Älkää antako

vähävaraisten perheiden

joulukeräyksiin rahaa!
Olen köyhä,todella, pitkäaikaistyötön monen lapsen yksinhuoltaja.
Olen monena vuonna kysellyt sossusta jouluseteliä kauppaan,SPR.ltä, se 60e, en saa. Enkä tietenkään ole koskaan rahaakaan saanut! Niikuin kaikki luulevat, että yh.t saa. Olen aina heidän laskelmien mukaan sen 7-15e plussalla.
Aina saavat samat henkilöt! Joten,kun rikastun ja saan töitä, en todellakaan anna köyhien keräyksiin mitään! Aina tässä elämässä on epäoikeudenmukaisuutta, ainakin Seinäjoella.

23

1428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

Johonkin se katto on aina vedettävä, eikö niin. Ja aina joku on juuri siinä katon harjalla. Näin se on kaikissa tuissa ja avustuksissa, aina joillain jää muutamasta eurosta kiinni, ei voi mitään. Mutta, ethän sinä ihan kusessa ole jos kuitenkin toimeentulotukea saat?

Seurakunnalta voi myös hakea jouluavustusta, ruokapankki yms. Vai meinasitko setelillä jouluoluet ja tupakat ostaa?

• kirjoittelua .........

annat ittestäs sen vaikutelman, että oot joku kusipää yo-nörtti joka ei tajua mistään mitään mutta silti ollaan niin v... näsäviisasta.

Varmaan sun kersat hakkaa eläimiä ja ovat koulukiusaajia jos ei nyt niin tulevaisuudessa ainakin.

• jeo.

Aika vaikea olla monta vuotta työttömänä nykyään. YH:t ovat kyllä usein työtävieroksuvia. Pitääkö niitä kersoja hankkia jos ei pysty niitä elättämään!

Työtilanne on niin hyvä, että joka ei töitä saa on taatusti deekuasteella.

• teitä

todella paljon jotka vasteilevat. Itse olen tällä hetkellä ihan koulussa. Mutta olenpa työttömänäkin ollut! Eikä sitä työtä irtoa vaikka kuinka tunnollisesti on tehty aina työt kun niitä on ollut! Joillekin se on vaan niin vaikea uskoa, että vähällä on pärjättävä itsestään riippumatta. Koittakaa te joskus maksaa 330 eurosta kuukaudes vuokrapuoliska, sähkö, ruoka, netti, vaatteet, pesuaineet yms... Itse en ole kanskaan sossusta koskaan saanut yhtään mitn, en silloin kun työtön olen ollut enkä nytkään. En luultavasti pärjäisi ilman läheisteni rahallista apua!!! Että ompa se suomen valtion niin hyvin voiva!

Ymmärrän ihan hyvin ensimmäisen ongelman! En usko että on työttömyys hänestä itsestään kiinni! Ihmettelen että kuinka heti vedettii että kun hän on yksinhuoltaja niin hän ei vaan halua mennä töihin... Itsellä ei ole lapsia, mutta tuttavapiirissäni nostan kyllä yksinhuoltajille hattua, ne joutuvat niin paljon tekemään mitä sun kultalusikka suus syntyneen penikan ei ole koskaan tarvinnut vaivautua! Avarra vähän maailmaas!

• -jonttufantti-
        teitä kirjoitti:

todella paljon jotka vasteilevat. Itse olen tällä hetkellä ihan koulussa. Mutta olenpa työttömänäkin ollut! Eikä sitä työtä irtoa vaikka kuinka tunnollisesti on tehty aina työt kun niitä on ollut! Joillekin se on vaan niin vaikea uskoa, että vähällä on pärjättävä itsestään riippumatta. Koittakaa te joskus maksaa 330 eurosta kuukaudes vuokrapuoliska, sähkö, ruoka, netti, vaatteet, pesuaineet yms... Itse en ole kanskaan sossusta koskaan saanut yhtään mitn, en silloin kun työtön olen ollut enkä nytkään. En luultavasti pärjäisi ilman läheisteni rahallista apua!!! Että ompa se suomen valtion niin hyvin voiva!

Ymmärrän ihan hyvin ensimmäisen ongelman! En usko että on työttömyys hänestä itsestään kiinni! Ihmettelen että kuinka heti vedettii että kun hän on yksinhuoltaja niin hän ei vaan halua mennä töihin... Itsellä ei ole lapsia, mutta tuttavapiirissäni nostan kyllä yksinhuoltajille hattua, ne joutuvat niin paljon tekemään mitä sun kultalusikka suus syntyneen penikan ei ole koskaan tarvinnut vaivautua! Avarra vähän maailmaas!

330 euroa kuussa on jo vähän.. Mutta näemmä olet kuitenkin hakeutunut opiskelemaan. Opiskelijankaan tuet (joku 400 € / kk) ei päätä huimaa, mutta oman elämiseni rahoitin iltatöillä.

Pitkäaikaistyöttömät voisivat hyvinkin kokeilla työkkärin koulutusten sijaan ammatillista kokopäiväistä koulutusta. Iltatöillä ja opintotuella pääsee jo pitkälle, ellei ole paljon lapsia ruokittavana.

En tosiaan tiedä noista lapsilisistä sun muista, itse aion pysyä mahd. pitkään lapsettomana. Sivusta seuraavana ei houkuta hankkia lapsia rahapulan pelossa.

• Tässä keskust.aloittaja

Olin avioliitossa. Lapset halusi nimenomaan isä, olin uranainen. Sitten kun lapset syntyivät, ei hän jaksanu arkea, vaihtoi reilusti nuorempaan. Perusti uuden perheen. Unohti ja hylkäsi aiemmat lapsensa. En tupakoi, juo tai käytä rauhoittavia.
        Työhaastatteluissa, puututaan yksinhuoltajuuteen, ajattelevat; olen joku hirvitys, joka vain tehnyt maailmaan lapsia tai sitten olen jatkuvasti poissa töistä, kun lapset kipeitä.
        Haen koko ajan töitä. Pääsemättä haastatteluihin. Koulutusta riittää. Ja nyt valoa näkyvissä, menen
        siivoojaksi. Yo-tutkinnon jäleen 10v opiskelua takana. Ja kova työhistoria. Kiitos vain todella ilkeistä vastauksista!! Toivon teillekin 15 vuoden yksinhuoltajuutta, se aika jo takana, sama aika edessä. Ikäviä, olette te ihmiset ja sossu, jotka ette auta meitä köyhiä. Siis en saa toimeentulotukea!! Yritän pitää asian mielessä.
        Kaikki tuntemani yh.t ahkeria ja kunnollisia ihmisiä. Isäthän he hulttioita ovat, hylkäävät lapsensa ja jättävät perheensä oman onnensa nojaan. Miettikääpä asiaa.

• hu huh
        Tässä keskust.aloittaja kirjoitti:

Olin avioliitossa. Lapset halusi nimenomaan isä, olin uranainen. Sitten kun lapset syntyivät, ei hän jaksanu arkea, vaihtoi reilusti nuorempaan. Perusti uuden perheen. Unohti ja hylkäsi aiemmat lapsensa. En tupakoi, juo tai käytä rauhoittavia.
        Työhaastatteluissa, puututaan yksinhuoltajuuteen, ajattelevat; olen joku hirvitys, joka vain tehnyt maailmaan lapsia tai sitten olen jatkuvasti poissa töistä, kun lapset kipeitä.
        Haen koko ajan töitä. Pääsemättä haastatteluihin. Koulutusta riittää. Ja nyt valoa näkyvissä, menen
        siivoojaksi. Yo-tutkinnon jäleen 10v opiskelua takana. Ja kova työhistoria. Kiitos vain todella ilkeistä vastauksista!! Toivon teillekin 15 vuoden yksinhuoltajuutta, se aika jo takana, sama aika edessä. Ikäviä, olette te ihmiset ja sossu, jotka ette auta meitä köyhiä. Siis en saa toimeentulotukea!! Yritän pitää asian mielessä.
        Kaikki tuntemani yh.t ahkeria ja kunnollisia ihmisiä. Isäthän he hulttioita ovat, hylkäävät lapsensa ja jättävät perheensä oman onnensa nojaan. Miettikääpä asiaa.

älä viitti puhua paskaa... Suomessa kukaan isä ei voi jättää lapsia ja perhettä oman onnensa nojaan. isällä on aina elatus vastuu kunhan isyys on selvitetty.

• vastaustasi

Olen itse ollut yksinhuoltajana nyt vähän yli 5 vuotta ja koko sen ajan käynyt töissä, ihan kuten ennen kuin jäin yh:ksi.
        Äitiysloma ja hoitovapaa tuli vietettyä ennen yksinhuoltajaksi jäämistä.

Tunnen seinäjoelta toistakymmentä yh-äitiä ja heistä vain yksi on työtä vieroksuva, kaikki muut ovat työelämässä.
        Tunnetko sitten itse enemmän työttömiä yksinhuoltajia kuin työssä käyviä, kun vastauksesi oli tuollainen?

ps. Hämmästyn todella jos sussa on miestä vastata kysymykseen...

• Lapualainen
        teitä kirjoitti:

Jos saisin tilinumerosi jotenkin, laittaisin Sinulle vähän joulurahaa.

• vastaustasi kirjoitti:

Olen itse ollut yksinhuoltajana nyt vähän yli 5 vuotta ja koko sen ajan käynyt töissä, ihan kuten ennen kuin jäin yh:ksi.
        Äitiysloma ja hoitovapaa tuli vietettyä ennen yksinhuoltajaksi jäämistä.

Tunnen seinäjoelta toistakymmentä yh-äitiä ja heistä vain yksi on työtä vieroksuva, kaikki muut ovat työelämässä.
        Tunnetko sitten itse enemmän työttömiä yksinhuoltajia kuin työssä käyviä, kun vastauksesi oli tuollainen?

ps. Hämmästyn todella jos sussa on miestä vastata kysymykseen...

viittisitkö antaa pieniä yhteystietoja tuollaisista alle 35-vuotiaista yh-mammeleista,Pliis? Jätä se työtä vieroksuva pois, mut muuten ei oo väliä, kuhan on kohtuu sopusuhtaisia.

nimimerkillä:Jouluksi uuteen kotiin?

• edellinen
        mave kirjoitti:

viittisitkö antaa pieniä yhteystietoja tuollaisista alle 35-vuotiaista yh-mammeleista,Pliis? Jätä se työtä vieroksuva pois, mut muuten ei oo väliä, kuhan on kohtuu sopusuhtaisia.

Osa asuu seinäjoella, loput nurmossa.
        Että sieltä löytyy :)

• ------->
        teitä kirjoitti:

Toimeentulotukea saa jos kaikki muut tulonlähteet ovat käytetty. Vuoden alusta toimeentulotuen perusosa on 399,10 euroa, eli tuon verran olisi menojen jäkeen jäätävä käteen yksineläjälle. Jos tulojen ja menojen lälkeen jää 100e niin toimeentulotuki on 299e.

Toimeentulotuki ei ole sossunvirkailijan päätettävissä vaan perusteet on määränny ministeriö. Mutta jos et esim ole ottanut opintolainaa niin et tietenkään saa toimeentulotukea koska et ole kaikkia etuuksia käyttänyt. Halpa opintolaina on tarkoitettu kattamaan opiskeluajan kuluja!
        http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/13254/index.htx
        http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/sospa/shtoi/index.htx

• edellinen opiskelija
        Lapualainen kirjoitti:

Jos saisin tilinumerosi jotenkin, laittaisin Sinulle vähän joulurahaa.

ne vaikka hyväntekeväisyyteen. Itse ainakin olen huonolla omalla tunnolla siitä etten voi itse laittaa rahaa sellaiseen.

Aiemmalle vastaus, että en tahdo ottaa lainaa. En halua lainavankeutta. Tietoa kun ei ole että saako töitä, tyttönä se on aina vaikeampaa ku mehän tietenkin pamahdetaan saman tien paksuksi jos töitä sattuu saamaan!! Joten mieluummin sitkuttelen nyt, eipä ole ainakaan lainaa maksettavana myöhemmin! Mutta esim. kesä pelottaa jo nyt, mistä rahaa? Sossu tuskin antaa ku puolisoni saa just sen verran varmaan kesällä että se menee yli rajan.

• opiskelija..
        hu huh kirjoitti:

älä viitti puhua paskaa... Suomessa kukaan isä ei voi jättää lapsia ja perhettä oman onnensa nojaan. isällä on aina elatus vastuu kunhan isyys on selvitetty.

Sivusta seuranneena eipä se elatusmaksu paljon mieltä lämmitä! Sillä ei todellakaan herroiksi elele! Ja varsinkin jos lasten isää ei kiinnosta kyseenomaiset lapset enää, niin tuskin apuakaan tarjoaa. Niin paljon erilaisia tilanteita, et jos pitäisit sen pääs kiinni ja mielipiteet itelläs, kun on niin suppea mielikuva asioista.

Kaikkea hyvää ekan kirjoittajalle ja onnea työn saantiin ja elämään muutoinkin :) Onneksi rahalla ei saa kaikkea, iloitse ihanista lapsistasi ;)

• opiskelija..
        edellinen opiskelija kirjoitti:

ne vaikka hyväntekeväisyyteen. Itse ainakin olen huonolla omalla tunnolla siitä etten voi itse laittaa rahaa sellaiseen.

Aiemmalle vastaus, että en tahdo ottaa lainaa. En halua lainavankeutta. Tietoa kun ei ole että saako töitä, tyttönä se on aina vaikeampaa ku mehän tietenkin pamahdetaan saman tien paksuksi jos töitä sattuu saamaan!! Joten mieluummin sitkuttelen nyt, eipä ole ainakaan lainaa maksettavana myöhemmin! Mutta esim. kesä pelottaa jo nyt, mistä rahaa? Sossu tuskin antaa ku puolisoni saa just sen verran varmaan kesällä että se menee yli rajan.

En tarkoita noita suuria hyväntekeväisyyksiä.. Vaan ihan läheisiäsi, sekin on hyvän tekoa kun annat jollekin sukulaistytölle tai tutulle joka on vähävarainen niin jotain kivaa jouluna :)

• -jonttufantti-
        -------> kirjoitti:

Toimeentulotukea saa jos kaikki muut tulonlähteet ovat käytetty. Vuoden alusta toimeentulotuen perusosa on 399,10 euroa, eli tuon verran olisi menojen jäkeen jäätävä käteen yksineläjälle. Jos tulojen ja menojen lälkeen jää 100e niin toimeentulotuki on 299e.

Toimeentulotuki ei ole sossunvirkailijan päätettävissä vaan perusteet on määränny ministeriö. Mutta jos et esim ole ottanut opintolainaa niin et tietenkään saa toimeentulotukea koska et ole kaikkia etuuksia käyttänyt. Halpa opintolaina on tarkoitettu kattamaan opiskeluajan kuluja!
        http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/13254/index.htx
        http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/sospa/shtoi/index.htx

Jos toimeentulotuki ei riitä, niin apua voi kysyä myös seurakunnan diakonilta. Tuttava vei tälle lastensa harrastuskuluja maksettavaksi, joten eiköhän kriittisempiinkin menoihin rahaa irtoa.

Ja vielä semmoista, että opiskelijalle ei myönnetä toimeentulotukea, mikäli opintolainaa on nostamatta. Tämä on mielestäni väärin. Eihän työttömiäkään pakoteta ottamaan seuraavaksi seitsemäksi vuodeksi lainaa, josko sen jälkeen sattuisi töitä löytymään. Tosiaan mikään koulutus ei enää nykyään takaa vakituista työpaikkaa.

• voisi lopettaa
        mave kirjoitti:

internetissä asioimisen Olen niin paljon lukenut hänen asiattomia ja hyvin lapsellisia kommentejaan Sietäisi nulikka hävetä ja mennä äitinsä helmoihin itkemään!! ja kirjoita omalla nimelläsi !

• Höh häh
        voisi lopettaa kirjoitti:

internetissä asioimisen Olen niin paljon lukenut hänen asiattomia ja hyvin lapsellisia kommentejaan Sietäisi nulikka hävetä ja mennä äitinsä helmoihin itkemään!! ja kirjoita omalla nimelläsi !

Ethän sinäkään kirjoita omalla nimelläsi, enkä minä. Höh. Kuka nyt omaa nimeään tänne pistäisi.

• voisi lopettaa kirjoitti:

ei tämä ole mitään asioimista. Pankissa ja postissa asoidaan, mutta täällä ollaan viihteellä. Ja mitä tulee lopettamiseeni, niin pelko pois, huolesi on turha, enkä aio lopettaa. Naisen hakeminen on ihan tervettä ja kun ikääkin alkaa olla kohtalaisesti, niin melkeinpä sopivan ikäiset naiset alkaa olla yh-äippiä. Herkkupersettä edelleen haetaan, mutta ollaan valmiita tyytymään pikkuisen vaatimattomampaan persheehin.

• HÖNÖÖÖÖÖÖ
        mave kirjoitti:

ei tämä ole mitään asioimista. Pankissa ja postissa asoidaan, mutta täällä ollaan viihteellä. Ja mitä tulee lopettamiseeni, niin pelko pois, huolesi on turha, enkä aio lopettaa. Naisen hakeminen on ihan tervettä ja kun ikääkin alkaa olla kohtalaisesti, niin melkeinpä sopivan ikäiset naiset alkaa olla yh-äippiä. Herkkupersettä edelleen haetaan, mutta ollaan valmiita tyytymään pikkuisen vaatimattomampaan persheehin.

Joko päkki on aukaistu vai oletko jopa selvinpäin?

• vielä pyykätä
        mave kirjoitti:

sunkin pyykit ja laittaa sulle valmiin joulupöydän,vai??

• Koska
        vielä pyykätä kirjoitti:

Se on se jumalainen kaivinkoneyrittäjä!

• vielä pyykätä kirjoitti:

seksi jäi listalta, kaiken tuon listalta löytyvän pystyn hoitamaan.Oikeastaan tuo haku ei koske sinua, koska galleriassani on sanottu, että netissä notkuvat ämmät ei kiinnosta:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5615
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      2961
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2611
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2459
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      23
      2269
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      261
      1764
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      60
      1358
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1233
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1165
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90