuka kantaa taakkoja heidän puolestaan, jotka eivät enää löydä, eivätkä tunne enää seurakuntaansa omakseen.

        Nämä kadonneet lampaat olisi löydettävä, ja ravittava, mutta ympäriltä löytyy vain syytteleviä katseita ja herjauksia, niiltä jotka luulevat omistavansa totuuden sanan.

        Ylifariseus lohduttaa niitä, jotka ovat joutuneet jättämään seurakunnan totuuden tähden, ja etsivät uskon ystäviä, estääkseen heitä luopumasta kokonaan uskostaan, ja luomaan katseensa Kristus kalliolle.
        Moni etsii seurakuntaa ja ystäviään, eivätkä he voi löytää kumpaakaan, ennenkuin totuus palaa seurakuntaan, kuinka monet kantavat taakkoja langenneen seurakunnan puolesta, ja rukoilevat Jeesusta ottamaan sen taakan pois, ja eheyttämään seurakunnan.

        Laittomuuden opettajat ne niitä taakkoja uskovien harteille heittelevät, että he liittyisivät heidän Raamatun vastaisiin opetuksiinsa.


      • ylifariseus
        Saatanaa ja Jeesusta kirjoitti:

        Etkös ole kuullut, että peto saa tulenkin lankeamaan taivaasta. Sinun lahkosi uskomusten mukaan nyt
        eletään juuri sitä aikakautta.
        tosin kristityt tietävät, että nyt on herran tulen aika ja vasta ylöstempauksen jälkeen sallii Jumala
        petollistenkin saada tuli ja kirkakus lankeamaan nähtäväksi.

        Mutta on näin, että Lusiferin valon näit - sanahan varoittaa menemästä erämaahan - erilleen - etsimään Herran kirkakutta. Moni on valaistunut väärästä valosta, kun on etsinyt Jumalaa eristyksissä.

        Jeesus nähdään - ja Hänen kirkkautensa - hädänalaisisaa kanssaihmisissä ja silleen.
        Kristittyjen yhteydessä se voidaan aistia ja nähdä tietysti myös. Mutta usein ihminen ITSE on este
        todellisen yhteyden ja ykseyden syntymiselle ja
        sen NÄKEMISELLE.

        Koskapa näemmä olet tykästynyt ylivariseus-nimeen,
        otaksun että laki ajoi sut erämaahan ja näytti mitä näytti - harhoja joka tapauksessa.
        Jeesus on sisimmässä, ei kallioilla kukkuloilla.

        Kristuksen yhteydessä valaistunut

        Olet totuutesi löytänyt, ne tulevat sinun todistajaksesi viimeisenä päivänä, kun olet hyökännyt Herran antamaa sanomaa vastaan.

        Et tunne Herran kirkkautta Hänen omissaan, vaan käännät kaiken päälaelleen, eksyen itse ja eksyttäen toisiakin.


      • ylifariseus kirjoitti:

        Omia taakkoja kannettavana, vaan ylifariseuksen taakkana on huoli langenneesta seurakunnasta, joka on eksynyt pois totuuden tieltä, ja valinnut naispapit totuuden jakajiksi.

        Totuuden ystävät ovat hakuteillä, ja kuka kantaa taakkoja heidän puolestaan, jotka eivät enää löydä, eivätkä tunne enää seurakuntaansa omakseen.

        Nämä kadonneet lampaat olisi löydettävä, ja ravittava, mutta ympäriltä löytyy vain syytteleviä katseita ja herjauksia, niiltä jotka luulevat omistavansa totuuden sanan.

        Ylifariseus lohduttaa niitä, jotka ovat joutuneet jättämään seurakunnan totuuden tähden, ja etsivät uskon ystäviä, estääkseen heitä luopumasta kokonaan uskostaan, ja luomaan katseensa Kristus kalliolle.
        Moni etsii seurakuntaa ja ystäviään, eivätkä he voi löytää kumpaakaan, ennenkuin totuus palaa seurakuntaan, kuinka monet kantavat taakkoja langenneen seurakunnan puolesta, ja rukoilevat Jeesusta ottamaan sen taakan pois, ja eheyttämään seurakunnan.

        Laittomuuden opettajat ne niitä taakkoja uskovien harteille heittelevät, että he liittyisivät heidän Raamatun vastaisiin opetuksiinsa.

        Eipä voi sitten sano ylifariseukselle mitään muuta kuin oma vikasi, että olet aluperin liittynyt maailman luultavasti ensimmäiseen naispappikirkkoon.

        Luultavasti olet jo vanhempi mies, joten miten sinä koko elämäsi naispappikirkossa oltuasi ja naispapin Ellen Whiten kirjoja lukeneena nyt vasta heräsit valittamaan naispapeista?

        Oletko siis sitä mieltä, että naispappi Ellen White ja kaikki hänen aikalaisensa naispapit, ja siitä tähän päivään saakka, on poistettava. Mitäs sitten jää, jos Ellen White poistetaan ja kaikki ne opit ellensapatista lähtien, jotka hän demoninäyistään adventtikirkkoon toi.

        Minä erosin ev.lut. naispappikirkosta juuri tuon epäraamatullisen naispappeuden takia. Mikä saa sinut niin sitoutumaan naispappeihin, että sinä tuossa läpeensä naispapillisessa kirkossa jäpität.

        Tuskinpa sinä naispapeista eroon haluat; luultavasti alat tänä iltanakin taas vuorokaudeksi pyhittämään naispappiellensapattia.


      • Nimetön`*
        uskova_1 kirjoitti:

        Eipä voi sitten sano ylifariseukselle mitään muuta kuin oma vikasi, että olet aluperin liittynyt maailman luultavasti ensimmäiseen naispappikirkkoon.

        Luultavasti olet jo vanhempi mies, joten miten sinä koko elämäsi naispappikirkossa oltuasi ja naispapin Ellen Whiten kirjoja lukeneena nyt vasta heräsit valittamaan naispapeista?

        Oletko siis sitä mieltä, että naispappi Ellen White ja kaikki hänen aikalaisensa naispapit, ja siitä tähän päivään saakka, on poistettava. Mitäs sitten jää, jos Ellen White poistetaan ja kaikki ne opit ellensapatista lähtien, jotka hän demoninäyistään adventtikirkkoon toi.

        Minä erosin ev.lut. naispappikirkosta juuri tuon epäraamatullisen naispappeuden takia. Mikä saa sinut niin sitoutumaan naispappeihin, että sinä tuossa läpeensä naispapillisessa kirkossa jäpität.

        Tuskinpa sinä naispapeista eroon haluat; luultavasti alat tänä iltanakin taas vuorokaudeksi pyhittämään naispappiellensapattia.

        Huvittavaa kun isot oppineet miehet pyhittelee naispappiellensapattia. Voiko miehet enään alemmas mennä.


      • ???
        Nimetön`* kirjoitti:

        Huvittavaa kun isot oppineet miehet pyhittelee naispappiellensapattia. Voiko miehet enään alemmas mennä.

        Mat.8 Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."


      • ylifariseus
        uskova_1 kirjoitti:

        Eipä voi sitten sano ylifariseukselle mitään muuta kuin oma vikasi, että olet aluperin liittynyt maailman luultavasti ensimmäiseen naispappikirkkoon.

        Luultavasti olet jo vanhempi mies, joten miten sinä koko elämäsi naispappikirkossa oltuasi ja naispapin Ellen Whiten kirjoja lukeneena nyt vasta heräsit valittamaan naispapeista?

        Oletko siis sitä mieltä, että naispappi Ellen White ja kaikki hänen aikalaisensa naispapit, ja siitä tähän päivään saakka, on poistettava. Mitäs sitten jää, jos Ellen White poistetaan ja kaikki ne opit ellensapatista lähtien, jotka hän demoninäyistään adventtikirkkoon toi.

        Minä erosin ev.lut. naispappikirkosta juuri tuon epäraamatullisen naispappeuden takia. Mikä saa sinut niin sitoutumaan naispappeihin, että sinä tuossa läpeensä naispapillisessa kirkossa jäpität.

        Tuskinpa sinä naispapeista eroon haluat; luultavasti alat tänä iltanakin taas vuorokaudeksi pyhittämään naispappiellensapattia.

        Minä Riittaakin, eikä Riitta ole senkummemmin pappi kuin Ellen G. Whitekään.

        Jos tältä palstalta poistetaan Riitta ja Ellen G. White niin mitä jää jäljelle. Ylifariseus tykkää sanavalmiista naisista oli ne oikeassa tai väärässä kunhan pitävät hameen päällänsä, eivätkä ala pappeilemaan.


      • ylifariseus kirjoitti:

        Minä Riittaakin, eikä Riitta ole senkummemmin pappi kuin Ellen G. Whitekään.

        Jos tältä palstalta poistetaan Riitta ja Ellen G. White niin mitä jää jäljelle. Ylifariseus tykkää sanavalmiista naisista oli ne oikeassa tai väärässä kunhan pitävät hameen päällänsä, eivätkä ala pappeilemaan.

        Siinä olet oikeassa, että minä en ole pappi. Raamatun mukaan naiset eivät voi olla papin (paimenen) viroissa seurakunnissa.

        Mutta siinä olet väärässä, että Ellen White ei muka olisi ollut pappi adventtikirkossa:

        Ellen White vihittiin adventtikirkon papiksi ja pappi hän oli loppuikänsä:

        "From the time the Yearbooks began to be published with their lists of credentialed ministers in 1884 until Ellen White's life ended in 1915, she was listed as an ordained minister.

        Siitä lähtien kuin vuosikirjoja alettiin julkaista valtakirjallisista pastoreista vuodesta 1884 kuolemaansa 1915 Ellen White on listattu vihityksi pastoriksi.

        In conversations several years ago leading up to the writing of this book, some church administrators explained that while Ellen White was credentialed as an ordained minister, there was never an ordination service at which she was set apart for the ministry because the church leadership believed that she had been ordained by God and did not need the earthly affirmation in the form of the laying on of hands.

        Keskusteluissa vuosia sitten tämän kirjan kirjoitamiseksi jotkut kirkon johtajat selittivät, että vaikka Ellen Whitellä oli vihityn pastorin valtakirja, hänelle ei koskaan järjestetty vihkimistilaisuutta, jossa hänet olisi erotettu pastorin työhön, koska kirkon johto uskoi, että Jumala oli vihkinyt hänet eikä hän tarvinnut maallista vahvistusta kätten päällepanemisen muodossa.

        It was suggested that she was credentialed as an ordained minister in order to allow her to be paid the salary of an ordained clergyman.

        Esitettiin, että hänet valtuutettiin vihityksi pastoriksi, jotta hänelle voitiin maksaa palkka vihittynä kirkonmiehenä (pappina).

        However that may be, her status was for years that of an ordained minister.

        Oli miten oli, hänen asemansa oli vuosia vihityn pastorin asema.

        Her ministerial license for 1885 has the word "ordained" lightly marked through, but the license for 1887 states, "This is to Certify, that Mrs. E. G. White at Healdsburg Cal. is an Ordained Minister in good standing in the General Conference of Seventh-day Adventists."

        Hänen pastorin valtakirjansa 1885 sisältää sanan "vihitty", mutta vuoden 1887 lisenssi sanoo "täten vahvistamme, että rouva E. G. White Healdsburgista, Kaliforniasta on Seitsemännen Päivän Adventistien Pääkonferenssin Vihitty Pastori.

        Lainaukset otettu Josephine Bentonin kirjasta CALLED BY GOD


      • ylifariseus
        uskova_1 kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa, että minä en ole pappi. Raamatun mukaan naiset eivät voi olla papin (paimenen) viroissa seurakunnissa.

        Mutta siinä olet väärässä, että Ellen White ei muka olisi ollut pappi adventtikirkossa:

        Ellen White vihittiin adventtikirkon papiksi ja pappi hän oli loppuikänsä:

        "From the time the Yearbooks began to be published with their lists of credentialed ministers in 1884 until Ellen White's life ended in 1915, she was listed as an ordained minister.

        Siitä lähtien kuin vuosikirjoja alettiin julkaista valtakirjallisista pastoreista vuodesta 1884 kuolemaansa 1915 Ellen White on listattu vihityksi pastoriksi.

        In conversations several years ago leading up to the writing of this book, some church administrators explained that while Ellen White was credentialed as an ordained minister, there was never an ordination service at which she was set apart for the ministry because the church leadership believed that she had been ordained by God and did not need the earthly affirmation in the form of the laying on of hands.

        Keskusteluissa vuosia sitten tämän kirjan kirjoitamiseksi jotkut kirkon johtajat selittivät, että vaikka Ellen Whitellä oli vihityn pastorin valtakirja, hänelle ei koskaan järjestetty vihkimistilaisuutta, jossa hänet olisi erotettu pastorin työhön, koska kirkon johto uskoi, että Jumala oli vihkinyt hänet eikä hän tarvinnut maallista vahvistusta kätten päällepanemisen muodossa.

        It was suggested that she was credentialed as an ordained minister in order to allow her to be paid the salary of an ordained clergyman.

        Esitettiin, että hänet valtuutettiin vihityksi pastoriksi, jotta hänelle voitiin maksaa palkka vihittynä kirkonmiehenä (pappina).

        However that may be, her status was for years that of an ordained minister.

        Oli miten oli, hänen asemansa oli vuosia vihityn pastorin asema.

        Her ministerial license for 1885 has the word "ordained" lightly marked through, but the license for 1887 states, "This is to Certify, that Mrs. E. G. White at Healdsburg Cal. is an Ordained Minister in good standing in the General Conference of Seventh-day Adventists."

        Hänen pastorin valtakirjansa 1885 sisältää sanan "vihitty", mutta vuoden 1887 lisenssi sanoo "täten vahvistamme, että rouva E. G. White Healdsburgista, Kaliforniasta on Seitsemännen Päivän Adventistien Pääkonferenssin Vihitty Pastori.

        Lainaukset otettu Josephine Bentonin kirjasta CALLED BY GOD

        Jokainen kivi ja kanto ja turvekkin on tutkittava ja käännettävä ylösalaisin, että nähdään missä on totuuden perusteet.

        Ylifariseukselle tämä olikin yllätys, Ellenin pappeudesta, sillä ylifariseus on pitänyt häntä vain kirjailijana, joskin hänen hyödyllisyytensä on historiallisissa Raamatun tulkinnoissa, joista Martti luther, John Knox, Sir Isaac Newton, ovat hänen kirjallisuutensa lähteenä olleet.
        Uskonpuhdistuksen kannalta ne ovat tärkeitä tietolähteitä, joista hänen kirjansa "SUURI TAISTELU" kertoo.

        Riitan asiantuntemus kirkon historiasta on merkittävä, siksi ylifariseuksella on ollut vain vähän sanottavaa Riittaa vastaan, sillä naispappeuteen nähden olemme täysin samaa mieltä.

        Raamatun yleisistä tulkinnoista saammekin Riitan kanssa olla eri mieltä, mutta sehän vain selventääkin asioiden perusteita.

        Kiitos Riitta vastauksesta.


    • jo loppuneet?

      Voi sinua lapsukainen! Kumpa tulisit tietämään hitusen Jumalasta, niin et iänkaiken kestävästä tuomiosta ihmisiä pelottelisi. Ei pelottelulla tule ihmiset todelliseen kääntymykseen ja uskoon. Tämä on sitä sinun omaa demoniaa, jolla vaikutat niihin jotka olet saanut puolellesi. Kyllä, sinä uskossaan heikkoja saat sillä ikuisen piinan opillasi puolellesi. Huh, mikä pelko siellä sinun leirissä valitseekaan.

      Niin ja vielä toisella kädellä pyydät leiriläisiäsi rikkomaan Jumalan Pyhää lakia. Haluatko näin varmistaa, että pääset katselemaan heitä, kun ikuisessa tulessa piinataan?

      Tiedä se, että tekojen mukaan on tuomiot, eikä suinkaan ikuiset.

      32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
      33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
      34 Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
      35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
      36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

      • TERVEISET PAAVALILTA

        Jospa hitusenkin saisit maistaa, kuinka makee
        Jeesus on, niin palkkatyöläisen motiivit vaihtaisit Jumalan lapsen ASEMAAN!

        Ellet sitten ole sellainen, joka onkin jo kerran
        maistanut, mutta sitten katalat kalatalaiset ovat
        vieneet Jumalan ankaran lain alle tai maailma
        viekoitellut tavalal jos toisella, ehkä viimeisen
        sanan sanomisen ansaan.
        Mahdotonta on, sanoo Sana, niiden sitten taas uudistua USKOON.

        Totta sanot, että pelottelulla tehdään vain käännynnäisiä - ei uudestisyntyneitä Jumalan lapsia - mutta miksi sitten ainoa aseesi on
        juuri tuo pelottelu?

        - sapattipelottelu
        - vuosi ilman välittäjää
        - ei palaakaan lihaa, ei
        - sunnuntaita ei saa erottaa Herralle

        - kirjoitat riimejä, joiden alkuperää et kerro ja tiedetään, että EGW:tä tai sinua ei saa arvostella
        (luot epämääräistä pelkoa). Luultavasti tuo viimeisin on Sananlaskuista, mutta kun Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Uusi Testamentti
        on voimassa - niin sieltä ne lujat ja vakaat
        Daavidin armot kannattaa ammentaa.

        Ylifariseus Saulista ei tullut vain käännynnäistä, vaan hän sai armon, uudistui Paavaliksi.

        Fil. 3:6
        Intoon nähden seurakunnan vainooja,
        lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

        Ap. t. 26:14
        ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?
        TYÖLÄS on sinun potkia tutkainta vastaan.'

        Fil. 3:8
        Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, TUNTEMISEN rinnalla,
        sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen

        Kol. 1:10
        Vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan TUNTEMISEN kautta.


      • Dylex
        AnttiVKantola kirjoitti:

        TERVEISET PAAVALILTA

        Jospa hitusenkin saisit maistaa, kuinka makee
        Jeesus on, niin palkkatyöläisen motiivit vaihtaisit Jumalan lapsen ASEMAAN!

        Ellet sitten ole sellainen, joka onkin jo kerran
        maistanut, mutta sitten katalat kalatalaiset ovat
        vieneet Jumalan ankaran lain alle tai maailma
        viekoitellut tavalal jos toisella, ehkä viimeisen
        sanan sanomisen ansaan.
        Mahdotonta on, sanoo Sana, niiden sitten taas uudistua USKOON.

        Totta sanot, että pelottelulla tehdään vain käännynnäisiä - ei uudestisyntyneitä Jumalan lapsia - mutta miksi sitten ainoa aseesi on
        juuri tuo pelottelu?

        - sapattipelottelu
        - vuosi ilman välittäjää
        - ei palaakaan lihaa, ei
        - sunnuntaita ei saa erottaa Herralle

        - kirjoitat riimejä, joiden alkuperää et kerro ja tiedetään, että EGW:tä tai sinua ei saa arvostella
        (luot epämääräistä pelkoa). Luultavasti tuo viimeisin on Sananlaskuista, mutta kun Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Uusi Testamentti
        on voimassa - niin sieltä ne lujat ja vakaat
        Daavidin armot kannattaa ammentaa.

        Ylifariseus Saulista ei tullut vain käännynnäistä, vaan hän sai armon, uudistui Paavaliksi.

        Fil. 3:6
        Intoon nähden seurakunnan vainooja,
        lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

        Ap. t. 26:14
        ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?
        TYÖLÄS on sinun potkia tutkainta vastaan.'

        Fil. 3:8
        Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, TUNTEMISEN rinnalla,
        sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen

        Kol. 1:10
        Vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan TUNTEMISEN kautta.

        Ehkä sinussa on jotain itämäista perinnettä. Yleensä Aasialaistet pitävät varnuuden vuoksi vielä vanhatkin Jumalansa. He ottavat Kristin-uskon vain lisäturvaksi pahojen päivien varalle. Näinhän AVK myös tekee, Jos sunnuntain Herra ei auta, niin silloin turvaudutaan sapatin Herraan. AVK on huomioinut kaikki oikein hyvin.


      • eikä vääryyttä!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        TERVEISET PAAVALILTA

        Jospa hitusenkin saisit maistaa, kuinka makee
        Jeesus on, niin palkkatyöläisen motiivit vaihtaisit Jumalan lapsen ASEMAAN!

        Ellet sitten ole sellainen, joka onkin jo kerran
        maistanut, mutta sitten katalat kalatalaiset ovat
        vieneet Jumalan ankaran lain alle tai maailma
        viekoitellut tavalal jos toisella, ehkä viimeisen
        sanan sanomisen ansaan.
        Mahdotonta on, sanoo Sana, niiden sitten taas uudistua USKOON.

        Totta sanot, että pelottelulla tehdään vain käännynnäisiä - ei uudestisyntyneitä Jumalan lapsia - mutta miksi sitten ainoa aseesi on
        juuri tuo pelottelu?

        - sapattipelottelu
        - vuosi ilman välittäjää
        - ei palaakaan lihaa, ei
        - sunnuntaita ei saa erottaa Herralle

        - kirjoitat riimejä, joiden alkuperää et kerro ja tiedetään, että EGW:tä tai sinua ei saa arvostella
        (luot epämääräistä pelkoa). Luultavasti tuo viimeisin on Sananlaskuista, mutta kun Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Uusi Testamentti
        on voimassa - niin sieltä ne lujat ja vakaat
        Daavidin armot kannattaa ammentaa.

        Ylifariseus Saulista ei tullut vain käännynnäistä, vaan hän sai armon, uudistui Paavaliksi.

        Fil. 3:6
        Intoon nähden seurakunnan vainooja,
        lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

        Ap. t. 26:14
        ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?
        TYÖLÄS on sinun potkia tutkainta vastaan.'

        Fil. 3:8
        Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, TUNTEMISEN rinnalla,
        sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen

        Kol. 1:10
        Vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan TUNTEMISEN kautta.

           


        Jumalan laki ei ole katala, vaan Vanhurskas ja hyvä. Halatkaa sanan väärentämätöntä maitoa, sen kautta voi kasvaa Kristuksessa pelastukseen.

        Jes. 8:16 Sido todistus talteen, lukitse laki sinetillä minun opetuslapsiini."


        Tim. 6:12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.

        13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,

        14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,

        15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,

        16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.


        Antti rakas, kuulepa nyt: Sapattipelottelu??? Tiedätkö mitä? Kavahtakaa syntiä! Uudistukaa Kristuksessa. Tiedätkö, että sekin on syntiä jos polkee lokaan Herramme sapatin ja ottaa sen paikalle omansa! Onko synnistä varoittaminen pelottelua, kun on pelastaja lähellä, joka on Jeesus Kristus. Tämän luo voi jokainen mennä ja viedä syntinsä armahtajan eteen ja tehdä parannusta elämässään. Tässä on toivo jokaiselle syntiselle!

        Mutta, mutta ikuinen piina? Annetaanko siinä ihmiselle toivoa! Onko siinä hiventäkään toivoa, että jos et olekaan sovellias Jumalan Valtakuntaan, niin Jumala joka on sinut luonut kiduttaa sinua iän kaiken, vaikka pientenkin rikkomusten tähden.
        Monet tämän takia yrittävät tulla soveliaiksi Jumalan Valtakuntaan, pelosta. Tämä pelko sokaisee näkemään, jopa Kristuksen ja armahtavan rakastavan Jumalan.


      • Palvelisi kahta herraa?
        Dylex kirjoitti:

        Ehkä sinussa on jotain itämäista perinnettä. Yleensä Aasialaistet pitävät varnuuden vuoksi vielä vanhatkin Jumalansa. He ottavat Kristin-uskon vain lisäturvaksi pahojen päivien varalle. Näinhän AVK myös tekee, Jos sunnuntain Herra ei auta, niin silloin turvaudutaan sapatin Herraan. AVK on huomioinut kaikki oikein hyvin.

        Vyötä itsesi ja vastaa vilpittömästi?

        Ef. 6:14
        Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,

        1. Tess. 5:8
        Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.

        SILLÄ joudumme tilille jokaisesta perustelemattomasta inttämisestämme.

        AVK:han on nimenomaan taistellut sitä harhaa vastaan, että sapatttisinettiuskomuksesta tehdään
        jonkinlainen mystinen LISÄTURVA.

        AVK on Raamatulla osoittanut, että 2yksin Jeesus".
        "Jos sunnuntai ei auta" ... en ole havainnut
        AVK:n tekstissä mainitsemaasi ajatusta.

        Ole kuin mies


      • Lukijoita kohtaan
        eikä vääryyttä! kirjoitti:

           


        Jumalan laki ei ole katala, vaan Vanhurskas ja hyvä. Halatkaa sanan väärentämätöntä maitoa, sen kautta voi kasvaa Kristuksessa pelastukseen.

        Jes. 8:16 Sido todistus talteen, lukitse laki sinetillä minun opetuslapsiini."


        Tim. 6:12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.

        13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,

        14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,

        15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,

        16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.


        Antti rakas, kuulepa nyt: Sapattipelottelu??? Tiedätkö mitä? Kavahtakaa syntiä! Uudistukaa Kristuksessa. Tiedätkö, että sekin on syntiä jos polkee lokaan Herramme sapatin ja ottaa sen paikalle omansa! Onko synnistä varoittaminen pelottelua, kun on pelastaja lähellä, joka on Jeesus Kristus. Tämän luo voi jokainen mennä ja viedä syntinsä armahtajan eteen ja tehdä parannusta elämässään. Tässä on toivo jokaiselle syntiselle!

        Mutta, mutta ikuinen piina? Annetaanko siinä ihmiselle toivoa! Onko siinä hiventäkään toivoa, että jos et olekaan sovellias Jumalan Valtakuntaan, niin Jumala joka on sinut luonut kiduttaa sinua iän kaiken, vaikka pientenkin rikkomusten tähden.
        Monet tämän takia yrittävät tulla soveliaiksi Jumalan Valtakuntaan, pelosta. Tämä pelko sokaisee näkemään, jopa Kristuksen ja armahtavan rakastavan Jumalan.

        Katalasti lukijan käy, jos antautuu sapattioppien
        syövereihin. Sillä ellensapattiuskon perusta on
        yksin siinä, että VASTUSTETAAN kaikkea muuta, kaikkia muita. vain siten voidaan uskotella ITSELLE jotakin, esim. että ollaan vainottuja uskon tähden.

        SANGEN hassua se, että sapattiuskoa väitetään "uskon kilvoitukseksi" ja sitä persutellaan irtojakeilla "suuresta Taistelusta" ja hieman Raamatunkin irtojakeilla.

        Kun lukee jakeen ympäriltä useampia jakeita, havaitsee jakeet yleensä irrotetuksi asiayhteydestään tykkänään.

        Antti on ainakin minun käsitykseni mukaan tuonut
        esiin Raamattua aivan Raamatun hengen mukaisesti.

        Tarkemmin luettuani, ilman ennakkoasennetta


      • Dylex
        Palvelisi kahta herraa? kirjoitti:

        Vyötä itsesi ja vastaa vilpittömästi?

        Ef. 6:14
        Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,

        1. Tess. 5:8
        Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.

        SILLÄ joudumme tilille jokaisesta perustelemattomasta inttämisestämme.

        AVK:han on nimenomaan taistellut sitä harhaa vastaan, että sapatttisinettiuskomuksesta tehdään
        jonkinlainen mystinen LISÄTURVA.

        AVK on Raamatulla osoittanut, että 2yksin Jeesus".
        "Jos sunnuntai ei auta" ... en ole havainnut
        AVK:n tekstissä mainitsemaasi ajatusta.

        Ole kuin mies

        Jeesus ei koskaan mitätöinyt sapattiaan. AVK on mitätöinyt Jeesuksen antaman Testamentin joka on Jeesuksen antaman sanan mukaan ikuinen liitto Hänen ja hänen kansansa välillä. Lukiessasi APT: huomaat, että Paavali vietti sapattia aina mestaukseensa asti. Jeesus vieläpä uhrikuolemallaan puhdisti sapatin suuresta Farisealaisesta kuormasta eli naulaten sapattia rasittaneet lisärasitukset ristille. Joudut teoriittisesti pienen probleeman eteen. Näet tämä AVK mainostama sunnuntai oli jo registeröity Isis Jumalattaren pojan Tammuksen palvonta päiväksi? Tällä Tammus juhlalla on vankat perinteet. Sunnuntai tuli Kristityille Rooman Keisarin suosituksella. Näet keisari halusi liittää koko valtakunnan saman uskon alle. koska hän oli vapauttanut Kristityt vainon tilasta vuonna 321. AD. vasta palvelu oli sovitteluratkaisu keisarin hyväksi. Keisari voitti eli Lusifer voitti tämän erän taistelussa Jeesusta vastaan. Jeesus oli koko elämänsä kuuliainen Taivaalliselle isälleen pyhittäen sapatin. Nyt minä kysyn noin teknillisesti koetatko sinä ja AVK siirtää tahallisesti Jeesuksen Lusiferin palveliaksi hänen merkki päivälleen? Raamattu ei tunne sunnuntaita muuten kuin viikon ensimmäisenä työpäivänä. Raamattu ei anna pienintäkään vihjettä sunnuntain pyhitykselle. Kaikki ideat tähän pyhitys muotoon ovat mielikuvitus teorioita. Totuutta et tähän asiaan löydä Raamatusta. Minä uskon täällä maan päällä olevan Kristillisissä piireissä kaksi hengellistä valtakuntaa. Jeesus on edelleen sapatin Herra! Lusifer on edelleen sunnuntain Herra. Tätä minä tarkoitin kahden Herran palvelemisella. Jeesus on vieläkin sapatin Herra.


    • hirvas

      amerikkalaisiin taruihin kannata kenenkään uhrata aikaa eikä päreitä. Ne ovat satuja satujen joukossa, ja hyväuskoiset on höynäytetty vain maksajiksi huijareitten luksuselämään.

      Että siinä tärkeimmät taas adventistien touhuista.

    • nickki...

      Nyt minun on puututtava keskusteluun lähinnä siinä mielessä, että väitän SPAN:n olevan jakautuvan sisäisesti ja paikkakuntakohtaisesti ns. ellenistisestä suuntauksesta kokonaan pois
      Tiedän adventististejä, jotka eivät usko EGW:n harhoihin, eivätkä ymmärrä ja haluakaan ymmärtää niistä mitään.

      He eivät suodata, lue Raamattua EGW:n harhojen läpi. Minulla nyt sattuu olemaan asiasta tietoa.
      Kolmen-enkun sanomaan he eivät usko, puhumattakaan tutkivan tuomion opista, suljetun oven opista ja esim. evankeliumia vääristävästä
      sunnuntai-pedonmerkki opista. Adventtikirkossa on hirvittävän paljon niitä, jotka eivät osaa selittää em. oppeja, eivätkä ymmärrä niitä ja jos jollain vähän ymmärrärrystä onkin, niin he sanovat ettei sunnuntai ole pedon merkki jne.
      Siksi väitän, että SPA on sisäisessä sekasorrossa ja täällä netissä on vain suurin osa äärifundamentalisti-adventistikiihkoilijoita, jotka oikeasti uskovat hölynpölyä.
      Järjestetään ilmestyskirjaseminaareja, joissa lopussa väitetään sunnuntain olevan pedon merkki opetusmateriaalissa, joka on minullakin. En ole osallistunut ko. seminaariin. Mutta, jos pitkään adventtikirkon jäsenenä olleet uskovat toista kuin ellen-huuhaa niin, mistä tämä kertoo?
      Myös Nykyaika-lehti, joka on ilmeisesti eräänlainen 'pravda', on itseasiassa 'naimisissa' SPA:n virallisten oppien vastaisesti ns. luopiokristillisyyden kanssa. Olen muuten sitäkin lehteä lukenut. En ole entinen adventistikaan.
      Jos selität jollekin esim. adventisti-vanhukselle todellista evakeliumia vääristelevät ellen-huuhaat, vastauksena on poikkeuksetta:"Etten minä tuosta mitään ymmärrä, luen vain raamattua." Miten siis on 'oikeaoppiset älyköt'...mikä on tilanne?

      • ainostaan pelastus mahdolli...

        Jaa, että hölynpölyä, sanoo kaikki tietävä! Vai olitko kaikkitietävä?

        En ole kenkään kuullut sanovan, että ellen-huuhaa, täynnä harhaa! Sinä toki niin sanot, että olen siis kuullut ja uskova_1:n ja eräät muut täällä!

        Totta on, että ainakin tuntemani adventisti lukevat pääasiassa Raamattua. Toki lukevat muutakin sanomalehdestä alkaen.

        Suurin osa tuntemistani adventeista pitää Ellen G. Whiteniä Jumalan sanansaattajana. Arvostaa myös sitä mikä on Raamatun mukaista. Kaikki eivät tietenkään seuraa auringon laskuja tai eivät ole kovin kiinnostuneita jostain hatuista tai siitä, että ei saa polkupyörällä ajaa. No, ne on sen ajan asioita, jotka eivät sinällään ole riippuvia Raamatusta. Auringon palvominen ja sen seuraaminen on pakanuutta.

        Kolmen-enkelin sanoma tulee suoraan Raamatusta. Samoin myös se, että kaikkien asiat tutkitaan ja oikeus näytetään toteen. Ei Jumala ketään umpimähkään tuomitse ja myös pelastettujen asiat tutkitaan, ei umpimähkään ketään pelasteta. Asiat tukitaan ja näytetään toteen “tutkiva tuomio”.
        Kenkään ihmisen asioita ei ole voitu tutkia ennen kun sovitus on suoritettu! Asiat tukitaan tämän suoritetun sovituksen valossa ja kuka on tämän sovituksen ottanut omalle kohdalleen tai lupauksen.

        Myöskin armon ovi tullaan sulkemaan. Etkö tiennyt sitä, että armon aika tulee päättymään. Vai oletko löytänyt Raamatusta, että armon ovi pysyy auki iänkaiken, aina ja ikuisesti!

        Myös pedon merkistä puhutaan Raamatussa ja pedon luvusta ja Jumalan merkistä!

        Raamattu on elävän Jumalan pelastussanomaa syntiselle ja hukkuvalle maailmalle. Sieltä löytyy tie Kristuksen kautta Jumalan luo.


      • Miksi sitten uskovat Elleniin?
        ainostaan pelastus mahdolli... kirjoitti:

        Jaa, että hölynpölyä, sanoo kaikki tietävä! Vai olitko kaikkitietävä?

        En ole kenkään kuullut sanovan, että ellen-huuhaa, täynnä harhaa! Sinä toki niin sanot, että olen siis kuullut ja uskova_1:n ja eräät muut täällä!

        Totta on, että ainakin tuntemani adventisti lukevat pääasiassa Raamattua. Toki lukevat muutakin sanomalehdestä alkaen.

        Suurin osa tuntemistani adventeista pitää Ellen G. Whiteniä Jumalan sanansaattajana. Arvostaa myös sitä mikä on Raamatun mukaista. Kaikki eivät tietenkään seuraa auringon laskuja tai eivät ole kovin kiinnostuneita jostain hatuista tai siitä, että ei saa polkupyörällä ajaa. No, ne on sen ajan asioita, jotka eivät sinällään ole riippuvia Raamatusta. Auringon palvominen ja sen seuraaminen on pakanuutta.

        Kolmen-enkelin sanoma tulee suoraan Raamatusta. Samoin myös se, että kaikkien asiat tutkitaan ja oikeus näytetään toteen. Ei Jumala ketään umpimähkään tuomitse ja myös pelastettujen asiat tutkitaan, ei umpimähkään ketään pelasteta. Asiat tukitaan ja näytetään toteen “tutkiva tuomio”.
        Kenkään ihmisen asioita ei ole voitu tutkia ennen kun sovitus on suoritettu! Asiat tukitaan tämän suoritetun sovituksen valossa ja kuka on tämän sovituksen ottanut omalle kohdalleen tai lupauksen.

        Myöskin armon ovi tullaan sulkemaan. Etkö tiennyt sitä, että armon aika tulee päättymään. Vai oletko löytänyt Raamatusta, että armon ovi pysyy auki iänkaiken, aina ja ikuisesti!

        Myös pedon merkistä puhutaan Raamatussa ja pedon luvusta ja Jumalan merkistä!

        Raamattu on elävän Jumalan pelastussanomaa syntiselle ja hukkuvalle maailmalle. Sieltä löytyy tie Kristuksen kautta Jumalan luo.

        Miksi he eivät tuo esiin Ilosanomaa vaan sunnuntaisapattipelottelua?
        Mutta kristityt eivät julista oppi-isiään, vaan Kristusta, jota heidän oppi-isänsäkin suosittelevat.


        Olet väärässä "oman uskosi" kanssa.
        Ei omalla uskolla tai Ellen-uskolla tule
        autuaaksi - vaan Jumalan Pojan uskolla!!!

        Gal. 2:20
        ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        JUMALAN POJAN USKOSSA ON KYSE ARMOVOIMASTA
        - perustuen Vapahtajan henk.koht. tuntemiseen

        1. Kor. 15:28
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        Gal. 2:20
        ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus
        elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa,
        sen minä elän Jumalan Pojan uskossa,
        hänen, joka on rakastanut minua ja antanut
        itsensä minun edestäni.

        Gal. 4:30
        Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

        Ef. 4:13
        kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,


      • väärässä,
        Miksi sitten uskovat Elleniin? kirjoitti:

        Miksi he eivät tuo esiin Ilosanomaa vaan sunnuntaisapattipelottelua?
        Mutta kristityt eivät julista oppi-isiään, vaan Kristusta, jota heidän oppi-isänsäkin suosittelevat.


        Olet väärässä "oman uskosi" kanssa.
        Ei omalla uskolla tai Ellen-uskolla tule
        autuaaksi - vaan Jumalan Pojan uskolla!!!

        Gal. 2:20
        ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        JUMALAN POJAN USKOSSA ON KYSE ARMOVOIMASTA
        - perustuen Vapahtajan henk.koht. tuntemiseen

        1. Kor. 15:28
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        Gal. 2:20
        ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus
        elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa,
        sen minä elän Jumalan Pojan uskossa,
        hänen, joka on rakastanut minua ja antanut
        itsensä minun edestäni.

        Gal. 4:30
        Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

        Ef. 4:13
        kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

        kun kerta tiedät! En ole puhunut mitään Ellen G. Whiten uskolla autuaaksi tulemisesta, että mitä oikein yrität? Ajatteletko, että väärentäminen on Jumalan Pojan uskoa, että mitä enemmän väärennät sitä enemmän on uskoa, vai mitä?


        Etkö käsitä, että se on jokaisen oma henkilökohtainen usko Herraan, joka pelastaa! Ei kukaan pelastu toisen uskon kautta, ei Ellenin, eikä minun.
        Vaan oman lahjaksi saadun uskon kautta Poikaan, Vapahtajaan!

        Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan".


        Room. 5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. 3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, 4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa; 5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.


      • hirvas
        väärässä, kirjoitti:

        kun kerta tiedät! En ole puhunut mitään Ellen G. Whiten uskolla autuaaksi tulemisesta, että mitä oikein yrität? Ajatteletko, että väärentäminen on Jumalan Pojan uskoa, että mitä enemmän väärennät sitä enemmän on uskoa, vai mitä?


        Etkö käsitä, että se on jokaisen oma henkilökohtainen usko Herraan, joka pelastaa! Ei kukaan pelastu toisen uskon kautta, ei Ellenin, eikä minun.
        Vaan oman lahjaksi saadun uskon kautta Poikaan, Vapahtajaan!

        Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan".


        Room. 5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. 3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, 4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa; 5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

        yksinkertainen vastaus on se, että sinä uskot ihmisoppiin etkä Jumalaan.
        Valitettavasti, siinä ei ole mitään selityksen paikkaa.


      • on täysin
        hirvas kirjoitti:

        yksinkertainen vastaus on se, että sinä uskot ihmisoppiin etkä Jumalaan.
        Valitettavasti, siinä ei ole mitään selityksen paikkaa.

        omaa päätelmääsi, eli ihmisoppia. Et siis halunnut nöyrtyä Jumalan puoleen!


      • Ei jaksaisi seli seli -leikkiä
        on täysin kirjoitti:

        omaa päätelmääsi, eli ihmisoppia. Et siis halunnut nöyrtyä Jumalan puoleen!

        Joh. 9:41
        Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä." [Joh. 15:22; Room. 2:19]


        Mark. 10:48
        Monet käskivät hänen olla hiljaa, mutta hän vain huusi entistä kovemmin: "Daavidin Poika, armahda minua!"


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      175
      3900
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      184
      1850
    3. 129
      1566
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1253
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      73
      930
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      46
      911
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      902
    8. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      884
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      75
      855
    10. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      149
      855
    Aihe