Kehutko kokemuksilla?

ReaAalto

Ovatko kokemukset, kuten kaatuminen
uskovaisuutesi mitta?
Ajatteletko että olet "hengellinen" ja
"Jumalan siunaama" kun olet kaatunut
monet kerrat?
Oliko Niilo Yli-Vainio ihanteesi?
Hän joka toi kaatumisilmiöt ja ihmeparantumiset
Suomeen 70-luvun lopussa.

Hänenkin mielestään kaatumisilla oli suuri merkitys
niin suuri, että kirjoitti ne muistiin jokaisen
pitämänsä kokouksen jälkeen.

Otteita hänen omista päiväkirjamerkinnöistään:

Tässä vain pari sivua hänen kirjastaan, ja niitä lukemia löytyy
kymmeniä, kymmeniä sivuja.
-------------------------------------------
Seinäjoki 12.7.80. Joh.9:35-38. Väkeä noin 700-800. Joku halusi pelastua. .. Noin 150 lensi maahan. Hyvä kokous. Va in 4 jäi pystyyn niistä jotka tulivat eteen. - Nostin vain käden.
Lapua 20.7.80. Vapaasti. Noin 800 kuulijaa. Noin 6-8 halusi pelastua. Noin 150 lensi. Erit. hyvä kokous!
Lapua 20~7.80. Aloin paastota.
Nivala 27.7.80. Vapaasti. Väkeä no in 2500-2700. Noin 50 ha
lusi pelastua. Noin 400 lensi. Väkevä voima. .
Helsinki 29.7.80. Mainos TV. - Mainostin Ristin Voitto lehteä - Suurpainosta joka levitetään syyskuussa (900.000 kpl).
"Nautinto puhua vapaasti"
Lapua 31.7.80. Paastosin. - Se on kovaa hommaa - Mutta odotan Herralta suurempaa voimaa. - Sitä tulee
Jyväskylä 1.8.80. Vapaasti. - Nautinto puhua vapaasti. Noin 2700 kuulijaa. Noin 30-40 halusi pelastua. Noin 450 lensi latt.
Jyväskylä 2.8.80. Vapaasti. Noin 1800-200 kuulijaa. Noin 25-30 halusi pelastua. Noin 450 lensi. - Väkevä voima. Vain muutama pysyi pystyssä.
Jyväskylä 3.8.80. Luuk.13. "Sitorna". Noin 2000 kuulijaa. Noin 30 halusi pelastua. Noin 400-500 lensi latt. Kokouksessa väkevä voima. Vain harvat pysyivät pystyssä.
Raamattuopisto 8.8.80. Vapaasti. Noin 1700 kuulijaa. Noin 40-50 halusi pelastua. Noin 500 kaatui rnaahan.
Raamattuopisto 9.8.80. Noin 3300 kuulijaa. Noin 40-50 halusi pelastua. Noin 500 kaatui kuin salaman iskusta.
Raamattuopisto 10.8.80. Apt.3 Noin 3500 kuulijaa. Noin 50 halusi pelastua. Noin 500 kaatui maahan. Näissä kokouksissa oli erikoisen' väkevä Jumalan voima. (Rakkauden lämmin ilmapiiri.)
Helsinki, L-S (Lähetysseurakunta - MS huom.) 16.8.80. vapaasti. Noin 2500 kuulijaa. Noin 50-60 halusi pelastua. Noin 400 kaatui.
Helsinki, L-S 17.8.80. Laupias samarialainen. Noin 2500 kuulijaa. Noin 50-60 halusi pelastua. Noin 450 kaatui.
Oulunkylä 18.8.80. Vapaasti. Noin 1000 kuulijaa. Noin 20 halusi pelastua. Noin 200 lensi.
Nokia 22.8.80. Noin 700 kuulijaa. Noin 20 halusi pelastua. Noin 200 lensi. Hyvä kokous.
Tapiola 23.8.80. Vapaasti. Noin 500-600 kuulijaa. Noin 25 halusi pelastua. Noin 250 lensi. Hyvä kokous.

Tapiola 24.8.80. Sokea Bartimeus. Noin 500-600 kuulijaa. Noin 20 halusi pelastua. Noin 250 lensi. Hyvä kokous.
Karvia 28.8.80. Yli 1000. Noin 25 halusi pelastua. Noin 300 lensi. Pitäjässä on 4000 as. Siis prosentuaalisesti kaikkien aikojen ennätys. 25 % pitäjän väestön määrästä kokouksessa. lhme! Yöllä klo 1 kotiin - Voi arvata miten väsynyt.
Kouvola 30.8.80. Vapaasti. Noin 2500 kuulijaa. Noin 80-100 halusi pelastua. (Mm. S. Sireenin sisar pelastui) 500lensi.
, '
Kouvola 31.8.80. Luukas 13. Sidottu. 2700 kuulijaa. Noin 80
100 halusi pelastua. N

16

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehun kokemuksillani,

mutta itselleni en niistä mitään kunniaa hae, sillä yhtäkään ihmettä en ole itse kynnyt tekemään, vaan kaikkin ne ihmeet on Jeesus minulle tehnyt ja siksi ylistyslauluni ei vaikene.

Psalmit 30

1 Daavidin virsi; temppelin vihkimislaulu.(30:2) Minä ylistän sinua, Herra, sillä sinä pelastit minut etkä sallinut viholliseni iloita minusta.
      2 (30:3) Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut.
      3 (30:4) Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.
      4 (30:5) Veisatkaa kiitosta Herralle, te hänen hurskaansa, ylistäkää hänen pyhää nimeänsä.
      5 (30:6) Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
      6 (30:7) Minä sanoin menestykseni päivinä: "En minä ikinä horju".
      7 (30:8) Herra, sinä armossasi vahvistit minun vuoreni. Mutta kun sinä kätkit kasvosi, niin minä peljästyin.
      8 (30:9) Sinua, Herra, minä huusin ja Herraa minä rukoilin:
      9 (30:10) "Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?
      10 (30:11) Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra, ole minun auttajani."
      11 (30:12) Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,
      12 (30:13) että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.

• kansa ymmärsi yskän

Kun Niilo nosteli käsiään alkoi kansa laota niinkuin oli odotettukin koko ilta.
      Suurin osa tyytyi vain katselemaan Niilon ja lattiaan lentävien näytelmää.
      Heillä oli keskenään sellainen sanaton sopimus ja siksi aina kaaduttiin.
      Niilo huijasi kuulijoitaan näillä näyttelijöillään.
      Joskus aina lavalle meni asiasta tietämättömiä eivätkä nä sitten ymmärtäneet lainkaan kaatuilla Niilon tahdittamina.Ja niin nämä "uskottomat" jäivät tyhminä seisoskelemaan kunnes avustajat saattelivat heidät lavalta pois.

Niilo teki paljon rahaa näillä esiintymisillään ja rahaa jäi yltäkyllin vielä järjestävälle seurallekkin.

Nyt Niiloa jäljittelee muita pyhimyksiä.
      Heilläkin samat keinot käytettävissään ja kirjoittamattomat säännöt ohjaolevat uskonkansaa milloin maahan milloin höpöttämään sekavia eli puhumaan kielillä.
      Sellaisiaveijareita he ovat.

• merim.raimo

missä vaiheessa kuvaan tuli mukaan,henkilö joka auttaa Pyhää Henkeä (työtoveri) Henki kaataa ja takanaoleva Pyhän Hengen avustaja ottaa vastaan ja laskee varovasti lattialle.Kun Saulus Tarsolainen kaatui tielle,niin hänen mukanaan oli vahvoja miehiä (viemään uskovaisia vankilaan) kuitenkaan raamattu ei kerro,että joku otti Sauluksen vastaan ja laski varovasti tielle pitkäkseen.?

• Pekka Myhönen

Ei kai sisar nyt vain panettele Niilo veljeä ?

Varoitin sinua jo kerran, mutta mikä on, eikö sanani mene perille.
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000031214329

• hirvas

mikäs varoittelija sinä olet? Ja uhoilit jo minulle noin viikko sitten. Eiköhän ole parempi, että menet opiskelemaan niitä Haginin kaupallisia oppeja, jotka ovat perkeleestä.

• sinun itsesi
        hirvas kirjoitti:

mikäs varoittelija sinä olet? Ja uhoilit jo minulle noin viikko sitten. Eiköhän ole parempi, että menet opiskelemaan niitä Haginin kaupallisia oppeja, jotka ovat perkeleestä.

tulee opetella tuntemaan Jeesus. Eli älä arvostele ketään, sillä Sanan tuntemisesi ei ole sellaisella pohjalla, että olisit kykenvä arvioitasi tekemaan. Pyhä Henki on henkienerottaja.

• hirvas
        sinun itsesi kirjoitti:

tulee opetella tuntemaan Jeesus. Eli älä arvostele ketään, sillä Sanan tuntemisesi ei ole sellaisella pohjalla, että olisit kykenvä arvioitasi tekemaan. Pyhä Henki on henkienerottaja.

tunnen oikein hyvin, mutten tunne sellaisia kaupallisia "hengenmiehiä" kuten Kenneth Hagin tai Ulf Ekmannia. Heidän sanomallaan ei ole mitään tekemistä uskovan kanssa, jota ohjaa Pyhä Henki.
        Asia on ihan järjestyksessä, ei kannata tulla opettamaan minulle mitään ruotsalaisia teorioita.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000031214329

• uskossa
        sinun itsesi kirjoitti:

Vain Pyhä Henki voi avata Sanan. Kaikille täällä kirjoitteleville se ei ole avautunut, koska ovat uskonnollisia, eivätkä ole koskaan uudestisyntyneet Pyhästä Hengestä.

• Johannes kaatui

kun näki Jeesusksen ja kuuli hänen äänensä.

Muut kaatuneet olivat Jeesuksen vastustajia.

Tosin myös Paavali kuuli Herran äänen JA NÄKI KIRKKAAN VALON ja hän tuli uskoon kaatumiskokemuksen jälkeen.

ILM:1:
      12. Ja minä käännyin katsomaan, MIKÄ ÄÄNI MINULLE PUHUI; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
      13. ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
      14. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
      15. hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
      16. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
      17. Ja kun minä hänet NÄIN, _KAADUIN MINÄ_ kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,

raamatullisessa kaatumiskokemusessa kuulee Jeesuksen äänen ja näkee hänet. muu on sielullista hömpppää.

• myös...

Ja kuuli Jeesuksen äänen.

APT
      22:6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
      22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
      22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'
      22:9 Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.

• merim.raimo

nykyisin on kummallisia uskon sankareita,tönivät ihmisiä kokouksissa nurin ja aina pitää olla(melkein aina)joku takana seisomassa ja varmistamassa pehmeän laskun.Sitä minä kutsun Pyhän Hengen "rienaamiseksi"

• juoksemalla pinnallisten tunteiden perässä.
      ""

Olisi eri asia, jos väsyttäisit evankelioimalla, nyt sen sijaan touhuat joutavia, kuljet arvostellen kokouksesta toiseen, että saat sitten täällä haukkua elävät ja kuolleet!

• lukenut.

""

Nuohan oli poimittu niilon muistiinpanoista eikä reean! Kyllä kaatajakin väsyy välillä!

• ???

???

• l-h

kehun kokemuksellani---Job 19:25

Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

• >> Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. Job. 19:25

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7800
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1999
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      949
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe