Jeesus Kristus muistaa advarit Testamentissaan!
Joh. 10:16
Minulla on myös muita lampaita, jotka
eivät ole tästä lammastarhasta;
MYÖS niitä tulee minun johdattaa, ja
ne saavat kuulla minun ääneni, ja on
oleva YKSI lauma ja yksi paimen.
Amen! Jeesuksen ylipapillinen rukous on HARRAS:
Joh 17:21
Että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Toki Jeesus kohdistaa rukouksensa Isän edessä
myös muihin eristyksiin joutuneisiin, että he yhtenäiseksi tulisivat - mutta kn tämä on Kristinusko-Adventismi-palsta, niin mitäpä tässä yhteydessä muiden tilanteeseen puuttumaan.
Adventti-iloa!
JEESUS HYVÄKSYY ADVARIT !
11
305
Vastaukset
Siinä sitä on työsarkaa!
Tuleekohan ennen Kristuksen paluuta aikaa jolloin tämä toteutuisi?
Jos tulee,mikähän mahtaisi olla tapahtuma että Kristityt lopettaisivat toistensa sättimisen ja olisivat yhtä,minä mukaanlukien.
Onkohan niin,että tuleva vainon aika yhdistäisi meidät,päinvastoin kun täällä joskus luetaan,kristityt jakaantuisivat kahteen leiriin ei sabatisteihin ja sabatisteihin?
Olisiko vainon aika hajoittava vai rakentava kristittyjen joukossa?
Uskon ennemmin yhdistävään voimaan.Noin minäkin ajattelen, ettei Jeesus katso ulkoisiin tekijöihin vaan sydämeen!
Siihen sydämen hartaaseen avunhuutoon, joka nousee uskon kautta synnin hädässä olevan sydämestä Jumalan puoleen Jeesuksen Kristuksen kautta!
Näin me rakenamme Jumalan seurakuntaa, hyväksymällä toisemme Kristusta tarvitsevina, vajavaisina ihmisinä.
Sillä ei yksikään ole kelvollinen Jumalalle ilman Kristusta ja hänen antamiaan lunnaita.
Ei mikään kuppikunta pelasta, vaan Kristus yksin on pelastuksemme!
Niin se vain on, että joka on synnitön, niin se heittäköön sen ensimäisen kiven!
Kaikki olemme syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Siunausta sinulle Antti!- katsottuna
Kahdenlaisia uskovia löytyy:
1. Adventtitotuuteen ja Ellen Whiteen uskovia (Taivaspaikka luvattu sinetti-opin avulla)
2. Adventtitotuuden hylkääjät ja Jeesuksen seuraajat uskovina (Pedonmerkin vasttaanottajat ja helvetti on näiden osana)
Uskoisit sinäkin Sirkka-Iita että adventismi on kultti. Sinä luotat liikaa ihmisiin ja tunnet vain miellyttäviä adventisteja koska ovat läheisiäsi) - Kristus.
katsottuna kirjoitti:
1. Adventtitotuuteen ja Ellen Whiteen uskovia (Taivaspaikka luvattu sinetti-opin avulla)
2. Adventtitotuuden hylkääjät ja Jeesuksen seuraajat uskovina (Pedonmerkin vasttaanottajat ja helvetti on näiden osana)
Uskoisit sinäkin Sirkka-Iita että adventismi on kultti. Sinä luotat liikaa ihmisiin ja tunnet vain miellyttäviä adventisteja koska ovat läheisiäsi)Kuinka kattava on Kristuksen täytetty työ?
Ehkä me rajaamme sitä liikaa?
Meillä kolikon molemmilla puolilla on omannäköinen kuva, mutta jos naapurin kolikossa onkin meidän huomaamattamme Kristuksen kuva, koska siinä voi olla keisarin kuva ja oma kuva. Kun siinä on omakuva, niin se kuuluu Jumalalle. ..
Jatketaan huumorilla. Koska siinä on keisarin kuva, niin osa siitä kuuluu keisarille. - 1 usko, 1 kaste, 1 Jumala
katsottuna kirjoitti:
Uskoisit sinäkin Sirkka-Iita että adventismi on kultti. Sinä luotat liikaa ihmisiin ja tunnet vain miellyttäviä adventisteja koska ovat läheisiäsi)EVANKELIUMI JOHANNEKSEN MUKAAN - 316
(Ei Joh.Ilm. sillä se ei ole evankeliumi vaan
näky tulevista ajoista - TULEVISTA)
Joh 3:16
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. [Room. 5:8, 8:32, 8:8-10]
Uskon Joh 3:16 sekä Room 8:8-10 mukaisesti - Yhdentekevää kruunapuoli
Kristus. kirjoitti:
Kuinka kattava on Kristuksen täytetty työ?
Ehkä me rajaamme sitä liikaa?
Meillä kolikon molemmilla puolilla on omannäköinen kuva, mutta jos naapurin kolikossa onkin meidän huomaamattamme Kristuksen kuva, koska siinä voi olla keisarin kuva ja oma kuva. Kun siinä on omakuva, niin se kuuluu Jumalalle. ..
Jatketaan huumorilla. Koska siinä on keisarin kuva, niin osa siitä kuuluu keisarille.Eurokolikossa on ties mitä takapuolella.
Vain etupuoli ratkaisee siinä!
Isän kasvot on klaavapuolella, Kristus-kolikossa.
Voit kuvitella ihan mitä vaan kruunapuolelle;
ehkä se yhteisö, johon kuulut. - Oppi vai elämä - kumman otat
1 usko, 1 kaste, 1 Jumala kirjoitti:
EVANKELIUMI JOHANNEKSEN MUKAAN - 316
(Ei Joh.Ilm. sillä se ei ole evankeliumi vaan
näky tulevista ajoista - TULEVISTA)
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. [Room. 5:8, 8:32, 8:8-10]
Uskon Joh 3:16 sekä Room 8:8-10 mukaisestiEllen-oppi kuten muutkin uskonnot, ovat sellaisia,
että kaikki murenee, jos unohtaa yhdenkin kohdan.
Jos tietää yhden kohdan valheelliseksi, niin
pitäisi ymmärtää, että kyse on vain korttitalosta.
Kristinusko toimii vaikka YHDENKIN sanankohdan
kautta ja niitä kaikenkattavia jakeita on paljon.
316
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä Pojan nimessä on Pojan elämä ja tuo elämä siirtyy häneenkin, joka ottaa vastaan TÄMÄN sanan!
On vain Pojan uskossa olevia uskovaisia
SAULUS TARSOLAINEN - NUHTEETON YLIFARISEUS
Fil. 3:6
Intoon nähden seurakunnan vainooja,
lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Saul hankki esivallalta virallisen asiapaperin ja tapatti mm. diakoni Stefanuksen - lain nimessä ja
Jumalan kunniaksi. Sillä niin laki kehottaa tekemään
niille, jotka hylkäävät Mooseksen lain.
Jeesus tosin sanoi kivittäjille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön ensimmäisenä kivellä".
Kivet putoilivat ja lainvaatijat hiljaa poistuivat siveettömän naisen ympäriltä.
Ei näet ollut soveliasta tuomita, jos itsekin oli jossain kohden rikkonut.
Ehkä jokainen noista lainnoudattajista oli ollut
sen naisen sängyssä ja tahtoivat vaientaa tämän.
MUTTA SAUL oli nuhteeton, joten hänellä oli rohkeutta ottaa vastuu kivittämisistä.
Jeesus sapattina opetti seuraajiaan tallomaan
viljapeltoja ja syömään tähkäpäitä nälkäänsä - samaan aikaan, kun lainvaatijat paastosivat - ja
teki itsensä jopa Jumalan vertaiseksi.
Näin Johannes asian näki (Jh.5:17-18).
Sauluksella sitävastoin olisi varmasti tullut yhteenotto sapatin YLÄPUOLELLE ja Jumalan rinnalle asettuneen Herramme, Jeesus Nasarealaisen kanssa!
Jos Tarsolainen olisi ollut paikalla, kun Jeesus ahdistettiin jyrkänteen reunalle ja aiottiin tyrkätä alas, niin mielenkiintoista olisi ollut
Jeesuksen suhtautuminen Sauliin.
Tämähän oli nuhteeton, toisin kuin useimmat lainvaatijat, joten Jeesus olisi kaiketi jo siinä vaiheessa päässyt todella kohtaamaan Saulin.
Vilpilliset lainkiivailijat Jeesus voi kohdata vain herättävien syytösten kautta, jos niidenkään.
Tai väistellä, kuten tapahtui jyrkänteen reunalla.
Lakiuskovat ovatlin alati jyrkänteen reunalla, ilman Herran tukea.
Mutta älykkäällä ja viattomalla Sauluksella raksutti heti, vaikka Jeesuksen sanat olivat hänelle "täyttä hepreaa".
Jeesushan kysäisi hepreankielellä: "Miksi vainoat minua?" Mies joka lain nimessä oli ripustettu kirouspuuhun, syytti häntä! Jotain oli vialla.
Saul alkoi nähdä ja hänestä tuli Paavali - entinen ylifariseus. Ei enää potkinut tutkainta vastaan, ei enää potkinut kristittyjä, ei enää "lukenut lakia" seurakunnalle.
Ap. t. 26:14
ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat MINUA? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
Joh 5:17-18
17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".
18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
HÄTÄ EI LUE LAKIA
Kun ihmisellä on sielunhätä, hän ei lue lakia -
vaan etsii turvapaikkaa Kristuksessa.
Mutta niin kauan, kun ei sielu ole herännyt
hätään, hän saattaa leikitellä lainkuuliaista.
316
Joh.3:16 = Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
- - - -
Vahvistukseksi vapaudelle Kristuksessa, otteita Jerusalemin 2. kirkolliskokouksesta (pääkonferenssista):
Apt.15:5
Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
Apt 15:10
Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
Apt 15:28-29
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei VERI ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
Lopputervehdykseksi:
2. Piet. 3:18
Ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.MOOSESLAISESTA SAULISTA TULI JOBILAINEN PAAVALI
Kaksi nuhteetonta:
Fil. 3:6
Intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden NUHTEETON.
Job 2:3
Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia?
Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa;
hän on NUHTEETON ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa.
Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan,
tuhoamaan hänet syyttömästi."
Job kohtasi julmaa kritiikkiä hurskaitten puolelta. Paavali ennen uskoontuloaan
vainosi seurakuntaa julmasti.
Mutta Paavalin nuhteettomuus uskoontulon myötä vaihtui samanlaiseksi nuhteettomuudeksi, kuin oli Jobilla jo vanhan liiton aikana:
Job 19:25
Minä tiedän, että Lunastajani elää.
Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
USKO JEESUKSEEN ON OIKEANLAISTA NUHTEETTOMUUTTA!
Ps. 18:25
(18:26) Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton.
Jaak 2:12-13
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
ENTÄ MOOSES, NUHTEETTOMUUDEN ESIKUVAKO? EI.
4. Moos 20:8-13
8 "Ota sauva ja kutsu sitten veljesi Aaronin kanssa kaikki israelilaiset koolle. Puhukaa kansan nähden kalliolle ja käskekää sen antaa vettä. Näin saat veden pulppuamaan kalliosta ja juotat sekä ihmiset että karjan."
9 Mooses otti Herran käskyn mukaisesti sauvan, joka oli pyhäkköteltassa Herran edessä.
10 Sitten hän ja Aaron kutsuivat kansan koolle kallion luo. Mooses sanoi kansalle: "Kuulkaa nyt, kapinoijat! Tästä kalliostako meidän muka pitäisi saada teille vettä?"
11 Mooses kohotti sauvan ja iski kahdesti kalliota, ja siitä alkoi juosta vettä, niin että kaikki israelilaiset ja heidän karjansa saivat juoda kyllikseen. [2. Moos. 17:6 ]
12 Mutta Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: "Te ette uskoneet minuun, ette pitäneet minua pyhänä israelilaisten edessä. Sen tähden te ette saa johtaa tätä kansaa siihen maahan, jonka minä sille annan." [4. Moos. 27:13,14; 5. Moos. 1:37, 34:4]
13 Tämä vesipaikka sai nimekseen Meriba, koska israelilaiset siellä kapinoivat Herraa vastaan.* Siellä Herra osoitti pyhyytensä heidän keskuudessaan. [Nimi Meriba merkitsee 'riita'.] [2. Moos. 17:7; Ps. 106:32].
"Puhu kalliolle kansan nähden!", käski Herra.
Mutta Mooses löi vihassaan kalliota, eikä
senvuoksi kelvannut päsätä Luvattuun Maahan.
Ja Jumala sanoo sitä vihaista lyömistä
EPÄUSKOKSI! Olisi pitänyt osoittaa, että
puhutussa sanassa on Herran auktoriteetti.
ei omat teot ja lyönnit tai kiivailu siihen
mitään lisää.
Uuden liiton puolelta muistamme epäilevän Tuomaksen, jonka täytyi saada iskeä kyntensä
Jeesuksen kirkastetussa ruumiissa oleviin
haavoihin, ennenkuin hän saattoi todetä
tämän elävän.
Jeesushan siinä yhteydessä ylistää autuaiksi
niitä, jotka uskovat, näkemättä uskovat.
Jumalan valtakuntaan tullaan sisälle pelastuksen
sanaan uskomisen kautta - ei minkään muiden
merkkien tai selitysten kautta.
Toki Mooses nuhteeton oli, sillä Jeesukseen hänkin
oli toivonsa laittanut:
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. [1. Moos. 49:10; 5. Moos. 18:18].
Lopuksi:
2. Piet. 3:18
Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. Aamen.- ketä enkeli edustaa?
Seurakuntaa ja meitä yksilöinä....voiko Jumalalla eli Jahvella Luojallamme olla palveluksessaan sekä hyviä että pahoja enkeleitä?
...eikö Saatanakin tämän maailman jumala ole kolmannella osalla enkeleistään...vain Jumalan juoksupoika?!
vrt. Jobin kirjaan..
J.Hyvä kysyä sitäkin - hyvä kysymys.
Jos asia vaivaa ja muutoinkin.
Ei siinä enkelille sanota: "osta silmävoidetta" tahi "olen oksentava sinut suustani ulos".
Vaan enkeli pitää huolen siitä, että tuon viimeisen seurakunta-ajan (Nyt!) uskovaiset saisivat Ilm 3:14-22 jakeiden mukaista KEHOITUSTA. Tätä:
Ilm 3:14-22
14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011835- 591190
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4611179- 1701063
- 58841
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132837Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49786- 84773
- 51728
- 57691